Mee eens. In totaal is nu 9 jaar werk van honderden, zoniet duizenden, mensen helemaal voor niets geweest. Dat is in- en intriest.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De hele styling was prima gedaan ja.
Het treinpersoneel dat foto's maakte van de reizigers voor die filmpjes, was ook helemaal in zo'n hipster-retro-outfit gekleed, zelfs het fototoestel was in retro-look vermomd. Alles qua stijl dus precies op elkaar afgestemd.
En dat vind ik tegelijk ook wel triest: er hebben in Nederland vast een heel aantal competente mensen keihard en met de beste bedoelingen aan het Fyra-project gewerkt, maar door het gefaal in Italië en van bepaalde hoge piefen in Nederland is dat allemaal voor niks geweest.
Als je een privaat bedrijf hebt hoef je niet openbaar aan te besteden. Dan kun je gewoon Alstom bellen en doen wat je wilt.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef de_ier het volgende:
Ok bedankt. Europees aanbesteden heh. Misschien begin zelf een treinbedrijf.
Dan maar misschien tweede-hands ICE en TGVs bij elkaar sprokkelen. Beter dan niets...
Was zo grappig dat ik bijna nog met die mensen achter de foto op de foto ben geweest. IPad in een soort hoesje zodat het oud leek, karretje met koffertje erop zoals je in het spoorwegmuseum vindt.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De hele styling was prima gedaan ja.
Het treinpersoneel dat foto's maakte van de reizigers voor die filmpjes, was ook helemaal in zo'n hipster-retro-outfit gekleed, zelfs het fototoestel was in retro-look vermomd. Alles qua stijl dus precies op elkaar afgestemd.
En dat vind ik tegelijk ook wel triest: er hebben in Nederland vast een heel aantal competente mensen keihard en met de beste bedoelingen aan het Fyra-project gewerkt, maar door het gefaal in Italië en van bepaalde hoge piefen in Nederland is dat allemaal voor niks geweest.
Dat was erg leuk gedaan. In Amsterdam liep op het perron iemand rond met een toeter om mensen te motiveren om in de eerste reizigersrit van Fyra V250 te stappen.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Was zo grappig dat ik bijna nog met die mensen achter de foto op de foto ben geweest. IPad in een soort hoesje zodat het oud leek, karretje met koffertje erop zoals je in het spoorwegmuseum vindt.
Ik word er bijna emotioneel van. Stiekem was ik best trots op het beestje, eindelijk iets wat hard ging van 'eigen' bodem. Het mocht helaas niet baten.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was erg leuk gedaan. In Amsterdam liep op het perron iemand rond met een toeter om mensen te motiveren om in de eerste reizigersrit van Fyra V250 te stappen.
Dat is nog geen jaar geleden, en nu is het allemaal definitief voorbij. Triest.
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk, het was een lelijk ding en het businessmodel rammelde aan alle kanten, maar toch had het wel iets gaafs om met 250 km/h over de HSL te scheuren in 'onze' HST.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik word er bijna emotioneel van. Stiekem was ik best trots op het beestje, eindelijk iets wat hard ging van 'eigen' bodem. Het mocht helaas niet baten.
"In het belang van de reizigers"quote:Op maandag 3 juni 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
I&M heeft weer wat online gezet:
Voornemen NS Inzake Fyra V250
Maken ze er dan ook een knopje bij zodat de deur eruit valt?quote:Op maandag 3 juni 2013 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat de ruimte beperkt is in het Spoorwegmuseum, maar nou eens een paneel plaatsen met bijvoorbeeld alleen een buitendeur van dat ding, en wat dingen uitleggen over deurbeveiliging enzo, dat je met een knopje zelf de deur open en dicht kan laten gaan, dan heeft die V250 toch nog een plekje in Nederland voor die spoorwegfans die de V250 in hun hart gesloten hebben...
Overal actieknopjes!quote:Op maandag 3 juni 2013 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat de ruimte beperkt is in het Spoorwegmuseum, maar nou eens een paneel plaatsen met bijvoorbeeld alleen een buitendeur van dat ding, en wat dingen uitleggen over deurbeveiliging enzo, dat je met een knopje zelf de deur open en dicht kan laten gaan, dan heeft die V250 toch nog een plekje in Nederland voor die spoorwegfans die de V250 in hun hart gesloten hebben...
En uiteraard ook een knopje dat niks doet. Voor de tyfoon bij winterse omstandigheden.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Overal actieknopjes!
- Afvallende deuren
- Bodemplaten die verdwijnen
- Bij weghalen paneel komen er 25kV kabels uit het dak
- Ontvlammende batterijen
- Aardappels serveren bij bestellen pizza
Ze kunnen met halloween misschien een half stel in dat theater neerzetten in plaats van de Orient Express, kan je een Freaky Horrorshow van makenquote:Op maandag 3 juni 2013 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maken ze er dan ook een knopje bij zodat de deur eruit valt?
quote:Op maandag 3 juni 2013 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
En uiteraard ook een knopje dat niks doet. Voor de tyfoon bij winterse omstandigheden.
Pff de snelheid was leuk maar meer dan dat had die trein echt niet te bieden. Een beetje HST heeft minstens:quote:Op maandag 3 juni 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk, het was een lelijk ding en het businessmodel rammelde aan alle kanten, maar toch had het wel iets gaafs om met 250 km/h over de HSL te scheuren in 'onze' HST.
Fyra V250
* 29-07-2012
✝ 03-06-2013
Dikgedrukt zit er allemaal in.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Pff de snelheid was leuk maar meer dan dat had die trein echt niet te bieden. Een beetje HST heeft minstens:
- Leeslampjes
- Stopcontacten
- Voetsteuntjes
- Verstelbare rugleuningen
- Individuele armleuningen
- Schermen met actuele reisinformatie
- Draadloos internet
- Zonneschermen
- Barrijtuig
Nee bij NSH laten ze een nozem in pak maar telkens heen en weer lopen(zit die eigenlijk nog op de binnenlandse Fyra? Al maanden niet gezien..).Oh wat was het toch heerlijk om vanuit zo'n V250 in Schiphol op de superluxe Pimpel over te stappen.
In 2de klas alleen zonneschermen. Waar waren de schermen met actuele reisinformatie geplaatst dan? Die enkele regel boven de coupédeuren telt niet.quote:
1ste klas telt niet, ik verwacht zulke dingen in 2de klas en dan blijven alleen zonneschermen over. Armleuningen had je er slechts 1 van tussen 2 stoelen. Schermen heb ik nooit gezien? Die enkele regel boven coupédeuren telt niet.quote:
een rijverbod had het spul al volgens deze knakkerquote:Op maandag 3 juni 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
Daar issiedan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via @renelukassen
twitter:renelukassen twitterde op maandag 03-06-2013 om 18:59:38De #Fyra mag vanaf vandaag ook geen testritten meer rijden. In elk geval deze week niet. Naar t waarom speur ik nog. Wie weet meer? reageer retweet
De schermen met actuele reisinformatie kon je naar beneden trekken? Wat?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef greavy het volgende:
Schermen zaten er in hoor, die kon je dan naar beneden trekken. Het NMBS M6-achtige.
Nee, zonneschermen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De schermen met actuele reisinformatie kon je naar beneden trekken? Wat?
Reisinformatie wellicht niet actueel, maar die DB reisgidsen met alle tussenstations, aankomsttijden en overstapmogelijkheden voor zowel NL als DE compenseren voldoende.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef arkkey het volgende:
Apart dat je dat zegt, want de pimpel (die witte trein naar berlijn toch he?) heeft een hoop van die dingen niet, zoals zonneschermen, actuele reisinformatie, wifi. Stopcontacten is twijfelachtig want dat ligt er dan aan waar je zit. De rest heeft ie wel idd of heb ik nooit op gelet.
het gaat om geld én de juridische afwikkeling van alles. Daar gaat nog veel tijd in zitten.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Wat ik overigens niet snap hè, waarom willen Dijsselbloem en Mansveld nog even 'afwachten' met het definitief dumpen van de V250? Geen enkele reiziger wil het, geen enkele vervoerder wil het, wat heeft dat tijdrekken dan voor nut. Willen ze NS eventueel dwingen om alsnog met die trein te gaan rijden?
Ik lees scheel. Dag is al veel te lang (ja, vanochtend stond ik om 4:30 alweer op het werk)quote:Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja die had ik zelf al genoemd, dat ze erin zaten.Zal wel.
een deel van dat geld valt onder de bankgaranties. Voor het resterende deel kun je de al negatieve solvabiliteit van het bedrijf zodanig aantasten dat de stekker er idd uit gaat.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan dit de doosteek zijn voor Finmeccanica en/of AnsaldoKroket als de rechter beslist dat die poen terugmoet?
Het zal niet helpen. De aandelen zijn ook behoorlijk gekelderd vandaag, maar zijn desondanks wel eens lager geweest.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan dit de doosteek zijn voor Finmeccanica en/of AnsaldoKroket als de rechter beslist dat die poen terugmoet?
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat waarschijnlijk een leuke juridische strijd worden die nog jaren kan duren.
Nee hoor, dat kan tegelijkertijd.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag?
neequote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Andere (stomme) vraag: moet daar eerst op gewacht worden voordat de postzegel gelikt kan worden voor de nieuwe order bij bijvoorbeeld Düwag?
De Turkse variant op de Renfe S/120 en S/121. Zou prima zijn voor Nederlands HSL-vervoer, ook qua capaciteit.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:33 schreef bork het volgende:
Mijn Turks in 10x niksmaar het ziet er wel ok uit
![]()
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In 2de klas alleen zonneschermen. Waar waren de schermen met actuele reisinformatie geplaatst dan? Die enkele regel boven de coupédeuren telt niet.
Had je beter moeten definiëren wat je bedoeld.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
1ste klas telt niet, ik verwacht zulke dingen in 2de klas en dan blijven alleen zonneschermen over. Armleuningen had je er slechts 1 van tussen 2 stoelen. Schermen heb ik nooit gezien? Die enkele regel boven coupédeuren telt niet.
Jaja, bij het verlaten van Brussel-Centraal ri. Zuid-verbinding aankomen met "Het volgende station is Antwerpen Centraal"? Heel actueel ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn schermen met actuele reisinformatie, dus die tellen ook.
Kinderziektequote:Op maandag 3 juni 2013 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaja, bij het verlaten van Brussel-Centraal ri. Zuid-verbinding aankomen met "Het volgende station is Antwerpen Centraal"? Heel actueel ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |