Ik zou als ik jou was voor machinist gaan. Dat verdient beter als buschauffeur en dat busrijbewijs kun je dan nog op eigen kosten halen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, inmiddels hebben we de medische keuring gehad en ik ben goedgekeurd voor het vak machinistNu sta ik dus opeens voor een belangrijke beslissing #luxeprobleem.
ICE en IC gaan voor, die betalen meer voor de ingelegde paden dan de regio treinen, hebben altijd voorrang bij vertraging. Terecht je betaalt er ook meer voor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hier doen ze het andersom.. minder treinen? Dan gooien we de IC d'r uit en gaan we verder in de sprinter... ipv de IC overal te laten stoppen.
Dan nu de echte antwoorden: Officieel moet je dus wel tussentijds uitchecken, dat is alleen zinloos want het valt niet te controleren. Het is nog steeds de bedoeling dat die poortjes op termijn dicht gaan daarvoor gaan ze alle losse kaartjes van een chip voorzien. Om de verkoop daarvan te ontmoedigen gaat men alleen nog kaartjes tegen vol tarief verkopen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit. En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
Schoften.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Om de verkoop daarvan te ontmoedigen gaat men alleen nog kaartjes tegen vol tarief verkopen.
Nee, je kunst een separaat meereisproduct laden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:17 schreef V2 het volgende:
Handig ook met de meereiskorting, die wordt dan zeker ook afgeschaft?
Ah, des te beter.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat was ik inderdaad
De test ging redelijk, ik kreeg er ongeveer 12 voorgeschoteld en kon er 1 niet goed zien (precies ook de kleuren waar ik met het testje op internet ook niet uitkwam). Echter, dit was blijkbaar niet zo'n probleem als dat ik vantevoren had gedacht
wauw. Feliquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, inmiddels hebben we de medische keuring gehad en ik ben goedgekeurd voor het vak machinistNu sta ik dus opeens voor een belangrijke beslissing #luxeprobleem.
Onnen blijft gewoon bereikbaar: leeg materieel kan via Deventer rijden en aan de oostkant van Zwolle kopmaken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:49 schreef Anno1982 het volgende:
Hoe doen ze het trouwens met het onderhoud van VIRM en ICM? Heeft alles wat in het westen rijdt onlangs onderhoud gehad en zijn de stellen die aan onderhoud toe zijn snel naar de goeie kant van Zwolle gestuurd?
ik geloof dat er enkele keren per dag een pad voor komt. Voor de rest halen ze bij mijn weten de prik van de bovenleiding rond Zwollequote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Onnen blijft gewoon bereikbaar: leeg materieel kan via Deventer rijden en aan de oostkant van Zwolle kopmaken.
Gefeliquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, inmiddels hebben we de medische keuring gehad en ik ben goedgekeurd voor het vak machinistNu sta ik dus opeens voor een belangrijke beslissing #luxeprobleem.
dan wel ja, maar ik kan me voorstellen dat het zo beperkt mogelijk wordt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:58 schreef Zyron het volgende:
In de weekenden wel, in de doordeweekse buitendienststelling is er enkel geen treinverkeer Zwolle-'t Harde en 1x per uur een Sprinter Zwolle-Meppel. De rest rijdt dan wel dus lijkt me dat er nog wel enige prik op de waslijn blijft staan.
Wow, zou het, zou het, zou hetquote:Dames en heren, vanwege de grote drukte op de stranden rijden de spitstreinen naar Hoek van Holland....
quote:Niet....
Volgens mij een smoes om een tekort aan personeel weg te moffelen...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
zullen wel de spitstreinen naar Vlaardingen zijn die er uit liggen. In plaats daarvan zal het mat voor die trein wel gebruikt worden om de overige treinen te versterken.
kan ook, maar goed, in de zomermaanden die spitspendels laten rijden is wel een beetje overdreven natuurlijk. Kwartiersdienst moet op dat traject wel genoeg zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgens mij een smoes om een tekort aan personeel weg te moffelen...
Wanneer de NS met veel bombarie aankondigt dat ze deze zomer geen treinseries opheffen, dan dienen ze dat ook waar ter maken. Belofte maakt schuld. Vind ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook, maar goed, in de zomermaanden die spitspendels laten rijden is wel een beetje overdreven natuurlijk. Kwartiersdienst moet op dat traject wel genoeg zijn
absoluut. is dan ook een beetje dom om te roepen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wanneer de NS met veel bombarie aankondigt dat ze deze zomer geen treinseries opheffen, dan dienen ze dat ook waar ter maken. Belofte maakt schuld. Vind ik.
En vervolgens ga je de ns weer de tyfus geven doordat de treinen naar het strand niet verlengd zijn en dus overvol zitten.. Je schiet er toch niks mee op.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wanneer de NS met veel bombarie aankondigt dat ze deze zomer geen treinseries opheffen, dan dienen ze dat ook waar ter maken. Belofte maakt schuld. Vind ik.
quote:Nieuwe trein voor de Valleilijn
23-07-2012 11:22
4 reacties
BARNEVELD - Vervoerder Connexxion rijdt op de Valleilijn, de spoorverbinding Amersfoort -Barneveld-Ede/Wageningen, vanaf maart met een nieuwe trein. Een zogeheten GTW-trein van de Zwitserse bouwer Stadler moet een oude gele NS-trein vervangen.
Dat meldt manager Coen Storm van Connexxion desgevraagd. De nieuwe trein verschilt qua vorm van de vijf Protos-treinen die nu al enkele jaren op de Valleilijn rijden. ,,Al zullen we deze nieuwe trein wel dezelfde kleuren geven als de bekende blauwe treinen. Hij blijft echter een vreemde eend in de bijt.”
De Duitse bouwer Fahrzeugtechnik Dessau (FTD), die de Protos-treinen leverde, kwam in financiële problemen en kon daardoor geen nieuwe treinen meer leveren. ,,Er was nog een zesde Protos-trein, een prototype. Het plan was om die trein om te bouwen voor gebruik op de Valleilijn, maar dat plan gaat niet door'', zegt Storm.
In plaats daarvan rijdt er straks een exemplaar van andere makelij. ,,Deze trein is geen onbekende, in Nederland rijden er inmiddels zo’n 150, onder meer in Noord-Groningen en in Limburg.''
maart 2013. zoals in het artikel en door mij al eerder gemeldquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:31 schreef Socios het volgende:
Misschien dat ik er ergens overheen lees, maar per wanneer wordt die Plan V op de Kippenlijn vervangen?
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Cxx haar GTW voor de Kippenlijn (Valleilijn) in maart 2013 in dienst zal stellen. Die maand zal de Plan V verdwijnen van dat traject
Ha, okey. Dus na 'Emmen' in december is daar nog een paar maanden Plan V. Rijdt dat materieel elders tegen die tijd nog ergens?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
maart 2013. zoals in het artikel en door mij al eerder gemeld
Limburg/oostelijk Brabantquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, okey. Dus na 'Emmen' in december is daar nog een paar maanden Plan V. Rijdt dat materieel elders tegen die tijd nog ergens?
Staat ook het woord onder meer, om niet alle locaties van de GTW te benoemen. Laatst werd de intercity naar Roosendaal opgeheven te Nijmegen omdat alle WC's van de koploper vol waren. Gelukkig stond daarvoor een nieuwe trein geparkeerd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Niet alleen in Noord-Groningen. Zowat heel Groningen en Friesland...
Ja, wat met de Vislijn begon (tientallen jaren terug).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus de Plan V van de Valleilijn wordt ook gesaneerd?
ja, maar die zijn niet zomaar inzetbaar. Veel stellen hebben verlopen onderhoudstermijnen en zouden mogelijk eerst in revisie moeten voordat ze de baan weer op kunnen. Maar de vraag is er niet, dus wacht redelijk wat stellen een gang naar de sloper.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo dat doen ze snel dan. Ze hebben toch nog een hoop van die stellen als reserve staan?
er worden wel V'tjes gebruikt voor opleidingsritten op de Hanzelijn, maar meer ook niet toch? Want dat stopt vlak voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling weerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:22 schreef Monopoly het volgende:
Er worden toch zo her en der wat plan-v's omgetoverd voor testritten ?
Ja heb ze daar inderdaad wel een paar keer zien rijden. Ik geloof dat Strukton ook een Plan-V heeft voor wat test ritten, maar waar die precies voor gebruikt worden weet ik niet, zal klasgenoot eens vragen, die lucky hond heeft er in mogen rijdenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er worden wel V'tjes gebruikt voor opleidingsritten op de Hanzelijn, maar meer ook niet toch? Want dat stopt vlak voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling weer
volgens mij hebben ze er geen. Mogelijk had hij het over de 919 van xx die bij Strukton in onderhoud is. Een ander V'tje is volgens mij door Strukton gestript van onderdelen om zo de 919 op de baan te kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja heb ze daar inderdaad wel een paar keer zien rijden. Ik geloof dat Strukton ook een Plan-V heeft voor wat test ritten, maar waar die precies voor gebruikt worden weet ik niet, zal klasgenoot eens vragen, die lucky hond heeft er in mogen rijden
Ik weet het ook niet zeker, maar ik ga het na vragen voor je deze weekquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze er geen. Mogelijk had hij het over de 919 van xx die bij Strukton in onderhoud is. Een ander V'tje is volgens mij door Strukton gestript van onderdelen om zo de 919 op de baan te kunnen houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |