Dus ze vallen mensen lastig en verschaffen 'informatie' omdat ze het werk op de trein niet maar aankunnen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.
Wat een warrig stuk tekstquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Perronopzichter valt filmploeg aan: http://www.voorbeterov.nl/120725.php
Ik vraag me een beetje af wat we hier met dit soort bagger moeten. Verder kan er best een incident geweest zijn (waarbij het verhaal overigens altijd twee kanten heeft), maar ik vind het een beetje flauw om namen te publiceren.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Perronopzichter valt filmploeg aan: http://www.voorbeterov.nl/120725.php
Niet elke popz is een idioot gelukkig. Maar welke veiligheidsfunctie bekleden ze dan?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neenee, dat zijn in principe goed opgeleide mensen met veiligheidsfuncties. Vaak zijn ze eerst jarenlang HC geweest.
Er heeft een Fyra 2 uur stilgestaan voor de tunnel bij Rotterdam. Toen het wegslepen met een andere loc niet lukte, is men gaan evacueren. De hulpdiensten zijn hiervoor uitgerukt, GRIP 1.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef b2py het volgende:
Wat is er gebeurd met fyra vanochtend? Lees er iets over op nu.nl maar het is beetje half.
Was best leuk om te zien al die hulpdiensten die voorbij kwamen racen. Politie, brandweer, ambulance, marechaussee en nog wat andere die ik zo niet herkendequote:Op woensdag 25 juli 2012 13:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er heeft een Fyra 2 uur stilgestaan voor de tunnel bij Rotterdam. Toen het wegslepen met een andere loc niet lukte, is men gaan evacueren. De hulpdiensten zijn hiervoor uitgerukt, GRIP 1.
Perronopzichter oftewel de PLP (ProcesLeider Perron). Die heeft over aantal sporen de leiding qua processen enz.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
perronopzichter.....
is dat een melkertbaan?
Joh.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:56 schreef greavy het volgende:
[..]
ProcesLeider Perron ... leiding qua processen
Ik kom er net vandaan en het valt me op hoe goedkoop het daar is, maar verder wel goed geregeld. Maar een prijsverhoging zal wel uit den boze zijn voor de Spanjaarden..quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:23 schreef James1988 het volgende:
Ingrijpende hervormingen bij de nationale Spaanse spoorwegmaatschappij, RENFE. De Spaanse overheid is van mening dat de belastingbetaler veel te weinig waar voor z'n geld krijgt - ¤ 2,5 miljard per jaar.
RENFE zal worden opgesplitst in vier losstaande bedrijven: reizigersvervoer, vrachtvervoer, verhuur van rollend materieel en onderhoud van voertuigen. Ook zullen de sporen worden geopend voor andere vervoerders die over de Spaanse ferrocarriles hun diensten willen aanbieden.
Bron en meer: Railway Gazette
Dat is het zeker. Ik wil heel graag perronopzichter worden. En iedereen mag dan gewoon filmen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Socios is het wel een mooi baantje
Hebben jullie met de organisatie ook echt contact met het Ministerie ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
Hé, geinig. Zo te zien reist/rijdt men heel wat verder dan ik dacht.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:42 schreef dennistd het volgende:
Hier staan alle diensten: http://ns4ns.nl/index.php(...)cle&id=59&Itemid=158
En los van die metingen... Doen ze er echt iets mee?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
NS bussen zijn altijd gratis. Uitchecken bij 't harde gewoonquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me trouwens wel af hoe de NS het doet met in- en uitchecken wanneer ze rechtstreekse diensten gaan rijden tussen 't Harde en Harlingen Haven
quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hebben jullie met de organisatie ook echt contact met het Ministerie ?
lekker goedkoop dus voor de vakantiegangersquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
NS bussen zijn altijd gratis. Uitchecken bij 't harde gewoon
Hoe kom ik aan een baan bij NS als perronopzichter/ stationschef/ servicemedewerker op het station? (eventueel eerste 3 maanden zonder loonbetaling)quote:
Die van servicemedewerker staan gewoon op de site van NS als je bij vacatures kijkt. Ze zoeken regelmatig in Den Haag en Rotterdam servicemedewerkers.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe kom ik aan een baan bij NS als perronopzichter/ stationschef/ servicemedewerker op het station? (eventueel eerste 3 maanden zonder loonbetaling)
Al 'tig' keer naar gesolliciteerd. Men weigert capabel (als in mensen met verstand van treinen) personeel aan te nemen. Dus het zal via een andere 'route' moeten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:16 schreef Monopoly het volgende:
Die van servicemedewerker staan gewoon op de site van NS als je bij vacatures kijkt. Ze zoeken regelmatig in Den Haag en Rotterdam servicemedewerkers.
Ja, dat moet je dan ook niet vermelden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Al 'tig' keer naar gesolliciteerd. Men weigert capabel (als in mensen met verstand van treinen) personeel aan te nemen. Dus het zal via een andere 'route' moeten.
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:19 schreef Monopoly het volgende:
Ja, dat moet je dan ook niet vermelden.
Wat ik hoorde in de personelskantines van NS tijdens catering werk, dat ze het niet zo hebben op hobbyisten of gasten met modeltreintjes enzo. Is gewoon een "no go" binnen die wereld.
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is, zeg ik mijn treinabonnement op en zal ik in Nederland nooit meer met de trein reizen.
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt men 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.
Tsja, het is een beleid wat uitgevoerd wordt, daar kan je moeilijk tegen in gaan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt met 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.
doe ik ookquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is gewoon van de zotte. Indien men nu een simpele vraag stelt aan een NS-medewerker grijpt met 15 van de 16 keer (keertje gemeten tijdens een middagje op station Groningen) naar de 'railpocket'.
uhuh. Voor een deel terecht, maar voor een ander deel jammer. Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hobbyisten in de zin als personeel, vroeger gewoon te veel vage figuren in de spoor wereld gerold. Niet dat elke hobbyist zo is, maar toch, er hangt een soort van taboe over heen lijkt het wel.
'veel treinen hebben slechts één toilet'quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Kwaliteitsmetingen NS deugen niet: http://www.voorbeterov.nl/120725b.php
het ICMm drietje heeft er maar eentjequote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef b2py het volgende:
[..]
'veel treinen hebben slechts één toilet'
Alle VIRM, ICM, DD-AR, DDZ, ICRm stellen hebben 2 toiletten.
En daarmee heb je een groot deel van de treinen alweer gehad..
Ja, en het is echt niet zo dat ik tijdens werktijd ga letten op de treinstelnummers o.i.d..quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.
En dat komt dan wel goed als je al aangenomen bent. Het is vrij selectief, dan maar je CV en motivatie er op aanpassen... Iets of niets.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Voor een deel terecht, maar voor een ander deel jammer. Zo mis je een deel van de creatieve oplossingen die anders nooit bedacht zouden zijn. Kennis van zaken kan in een aantal gevallen wel degelijk een pre zijn.
Ok, heb je gelijk in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ICMm drietje heeft er maar eentje
Ze bellen de trdl als een sein niet op tijd veilig komt voor vertrek. Tenminste, dat is wat ik voornamelijk van plp's merk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
en wat leiden ze dan precies?
welke processen?
true. De kneuzen/treinenfappers filteren ze er toch wel makkelijk tussenuit.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En dat komt dan wel goed als je al aangenomen bent. Het is vrij selectief, dan maar je CV en motivatie er op aanpassen... Iets of niets.
Dat mag jij natuurlijk van mening zijn, maar we zien het zeker wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:12 schreef Anno1982 het volgende:
Nee, geen tijdelijk stootjuk. Ik ben overigens van mening dat de trdl überhaubt niet kan zien of de lansen het nog doen, ook al haal je ze er uit.![]()
tenzij ze met een verrekijker uit het raam zitten te kijken natuurlijk...
Toch ben ik wel bij het spoor gekomenquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true. De kneuzen/treinenfappers filteren ze er toch wel makkelijk tussenuit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |