abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134673291
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 00:11:31 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673356
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? geëlektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?




Is het wel een trein?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134673468
je kunt eens in Bolivia zoeken of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 00:16:38 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134673522
Is het niet een of ander noord-Italiaans (tandrad)bergtreintje uit het jaar kruik?
  woensdag 25 december 2013 @ 00:16:55 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
je kunt eens in Bolivia zoeken of zo?
:N Staat niet op Streetview
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134673573
Topics die met waar beginnen :')
pi_134673592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
Topics die met waar beginnen :')
users die alleen maar in leugens kunnen leven :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 00:18:40 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134673600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een YPR (pantservoertuig) heeft het ergens in Drenthe ook weleens van een VIRM verloren.
mja, die kopbak lag toen ook behoorlijk in de prak, maar is destijds wel hersteld
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 00:18:53 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134673612
Leuk, die Streetviewquiz. Maar veel te moeilijk.

Ook leuk: die quiz is afgeleid van het oer-Google Maps-spel dat ik ooit in een dronken bui ben gestart...

MEN / Google Earth Quiz Editie Nederland
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_134673641
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, die kopbak lag toen ook behoorlijk in de prak, maar is destijds wel hersteld
Ja ik heb toen die foto nog opgezocht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 00:20:29 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:16 schreef James1988 het volgende:
Is het niet een of ander noord-Italiaans (tandrad)bergtreintje uit het jaar kruik?
Heeft me geholpen zou deze kunnen zijn:

http://genova.erasuperba.(...)enino-genova-casella

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 december 2013 @ 00:22:59 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134673782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:20 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft me geholpen zou deze kunnen zijn:

http://genova.erasuperba.(...)enino-genova-casella

[ afbeelding ]
Hij lijkt er in ieder geval wel op :Y
  woensdag 25 december 2013 @ 00:23:55 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673822
quote:
12s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hij lijkt er in ieder geval wel op :Y
identieke palen (bovenleiding) :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134673915
leuk lijntje wel zo te zien :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 00:27:41 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134673941
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 00:28:20 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134673956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:11 schreef bork het volgende:
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? geëlektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?

[ afbeelding ]

Is het wel een trein?
Het is in Genua. Straat moet ik nog even zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 00:30:13 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134674011
Ben er al bijna Stadio Luigi Ferraris zie je.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134674018
https://maps.google.nl/?l(...)cbp=12,50.81,,0,3.65

(Maar ik wil geen nieuwe opgave posten dus ik hou het bij dit topic. :P )

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2013 00:31:01 ]
  woensdag 25 december 2013 @ 00:31:33 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134674045
quote:
Yep :Y
Keurig Igen _O_
an thx! :)

Blijft leuk, hulp van treinvriendjes is altijd fijn ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 december 2013 @ 00:31:57 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134674060
De Velaro D is eindelijk in dienst, maar de reizigers die er al in hebben gezeten zijn kritisch volgens Tagesspiegel. Zo zouden de stopcontacten onlogisch zijn geplaatst, zouden de stoelen 'te hard zitten' en ontbreekt draadloos internet. Daarna gaat Tagesspiegel verder over de leveringsproblemen en dat de BR 407 nog niet naar het buitenland mag.

Ik denk dat de eerste twee kritiekpunten wel mee zullen vallen: van de stopcontacten weet je zo waar ze zitten en de stoelen moeten nog ingezeten worden. Het gebrek aan draadloos internet is wel een terecht punt (de rest van de ICE-vloot heeft het tenslotte ook) maar dat zal vast nog wel worden ingebouwd door Telekom.

Ik vind de stopcontacten in de Thalys op een logischere (en handigere) plaats zitten dan in de ICE: ze zitten in de voet van de stoel van degene voor je i.p.v. verstopt tussen de stoelen.
pi_134674648
Stopcontacten en internet, daar is het waar het tegenwoordig om gaat? :')

Echt hoor, ronduit absurd dat een trein daarop beoordeeld wordt.

Die nieuwe ICE is samen met ICE-3 'the nuts'.
pi_134674659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:54 schreef Socios het volgende:
Stopcontacten en internet, daar is het waar het tegenwoordig omgaat? :')

Echt hoor, ronduit absurd dat een trein daarop beoordeeld wordt.

Die nieuwe ICE is samen met ICE-3 'the nuts'.
:')
pi_134674738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:54 schreef b2py het volgende:

[..]

:')
Ja, het moet maar eens afgelopen zijn met dat gezeur om stroom en wifi overal (geldt niet alleen voor de trein).

Indien men het per se gebruiken wil, zorgt met maar voor een apparaat met goede accu en is er 3G/4G.

Geniet gewoon van een treinreis, vooral in een mooie ICE.
  woensdag 25 december 2013 @ 01:01:33 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134674864
Ik ben het met Socios eens hoor :s)

Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein"), maar het zijn ook dingen die relatief makkelijk aan te passen zijn. Veel belangrijker is dat die trein rijdt, en dat gebeurt nu (eindelijk) ook :)

Het gejank om de stoelen is helemaal grappig. Er worden stoelen van 15 jaar oud, waar tienduizenden mensen op hebben gezeten, vergeleken met stoelen waar hoogstens een paar watertonnen op hebben gestaan. (En ja, ik weet dat ik zeurde over de stoelen in de V250, maar die waren echt hard, oncomfortabel en opeengepropt)
pi_134675052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben het met Socios eens hoor :s)

Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein")
Als de trein wel op tijd rijdt is het "huu huu ik ben op tijd op kantoor. Maar eens kijken of ik dan niet een uurtje eerder weg kan vanmiddag."

Als de trein niet op tijd is is het moord en brand "huu ik kan niet werken"

Als er in de trein Wifi is "is dat niet meer dan normaal" (nee, dat is het niet)

Als er in de trein geen wifi is "moet de vervoerder aansprakelijk gesteld worden voor gederfde werk-uren"

Denk eens na met zijn allen of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 01:10:43 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134675105
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als de trein wel op tijd rijdt is het "huu huu ik ben op tijd op kantoor. Maar eens kijken of ik dan niet een uurtje eerder weg kan vanmiddag."

Als de trein niet op tijd is is het moord en brand "huu ik kan niet werken"

Als er in de trein Wifi is "is dat niet meer dan normaal" (nee, dat is het niet)

Als er in de trein geen wifi is "moet de vervoerder aansprakelijk gesteld worden voor gederfde werk-uren"

Denk eens na met zijn allen of zo.
Hear, hear.
pi_134675619
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 01:51:09 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134675879
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nu al zin in het nieuwjaarsrondje O+
http://gifcountdown.com/e(...)f00/true/counter.gif

:s)

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 25-12-2013 01:54:22 (Ga weg irritante kloteklok) ]
pi_134675914
jamaar. Nou ja laat ook maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 01:56:36 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134675964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:52 schreef Dr_Flash het volgende:
jamaar. Nou ja laat ook maar :')
Ofwel, ik heb er ook zin in ;D

---

Psst, iemand nog een supergeheime dienstregeling hebben? :+
pi_134675982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ofwel, ik heb er ook zin in ;D

---

Psst, iemand nog een supergeheime dienstregeling hebben? :+
It's EVERYWHERE at the same time :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 december 2013 @ 07:37:56 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134677619
HUSA/HTRS Nederland gaat volledig stoppen. Van Gansewinkel gaat alle spoorse activiteiten verkopen.
De Dolimetrein tussen Veendam en België gaat per 1 januari door RRF gereden worden, maar voorlopig met de locomotieven van HUSA.

Op 1 maart 2013 zouden alle activiteiten van HUSA volledig stil moeten liggen.
  woensdag 25 december 2013 @ 08:37:20 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134677749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:23 schreef bork het volgende:

[..]

identieke palen (bovenleiding) :Y
Typisch Italiaanse bovenleiding inderdaad! (Tevens te vinden in Slovenië, maar dat zal wel door Italianen zijn aangelegd.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_134681146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar komt weer een forse lading M6'jes aan dus :s)
En zo wordt ook België een steeds monotoner treinland ;(
  woensdag 25 december 2013 @ 13:05:05 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134682478
Ook daar verdwijnt het oude meuk, maar wordt de infrastructuur ook veel moderner. Lopen nu grote projecten op een aantal lijnen.
Richting Arlon zijn ze bezig met bovenleidingspalen + draad vernieuwen, nieuwe kabelgoten en kabels maar ook ballast+dwarsliggers en rails.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 13:52:38 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134684206
Fijne kerstdagen allemaal ~:)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 december 2013 @ 14:28:53 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134685446
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 14:37:37 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134685750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134685856
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..
  woensdag 25 december 2013 @ 14:45:26 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134686002
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID :) . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden :P . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines :')
pi_134686105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).

Voor de omgeving, de reizigers etc hadden hier uiteraard geen last van, alleen "snapt" de data die is geleverd door de NS dat niet en koppelde ze keurig aan elkaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 25 december 2013 @ 15:01:57 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134686450
Oh, de capaciteit van de treinen van NSR gisteravond in Leeuwarden was erg goed:
- 20:04 -> Den Haag met 10 bakken VIRM
- 20:44 -> Rotterdam met 6 bakken VIRM
- 21:04 -> Roosendaal (via Hanzelijn) met 10 bakken VIRM
- 21:35 -> Rotterdam met 10 bakken VIRM (als Stopcity t/m Zwolle)
- 22:04 -> Den Haag HS met 10 bakken ICM
- 22:35 -> Utrecht met 10 bakken VIRM (allerlaatste trein om verder dan Zwolle te raken)
- 23:05 -> Zwolle met ICM10 (extra trein)
- 23:30 -> Zwolle met VIRM8 (laatste trein, vanaf Zwolle geen verdere overstappen meer!)

NSR heeft zich goed aan de afspraak gehouden, veel extra capaciteit bieden op de slotavond van Serious Request.
pi_134686502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.
  woensdag 25 december 2013 @ 15:06:40 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134686586
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
pi_134686689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.
pi_134686742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
pi_134687365
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
pi_134687561
quote:
5s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s). :P
pi_134687612
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
pi_134687690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende:
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
pi_134687705
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleem tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal een supplement gekocht te worden.
Oke, duidelijk :)
  woensdag 25 december 2013 @ 15:57:04 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134687755
InfoPlus is er nog niet helemaal over uit of een toeslag nou wel of niet verplicht is...



(Locatie foto: Rotterdam)
  Redactie Sport woensdag 25 december 2013 @ 17:03:28 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134689117
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 december 2013 @ 17:13:21 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134689338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:03 schreef dennistd het volgende:
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
Slecht excuus, voor reizigers wordt het er niet duidelijk op.
pi_134689442
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
D-trein :') . Wat is met jij.
pi_134690025
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk.. :N
  woensdag 25 december 2013 @ 18:09:29 #57
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_134690456
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd?
doei
pi_134690549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende:
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald :').
Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat

1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl
2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS.
3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle.
4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"

Het zag er zo uit
quote:
<v1:MaterieelNummer>000000-09514-0</v1:MaterieelNummer>
pi_134690948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Welke stellen zoek je dan? Trainzonline of Auran DLS al geprobeerd?
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. :P Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
  woensdag 25 december 2013 @ 18:38:50 #60
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_134690991
Oh dan weet ik het ook niet, ik heb TS2010 :)
doei
  woensdag 25 december 2013 @ 21:00:37 #61
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134694402
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID :) . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden :P . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines :')
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134695447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:00 schreef Woods het volgende:

[..]

Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
jawel, maar niet waar Darkwing woont ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134696220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende:
Volgens een discussie op Somda ( :') ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Snap de discussie wel, ze moeten de site dan hernoemen naar omda :)
Verder ben ik zelf nog geen fouten tegengekomen in de data.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 25 december 2013 @ 22:20:59 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134696786
Ik ben één keer een situatie tegengekomen waarbij OVtijden meldde dat er een SGMm-tweetje zou rijden, maar wat in werkelijkheid 5 of 6 bakken SGMm waren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 december 2013 @ 23:12:46 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134698764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:03 schreef dennistd het volgende:
Komt doordat er alleen per treinserie het toeslagbericht kan worden weergegeven
moeten ze beter programmeren. Zo moeilijk is het niet om er een stationscheck op los te laten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134700789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:13 schreef somoht het volgende:

[..]

Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald :').
Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat

1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl
2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS.
3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle.
4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"

Het zag er zo uit

[..]

Niet jouw fout imo, als de info verkeerd aangeleverd wordt...
  donderdag 26 december 2013 @ 00:51:52 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134702868
Kerst bij SNCF, medewerkers op het station Paris Gare de Lyon hebben shows opgevoerd voor reizigers:


Erg leuk weer :)
pi_134702967
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:35 schreef Xetran het volgende:

[..]

Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. :P Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014.
pi_134703826
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:54 schreef AIex het volgende:

[..]

Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014.
Ook bij hem ontbreken dingen als locomotieven en de ICE3.
pi_134704717
Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen :P

28/12 lekker vroeg vertrekken :)

pi_134704815
Ik zou inderdaad niet op 10 minuten gaan gokken.. kan dat niet wat ruimer?
doei
  donderdag 26 december 2013 @ 02:04:21 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134705090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:50 schreef kurk_droog het volgende:
Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen :P
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schäffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.

Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.

Op de website van NS Hispeed zijn plattegronden te vinden van een aantal grote stations, hiermee kun je je alvast een beetje oriënteren op hoe de stations eruit zien. Stationsplattegronden Duitsland.
pi_134705155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zou inderdaad niet op 10 minuten gaan gokken.. kan dat niet wat ruimer?
Er gaat er eentje om 1530 ook maar dan met een extra overstap in Wolfs dacht ik. Hopelijk rijden ze vanaf Frankfurt gewoon op tijd want ik moet vanaf Zell am See nog naar Hinterglemm :P Mja, slechte ervaringen met de Ice.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schäffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.

Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.
Oke, bedankt voor de tip :D Munchen, linksaf en rennen. ^O^
  donderdag 26 december 2013 @ 02:11:40 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134705288
Met een InterRail kun je in principe iedere trein nemen die je wilt (m.u.v. treinen waarvoor een reservering verplicht is).

Als ik jou was zou ik die IC van 15:19 laten schieten en kiezen voor de Railjet van 15:34, dat is namelijk een stuk meer trein voor je geld. ;)
pi_134705606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:11 schreef James1988 het volgende:
Met een InterRail kun je in principe iedere trein nemen die je wilt (m.u.v. treinen waarvoor een reservering verplicht is).

Als ik jou was zou ik die IC van 15:19 laten schieten en kiezen voor de Railjet van 15:34, dat is namelijk een stuk meer trein voor je geld. ;)
Die zie ik nergens staan in de planner?
  donderdag 26 december 2013 @ 02:35:52 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134705747
Waarschijnlijk geeft NS Hispeed 'm niet weer omdat er een eerdere trein gaat. Het is in ieder geval deze trein:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Station/halte  Datum/Tijd        Spoor  Producten     
München Hbf    V 28.12.13 15:34     11  RJ 69    railjet
                                                 mobiele boordservice (snacks en dranken)
                                                 Bistro Cafe
                                                 Rolstoelplaats
                                                 rolstoelplaats - aanmelding
                                                 tel. +43 (0) 5 1717
                                                 Treingebonden instaphulp
                                                 wc geschikt voor rolstoelreizigers
                                                 Telefoon-/Rustruimte
                                                 Kinderbioscoop
Salzburg Hbf   A 28.12.13 17:02    4CF  
Salzburg Hbf   V 28.12.13 17:08    9DE  REX 1512 RegionalExpress
                                                 Fietstransport beperkt mogelijk
                                                 alleen 2e Klas
                                                 Zustieg im Nahverkehr (REX, R, S-Bahn) nur mit gültiger Fahrkarte
                                        
Zell am See    A 28.12.13 18:45      3  

Duur: 3:11; rijdt dagelijks 
Overg.: Salzburg Hbf
  donderdag 26 december 2013 @ 07:55:58 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134706704
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/

Foutje!
pi_134707014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zou inderdaad niet op 10 minuten gaan gokken.. kan dat niet wat ruimer?
Prinsie :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134707567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/

Foutje!
Niet iedere keer dit melden hè. ;)
pi_134707618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:55 schreef greavy het volgende:
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/

Foutje!
Oh noes!
  Redactie Sport donderdag 26 december 2013 @ 10:02:35 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134707689
Zal wel een loc in Venlo kapot hebben gestaan die via Eindhoven naar Maastricht overgebracht moest worden, dus dan heb je hem gewoon met een sleepkoppeling achterop de eerstvolgende trein die kant op. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134707859
"Volgens NS reisinformatie reed << om het even welke trein>> op <<om het even welke dag en tijd>> gewoon op tijd, maar in werkelijkheid was hij toch zeker drie minuten te laat!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 26 december 2013 @ 10:28:44 #83
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134708024
Mijn gtbv-claim met die voorbijrijdende ICE in Zutphen is nu trouwens wel gegrond verklaard, nadat ie in eerste instantie was afgewezen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134708070
Wat zijn de langste reistijden tussen 2 stations in hier in Nederland?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 december 2013 @ 10:36:19 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134708142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:32 schreef Nielsch het volgende:
Wat zijn de langste reistijden tussen 2 stations in hier in Nederland?
Zal dat Vlissingen -> Leeuwarden zijn denk ik?
pi_134708222
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:36 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Zal dat Vlissingen -> Leeuwarden zijn denk ik?
Ik bedoel zonder tussenstop.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 december 2013 @ 10:42:00 #87
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134708234
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik bedoel zonder tussenstop.
:Y

5 uur 20.
pi_134708264
Den Bosch - Utrecht is 29 minuten. Is er een langere?
pi_134708267
Tussen twee stations bedoelt hij denk ik. Zwolle - Assen?
  donderdag 26 december 2013 @ 10:44:36 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_134708277
Assen-Zwolle is 41 minuten.
pi_134708278
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:42 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:Y

5 uur 20.
Welke trein dan?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 december 2013 @ 10:44:41 #92
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_134708279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:
Den Bosch - Utrecht is 29 minuten. Is er een langere?
Oooh tussenstop, ik dacht overstap :')! Foutje.
pi_134708280
zwolle assen denk ik ja :Y
  Redactie Sport donderdag 26 december 2013 @ 10:44:59 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134708286
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:42 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:Y

5 uur 20.
:Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134708307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Assen-Zwolle is 41 minuten.
40 zelfs :P
pi_134708311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

:Y
[ afbeelding ]
en dan zijn alle toiletten defect :X
  donderdag 26 december 2013 @ 10:46:52 #97
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_134708323
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

40 zelfs :P
Nee, dat is Zwolle-Assen..
  Redactie Sport donderdag 26 december 2013 @ 10:47:10 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134708334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Assen-Zwolle is 41 minuten.
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorp
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_134708366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:35 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk geeft NS Hispeed 'm niet weer omdat er een eerdere trein gaat. Het is in ieder geval deze trein:
[ code verwijderd ]

Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken?
pi_134708367
En geen restauratie- ft. slaapwagen aanwezig :(
pi_134708369
quote:
10s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nee, dat is Zwolle-Assen..
Ik kon het me al niet voorstellen dat jij het fout had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')