Op zich weinig nieuws, Descheemaecker zei tijdens zijn presentatie al dat het oplossen van alle problemen minstens zo'n 18 maanden zou duren en dat wordt hier bevestigd.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:21 schreef b2py het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 13:20:17Telegraaf 21st of September 2013, p. 1 http://t.co/EeU99XpmPd reageer retweet
De verantwoordelijke voor de sluitseinen is volgens mij formeel de hoofdconducteur van de reizigerstrein.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.
Zie mijn column op de FP:
http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
Goed en opbouwend verhaal! En vwb die heksenjacht, iedereen roept maar wat zonder te weten waar die het eigenlijk over heeft. Sterkte met je rug en knieënquote:Op zaterdag 21 september 2013 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend.
Zie mijn column op de FP:
http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html
Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit?quote:
De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst.quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:51 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Het is geen test om te kijken of ze de rijtijden halen (op de 5600 is dat met een VIRM -vooral in de herfst- onmogelijk), maar om te kijken wat de gevolgen zijn als ze onder de minimale halteafstand van 7 kilometer gaan zitten. Iets waar ik overigens nooit van gehoord had, maar dat terzijde.
Volgens mij alleen vr-za.quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit?
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?quote:
Inderdaad. Niet alleen zwaar mat, maar vooral ook enorm slipgevoelig.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
Nee, maar wel een Deurenbonus. Hoe meer deuren ze nog hebben aan het einde van de rit, des te hoger is de bonusquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag?
Fraaie Björn! Ik stond in de buurt van Reduzum, althans, dat was mijn plan voor de beladen trein. Doordat er wat wegomleidingen waren, en ik 13 minuten langer onderweg was als normaal, zag ik de trein passeren toen ik zo ongeveer de auto tot stilstand had gebracht bij de stek.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:05 schreef Zug-Chef het volgende:
In navolging van vorige week zaterdag, toen zat het weer niet mee, vandaag wederom een echte goederentrein in Fryslân.
[ link | afbeelding ]De tweede van (als het goed is) in totaal drie beladen dwarsliggertreinen arriveerde vandaag in Leeuwarden. Voor het rangeerwerk in de Friese hoofdstad is de Strukton 303003 ingehuurd. Deze fraaie Deutz-lok heeft hier het eerste deel opgepikt en zal via het racc. Schenkenschans na kopmaken 20 van de 21 wagens op het linkergedeelte van de voormalige containerterminal plaatsen. Na het winnen van de busconcessie Noord- en Zuidwest Fryslân en Leeuwarden gebruikt Arriva deze locatie nu als stalling voor stad- en streekbussen.
[ link | afbeelding ]Het tweede gedeelte bestaande uit 17 Kls´n wordt op het rechterspoor van de oude containerterminal geplaatst. Op de achtergrond is naast divers NS materieel ook de 189 106 van Captrain waar te nemen, die de trein vanuit het Duitse Möllenhagen aangebracht heeft.
[ link | afbeelding ]Een plaatje met de voor Leeuwarden zo herkenbare Achmeatoren kon natuurlijk niet uitblijven.
De lege trein gaat woensdag retour Duitsland.
Rond Reduzum waren ze er vandaag wel, want op de A32 was de afrit Wirdum/Wytgaard afgesloten ivm de aanleg van een fietstunnel (gelukkig ligt die al onder het spoor) en bij Wytgaard werd er ook nog gewerkt aan de Bredyk volgens de borden die ik tegenkwam.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:28 schreef greavy het volgende:
Ik had een aantal wegomleidingen wel in gedachte, maar ik had nu niet eens last van de wegomleidingen rondom Reduzum/Idaard, maar in de fucking middle of nowhere bij mijn pa in de buurt. En mijn pa was even vergeten te vertellen dat ik moest omrijden
dat rijdt er voornamelijk. Af en toe komt er een Plan V, een SLeT of wat Cargo langs, maar dat is meer uitzondering dan regelquote:Op zaterdag 21 september 2013 22:42 schreef AverageJoe het volgende:
Doordeweeks breng ik tegenwoordig door op locatie Veldwijk, direct gelegen naast station Ermelo. Een drukke spoorlijn. Komt daar regelmatig wat interessants langs? Tot nu toe veel DDZ, VIRM & ICMm gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |