Als de Kamer vervolgens Dijsselbloem naast Schultz op het hakblok legt, is het het waard.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:16 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik vind het trouwens ook wel tekenend dat het ministerie van Financiën nu zegt: Jullie kunnen wel willen stoppen met de Fyra, maar daar beslissen wij over. Dag NS!
categorie jennen. NMBS moet via de juridische weg nog even op kosten gejaagd wordenquote:Op maandag 3 juni 2013 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
In de berichtgeving van vrijdag had ik dit gemist:
http://www.volkskrant.nl/(...)echter-stappen.dhtml
[..]
In de categorie 'de aanval is de beste verdediging'?
Dat kan NSH dus ook nog wel verwachten als de minister akkoord gaat met het afblazen van de order.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
categorie jennen. NMBS moet via de juridische weg nog even op kosten gejaagd worden
Dan verklaar je NSH failliet?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat kan NSH dus ook nog wel verwachten als de minister akkoord gaat met het afblazen van de order.
Ben blij dat ik die folder net op tijd heb teruggevonden.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
het plan met de IC Max blijkt achteraf behoorlijk realistisch te zijn geweest
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL?quote:
Stuur 'm even naar het ministerie zou ik zeggen! :-)quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ben blij dat ik die folder net op tijd heb teruggevonden.
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze hebben er natuurlijk "slechts" 9 aangeschaft. De andere 7 kunnen natuurlijk retour fabrikant wegens enorme technische gebreken. Het blijft de vraag of het het geld en de moeite loont om de andere stellen rijvaardig te maken.
De DDM-1's waren wel een tikkie goedkoper dan de V250s gok ik.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar.
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweestquote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL?
Dat valt denk ik wel mee. Een V250 was (inclusief korting voor de vertraagde levering) ongeveer evenduur als een VIRM-zesje geloof ik.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Q. het volgende:
[..]
De DDM-1's waren wel een tikkie goedkoper dan de V250s gok ik.
Oh oké, dat scheelt. Wist het ook niet zeker; vandaar het vraagteken.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweest
DOR all over againquote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus niet waar, want dan rijdt het spul door middel van een rechtstreekse opdracht van het ministerie over de HSL totdat de nieuwe aanbestedingsronde is geweest
Ik vond de service van East Coast best ok trouwens! Wel apart dat een DOR zelfs een eigen huisstijl heeft, het personeel aangepaste uniformen, e.d.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
DOR all over again
DOR = Directly Operated Railways, een 100%-dochter van het Britse Department of Transport, opgezet nadat National Express East Coast niet meer aan haar verwachtingen kon voldoen. Sindsdien rijdt DOR op de East Coast Main Line in afwachting van een nieuwe aanbesteding.
http://deredactie.be/cm/v(...)30603_fyra_nederlandquote:NS-topman betaalt gelag voor falende Fyra
Na de NMBS zouden ook de Nederlandse Spoorwegen (NS) stoppen met de Fyra. Dat meldt althans De Telegraaf, maar is nog niet bevestigd. Op dit moment zit de NS-top samen met de Nederlandse staatssecretaris voor Infrastructuur. De topman van de NS, Bert Meerstadt, moest alvast opstappen.
beluister
NS-topman Bert Meerstadt (rechts op de kleine foto) is alvast de eerste kop die rolt naar aanleiding van het Fyra-debacle. De Nederlandse minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem heeft een nieuwe president-directeur benoemd bij de Nederlandse spoorwegen. Timo Huges, topman van de bloemenveiling FloraHolland, is aangewezen als zijn opvolger.
Het opstappen van Meerstadt was volgens de vakbonden onvermijdelijk. "Hij was een van de beste directeuren van de laatste jaren, maar het Fyra-debacle is te veel aan hem blijven kleven", klinkt het. De bonden beseffen wel dat louter het opstappen van de topman het Fyra-dossier niet oplost en wijzen ook naar de politiek. "De opeenvolgende ministers zijn ook verantwoordelijk."
Meerstadt verlaat de NS op 1 oktober, maar gaat naar eigen zeggen tot die tijd nog aan de slag met "het vinden van een goede vervoersoplossing tussen Nederland en België over de hogesnelheidslijn".
Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik het nutteloos zou vinden om nog geld en moeite te gaan steken in de V250's die niet zijn afgenomen. Ik denk dat het ook niet de moeite loont voor de 9 stellen waarvoor wel betaald is, omdat dan zo ongeveer de hele trein opnieuw "ge-enigeerd" moet worden, wat ontzettend veel man-uren en geld kost.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vloot DDM-1 was groter dan het aantal afgeleverde V250's, en is toch geheel aan de kant gegaan omdat onderhoud en modernisering van zo'n kleine serie 'te duur' zou zijn. De omvang van de vloot van het reeds afgenomen V250 is kleiner, en bovendien wijkt ieder stel nog eens op allerlei punten af. Onderhoud in serie is dan helemaal onbetaalbaar.
ik kan me voorstellen dat je de stellen niet meer in de werkplaats wilt hebben staan.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:46 schreef Viezze het volgende:
Ik zie net op watergraafsmeer een Fyra door een Nedtrain loc geduwd worden, dus ze zijn er nog wel mee aan het slepen. Misschien om ruimte te maken voor rijwaardig materieel
Komt hij weer met zijn afkortingquote:Op maandag 3 juni 2013 15:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
DOR all over again
DOR = Directly Operated Railways, een 100%-dochter van het Britse Department of Transport, opgezet nadat National Express East Coast niet meer aan haar verwachtingen kon voldoen. Sindsdien rijdt DOR op de East Coast Main Line in afwachting van een nieuwe aanbesteding.
Nou daar heb ik een hard hoofd in. Aan de andere kant: Laten we het wel even in perspectief blijven zien. De 19 treinstellen van NS kosten 380 miljoen euro. De 3 Belgische stellen zijn gedekt door bankgaranties. Het maximale wat we er dus bij in kunnen schieten is die 380 miljoen euro, aangenomen dat alles al betaald is. (en dat zal wel niet).quote:Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef James1988 het volgende:
Het ís ook niet te verklaren dat dit geblunder zo ontzettend veel geld moet kosten. Ik hoop daarom oprecht dat NS en NMBS het geld dat is uitgegeven aan de treinen, zowel voor voorschotten als voor treinen die al zijn afgenomen, terug kunnen krijgen.
Nee, want dan organiseer je een overheidsopdracht om asap te gaan rijden, bij voorbeeld onder een attest van of door Arriva of Veolia.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan verdwijnen zelfs de V160's van het spoor en rijdt er dus echt bijna niks meer op de HSL?
Waarom ben jij zo kien op het inwisselen van de ene staatsvervoerder voor de andere?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, want dan organiseer je een overheidsopdracht om asap te gaan rijden, bij voorbeeld onder een attest van of door Arriva of Veolia.
Alles beter dan de NS. qua rijden op de HSL.
De eerlijkheid gebiedt mij dit te zeggen:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:14 schreef De_Hertog het volgende:
In België trappen ze in ieder geval niet in dat 'opstappen allang van plan' verhaal:
[..]
http://deredactie.be/cm/v(...)30603_fyra_nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |