abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 20:42:19 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114577728
Wellicht. Of ze zijn net klaar.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:44:46 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114577840
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:26 schreef b2py het volgende:
Berichtgeving is goed, kunnen zij er iets aan doen dat hij weer terug is? Nee.
't Is nog steeds vingerverven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 juli 2012 @ 23:03:54 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114584961
Ik blijf maar even in de lurkmodus...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:47:32 #79
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587103
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Graag gedaan. Ik wil niet dat de treinreizigert zaterdagochtend op het perron pas verneemt dat men niet, ik herhaal niet via Zwolle kan reizen.
Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppel en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kentekenplaat op 23-07-2012 23:57:31 ]
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:52:35 #80
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587307
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het Noorden heeft recht op klagen omdat er ruimte zat is voor een tweede spoorlijn (parallel aan de N34, of de Zuiderzeelijn). Limburg niet, want daar is helemaal geen zinnige tweede verbinding te bedenken doordat de flessehals niet alleen in het spoor zit maar in het Nederlandse territorium zelf.
Parallel aan de N34? :') Dat kan best op sommige plekken, maar in mijn woonplaats is het knap lastig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:54:00 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114587364
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:47 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, er gaan snelbussen tussen Meppen en 't Harde. En dat gaat aanmerkelijk sneller dan via de ommelandse reis die jij bedacht hebt.
Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet... ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_114587366
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Parallel aan de N34? :') Dat kan best op sommige plekken, maar in mijn woonplaats is het knap lastig.
Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:58:05 #83
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587522
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Da's best een eind, hoor. 120 km en je hebt er niets aan als je niet naar Duitsland moet... ;)
:') Meppel bedoelde ik.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:59:48 #84
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114587580
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo staat het geloof ik in de spoorvisie van de provincie Drenthe. Maar voor veel mensen zal het wel als vloeken in de kerk zijn.
Als ik zie wat er qua natuur langs de N34 ligt? Ja. Hier moet het ding dan door een natuurgebied of dwars door een dorp heen. :{w
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114593668
quote:
Dat riedeltje heb ik al zooooo vaak gelezen hahaha :D
Wel tof dat ze het promoten hoor.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 07:29:39 #86
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114594134
Even een simpel vraagje: ik ga vandaag van Leiden naar Eindhoven, maar ga in Utrecht even naar de kapper. Moet ik in Utrecht uitchecken en dan weer inchecken of niet? Ik betaal namelijk ¤1,70 extra als ik tussentijds uitcheck en vervolgens weer incheck. Als ik een papieren kaartje koop is er natuurlijk geen hond die er naar kraait, ik heb niet eens een extra via station namelijk, maar ik weet niet of het de ‘bedoeling’ is, zeg maar.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_114594430
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 07:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Even een simpel vraagje: ik ga vandaag van Leiden naar Eindhoven, maar ga in Utrecht even naar de kapper. Moet ik in Utrecht uitchecken en dan weer inchecken of niet? Ik betaal namelijk ¤1,70 extra als ik tussentijds uitcheck en vervolgens weer incheck. Als ik een papieren kaartje koop is er natuurlijk geen hond die er naar kraait, ik heb niet eens een extra via station namelijk, maar ik weet niet of het de ‘bedoeling’ is, zeg maar.
Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:25:36 #88
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114594562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:09 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon een papieren treinkaartje kopen dus, sowieso. Hoe moeilijk kan het zijn? Een simpel antwoord op een simpele vraag.
Dat is de vraag niet, bovendien verdwijnen die dingen op termijn.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_114594567
Best interessante discussie op de Frontpage over het verbouwen van het station. Dit werd gezegd door iemand:

quote:
Op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Stop toch eens met verbouwen, niemand interesseert het hoe het station eruit ziet.
quote:
Eindelijk iemand die het ziet. Het is weggegooid geld zolang de treinen uberhaupt kut rijden. Tot dat alle treinen eens normaal op tijd rijden, de dienstverlening een beetje op orde is en de overige problemen zijn opgelost is moet elke cent daar in gestoken worden.

Dus niet in prestige verbouwingen waar niet meer dan 10 mensen een harde plasser van krijgen, die niets maar dan ook niets toevoegen aan de dienstverlening.
En mijn reactie:
Vaak is er toch meer aan verbouwing behalve "prestige en/of uiterlijk".
NS Vastgoed is de grootste commerciële grondeigenaar van Nederland, en de projecten die ze uitvoeren zijn in de 1e graad gericht op het beter maken van de dienstregeling.

Daarna kijken ze waar ze met grond meer geld kunnen verdienen. Vaak komen er kantoren bij, fietsenstallingen en meer horeca exploitatie mogelijkheden.

Al met al levert een project meer op dan in de oude situatie, al gaat daar natuurlijk wel een beetje tijd over heen.

In principe kan je zeggen dat hoe meer ze verdienen aan dit soort projecten, hoe beter dat is voor de forens.
Helaas praten we over NS en duwen ze uiteindelijk meer kosten voor de reiziger door de strot om zo veel mogelijk geld binnen te harken.
pi_114594575
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:25 schreef AllesWatWas het volgende:
Dat is de vraag niet
Als je maar binnen 6 uur 'uitcheckt' kun je zolang 'ingecheckt' blijven als je wil.
quote:
bovendien verdwijnen die dingen op termijn.
Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:29:15 #91
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114594604
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit. En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:29:33 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114594608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Socios het volgende:

[..]

Onzin, het zal te allen tijde mogelijk blijven om met een papieren treinkaartje te reizen.
Ja, het lijkt me niet dat de Afrikaanse spoorwegen geld hebben voor een OV-chipkaartsysteem _O-
pi_114594621
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:29 schreef AllesWatWas het volgende:
Thanks. Dan check ik niet tussentijds uit.
Geen probleem; goede treinreis gewenst.
quote:
En op dat tweede; dan is het een behoorlijke geldverspilling om overal van de grote poortjes te dumpen als ze niet standaard dicht zijn op termijn.
Klopt helemaal. Dat hele OV-Chipkaartproject is één grote geldverspilling. Ongelofelijk inderdaad hoeveel miljarden daar voor niets ingepompt zijn en worden.
pi_114594769
Als je het zwart wit bekijkt is één kaart voor heel het OV helemaal geen slecht idee. Het kost wat, maar op den duur is het gehele systeem goedkoper.

Feit blijft wel dat zowel het bedrijfsleven als de overheid beter had moeten kijken om het gangbaarder te maken. Het lijkt voor de forens vrij simpel, maar er zitten gewoon teveel haken en ogen aan, en uiteindelijk is de burger de sigaar.
Erg jammer, ik juich zulke projecten op zich wel toe, mits het een foutloos product is.
pi_114595178
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:26 schreef Monopoly het volgende:
Best interessante discussie op de Frontpage over het verbouwen van het station. Dit werd gezegd door iemand:

[..]

[..]

En mijn reactie:
Vaak is er toch meer aan verbouwing behalve "prestige en/of uiterlijk".
NS Vastgoed is de grootste commerciële grondeigenaar van Nederland, en de projecten die ze uitvoeren zijn in de 1e graad gericht op het beter maken van de dienstregeling.

Daarna kijken ze waar ze met grond meer geld kunnen verdienen. Vaak komen er kantoren bij, fietsenstallingen en meer horeca exploitatie mogelijkheden.

Al met al levert een project meer op dan in de oude situatie, al gaat daar natuurlijk wel een beetje tijd over heen.

In principe kan je zeggen dat hoe meer ze verdienen aan dit soort projecten, hoe beter dat is voor de forens.
Helaas praten we over NS en duwen ze uiteindelijk meer kosten voor de reiziger door de strot om zo veel mogelijk geld binnen te harken.
In het geval van Zwolle is de verbouwing sowieso nodig vanwege de komst van de Hanzelijn. Die moet ook een perron hebben en de oude tunnel onder het spoor was ook te smal geworden voor de vele reizigers zodat het nog wel eens tot opstoppingen en gemiste aansluitingen kwam.

Daarnaast is jouw theorie in eerste instantie alleen theorie. In het vorige topic heb ik de verbouwing van station Breda al genoemd. Daar moet behoorlijk wat geld van de overheid bij, dus de theorie dat de vastgoedactiviteiten rondom de verbouwing zo veel opleveren dat ook de forens netto profiteert gaat daar niet op. Het wordt een leuk visitekaartje voor buitenlanders, maar dan wel betaald met belastinggeld. En dat is prima, daar niet van hoor.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:49:16 #96
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_114596115
Zijn er hier nog mensen die op de tribune trap gaan zitten om de werkzaamheden in Zwolle te volgen?

Hoe doen ze het trouwens met het onderhoud van VIRM en ICM? Heeft alles wat in het westen rijdt onlangs onderhoud gehad en zijn de stellen die aan onderhoud toe zijn snel naar de goeie kant van Zwolle gestuurd?

Oh en krijgen we nou ook zo'n VL-post in Zwolle als op de Frontpage staat? *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 10:41:21 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114597315
Ik lees net dat Cxx haar GTW voor de Kippenlijn (Valleilijn) in maart 2013 in dienst zal stellen. Die maand zal de Plan V verdwijnen van dat traject
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:48:52 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114600891
ICE1021 naar Munchen via Ingolstadt zou ik nemen vanaf Nurnberg, 12:27 vertrek. 12:10 werd omgeroepen dat het spoor voorlopig gesloten is voor het treinverkeer. ICE1021 zal omgeleid worden via Augsburg, waar een extra stop is, en zal niet in Ingolstadt stoppen. Vanaf Augsburg kunnen reizigers voor Ingolstadt met de Bayerische RegionalBahn reizen. Reizigers van de RE München-Nürnberg Express van 13 uur 10 mogen zonder bij te betalen gebruik maken van ICE1021 of ICE1707 om de vertraging te beperken. Let u wel op de gereserveerde zitplaatsen in deze trein.

Dit werd in de 6-minuten stilstand(ivm kopmaken) in de trein nog 3x herhaald, met als toevoeging tijden. Augsburg circa 13 uur 14 en München 14 uur 27. Klasse service van de DB! Al helemaal om de 'regionale' reizigers mee te nemen in de ICE. Is een ICE1 btw.
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 juli 2012 @ 12:52:15 #99
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114600984
Goed dat wij dat weten..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 juli 2012 @ 12:53:20 #100
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114601018
hier doen ze het andersom.. minder treinen? Dan gooien we de IC d'r uit en gaan we verder in de sprinter... ipv de IC overal te laten stoppen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')