de triviale zaken van de treinen die vanaf je eigen station vertrekken moet je tot het eerstvolgende grote knooppunt toch wel redelijk kennen. Exacte tijden hoeven niet, maar wel de belangrijkste dingen, zodat je niet voor ieder wissewasje de railpocket hoeft te grijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
Het BUP is wel overdreven, maar dat de IC richting Utrecht ook in Gouda stopt, dat vind ik ook wel.
Waar heb je het over, joh?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef greavy het volgende:
Goeie discussie... Socios wil niet anders. Moet ie ook niet klagen.
'Goed' voorbeeld, ja! Ik zou dan echt ingrijpen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Foto van je verknipte abo s.v.p.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
De lansen op de foto echter...quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:53 schreef b2py het volgende:
Wel leuk dat ik nu ook een beeld heb als ik een Driek post lees.
Tsja, als trafo- of relaiszijde (kan moeilijk inschatten welke van beide) verdwenen zijn, dan is de sectie echt wel af. Lans of geen lans. Maar ze staan in de WBI he, dus ze kunnen niet weg.quote:
Ja, zoiets heb ik ook een keer gehad. Weet niet meer exact waar het nu precies over ging, maar ik stond in ieder geval op Duivendrecht en er waren een paar mensen die volgens mij naar Bijlmer moesten. Volgens een servicemedewerker konden ze makkelijk de IC naar Utrecht pakken, want die zou ook op Bijlmer stoppen. Dat was dus grote onzin (dit was in de tijd dat Bijlmer nog een klein kutstation was en er geen IC's stopten) en ik vertelde de mensen dat ze óf moesten wachten op de stoptrein óf de metro moesten pakken. NS-servicemedewerker kijkt naar mij en snauwt: "Bemoei je er niet mee!"quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:45 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ooit hier in Roosendaal een groep huisvrouwen ervan proberen te weerhouden om in een VIRM met "Vlissingen" op de displays en CTA te stappen, aangezien zij naar Brussel moesten. Maar de NS-mongol op het perron hield toch echt vol dat trein op perron 4a, een VIRM dus, naar Antwerpen en Brussel zou gaan en kreeg uiteindelijk ook de vrouwen overtuigd. 'k Heb echt sprakeloos van verbazing gekeken hoe die man z'n werk daar stond te doen..
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, en ten tweede de nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, ik had helemaal niet gezien dat er een stuk spoor miste op die foto. Maar dan nog is die sectie voor de trdl echt wel bezet.
Dat is inderdaad het aarden van de bovenleiding (eigenlijk het minussen van de bovenleiding).quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat mij opviel is dat ze, als je op spoor 5b staat, ook een kabel hebben lopen tussen de bovenleiding en de rails. Is dat ook voor de spoorbezetting of is dat puur om te zorgen dat er geen stroom op de bovenleiding komt. Dan bedoel ik dat de beveiliging erin klapt als iemand toch stroom op die bovenleiding zou zetten.
amen!quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Delhi het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite genomen om het artikel door te lezen, maar er zijn snel al twee zaken die opvallen. Ten eerste de nogal tendentieuze toon van het stuk, nogal gebrekkige, selectieve en slecht gestructureerde analyse.
Hoe NS hun eigen kwaliteit wenst te meten is geheel aan hen zelf. Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven zelf enigszins selectief zijn in de weergave van hun prestaties of dit beter doen voorkomen dan daadwerkelijk het geval is. Nou is er al een opmerking gemaakt over het aantal toiletten in treinen door een andere user in dit topic.
Ten tweede meet NS volgens mij met meerdere methodes het aantal reizigers in treinen. Via de conducteur geeft inderdaad een zeer grove indicatie, maar via andere onderzoeksbureaus wordt ook het aantal reizigers geregistreerd (en met welk vervoersbewijs zij reizen). Bij mijn weten wordt er ook een derde methode gebruikt, maar die kan ik mij even niet herinneren. Verder kan via de OV kaart uitstekend de reizigersstromen worden gemeten, hier spelen alleen wel privacy issues. En daarbij, volgens mij wilt u die kaart liever niet? In het filmpje wordt ook aangegeven dat de conducteur te weinig zichtbaar is in de trein, maar wat is te weinig of wat is genoeg in dit geval? Als je geen geldig kaartje bij je hebt is een onzichtbare conducteur zeer prettig.
Ten derde is de suggestie om het criterium 'vervoerscapaciteit' te hernoemen naar 'voldoende vervoerscapaciteit' is werkelijk beschamend. Wat is voldoende vervoerscapaciteit? Verder nodigt de gesuggereerde naam uit tot twee mogelijke antwoorden, 'ja' of 'nee' is dat wat u beoogt? Een goede dienstverlening is met het criterium ook niet meer mogelijk, voldoende is immers het enige waar naar gestreefd (en gemeten) wordt. Het enige doel van een prestatie criterium is het weergeven van de gemeten waarde. Het is de daaropvolgende analyse op basis van de contract afspraken die daar een waarde oordeel geeft.
Bovenstaande punten zijn interessant, maar gaan voorbij aan het belangrijkste misvatting van het gehele filmpje en het betoog op de blog. Er wordt gesuggereerd dat NS zijn eigen waar keurt en dat dit hen te verwijten valt. Dat eerste is klopt en is geenszins een probleem, het tweede is natuurlijk complete lariekoek.
De overheid heeft een contract met NS voor het leveren van een dienst. Om gedurende de looptijd van het contract te kunnen bepalen of NS voldoet aan de bepalingen in het contract zijn er prestatie indicatoren afgesproken. Het controleren van de indicatoren is aan de overheid (alszijnde de bovenliggen partij deze contractuele relatie). Het is daarmee ook de overheid die aangesproken dient te worden als deze controle niet juist wordt uitgevoerd. De burger (of belangpartijen) kunnen uiteraard de overheid assisteren in deze controle functie met het aanleveren van informatie en kennis over de 'performance' van NS. Hierbij is de overheid dus het aanspreekpunt en niet NS. Immers het controleren van de geleverde dienst is taak van de overheid en niet van NS. Wanneer die controlerende taak toch aan NS wordt overgelaten moet men er ook niet verbaasd over zijn dat dit niet effectief uitgevoerd zal worden. Het is aannemelijk dat NS zal handelen in eigen belang (vanuit economisch theoretisch perspectief).
Conclusie, richt u tot een falende overheid in deze en zorg ervoor dat zij hun controle functie effectiever inrichten (en in velen andere gevallen waar zij hun controlerende tak niet effectief uitvoeren). Interessant is daarbij wat u (en de reiziger in het algemeen) daar aan zou kunnen bijdragen.
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:29 schreef Yreal het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan "bij de NS staat londen centraal"?
Kut op, ga treinen rijden ofzo. Jullie hebben geen fuck met londen te maken. Dat is zoiets als Mc donalds die reclame gaat maken met : Wij verzorgen de beste kwaliteit pizza's.
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
NsHispeed is gelukkig van NSquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Welk onderdeel van de ns heeft er dan ook maar iets te maken met de olympische spelen, laat staan londen?
Kijk, nshispeed oke, maar de ns zelf..
500quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:06 schreef Anno1982 het volgende:
Volgens mij is de reden van de reclame de sponsoring van NOC*NSF. Dat is vast bedoeld om niet-treinend-Nederland er op te wijzen dat er ook nog een firma is die mensen vervoert over het spoor.
Ik meen dat ze ook een heel stel OV-fietsen in Londen gingen plaatsen.
De meeste bedrijfskundigen zullen je zeggen dat er ook wat te zeggen valt voor "je core business op orde hebben". Ouderwets, ik weet het.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof heel NS alleen maar bezig is met treintjes rijden.
Meerdere afdelingen heet dat.
Dat dus.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
De meeste bedrijfskundigen zullen je zeggen dat er ook wat te zeggen valt voor "je core business op orde hebben".
Ze kunnen ook niet helemaal rekenen bij dat bouwbedrijf!quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Een item over de verbouwing van Station Zwolle
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147964
Dat heft natuurlijk NOOIT IEMAND kunnen voorzienquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het DDZ staat trouwens deze week werkloos aan de kant. De reden is dat de airco kan lekken en dit condensvorming tot gevolg heeft. Vocht en elektronica gaan natuurlijk niet echt goed samen.
ik weet het niet precies, maar het is iig ernstig genoeg om de stellen op warme dagen aan de kant te houdenquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:51 schreef Igen het volgende:
Iets met een lekke leiding en dat het water dan op het balkon door het plafond lekte ofzo, zoiets was er toch aan de hand?
Dan bouw net zo lief niks in. Of je hebt het niet nodig, of het kapt ermeequote:Op donderdag 26 juli 2012 22:12 schreef James1988 het volgende:
De ICE 3 heeft daar ook last van, maar daar is het nog erger. Bij temperaturen boven 32 graden Celsius valt de airco namelijk geheel uit...
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers waren ook altijd leuk. Om de motoren bij warm weer te koelen moest de verwarming aan
Mjaquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan bouw net zo lief niks in. Of je hebt het niet nodig, of het kapt ermee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |