http://www.hsh.com.al/Orari%20trenave%20.pdfquote:Op zaterdag 21 september 2013 09:24 schreef V2 het volgende:
Ik denk dat NS ook een eind komt als ze maar anderhalve trein per dag hoeven te rijden
NMBS had sowieso geen zin in het project. Het bedrijf draait verlies, heeft de kip met de gouden eieren in de vorm van de Thalys en geen zin in gezeur en overbevissing van een bepaalde verbinding. NMBS zou dus iedere vorm van negativiteit op kunnen pakken om het project "FYRA" te stoppen. Dat hebben ze gedaan en wel op zo'n manier dat ze NS in het hemd hebben gezet. Onveiligheid van treinen suggereren, iets wat het gevolg kan zijn van een kinderziekte afdoen als een majeur probleem etc. etc. Dat neemt niet weg dat het een en ander aan die V250 rammelt maar het belangrijkste doel is bereikt: NS kon met goed fatsoen niet doorgaan met het project zonder geloofwaardigheid naar de buitenwereld te verliezen. Doei, project FYRA!quote:Op zaterdag 21 september 2013 09:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik weet het niet, maar het klinkt niet zo logisch. Als het met de V250 inderdaad allemaal wel meevalt, waarom zouden NS en NMBS dan zo graag ervan af willen? De alternatieve opties, met name voor NS, zijn ook niet bepaald aantrekkelijk -> het duurt jaren voordat er een goede vervanger kan zijn en tot die tijd wordt het aanmodderen terwijl er wel gewoon betaald moet worden voor de concessie.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:10 schreef computergirl het volgende:
Mogelijk al geplaatst
AMSTERDAM -
Fyra blijkt een prima trein
De Fyra is niet het wrak waar NS de trein voor houdt. Dat blijkt uit geheim onderzoek van het onafhankelijke Britse technisch bureau Mott MacDonald, dat door NS zelf werd geraadpleegd, en waarvan de directiesamenvatting in het bezit is van De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_prima_trein__.html
quote:Op maandag 16 september 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.
Mott McDonald's conclusie was zeer duidelijk: "The manufacturing quality of the trains is poor."
Helaas is dat eerste document een perfect voorbeeld van een eenzijdige benadering. Daarnaast zitten er wat rare veronderstellingen in. Bijvoorbeeld: Spaghetti aan sporen betekent een spaghetti aan treindiensten en dus kruisende bewegingen en dus minder capaciteit en dus vertraging. Hoewel Utrecht CS nooit gebouwd is voor een lasagne aan treindiensten wordt het in de basisdienstregeling wel zo gebruikt juist omdat je lasagneroutes over de spaghetti kunt tekenen. Het beperkt je echter niet om zo nu en dan een keer een spaghettitrein te laten rijden.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:10 schreef b2py het volgende:
De theorie achter DSSU:
Japan op Nederlands spoor: eenvoud loont (sneller, vaker, veiliger, stiller, goedkoper)
En de literatuur:
“Net als in Japan: aparte spitsdienstregeling voor NS?”
EEN TREINVERTRAGING ZIT IN EEN KLEIN HOEKJE
Spaghetti aan sporen heeft vaak wel tot gevolg dat er lagere in- en uitrij snelheden worden gehanteerd, omdat er geen ruimte is om overal 1:15 wissels aan te leggen. Hierdoor lagere capaciteit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Helaas is dat eerste document een perfect voorbeeld van een eenzijdige benadering. Daarnaast zitten er wat rare veronderstellingen in. Bijvoorbeeld: Spaghetti aan sporen betekent een spaghetti aan treindiensten en dus kruisende bewegingen en dus minder capaciteit en dus vertraging. Hoewel Utrecht CS nooit gebouwd is voor een lasagne aan treindiensten wordt het in de basisdienstregeling wel zo gebruikt juist omdat je lasagneroutes over de spaghetti kunt tekenen. Het beperkt je echter niet om zo nu en dan een keer een spaghettitrein te laten rijden.
Terzijde: Ik ben zowel fan van spaghetti als lasagne.
Je kunt stellen dat er misschien wel erg veel mogelijk is op het huidige emplacement. Eens. Maar dan hoef je niet meteen naar het andere uiterste. 3/4e van de winst haal je met 60 km/h al binnen. 80 km/h is nodig om met het huidig seinstelsel en de huidige remwegen 2 minuten planopvolging te kunnen halen. Met ETCS redt je dat ook al met 40 km/h en met 60 km/h heb je iets moois te pakken. Je kan namelijk wat meer flexibiliteit in het emplacement inbouwen door wat meer gelijktijdigheden en bereikbaarheden te bieden. Zo is het emplacement ook toekomstvast als lijnvoeringen worden veranderd en is het makkelijker om rangeerbewegingen en kerende treinen te handelen zonder meteen hinder te veroorzaken.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Spaghetti aan sporen heeft vaak wel tot gevolg dat er lagere in- en uitrij snelheden worden gehanteerd, omdat er geen ruimte is om overal 1:15 wissels aan te leggen. Hierdoor lagere capaciteit.
En de winst ETCS + 80 is nihil in vergelijking ETCS + 60?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je kunt stellen dat er misschien wel erg veel mogelijk is op het huidige emplacement. Eens. Maar dan hoef je niet meteen naar het andere uiterste. 3/4e van de winst haal je met 60 km/h al binnen. 80 km/h is nodig om met het huidig seinstelsel en de huidige remwegen 2 minuten planopvolging te kunnen halen. Met ETCS redt je dat ook al met 40 km/h en met 60 km/h heb je iets moois te pakken. Je kan namelijk wat meer flexibiliteit in het emplacement inbouwen door wat meer gelijktijdigheden en bereikbaarheden te bieden. Zo is het emplacement ook toekomstvast als lijnvoeringen worden veranderd en is het makkelijker om rangeerbewegingen en kerende treinen te handelen zonder meteen hinder te veroorzaken.
Ja. Plus dat 80 sowieso twijfelachtig is als bepaald materieel dat niet binnen een bepaalde afstand haalt. De enige reden dat 80 km/h onder NS'54 interessanter is dan 60 km/h is dat je dan nuttig een seinverdichting kan maken wat bij 60 km/h niet kan.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En de winst ETCS + 80 is nihil in vergelijking ETCS + 60?
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 13:20:17Telegraaf 21st of September 2013, p. 1 http://t.co/EeU99XpmPd reageer retweet
Maar in de post van LtnGeorge wordt gezegd dat de Deutz is meegegaan naar het zuiden des lands?quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Mogelijk is die Strukton G1206 die die Deutz naar Leeuwarden bracht dit weekend benodigd voor andere klussen in het land. Tevens blijft de Deutz minstens tot woensdag in Leeuwarden om dan de lege trein weer vertrekgereed te zetten.
Op zich weinig nieuws, Descheemaecker zei tijdens zijn presentatie al dat het oplossen van alle problemen minstens zo'n 18 maanden zou duren en dat wordt hier bevestigd.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:21 schreef b2py het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 13:20:17Telegraaf 21st of September 2013, p. 1 http://t.co/EeU99XpmPd reageer retweet
De verantwoordelijke voor de sluitseinen is volgens mij formeel de hoofdconducteur van de reizigerstrein.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.
Zie mijn column op de FP:
http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
Goed en opbouwend verhaal! En vwb die heksenjacht, iedereen roept maar wat zonder te weten waar die het eigenlijk over heeft. Sterkte met je rug en knieënquote:Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.
Zie mijn column op de FP:
http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit?quote:
De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst.quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:51 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Het is geen test om te kijken of ze de rijtijden halen (op de 5600 is dat met een VIRM -vooral in de herfst- onmogelijk), maar om te kijken wat de gevolgen zijn als ze onder de minimale halteafstand van 7 kilometer gaan zitten. Iets waar ik overigens nooit van gehoord had, maar dat terzijde.
Volgens mij alleen vr-za.quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit?
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?quote:
Inderdaad. Niet alleen zwaar mat, maar vooral ook enorm slipgevoelig.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
Nee, maar wel een Deurenbonus. Hoe meer deuren ze nog hebben aan het einde van de rit, des te hoger is de bonusquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
Fraaie Björn! Ik stond in de buurt van Reduzum, althans, dat was mijn plan voor de beladen trein. Doordat er wat wegomleidingen waren, en ik 13 minuten langer onderweg was als normaal, zag ik de trein passeren toen ik zo ongeveer de auto tot stilstand had gebracht bij de stek.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:05 schreef Zug-Chef het volgende:
In navolging van vorige week zaterdag, toen zat het weer niet mee, vandaag wederom een echte goederentrein in Fryslân.
[ link | afbeelding ]De tweede van (als het goed is) in totaal drie beladen dwarsliggertreinen arriveerde vandaag in Leeuwarden. Voor het rangeerwerk in de Friese hoofdstad is de Strukton 303003 ingehuurd. Deze fraaie Deutz-lok heeft hier het eerste deel opgepikt en zal via het racc. Schenkenschans na kopmaken 20 van de 21 wagens op het linkergedeelte van de voormalige containerterminal plaatsen. Na het winnen van de busconcessie Noord- en Zuidwest Fryslân en Leeuwarden gebruikt Arriva deze locatie nu als stalling voor stad- en streekbussen.
[ link | afbeelding ]Het tweede gedeelte bestaande uit 17 Kls´n wordt op het rechterspoor van de oude containerterminal geplaatst. Op de achtergrond is naast divers NS materieel ook de 189 106 van Captrain waar te nemen, die de trein vanuit het Duitse Möllenhagen aangebracht heeft.
[ link | afbeelding ]Een plaatje met de voor Leeuwarden zo herkenbare Achmeatoren kon natuurlijk niet uitblijven.
De lege trein gaat woensdag retour Duitsland.
Rond Reduzum waren ze er vandaag wel, want op de A32 was de afrit Wirdum/Wytgaard afgesloten ivm de aanleg van een fietstunnel (gelukkig ligt die al onder het spoor) en bij Wytgaard werd er ook nog gewerkt aan de Bredyk volgens de borden die ik tegenkwam.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:28 schreef greavy het volgende:
Ik had een aantal wegomleidingen wel in gedachte, maar ik had nu niet eens last van de wegomleidingen rondom Reduzum/Idaard, maar in de fucking middle of nowhere bij mijn pa in de buurt. En mijn pa was even vergeten te vertellen dat ik moest omrijden
dat rijdt er voornamelijk. Af en toe komt er een Plan V, een SLeT of wat Cargo langs, maar dat is meer uitzondering dan regelquote:Op zaterdag 21 september 2013 22:42 schreef AverageJoe het volgende:
Doordeweeks breng ik tegenwoordig door op locatie Veldwijk, direct gelegen naast station Ermelo. Een drukke spoorlijn. Komt daar regelmatig wat interessants langs? Tot nu toe veel DDZ, VIRM & ICMm gezien.
Wat vet, ik heb jullie een groot deel van de dag gevolgd op Twitter!quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Zo, eindelijk terug van de JVRace georganiseerd door de Jonge Veranderaars. Vijf teams, vijf modaliteiten en 1 bestemming: Brussel. De start was in Amsterdam om 8 uur 's ochtends. Modaliteiten zijn Thalys, IC trein, bus, auto (gehuurd) en e-car. Die laatste is voor Brussel gestrand door een gebrek aan werkende laadpalen.
Ik zat in het IC-trein team, waarbij we goed begonnen door het missen van de IC naar Vlissingen. Dan de Fyra naar Breda maar pakken en overstappen in Rotterdam, waar we de oorspronkelijk geplande trein naar Vlissingen weer konden pakken. In Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en vanaf daar weer een IC naar Brussel-Centraal om daar naar de Grand Place te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 12.30 uur aan in Brussel Noord waar we besloten om de bonuspunten binnen te slepen want auto, bus en Thalys waren al aangekomen en hadden de Grand Place al bezocht.
We moesten om 18.30 uur weer terug zijn in Amsterdam, dat is uiteindelijk niet gelukt doordat de stoptrein 2 minuten te laat was en we de sluitseinen van de IC zagen wegrijden. +30 dus. Uiteindelijk na 19.00 uur in Amsterdam bij het kantoor van Inno-V waar Driek als verrassing op ons stond te wachten.
Het was een leuke ervaring, maar ik zou de IC niet zo snel pakken. De Thalys is te duur en de auto loont alleen als je meerdere personen hebt. De bus was verrassend snel, goedkoop en goed (stopcontacten en wifi). Dat was dus de conclusie, hoewel de auto uiteindelijk toch heeft gewonnen.
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werk ik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoorquote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.
Het hangt er van af. Voor mij wint het OV het wel in mijn woon-werkverkeer omdat parkeren enorm duur wordtquote:Op zondag 22 september 2013 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoor
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut.quote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...
een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.quote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...
een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting....quote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.quote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okeequote:Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.
Met de auto ga je makkelijk daaronder..
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.quote:Op zondag 22 september 2013 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okee
Dat de auto sneller is wil niet zeggen dat die dan beter is. Dat hangt namelijk van je persoonlijke voorkeuren af. Als je graag chat of werkt tijdens het reizen is het niet erg als OV trager is dan de auto.quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Hypothetische voorbeelden zijn altijd heel slecht om je gelijk mee te behalen inderdaad.quote:Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Probeer je mij nou te overtuigen of zo?Ikkan net zo goed een scenario bij elkaar klikken waar precies het omgekeerde uit "blijkt"
Heb je dan de Periferique ook meegeteld?quote:Op zondag 22 september 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
Hee! Wij hebben elkaar dus gisteren IRL gezien bij inno-V!!!quote:Op zondag 22 september 2013 10:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut.
Was voor de leden van de Jonge Veranderaars, professionals van <35 jaar die in het OV werken. Ik was daar te gast in mijn rol van 'oude veranderaar'...quote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Zonde dat we daar vooraf niks van gehoord hebben
Na die vier weekenden achter elkaar ook wel wat rust verdiendquote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
oh. Daar had ik nog wel ff heen gekund als ik dat vanochtend vroeg geweten had
Ik mis het een beetje de laatste tijd![]()
Bekeuringen heb je zelf in de hand. Parkeergeld is in Parijs waarschijnlijk ook wel een dingetje.quote:Op zondag 22 september 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting....
Maar net rekende je vanaf Amsterdam CS, dan heeft Fles wel gelijk. Dan is het volgens ViaMichelin 5u32 van CS naar Gare du Nord. en dat kost met een normale auto zo'n 100 euro enkele reis. Maar daar zit geen parkeergeld bij in.quote:Op zondag 22 september 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
Gewoon 's nachts rijden.quote:Op zondag 22 september 2013 12:12 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Heb je dan de Periferique ook meegeteld?
Google Maps is net als de NS reisplanner, die gaat van het beste scenario uit
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen (5 jaar touringcarchauffeur geweest) dat de snelwegen richting Parijs nogal eens vast staan en dan heb ik het niet over die miezerige files die we hier in NL hebben staan.
quote:Op zondag 22 september 2013 14:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow! De problemen met de V250 naderen een onverwacht snelle ontknoping.
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130922.php
quote:Op zondag 22 september 2013 14:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow! De problemen met de V250 naderen een onverwacht snelle ontknoping.
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130922.php
quote:Op zondag 22 september 2013 14:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
De rest reken ik nooit mee omdat ik die kosten toch al heb, de auto staat hier al.
Die foto met de oude De Soto naast de 2225+2278 in dubbeltractie met een paar 2-assers is ook bij de STAR gemaakt, tijdens de STAR-dagen. Nu hopen dat ze er weer eens een 2e stoomloc bij rijvaardig krijgen ...quote:Op zondag 22 september 2013 13:24 schreef Flodder450 het volgende:
Dit weekend waren/zijn er trouwens de STAR dagen
kameraad van mij werkt bij de STAR, schijnt dat die 2200 alleen aan de buitenkant weer mooi gemaakt is, maar de binnenkant nog veel werk nodig heeftquote:Op zondag 22 september 2013 14:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Die foto met de oude De Soto naast de 2225+2278 in dubbeltractie met een paar 2-assers is ook bij de STAR gemaakt, tijdens de STAR-dagen. Nu hopen dat ze er weer eens een 2e stoomloc bij rijvaardig krijgen ...
Duivendrecht boog?quote:Op zondag 22 september 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
In mijn IC Utrecht-Schiphol werd net omgeroepen dat we gingen stoppen te Bijlmer en Duivendrecht en wegens geplande werkzaamheden niet te Amsterdam C en Sloterdijk. We zijn net op spoor 1 op Bijlmer gestopt en staan op duivebdrecht hoog nu
quote:Op zondag 22 september 2013 14:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow! De problemen met de V250 naderen een onverwacht snelle ontknoping.
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130922.php
Doen ze ook al als de zuidtak eruit ligt hoorquote:Op zondag 22 september 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week liggen Weesp - Muiderpoort en Amersfoort - Utrecht eruit. Oude tijden herleven, want de IC's tussen Utrecht en Amsterdam gaan weer stoppen op Duivendrecht om zo zowel Amsterdam als Utrecht goed bereikbaar te houden.
het viel me in ieder geval op, omdat ik een reisje aan het plannen was. Waarschijnlijk zaterdag even met de draagvleugelboot naar Velsen, nu het nog kan.quote:Op zondag 22 september 2013 16:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen ze ook al als de zuidtak eruit ligt hoor
Oh ja kut dat moet ik ook nogquote:Op zondag 22 september 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het viel me in ieder geval op, omdat ik een reisje aan het plannen was. Waarschijnlijk zaterdag even met de draagvleugelboot naar Velsen, nu het nog kan.
Wanneer wou jij gaan?quote:Op zondag 22 september 2013 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
als het goed is schrappen ze in december die lijn, dus voor die tijd moet je er geweest zijn
Klopt! Ik zat praktisch naast je bij de uitslag. Je bleef die dozen pizza aan me geven, en ik gaf ze steeds zonder te pakken door.quote:Op zondag 22 september 2013 12:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hee! Wij hebben elkaar dus gisteren IRL gezien bij inno-V!!!
Okeequote:Op zondag 22 september 2013 13:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Was voor de leden van de Jonge Veranderaars, professionals van <35 jaar die in het OV werken. Ik was daar te gast in mijn rol van 'oude veranderaar'...
waarschijnlijk komende zaterdag. Is de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer vrij heb van het werkquote:
even mezelf corrigeren: zaterdag ligt Zwolle - 't Harde eruit en niet Amersfoort-Utrecht.quote:Op zondag 22 september 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week liggen Weesp - Muiderpoort en Amersfoort - Utrecht eruit. Oude tijden herleven, want de IC's tussen Utrecht en Amsterdam gaan weer stoppen op Duivendrecht om zo zowel Amsterdam als Utrecht goed bereikbaar te houden.
Volgens HAFAS rijdt ICE 619 van Köln naar Frankfurt(Main)Hbf, kan niks over München vinden.quote:Op zondag 22 september 2013 17:49 schreef James1988 het volgende:
Zo, dat is ook voor het eerst: NS Hispeed die me een reis wil verkopen voor een prijs die lager ligt dan bij DB...
Maar hoe de neuk rijdt deze ICE?
V 22:55 Köln Hbf
A 05:20 München Hbf
ICE 619
![]()
Die heb ik een keer gedaan. Limburg Süd, Montabaur, Frankfurt, stuttgart, Ulm en nog veel meer haltes. En je komt compleet verrot aan. En alles is dicht om 0520. Sterktequote:Op zondag 22 september 2013 17:49 schreef James1988 het volgende:
Zo, dat is ook voor het eerst: NS Hispeed die me een reis wil verkopen voor een prijs die lager ligt dan bij DB...
Maar hoe de neuk rijdt deze ICE?
V 22:55 Köln Hbf
A 05:20 München Hbf
ICE 619
![]()
Op vrijdagen rijdt hij zo te zien door naar München:quote:Op zondag 22 september 2013 17:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens HAFAS rijdt ICE 619 van Köln naar Frankfurt(Main)Hbf, kan niks over München vinden.
Serieus, wie bedenkt zoiets?quote:Op zondag 22 september 2013 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb ik een keer gedaan. Limburg Süd, Montabaur, Frankfurt, stuttgart, Ulm en nog veel meer haltes. En je komt compleet verrot aan. En alles is dicht om 0520. Sterkte
Oja, ik zie het. Zie ook Hafasquote:Op zondag 22 september 2013 17:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op vrijdagen rijdt hij zo te zien door naar München:
V 22:55 Köln Hbf
V 23:08 Köln/Bonn Flughafen
V 23:35 Montabaur
V 23:46 Limburg Süd
V 00:00 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf
V 00:29 Frankfurt(Main)Hbf
V 00:46 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf
V 01:24 Mannheim Hbf
V 01:37 Heidelberg Hbf
V 01:46 Wiesloch-Walldorf
V 01:58 Bruchsal
V 02:26 Vaihingen(Enz)
V 02:45 Ludwigsburg
V 03:03 Stuttgart Hbf
V 04:00 Ulm Hbf
V 04:16 Günzburg
V 04:48 Augsburg Hbf
A 05:11 München-Pasing
A 05:20 München Hbf
[..]
Serieus, wie bedenkt zoiets?
Ik denk niet dat dat 'm gaat worden.
Oh, dat is dan wel weer handigquote:Op zondag 22 september 2013 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt in München wel douchen op het station trouwens
Ga maar kijken. In Frankfurt ben je al een uur kwijt.quote:Op zondag 22 september 2013 18:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, dat is dan wel weer handig
Die rit (Keulen - München) is 700 km, waarom heeft die trein daar zowat de hele nacht voor nodig?
twitter:finmeccanicaweb twitterde op zondag 22-09-2013 om 13:01:42Independent investigation, @AnsaldoBredaSpA #Fyra trains meet requirements agreed with Ns http://t.co/NRbyBZnCMZ #AnsaldoBreda reageer retweet
Toppie, ik noteer m vastquote:Op zondag 22 september 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me leuk. Komende week maar even plannen hoe of wat
Komende zaterdag. Jij mag uitslapenquote:Op zondag 22 september 2013 20:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Houdt me op de hoogte, ik moet hem ook nog doen!
Ik ga volgende week wel even in Glanerbrug kijkenquote:Op zondag 22 september 2013 20:10 schreef J.B. het volgende:
Er staan inmiddels werkende OV-chipkaart paaltjes op het station in Eijsden.
Staan er al sinds december 2011...quote:Op zondag 22 september 2013 20:10 schreef J.B. het volgende:
Er staan inmiddels werkende OV-chipkaart paaltjes op het station in Eijsden.
Lekkere "oplossingen" zijn dat altijd jaquote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen."
Zwaar kansloos weer.quote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen."
En de volgende trein zal niet veel langer zijn natuurlijkquote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen."
Graag even plaats en tijd. Thanks!quote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen."
dat zet zoden aan de dijk. In de volgende trein wordt het dan net zo vol. Beter is dan om afwijkend binnen te worden genomen en geen passagiers meer toe te laten. Niet ideaal, maar dat is dan nog iets.quote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen."
Nee die valt ook uit vanwege reizigersoverschot. Volgende zet is dat het hele station uitvalt vanwege reizigersoverschot. Zoek het maar uitquote:Op zondag 22 september 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En de volgende trein zal niet veel langer zijn natuurlijk
Trein 571, Rotterdam (vertrek 19.05), opgeheven in Utrecht. Nu zit hij in een even volle IC richting Leeuwarden.quote:Op zondag 22 september 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Graag even plaats en tijd. Thanks!
Okee, dank voor de info.quote:Op zondag 22 september 2013 20:26 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Trein 571, Rotterdam (vertrek 19.05), opgeheven in Utrecht. Nu zit hij in een even volle IC richting Leeuwarden.
Heel graag, helaas heb ik alleen een mobiel en is het al een hele kunst een foto te uploaden... Iemand die hem kan draaien voor me? Thnxquote:Op zondag 22 september 2013 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet eens even rechtop lamme tekkel
Lekkerquote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen."
Da's nu zo ongeveer ja.quote:Op zondag 22 september 2013 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Bienvenido of zoiets![]()
Niet vergeten dalek dat progsel over Werkspoor
Alleen bij het motorrijtuig.quote:Op zondag 22 september 2013 21:39 schreef Flodder450 het volgende:
valt me trouwens op dat er per draaistel 3 assen zijn bij die TEE
Al dat stroomlijnmat (Mat 54, 64, Plan U, Motorposten, TEE en weet ik wat meer) is ooit eens aan een keukentafel door een huisvrouw ontworpen aan de hand van de vorm van een ei.quote:Op zondag 22 september 2013 21:37 schreef Flodder450 het volgende:
Een leuk feitje: de DE3 had eigenlijk eerst de neus moeten krijgen van de TEE,maar er was iets met de manier hoe regen op de ramen sloeg, dus toen hebben ze dat maar niet gedaan
Tegenwoordig wordt de NS geleid door een ei.quote:Op zondag 22 september 2013 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al dat stroomlijnmat (Mat 54, 64, Plan U, Motorposten, TEE en weet ik wat meer) is ooit eens aan een keukentafel door een huisvrouw ontworpen aan de hand van de vorm van een ei.
quote:Op zondag 22 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt de NS geleid door een ei.
Dat stukkie verwerkt in een knalbrief aan Mansveld en Van Vroonhoven. Liefhebbers die de brief onder embargo al willen hebben, PMmen even hun mailadres en krijgen twee word-bestanden.quote:Op zondag 22 september 2013 21:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lekker![]()
![]()
NSEcht fantastisch
ja wil ik welquote:Op zondag 22 september 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat stukkie verwerkt in een knalbrief aan Mansveld en Van Vroonhoven. Liefhebbers die de brief onder embargo al willen hebben, PMmen even hun mailadres en krijgen twee word-bestanden.
En net als bij de vorige ronde werkzaamheden rijdt het IC-materieel van en naar Eindhoven (zowel richting Maastricht als Venlo) met een gigantische overcapaciteit (allemaal 10 bakken VIRM voor zover ik zag).quote:Op zondag 22 september 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zet zoden aan de dijk. In de volgende trein wordt het dan net zo vol. Beter is dan om afwijkend binnen te worden genomen en geen passagiers meer toe te laten. Niet ideaal, maar dat is dan nog iets.
Krijg ik die als sympathisant niet automatisch?quote:Op zondag 22 september 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat stukkie verwerkt in een knalbrief aan Mansveld en Van Vroonhoven. Liefhebbers die de brief onder embargo al willen hebben, PMmen even hun mailadres en krijgen twee word-bestanden.
Combineren en splitsen in Sittard.quote:Op zondag 22 september 2013 22:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En net als bij de vorige ronde werkzaamheden rijdt het IC-materieel van en naar Eindhoven (zowel richting Maastricht als Venlo) met een gigantische overcapaciteit (allemaal 10 bakken VIRM voor zover ik zag).
Mja, maar je zou de reizigers uit Heerlen ook over kunnen laten stappen in Sittard om materieel vrij te spelen. Of zet 2x ICM-III in ofzo zodat je dat VIRM kan gebruiken waar de capaciteit harder nodig is. En in de richting Venlo hoeft niet gecombineerd of gesplitst te worden.quote:
Zijn de machinisten en conducteurs diensten niet meer op afgestemd..quote:Op zondag 22 september 2013 22:53 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mja, maar je zou de reizigers uit Heerlen ook over kunnen laten stappen in Sittard om materieel vrij te spelen. Of zet 2x ICM-III in ofzo zodat je dat VIRM kan gebruiken waar de capaciteit harder nodig is. En in de richting Venlo hoeft niet gecombineerd of gesplitst te worden.
bedoel je niet een snijbloem?quote:Op zondag 22 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt de NS geleid door een ei.
quote:Op zondag 22 september 2013 22:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn de machinisten en conducteurs diensten niet meer op afgestemd..
Maar er is toch niks mis mee? Rikus gaat hier niks over schrijven en zal het wellicht alleen maar positief oppakken omdat je van Boxtel al in het goede deel kan stappen.quote:Op zondag 22 september 2013 22:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]![]()
Tot zover mijn oplossingen. Hopelijk weet Driek iets wat wel werkt
Het is alleen krom dat er daar met zoveel capaciteit wordt gereden terwijl er elders een trein wordt opgeheven omdat die te kort is. Is natuurlijk geen causaal verband maar toch.quote:Op maandag 23 september 2013 06:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar er is toch niks mis mee? Rikus gaat hier niks over schrijven en zal het wellicht alleen maar positief oppakken omdat je van Boxtel al in het goede deel kan stappen.
Doe eens niet zo achterlijk denigrerend.quote:Op zondag 22 september 2013 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al dat stroomlijnmat (Mat 54, 64, Plan U, Motorposten, TEE en weet ik wat meer) is ooit eens aan een keukentafel door een huisvrouw ontworpen aan de hand van de vorm van een ei.
Dan tja.. tjaquote:Ik had de kantine voor Werkspoor ontworpen. De directeur was daar zo tevreden over dat hij zei: "Kunt u ook een trein maken
ik hoef die brief niet zo nodig te lezen maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je ns afrekent op het meegeven van te weinig mat aan het personeel op de trein en niet op de beslissing van het treinpersoneel om de trein te laten staan in utrecht?quote:Op zondag 22 september 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat stukkie verwerkt in een knalbrief aan Mansveld en Van Vroonhoven. Liefhebbers die de brief onder embargo al willen hebben, PMmen even hun mailadres en krijgen twee word-bestanden.
Doe eens niet zo achterlijk op je pik getrapt. Ik heb dat op de site van Nico Spilt gelezenquote:Op maandag 23 september 2013 08:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doe eens niet zo achterlijk denigrerend.
http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/tee/
Shit man, zeg dat dan meteen.quote:Op maandag 23 september 2013 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eens niet zo achterlijk op je pik getrapt. Ik heb dat op de site van Nico Spilt gelezen
Inderdaad meegenomen in het kader van opmerkingen over de logistieke janboel bij NS.quote:Op maandag 23 september 2013 10:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik hoef die brief niet zo nodig te lezen maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je ns afrekent op het meegeven van te weinig mat aan het personeel op de trein en niet op de beslissing van het treinpersoneel om de trein te laten staan in utrecht?
waren ze toch gaan rijden en waren mensen flauwgevallen was het namelijk ook niet goed geweest.
Ik heb hoge verwachtingen van Timo Huges. Bij de bloemenveilig weten ze donders goed het verschil tussen acht karretjes en vier karretjes. Want anders blijven de bloemen achter en dat kost geld en woedende handlaars. Zoiets basaals is in de mindset van NS nu nog volkomen onbekend.quote:Op zondag 22 september 2013 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bedoel je niet een snijbloem?
Done!quote:Op zondag 22 september 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat stukkie verwerkt in een knalbrief aan Mansveld en Van Vroonhoven. Liefhebbers die de brief onder embargo al willen hebben, PMmen even hun mailadres en krijgen twee word-bestanden.
Bloemenveiling heeft alleen bijna een wereldwijd monopolie. Iets wat NS landelijk kwijt is geraakt.quote:Op maandag 23 september 2013 11:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik heb hoge verwachtingen van Timo Huges. Bij de bloemenveilig weten ze donders goed het verschil tussen acht karretjes en vier karretjes. Want anders blijven de bloemen achter en dat kost geld en woedende handlaars. Zoiets basaals is in de mindset van NS nu nog volkomen onbekend.
bij de bloemenveiling is dat niet erg, aangezien daar de markt de prijs bepaalt. Dat is op het spoor wel anders geregeld.quote:Op maandag 23 september 2013 12:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Bloemenveiling heeft alleen bijna een wereldwijd monopolie. Iets wat NS landelijk kwijt is geraakt.
Des te makkelijker om te voorkomen dat het geld kost. Alhoewel, die gratis koffie elke winter tikt wel aan *krokodillentranen aanvoert*.quote:Op maandag 23 september 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de bloemenveiling is dat niet erg, aangezien daar de markt de prijs bepaalt. Dat is op het spoor wel anders geregeld.
jupquote:Op maandag 23 september 2013 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja toen ik nog in Utrecht woonde zeker
twitter:TaraR_ twitterde op maandag 23-09-2013 om 15:50:01Deuren trein gaan niet open. Dan aan verkeerde kant. Levensgevaarlijk. Machinist rijdt door, conducteur trekt aan noodrem. Handig. #ns reageer retweet
Dan maakt de HC een fout ja. Maar bij ICRm ontgrendelen beide kanten standaard. Of tenminste, een paar jaar geleden was dat zo. Weet niet of dat inmiddels opgelost is, zou kunnen.quote:Op maandag 23 september 2013 16:48 schreef ReisT het volgende:
Aan de verkeerde kant ontgrendelen, dat kan toch net zo goed bij andere treinen? Kwestie van dat iemand op het verkeerde knopje drukt.
Mogelijk heeft het inschakelen van de zogenaamde treinstelmodus dat opgelost.quote:Op maandag 23 september 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan maakt de HC een fout ja. Maar bij ICRm ontgrendelen beide kanten standaard. Of tenminste, een paar jaar geleden was dat zo. Weet niet of dat inmiddels opgelost is, zou kunnen.
Dat heb ik al zo vaak geprobeerdquote:Op maandag 23 september 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens ben je wel gruwelijk lomp als je, terwijl de trein stil staat, aan de kant waarvan jij ziet dat er geen perron is, gaat ontgrendelen
Hij zal trouwens wel zijn visboer moeten missen, er zit bij mijn weten alleen een Starbucks in HGB-IV.quote:Op maandag 23 september 2013 11:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik heb hoge verwachtingen van Timo Huges. Bij de bloemenveilig weten ze donders goed het verschil tussen acht karretjes en vier karretjes. Want anders blijven de bloemen achter en dat kost geld en woedende handlaars. Zoiets basaals is in de mindset van NS nu nog volkomen onbekend.
het stukje over langeafstandskorting is wel interessant. Het lijkt er dus op dat je per december bij een overstap meer zult gaan betalen, waarna het ergens volgend jaar mogelijk weer goedkoper kan wordenquote:Op maandag 23 september 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
Rijksoverheid.nl:
8e voortgangsbrief aanvalsplan OV-Chipkaart
Hangt er van af of de rijtuigen in UIC modus zitten (dan ontgrendelen ze standaard bij minder dan 5 km/h, tenzij de conducteur of machinist dat tegen houd - bijv. bij de Benelux) of in treinstelmodus (wat in het binnenlands vervoer gebruikelijk is). In het laatste geval moet de machinist de deuren specifiek aan één kant ontgrendelen (of aan beide kanten, bijv. op opstelterreinen voor de schoonmakers).quote:Op maandag 23 september 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan maakt de HC een fout ja. Maar bij ICRm ontgrendelen beide kanten standaard. Of tenminste, een paar jaar geleden was dat zo. Weet niet of dat inmiddels opgelost is, zou kunnen.
- Het aantal reizigers loopt nog verder terug. NS geeft, bij gebrek aan beter, de stand van de sterren maar de schuld.quote:Op maandag 23 september 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
nog enkele opvallende punten uit het document:
- de NS wil in de loop van 2014 het papieren kaartje afschaffen, omdat er meer chipalternatieven beschikbaar zijn, zoals trajectvrij
- de NS komt met chipkaarten voor eenmalig gebruik die mogelijk ook tot vlak over de grens geaccepteerd moeten kunnen worden (wel een kaart met toeslag)
- chippoortjes moeten barcodes kunnen lezen vanwege internationale reizigers
- op 82 stations worden de poortjes ingevoerd
ICRm in binnenlandse dienst rijdt in treinstelmodus, daarbij moet de machinist de te ontgrendelen kant kiezen. Als hij de verkeerde kant kiest kan alleen de HC die kant opnieuw vergrendelen. Fyra in binnenlandse dienst rijdt ook als treinstel, daarom wordt er na iedere locwissel een deurentest gedaan om te controleren dat alle kabels (die nodig zijn voor de deurontgrendeling) goed zijn aangesloten en werken.quote:Op maandag 23 september 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan maakt de HC een fout ja. Maar bij ICRm ontgrendelen beide kanten standaard. Of tenminste, een paar jaar geleden was dat zo. Weet niet of dat inmiddels opgelost is, zou kunnen.
Ja, klopt. Die Starbucks is daar gebouwd in de tijd dat ik nog bij de overburen moest zijn (2010 - 2011). Die Starbucks is als het goed is ook toegankelijk voor niet-NS-personeel omdat hij nog voor de toegangspoorten van HGB-V is gebouwd.quote:Op maandag 23 september 2013 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Een Starbucks IN HGB-IV![]()
I pity the fools die daar werken
Zeer correct.quote:Op maandag 23 september 2013 18:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Die Starbucks is daar gebouwd in de tijd dat ik nog bij de overburen moest zijn (2010 - 2011). Die Starbucks is als het goed is ook toegankelijk voor niet-NS-personeel omdat hij nog voor de toegangspoorten van HGB-V is gebouwd.
dat is te veel out of the boxquote:Op maandag 23 september 2013 18:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
- Het aantal reizigers loopt nog verder terug. NS geeft, bij gebrek aan beter, de stand van de sterren maar de schuld.
Verrassend, want normaal gesproken is de meuk van Stadler behoorlijk betrouwbaar te noemenquote:Op maandag 23 september 2013 18:25 schreef greavy het volgende:
CFL heeft hun eerste KISS-treinstel teruggestuurd naar Stadler, want er waren teveel problemen mee. CFL wil er pas mee verder gaan als de gebreken verholpen zijn en voert tot die tijd ook geen testritten meer uit in eigen land. Stadler moet eerst kunnen aantonen dat de problemen (grotendeels) verholpen zijn.
doen ze goedquote:Op maandag 23 september 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
Dit weekend in Maastricht:
[ afbeelding ]
"Aaargh! Sterren! Halveer de dienstregeling!"quote:Op maandag 23 september 2013 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is te veel out of the box
ze zoeken het iets dichter bij huis.quote:Op maandag 23 september 2013 18:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Aaargh! Sterren! Halveer de dienstregeling!"
"Aargh, madeliefjes! Halveer de dienstregeling!"?quote:Op maandag 23 september 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze zoeken het iets dichter bij huis.
ik mag hopen dat de bereidheid om treinen te schrappen iets minder groot is dan datquote:Op maandag 23 september 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Aargh, madeliefjes! Halveer de dienstregeling!"?
Ik moet hier gewoon bijna van gaan huilen.. Ze hebben toch niet voor niets miljoenen uitgetrokken aan CTA's om er dan geen gebruik van te maken.. Kom op zeg, het is juist bedoeld om wijzigingen snel te kunnen weergeven op het scherm. Dan is het triest als je een stuk papier moet gebruiken..quote:Op maandag 23 september 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
Dit weekend in Maastricht:
[ afbeelding ]
Ik begreep (ik meen van KnightSolaire) dat de software nog aan vernieuwing toe is.quote:Op maandag 23 september 2013 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik moet hier gewoon bijna van gaan huilen.. Ze hebben toch niet voor niets miljoenen uitgetrokken aan CTA's om er dan geen gebruik van te maken.. Kom op zeg, het is juist bedoeld om wijzigingen snel te kunnen weergeven op het scherm. Dan is het triest als je een stuk papier moet gebruiken..
In principe zijn alle features nu live omdat InfoPlus nu volledig uitgerold is.quote:Op maandag 23 september 2013 19:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik begreep (ik meen van KnightSolaire) dat de software nog aan vernieuwing toe is.
Dat neemt uiteraard niet weg dat er enige tijd geleden een foto van een CTA circuleerde met een "grappige" boodschap. Maar dat is anders.
Ah, okquote:Op maandag 23 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
In principe zijn alle features nu live omdat InfoPlus nu volledig uitgerold is.
Ieder computersysteem dat uitgerold wordt binnen bedrijven die van overheid zijn of waar ontzettend veel 'ambtenaren' werken lopen altijd uit op prut. Al bijzonder genoeg dat de ProRail website op tijd en binnen budget is opgeleverd..quote:Op maandag 23 september 2013 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
toch mooi dat het project medio 2009 al afgerond had moeten zijn
http://www.computable.nl/(...)formatiesysteem.html
Neuh, later nog. Schiphol is eerst overgegaan op TBP's aangestuurd door BEPAC, de vervanging door InfoPlus is pas een half jaar later opgeleverd.quote:Op maandag 23 september 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Eind 2012 geloof ik, rond de tijd dat Schiphol ook over was op TBP's.
Dat weet je niet.quote:Op maandag 23 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Al bijzonder genoeg dat de ProRail website op tijd en binnen budget is opgeleverd..
dat kun je wel stellen ja. Gigantische kosten- en tijdsoverschrijdingenquote:Op maandag 23 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ieder computersysteem dat uitgerold wordt binnen bedrijven die van overheid zijn of waar ontzettend veel 'ambtenaren' werken lopen altijd uit op prut.
Ach, bij het ergste project waar ik heb gewerkt had het management er anderhalf jaar na begin ontwikkeling voor nodig om toe te geven dat ze niet wisten wat ze wilden. En dat was geen overheid.quote:Op maandag 23 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ieder computersysteem dat uitgerold wordt binnen bedrijven die van overheid zijn of waar ontzettend veel 'ambtenaren' werken lopen altijd uit op prut.
Dat is in de private sector niet anders.quote:Op maandag 23 september 2013 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja. Gigantische kosten- en tijdsoverschrijdingen
Ja, in juni van dit jaar is de uitrol afgerond.quote:
Nee, Utrecht is ongeveer een maand later overgegaan dan Amsterdam.quote:Op maandag 23 september 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam is als laatste overgegaan.
Het valt mij inderdaad ook vaker op dat met werkzaamheden veel stations op het TBP ontbreken.quote:Op maandag 23 september 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
Dit weekend in Maastricht:
[ afbeelding ]
Maar InfoPlus is nog lang niet uitontwikkeld, hoop ik althans, gezien o.a. bovenstaande voorbeeldquote:Op maandag 23 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
In principe zijn alle features nu live omdat InfoPlus nu volledig uitgerold is.
En dat (de huidige dus) was de tweede versie, geheel opnieuw gebouwd nadat de eerste versie niet bleek te voldoen...quote:Op maandag 23 september 2013 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
toch mooi dat het project medio 2009 al afgerond had moeten zijn
http://www.computable.nl/(...)formatiesysteem.html
Mooi dat iemand het pragmatisch en klantvriendelijk oplost ipv. "het systeem kan het nou eenmaal niet" of "dat is niet mijn verantwoordelijkheid" of zoiets.quote:Op maandag 23 september 2013 18:28 schreef greavy het volgende:
Dit weekend in Maastricht:
[ afbeelding ]
kan zijn dat er in Donna vinkjes ontbreken, waardoor het ook niet op de TBP verschijntquote:Op maandag 23 september 2013 20:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het valt mij inderdaad ook vaker op dat met werkzaamheden veel stations op het TBP ontbreken.
Ik ben wel in voor een biertje, alleen zal Fles er niet zijnquote:Op maandag 23 september 2013 20:13 schreef b2py het volgende:
@PSM en @Flessie, zaterdag met de boot van Velsen naar Amsterdam en dan in Amsterdam een pilske na?
Wat nu weerquote:Op maandag 23 september 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben wel in voor een biertje, alleen zal Fles er niet zijn
Klopt.quote:Op maandag 23 september 2013 18:36 schreef James1988 het volgende:
Die Starbucks is als het goed is ook toegankelijk voor niet-NS-personeel omdat hij nog voor de toegangspoorten van HGB-V is gebouwd.
ICE3 zo te zien: http://www.grahnert.homepage.t-online.de/r132-600.pdfquote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, even terugkomend op die nacht-ICE waar ik het gisteren over had... Weet iemand met wat voor materieel dat ding rijdt?
Iets van Den Dolder of Bilthoven?quote:
ICE 3quote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, even terugkomend op die nacht-ICE waar ik het gisteren over had... Weet iemand met wat voor materieel dat ding rijdt?
Nunspeet?quote:Op maandag 23 september 2013 22:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Iets van Den Dolder of Bilthoven?
Santpoort-Zuidquote:
quote:
Wat voor onnadenkend volk is daarmee bezig johquote:Op maandag 23 september 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
1 april 2014 wordt er gestart met de bouw van het Haags Station Erasmuslijn. Het moet in gebruik genomen worden op 3 oktober 2016 en dan zullen spoor 11 en 12 weer terug gaan naar NS/andere vervoerder.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron en meer
Bij Havelte ligt geen spoor, laat staan een passeerspoor. Het zal 't Harde zijn geweest.quote:Op maandag 23 september 2013 22:29 schreef RichardHammond het volgende:
Zie een stukje over Rotterdam - Groningen, dat is voor mij persoonlijk de laatste tijd echt een drama. De afgelopen drie vrijdagen heb ik op willekeurige tijdstippen deze trein genomen. Ik stap dan uit in Zwolle voor mijn overstap, die ik trouwens ook alle drie de vrijdagen heb gemist.
Eerst vrijdag: HC roept om dat er een trein ons moet passeren ter hoogte van de Hanzeboog
Tweede vrijdag: HC roept om dat er een goederentrein voor ons rijdt die bij Havelte op een passerspoor gaat staan
Derde vrijdag: HC roept om dat er iemand langs het spoor loopt en dat we langzaam de reis moeten vervolgen. Het valt mij vervolgens wel op dat de Sprinter Zwolle - Utrecht vanuit de andere kant ons op volle snelheid voorbij klant.
Sta je dan drie vrijdagen achter elkaar hartstikke laat in Zwolle te klappertanden omdat je moet wachten op de sprinter naar Enschede.
Tja, Noord-Holland.. Daar kom ik nou echt zeldenquote:
Ja, had gisterochtend ook slechts 1 VIRM IV.quote:Op dinsdag 24 september 2013 06:44 schreef _serial_ het volgende:
Trouwens, zijn er meer mensen die de ervaring hebben dat de materieelinzet tussen Rotterdam - Amsterdam (al dan niet via Schiphol) deze week de wensen overlaat ? Nu al 2 x een 4 baks VIRM en andere vriend van mij een trein later hetzelfde verhaal.
Maar goed, staanplaatsen of gewoon met meer dan twee in een vierzits?quote:Op dinsdag 24 september 2013 06:44 schreef _serial_ het volgende:
Trouwens, zijn er meer mensen die de ervaring hebben dat de materieelinzet tussen Rotterdam - Amsterdam (al dan niet via Schiphol) deze week de wensen overlaat ? Nu al 2 x een 4 baks VIRM en andere vriend van mij een trein later hetzelfde verhaal.
Enne, moest daar niet een spoor bij, qua capaciteitsprobleem?quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
* James1988 ziet kop Ontwerp nieuw station Elst bejubeld
* James1988 krijgt hoge verwachtingen (gezien de andere verbouwingen)
* James1988 klikt het plaatje aan
[ afbeelding ]
* James1988
Sorry, maar is dit nou zo bijzonder? Twee betonplaten langs het spoor en twee overkappingen in de vorm van een vinkje. So what
Tunnel is baas van overwegquote:Op dinsdag 24 september 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
Sorry, maar is dit nou zo bijzonder? Twee betonplaten langs het spoor en twee overkappingen in de vorm van een vinkje. So what
Sterker nog, meen me te herinneren dat dat al besloten was. Spoortje richting tiel, toch?quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enne, moest daar niet een spoor bij, qua capaciteitsprobleem?
Kom op, je hebt toch gewoon RECHT op vier stoelen de man?quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, staanplaatsen of gewoon met meer dan twee in een vierzits?
Ja, dat ook. Maar dat zou dacht ik een keerspoor worden zodat de Arriva-boemel in Elst keert i.p.v. door te rijden naar Arnhem...quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enne, moest daar niet een spoor bij, qua capaciteitsprobleem?
Een Dynamisch verkeersmanagementsoplossing is samen met een spoortje en wat wissels extra waarschijnlijk veel beter in de praktijk. Zeker als de Stop-door bij het station verdwijnt omdat je dan sprinters kunt versnellen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat ook. Maar dat zou dacht ik een keerspoor worden zodat de Arriva-boemel in Elst keert i.p.v. door te rijden naar Arnhem...
Wat waarschijnlijk de doodssteek is voor dat lijntje, maargoed.
Staanplaatsen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, staanplaatsen of gewoon met meer dan twee in een vierzits?
Leuk galgje woordquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een Dynamisch verkeersmanagementsoplossing is samen met een spoortje en wat wissels extra waarschijnlijk veel beter in de praktijk. Zeker als de Stop-door bij het station verdwijnt omdat je dan sprinters kunt versnellen.
Wedden dat er in HGB IV al hippe geel-blauwe paraplu's gratis uitgedeeld worden? "Klachtenplu" hihi haha domo vla. Gratis af te halen bij de inpandige starbucks. Want die Telegraafsukkels willen het maar niet begrijpen. En die Roversukkels willen het maar niet begrijpen. IJzer schuiven is veel belangrijker dan mensen vervoeren.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:26 schreef Ireyon het volgende:
Klachtenregen over te volle treinen
http://www.telegraaf.nl/b(...)volle_treinen__.html
quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom op, je hebt toch gewoon RECHT op vier stoelen de man?
Nu ik in Roermond werk heb ik vrijwel altijd 4 (of 3, want die plaatsen zijn fijn in de VIRM) stoelen voor mezelf ja.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er eigenlijk ook nooit last van. Merk wel dat ik tussen Zutphen en Ruurlo de tegenspitsrichting heb, dus da's primaHeb altijd 4 stoelen voor mezelf, en de kruisende trein de andere kant op (in Vorden dus) is altijd stampvol en vaak twee keer zo lang als de mijne
sterker nog, dat spoortje zou zelfs aan de Arnhemse zijde aantakken op de vrije baan als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enne, moest daar niet een spoor bij, qua capaciteitsprobleem?
geinigquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:20 schreef James1988 het volgende:
Honderden pingpongballen in het station van Bern frustreren SBB.
tsja, dan ken ik nog wel zo'n station: Hoogeveenquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Beter besluit iemand gewoon dat station Elst niet meer nodig is
Eigenlijk zou Beilen een kopstation moeten zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, dan ken ik nog wel zo'n station: Hoogeveen
Niks meer over gehoord, de BRU heeft trouwens een tender uitgezet voor 27 lage vloertrams, ben benieuwd wat het wordt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:17 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam toevallig dit artikel tegen op de website van NRC:
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)trams-aan-australie/
Het deed me afvragen of er in de tussentijd nog wat is gebeurd m.b.t. het huren van Spaanse HSL-treinen door de NS?
Dat zou betekenen dat NS met succes een HSL zou gaan laten rijden. Dat lijken ze helemaal niet te willen..quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:17 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam toevallig dit artikel tegen op de website van NRC:
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)trams-aan-australie/
Het deed me afvragen of er in de tussentijd nog wat is gebeurd m.b.t. het huren van Spaanse HSL-treinen door de NS?
Staat volgens mij een hoop op stapel van wat er de komende jaren gaat gebeuren met de NS, Nedtrain, HSL. Wat voor concrete besluiten kunnen we verwachten?quote:Als het goed is weten we het binnen een week zeker. NS zou voor 1 oktober laten weten wat ze precies van plan zijn.
Ze namen een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:06 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Staat volgens mij een hoop op stapel van wat er de komende jaren gaat gebeuren met de NS, Nedtrain, HSL. Wat voor concrete besluiten kunnen we verwachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |