Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? geëlektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?
Is het wel een trein?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 25 december 2013 00:11 schreef bork het volgende: Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? geëlektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Blijft leuk, hulp van treinvriendjes is altijd fijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De Velaro D is eindelijk in dienst, maar de reizigers die er al in hebben gezeten zijn kritisch volgens Tagesspiegel. Zo zouden de stopcontacten onlogisch zijn geplaatst, zouden de stoelen 'te hard zitten' en ontbreekt draadloos internet. Daarna gaat Tagesspiegel verder over de leveringsproblemen en dat de BR 407 nog niet naar het buitenland mag.
Ik denk dat de eerste twee kritiekpunten wel mee zullen vallen: van de stopcontacten weet je zo waar ze zitten en de stoelen moeten nog ingezeten worden. Het gebrek aan draadloos internet is wel een terecht punt (de rest van de ICE-vloot heeft het tenslotte ook) maar dat zal vast nog wel worden ingebouwd door Telekom.
Ik vind de stopcontacten in de Thalys op een logischere (en handigere) plaats zitten dan in de ICE: ze zitten in de voet van de stoel van degene voor je i.p.v. verstopt tussen de stoelen.
Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein"), maar het zijn ook dingen die relatief makkelijk aan te passen zijn. Veel belangrijker is dat die trein rijdt, en dat gebeurt nu (eindelijk) ook
Het gejank om de stoelen is helemaal grappig. Er worden stoelen van 15 jaar oud, waar tienduizenden mensen op hebben gezeten, vergeleken met stoelen waar hoogstens een paar watertonnen op hebben gestaan. (En ja, ik weet dat ik zeurde over de stoelen in de V250, maar die waren echt hard, oncomfortabel en opeengepropt)
HUSA/HTRS Nederland gaat volledig stoppen. Van Gansewinkel gaat alle spoorse activiteiten verkopen. De Dolimetrein tussen Veendam en België gaat per 1 januari door RRF gereden worden, maar voorlopig met de locomotieven van HUSA.
Op 1 maart 2013 zouden alle activiteiten van HUSA volledig stil moeten liggen.
Ook daar verdwijnt het oude meuk, maar wordt de infrastructuur ook veel moderner. Lopen nu grote projecten op een aantal lijnen. Richting Arlon zijn ze bezig met bovenleidingspalen + draad vernieuwen, nieuwe kabelgoten en kabels maar ook ballast+dwarsliggers en rails.
Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).
Voor de omgeving, de reizigers etc hadden hier uiteraard geen last van, alleen "snapt" de data die is geleverd door de NS dat niet en koppelde ze keurig aan elkaar.
Oh, de capaciteit van de treinen van NSR gisteravond in Leeuwarden was erg goed: - 20:04 -> Den Haag met 10 bakken VIRM - 20:44 -> Rotterdam met 6 bakken VIRM - 21:04 -> Roosendaal (via Hanzelijn) met 10 bakken VIRM - 21:35 -> Rotterdam met 10 bakken VIRM (als Stopcity t/m Zwolle) - 22:04 -> Den Haag HS met 10 bakken ICM - 22:35 -> Utrecht met 10 bakken VIRM (allerlaatste trein om verder dan Zwolle te raken) - 23:05 -> Zwolle met ICM10 (extra trein) - 23:30 -> Zwolle met VIRM8 (laatste trein, vanaf Zwolle geen verdere overstappen meer!)
NSR heeft zich goed aan de afspraak gehouden, veel extra capaciteit bieden op de slotavond van Serious Request.
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.
Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende: Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s).
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende: Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleem tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal een supplement gekocht te worden.
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk..
Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende: Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald . Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat
1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl 2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS. 3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle. 4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Op woensdag 25 december 2013 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende: Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Snap de discussie wel, ze moeten de site dan hernoemen naar omda Verder ben ik zelf nog geen fouten tegengekomen in de data.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik ben één keer een situatie tegengekomen waarbij OVtijden meldde dat er een SGMm-tweetje zou rijden, maar wat in werkelijkheid 5 of 6 bakken SGMm waren.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald . Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat
1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl 2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS. 3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle. 4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"
Het zag er zo uit
[..]
Niet jouw fout imo, als de info verkeerd aangeleverd wordt...
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014.
Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen
Op donderdag 26 december 2013 01:50 schreef kurk_droog het volgende: Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schäffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.
Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.
Op de website van NS Hispeed zijn plattegronden te vinden van een aantal grote stations, hiermee kun je je alvast een beetje oriënteren op hoe de stations eruit zien. Stationsplattegronden Duitsland.
Er gaat er eentje om 1530 ook maar dan met een extra overstap in Wolfs dacht ik. Hopelijk rijden ze vanaf Frankfurt gewoon op tijd want ik moet vanaf Zell am See nog naar Hinterglemm Mja, slechte ervaringen met de Ice.
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schäffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.
Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.
Oke, bedankt voor de tip Munchen, linksaf en rennen.
Op donderdag 26 december 2013 02:11 schreef James1988 het volgende: Met een InterRail kun je in principe iedere trein nemen die je wilt (m.u.v. treinen waarvoor een reservering verplicht is).
Als ik jou was zou ik die IC van 15:19 laten schieten en kiezen voor de Railjet van 15:34, dat is namelijk een stuk meer trein voor je geld.
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/
Zal wel een loc in Venlo kapot hebben gestaan die via Eindhoven naar Maastricht overgebracht moest worden, dus dan heb je hem gewoon met een sleepkoppeling achterop de eerstvolgende trein die kant op. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
"Volgens NS reisinformatie reed << om het even welke trein>> op <<om het even welke dag en tijd>> gewoon op tijd, maar in werkelijkheid was hij toch zeker drie minuten te laat!"
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorp
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 december 2013 02:35 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk geeft NS Hispeed 'm niet weer omdat er een eerdere trein gaat. Het is in ieder geval deze trein: [ code verwijderd ]
Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken?