Ja, er moet eerst definitief een andere benaming worden gevonden en vervolgens alles daarop aangepast. Dat gaat nog wel even duren. Tot die tijd blijft het gewoon de Fyra naar Breda, die onverminderd 2x per uur blijft rijden (om NS Hispeed te citeren)quote:Op maandag 3 juni 2013 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij staat nog wel in de reisplanner trouwens. De naam Fyra.
Slopen, denk ik. NS en NMBS willen ze niet, en verder zijn ze voor AB onverkoopbaar vanwege de rapporten van Mott MacDonald en Concept Risk.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:52 schreef GlenSpey het volgende:
Wat zal er nu met de V250 gaan gebeuren, denken jullie?
Ze hebben er natuurlijk "slechts" 9 aangeschaft. De andere 7 kunnen natuurlijk retour fabrikant wegens enorme technische gebreken. Het blijft de vraag of het het geld en de moeite loont om de andere stellen rijvaardig te maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:59 schreef GlenSpey het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat ze die treinen, die voor vele miljoenen zijn aangeschaft, nu al naar de sloop zullen sturen. Denk dat ze rustig de tijd zullen pakken om alle fouten weg te werken en er dan een geschikt alternatief wordt gezocht, hetzij verkoop of inderdaad inzet in een normale IC-dienst.
Als de media het een tijdje heeft laten rusten zijn de meeste mensen die trein toch alweer vergeten![]()
Tegen die tijd ligt overal Maglev.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:59 schreef GlenSpey het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat ze die treinen, die voor vele miljoenen zijn aangeschaft, nu al naar de sloop zullen sturen. Denk dat ze rustig de tijd zullen pakken om alle fouten weg te werken
Tegen die tijd heeft iedereen een personal transporter en beamen ze je van de ene naar de andere plek.quote:
Gratis. Zonder OV-chipgefaal.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Tegen die tijd heeft iedereen een personal transporter en beamen ze je van de ene naar de andere plek.
dat gaat nog niet zo snel gebeuren, maar wel dat het individuele transport een hoge vlucht neemt, waarbij computergestuurde voertuigen op inductie rijden.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Tegen die tijd heeft iedereen een personal transporter en beamen ze je van de ene naar de andere plek.
3176 strafpunten wegwerken ook niet hoorquote:Op maandag 3 juni 2013 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat gaat nog niet zo snel gebeuren,
Haarlem is vol tot eind 2018 dus Watergraafsmeer ligt mee voor de hand. Als ze dat al gaan doen.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef MTL het volgende:
Zou mij persoonlijk niets verbazen als NS die treinen inderdaad gewoon afneemt en daarna in Haarlem geheel opnieuw laat opbouwen. Kost volgens mij nog minder tijd ook als een nieuwe aanbesteding
Voor twee halve treinstellen toch? Ben benieuwd hoeveel punten het worden als ze de resterende 16 helften gaan controleren.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
3176 strafpunten wegwerken ook niet hoor
Al bouwen ze daar de werkplaats Tilburg geheel opnieuw voor opquote:Op maandag 3 juni 2013 12:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Haarlem is vol tot eind 2018 dus Watergraafsmeer ligt mee voor de hand. Als ze dat al gaan doen.
het zou een hele prestatie zijn als ze het onder de 10 weten te krijgenquote:Op maandag 3 juni 2013 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
3176 strafpunten wegwerken ook niet hoor
Volgens mij zijn het allemaal losse dochters van Finmecannica (als ik het goed spel) en zullen die dus niet zomaar omvallen. Wel is het omvallen van AB niet positief voor het moederbedrijf natuurlijk. En er zullen waarschijnlijk genoeg kopers zijn voor AnsaldoSTS.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik me afvraag he. Stel we nokken er idd mee en AnsaldoFaalhaas gaat op de fles. Dat ligt best wel voor de hand allemaal.
Wat gebeurt er dan met die dingen die ze WEL goed kunnen? Ik begreep dat AnsaldoSTS op het gebied van seinen en beveiliging best goeie dingen doet? Gaat dat dan ook omver?
Dat lijkt me ook voor de V250. Wat heb je nu aan een vloot van negen V250's die op z'n vroegst over twee jaar inzetbaar is en vervolgens qua onderhoud zeer kostbaar is?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat je wel goed krankjogge moet zijn om die naam nog te willen gebruiken, laat staan ervoor te betalen
tentoonstellen. Het is immers een kunstwerk van Italiaanse makelijquote:Op maandag 3 juni 2013 11:52 schreef GlenSpey het volgende:
Wat zal er nu met de V250 gaan gebeuren, denken jullie?
Ambachtelijk geproduceerd inderdaadquote:Op maandag 3 juni 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tentoonstellen. Het is immers een kunstwerk van Italiaanse makelij
precies, waardoor de maker een eigen stempel op het kunstwerk heeft kunnen drukkenquote:Op maandag 3 juni 2013 12:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ambachtelijk geproduceerd inderdaad
Ik ben het uiteraard eens met de stelling, maar het CDA heeft natuurlijk wel vele bergen boter op het hoofd hier. Nu hameren op de politieke 'enorme fout' gaat wel erg hard voorbij aan de vele jaren gedoe rond de Fyra, waarvan de eerste paar jaar onder een CDA-kabinet.quote:De Rouwe heeft geen goed woord over voor de politieke aanpak van de Fyra-problemen. Het is "een enorme fout" van het ministerie van Infrastructuur om hierover niet te communiceren met de Kamer. De Rouwe wil dat Mansveld de recente rapporten over de problemen met de Fyratreinen direct naar de Kamer stuurt. "Het ministerie is de regie kwijt", zegt de CDA'er.
Tevens: waarom heeft het CDA zich niet eerder geroerd? Waarom is het nu "opeens" een enorm probleem? CDAquote:Op maandag 3 juni 2013 12:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben het uiteraard eens met de stelling, maar het CDA heeft natuurlijk wel vele bergen boter op het hoofd hier. Nu hameren op de politieke 'enorme fout' gaat wel erg hard voorbij aan de vele jaren gedoe rond de Fyra, waarvan de eerste paar jaar onder een CDA-kabinet.
zie wel wat in de treinen van Hitachi Railquote:Op maandag 3 juni 2013 12:33 schreef breaky het volgende:
Vraag me af wat NS voor vervanging wil aanschaffen...
Sterker nog, van een paar maanden geleden:quote:Op maandag 3 juni 2013 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tevens: waarom heeft het CDA zich niet eerder geroerd? Waarom is het nu "opeens" een enorm probleem? CDA
En van welke partij was Peijs ook weer?quote:Ambtenaren van toenmalig minister Peijs waarschuwden al in 2005 voor de slechte Fyra-treinen. Ze schreven in een geheime notitie over de onervarenheid van de Italliaanse treinenbouwer. Dat staat in het rapport over de hogesnelheidslijn dat 6 jaar lang in een la lag.
Laten we voor een bestaand concept gaan. Bijvoorbeeld voor de Zefiro van Bombardier... Hoewel die volgens mij in samenwerking met de Italianen wordt gemaakt.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:33 schreef breaky het volgende:
Vraag me af wat NS voor vervanging wil aanschaffen...
CAF ftw!quote:Op maandag 3 juni 2013 12:33 schreef breaky het volgende:
Vraag me af wat NS voor vervanging wil aanschaffen...
quote:Op maandag 3 juni 2013 12:59 schreef bork het volgende:
Dijsselbloem vertraagt stopzetten Fyra - Meerstadt in 2003 gewaarschuwd
Gevolgen? Zoals het niet rijden van een hogesnelheidstrein? Hoe is dat toch mogelijk en waarom zag niemand dit aankomen?quote:"Als NS definitief stopt met de Fyra kost dat het bedrijf honderden miljoenen euro’s. Bovendien heeft dat gevolgen voor de exploitatie van de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Brussel."
Je wilt solliciteren?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens een beetje achterbaks dat maar klats boem meteen die meneer Huges benoemd is. Ik zeg: Aanbesteden die hap!
En uiteraard bij elk nieuw station een BVF'je.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Fles rails, waar een BVO'tje standaard is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Zwartepieten moet je altijd op eigen voorwaarden doen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:40 schreef breaky het volgende:
De Fyra gaat letterlijk en figuurlijk toch nooit meer rijden, dus waarom het besluit uitstellen?
Ik niet. Maar wat nou als zijn salaris boven de aanbestedingsgrens komt?quote:
Huur een paar zwervers. De deuren kunnen toch niet fatsoenlijk dicht. Heeft tot nu toe altijd succes gehad als het gaat om het rap afvoeren van sloopmaterieel.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
ook een goede is waar de stellen naar toe moeten als de NS ze niet meer wil hebben. Op de Watergraafsmeer zullen ze in de weg staan, dat weet AnsaldoTilburg ook wel en de Italianen zullen ongetwijfeld geen enkele zin hebben om hun troep op te halen. Probleem is dan ook dat de stellen die nog van de Italianen zijn niet zomaar versleept mogen worden.
Dan stuurt de NS een rekening voor stallingskosten naar de Italianen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
ook een goede is waar de stellen naar toe moeten als de NS ze niet meer wil hebben. Op de Watergraafsmeer zullen ze in de weg staan, dat weet AnsaldoTilburg ook wel en de Italianen zullen ongetwijfeld geen enkele zin hebben om hun troep op te halen. Probleem is dan ook dat de stellen die nog van de Italianen zijn niet zomaar versleept mogen worden.
weet niet of je die wel op de Meer rond wilt hebben lopenquote:Op maandag 3 juni 2013 13:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Huur een paar zwervers. De deuren kunnen toch niet fatsoenlijk dicht. Heeft tot nu toe altijd succes gehad als het gaat om het rap afvoeren van sloopmaterieel.
Hee, wordt hiet een nieuw business model geboren voor NSHispeed, om toch winst te kunnen maken?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dan stuurt de NS een rekening voor stallingskosten naar de Italianen.
die kan toch niet betaald worden. De Italianen gaan bankroet en tot de zaak afgewikkeld is blijven de stellen staan waar ze staanquote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dan stuurt de NS een rekening voor stallingskosten naar de Italianen.
Ja, je kan rekeningen sturen tot je er scheel van ziet. Daar komt geen cent vandaan hoorquote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dan stuurt de NS een rekening voor stallingskosten naar de Italianen.
Duurt nooit lang voordat die treinen in rook opgaan. Als het al niet spontaan gebeurt (zo accu's).quote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of je die wel op de Meer rond wilt hebben lopen
Op een gegeven moment kan je er een dwangsom aanhangen met als uiterlijk maatregel dat de stellen verplaatst worden. Daar zal de curator ook gevoelig voor zijn. Het ging natuurlijk voornamelijk om de stellen die niet verplaatst mochten worden.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je kan rekeningen sturen tot je er scheel van ziet. Daar komt geen cent vandaan hoor
ze willen daar geen materiaal van inferieure kwaliteit hebbenquote:Op maandag 3 juni 2013 13:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Toch maar gewoon naar IJmuiden sturen en meteen de hoogovens in.
Wat is tegenwoordig de prijs voor oud ijzer?
En terecht...quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze willen daar geen materiaal van inferieure kwaliteit hebben
Bovendien kost het opruimen van wat er op weg naar IJmuiden naast de baan terecht is gekomen teveel.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze willen daar geen materiaal van inferieure kwaliteit hebben
Nog een betere vraag; kan je een buitenlands hoofdtelwoord als handelsmerk deponeren?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:18 schreef b2py het volgende:
Ik vind het trouwens wel een vaag verhaal dat het merknaam Fyra bij NMBS ligt en daardoor niet meer gebruikt mag worden door NSH. Ik denk dat je die naam voor een prikkie wel even over kan nemen.
Sowieso, zit veel te veel plestik in.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze willen daar geen materiaal van inferieure kwaliteit hebben
one.com?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nog een betere vraag; kan je een buitenlands hoofdtelwoord als handelsmerk deponeren?
Ja prima, maar dat is geen antwoord op de vraagquote:
Nou ja, lijkt me dat het vaker gebeurt dus. En dat het dus wel kanquote:Op maandag 3 juni 2013 14:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja prima, maar dat is geen antwoord op de vraag
volgens mij heeft een groot deel van het verhaal al eens online gestaan en is het laatste stukje nu een beetje anders opgeschrevenquote:Op maandag 3 juni 2013 14:06 schreef Doc__Zenith het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)stilstand-kwam.dhtml
Het is mij hiermee wel duidelijker. Ik dacht dat ik wat gemist had, maar het staat nog maar net online :>
Eigenlijk is het ministerie, en zeker Tineke Tolpoort, dus verantwoordelijk voor de malaise. Door het eerste bod van de NS met nadreunende woorden van tafel te vegen heeft ze het bedrijf gedwongen een onrealistisch bod te doen. Zeker toen de andere vervoerders véél lager boden hadden ze misschien achter hun oren moeten krabbelen.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:06 schreef Doc__Zenith het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)stilstand-kwam.dhtml
Het is mij hiermee wel duidelijker. Ik dacht dat ik wat gemist had, maar het staat nog maar net online :>
In de categorie 'de aanval is de beste verdediging'?quote:De fabrikant van de Fyra-treinen, de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda, gaat juridische stappen nemen tegen de Belgische spoorwegen, de NMBS. Volgens AnsaldoBreda kloppen verwijten niet die de NMBS vrijdag maakte over de mankementen.
De NMBS kondigde aan het contract voor de levering van Fyratoestellen te verbreken. Maar daar liggen volgens de treinbouwer geen technische redenen, maar andere redenen aan ten grondslag.
AnsaldoBreda zegt verbaasd en teleurgesteld te zijn over de beslissing van de Belgen. 'Er zijn de afgelopen periode diverse ontmoetingen geweest, op verschillend niveau, waarbij ook de Belgische technici aanwezig waren", aldus het bedrijf.
De aankondiging van de NMBS om het contract te verbreken, lijkt in tegenspraak met de resultaten van die bijeenkomsten, stelt AnsaldoBreda.
Precies. Echt gtfo met dat gemekker over aparte concessies en meuk. Gewoon binnenlandse treinen over die hap.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:18 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik heb zelf dat originele plan altijd beter gevonden, de HSLZ heeft dan het meeste nut. Dat losse gedoe was al niets, te duur ingeschreven of niet.
Als de Kamer vervolgens Dijsselbloem naast Schultz op het hakblok legt, is het het waard.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:16 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik vind het trouwens ook wel tekenend dat het ministerie van Financiën nu zegt: Jullie kunnen wel willen stoppen met de Fyra, maar daar beslissen wij over. Dag NS!
categorie jennen. NMBS moet via de juridische weg nog even op kosten gejaagd wordenquote:Op maandag 3 juni 2013 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
In de berichtgeving van vrijdag had ik dit gemist:
http://www.volkskrant.nl/(...)echter-stappen.dhtml
[..]
In de categorie 'de aanval is de beste verdediging'?
Dat kan NSH dus ook nog wel verwachten als de minister akkoord gaat met het afblazen van de order.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
categorie jennen. NMBS moet via de juridische weg nog even op kosten gejaagd worden
Dan verklaar je NSH failliet?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat kan NSH dus ook nog wel verwachten als de minister akkoord gaat met het afblazen van de order.
Ben blij dat ik die folder net op tijd heb teruggevonden.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
het plan met de IC Max blijkt achteraf behoorlijk realistisch te zijn geweest
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL?quote:
Stuur 'm even naar het ministerie zou ik zeggen! :-)quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ben blij dat ik die folder net op tijd heb teruggevonden.
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze hebben er natuurlijk "slechts" 9 aangeschaft. De andere 7 kunnen natuurlijk retour fabrikant wegens enorme technische gebreken. Het blijft de vraag of het het geld en de moeite loont om de andere stellen rijvaardig te maken.
De DDM-1's waren wel een tikkie goedkoper dan de V250s gok ik.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar.
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweestquote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL?
Dat valt denk ik wel mee. Een V250 was (inclusief korting voor de vertraagde levering) ongeveer evenduur als een VIRM-zesje geloof ik.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Q. het volgende:
[..]
De DDM-1's waren wel een tikkie goedkoper dan de V250s gok ik.
Oh oké, dat scheelt. Wist het ook niet zeker; vandaar het vraagteken.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweest
DOR all over againquote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweest
Ik vond de service van East Coast best ok trouwens! Wel apart dat een DOR zelfs een eigen huisstijl heeft, het personeel aangepaste uniformen, e.d.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
DOR all over again
DOR = Directly Operated Railways, een 100%-dochter van het Britse Department of Transport, opgezet nadat National Express East Coast niet meer aan haar verwachtingen kon voldoen. Sindsdien rijdt DOR op de East Coast Main Line in afwachting van een nieuwe aanbesteding.
http://deredactie.be/cm/v(...)30603_fyra_nederlandquote:NS-topman betaalt gelag voor falende Fyra
Na de NMBS zouden ook de Nederlandse Spoorwegen (NS) stoppen met de Fyra. Dat meldt althans De Telegraaf, maar is nog niet bevestigd. Op dit moment zit de NS-top samen met de Nederlandse staatssecretaris voor Infrastructuur. De topman van de NS, Bert Meerstadt, moest alvast opstappen.
beluister
NS-topman Bert Meerstadt (rechts op de kleine foto) is alvast de eerste kop die rolt naar aanleiding van het Fyra-debacle. De Nederlandse minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem heeft een nieuwe president-directeur benoemd bij de Nederlandse spoorwegen. Timo Huges, topman van de bloemenveiling FloraHolland, is aangewezen als zijn opvolger.
Het opstappen van Meerstadt was volgens de vakbonden onvermijdelijk. "Hij was een van de beste directeuren van de laatste jaren, maar het Fyra-debacle is te veel aan hem blijven kleven", klinkt het. De bonden beseffen wel dat louter het opstappen van de topman het Fyra-dossier niet oplost en wijzen ook naar de politiek. "De opeenvolgende ministers zijn ook verantwoordelijk."
Meerstadt verlaat de NS op 1 oktober, maar gaat naar eigen zeggen tot die tijd nog aan de slag met "het vinden van een goede vervoersoplossing tussen Nederland en België over de hogesnelheidslijn".
Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik het nutteloos zou vinden om nog geld en moeite te gaan steken in de V250's die niet zijn afgenomen. Ik denk dat het ook niet de moeite loont voor de 9 stellen waarvoor wel betaald is, omdat dan zo ongeveer de hele trein opnieuw "ge-enigeerd" moet worden, wat ontzettend veel man-uren en geld kost.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar.
ik kan me voorstellen dat je de stellen niet meer in de werkplaats wilt hebben staan.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:46 schreef Viezze het volgende:
Ik zie net op watergraafsmeer een Fyra door een Nedtrain loc geduwd worden, dus ze zijn er nog wel mee aan het slepen. Misschien om ruimte te maken voor rijwaardig materieel
Komt hij weer met zijn afkortingquote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
DOR all over again
DOR = Directly Operated Railways, een 100%-dochter van het Britse Department of Transport, opgezet nadat National Express East Coast niet meer aan haar verwachtingen kon voldoen. Sindsdien rijdt DOR op de East Coast Main Line in afwachting van een nieuwe aanbesteding.
Nou daar heb ik een hard hoofd in. Aan de andere kant: Laten we het wel even in perspectief blijven zien. De 19 treinstellen van NS kosten 380 miljoen euro. De 3 Belgische stellen zijn gedekt door bankgaranties. Het maximale wat we er dus bij in kunnen schieten is die 380 miljoen euro, aangenomen dat alles al betaald is. (en dat zal wel niet).quote:Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef James1988 het volgende:
Het ís ook niet te verklaren dat dit geblunder zo ontzettend veel geld moet kosten. Ik hoop daarom oprecht dat NS en NMBS het geld dat is uitgegeven aan de treinen, zowel voor voorschotten als voor treinen die al zijn afgenomen, terug kunnen krijgen.
Nee, want dan organiseer je een overheidsopdracht om asap te gaan rijden, bij voorbeeld onder een attest van of door Arriva of Veolia.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL?
Waarom ben jij zo kien op het inwisselen van de ene staatsvervoerder voor de andere?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, want dan organiseer je een overheidsopdracht om asap te gaan rijden, bij voorbeeld onder een attest van of door Arriva of Veolia.
Alles beter dan de NS. qua rijden op de HSL.
De eerlijkheid gebiedt mij dit te zeggen:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:14 schreef De_Hertog het volgende:
In België trappen ze in ieder geval niet in dat 'opstappen allang van plan' verhaal:
[..]
http://deredactie.be/cm/v(...)30603_fyra_nederland
Ik ben niet kien op het inwisselen van het een staatsbedrijf voor het andere. Ik ben wel kien op het van de HSL verwijderen van een bedrijf dat in letterlijk alle denkbare opzichten heeft gefaald en zelfs niet aannemelijk kan maken, het straks wel goed te doen. De prestaties van NS zijn zo schrikbarend, dat je dat bedrijf definitief als incompetent moet beschouwen voor wat betreft het runnen van een hogesnelheidsverbinding.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo kien op het inwisselen van de ene staatsvervoerder voor de andere?
Volgens mij ligt er minstens even veel schuld bij I&M. En Tineke Netelenkut. Verder zijn de prestaties op alles wat buiten de HSL is stiekem best wel goed. En een winstgevende HSL valt of staat met integratie in de binnenlandse normale dienstregeling. Gewoon NS dus.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik ben niet kien op het inwisselen van het een staatsbedrijf voor het andere. Ik ben wel kien op het van de HSL verwijderen van een bedrijf dat in letterlijk alle denkbare opzichten heeft gefaald en zelfs niet aannemelijk kan maken, het straks wel goed te doen. De prestaties van NS zijn zo schrikbarend, dat je dat bedrijf definitief als incompetent moet beschouwen voor wat betreft het runnen van een hogesnelheidsverbinding.
Waarbij ik het idee heb dat Mansveld/Schultz heel strak worden geregisseerd door Financiën.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er minstens even veel schuld bij I&M.
die hebben iig veel financieel belang bij het niet failliet laten gaan van HSAquote:Op maandag 3 juni 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij ik het idee heb dat Mansveld/Schultz heel strak worden geregisseerd door Financiën.
Doorsturen naar IJmuiden, daar weten ze wel raad met schroot.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef MTL het volgende:
Zou mij persoonlijk niets verbazen als NS die treinen inderdaad gewoon afneemt en daarna in Haarlem geheel opnieuw laat opbouwen. Kost volgens mij nog minder tijd ook als een nieuwe aanbesteding
Dan moeten ze het verlies in een keer nemen. Laten ze het nog even doorsudderen, dan komt dat verlies stukje bij beetje.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die hebben iig veel financieel belang bij het niet failliet laten gaan van HSA
MVBOV heeft al vaker betoogd dat het samengaan van opdrachtgeverschap en eigenaarschap een behoorlijk concessiebeheer danig in de weg staat. Dat is dezer dagen wel bewezen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij ik het idee heb dat Mansveld/Schultz heel strak worden geregisseerd door Financiën.
Zekers. Maar dat ontslaat de NS nog niet van de plicht, een behoorlijke dienst te bieden. En daar zijn ze voor nul komma nul in geslaagd.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er minstens even veel schuld bij I&M. En Tineke Netelenkut.
je weet dat er in de politiek nog geloofd wordt in de sprookjes van onder meer de gebroeders Grimm of zoals dit geval de mooie verhalen uit Italië?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan moeten ze het verlies in een keer nemen. Laten ze het nog even doorsudderen, dan komt dat verlies stukje bij beetje.
Ze weten op het ministerie van Financiën heel goed dat het verlies nu in een keer nemen een gat in de begroting slaat. Dan moeten ze weer naar die verzameling hotemetoten in de Kamer om te gaan onderhandelen hoe ze dat gat gaan dichten. Dat komt nu heel slecht uit, aangezien er nog andere gaten in de begroting niet gedicht zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je weet dat er in de politiek nog geloofd wordt in de sprookjes van onder meer de gebroeders Grimm of zoals dit geval de mooie verhalen uit Italië?
Schrap de Blankenburgtunnel, de verbreding van de A27, dat megaproject bij de zuidas, en desnoods PHS. Dan heb je dat gat in de begroting gedicht, en ben je meteen van een hoop zeurende inwoners en natuurfanaten af.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze weten op het ministerie van Financiën heel goed dat het verlies nu in een keer nemen een gat in de begroting slaat. Dan moeten ze weer naar die verzameling hotemetoten in de Kamer om te gaan onderhandelen hoe ze dat gat gaan dichten. Dat komt nu heel slecht uit, aangezien er nog andere gaten in de begroting niet gedicht zijn.
En je hebt Bouwend Nederland op je dak, want het is crisis en er zitten al zo veel bouwvakkers werkloos thuis. Keuzes, keuzes... Wat is wijsheid?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Schrap de Blankenburgtunnel, de verbreding van de A27 en desnoods PHS. Dan heb je dat gat in de begroting gedicht, en ben je meteen van een hoop zeurende inwoners en natuurfanaten af.
Er gaan 16 treinen per dag niet de grens over ongeveer? Op een totaal van hoeveel treinen? En wat hier vooral fout is gegaan is kop-in-het-zand-stekerij toen de levering van de V250 gestart werd en mooi weer spelen. Niet goed genoeg wat mij betreft om ze dan maar de toegang tot de HSL te ontzeggen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zekers. Maar dat ontslaat de NS nog niet van de plicht, een behoorlijke dienst te bieden. En daar zijn ze voor nul komma nul in geslaagd.
Je kan zijn naam niet eens spellenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De eerlijkheid gebiedt mij dit te zeggen:
Ik ken Bert Meerstand persoonlijk vrij goed.
Hoe het ook zij: hij heeft inderdaad reeds afgelopen najaar aangegeven dat hij weg wilde. Dus voordat het Fyrasco in volle omvang duidelijk werd.
En laten we niet vergeten, dat niet Bert Meerstadt de hoofdschuldige is, maar NS-HiSpeed-directeur Jan Willem Siebers. Maar die lafbek is sinds begin januari onzichtbaar, zodat Kaper, Van Vroonhoven en Meerstadt mogen redden wat er te redden valt.
Waarvan graag akte.
PHS is al geschrapt, Blankenburgtunnel is broodnodig. Van die vier projecten kan je wat mij betreft ZuidAsDok direct de prullenbak in mikken.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Schrap de Blankenburgtunnel, de verbreding van de A27, dat megaproject bij de zuidas, en desnoods PHS. Dan heb je dat gat in de begroting gedicht, en ben je meteen van een hoop zeurende inwoners en natuurfanaten af.
Door blijven modderen met falende treinen van een falende exploitant is dat in ieder geval niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En je hebt Bouwend Nederland op je dak, want het is crisis en er zitten al zo veel bouwvakkers werkloos thuis. Keuzes, keuzes... Wat is wijsheid?
Errr, 16 treinen?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er gaan 16 treinen per dag niet de grens over ongeveer? Op een totaal van hoeveel treinen? En wat hier vooral fout is gegaan is kop-in-het-zand-stekerij toen de levering van de V250 gestart werd en mooi weer spelen. Niet goed genoeg wat mij betreft om ze dan maar de toegang tot de HSL te ontzeggen.
dan moeten ze het verlies maar nemen. Dan kun je het in één keer aftimmeren in plaats van lekkende lapmiddelen te gebruiken in deze kwestiequote:Op maandag 3 juni 2013 16:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze weten op het ministerie van Financiën heel goed dat het verlies nu in een keer nemen een gat in de begroting slaat. Dan moeten ze weer naar die verzameling hotemetoten in de Kamer om te gaan onderhandelen hoe ze dat gat gaan dichten. Dat komt nu heel slecht uit, aangezien er nog andere gaten in de begroting niet gedicht zijn.
Ja, maar 3% is heiligquote:Op maandag 3 juni 2013 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moeten ze het verlies maar nemen. Dan kun je het in één keer aftimmeren in plaats van lekkende lapmiddelen te gebruiken in deze kwestie
Blankenburgtunnel is niet zo nodigquote:Op maandag 3 juni 2013 16:32 schreef b2py het volgende:
[..]
PHS is al geschrapt, Blankenburgtunnel is broodnodig. Van die vier projecten kan je wat mij betreft ZuidAsDok direct de prullenbak in mikken.
we hebben het niet over miljarden he, maar over honderden miljoenen. Daar is echt wel een oplossing voor te verzinnen.quote:
A20 ontlasten, staat fier bovenaan in de File top 50 nu de A50 bij Ewijk er uit is.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Blankenburgtunnel is niet zo nodig
Als Amsterdam-Breda rijdt, dan rijdt Amsterdam-Rotterdam dus ook. Via Breda de grens over stond geloof ik met toestemming van de opdrachtgever al een poosje in de koelkast.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Door blijven modderen met falende treinen van een falende exploitant is dat in ieder geval niet.
[..]
Errr, 16 treinen?
- 32x per dag Amsterdam - Rotterdam => rijdt niet
- 32x per dag Amsterdam - Breda => rijdt wel, maar niet volgens afgesproken rijtijden.
- 16x per dag Amsterdam - Brussel => rijdt niet meer, partner NMBS is afgehaakt
- 8x per dag Breda - Antwerpen => rijdt niet
Op Amsterdam-Brussel (102m?) na zijn er toch geen keiharde afspraken gemaakt? En dan nog zou dit materieel dat wel moeten kunnen. Dat verhaal kennen we ondertussen allemaal.quote:Geen enkele van de beloofde treindiensten wordt naar behoren uitgevoerd. De dienst die wél wordt uitgevoerd is te traag (reistijd is 65 minuten, er was minder beloofd) en voldoet niet aan de punctualiteitseisen (te veel vertraging, te hoge uitval). En als klapper: de zitplaatskans van 98% wordt tijdens de spits niet gehaald omdat de wél rijdende treinen overvol zitten.
Prima, ben ik voor. Opnemen in HRN en NS het IC-Max plan laten uitvoeren.quote:Zo goed als geen enkele concessievoorwaarde wordt nageleefd of is de afgelopen 4 (!) jaar nageleefd, uitzicht op verbetering binnen 4 jaar is er evenmin. Wat mij betreft wordt het hele experiment 'HSL bij NS' als mislukt beschouwd en opnieuw begonnen.
quote:Op maandag 3 juni 2013 16:41 schreef b2py het volgende:
[..]
A20 ontlasten, staat fier bovenaan in de File top 50 nu de A50 bij Ewijk er uit is.
Moeten we eerst het OV maar eens aantrekkelijker maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
moeten maar minder mensen met de auto reizen
Tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam zouden 5 a 6 HST's per uur gaan rijden:quote:Op maandag 3 juni 2013 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als Amsterdam-Breda rijdt, dan rijdt Amsterdam-Rotterdam dus ook. Via Breda de grens over stond geloof ik met toestemming van de opdrachtgever al een poosje in de koelkast.
Ook voor Amsterdam - Breda zijn tijden opgenomen in de concessie.quote:Op Amsterdam-Brussel (102m?) na zijn er toch geen keiharde afspraken gemaakt? En dan nog zou dit materieel dat wel moeten kunnen. Dat verhaal kennen we ondertussen allemaal.
Waarom zou je een partij die de reizigers de afgelopen 4 jaar zo ontzettend hard heeft geschoffeerd überhaupt nog een kans geven?quote:Prima, ben ik voor. Opnemen in HRN en NS het IC-Max plan laten uitvoeren.
In de haast. Tamelijk hectisch aan deze kant.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan zijn naam niet eens spellen
(Sorry)
Het is je vergeven hoorquote:Op maandag 3 juni 2013 16:48 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In de haast. Tamelijk hectisch aan deze kant.
Ow ja, dan wordt NS via de achterdeur alsnog beloond voor zijn wanprestatie.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Prima, ben ik voor. Opnemen in HRN en NS het IC-Max plan laten uitvoeren.
als je maar meer asfalt neerkwakt bereik je het omgekeerde en kun je het OV nooit aantrekkelijk makenquote:Op maandag 3 juni 2013 16:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Moeten we eerst het OV maar eens aantrekkelijker maken.
Thalys valt niet onder de concessie.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam zouden 5 a 6 HST's per uur gaan rijden:
- 2x Fyra Amsterdam - Breda
- 2x Fyra Amsterdam - Rotterdam (shuttle)
- 1x Fyra Amsterdam - Brussel
- Thalys
Behalve dan dat het niet relevant is omdat we nou eenmaal niet in Duitsland zijn is het natuurlijk zo dat dat niet gebeurd op een standaard spoorlijntje. Dat heeft voor Utrecht-Amsterdam ook heel wat voeten in aarde gehad en de enige reden dat het kan is omdat ze al een sloot snel getrokken materieel hadden.quote:Er rijdt nu 2x per uur een 'HST' (in Duitsland zijn er RegionalExpressen die harder rijden, maargoed), 9x per dag rijden er 3.
Ik zal het eens opzoeken.quote:Ook voor Amsterdam - Breda zijn tijden opgenomen in de concessie.
Omdat je het anders niet kan opnemen in het HRN. De reden waarom het fout is gegaan is vanwege bizarre eisen vanuit VWS destijds qua treinen en reistijden. Niet doen. Gewoon nu doen waar de NS goed in is en dat is zonder verder ding zelf treinen kopen en inzetten.quote:Waarom zou je een partij die de reizigers de afgelopen 4 jaar zo ontzettend hard heeft geschoffeerd überhaupt nog een kans geven?
Zeker wel! HSA heeft een inspanningsverplichting voor 16x per dag Amsterdam - Parijs v.v.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Thalys valt niet onder de concessie.
Het is dat ATB-EG ons tegenhoudt, anders had er op een aantal baanvakken (waar nu noodgedwongen een bordje '14') staat allang 160 gereden. Thalys reed (dankzij wat technische kunstgrepen) 160 tussen Schiphol en Leiden.quote:Behalve dan dat het niet relevant is omdat we nou eenmaal niet in Duitsland zijn is het natuurlijk zo dat dat niet gebeurd op een standaard spoorlijntje. Dat heeft voor Utrecht-Amsterdam ook heel wat voeten in aarde gehad en de enige reden dat het kan is omdat ze al een sloot snel getrokken materieel hadden.
Vervoersconcessie voor het hogesnelheidsnet, pagina 19:quote:Ik zal het eens opzoeken.
NS heeft besloten om zo'n hoog bod te plaatsen uit angst voor de concurrentie. Dat is toch echt een fout die je NS kunt aanrekenen. NS is vervolgens niet in staat geweest om fatsoenlijke treinen te bestellen*, en met het vervangend rollend materieel leveren ze én niet de gevraagde rijtijden, én voldoen ze niet aan de gestelde punctualiteitseisen.quote:Omdat je het anders niet kan opnemen in het HRN. De reden waarom het fout is gegaan is vanwege bizarre eisen vanuit VWS destijds qua treinen en reistijden. Niet doen. Gewoon nu doen waar de NS goed in is en dat is zonder verder ding zelf treinen kopen en inzetten.
DB krijgt ter compensatie van de vele vertragingen van de Velaro D een extra treinstel geleverd. Daar waren ze maar wat blij mee, want ze hebben 1 ICE-3M moeten afschrijven. De rest is nodig voor het aanvullen van materieeltekorten in het binnenland en voor de verbindingen naar Londen.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En als de ICE stellen nou geleverd worden? is er dan niet ergens een klein overschotje aan materieel?
Oh ok heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat zo was eigenlijk, dr is nog nooit wat in Nederland uitgevallen met die grond toch?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB zit allesbehalve ruim in het ICE-materieel.
Het meest raadselachtige aan die genoemde rijtijden vind ik wel de snelheden die er bij genoemd worden: internationaal verkeer 300km/h, binnenlandse treinen 220km/h.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Vervoersconcessie voor het hogesnelheidsnet, pagina 19:
Heeft dat niet hoofdzakelijk met het stuk Antwerpen - Mechelen - Brussel te maken?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef ReisT het volgende:
Ook de Thalys maakt de beloofde tijden nog niet waar: Amsterdam-Parijs zou 189 minuten moeten zijn, maar men is blijven steken op 196.
dat laatste ligt aan de Belgen. Die hebben nog altijd geen fatsoenlijk snelle verbinding tussen Antwerpen en Brussel liggenquote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het meest raadselachtige aan die genoemde rijtijden vind ik wel de snelheden die er bij genoemd worden: internationaal verkeer 300km/h, binnenlandse treinen 220km/h.
Waarom zijn er dan treinen voor 250km/h besteld?![]()
Ook de Thalys maakt de beloofde tijden nog niet waar: Amsterdam-Parijs zou 189 minuten moeten zijn, maar men is blijven steken op 196.
Dr is aan de Parijszijde nog wel wat te winnen op het stukje tussen de aansluiting op de HSL tak en Gare du Noor, maar het is wachten op werkzaamheden..quote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het meest raadselachtige aan die genoemde rijtijden vind ik wel de snelheden die er bij genoemd worden: internationaal verkeer 300km/h, binnenlandse treinen 220km/h.
Waarom zijn er dan treinen voor 250km/h besteld?![]()
Ook de Thalys maakt de beloofde tijden nog niet waar: Amsterdam-Parijs zou 189 minuten moeten zijn, maar men is blijven steken op 196.
Meerdere keren zelfs. Dan ging de ICE maar tot Emmerich, bus naar Arnhem en dan met IC door, of Mat'64 als vervangende treinquote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh ok heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat zo was eigenlijk, dr is nog nooit wat in Nederland uitgevallen met die grond toch?
In de winter gebeurt het met enige regelmaat dat de ICE met "vervangend materieel" wordt uitgevoerd tussen Amsterdam en Emmerich. Dat is dan Mat '64. Afgelopen winter werd er zelfs busvervoer uitgevoerd tussen Arnhem en Emmerichquote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh ok heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat zo was eigenlijk, dr is nog nooit wat in Nederland uitgevallen met die grond toch?
Omdat het ministerie vreesde dat met treinen met een Vmax van 220 km/h de rijtijden al helemaal niet gehaald zouden worden, voor zover ik weet.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het meest raadselachtige aan die genoemde rijtijden vind ik wel de snelheden die er bij genoemd worden: internationaal verkeer 300km/h, binnenlandse treinen 220km/h.
Waarom zijn er dan treinen voor 250km/h besteld?![]()
Langere reistijd in België (er zijn beperkingen in de tunnel bij Antwerpen i.v.m. waterlekkage) en ook verderop zijn er problemen.quote:Ook de Thalys maakt de beloofde tijden nog niet waar: Amsterdam-Parijs zou 189 minuten moeten zijn, maar men is blijven steken op 196.
De Thalys heeft daar eenh gemiddelde snelheid van 65 km/hquote:Op maandag 3 juni 2013 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat niet hoofdzakelijk met het stuk Antwerpen - Mechelen - Brussel te maken?
Gare du Noor ligt bij Duvel op de bank!quote:Op maandag 3 juni 2013 17:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dr is aan de Parijszijde nog wel wat te winnen op het stukje tussen de aansluiting op de HSL tak en Gare du Noor, maar het is wachten op werkzaamheden..
Als het goed is mag sinds een jaartje een subserie ICMm ook weer naar Duitsland. Of misschien alleen naar Bad Bentheim.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
In de winter gebeurt het met enige regelmaat dat de ICE met "vervangend materieel" wordt uitgevoerd tussen Amsterdam en Emmerich. Dat is dan Mat '64. Afgelopen winter werd er zelfs busvervoer uitgevoerd tussen Arnhem en Emmerich
Het gaat om series, want niet alle ICE-3M's hebben het Nederlandse pakket aan boord, hetzelfde geld voor het Belgische pakket.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is het dan zo dat de ICE net zoals de Fyra het seizoensbiersyndroom heeft en dus alle stellen apart toegelaten moeten worden, of gaat het dan om series?
goed he. De gemiddelde sprinter in Nederland heeft nog een hogere Vgemquote:Op maandag 3 juni 2013 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
De Thalys heeft daar eenh gemiddelde snelheid van 65 km/h
Met de Thalys moet je blij zijn dat je met 15-20 km/h door de NZV bij Brussel mag. Meestal sta je daar meer stil dan rijdend, al vanaf Schaarbeek.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goed he. De gemiddelde sprinter in Nederland heeft nog een hogere Vgem
quote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Met de Thalys moet je blij zijn dat je met 15-20 km/h door de NZV bij Brussel mag. Meestal sta je daar meer stil dan rijdend, al vanaf Schaarbeek Schaerbeek.
Wij leven hier in Nederland, en met de faciliteitengemeente in het Brussels Gewest schrijven wij het gewoon in het Nederlands.quote:
het is dan ook bezopen hoeveel treinen de Belgen in de spitsuren laten rijden over die paar spoortjes daar bij Brussel.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Met de Thalys moet je blij zijn dat je met 15-20 km/h door de NZV bij Brussel mag. Meestal sta je daar meer stil dan rijdend, al vanaf Schaarbeek.
De NZV heeft 180 treinen per uur. Per 2 minuten over ieder spoor een trein.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan ook bezopen hoeveel treinen de Belgen in de spitsuren laten rijden over die paar spoortjes daar bij Brussel.
Het beste aan die verbinding zou nog wel de extra IC Eindhoven - Tilburg zijn. Onvoorstelbaar dat de 5de en 6de grootste steden van Nederland het nog moeten doen met 2 IC's per uur.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef b2py het volgende:
Breda blijft bij HSL-shuttle naar Antwerpen
BREDA - Breda blijft vasthouden aan een shuttle-verbinding met Antwerpen over het HSL-spoor. Dat zegt wethouder Akinci van mobiliteit in een reactie op de beslissing van de Belgen om te stoppen met de Fyra.
“Ik ga ervan uit dat die verbinding er komt”, aldus de wethouder, die dat overigens uitsprak voordat maandag het nieuws uitlekte dat ook de NS stopt met de Fyra. Dat meldden NRC en De Telegraaf maandagmorgen. Bekend werd ook dat NS-topman Bert Meerstadt zijn functie per oktober neerlegt, mede door het Fyra-debacle.
Akinci kan zich overigens ook vinden in het voorstel van NMBS om de lijn Eindhoven-Antwerpen te onderzoeken. “Positief is dat de Belgen zich nu voor het eerst uitspreken over deze verbinding met Eindhoven.”
Deze nieuwe spoorverbinding werd door de provincie in maart al voorgesteld als alternatief. De provincie doopte de trein ‘Brussel-Brainport-express’. Het Brabantse voorstel, dat tot stand kwam na overleg met Belgische partijen als Trein-Tram-Bus, is al voorgelegd aan het ministerie van I&M en de NS als alternatief om de problemen met de Fyra op te lossen.
Bron
Wellicht is er gewoon geen markt voor?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het beste aan die verbinding zou nog wel de extra IC Eindhoven - Tilburg zijn. Onvoorstelbaar dat de 5de en 6de grootste steden van Nederland het nog moeten doen met 2 IC's per uur.
Of Eindhoven toevoegen aan de 'Zwolle-Roosendaal' toevoegen en een aantal kleine stations er tussenuit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 juni 2013 17:40 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Of Eindhoven toevoegen aan de 'Zwolle-Roosendaal' en een aantal kleine stations er tussenuit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 juni 2013 17:40 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Of Eindhoven toevoegen aan de 'Zwolle-Roosendaal' toevoegen en een aantal kleine stations er tussenuit.eh, je weet dat die trein dan een heel eind om moet rijden en dat Den Bosch dan weer een snelle verbinding met sTilburg en Breda mist?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ja natuurlijk, was niet serieus bedoeld, maar een verbinding tussen Arnhem en Eindhoven mag er m.i. best komen, Eindhoven heeft nu alleen via Utrecht een verbinding het noorden.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eh, je weet dat die trein dan een heel eind om moet rijden en dat Den Bosch dan weer een snelle verbinding met sTilburg en Breda mist?
mja, is niet nodig als ze ervoor zorgen dat er in Den Bosch een goeie overstap isquote:Op maandag 3 juni 2013 17:47 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, was niet serieus bedoeld, maar een verbinding tussen Arnhem en Eindhoven mag er m.i. best komen, Eindhoven heeft nu alleen via Utrecht een verbinding het noorden.
je zou best kunnen gaan vleugelen natuurlijkquote:Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eh, je weet dat die trein dan een heel eind om moet rijden en dat Den Bosch dan weer een snelle verbinding met sTilburg en Breda mist?
Arnhem-Den Bosch is volgens ns-planner nog altijd 55 of 56 minuten wat niet flitsend is, maar ook niet tergend langzaam nee. Aansluiting is dan wel goed in Den Bosch richting het zuiden.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, is niet nodig als ze ervoor zorgen dat er in Den Bosch een goeie overstap is
ik geloof dat ze over een paar jaar de stoppende IC tussen Arnhem en Nijmegen willen versnellen. Geen idee wanneer het precies in zou moeten gaanquote:Op maandag 3 juni 2013 17:56 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Arnhem-Den Bosch is volgens ns-planner nog altijd 55 of 56 minuten wat niet flitsend is, maar ook niet tergend langzaam nee. Aansluiting is dan wel goed in Den Bosch richting het zuiden.
Welnee, dat kost extraquote:Op maandag 3 juni 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je zou best kunnen gaan vleugelen natuurlijk
Als heel Nijmgen-noord (incl. station Lent) nieuw is?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik geloof dat ze over een paar jaar de stoppende IC tussen Arnhem en Nijmegen willen versnellen. Geen idee wanneer het precies in zou moeten gaan
Als keerinrichting Elst gereed is en er een extra sprinter kan gaan rijden.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik geloof dat ze over een paar jaar de stoppende IC tussen Arnhem en Nijmegen willen versnellen. Geen idee wanneer het precies in zou moeten gaan
Hoho, we hebben ook nog dit uit de NRC van vandaag:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En laten we niet vergeten, dat niet Bert Meerstadt de hoofdschuldige is, maar NS-HiSpeed-directeur Jan Willem Siebers. Maar die lafbek is sinds begin januari onzichtbaar, zodat Kaper, Van Vroonhoven en Meerstadt mogen redden wat er te redden valt.
Waarvan graag akte.
Dus.quote:Uit onderzoek van NRC Handelsblad blijkt dat Meerstadt in 2003 door technici is gewaarschuwd voor de aankoop van de Italiaanse trein. In een groepsraad, een half jaar voor de definitieve aankoop, is hem voorgehouden dat de techniek van AnsaldoBreda zich niet bewezen had en dat het onderhoud veel ingewikkelder zou zijn dan de Italianen beweerden. Een van de aanwezigen toen: "Letterlijk zeiden we: dit wordt een drama." Meerstadt, destijds als verantwoordelijk directielid aanwezig, schoof de kritiek terzijde.
Dat betwijfel ik. Zeer veel Limburg is gefocussed op Eindhoven. Eindhoven en Tilburg zijn zelfvoorzienend qua werkgelegenheid <-> inwoners waardoor reisafstanden zeer beperkt zijn. Is niet voor niets dat een TD10 voldoende is voor Breda - Tilburg - Eindhoven en niet eens het drukste stukje is van de treinserie.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch zeker meer dan een kwartiersdienst Eindhoven - Sittard
Zeg vriend, beetje redelijkheid kan ook wel he.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Markt? Wat boeit dat? De reizigers zijn er om te doen wat NS wil. Niet andersom
twitter:treinreiziger twitterde op maandag 03-06-2013 om 18:23:32BREKEND. NS nu ook zelf in persbericht: NS ziet geen toekomst in V250 reageer retweet
Wat willen we nou? Een goed OV-systeem toch? Als dat ICMax-plan nou wèl goed uitgewerkt wordt, boeit het dan dat dat door NS gebeurt?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ow ja, dan wordt NS via de achterdeur alsnog beloond voor zijn wanprestatie.
Ik zal alles in het werk stellen om dat te voorkomen.
Nou. Hehe. Het werd tijdquote:Op maandag 3 juni 2013 18:24 schreef b2py het volgende:
twitter:treinreiziger twitterde op maandag 03-06-2013 om 18:23:32BREKEND. NS nu ook zelf in persbericht: NS ziet geen toekomst in V250 reageer retweet
Ik zie NS er niet toe in staat om dat goed te doen. Zeker niet onder de huidige concessies (HSL én HRN) en met de huidige laissez-faire manier van concessiehandhaving.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat willen we nou? Een goed OV-systeem toch? Als dat ICMax-plan nou wèl goed uitgewerkt wordt, boeit het dan dat dat door NS gebeurt?
Dat laatste kun je NS toch niet aanrekenen? Als de concessieverlener keer op keer faalt, niet handhaaft, geen goede contracten afsluit, willen en wetens onrealistische biedingen accepteert, wat verwacht je dan? Dat een concessiehouder het braafste jongetje van de klas moet zijn?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie NS er niet toe in staat om dat goed te doen. Zeker niet onder de huidige concessies (HSL én HRN) en met de huidige laissez-faire manier van concessiehandhaving.
Het gaat er niet eens zozeer om hoeveel mensen vervoerd kunnen worden, maar meer om de hoeveelheid reismogelijkheden. 2x per uur is gewoon te beperkt, dan liever 4x per uur met kortere treinen.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Zeer veel Limburg is gefocussed op Eindhoven. Eindhoven en Tilburg zijn zelfvoorzienend qua werkgelegenheid <-> inwoners waardoor reisafstanden zeer beperkt zijn. Is niet voor niets dat een TD10 voldoende is voor Breda - Tilburg - Eindhoven en niet eens het drukste stukje is van de treinserie.
Verwacht er op korte termijn maar niet veel meer van dan een extra overstap in Roosendaal op een enkel duikbrilletje naar Antwerpen..quote:Op maandag 3 juni 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
'een palet van mogelijkheden'.. Ben benieuwd.
quote:Ik heb gisteren die vriend weer gesproken, die als veiligheidsdeskundige verantwoordelijk is voor de toelating van de V250. Hij verwacht de toelating nog steeds niet voor december 2012
Een kleine greep wat hij zoal aan problemen tegen komt op een gemiddelde testrit;
In ALLE ritten waren er problemen met de software, waardoor de treinen stil kwamen te staan. De software geeft onbekende foutcodes aan, of verwijst naar defecten aan onderdelen die helemaal niet bestaan. In één geval moest de trein zelfs volledig stroomloos gemaakt worden, voordat de software gereset kon worden. Dit was midden op een wisselstraat bij Watergraafsmeer, waardoor het stel het complete nachttreinverkeer gedurende een uur lam legde.
In 20% van alle ritten brandde de printplaten van de tractie door. Hierdoor is nog maximaal 50% tractie beschikbaar. Door het gebrek aan tractie is het al eens voor gekomen dat een stel de Groene Harttunnel niet meer uit kon rijden. Dit probleem speelt al 2 jaar en er lijkt nog geen oplossing in zicht.
De ATB geeft onbekende foutcodes, waardoor de trein zonder aanwijsbare oorzaak stil komt te staan.
In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansolda Breda bijna uit de trein werd gezogen.
Twee treinstellen hebben schade opgelopen, nadat het koppelen van de stellen te hardhandig gebeurde. Hierbij zijn de koppelingen naar boven verbogen.
In één van de cabines moest een paneel worden verwijderd, om een print te vervangen. Tijdens het demonteren van het paneel, kwam er een 25kV kabel naar beneden vallen. Deze bleek los op het plafond te liggen.
Behalve de problemen met de testritten, spelen er nog een aantal andere problemen. Zo blijkt de V250 zeer duur te zijn in onderhoud. Onderdelen verslijten ongekend snel en de verwachtte levensduur van de stellen is al naar beneden bijgesteld naar slechts 15 jaar!! Het is nu al besloten dat er na die 15 jaar geen revisie zal plaatsvinden. Doordat deze trein speciaal voor NS Hispeed is ontwikkeld, zijn onderdelen schaars en daardoor erg duur. Bovendien moet alles op maat gemaakt worden, wat lange levertijden betekend.
Er is een discussie gaande tussen de keuringsinstantie en de Italianen over de deurvergrendeling. De Italianen zijn van mening dat het veilig is dat de deurvergrendeling pas tijdens de rit in werking treedt. De keuringsinstantie is het hier niet mee eens.
Maar ook op simpelere vlakken gaat het mis. In de coupe's komt een vrij/bezet aanduiding voor de wc's. Deze bestaat uit een gegraveerde glasplaat, met daarachter groene en rode leds. De leds zijn echter zo fel, dat de tekst niet te lezen is. De Italiaan die hier verantwoordelijk voor is, hoopte zelfs dat de keuringsinstantie dit afkeurde. Alleen dan kon hij er iets aan veranderen.
We hebben ons hier vaak afgevraagd waarom in godsnaam voor Ansolda Breda is gekozen. Deze keuze blijkt te zijn opgelegd door de fineuten en accountants van NS Hispeed. In ieder geval door mensen zonder enig verstand van techniek. Ansolda Breda voldeed aan het bestek en kwam als goedkoopste uit de bus. Dan ben je conform de Europese aanbestedingsregels verplicht Ansolda de opdracht te gunnen. Je mag conform deze regels een partij niet op basis van referenties (Denemarken) afwijzen. Vanuit de techniek is er veel protest geweest tegen de keuze voor Ansolda, omdat andere aanbieders een product konden leveren dat zich al heeft bewezen.
De afdeling commercie eiste een speciaal voor Nederland ontworpen trein. Dit zou goed zijn voor het imago van Nederland en de NS. Alleen Ansolda was bereid een volledig nieuwe trein te ontwerpen, waarvan er uiteindelijk maar 19 worden gebouwd. Andere partijen boden aangepaste varianten van bekende treinen aan, maar de afdeling commercie nam daar geen genoegen mee.
Het ziet er dus bijzonder slecht uit voor de V250. Er bestaan zelfs serieuze twijfels of deze ooit worden toegelaten.
Godverdomme jaloersquote:
NS heeft onlangs nog een enquete gehouden onder het klantenpanel waarin o.a. expliciet de vraag voorkwam "bent u op de hoogte dat Fyra Amsterdam - Breda nog WEL rijdt?"quote:Op maandag 3 juni 2013 19:08 schreef KnightSolaire het volgende:NS zal wel overspoeld worden met vragen of de Fyra Amsterdam - Breda nog blijft rijden.
Als er serieuze plannen gemaakt worden om een kwartierdienst in te voeren zal er wel een markt voor zijn toch?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Halfuursdienst hebben ze al, we hebben het nu over kwartiersdiensten. Daar moet dan wel een markt voor zijn, laat anders maar zitten.
2028quote:Op maandag 3 juni 2013 19:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als er serieuze plannen gemaakt worden om een kwartierdienst in te voeren zal er wel een markt voor zijn toch?
Ik zag net nog een pagina grote advertentie voor de Fyra Amsterdam - Breda in de metro staan, maar wel zonder het woord 'Fyra' te noemen hoor! Het is gewoon 'met NS Hispeed' waar ze nu mee adverteren.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:08 schreef KnightSolaire het volgende:
En in de media wordt weer gesproken over het 'direct stoppen met de Fyra', inclusief afbeeldingen van de V160.
Alsof je nog niet voldoende reden had om de merknaam Fyra volledig te dumpen..NS zal wel overspoeld worden met vragen of de Fyra Amsterdam - Breda nog blijft rijden.
Ik denk dan waar blijft de vingerverf smiley?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
'een palet van mogelijkheden'.. Ben benieuwd.
quote:Op maandag 3 juni 2013 19:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ik denk dan waar blijft de vingerverf smiley?
Mooie filmpjes maken was niet het probleem bij het V250-project iigquote:
De hele styling was prima gedaan ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mooie filmpjes maken was niet het probleem bij het V250-project iig
Nee, dat is nou juist het hele euvel. De NS moet Europees aanbesteden. Ze mogen niet zomaar zeggen: He Siemens maak eens 19 ICE's voor ons. Bovendien vinden de leveranciers het een te klein aantal (helemaal als het op maat moet worden gemaakt zoals NS HiSpeed eiste). Daarnaast hebben ze het op dit moment eigenlijk allemaal druk.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:22 schreef de_ier het volgende:
Kunnen ze nou niet gewoon wat TGVs gaan kopen en klaar?
Mee eens. In totaal is nu 9 jaar werk van honderden, zoniet duizenden, mensen helemaal voor niets geweest. Dat is in- en intriest.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De hele styling was prima gedaan ja.
Het treinpersoneel dat foto's maakte van de reizigers voor die filmpjes, was ook helemaal in zo'n hipster-retro-outfit gekleed, zelfs het fototoestel was in retro-look vermomd. Alles qua stijl dus precies op elkaar afgestemd.
En dat vind ik tegelijk ook wel triest: er hebben in Nederland vast een heel aantal competente mensen keihard en met de beste bedoelingen aan het Fyra-project gewerkt, maar door het gefaal in Italië en van bepaalde hoge piefen in Nederland is dat allemaal voor niks geweest.
Als je een privaat bedrijf hebt hoef je niet openbaar aan te besteden. Dan kun je gewoon Alstom bellen en doen wat je wilt.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef de_ier het volgende:
Ok bedankt. Europees aanbesteden heh. Misschien begin zelf een treinbedrijf.
Dan maar misschien tweede-hands ICE en TGVs bij elkaar sprokkelen. Beter dan niets...
Was zo grappig dat ik bijna nog met die mensen achter de foto op de foto ben geweest. IPad in een soort hoesje zodat het oud leek, karretje met koffertje erop zoals je in het spoorwegmuseum vindt.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De hele styling was prima gedaan ja.
Het treinpersoneel dat foto's maakte van de reizigers voor die filmpjes, was ook helemaal in zo'n hipster-retro-outfit gekleed, zelfs het fototoestel was in retro-look vermomd. Alles qua stijl dus precies op elkaar afgestemd.
En dat vind ik tegelijk ook wel triest: er hebben in Nederland vast een heel aantal competente mensen keihard en met de beste bedoelingen aan het Fyra-project gewerkt, maar door het gefaal in Italië en van bepaalde hoge piefen in Nederland is dat allemaal voor niks geweest.
Dat was erg leuk gedaan. In Amsterdam liep op het perron iemand rond met een toeter om mensen te motiveren om in de eerste reizigersrit van Fyra V250 te stappen.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Was zo grappig dat ik bijna nog met die mensen achter de foto op de foto ben geweest. IPad in een soort hoesje zodat het oud leek, karretje met koffertje erop zoals je in het spoorwegmuseum vindt.
Ik word er bijna emotioneel van. Stiekem was ik best trots op het beestje, eindelijk iets wat hard ging van 'eigen' bodem. Het mocht helaas niet baten.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was erg leuk gedaan. In Amsterdam liep op het perron iemand rond met een toeter om mensen te motiveren om in de eerste reizigersrit van Fyra V250 te stappen.
Dat is nog geen jaar geleden, en nu is het allemaal definitief voorbij. Triest.
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk, het was een lelijk ding en het businessmodel rammelde aan alle kanten, maar toch had het wel iets gaafs om met 250 km/h over de HSL te scheuren in 'onze' HST.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik word er bijna emotioneel van. Stiekem was ik best trots op het beestje, eindelijk iets wat hard ging van 'eigen' bodem. Het mocht helaas niet baten.
"In het belang van de reizigers"quote:Op maandag 3 juni 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
I&M heeft weer wat online gezet:
Voornemen NS Inzake Fyra V250
Maken ze er dan ook een knopje bij zodat de deur eruit valt?quote:Op maandag 3 juni 2013 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat de ruimte beperkt is in het Spoorwegmuseum, maar nou eens een paneel plaatsen met bijvoorbeeld alleen een buitendeur van dat ding, en wat dingen uitleggen over deurbeveiliging enzo, dat je met een knopje zelf de deur open en dicht kan laten gaan, dan heeft die V250 toch nog een plekje in Nederland voor die spoorwegfans die de V250 in hun hart gesloten hebben...
Overal actieknopjes!quote:Op maandag 3 juni 2013 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat de ruimte beperkt is in het Spoorwegmuseum, maar nou eens een paneel plaatsen met bijvoorbeeld alleen een buitendeur van dat ding, en wat dingen uitleggen over deurbeveiliging enzo, dat je met een knopje zelf de deur open en dicht kan laten gaan, dan heeft die V250 toch nog een plekje in Nederland voor die spoorwegfans die de V250 in hun hart gesloten hebben...
En uiteraard ook een knopje dat niks doet. Voor de tyfoon bij winterse omstandigheden.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Overal actieknopjes!
- Afvallende deuren
- Bodemplaten die verdwijnen
- Bij weghalen paneel komen er 25kV kabels uit het dak
- Ontvlammende batterijen
- Aardappels serveren bij bestellen pizza
Ze kunnen met halloween misschien een half stel in dat theater neerzetten in plaats van de Orient Express, kan je een Freaky Horrorshow van makenquote:Op maandag 3 juni 2013 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maken ze er dan ook een knopje bij zodat de deur eruit valt?
quote:Op maandag 3 juni 2013 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
En uiteraard ook een knopje dat niks doet. Voor de tyfoon bij winterse omstandigheden.
Pff de snelheid was leuk maar meer dan dat had die trein echt niet te bieden. Een beetje HST heeft minstens:quote:Op maandag 3 juni 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk, het was een lelijk ding en het businessmodel rammelde aan alle kanten, maar toch had het wel iets gaafs om met 250 km/h over de HSL te scheuren in 'onze' HST.
Fyra V250
* 29-07-2012
✝ 03-06-2013
Dikgedrukt zit er allemaal in.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Pff de snelheid was leuk maar meer dan dat had die trein echt niet te bieden. Een beetje HST heeft minstens:
- Leeslampjes
- Stopcontacten
- Voetsteuntjes
- Verstelbare rugleuningen
- Individuele armleuningen
- Schermen met actuele reisinformatie
- Draadloos internet
- Zonneschermen
- Barrijtuig
Nee bij NSH laten ze een nozem in pak maar telkens heen en weer lopen(zit die eigenlijk nog op de binnenlandse Fyra? Al maanden niet gezien..).Oh wat was het toch heerlijk om vanuit zo'n V250 in Schiphol op de superluxe Pimpel over te stappen.
In 2de klas alleen zonneschermen. Waar waren de schermen met actuele reisinformatie geplaatst dan? Die enkele regel boven de coupédeuren telt niet.quote:
1ste klas telt niet, ik verwacht zulke dingen in 2de klas en dan blijven alleen zonneschermen over. Armleuningen had je er slechts 1 van tussen 2 stoelen. Schermen heb ik nooit gezien? Die enkele regel boven coupédeuren telt niet.quote:
een rijverbod had het spul al volgens deze knakkerquote:Op maandag 3 juni 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
Daar issiedan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via @renelukassen
twitter:renelukassen twitterde op maandag 03-06-2013 om 18:59:38De #Fyra mag vanaf vandaag ook geen testritten meer rijden. In elk geval deze week niet. Naar t waarom speur ik nog. Wie weet meer? reageer retweet
De schermen met actuele reisinformatie kon je naar beneden trekken? Wat?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef greavy het volgende:
Schermen zaten er in hoor, die kon je dan naar beneden trekken. Het NMBS M6-achtige.
Nee, zonneschermen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De schermen met actuele reisinformatie kon je naar beneden trekken? Wat?
Reisinformatie wellicht niet actueel, maar die DB reisgidsen met alle tussenstations, aankomsttijden en overstapmogelijkheden voor zowel NL als DE compenseren voldoende.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef arkkey het volgende:
Apart dat je dat zegt, want de pimpel (die witte trein naar berlijn toch he?) heeft een hoop van die dingen niet, zoals zonneschermen, actuele reisinformatie, wifi. Stopcontacten is twijfelachtig want dat ligt er dan aan waar je zit. De rest heeft ie wel idd of heb ik nooit op gelet.
het gaat om geld én de juridische afwikkeling van alles. Daar gaat nog veel tijd in zitten.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Wat ik overigens niet snap hè, waarom willen Dijsselbloem en Mansveld nog even 'afwachten' met het definitief dumpen van de V250? Geen enkele reiziger wil het, geen enkele vervoerder wil het, wat heeft dat tijdrekken dan voor nut. Willen ze NS eventueel dwingen om alsnog met die trein te gaan rijden?
Ik lees scheel. Dag is al veel te lang (ja, vanochtend stond ik om 4:30 alweer op het werk)quote:Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja die had ik zelf al genoemd, dat ze erin zaten.Zal wel.
een deel van dat geld valt onder de bankgaranties. Voor het resterende deel kun je de al negatieve solvabiliteit van het bedrijf zodanig aantasten dat de stekker er idd uit gaat.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan dit de doosteek zijn voor Finmeccanica en/of AnsaldoKroket als de rechter beslist dat die poen terugmoet?
Het zal niet helpen. De aandelen zijn ook behoorlijk gekelderd vandaag, maar zijn desondanks wel eens lager geweest.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan dit de doosteek zijn voor Finmeccanica en/of AnsaldoKroket als de rechter beslist dat die poen terugmoet?
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat waarschijnlijk een leuke juridische strijd worden die nog jaren kan duren.
Nee hoor, dat kan tegelijkertijd.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag?
neequote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag?
De Turkse variant op de Renfe S/120 en S/121. Zou prima zijn voor Nederlands HSL-vervoer, ook qua capaciteit.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:33 schreef bork het volgende:
Mijn Turks in 10x niksmaar het ziet er wel ok uit
![]()
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In 2de klas alleen zonneschermen. Waar waren de schermen met actuele reisinformatie geplaatst dan? Die enkele regel boven de coupédeuren telt niet.
Had je beter moeten definiëren wat je bedoeld.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
1ste klas telt niet, ik verwacht zulke dingen in 2de klas en dan blijven alleen zonneschermen over. Armleuningen had je er slechts 1 van tussen 2 stoelen. Schermen heb ik nooit gezien? Die enkele regel boven coupédeuren telt niet.
Jaja, bij het verlaten van Brussel-Centraal ri. Zuid-verbinding aankomen met "Het volgende station is Antwerpen Centraal"? Heel actueel ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook.
Kinderziektequote:Op maandag 3 juni 2013 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaja, bij het verlaten van Brussel-Centraal ri. Zuid-verbinding aankomen met "Het volgende station is Antwerpen Centraal"? Heel actueel ja.
Waarom zou de beste man Balkenendenorm moeten verdienen?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:39 schreef arkkey het volgende:
Wat is nou eigenlijk weer het excuus dat dit kotskabinet weer iemand benoemt die op 2 a 3x balkenendenorm zit? "Anders krijgen we geen kwaliteit" ?
Ooit was mij verteld dat de V250 een supermodern reisinformatiesysteem had. Mijn vertrouwen in die uitspraak zakte toch wel aardig na die ervaring.quote:
Achja, OBIS heeft de laatste tijd ook enorm veel mankementen dusja..quote:Op maandag 3 juni 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ooit was mij verteld dat de V250 een supermodern reisinformatiesysteem had. Mijn vertrouwen in die uitspraak zakte toch wel aardig na die ervaring.
En dan te bedenken dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn. Een TomTom weet immers ook waar je je bevindt, hoe lang het nog gaat zijn naar je eerstvolgende tussenstop, en kan bij file ook je aankomsttijd mee aanpassen.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, OBIS heeft de laatste tijd ook enorm veel mankementen dusja..
Omdat dat volgens mij een van de doelstellingen is van het kabinet, en aangezien dijsselbloem zelf de beste man benoemt lijkt het me aardig dat ie zich daar aan houdt. Bedoel leuk zo'n norm maar als je link en rechts bankiers en NS lui voor tonnen binnenhaalt maak dan niet zo'n regeerakkoord.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zou de beste man Balkenendenorm moeten verdienen?
Helaas is alles zo statisch als de pest, zo worden de borden door een ander systeem aangestuurd dan de AV en API van NS. En volgens mij wordt de GPS locatie niet gebruikt om ook maar iets mee te doen, behalve T&T.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn. Een TomTom weet immers ook waar je je bevindt, hoe lang het nog gaat zijn naar je eerstvolgende tussenstop, en kan bij file ook je aankomsttijd mee aanpassen.
Dat zou kunnen, maar dat kost geld hequote:Met informatie uit het beveiligingssysteem (zoals de Movement Authority) zou je zelfs nog veel actuelere reisinformatie moeten kunnen samenstellen, tijdelijke snelheidsbeperkingen e.d. kun je namelijk er meteen in verwerken.
http://business.salary.com/why-do-ceos-make-the-big-bucks/quote:Op maandag 3 juni 2013 21:46 schreef arkkey het volgende:
[..]
Omdat dat volgens mij een van de doelstellingen is van het kabinet, en aangezien dijsselbloem zelf de beste man benoemt lijkt het me aardig dat ie zich daar aan houdt. Bedoel leuk zo'n norm maar als je link en rechts bankiers en NS lui voor tonnen binnenhaalt maak dan niet zo'n regeerakkoord.
En ja ik weet dat NS formeel niet onder overheid/semioverheid valt, maar da's natuurlijk erg slappe hap. Dan moet dijsselbloem zich ook niet met Fyra bemoeien als het zo strak zit.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
En dan is het nu tijd voor een bloedstollende nieuwe aflevering van...
[ afbeelding ]
Lekker nuttige reisinformatie inderdaad, het eerstvolgende of huidige station en de huidige snelheid.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook.
Nogmaals, maak dan geen regeerakkoord en zet gewoon overal graaiers neer voor een paar miljoen per hoofd. Wel zo transparant, en scheelt een hoop papier en rompslomp.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
[..]
http://business.salary.com/why-do-ceos-make-the-big-bucks/
Leesvoer.
Ja, dat vond ik wel grappig, maar de SLT heeft na aflevering ook van die gekke roostertjes voor de typhoons gekregen, dus blijkbaar is V250 niet de enige trein met dat soort problemen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
En uiteraard ook een knopje dat niks doet. Voor de tyfoon bij winterse omstandigheden.
En zo zit dus het hele V250-contract in elkaar.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook.
[..]
Had je beter moeten definiëren wat je bedoeld.
Dan moeten de stuurstanden wel met de Traxxen kunnen babbelenquote:Op maandag 3 juni 2013 22:07 schreef Bitlord het volgende:
Geweldig dit, zie je het al rijden in Nederland?
In eerste instantie alleen de (stuurstand)rijtuigen kopen. Die zullen sneller geleverd kunnen worden dan de locomotieven. Tot die geleverd kunnen worden, nog even de Traxxen gebruiken.
Fail, verschillende fabrikanten...quote:Op maandag 3 juni 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moeten de stuurstanden wel met de Traxxen kunnen babbelen
Ding stond er al vanaf 19:07, erg kansloos.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
een uur geleden stond er een IRM op Castricum met een rode lok ervoor. ik gok dat de IRM defect geraakt was. apart gezicht. helaas konden de overwegen daardoor niet meer open waardoor ik mijn bestemming niet kon bereiken.
Arriva heeft bij de GTW's de typhoons ingepakt in een doosjequote:Op maandag 3 juni 2013 22:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik wel grappig, maar de SLT heeft na aflevering ook van die gekke roostertjes voor de typhoons gekregen, dus blijkbaar is V250 niet de enige trein met dat soort problemen.
Als ze dat nou ook eens even deden bij die deurpiepjes en dan retour fabrikant..quote:Op maandag 3 juni 2013 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft bij de GTW's de typhoons ingepakt in een doosje
mja, regels zijn regels hequote:Op maandag 3 juni 2013 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Als ze dat nou ook eens even deden bij die deurpiepjes en dan retour fabrikant..
De M6-stuurstanden (Bombardier) kunnen praten met de T18-locomotieven (Siemens). Het kan dus wel hoorquote:
Typhoon = hoorn (claxon)?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva heeft bij de GTW's de typhoons ingepakt in een doosje
Je hebt de claxon en de tyfoon.quote:
Net zoals de trams in amsterdam... tringelingelingling... TUUUUUUUUUUUUTquote:Op maandag 3 juni 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt de claxon en de tyfoon.
Claxon is als toetertje en de tyfoon gebruik je bij gevaar om iets op grote afstand te alerteren.
Heb in Amsterdam nog nooit de tyfoon gehoord gelukkig!quote:Op maandag 3 juni 2013 22:34 schreef blup het volgende:
[..]
Net zoals de trams in amsterdam... tringelingelingling... TUUUUUUUUUUUUT![]()
Moet je het belletje een keer negeren.....quote:Op maandag 3 juni 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb in Amsterdam nog nooit de tyfoon gehoord gelukkig!
Ik ga nooit met dat toeristenvervoer eigenlijkquote:Op maandag 3 juni 2013 22:37 schreef blup het volgende:
[..]
Moet je het belletje een keer negeren.....
Je moet er ook niet in gaan zitten, je moet hem afsnijden ofzo.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ga nooit met dat toeristenvervoer eigenlijk
Claxon en Typhoon in één filmpje bij één en dezelfde locquote:Op maandag 3 juni 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt de claxon en de tyfoon.
Claxon is als toetertje en de tyfoon gebruik je bij gevaar om iets op grote afstand te alerteren.
jazekerquote:Op maandag 3 juni 2013 22:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
heeft dat ding nou een personenwagen-toetertje aan boord.
een stoere loc die een wijventoeter heeft, zo zou ik het willen noemenquote:
Je verwacht een Fiat Punto te zien verschijnen zo ongeveer haha!quote:Op maandag 3 juni 2013 22:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
heeft dat ding nou een personenwagen-toetertje aan boord. briljant!
Wacht, wat?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden
Ik dacht eerst dat er een autotje naar die BR stond te toeteren, toen ik tweede filmpje en geloofde ik het pasquote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat er een autotje naar die BR stond te toeteren, toen ik tweede filmpje en geloofde ik het pas
wehehequote:Op maandag 3 juni 2013 23:14 schreef ArnosL het volgende:
Kwam net op m'n Facebook langs, ik vond hem leuk gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |