Wat vet, ik heb jullie een groot deel van de dag gevolgd op Twitter!quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Zo, eindelijk terug van de JVRace georganiseerd door de Jonge Veranderaars. Vijf teams, vijf modaliteiten en 1 bestemming: Brussel. De start was in Amsterdam om 8 uur 's ochtends. Modaliteiten zijn Thalys, IC trein, bus, auto (gehuurd) en e-car. Die laatste is voor Brussel gestrand door een gebrek aan werkende laadpalen.
Ik zat in het IC-trein team, waarbij we goed begonnen door het missen van de IC naar Vlissingen. Dan de Fyra naar Breda maar pakken en overstappen in Rotterdam, waar we de oorspronkelijk geplande trein naar Vlissingen weer konden pakken. In Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en vanaf daar weer een IC naar Brussel-Centraal om daar naar de Grand Place te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 12.30 uur aan in Brussel Noord waar we besloten om de bonuspunten binnen te slepen want auto, bus en Thalys waren al aangekomen en hadden de Grand Place al bezocht.
We moesten om 18.30 uur weer terug zijn in Amsterdam, dat is uiteindelijk niet gelukt doordat de stoptrein 2 minuten te laat was en we de sluitseinen van de IC zagen wegrijden. +30 dus. Uiteindelijk na 19.00 uur in Amsterdam bij het kantoor van Inno-V waar Driek als verrassing op ons stond te wachten.
Het was een leuke ervaring, maar ik zou de IC niet zo snel pakken. De Thalys is te duur en de auto loont alleen als je meerdere personen hebt. De bus was verrassend snel, goedkoop en goed (stopcontacten en wifi). Dat was dus de conclusie, hoewel de auto uiteindelijk toch heeft gewonnen.
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werk ik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoorquote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp.
Het hangt er van af. Voor mij wint het OV het wel in mijn woon-werkverkeer omdat parkeren enorm duur wordtquote:Op zondag 22 september 2013 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoor
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut.quote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...
een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.quote:Op zondag 22 september 2013 10:13 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..?
maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging...
een auto is dan aanzienlijk langer onderweg..
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting....quote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.quote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten.
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okeequote:Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70.
Met de auto ga je makkelijk daaronder..
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.quote:Op zondag 22 september 2013 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okee
Dat de auto sneller is wil niet zeggen dat die dan beter is. Dat hangt namelijk van je persoonlijke voorkeuren af. Als je graag chat of werkt tijdens het reizen is het niet erg als OV trager is dan de auto.quote:Op zondag 22 september 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars (), dat de auto won. Hoe gaaf geweldig leuk tof het OV ook is, het is gewoon kut vergeleken met de auto.
Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja.
Hypothetische voorbeelden zijn altijd heel slecht om je gelijk mee te behalen inderdaad.quote:Op zondag 22 september 2013 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Probeer je mij nou te overtuigen of zo?Ikkan net zo goed een scenario bij elkaar klikken waar precies het omgekeerde uit "blijkt"
Heb je dan de Periferique ook meegeteld?quote:Op zondag 22 september 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken.
Half uur stops erbij is 5 uur 40.
Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon.
Voila, le car et le plus best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |