Wat vet, ik heb jullie een groot deel van de dag gevolgd op Twitter!quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Zo, eindelijk terug van de JVRace georganiseerd door de Jonge Veranderaars. Vijf teams, vijf modaliteiten en 1 bestemming: Brussel. De start was in Amsterdam om 8 uur 's ochtends. Modaliteiten zijn Thalys, IC trein, bus, auto (gehuurd) en e-car. Die laatste is voor Brussel gestrand door een gebrek aan werkende laadpalen.
Ik zat in het IC-trein team, waarbij we goed begonnen door het missen van de IC naar Vlissingen. Dan de Fyra naar Breda maar pakken en overstappen in Rotterdam, waar we de oorspronkelijk geplande trein naar Vlissingen weer konden pakken. In Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en vanaf daar weer een IC naar Brussel-Centraal om daar naar de Grand Place te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 12.30 uur aan in Brussel Noord waar we besloten om de bonuspunten binnen te slepen want auto, bus en Thalys waren al aangekomen en hadden de Grand Place al bezocht.
We moesten om 18.30 uur weer terug zijn in Amsterdam, dat is uiteindelijk niet gelukt doordat de stoptrein 2 minuten te laat was en we de sluitseinen van de IC zagen wegrijden. +30 dus. Uiteindelijk na 19.00 uur in Amsterdam bij het kantoor van Inno-V waar Driek als verrassing op ons stond te wachten.
Het was een leuke ervaring, maar ik zou de IC niet zo snel pakken. De Thalys is te duur en de auto loont alleen als je meerdere personen hebt. De bus was verrassend snel, goedkoop en goed (stopcontacten en wifi). Dat was dus de conclusie, hoewel de auto uiteindelijk toch heeft gewonnen.
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werk ik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoorquote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.
Het hangt er van af. Voor mij wint het OV het wel in mijn woon-werkverkeer omdat parkeren enorm duur wordtquote:Op zondag 22 september 2013 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoor
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut.quote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...
een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.quote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...
een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting....quote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.quote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okeequote:Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.
Met de auto ga je makkelijk daaronder..
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.quote:Op zondag 22 september 2013 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okee
Dat de auto sneller is wil niet zeggen dat die dan beter is. Dat hangt namelijk van je persoonlijke voorkeuren af. Als je graag chat of werkt tijdens het reizen is het niet erg als OV trager is dan de auto.quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Hypothetische voorbeelden zijn altijd heel slecht om je gelijk mee te behalen inderdaad.quote:Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Probeer je mij nou te overtuigen of zo?Ikkan net zo goed een scenario bij elkaar klikken waar precies het omgekeerde uit "blijkt"
Heb je dan de Periferique ook meegeteld?quote:Op zondag 22 september 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
Hee! Wij hebben elkaar dus gisteren IRL gezien bij inno-V!!!quote:Op zondag 22 september 2013 10:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut.
Was voor de leden van de Jonge Veranderaars, professionals van <35 jaar die in het OV werken. Ik was daar te gast in mijn rol van 'oude veranderaar'...quote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Zonde dat we daar vooraf niks van gehoord hebben
Na die vier weekenden achter elkaar ook wel wat rust verdiendquote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
oh. Daar had ik nog wel ff heen gekund als ik dat vanochtend vroeg geweten had
Ik mis het een beetje de laatste tijd![]()
Bekeuringen heb je zelf in de hand. Parkeergeld is in Parijs waarschijnlijk ook wel een dingetje.quote:Op zondag 22 september 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting....
Maar net rekende je vanaf Amsterdam CS, dan heeft Fles wel gelijk. Dan is het volgens ViaMichelin 5u32 van CS naar Gare du Nord. en dat kost met een normale auto zo'n 100 euro enkele reis. Maar daar zit geen parkeergeld bij in.quote:Op zondag 22 september 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
Gewoon 's nachts rijden.quote:Op zondag 22 september 2013 12:12 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Heb je dan de Periferique ook meegeteld?
Google Maps is net als de NS reisplanner, die gaat van het beste scenario uit
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen (5 jaar touringcarchauffeur geweest) dat de snelwegen richting Parijs nogal eens vast staan en dan heb ik het niet over die miezerige files die we hier in NL hebben staan.
quote:Op zondag 22 september 2013 14:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow! De problemen met de V250 naderen een onverwacht snelle ontknoping.
Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130922.php
quote:Op zondag 22 september 2013 14:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
De rest reken ik nooit mee omdat ik die kosten toch al heb, de auto staat hier al.
Die foto met de oude De Soto naast de 2225+2278 in dubbeltractie met een paar 2-assers is ook bij de STAR gemaakt, tijdens de STAR-dagen. Nu hopen dat ze er weer eens een 2e stoomloc bij rijvaardig krijgen ...quote:Op zondag 22 september 2013 13:24 schreef Flodder450 het volgende:
Dit weekend waren/zijn er trouwens de STAR dagen
kameraad van mij werkt bij de STAR, schijnt dat die 2200 alleen aan de buitenkant weer mooi gemaakt is, maar de binnenkant nog veel werk nodig heeftquote:Op zondag 22 september 2013 14:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Die foto met de oude De Soto naast de 2225+2278 in dubbeltractie met een paar 2-assers is ook bij de STAR gemaakt, tijdens de STAR-dagen. Nu hopen dat ze er weer eens een 2e stoomloc bij rijvaardig krijgen ...
Duivendrecht boog?quote:Op zondag 22 september 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
In mijn IC Utrecht-Schiphol werd net omgeroepen dat we gingen stoppen te Bijlmer en Duivendrecht en wegens geplande werkzaamheden niet te Amsterdam C en Sloterdijk. We zijn net op spoor 1 op Bijlmer gestopt en staan op duivebdrecht hoog nu
Doen ze ook al als de zuidtak eruit ligt hoorquote:Op zondag 22 september 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week liggen Weesp - Muiderpoort en Amersfoort - Utrecht eruit. Oude tijden herleven, want de IC's tussen Utrecht en Amsterdam gaan weer stoppen op Duivendrecht om zo zowel Amsterdam als Utrecht goed bereikbaar te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |