abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131429667
Bus? Eurolines vanaf Amstel of zo? Lijkt me een eindeloos verhaal als je dat met lijnbussen moet doen namelijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131431069
Op de Twitter zag ik Megabus.com langskomen, de organisatie waarmee ik in augustus ook van Orlando naar Atlanta reed. Die reis (enkele reis) van 787 kilometer kostte mij toen ¤2,95 (¤0,0037/km).

In Nederland rijdt Megabus twee tot viermaal daags van Amsterdam (P+R Zeeburg) naar Brussel in 3 uurtjes. Enkele reis kost dit ¤15 (¤0,07/km). Tot twintig keer zo duur als in de USA, maar nog steeds voordeliger dan Thalys en SurrogaatBenelux. Overigens kun je voor dezelfde prijs ook doorreizen naar Parijs..
pi_131433867
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Zo, eindelijk terug van de JVRace georganiseerd door de Jonge Veranderaars. Vijf teams, vijf modaliteiten en 1 bestemming: Brussel. De start was in Amsterdam om 8 uur 's ochtends. Modaliteiten zijn Thalys, IC trein, bus, auto (gehuurd) en e-car. Die laatste is voor Brussel gestrand door een gebrek aan werkende laadpalen.

Ik zat in het IC-trein team, waarbij we goed begonnen door het missen van de IC naar Vlissingen. Dan de Fyra naar Breda maar pakken en overstappen in Rotterdam, waar we de oorspronkelijk geplande trein naar Vlissingen weer konden pakken. In Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en vanaf daar weer een IC naar Brussel-Centraal om daar naar de Grand Place te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 12.30 uur aan in Brussel Noord waar we besloten om de bonuspunten binnen te slepen want auto, bus en Thalys waren al aangekomen en hadden de Grand Place al bezocht.

We moesten om 18.30 uur weer terug zijn in Amsterdam, dat is uiteindelijk niet gelukt doordat de stoptrein 2 minuten te laat was en we de sluitseinen van de IC zagen wegrijden. +30 dus. Uiteindelijk na 19.00 uur in Amsterdam bij het kantoor van Inno-V waar Driek als verrassing op ons stond te wachten.

Het was een leuke ervaring, maar ik zou de IC niet zo snel pakken. De Thalys is te duur en de auto loont alleen als je meerdere personen hebt. De bus was verrassend snel, goedkoop en goed (stopcontacten en wifi). Dat was dus de conclusie, hoewel de auto uiteindelijk toch heeft gewonnen.
Wat vet, ik heb jullie een groot deel van de dag gevolgd op Twitter!
pi_131434262
Zonde, ik hoor er net pas van -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131434478
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars ( :') ), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.

Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
pi_131434537
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars ( :') ), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.

Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.
pi_131434540
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars ( :') ), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.

Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...

een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
pi_131434557
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werk ik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoor :)
pi_131434579
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoor :)
Het hangt er van af. Voor mij wint het OV het wel in mijn woon-werkverkeer omdat parkeren enorm duur wordt :)
pi_131434596
Voor mn werk moet ik nogal eens op de stalling in Dordrecht zijn (op industriegebied Staart). Ik ben erg blij als een collega me in Papendrecht van de Qliner halte met de auto op wil pikken of dat ik na de afspraak op Utrecht CS afgezet kan worden met de auto: dat scheelt een uur (!) reistijd. Woon zelf in Leeuwarden for those who didn't know.
pi_131434611
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...

een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut.
pi_131434612
Geef mij die leasebak maar :P
pi_131435009
Kansloze discussie dit, weten jullie allemaal best :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131435112
Mja, in de trein kan ik (op de iets langere afstanden) tenminste nog wel door mn mail heen werken, en ook lukt het om te werken aan niet al te ingewikkelde delen van projecten (softewareontwikkeling). Het scheelt wel dat ik bijna nooit ergens hoef te zijn waar ik nauwelijks met het OV kan komen.
  zondag 22 september 2013 @ 10:59:32 #65
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_131435142
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...

een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_131435241
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131435256
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.
Met de auto ga je makkelijk daaronder..
pi_131435347
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.
Met de auto ga je makkelijk daaronder..
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131435432
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okee :)
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
pi_131435865
Probeer je mij nou te overtuigen of zo? :') Ikkan net zo goed een scenario bij elkaar klikken waar precies het omgekeerde uit "blijkt" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 september 2013 @ 12:04:25 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131436606
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars ( :') ), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.

Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Dat de auto sneller is wil niet zeggen dat die dan beter is. Dat hangt namelijk van je persoonlijke voorkeuren af. Als je graag chat of werkt tijdens het reizen is het niet erg als OV trager is dan de auto.
  zondag 22 september 2013 @ 12:06:16 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131436649
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Probeer je mij nou te overtuigen of zo? :') Ikkan net zo goed een scenario bij elkaar klikken waar precies het omgekeerde uit "blijkt" :')
Hypothetische voorbeelden zijn altijd heel slecht om je gelijk mee te behalen inderdaad.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 september 2013 @ 12:08:29 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131436705
En het is weer mis tussen Schiphol en Duivendrecht/Bijlmer ArenA. Ditmaal rijden er minder treinen door een beschadigde bovenleiding
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131436822
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
Heb je dan de Periferique ook meegeteld?
Google Maps is net als de NS reisplanner, die gaat van het beste scenario uit :)
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen (5 jaar touringcarchauffeur geweest) dat de snelwegen richting Parijs nogal eens vast staan en dan heb ik het niet over die miezerige files die we hier in NL hebben staan.
pi_131437097
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')