abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131411631
Nee hoor in de post van LtnGeorge staat alleen dat ie gisteren om half 5 door Heerenveen kwam. Niet welke richting die op ging. Maar zoals aan de foto's te zien is dus naar Leeuwarden.
pi_131411904
Ohja, :@ .Excuus :)
  zaterdag 21 september 2013 @ 14:53:57 #28
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_131412152
Inderdaad achter een G1200 (na opzoeken) door Heerenveen richting Leeuwarden.

Overigens leek de standaard snelheid nogal wat lager dan het overige vervoer. De twee loks zaten precies tussen de sprinter (|Meppel-Leeuwarden) en de stoptrein vanuit Zwolle in. In Heerenveen zijn de twee loks even stil gezet zodat de laatst genoemde stoptrein ze in kon halen.
pi_131413512
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.

Zie mijn column op de FP:

http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:09:20 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131413927
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:21 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 13:20:17 Telegraaf 21st of September 2013, p. 1 http://t.co/EeU99XpmPd reageer retweet
Op zich weinig nieuws, Descheemaecker zei tijdens zijn presentatie al dat het oplossen van alle problemen minstens zo'n 18 maanden zou duren en dat wordt hier bevestigd.

De V250 heeft een aantal grote problemen en heel veel kleine, ik kan me voorstellen dat NS en NMBS dat onacceptabel vinden voor een product waar meer dan 8 jaar aan is gesleuteld.
pi_131414071


_O-
  zaterdag 21 september 2013 @ 17:03:23 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131415125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.

Zie mijn column op de FP:

http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
De verantwoordelijke voor de sluitseinen is volgens mij formeel de hoofdconducteur van de reizigerstrein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131417092
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.

Zie mijn column op de FP:

http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
Goed en opbouwend verhaal! En vwb die heksenjacht, iedereen roept maar wat zonder te weten waar die het eigenlijk over heeft. Sterkte met je rug en knieën :).
pi_131418360
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:23 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 september 2013 @ 20:05:32 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131420143
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 01:51 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Het is geen test om te kijken of ze de rijtijden halen (op de 5600 is dat met een VIRM -vooral in de herfst- onmogelijk), maar om te kijken wat de gevolgen zijn als ze onder de minimale halteafstand van 7 kilometer gaan zitten. Iets waar ik overigens nooit van gehoord had, maar dat terzijde.
De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 september 2013 @ 20:12:48 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131420386
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:09 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit?
Volgens mij alleen vr-za.
pi_131420753
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:23 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_131420829
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst.
Inderdaad. Niet alleen zwaar mat, maar vooral ook enorm slipgevoelig.
pi_131423517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
:')
pi_131424261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
Nee, maar wel een Deurenbonus. Hoe meer deuren ze nog hebben aan het einde van de rit, des te hoger is de bonus ;)
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:17:34 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131425600
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 14:05 schreef Zug-Chef het volgende:
In navolging van vorige week zaterdag, toen zat het weer niet mee, vandaag wederom een echte goederentrein in Fryslân.

[ link | afbeelding ]De tweede van (als het goed is) in totaal drie beladen dwarsliggertreinen arriveerde vandaag in Leeuwarden. Voor het rangeerwerk in de Friese hoofdstad is de Strukton 303003 ingehuurd. Deze fraaie Deutz-lok heeft hier het eerste deel opgepikt en zal via het racc. Schenkenschans na kopmaken 20 van de 21 wagens op het linkergedeelte van de voormalige containerterminal plaatsen. Na het winnen van de busconcessie Noord- en Zuidwest Fryslân en Leeuwarden gebruikt Arriva deze locatie nu als stalling voor stad- en streekbussen.

[ link | afbeelding ]Het tweede gedeelte bestaande uit 17 Kls´n wordt op het rechterspoor van de oude containerterminal geplaatst. Op de achtergrond is naast divers NS materieel ook de 189 106 van Captrain waar te nemen, die de trein vanuit het Duitse Möllenhagen aangebracht heeft.

[ link | afbeelding ]Een plaatje met de voor Leeuwarden zo herkenbare Achmeatoren kon natuurlijk niet uitblijven.

De lege trein gaat woensdag retour Duitsland.
Fraaie Björn! Ik stond in de buurt van Reduzum, althans, dat was mijn plan voor de beladen trein. Doordat er wat wegomleidingen waren, en ik 13 minuten langer onderweg was als normaal, zag ik de trein passeren toen ik zo ongeveer de auto tot stilstand had gebracht bij de stek.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 september 2013 @ 22:24:20 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131425902
Dat van die wegomleidingen daar had ik je wel kunnen vertellen ;)

Denk dat ik wel weet welke stek je bedoelt. Ben daar wel bekend namelijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:28:08 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131426047
Ik had een aantal wegomleidingen wel in gedachte, maar ik had nu niet eens last van de wegomleidingen rondom Reduzum/Idaard, maar in de fucking middle of nowhere bij mijn pa in de buurt. En mijn pa was even vergeten te vertellen dat ik moest omrijden :'(
pi_131426681
Doordeweeks breng ik tegenwoordig door op locatie Veldwijk, direct gelegen naast station Ermelo. Een drukke spoorlijn. Komt daar regelmatig wat interessants langs? Tot nu toe veel DDZ, VIRM & ICMm gezien.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 september 2013 @ 22:43:12 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131426714
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:28 schreef greavy het volgende:
Ik had een aantal wegomleidingen wel in gedachte, maar ik had nu niet eens last van de wegomleidingen rondom Reduzum/Idaard, maar in de fucking middle of nowhere bij mijn pa in de buurt. En mijn pa was even vergeten te vertellen dat ik moest omrijden :'(
Rond Reduzum waren ze er vandaag wel, want op de A32 was de afrit Wirdum/Wytgaard afgesloten ivm de aanleg van een fietstunnel (gelukkig ligt die al onder het spoor) en bij Wytgaard werd er ook nog gewerkt aan de Bredyk volgens de borden die ik tegenkwam.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 september 2013 @ 22:46:08 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131426833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:42 schreef AverageJoe het volgende:
Doordeweeks breng ik tegenwoordig door op locatie Veldwijk, direct gelegen naast station Ermelo. Een drukke spoorlijn. Komt daar regelmatig wat interessants langs? Tot nu toe veel DDZ, VIRM & ICMm gezien.
dat rijdt er voornamelijk. Af en toe komt er een Plan V, een SLeT of wat Cargo langs, maar dat is meer uitzondering dan regel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 september 2013 @ 23:32:29 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131428516
De laatste trein van de dag tussen Stadskanaal en Veendam, en uiteraard terug, zou met dubbeltractie 2200 uitgevoerd worden. En dat geschiedde ook. Bij Bareveld passeert trein 3914 richting Veendam de fotografen, terwijl een oude De Soto uit 1959 een leuk extraatje aan de foto geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 23:40:33 ]
pi_131429296
Leuke combi zo! Enne, wat betreft die dwarsliggertrein, volgende week zaterdag nieuwe kans.
  zondag 22 september 2013 @ 00:02:59 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131429431
Ik zit volgende week ook weer in Friesland, maar die zaterdag heb ik andere verplichtingen. Komt vast ooit wel weer een mogelijkheid :)
pi_131429523
Zo, eindelijk terug van de JVRace georganiseerd door de Jonge Veranderaars. Vijf teams, vijf modaliteiten en 1 bestemming: Brussel. De start was in Amsterdam om 8 uur 's ochtends. Modaliteiten zijn Thalys, IC trein, bus, auto (gehuurd) en e-car. Die laatste is voor Brussel gestrand door een gebrek aan werkende laadpalen.

Ik zat in het IC-trein team, waarbij we goed begonnen door het missen van de IC naar Vlissingen. Dan de Fyra naar Breda maar pakken en overstappen in Rotterdam, waar we de oorspronkelijk geplande trein naar Vlissingen weer konden pakken. In Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en vanaf daar weer een IC naar Brussel-Centraal om daar naar de Grand Place te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 12.30 uur aan in Brussel Noord waar we besloten om de bonuspunten binnen te slepen want auto, bus en Thalys waren al aangekomen en hadden de Grand Place al bezocht.

We moesten om 18.30 uur weer terug zijn in Amsterdam, dat is uiteindelijk niet gelukt doordat de stoptrein 2 minuten te laat was en we de sluitseinen van de IC zagen wegrijden. +30 dus. Uiteindelijk na 19.00 uur in Amsterdam bij het kantoor van Inno-V waar Driek als verrassing op ons stond te wachten.

Het was een leuke ervaring, maar ik zou de IC niet zo snel pakken. De Thalys is te duur en de auto loont alleen als je meerdere personen hebt. De bus was verrassend snel, goedkoop en goed (stopcontacten en wifi). Dat was dus de conclusie, hoewel de auto uiteindelijk toch heeft gewonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')