greavy | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:00 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
James1988 | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:04 |
Even iets anders wat ik hier nog niet had zien voorbijkomen: op HGBTF schrijft ene kika dat DB de plannen met de ICx-treinen wéér gewijzigd heeft:
| |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:06 |
Ja dat is al enige tijd bekend. Duitse media zeggen al langer dat er geen multicourante uitvoering komt. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:08 |
Serieus, is die 1-ne kilometer harder echt een aanpassing, of gewoon een programmaregel in de software... ![]() | |
lyolyrc | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:17 |
Ik zag alleen een goederentrein voorbijkomen toen we die 20 minuten stonden te niksen op Boxtel. De trein werd in Eindhoven stilgezet op spoor 5, om de volgende ochtend waarschijnlijk gebruikt te worden als eerste trein in de tegenovergestelde richting. | |
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:19 |
voor die ene kilometer per uur gelden andere veiligheidseisen. De treinstellen vallen in een andere klasse met zwaardere eisen. Niet voor niets was eerst een Vmax van 249 km/h gekozen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:21 |
Dan ga ik de vraag andersom stellen, sorry ![]() Ik voel me een beetje dom met deze vraag, want ik weet zeker dat ik iets over het hoofd zie ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:22 |
Lache jonge straks komt er eoa oetlul zeggen dat er steeds meer treinen 320+ rijden, dus dat de klasse onder de allersnelste treinen ineens tot en met 274 km/h gaat ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:22 |
Okee, vooruitlopend op het artikel in de metro. Je kan vinden wat je wilt van onze aanpak, maar ILT voelt wel iets voor onze stellingname dat er maandag bij Schiedam iets grondig is misgegaan. Ze hebben ons verzoek om een onderzoek in te stellen dus ingewilligd. Het gaat dus wel ergens over. Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/130723.php | |
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:22 |
nee | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:23 |
Nee natuurlijk ![]() je kunt met elementaire natuurkunde uitrekenen hoe lang een traject moet zijn voordat dat verschil ook maar 1 minuut winst bepaalt. Ik ga wel even kladden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:23 |
het is maar net waar je de grens gaat trekken he ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:27 |
Een onderzoek instellen betekent niet dat het ergens over gaat. Er zijn onderzoeken gehouden over minder interessante dingen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:27 |
Maar dan snap ik dus niet waarom dat je dat dan met 1km gaat ophogen als de trein toch heuvel af en wind mee in de Marge V251 km per uur gaat... Dan gaat het kostenplaatje toch enorm omhoog? ik zou er lekker onderlijven op papier... Net zoals van die Oetlullen, die koste wat kost met doe het zelven in de grijs kenteken categorie willen blijven rijden... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:28 |
Precies, totaal arbitrair dus ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:29 |
Grenzen zijn per definitie arbitrair. Ze moeten echter wel gedefinieerd worden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:30 |
Weet je, zal ik nou eens met mn goeie gedrag die tekst van de website quoten. Ik heb nooit begrepen waarom we iedere keer op hetzelfde linkje moeten klikken, een forum is om te delen. Is ook wat vriendelijker om dingen te kwooten en dergelijke... dus (en en linkje wat toch steeds hetzelfde is kan prima in je sig)Bron | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:31 |
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het ergens over gaat. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:32 |
Het is uiteraard geschreeuw om niets. Er werkt één keer een airco niet en het land staat op zijn kop? Serieus, hebben we niets beters te doen? Alsjeblieft zeg. Ga je vervolgens ook lopen klagen over de hoge hoeveelheid doden die er zijn in sociale woningen onder ouderen omdat die woningen niet airconditioned geleverd zijn? Lamenielache. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:33 |
Dat beweer ik ook niet. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:33 |
Zeg nou zelf: als ILT het allemaal maar onzin en onbelangrijk gezeur zou vinden, dan zouden ze geen onderzoek doen. Toch? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:35 |
Mensen moeten toch aan het werk blijven he. Als hier iets gelijkaardigs is gebeurt als in Bretigny dan was het vast aan de kant/op de langere baan geschoven... Want dan gaat "Bretigny" voor... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:35 |
Drogreden, Beroep op autoriteit. "Als die het vindt dan moet het wel belangrijk zijn!" Zo werkt het dus niet. Inspeling op de waan van de dag en vooral komkommertijd. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:37 |
Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht. | |
WhiteJoker | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:41 |
Jullie kunnen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere mensen onwel geworden. Dat is niet de bedoeling en het is dus niet gewoon "eens een aircotje die het niet doet". Ik ben het dan zeer zeker met Rikus eens als hij vindt dat de procedures anders moeten. De NS heeft in eerste instantie afwijzend gereageerd en daarop heeft Rikus de kwestie aangekaart bij ILT. Ik vind het dat ook vreemd dat, na de uitspraak van Duvel vanmiddag, nog steeds op de man wordt gespeeld. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:42 |
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:43 |
250 ten faveure van 249 km/h rijden scheelt precies 1 minuut als het totale traject 1056 km is. Non-stop. Uitgegaan van optrekversnelling van 0,6 m/s2 en afremvertraging van 1,1 m/s2 ![]() ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:43 |
Maar het is niet Nedtrain die de procedures rond ontruiming of noodventilatie bedenkt. In het eerste geval is dat ProRail en in het laatste geval de train operator. De discussie moet mijns inziens altijd starten bij de vervoerder. Als hij beperkt wordt door ProRail verschuift de discussie daarheen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:44 |
Mensen worden vaak genoeg onwel. Bij de apple store, op Amsterdam Centraal, bij een concert, maar toch is VBOV de enige die het onder de aandacht krijgt. Mensen moeten beter luisteren naar de postbus 51 reclames waarin opgeroepen wordt om een flesje kraanwater mee te nemen zodat je niet stuk gaat bij hitte. Mensen die staan te bevriezen in de file als er 20cm sneeuw gevallen is verdienen ook niet beter. Je Weet Waar Je Aan Begint. En ik speel in het geheel niet op de man. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:45 |
Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop. En NedTrain is een dochter van... juist: de NS. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:46 |
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar... ![]() | |
_serial_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:46 |
De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in. Waar ligt de grens van onwel worden ? En wie zegt dat het onwel worden in alle gevallen door de warmte is gekomen ? De ene media zegt 3 personen, de andere 8, dat is nogal een verschil. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:47 |
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:47 |
Hier in de Regio melde of meld de SNCF op schermen dat het verstandig was/is om een flesje water mee te nemen in de trein en een natte doek | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:48 |
Ik vind de NS verre van geweldig.... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:48 |
Dit is totaal niet relevant. "Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht." ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:49 |
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet? | |
_serial_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:49 |
Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:50 |
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52 |
Als je met pech langs de weg staat bij 40 graden en je hebt geen water bij je en valt flauw dan is het toch ook niet de schuld van Saab, of Rijkswaterstaat, of de garage die de laatste beurt gaf of de SANEF ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52 |
Tsja, op die manier kunnen suikerpatiënten beter niet meer met het OV reizen, want je weet maar nooit of je op tijd kunt spuiten, en het wordt sowieso je eigen schuld genoemd, en geholpen word je dus ook niet. In jouw model. Vind je dat reëel ja? Okee. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52 |
Nee, dat is niet waar. De NS heeft geweigerd, de conducteurs goed te instrueren, waarbij in uiterste nood door de conducteur op veilige wijze (dus niet bij loshangende 1500 V-kabels etc) een ruit zou kunnen worden ingetikt om gevaarlijke temperaturen en zuurstofgebrek te proberen te voorkomen. De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52 |
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:54 |
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid! Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:55 |
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?". ![]() Alleen weet je. Het verschil tussne de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet ![]() Dus in de praktijk ZIT je gewoon als personeel op een trein. VALLEN er mensen flauw, WORDEN er mensen onwel. En ja, in de praktijk MOET je daar wel wat mee. Echt ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:55 |
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen". | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:56 |
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:56 |
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:57 |
Zuurstofgebrek in een trein lijkt me nogal lastig, in een duikboot daarentegen... Te laat... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:57 |
Het is wel een drukcabine zolang er niks open kan. Maar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:57 |
Dat is een conclusie die je niet kan trekken uit wat ik zei en daarnaast kan je prima een prijs plakken op een mensenleven. Als er slechts 4 treinen per jaar rijden dan is 4 ontsporingen veel en veel teveel maar als er honderdduizend bewegingen plaatsvinden stelt dat geen kut voor. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:57 |
Nee, acht mensen in een trein. Maar gezien je toon ben ik nu klaar met de discussie. Ik heb niet met je op school gezeten. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:58 |
Nee, drama maken helpt niet, je (NS in dit geval) moet er wat aan DOEN. En als dat dus blijkbaar bij herhaling niet gebeurt, moet je escaleren ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:58 |
Nog steeds compleet irrelevant. Eerst twee en toen maarliefst vier keer zoveel. Holy shit wat een aantal bel de krant. Zie je echt niet wat voor een ongelofelijk gemierenneuk dit is? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:58 |
Ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar ik weet zeker dat het, als het er bij 2 gebleven waren er ook van de toren was geschreeuwd... VBOV geeft tenslotte iedere zaadlozing op het spoor een staatsbegrafenis... ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:59 |
Heel typisch. Schreeuwen en vervolgens niet de discussie er over aan willen gaan. Prima hoor, bevestigt mijn beeld alleen maar harder. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:00 |
Wat voor threshold value wou jij voorstellen dan? Ach, als er niet minstens 8 weken achter elkaar 100 man flauwvalt is er niks aan de hand? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:00 |
Anderhalf uur bij Bretigny in de volle zon laatst nog, wie zich rustig houd en stilzit kan dat volhouden... Zelfs Duckie met een Hartprobleem ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:01 |
Nee, dat moet je dus niet. Als het nou nog een keer gebeurt moet je bezorgd worden. Als het daarna nog een keer gebeurt dán moet je misschien aan de bel trekken. Maar serieus, ACHT hele mensen onwel? You've got to be fucking kidding me. Op de metrostations van New York City is het gemiddeld 52 graden (twee-en-vijftig) graden celsius) en daar worden ook mensen onwel. Ja ga niet met de metro als je niet tegen de hitte kan. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:02 |
Ik ga geen arbitraire grens trekken om dezelfde reden die jij al genoemd hebt. Grenzen zijn arbitrair. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:02 |
Jij kan ook wel een beetje inbinden vriend. Hier zit je er zelf gewoon naast. En dit is bagatelliseren omdat je zelf ook geen idee van een poging tot richting voor een oplossing hebt. Buitengewoon zwak optreden. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:02 |
Zo. Met jou ben ik ook klaar. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:02 |
Ja zo kan je je hele leven lang wel lekker makkelijk blijven schreeuwen over van alles natuurlijk. Opnieuw buitengewoon zwak optreden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:03 |
Erg makkelijk.... | |
WhiteJoker | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:03 |
Dat was dat van jou natuurlijk ook best wel... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:04 |
Vroeg je zelf om. | |
_serial_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:04 |
Zo zullen we maar stoppen met moddergooien, en het weer gezellig maken ? alles is nu wel weer gezegd over dit thema ![]() Dank | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:04 |
Waarom? Ik ben het gewoon spuugzat dat er onwaarheden rondgestrooid worden die compleet ononderbouwd zijn en waar de halve wereld vanwege de populistische gedachte die er op dit moment heerst gewoon maar achteraan loopt. Het is gewoon een keer klaar. Enlighten me. [quote[En dit is bagatelliseren omdat je zelf ook geen idee van een poging tot richting voor een oplossing hebt. Buitengewoon zwak optreden. [/quote] Ik heb nooit beweerd dat ik dan wel een oplossing heb. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:05 |
Helemaal niet. Om de hele simpele reden dat één persoon die onwel is net zo erg is als 300 personen die onwel geworden zijn. Ik kan die grens niet trekken. Ik vind het voor iedereen die wel onwel geworden is heel erg maar kom op zeg. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:06 |
Dat zouden de media eens met jou moeten doen. Gewoon klaar met MVBOV. Want Beter OV streven jullie niet na. Het enige wat jullie nastreven is géén NS meer op het HRN. Dat blijkt wel uit het continue slikken van het zaad van Manu LaGeirse. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:07 |
Ik heb nooit beweerd dat ik dan wel een oplossing heb. [/quote] Je doet niks anders dan schreeuwen om het schreeuwen. En dat is precies van je VBOV verwijt. Het beste wat je eruit kunt halen is af en toe een gelijspelletje, maar meestal verlies je het toch gewoon. Zelf kom je ook met niks inhoudelijks. Je komt op geen enkel moment op geen enkel punt met een inhoudelijke weerlegging van dingen die op VBOV gepost worden. Ja je loopt om de haverklap te schreeuwen "Dit is onzin dat is niet waar en wat een mongolen allemaal". Zo simpel ligt het gewoon niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:09 |
Maar kom op zeg wat? Iedere persoon die onwel wordt en die medische assistentie nodig heeft dient die te krijgen. En als de benodigde medische assistentie "frisse lucht" is, dan moet dat er komen. simpel zat. Daar hoeven geen kamervragen over gesteld te worden, dat moet gewoon gebeuren. Wat is je daar niet duidelijk aan? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:09 |
Je doet niks anders dan schreeuwen om het schreeuwen. En dat is precies van je VBOV verwijt. Het beste wat je eruit kunt halen is af en toe een gelijspelletje, maar meestal verlies je het toch gewoon. Zelf kom je ook met niks inhoudelijks. Je komt op geen enkel moment op geen enkel punt met een inhoudelijke weerlegging van dingen die op VBOV gepost worden. Ja je loopt om de haverklap te schreeuwen "Dit is onzin dat is niet waar en wat een mongolen allemaal". Zo simpel ligt het gewoon niet. [/quote] Dat is echt totale waanzin. Ik zeg dat je niet moet schreeuwen maar dat je alle partijen een kans moet geven. VBOV doet dat niet, VBOV roept alleen dat NS zijn biezen moet pakken en dat een niet staatsbedrijf, de vrije markt, het over moet nemen. De vrije markt bestaat in dit geval uit fucking Deutsche Bahn of SNCF. Yeah Right. Marktwerking overal. Ik heb al mijn standpunten beargumenteerd maar als jij vindt dat je drogredeneringen mag gebruiken; prima, ga je gang. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:09 |
ik zal een gezellig linkje posten... http://nos.nl/artikel/756(...)ver-aan-de-kant.html Heel makkelijk.... Is natuurlijk ook niet voor Jean lul gebeurd, Ik bedoel ik geloof niet dat alleen voor die Halsema Column is gebeurd, daar moet iets aan zijn voorafgegaan | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:10 |
Ja, als je mij van het gebruik van drogredeneringen meent te moeten beschuldigen om je eigen gelijk te halen, ga je gang. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:10 |
Ik vind dit serieus een steek onder de gordel. In het verleden behaalde resultaten en dergelijke. Daarnaast kan Driek redelijk discussieren als hij zich niet achter stokpaardjes verschuilt. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:11 |
Ik snap echt niet hoe jij steeds tekst leest die ik niet geschreven heb. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:12 |
Ik vind ook dat ie prima dingen op de Radio uit kan leggen; en dat heb ik geloof ik al weleens gezegd. En Drieks is erg correct, daar kan ik ook nog wat van leren... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:12 |
Dan niet. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:12 |
Als je woordvoerder bent voor een dergelijke organisatie moet je hier gewoon tegen kunnen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:14 |
Wacht even, was dit niet dezelfde persoon die gelijk een conclusie had getrokken over tienduizend dingen zonder daar daadwerkelijk over na te denken? Ohkay dan. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:14 |
Joh mensen doe toch eens wat vriendelijker tegen elkaar! Dit gekat is toch nergens voor nodig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:16 |
Tienduizend? Nee dat gaat niet over mij. Enkele tientallen misschien. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:16 |
Het is een drogreden. Om het even heel grafisch te illustreren; Iemand die de wet overtreden heeft kan je niet voor de voeten gooien dat hij dat heeft gedaan en daarmee zijn argumenten invalideren. Dat kan je écht niet maken. Dan moet je de discussie niet aangaan. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:16 |
Ik hang hier nu,nou wat zal het zijn? 8 jaar rond? 1 post onder de gordel.... nounoupoepoe... Shame me, de oetlul... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:17 |
Ach, morgen drinken we allemaal weer een glaasje prik met elkaar. Of ja, Ik met Deadlock, ik met darkwing, ik met driek. Drie glaasjes prik voor mij, de rest blijft vermoedelijk wel op 1 staan ![]() | |
_serial_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:18 |
biertje ook goed? | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:18 |
Hier snap ik helemaal niets van. Maar dat zal ongetwijfeld met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogens verband houden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:18 |
Ik met jou, vier ![]() | |
_serial_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:19 |
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:20 |
Ik jas er zo weer een reisadvies uit voor DeaDLocK2K als het moet, met liefde en plezier.. En van Driek verwacht ik gewoon morgen dat Metro artikel ingescand en wel, die is ook de lulligste niet. Hij zal het wel niet voor mij doen...maar het komt hier vast te staan... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:20 |
Hij haalt het Halsema-debacle aan. Ik vind dat je dat niet kan doen omdat dat compleet niets te maken heeft met de autoriteit die een persoon in deze discussie heeft. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:20 |
fuck het is hier nog steeds 27 graden binnen, mijn computer knarst zich de tanden op al het gal van DeaDlock2k of zo. Klote. Maar even de balkondeur open ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:21 |
Ik drink er nog een en kijk nog een keer mijn foto's van NYC en dan ga ik ook slapen want morgen sporen naar Rotterdam via Schiphol. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:21 |
Ik ben niet op de hoogte van wat er verstaan dient te worden onder "het Halsema-debacle" ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:22 |
Heb je ook vette compilatiefilmpjes? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:22 |
Ik stuur je wel een linkje, maar misschien beter niet hier... | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:23 |
Want dan wordt het weer omin spang fittie mang? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:23 |
Ik heb een filmpje van een trein die 120 bakken heen en weer rangeert terwijl de overweg 20 minuten gesloten blijft en een filmpje in de metro van NYC en een filmpje van een voorbijrijdende "HST" in Newark. Maar die staan nog niet online helaas. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:23 |
Moest ik ook een drankje mogen nuttigen opteer ik graag voor een glaasje Kriek ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:23 |
Wat? | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:24 |
Ik vind die Frontrunner wel een machtig mooi ding om te zien hoor ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:24 |
Fles: gaat hier over. http://www.voorbeterov.nl/page23.php *slapen gaat* | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:24 |
Klein stukje mee voorin geweest. Totale overkill zoveel PK's voor vier bakken trein. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:25 |
Asfaltpraat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:26 |
Ja die cabride was een beetje een mismaakte stuurstand of zo? Plek zat om een statiefje neer te zetten trouwens, magoe. Die kopbak zag er wel bruut uit. Maar idd als je dan elke anderhalf uur met 3 of 4 bakken dubbeldeks gaat rijden.... Zat er ook iemand in of? | |
James1988 | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:26 |
Mensenkinderen, wat een discussie zo diep in de nacht. ![]() Om het wat meer ontopic te trekken: ![]() Op een zonnige septemberdag stond ik samen met een paar vrienden langs de toegangsweg van een klein dorpje in de buurt van Berlijn, om de oude trammetjes te fotograferen. Nadat we al een tijd stonden te wachten zonder trams te hebben gezien kwam deze combinatie voorbij. De achteroplopende blauwe tram (voorzien van reclame voor een lokale radiozender) was defect gegaan en kon niet meer zelfstandig verder rijden. Omdat het traject vrijwel geheel enkelsporig is (met hier en daar een inhaalspoor) gooide deze kreupele tram de dienstregeling ernstig in het honderd. Deze "Thunderbird"-tram A95 kwam z'n soortgenoot ophalen om 'm naar de werkplaats te brengen. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:27 |
Ja ik moet Yvonne voorbij ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:29 |
Die cabride was in de stuurstand. Ik moet ergens een foto hebben van in de cab van de dieselloc die ervoor zat maar die staat op mijn spiegelreflex en op de een of andere manier wil mijn laptop die kaart niet lezen. | |
Cherna | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:33 |
OV. Ik reageer zelden in dit topic. Maar het voorstel van OV is totale waanzin om dit zo in de media te brengen. En ik had toch gedacht dat dit soort organisaties wel beter wisten. Rover en al die andere belangenorganisaties geven wel nooit advies om water mee te nemen(flesje) als reiziger met dit soort temperaturen. Rover geeft nooit advies dat reizigers zelf hun rotzooi moeten opruimen(plastic zakje van thuis meenemen en je zooi bij de zuilen op het perron achterlaten). Nee maar wel janken dat de treinen niet schoon genoeg zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:34 |
Ho ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:34 |
Jij iteejer van de kouwe grond gaat dat echt wel oplossen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:37 |
Ik heb The Hood overleefd dus dan lukt dit ook inderdaad. 100 meter van een café waar we waren was een vrouw gevonden, opgevouwen in een trash can. http://www.nydailynews.co(...)alLinksEnabled=false | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:49 |
Ik hoef daar echt niet heen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 02:18 |
zuid america schijnt wel gaaf te zijn trouwens | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 03:00 |
Iedereen ineens slapen hier? | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 03:05 |
jammer hoorp. Ik pak nog wel een biertje ![]() | |
Cherna | vrijdag 26 juli 2013 @ 03:09 |
Het is er ook de temperatuur voor. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 03:23 |
http://forum.fok.nl/topic/2000772 Eindelijk ![]() | |
daanski82 | vrijdag 26 juli 2013 @ 07:24 |
Goede morgen, ummmm..
[ Bericht 3% gewijzigd door daanski82 op 26-07-2013 07:31:41 ] | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 08:43 |
Nice ![]() ![]() | |
arkkey | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:22 |
Wat was nou dat mysterieuze metro artikel? Al die krantjes waren hier al 100 keer op, anders had ik nog wel even een blik er op geworpen | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:35 |
Hier denk ik: http://www.metronieuws.nl(...)rZmgy!2y6pFaDWZwnOc/ | |
arkkey | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:37 |
Ohja ff vergeten dat ze ook een website hebben ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:59 |
Oké, maar dit was toch al niet meer op de HSL ... En hij zat wel onder die 200km/h max. van ASFA (maar ver boven de lokale 80km/h) | |
Duvel | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:08 |
Ik zie dat mijn oproep om normaal te doen gesorteerd heeft in een halve nacht doorzeiken. Stik er maar in. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:22 |
Ach, zoiets komt toch wel vaker voor? Typisch geval van![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:35 |
Ik denk meer aan: ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:46 |
Dat is toch standaard hier ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:51 |
Ik vind het jammer dat er geen perron naast spoor 11 in Zwolle ligt. Dan had de IC Zwolle-Deventer-Arnhem-Roosendaal niet gecanceld hoeven worden met de huidige werkzaamheden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:02 |
In Barendrecht heeft ooit heel lang een houten noodperron gelegen. Waarom is dat ooit neergezet en bestaan dit soor situatie nog in Nederland? | |
_JdM_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:10 |
Stroe, Rotterdam (over spoor 11 heen), Delft (verlenging alleen) | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:25 |
Het corrigerend vermogen is hier best ok, volgens mij is de storm weer gaan liggen. Ik stem wel voor een paar mooie plaatjes of leuke tips. ![]() Spiel und Spaß für Groß und Klein: Erleben Sie einen spannenden Tag beim Werkstattfest der DB Regio NRW in #Essen. Am 3. August 2013 haben Sie die Möglichkeit, exklusiv einen Blick hinter die Kulissen zu werfen. Fahren Sie doch z. B. mal mit einem Zug durch die Waschstraße oder spielen Sie mal Lokführer! Hier geht es zur Anmeldung: http://bit.ly/Werkstattfest-Essen Die Teilnehmer des Werkstattfestes am 3. August sollen zum Infocounter auf Gleis 8 gehen. Ab dort besteht ein Shuttle zur Werkstatt bereit. So muss niemand alleine und unkontrolliert über die Gleise stolpern, um die Veranstaltung zu erreichen. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:27 |
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?) Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1) | |
ReisT | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:29 |
Je had natuurlijk Nijmegen-Lent waar de tijdelijke perrons 11 jaar dienst hebben gedaan. Sinds gisteren vervangen door echte perrons. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:32 |
In welk dorp rijden deze trams? | |
James1988 | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:36 |
Die rijden op Berlin-Friedrichshagen - Schöneiche - Rüdersdorf, de maatschappij heet SRS. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:37 |
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig. Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid. ![]() | |
greavy | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:38 |
Rijssen heeft geen spoor 1 meer met een perron. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:38 |
De trammetjes komen oorspronkelijk uit de BRD. Gebouwd door Duwag, gereden bij Bogestra en dat soort bedrijfjes. | |
_JdM_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:39 |
Houten perron in Rijssen is weg, Deventer heeft (stalen) steigerperrons. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:42 |
Smakeloos, nadat de naam bekend werd van de Machinist van de Spaanse ramptrein is, na publicatie op diverse zenders zijn facabook offline gezet. Nu heeft er iemand een nep profiel geopend... ![]() https://www.facebook.com/franciscojose.garzon.5 | |
Ireyon | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:43 |
![]() RaRa waar hang ik uit ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:44 |
Tevens: http://www.volkskrant.nl/(...)hoge-snelheden.dhtml @Etraxyz: ZLSM? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:51 |
Weetje.. een jaar of twee geleden was er een soortgelijk incident waar de ontruimingstijd dik 2,5 keer zo lang was. Dat is dus stukken verbeterd. Inderdaad is het nog niet op het wenselijke niveau en kan het echt nog beter maar in het kader van hoe fout het was vind ik eigenlijk dat je gewoon te ver gaat. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:58 |
Overigens denk ik dat het beter voor de sfeer is om geen VBOV te bespreken. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:04 |
Nee, daar gaat het niet om. Want met stevige inhoudelijke discussie is niets mis. Het gaat pas fout wanneer het beledigingen begint te regenen. *wegrent en koffie drinken gaat* | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:07 |
Regenen! ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:08 |
Op de een of andere manier lokt die discussie wel irritatie uit. Nu vind ik het niet zo nodig om daar aan mee te doen maar dat is wel wat ik zie gebeuren. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:11 |
Iemand dit filmpje al gezien? | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:13 |
Dit boekje daar staat alles in, er zijn nog meer van die lijntjes ![]() ![]() boek: http://www.robert-schwandl.de/berlin/UST/ website: http://www.urbanrail.net/eu/de/index.html | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:18 |
Oh sorry ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:20 |
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:22 |
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren. Ik moet er vaak hartelijk om lachen, dus ik wil je van de gelegenheid gebruik maken om je hiermee te feliciteren ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:27 |
Welnee, we hadden even een aanvaring, en inderdaad een ongebruikelijk harde ja. Daarna is er gewoon weer normaal gedaan. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:28 |
Ik dacht altijd dat deze Oost-Duitse dubbeldekwagons:![]() een soort kwalitatief minderwaardige (geen gebogen ramen etc.) Oostblokkopie waren van deze: ![]() Maar dat is dus niet waar. De DB had voor de Wende eigenlijk helemaal geen dubbeldekwagons. Het onderste plaatje is dus gewoon een doorontwikkeling van de DDR-dubbeldekwagens. Was ik nou zo dom of is dit een interessant wetenswaardigheidje? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 12:28:31 ] | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:28 |
Het hoeft niet zozeer een taboe te zijn maar ik denk dat de discussies niet te lang moeten doorlopen en dat er op een gegeven moment ook een punt achter gezet moet worden. Ik ben het ook regelmatig niet eens met VBOV maar daar hoeft niet zozeer een dogmatische discussie over gevoerd te worden en daarnaast denk ik wel dat de inzet van de personen achter VBOV wel goed bedoeld is. Maar overal spelen verschillen van inzichten een rol en die hoeven niet zozeer op de spits gedreven te worden denk ik. Belangrijk is dan wel dat iedereen snapt dat die verschillen er kunnen zijn en dat niet iedereen het met iedereen eens hoeft te zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:28 |
Dank je ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:29 |
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen. ![]() | |
dcm360 | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:29 |
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:32 |
Ik wist het niet, vind het wel interessant ![]() Ook geen succes: De dubbeldeks railbus BR 670 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:32 |
Gelukkig, dat doet me goed ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:36 |
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen) ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:02 |
Een kort stukje over hoe en wat Klimaatbeheersing in de RER A treinen ![]() Stukje is in strokbroodtaal maar gelukkig kan je de context er met een vertaalsite ook wel uit halen ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:10 |
Spuit 11 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:12 |
sorriekes hee ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:43 |
helemaal weg krijg je het nooit, maar er rijden in Nederland treinen rond die structurele problemen met de airco hebben. DDZ staat met dit weer bijvoorbeeld met bosjes langs de kant en in de excuus-Benelux naar Brussel komt het vaak voor dat in een deel van de trein de airco niet werkt. Overstromende toiletten zijn daar ook een probleem, veroorzaakt door gebrekkig onderhoud. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 14:13 |
Lelijkste stations ter wereld aldus The Guardian: http://m.guardian.co.uk/a(...)ion-ugly-train-world [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 14:13:58 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:18 |
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld? ![]() Vijf jaar geleden allicht wel, maar er is intussen gerenoveerd. Een paar plaatjes: Van buiten Stationshal Stationsnaambordje op het perron Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 15:18:54 ] | |
Basekid_NZ | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:20 |
Ik vond de laatste 2 op de lijst (Budapest en Rome) ook niet bijzonder lelijk ofzo. | |
_serial_ | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:22 |
Treinreiziger kopt met dat ETCS niet was geactiveerd in de trein http://www.treinreiziger.(...)ptrein_spanje-145485 | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:22 |
Nee precies, maar dat staat er ook niet. Er staat:
| |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:23 |
Dat plaatje van Boedapest Déli ziet er nog wel aardig uit ja, maar in werkelijkheid is dat wél echt een verschrikkelijk station - een donkere, slecht onderhouden betonnen bunker. | |
James1988 | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:29 |
Ik vind Brussel-Centraal best een mooi station, maar die smalle, donkere perrons vind ik maar niks ![]() | |
dcm360 | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:47 |
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:02 |
Als je 4 km voor de bocht 80 km/h zou rijden dan zou je tussen Hilversum en Bussum ook niet harder gaan rijden dan 80 km/h. Het stukje 130 km/h is daar ook maar 6 kilometer. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:04 |
Ik vind Brussel-Centraal ook een mooi station, ik snap ook niet dat die in die lijst staat. Hadden Brussel-Zuid en/of -Noord erin gestaan had ik het logisch gevonden, wat een rotzooi is het daar.... | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:16 |
Maken we toch ons eigen lijstje ![]() Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations: Breda en Den Haag CS. Verder is Wuppertal Hbf verschrikkelijk en Warszawa Centralna is goed lelijk, vies en donker. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:33 |
Haha, conducteur verontschuldigt zich voor het gebrek aan verlichting in ons treinstel. Het was me eerlijk waar nog niet opgevallen, bovendien kostte het welgeteld 2 seconden na de omroep "Ik zal proberen ze weer aan te krijgen" om het wel te doen ![]() Gelukkig is er met de airco niets mis ![]() | |
remcoP | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:45 |
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlen | |
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:48 |
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergste | |
arkkey | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:49 |
Ziet er geweldig uit man! Als niemand het raadt ben ik iig wel benieuwd waar dat is | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:52 |
De meest fenomenaal lelijke stations waar ik ooit ben geweest zijn Tbilisi en Skopje, zij het niet per trein. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 26 juli 2013 @ 17:57 |
Eens, zeker als je kijkt naar hoe goed het station is uitgebouwd in relatie tot de functie in het netwerk. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 26 juli 2013 @ 18:01 |
Amstel, hartstikke mooie details, in de hal tegels met afbeelding van oude trein ![]() http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Amstel Edit: ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 26-07-2013 22:49:02 ] | |
Regenjas | vrijdag 26 juli 2013 @ 18:13 |
Amsterdam Amstel is gewoon verwaarloosd en er zijn gewoon heel veel dingen die daar beter kunnen. Sowieso heb je daar een enorme OV-chipchaos daar maar er is wel meer loos: - Meubilair (ook in de stationshals) is volledig uitgeleefd - Perrons zijn smerig - Dak en de verlichting zijn smerig In de tunnel staan tussen de poortjes iets van metalen schuifdeuren hinderlijk in de weg tussen de poortjes van de metro en de roltrappen van spoor 1/2. Ook de uitgang naar het busstation boven is heel krap, de paal die er in de weg staat is bovendien ook nog eens dikker gemaakt met reclameborden. De tramhalte en het laaggelegen busstation zijn niet toegankelijk voor mensen die lastig kunnen lopen, bovendien is de tramhalte nog voorzien van oneven klinkers. En er is een volstrekt tekort aan parkeerruimtes voor fietsen daar, want die staan daar echt overal, het lijkt wel onuitroeibaar ongedierte. | |
ReisT | vrijdag 26 juli 2013 @ 18:53 |
Dat allemaal maakt een station nog niet meteen lelijk. Het perron is max 2 jaar geleden nog opnieuw betegeld! Stap eens een keer uit de trein in Vilvoorde dat is pas echt verwaarloosd. | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 19:17 |
Wanneer ik in een verlichte NID stap waan ik me in de Zeeman ![]() | |
Sandrvich | vrijdag 26 juli 2013 @ 20:02 |
Skopje is inderdaad véle malen lelijker als Brussel. Maar in Skopje is het gewoon zo lelijk dat ik er van moest lachen toen ik er was. ![]() | |
Anne | vrijdag 26 juli 2013 @ 20:21 |
Ik ben het met deze twee posts eens, dus ik quote ze voor het gemak even. Sommige users hier mogen best wel eens op hun vingers, handen en tenen gaan zitten. Dat doordrammen zoals vannacht is niet oké voor de sfeer hier, zo blijkt wel. Jammer ook om te zien dat zelfregulering niet (meer) werkte. Na Duvel's opmerking gisteravond had het van mij óók wel mogen stoppen. Beetje respect voor elkaar mag best hoor. | |
ddx | vrijdag 26 juli 2013 @ 21:40 |
Amstel kan ik niet echt lelijk station noemen. Krommenie-Assendelft is pas lelijk, echt zo van we moeten ff snel (en duur waarschijnlijk) nieuw station neergooien.... ![]() En dan gewoon tochtgaten onder de ramen zodat je niet windvrij kan staan. http://www.dichtbij.nl/za(...)elft-op-radio-1.aspx | |
Fixers | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:19 |
De perrons zijn heel claustrofobisch, en er is weinig ruimte. Het lettertype op de bordjes kan me dan wel weer bekoren. In het kader van lelijke Nederlandse stations: het oude nieuwe station van Houten: ![]() Echt zo'n blok jaren '70 deprimerendheid. | |
KnightSolaire | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:22 |
Het nieuwe station is daarentegen één van de mooiste Sprinterstations van het land (voor zover ik ze ken althans). | |
Xetran | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:24 |
Moet je Arnhem Velperpoort hebben, als ik daar in dat hokje ga zitten dan heb je altijd wel iemand naast je die zichzelf met heroïne injecteert. Bovendien is het ook gewoon vies, dat dat nog kan.. | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:26 |
Je hebt ook hele coole natuurlijk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
AverageJoe | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:29 |
Die zit ook in de route Hamburg - Hannover. Hambug eigenlijk. Die add-on voor TS2013 kan ik momenteel niemand aanraden. Werkt voor geen meter. | |
Anne | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:35 |
Ruikt ook altijd lekker daar. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:41 |
Ongeloofelijk, ik ben zojuist een rondje gaan doen, en door een kapotte tourniquet kwam ik klem te zitten tussen het draaihekje en de klapdeur ![]() Zoiets Probeer ik me te bevrijden door te klimmen en dergelijke, ja hoor, controle ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:44 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:45 |
Er is een verschil in tarief tussen een boete krijgen als je geen kaartje heb of als je geen geldig kaartje hebt ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:45 |
Het was en is best druk op lagare du nord... Ze stonden bijna tot buiten te wachten. Volgens een ober in een leuk restaurant aan de overkant vanwege een probleem met de bovenleiding.... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:46 |
Benk ik eigenlijk helegaar niet langsgekomen, gare de l' est dichterbij niet... ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:47 |
ROFL ![]() ![]() ![]() Wie een kaartje pint bij een Automaat krijgt zn pin bon ook op zo een magnetisch stripje gedrukt, wie er maar genoeg van spaart kan dit geintje uithalen http://www.dailymotion.co(...)tourniquet-de-me_fun ![]() ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:48 |
Dat heeft m'n zus een keer gehad. Ze zat toen tussen twee hoge schuifdeuren in, kan dat kloppen? Die man achter het loket keek ook stug de andere kant op. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:49 |
Die is er ook ja, das eigenlijk voor heel veel bagage, ff kijken of ik er een plaatje van kan vinden... ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:50 |
vind het OV hier in parijs echt top. Rer en metro is prima in orde. Wachttijde bijna nihil en personeel spreekt prims engels. Zit in een hotel vlak achter gare d l est. Zie de treinen vanuit mn raam vertrekken en binnenkomen. ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:52 |
hahaha episch. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:53 |
@ WJ , helemaal links op het plaatje ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:55 |
Het is al weer een tijdje geleden, zeker voor 2005. Ik meen me echter te herinneren dat het grijze panelen waren. Misschien een ouder type? Ik weet dat ik toen een papieren carte orange had die op een gegeven moment stuk ging. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:59 |
Hmm.. Dit is niet heel goed... Trein rijdt weg uit Amersfoort, snelremming binnen 50m. Conducteur moet opnieuw sleutelen, nog een poging, weer 50m verder! ![]() Nu lijken we toch eindelijk echt station Amersfoort verlaten te hebben... [ Bericht 1% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 27-07-2013 12:14:00 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:33 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:37 |
![]() | |
greavy | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:43 |
Station Breda heeft al sinds gister last van een stroomstoring, waardoor informatieschermen, de CiCo's(Checkin-Checkout), kaartautomaten, stroom in de winkeltjes, loketten enz. het niet doen. Hedenmiddag zijn er 2 aggregaten geplaatst om de belangrijkste voorzieningen weer op te starten. Tevens heeft Veolia Limburg 3 defecte E-GTW's, waardoor 2 D-GTW's (2 tweetjes) naar de Heuvellandlijn zijn gekomen, en aldaar solo rondrijden. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:45 |
wauw. Alles via wifi van de cam naar de tab naar teh webs ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:50 |
Leuk stationnetje he? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:58 |
voor een keertje ![]() enneh, diesel onder de draad fapfap ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:58 |
De ARBO-wetgeving is een illusionaire set regels om de vakbonden tevreden te houden. In de echte wereld slaan ze nergens op. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:02 |
Heb je het wel weer opgeruimd? ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:06 |
Iemand hier had een tip gegeven over de Franken-Sachsen-Express tussen Nürnberg en Dresden. Dat is toch een diesellijn die ze nu rustigaan gedeeltes elektrificeren? Denk dat dat de aanreisroute wordt naar Dresden in april 2014 ... Met de BR612'jes. Blijf het leuk spul vinden met de kantelbakinstallatie. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:08 |
not me ![]() | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:12 |
![]() Moest gelijk aan deze aap denken | |
Peterselieman | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:13 |
Dat is van Fles zijn mattie toch? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:28 |
Doen jullie even normaal nu meteen ja? Mooi. | |
Peter | zaterdag 27 juli 2013 @ 01:46 |
Dieseltractie... hoe lang nog? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 01:51 |
nou nog wel een tijdje, zolang Zwolle -Raalte met de bus moet ![]() | |
Peter | zaterdag 27 juli 2013 @ 01:53 |
De provincie wil daar toch een waslijn boven hangen nadat zij die mogen aanbesteden? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 01:55 |
ik hoop het. Maar voor nu is Overijssel behoorlijk gemankeerd. Enschede - Drienerlo, Raalte - Zwolle en Zwolle - Olst liggen eruit. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 27 juli 2013 @ 06:50 |
![]() | |
_JdM_ | zaterdag 27 juli 2013 @ 07:39 |
Snelschakelaar. Vast een autocorrect ![]() | |
Viezze | zaterdag 27 juli 2013 @ 08:28 |
Door werkzaamheden hebben Dronten en Kampen-Zuid vier treinen per uur per richting ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 27 juli 2013 @ 09:57 |
Op zich niet raar als dat dan een stoppende IC is maar niets is minder waar: ze komen 10 minuten voor de knoop en 5 minuten na de knoop aan in Zwolle. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:18 |
Het zal misschien al vele malen voorbij zijn gekomen maar waarom is er in het weekend en dan met name zaterdag en zondag altijd werkzaamheden aan het spoor of dat bepaalde diensten niet of anders draaien waardoor je soms veel langer onderweg bent dan van te voren was ingecalculeerd. Ik geef dit aan omdat het net lijkt alsof men het erom doet daar ik al zo weinig met de NS reis en al helemaal naar bepaalde delen van het land (soms heb je geen zin om de auto te gebruiken) maar dat op die spaarzame momenten dat ik denk: " kom we pakken de trein." er dus werk aan het spoor is. ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:22 |
Het is wel vervelend dat Utrecht - Den Bosch er alweer een keer uit ligt. Kon dat nou echt niet gecombineerd worden met de grote werkzaamheden bij Den Bosch? | |
Viezze | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:22 |
Ik snap het nut er ook niet echt van. Maar het is sowieso ellende in Zwolle, werkzaamheden lopen uit tot woensdag. Niet dat het in de rest van het land beter is, zit nu in de bus van Utrecht naar Den Bosch. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:32 |
Ik weet het inmiddels. De treinen die regulier naar Lelystad rijden, rijden nu door naar Amersfoort. De ruimte om in de knoop over de brug te vertrekken is dus al op een andere manier ingenomen. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:55 |
Ik snap het niet, wat is er lollig aan? ![]() | |
Viezze | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:58 |
O ja, dat heb ik ook wel gezien ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 27 juli 2013 @ 11:01 |
Om toch 4x per uur Lelystad-Zwolle te rijden denk ik. Als je dan toch al niet meer in de knoop kan, kan je de rijtijd die je overhebt mooi gebruiken om extra te stoppen. | |
Maegrim | zaterdag 27 juli 2013 @ 11:02 |
ik dacht snelremming ofzo ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 27 juli 2013 @ 11:04 |
Ja, dat bedoelde ik inderdaad! ![]() Stomme autocorrect... ![]() | |
KomtTijd... | zaterdag 27 juli 2013 @ 12:10 |
...het lijkt jou een beter idee als ze dat door de weeks in de spits doen? | |
Bitlord | zaterdag 27 juli 2013 @ 17:34 |
De 103 langs de rechteroever van de Rijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 18:10 |
Leuk! Mooie omgeving daar ook. Jammer dat je geen water ziet eigenlijk... | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 18:55 |
103 235 (zie ook enkele pagina's terug / topic terug?) Met IC 118 of 119. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 27-07-2013 19:04:13 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:41 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:49 |
goeie vrienden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:50 |
We zijn er weer ![]() | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:58 |
![]() NSR 1751 + CityNightLine 428 De CNL 428 uit München kwam keurig op tijd door Dordrecht. Deze trein is dit weekend omgeleid, omdat er werkzaamheden tussen Dinslaken en Oberhausen zijn, maar ook tussen Utrecht en Den Bosch. ![]() NMBS Vierledige "Varkensneus" 838 en een Duikbril 944 Vanwege het wegvallen van de Fyra rijdt er een extra intercity tussen Roosendaal en Antwerpen, die bestaat uit één solo Duikbril, vandaag de 944. De extra intercity is echter zo idioot ingelegd, dat hij 13 minuten achter de Benelux naar Antwerpen aanhobbelt. En dan heb je daarna 1 uue en 47 minuten geen IC-verbinding meer. Deze extra IC-verbinding was juist ingelegd om een betere dienst aan te bieden, maar zo heeft het weinig nut ... De Benelux was goed vol, maar deze extra IC bepaald niet. Links staat de Vierledige 838 gereed als Stoptrein naar Antwerpen Centraal. Het wordt in Nederland ook regelmatig een Varkensneus genoemd, maar in België wordt dit juist zelden gebruikt, en voornamelijk de naam Vierledige. Zo heb je in Roosendaal weinig internationale treinen, en nu krijg je er zelfs het ene uur 3 te verwerken per richting, maar het andere uur maar 1 per richting. ![]() NSR 1732 + EuroNight 437 De EuroNight 437 naar Warszawa Wschodnia kwam keurig op tijd langs de Wieldrechtse Zeedijk richting Venlo en verder richting Warszawa Wschodnia. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:39 |
greavy, je hebt wel een goed weekend met die internationale meuk ![]() | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:43 |
Danku. Ja, inderdaad. Die nachttreinen via Dordrecht waren toch even een must-have. En tijdens de hoosbui ff retourtje Benelux naar Roosendaal gedaan, gelijk ff de Duikbril meepikken | |
Peterselieman | zaterdag 27 juli 2013 @ 20:55 |
die duikbril had je in de buien wel nodig ![]() | |
Ireyon | zaterdag 27 juli 2013 @ 22:04 |
Roosendaal ![]() Overigens zat ik afgelopen week in het Franse toeristennest Anduze, waar 4x per dag het stoomtreintje naar St. Jean du Gard vertrekt. http://www.trainavapeur.com/ Toffe shit wel, heerlijk om in een volledig open wagon achter een stoomlocomotief door een 850 meter lange tunnel te razen. Kuch. | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 22:09 |
Wel met Volldampf dan hè, en niet de loc "afsluiten" qua tractie. | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 22:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik had voor 3 weken terug ofzo een GtbV ingediend voor +73 op Zwijndrecht - Geldermalsen. Hele traject met NSR gereisd, ook niet bij Arriva in- en uitgecheckt. Reisde via Breda. Krijg ik van die flippo's een brief dat mijn GtbV-verzoek niet ingewilligd wordt omdat "ik met een andere vervoerder reisde." Pleur op, deed ik niet. Mag ik er weer zelf achteraan, om geld terug te krijgen ![]() | |
Ireyon | zaterdag 27 juli 2013 @ 22:47 |
Ik weet niet wat dat betekent | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 22:49 |
Volldampf is gewoon vol stomend en tractiegevend doorknallen. Afsluiten ga je op zwaartekracht de tunnel proberen uit te komen, je geeft geen tractie enzo. | |
Ireyon | zaterdag 27 juli 2013 @ 22:54 |
Oh naja de tunnel is een flink stuk omhoog dus je komt er wel als een neger uit ja ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 27 juli 2013 @ 23:17 |
Zou DAT misschien de reden zijn dat ze de via kaartjes eruit slopen? | |
greavy | zaterdag 27 juli 2013 @ 23:18 |
Zou me niet verbazen, inderdaad. Nu hebben ze weer een excuus om geen geld te hoeven uit te keren. Er zullen vast mensen intrappen. | |
bork | zaterdag 27 juli 2013 @ 23:45 |
Rikus? | |
bork | zaterdag 27 juli 2013 @ 23:51 |
Ik ben blij, ik moest mijn DB 25kaart verlengen, dat gaat bij de SNS nogal gecompliceerd, ondanks IBAN en BIC moet je toch het adres van de begunstiger invullen, ga maar zoeken, gelukt. Vervolgens was ik zo blij dat ik toen niks van mijn gegevens heb doorgegeven, geen bahncardnummer en geen Kundenummer maar gewoon betaald heb, de DB geeft ook geen code zoals je tandarts of huisarts die je dan moet invullen. 2x mailen en 1x een pdf'je mailen van je betaling en tada een nieuwe groene DB-pas lag vanavond in de bus. Wat raar is en vervelend is. Voor mevrouw Bork deed ik alles natuurlijk wel goed (van fouten kan je leren) en de ING werkt beduidend beter met buitenlandse betalingen maar nog geen DB-kaart ![]() | |
DriekOplopers | zondag 28 juli 2013 @ 00:18 |
Stuur maar even een klacht naar info@voorbeterov.nl. Dan gaan we er achteraan. | |
KomtTijd... | zondag 28 juli 2013 @ 00:50 |
Hoe werkt dat dan? De damp zal niet zoveel roet in zitten. De schoorsteen van de verbrandingskamer kan je moeilijk afsluiten lijkt me (misschien eventjes). Maar zolang de ketel op temperatuur is kun je gewoon tractie geven toch? | |
James1988 | zondag 28 juli 2013 @ 01:14 |
Wat een briljante kop: Rail passengers demand same rights as farm animals | |
Dr_Flash | zondag 28 juli 2013 @ 01:47 |
![]() | |
greavy | zondag 28 juli 2013 @ 07:25 |
Je kan de schoorsteen ook "afsluiten", zodat er weinig stoom / rook uit komt (je kan hem nooit helemaal afsluiten). In de meeste tunnels in Nederland geef je van te voren een dot tractie, en ga je op zwaartekracht doorrollen, tunnel in én uit. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2013 @ 11:28 |
gehehe ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 28 juli 2013 @ 11:39 |
Iemand ervaring met de Saarbahn? | |
DriekOplopers | zondag 28 juli 2013 @ 15:42 |
Even een handje hulp nodig. Er zijn werkzaamheden op Zwolle - Olst en op Zwolle - Raalte. Tot en met woensdag. Ik las ergens dat ze gaan uitlopen, maar kan dat niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat zit? Thanks! ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 28 juli 2013 @ 15:47 |
Er zijn geen werkzaamheden op die trajecten, de perrons in Zwolle worden in oude staat gebracht, zonder die stalen overbrugging. Daarnaast wordt er werk aan de damwanden en in de tunnel verricht. Hierdoor is er geen perroncapaciteit voor de treinen naar Enschede en Roosendaal en dus zijn die opgeheven. Vanwege de extreme warmte is het lassen erg moeilijk en lopen de werkzaamheden een dag uit. [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 28-07-2013 15:57:04 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 28 juli 2013 @ 15:47 |
Dit had je allemaal van de website van NS (kort) en ProRail (uitgebreid) kunnen halen trouwens. | |
DriekOplopers | zondag 28 juli 2013 @ 16:21 |
Thanks. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2013 @ 17:58 |
Arriva wil zeker cash kwijt, want vanochtend lieten ze drie stellen naar Haarlem rijden omdat er eentje bestickerd/gelakt zou moeten worden, maar vanmiddag keerden dezelfde stellen terug naar Groningen ![]() http://somda.nl/forum/13757/p460732/Opvallende+dingen+28+juli/ | |
greavy | zondag 28 juli 2013 @ 21:43 |
Vanavond met de L-trein van Mechelen (v. 19:17) naar Roosendaal(a. 20:38). Tot aan Antwerpen Centraal viel de drukte mee, daarna puilde de trein van voor tot achter uit, met erg veel staanplaatsen. Even de werkplaats Aachen Hbf bezocht via BahnBackstage. Via Heerlen de heenweg gereisd, en huiswaarts Aachen Hbf - Welkenraedt met klassiekje 598 (ex-Sabena, met zetels in 2e klas), Welkenraedt - Leuven met de IC Eupen-Oostende met 12 bakken I11 (lekker rustig achterin!), en vanaf Leuven naar Mechelen met 2 stellen Duikbril als IR-trein, en om af te sluiten met een Varkensneus. De reis kostte ons (vrij vervoer in NL): * Ticket Aachen Hbf- Hergenrath (station) vol-tarief ¤4,30 * 1x GoPass strip ¤5 * 1x grenskaartje Essen - Roosendaal Grens ¤2,00 Totaal: ¤11,30 Mooi prijsje denk ik zo ... Het grenskaartje Essen - Roosendaal Grens in Aken bij het loket gekocht, in België werd het anders wel erg krap allemaal. Bij het BahnBackstage kreeg je ook vrij vervoer in treinen van DB Regio NRW die op de aanreisroute lagen, inclusief vanaf Heerlen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 28 juli 2013 @ 21:51 |
GTW's mogen niet solo over het HRN, in verband met de treindetectie. | |
Cherna | zondag 28 juli 2013 @ 21:59 |
Ivm met het gewicht? | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2013 @ 22:03 |
dat weet ik. Het ging er meer om dat er voor Jan met de korte achternaam naar Haarlem gereden is, omdat daar geen vers beplakt/gelakt stel klaarstond om opgepikt te worden. | |
Ireyon | zondag 28 juli 2013 @ 23:00 |
Omgerekend 200 euro per kilometer ![]() Ok in alle eerlijkheid even nagemeten en het is toch al gauw 600 meter ipv de 10 die ik heb aangenomen in bovenstaande berekening. Dan nog gaat ¤3,30 per kilometer natuurlijk helemaal nergens over. [ Bericht 15% gewijzigd door Ireyon op 28-07-2013 23:05:20 ] | |
James1988 | zondag 28 juli 2013 @ 23:26 |
Dit ziet er best wel geinig uit: De prijzen zien er wat minder grappig uit ![]() | |
Ireyon | zondag 28 juli 2013 @ 23:39 |
![]() ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door Ireyon op 29-07-2013 00:01:59 ] | |
James1988 | maandag 29 juli 2013 @ 00:06 |
Bron: nu.nl | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 02:27 |
Ja want stel je voor dat er een keer iets fout gaat. Kamervragen! | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 02:29 |
Als ik die machinist was had ik denk ik liever vastgezeten. | |
ziggyziggyziggy | maandag 29 juli 2013 @ 06:36 |
Tja... Ik hoor nu op het nieuws dat hij had verklaard niet te kunnen remmen. Misschien was er wel geen opzet in het spel. | |
Dven | maandag 29 juli 2013 @ 07:50 |
Nog een kleine 5 dagen tot m'n 3 daagse treinreis ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 29 juli 2013 @ 10:35 |
En ik maar denken dat dat probleem juist bij GTW wel weer meevalt. Zeker als je over trajecten gaat waar op grote schaal electrisch wordt gereden. | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 10:58 |
Dat is opgelost? Hoe kan er anders één GTW zijn, oncombineerbaar met Protos, voor de valleilijn? | |
Peterselieman | maandag 29 juli 2013 @ 11:01 |
dat is een E-GTW en dat werkt vanwege de retourstromen net ff wat anders dan een D-GTW. Op zich zou een D-GTW waarschijnlijk ook gewoon los over het hoofdrailnet kunnen rijden, want het powerpack zou samen met het gewicht van de bakken die ook op de assen van het powerpack terechtkomen zwaar genoeg moeten zijn om een goede detectie mogelijk te maken. | |
DriekOplopers | maandag 29 juli 2013 @ 11:34 |
Greavy klaagt over GTBV, Bork suggereert dat ik daar voor hem even achteraan zou kunnen gaan en ik zeg dat Greavy als hij dat wil, zijn klacht even naar ons kan mailen. Niets raars mee. Wat is precies de bedoeling van je gezuig? | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 11:41 |
Ik vind het raar dat je daar iemand voor in moet schakelen. Je gaat toch ook niet direct naar de consumentenbond als je een tweede keer moet communiceren over een product wat niet helemaal goed geleverd is. Dat pak je eerst zelf aan. Wat de fuck is er gebeurd met je eigen sores oplossen. En je wil het op de man spelen? Goed, prima, kan ik ook. Meneertje"Ik wil niet meer over deze kwestie praten en ik schaam me ervoor maar heb wel meer lef in mijn linkerpink dan Rutger Castricum in zijn hele lijf". En ik heb een helloffalot more munitie dan jij. | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 11:45 |
Wat is eigenlijk de reden van jouw gezuig? | |
JDude | maandag 29 juli 2013 @ 11:49 |
Ga elkaar DM'en ofzo. | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 11:58 |
Op het moment dat hij hier in het openbaar trots zijn vuiligheid verspreid mag ik daar op hetzelfde platform het mijne van vinden. | |
Sounddragon | maandag 29 juli 2013 @ 12:02 |
Nee, dat mag je niet. Ga es effe ergens anders rellen? | |
Peterselieman | maandag 29 juli 2013 @ 12:05 |
als het op deze manier snel opgelost kan worden, waarom niet? | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 12:05 |
Oh dus omdat zijn nickname rood is mag hij wel zijn urine over alles wat NS is heen laten vloeien en zijn kwijldruppels over Manu Lageirse maar omdat mijn letters géén kleurtje hebben mag ik daar niets van vinden? Heel typerend ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 29 juli 2013 @ 12:06 |
Je gaat ook niet gelijk papa en mama erbij halen als je bij het buitenspelen niet mee mag doen met de rest. | |
de__vakantieman | maandag 29 juli 2013 @ 12:07 |
Jullie zijn wel een beetje aan het zeveren jongens, ondanks dat ik niet veel post lees ik al lang mee (voor m'n registratie) De laatste tijd alleen maar gedoe! Aangezien hier de ekte treinexperts samen zitten kan ik m'n vraag wel stellen lijkt me. Ik moet op 1 augustus van Perugia naar Fiumicino waar ik voor 3 uur moet zijn. De site van trenitalia werkt niet echt mee aangezien ik steeds maar 3 min overstap heb en ik geen ideeh eb waar de overstappunten zich bevinden ![]() Any news for me? |