Had het vol moeten staan met smileys dan? Dit is toch gewoon een zakelijk geformuleerde mededeling? Laten we alsjeblieft niet achter de Britten aangaan als het om toonzetting gaat zeg.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:32 schreef Fiorano het volgende:
En de toon is weinig klantvriendelijk...
Jaquote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Als je nu een NS-abonnement aanschaf en die op een persoonlijke OV-chipkaart laadt die je reeds in bezit hebt maar begin 2014 verloopt, krijg je dan extragratis een nieuwe chipkaart tegen die tijd?
Ik denk dat men erg valt over "Veel mensen denken dat..". Dat is een beetje belerend in vergelijking met de zakelijke melding "zorg voor een geldig vervoersbewijs" wat weer minder klantvriendelijk is dan "U kunt met uw ov-chipkaart of met een speciaal dagkaartje verkrijgbaar bij xxx reizen".quote:Op donderdag 25 april 2013 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Had het vol moeten staan met smileys dan? Dit is toch gewoon een zakelijk geformuleerde mededeling? Laten we alsjeblieft niet achter de Britten aangaan als het om toonzetting gaat zeg.
Het is gisteren toevallig voorbijgekomen hier, want ik had dezelfde vraagquote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Kan ik een straalbezopen camembertvreter vertrouwen?
Dit dus, smilies geven niet meer klantvriendelijkheid. Maar je klant op een normale manier benaderen wel.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat men erg valt over "Veel mensen denken dat..". Dat is een beetje belerend in vergelijking met de zakelijke melding "zorg voor een geldig vervoersbewijs" wat weer minder klantvriendelijk is dan "U kunt met uw ov-chipkaart of met een speciaal dagkaartje verkrijgbaar bij xxx reizen".
Wij gaan trouwens ook over en bizar hoge brug. Enkelsporig. Ik kan alleen nooit onthouden of het bij Flensburg of Neumünster is.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch niet echt bij de Müngstener in de buurt dus
Er waren wel 2 oplossingen steeds, ik ben het gewoon zelf maar gaan zoekenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zat te denken "huh de oplossing was toch al binnen vijf reacties na de foto gegeven?" maar dat was natuurlijk bahn.de op Facebook.
Rendsburgquote:Op donderdag 25 april 2013 12:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wij gaan trouwens ook over en bizar hoge brug. Enkelsporig. Ik kan alleen nooit onthouden of het bij Flensburg of Neumünster is.
ben je ziek ofzoquote:Op donderdag 25 april 2013 12:55 schreef b2py het volgende:
Nostalgie, ik heb een papieren kaartje gekocht.
Kost meer doekoes jwz.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was een tunnel daar niet handiger geweest vraag ik me af
Jij overschat, etc.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze onderschatten de intelligentie van "Veel Mensen"
Ik vond de herrie meevallen net.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor wie zin heeft: Leesvoer over de geluidsmetingen bij de HSL: http://www.rijksoverheid.(...)uidmetingen-hsl.html
Die emails zijn uitgeprint en weer ingescand zo te zien. Jankwerk.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
En verder zijn er nog wat documenten vanwege een WOB-verzoek inzake de FYRA en de HSL
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Vaag ik zit inmiddels bij gisteravond de tweets te lezen en zie niksquote:Op donderdag 25 april 2013 15:14 schreef b2py het volgende:
Defect materieel zegt ns Hispeed op Twitter.
https://twitter.com/NSHispeed_infoquote:Op donderdag 25 april 2013 15:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vaag ik zit inmiddels bij gisteravond de tweets te lezen en zie nikszou ie verwijderd zijn?
Oh ze hebben 2 accounts..quote:Op donderdag 25 april 2013 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
https://twitter.com/NSHispeed_info
Lojk, zwei maal umsteigen.quote:
Nee hoorquote:Op donderdag 25 april 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lojk, zwei maal umsteigen.
en je batterij is leeg![]()
Ja een deel van die foto's stond er dubbel in ook. Beetje resizen, beetje selecteren, mag ook wel. Maar wel leuk natuurlijkquote:
quote:Colas Rail and its subsidiary Colas Rail Maroc, as part of a consortium with Egis Rail, have won the design-build contract for a 185km double-track-high speed rail line in Morocco.
The total contract value amounts to ¤136m, of which ¤124m are earmarked for Colas Rail and Colas Rail Maroc.
The work involves studies and construction for the line between Tangiers and Kenitra as well as catenary systems and studies, materials supply and construction for two work-site facilities.
Work is slated to last 42 months and the line is scheduled to open during the first half of 2016.
The win follows other projects in the region including the award at the end of 2012 of a contract for the extension of the Algiers metro in Algeria and this year’s win of a contract
Bron: http://www.theconstructio(...)ccos-high-speed-rail
quote:Frankrijk concretiseert verkoopt TGV aan Marokko
Frankrijk heeft de verkoop van zijn hogesnelheidstrein TGV aan Marokko vandaag geconcretiseerd: de groep Alstom kondigde aan een contract van 400 miljoen euro voor de levering van veertien treinstellen te hebben binnengehaald. Die moeten in december 2015 in gebruik genomen worden op de verbinding tussen Tanger en Casablanca.
De treinverbinding laat toe de reistijd tussen Tanger en Casablanca van 4.45 uur tot 2.10 uur terug te brengen, alsook tot 10 miljoen reizigers te vervoeren, zo blijkt uit een communiqué van Alstom. De veertien treinstellen zullen hoofdzakelijk in Frankrijk, op de sites van Alstom Transport, ontworpen en geproduceerd worden. (afp/adv)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)GV-aan-Marokko.dhtml
Ik heb het een paar keer gehad nu, dat spoorbomen - na het passeren van de trein - weer opengingen, en toen de bomen vertikaal stonden het tingen nog doorging, en de bomen weer rap naar beneden kwamen. En ja, inderdaad, een trein van de andere kant.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Dat is toch logisch? Er staat niet voor niets "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Dus inderdaad niets aantrekken van dat soort personen.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gehad nu, dat spoorbomen - na het passeren van de trein - weer opengingen, en toen de bomen vertikaal stonden het tingen nog doorging, en de bomen weer rap naar beneden kwamen. En ja, inderdaad, een trein van de andere kant.
Dus ik rijd nooit door zolang de lampen nog knipperen, ondanks geirriteerd aandringen van passagiers in de auto, of getoeter van achterliggers.
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:quote:Op donderdag 25 april 2013 16:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Er staat niet voor niets "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Dus inderdaad niets aantrekken van dat soort personen.
Soberzo is het op enkelspoor een beetje onzinquote:Op donderdag 25 april 2013 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39
Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
quote:ONCF locomotives on test
06 February 2013
TZV Gredelj diesel locomotives for Moroccan national railway ONCF on test in Croatia (Photo: Domagoj Polovic).
MOROCCO: The first four of 20 diesel locomotives ordered by Moroccan national railway ONCF last year were on test in Croatia during January.
The 3 300 BHP Co-Co freight locomotives have been assembled by TŽV Gredelj as subcontractor to US firm National Railway Equipment Co. They are powered by second-hand EMD 16-645 engines remanufactured by NREC.
The first 15 locomotives will have a top speed of 104 km/h, the remaining five will be suitable for 140 km/h.
Electro-Motive Diesel, NREC, Qatar-based Blooming Heights, China National Corp for Overseas Economic Co-operation and Croatian national railway HZ have expressed interest in acquiring the assets of TZV Gredelj, which entered bankruptcy in October.
Bron: http://www.railwaygazette(...)motives-on-test.html
Ingewikkelder kan ook.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39
Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
Dat rode licht komt dus pas als er (waarschijnlijk een week later) nog een auto langs is gekomen die *wel* door rijdt. Dan zie je aan de overkant van de overweg eventjes een rood licht wat daarna weer gedoofd is als de auto doorrijdtquote:Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ingewikkelder kan ook.
[ afbeelding ]
Staat bij Barneveld-Noord.
quote:ProRail verkort wachttijd voor spoorbomen
UTRECHT (ANP) - Bij 125 spoorwegovergangen hoeven mensen binnenkort waarschijnlijk minder lang te wachten. Spoorbeheerder ProRail trekt een miljoen euro uit om te onderzoeken of de spoorbomen minder lang naar beneden kunnen. Dat liet ProRail donderdag weten.
,,Soms gaat het om seconden winst door seinen anders te plaatsen, kleine aanpassingen in de dienstregeling of in overleg met de vervoerder snellere vertrektijden van treinen'', laat ProRail weten. ,, Eind dit jaar moet er een plan van aanpak liggen.'' Prorail trekt daarvoor 1 miljoen euro uit. Bij twaalf overwegen zijn de wachttijden al verkort.
Ongeduld
Ongeduld en roekeloosheid zijn de oorzaak van het leeuwendeel van de ongelukken op spoorwegovergangen. Met een speciale campagne, die donderdag van start ging, vraagt ProRail aandacht voor de ongevallen op spoorwegovergangen. ,,Uiteindelijk is wel het gedrag van de weggebruiker bepalend voor de veiligheid'', stelt de spoorbeheerder.
Om 8.00 uur donderdagmorgen klonk op elk radiostation 32 seconden lang het rinkelende geluid van een gesloten overgang. "Wachten kan irritant zijn, maar van levensbelang!", wil de spoorwegbeheerder maar zeggen. Ook vrijdag gaan de radiospotjes verder, maar Prorail belooft dat ze dan leuker zijn. Twitteraars maakten donderdagmorgen duidelijk hun ongenoegen kenbaar: "Jezus, best wel irritante radioreclame van #prorail als je niet zo lang geslapen hebt.." Anderen zagen het nut er wel van in: "Volgens mij komt de boodschap aan."
Daling van ongevallen
Uit onderzoek van ProRail blijkt overigens dat het aantal ongevallen op overwegen in 2012 is gedaald, maar dat er wel meer mensen zijn omgekomen ten opzichte van 2011. In totaal stierven vorig jaar 14 mensen door een ongeluk op een overweg. In 2013 zijn tot nu toe al 5 mensen omgekomen bij in totaal 9 aanrijdingen.
Bron:http://www.gelderlander.n(...)spoorbomen-1.3785031
Haha, sorry. Ik zie het nu pas, verdomme.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:04 schreef b2py het volgende:
Lezen maat, boven jouw post gaat het daar ook al over
Er staat sowieso geen licht.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ingewikkelder kan ook.
[ afbeelding ]
Staat bij Barneveld-Noord.
Vroeger sloten overwegen inderdaad iets eerder. Dat heeft te maken met het toegepaste type aankondigingsberekening. De netto aankondigingstijd of ontruimingstijd wordt bepaald op basis van de breedte van overweg, de snelheid van de weggebruikers en het type weggebruiker. Deze berekening is ca. 10 jaar geleden gewijzigd, de oude berekeningswijze wordt sindsdien 'oude stijl' genoemd, de nieuwe heet 'nieuwe stijl'.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Ik zag 'm langsrijden in de buurt van Leiden ja.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 9520 + 9481
Nadat de trein mij gepasseerd was als IC naar Dordrecht, kwam hij weer terug volgens plan voorop naar Amsterdam als IC 2259, en duikt hier over de fly-over net voorbij Zwijndrecht. Onder de fly-over gaat het spoor richting de Kijfhoek Midden en verder, waar alleen goederentreinen komen.
Ik mag toch hopen dat de hef gebouwd is VOORDAT de draaibrug vervangen werd.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was vervangen.
Slechte zin, kan veel beter.quote:In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling.
Een spoorverbinding die geen last meer heeft van spoorverkeer? Okeequote:Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het spoorverkeer.
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te makenquote:
Leuke foto's!quote:Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Fok! PTA Treinentopic historie
Op deze mooie donderdag 25 april ben ik na een opdracht voor school naar Rotterdam afgereisd om daar een bezoekje te brengen aan een stukje spoorhistorie. Vele malen over gelezen, vele malen door de oplossing gereisd en vele malen naar gestaard maar nog nooit 'De Hef' bezocht. De reis begon in Rotterdam niet zo soepel met bus 48 vanaf Rotterdam Centraal naar bushalte Willemsbrug, in de file op Coolsingel. Uiteindelijk met slechts vijf minuten vertraging gearriveerd en vrijwel direct het volgende plaatje geschoten waar wij deze tour zullen beginnen.
[ afbeelding ]
Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was vervangen. In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling. Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het spoorverkeer.
[ afbeelding ]
Als het mandje genegeerd wordt zien we vooral een niet onderhouden stuk brug. Opvallend is dat het spoor nog steeds bevestigd is op de stalen constructie. Goed te zien is dat het spoor nog op de oude manier bevestigd werd aan de constructie, in dit geval met kraagbouwen en dat compensatielas nog steeds aanwezig is. Een dubbel hek maakt het voor ondergetekende onmogelijk om een betere foto te maken van dit deel.
[ afbeelding ]
Als de fotograaf zich omdraait is dit het aanzicht. De stad Rotterdam met op de voorgrond de aardebaanconstructie van de oude spoorbaan. Tegenwoordig liggen hier om de zoveel meter oude stelcom platen en zijn er bankjes en prullenbakken aangebracht. Ondanks dat je tussen het bruisende centrum en de Kop van Zuid zit is dit een zeer aangename plek om te zijn. Heerlijk rustig.
[ afbeelding ]
De Hef inclusief de aardebaanconstructie.
mja, ik ben juist blij dat de Hef weer eens voorbijkomt. Is toch een mooi stukje spoorweggeschiedenisquote:Op donderdag 25 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken
Tuurlijk! Ik ookquote:Op donderdag 25 april 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik ben juist blij dat de Hef weer eens voorbijkomt. Is toch een mooi stukje spoorweggeschiedenis
Droppie, ik had iets te vroeg op posten gedrukt. Nu def.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken
quote:Op donderdag 25 april 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de hef gebouwd is VOORDAT de draaibrug vervangen werd.
[..]
Slechte zin, kan veel beter.
[..]
Een spoorverbinding die geen last meer heeft van spoorverkeer? Okee
Raildempers scheelt ~5dB(A), en dat is een aanpassing aan het spoorquote:Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210
Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt
Wat ik me trouwens afvraag: als het een snerpend geluid is komt het van de wielen. Is het niet mogelijk om het spoor in een iets andere vorm te slijpen? Volgens mij is dat hetzelfde met de rijtuigen van de Pimpel, die in Nederland een veel snerpender geluid maken dan in Duitsland (dacht ik ergens gelezen te hebben). In Duitsland zou het railprofiel een heel klein beetje anders zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210
Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt
De oude Willemsbrug!quote:Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Als laatst resteert dit gebouwd van 'Healthcity', dat ook op een oude fundering staat. Voor mij helaas onbekend waar deze fundering voor heeft gediend. Een van jullie enig idee?
Is dat niet al gebeurd bij de Fyra V160's? De geluidsproductie daarvan is een paar jaar terug in ieder geval fors teruggedrongen door enkele vrij simpele maatregels, dat zou er goed één van geweest kunnen zijn. Niet genoeg om de omwonenden tevreden te stellen, maar ja, of dat ooit gaat lukken..quote:Op donderdag 25 april 2013 20:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan lijkt het me makkelijker om de wielen net even anders te slijpen.
Dat gaat waarschijnlijk nooit lukken inderdaad. Die waren gewoon stilte gewend, en hoe je het ook wend of keert, een trein maakt altijd lawaai.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is dat niet al gebeurd bij de Fyra V160's? De geluidsproductie daarvan is een paar jaar terug in ieder geval fors teruggedrongen door enkele vrij simpele maatregels, dat zou er goed één van geweest kunnen zijn. Niet genoeg om de omwonenden tevreden te stellen, maar ja, of dat ooit gaat lukken..
Lijkt mij sterk want het monument de Maasbeeld staat op de fundering van de Willemsbrug. Of was er zo'n brede fundering aan de kop?nvm.quote:
Meen je dit serieus of?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef Bitlord het volgende:
Ik stel voor de HSL vanaf tien uur 's avonds stil te leggen ter beperking van de geluidsoverlast.
twitter:OptimaalFM twitterde op donderdag 25-04-2013 om 20:51:57Bij Wehl is vanavond een trein beschoten. Vermoedelijk met een windbuks. Morgenvroeg meer info in het OFM nieuws http://t.co/pgMnlqRKeT reageer retweet
Neen, maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook weer niet. In Hoorn Kersenboogerd is het treinverkeer ook al afgenomen hierdoor.quote:
Dat is niet waar. Daar mogen geen locs meer op het opstelspoor staan en daarom SGM inzet. In Alkmaar heb je dezelfde situatie op spoor 30, waardoor ICR daar niet kon staan vorig jaar en op De Meer werd neergezet.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:14 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neen, maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook weer niet. In Hoorn Kersenboogerd is het treinverkeer ook al afgenomen hierdoor.
*gooit bier*quote:Op donderdag 25 april 2013 23:15 schreef James1988 het volgende:
Er is wel een barretje, maar die is dicht
nee. De schade lijkt gelukkig mee te vallenquote:Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Was dit hier al langskomen?[ afbeelding ]twitter:OptimaalFM twitterde op donderdag 25-04-2013 om 20:51:57Bij Wehl is vanavond een trein beschoten. Vermoedelijk met een windbuks. Morgenvroeg meer info in het OFM nieuws http://t.co/pgMnlqRKeT reageer retweet
ontevreden reiziger?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Was dit hier al langskomen?[ afbeelding ]twitter:OptimaalFM twitterde op donderdag 25-04-2013 om 20:51:57Bij Wehl is vanavond een trein beschoten. Vermoedelijk met een windbuks. Morgenvroeg meer info in het OFM nieuws http://t.co/pgMnlqRKeT reageer retweet
Probeer in een vrachtwagen te klimmen en dan naar GB te gaan, schijnen veel mensen te doen daar..quote:Op donderdag 25 april 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Jullie krijgen de groeten uit Calais, waar de laatste treinen al om half 9 's avonds vertrekken en er 's avonds in het hele dorp geen kut te beleven is.
Eerder vandaag wel langs een LGV gestaan, foto's volgen.
Koos Kansloosquote:Op donderdag 25 april 2013 23:15 schreef James1988 het volgende:
Er is wel een barretje, maar die is dicht
Kutvolkquote:Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:
Was dit hier al langskomen?[ afbeelding ]twitter:OptimaalFM twitterde op donderdag 25-04-2013 om 20:51:57Bij Wehl is vanavond een trein beschoten. Vermoedelijk met een windbuks. Morgenvroeg meer info in het OFM nieuws http://t.co/pgMnlqRKeT reageer retweet
Kom je deze kant op?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:15 schreef James1988 het volgende:
Er is wel een barretje, maar die is dicht
En waar doe ik dat?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik kan trouwens iedere spoorliefhebber aanraden om dit gratis boekBrochure te bestellen,
als is het alleen maar voor de plaatjes![]()
[ afbeelding ]
staat Selinaquote:Op donderdag 25 april 2013 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik kan trouwens iedere spoorliefhebber aanraden om dit gratis boekBrochure te bestellen,
als is het alleen maar voor de plaatjes![]()
[ afbeelding ]
quote:
En in het weekend naar de luchthaven!quote:Op donderdag 25 april 2013 23:34 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een opmerking:
De stoptrein vanuit Roosendaal rijdt tegenwoordig door naar Puurs als ik me niet vergis.
Misschien even aanpassen in de OP![]()
Klopt ik heb ook alleen nog maar Geneve Luchthaven - Geneve Centraal en vv als ervaring....en dat was nog eens te laat ook!quote:Op donderdag 25 april 2013 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Selina niet kennen ... Dan is er iets ernstigs mis met je Zwitserse spoorkennis
tja,quote:Op donderdag 25 april 2013 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Selina niet kennen ... Dan is er iets ernstigs mis met je Zwitserse spoorkennis
Ik heb al ongeveer de helft van alle bordjesquote:Op donderdag 25 april 2013 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Klopt ik heb ook alleen nog maar Geneve Luchthaven - Geneve Centraal en vv als ervaring....en dat was nog eens te laat ook!
Via Diabolo?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
En in het weekend naar de luchthaven!
De helft van alle bordjes tussen Geneve Luchthaven en Centraal, das bijster weinig eigenlijkquote:Op donderdag 25 april 2013 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb al ongeveer de helft van alle bordjes(okee de makkelijkste helft)
quote:Op donderdag 25 april 2013 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:
De helft van alle bordjes van heel Zwitserland ja.
Och jochie, ik zal je ff aaien. Iets anders, K-day ben je er niet, waar gaat de reis naar toe?quote:
Köpenhamnquote:Op donderdag 25 april 2013 23:51 schreef bork het volgende:
[..]
Och jochie, ik zal je ff aaien. Iets anders, K-day ben je er niet, waar gaat de reis naar toe?
Niet helemaal waar. Als het goed is rolt flessie in de ochtend holland weer inquote:Op donderdag 25 april 2013 23:51 schreef bork het volgende:
[..]
Och jochie, ik zal je ff aaien. Iets anders, K-day ben je er niet, waar gaat de reis naar toe?
quote:
mmm, gaat zeker niet door naar Leuven?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Diabolo, met toeslag. Alleen als je daar in- of uitstapt.
fixedquote:Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef bork het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Nice, the Missus en ik heb een half uurtje geleden het laatste deel van seizoen 3 van Borgen gekeken, daar gaan we dus echt nog wel een keertje naar toe
.
Veel plezier alvast gewenst.
En Tak for kaffe øl zeggen he!
Neen: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_L2550quote:Op donderdag 25 april 2013 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
mmm, gaat zeker niet door naar Leuven?
Jammer, 11 juni naar Leuven met de Benelux, open kaartje ben benieuwd, jullie horen het welquote:Op donderdag 25 april 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Neen: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_L2550
quote:
Dank jequote:Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef bork het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Nice, the Missus en ik heb een half uurtje geleden het laatste deel van seizoen 3 van Borgen gekeken, daar gaan we dus echt nog wel een keertje naar toe
.
Veel plezier alvast gewenst.
En Tak for kaffe zeggen he!
Zwemmen. IJssel in, ijsselmeer, waddenzee, stukje Noordzee, zo om Jutland heen, Kattegat, Skagerrak, Oresund en dan een trapje zoekenquote:
EuroNicht. DUH. zoek maar op in je hannover dinges nogwat moeilijkquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik bedoelde welke treinen en dergelijke...
HAFAS bedoel je?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EuroNicht. DUH. zoek maar op in je hannover dinges nogwat moeilijk
Nee natuurlijk niet. Vrienden huuuuquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je ook nog naar Billund? Zo ja, dan kan Lego-Fles daar vrienden maken
Ja wel, maar alle attracties kosten per stuk geld, en niet weinig ook. Maar een terrasje pakken kan daar prima inderdaadquote:
Niet bij Wagamama gegeten? Omnomnom.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
toen ik daar was ben ik geloof ik ook maar in enkele attracties geweest. Voor de rest gewoon door dat park gewandeld en genoten van de rust die er heerst
nope, maar ik ken het concept wel, want ben in Groningen wel eens bij de Wagamama geweestquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet bij Wagamama gegeten? Omnomnom.
nicequote:Op vrijdag 26 april 2013 13:56 schreef Monopoly het volgende:
Maandag melden in het noorden voor mijn laatste stage
Dat zal ff lekker worden inderdaad. Iedereen denkt dat je een gevaarlijke gek bent, maar volgens het prorail-examen is dat dan NIET iemand die je moet aanspreken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:52 schreef b2py het volgende:
Ik zie mezelf al staan bij een overweg. Iedereen denkt dat je een autist bent terwijl je de 'ProRail Shake' aan het doen bent. Wat een figuren..
Whehehehequote:Op vrijdag 26 april 2013 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal ff lekker worden inderdaad. Iedereen denkt dat je een gevaarlijke gek bent, maar volgens het prorail-examen is dat dan NIET iemand die je moet aanspreken.
ah, dan kan ik je dus een keer tegenkomenquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Richting Delfzijl, Roodeschool, Leeuwarden, Veendam en Leer (Ostfriesland).
Je zal me wel herkennenquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, dan kan ik je dus een keer tegenkomen
Eigenlijk wel een vrij kansloze schransschuur trouwens. Staan bij de deur wachten op een stoel, hier kijk vast wat je wil eten, dan staat het er maar vast als je gaat zitten. En dooreten een beetje want er moet weer iemand anders zitten. Wel goed voer op zich.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet bij Wagamama gegeten? Omnomnom.
Ik vond het park sufjes trouwens, het station vond ik leuker
een twee meter lang iemand die goed kan dichten. Dat kan niet missenquote:
Ook dat inderdaad, zwaaien is een teken voor remmen voor de machinist volgens mij. Lekker handig.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal ff lekker worden inderdaad. Iedereen denkt dat je een gevaarlijke gek bent, maar volgens het prorail-examen is dat dan NIET iemand die je moet aanspreken.
Preciesquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een twee meter lang iemand die goed kan dichten. Dat kan niet missen
precies. de gewone hand omhoog is een groet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad, zwaaien is een teken voor remmen voor de machinist volgens mij. Lekker handig.
dat zal niet zo snel gebeuren. De punctualiteit is bij Arriva over het algemeen primaquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Precies
Nu maar hopen dat ik niet weer een vertraging van 25 minuten goed moet rijden waar de tegentrein vol met tierende passagiers staat te wachten
Precies. Bij Syntus tussen Tiel - Arnhem over het algemeen ook wel. Was toen wat misplanning meen ik. Donders wat waren die reizigers kwaad (logisch).quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zal niet zo snel gebeuren. De punctualiteit is bij Arriva over het algemeen prima
Waarom niet naar Harlingen, daar kom ik nogal regelmatig (naar boerenschubbekutteveen-stationnetje Dronrijp aKa Hatzum) dat in de fucking middle of nowhere ligt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Richting Delfzijl, Roodeschool, Leeuwarden, Veendam en Leer (Ostfriesland).
Stamplaats Leeuwarden is dat. Die rijden wij niet (schijnt het).quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom niet naar Harlingen, daar kom ik nogal regelmatig (naar boerenschubbekutteveen-stationnetje Dronrijp aKa Hatzum) dat in de fucking middle of nowhere ligt.
Oké, ik dacht dat Leeuwarden en Groningen alle lijnen bereed in het Noorden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Stamplaats Leeuwarden is dat. Die rijden wij niet (schijnt het).
neen. Leeuwarder machinisten komen bijvoorbeeld ook niet in Leerquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Oké, ik dacht dat Leeuwarden en Groningen alle lijnen bereed in het Noorden.
Aanwijzing STS van de TRDL.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:04 schreef Ireyon het volgende:
Hoe werkt beveiligingstechnisch het koppelen van treinen eigenlijk? Hoe kan bijv. de IC uit Bergen op Zoom in Roosendaal op spoor 4 binnenkomen als daar al een treinstel staat?
Want dan moet het toch ook mogelijk zijn om een doorgaande trein al te laten binnenrijden terwijl de vorige trein nog aan het wegrijden is. Het is toch altijd zo'n idioot zicht, dan rijdt er een trein weg, zie je de volgende trein in de verte al staan en dan duurt het nog 2 minuten voordat daar een beetje beweging in komt.
Zowel bak als reizigerskilometers als de prognoses waarheid worden. Als de prognoses te laag blijken hebben ze een enorm record. Volgens mij is zo'n plan nog nooit uitgevoerd door NSR.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:35 schreef Bitlord het volgende:
Ik zit trouwens even te denken, met het uitgebreide nachtnet in de nacht van 30 april op 1 mei: zou 1 mei 2013 de dag worden met de meeste treinkilometers ooit op het Nederlandse spoorwegnet?
Sja zolang de weersvoorspellingen drama blijven, zal het geen storm gaan lopen denk ik..quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:57 schreef b2py het volgende:
Zowel bak als reizigerskilometers als de prognoses waarheid worden. Als de prognoses te laag blijken hebben ze een enorm record. Volgens mij is zo'n plan nog nooit uitgevoerd door NSR.
Of gewoon geel-knipper. Dat is ook rijden op zichtquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Aanwijzing STS van de TRDL.
"met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40 km/u, te rijden zodat de bestuurder in staat is om te kunnen stoppen binnen de afstand waarover de spoorweg is te overzien en deze vrij is;"
Niet gewoon geel-knipper?quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Aanwijzing STS van de TRDL.
"met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40 km/u, te rijden zodat de bestuurder in staat is om te kunnen stoppen binnen de afstand waarover de spoorweg is te overzien en deze vrij is;"
Ja, geel-knipper was ik even vergeten.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Of gewoon geel-knipper. Dat is ook rijden op zicht![]()
Bij aankoppelen wordt dat gebruikt (mits de seinen daar technisch voor zijn aangelegd).
Sommige seinen kunnen overigens geen geel knipper tonen. Dan is het inderdaad met een aanwijzing STS
In België mag je langs de vrije baan een rood sein passeren, indien de Treinbestuurder bij het sein een Overschrijdingsbevel invult. Passeren mag dan met een dusdanige snelheid dat hij voor elk obstakel dat een veilige doorgang verhinderd, kan stoppen. Een soort van Aanwijzing STS, maar dan zonder tussenkomst van de Seingever(TRDL). De machinist moet wel uitstappen bij het sein om het Overschrijdingsbevel in ontvangst te kunnen nemen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet gewoon geel-knipper?
En ik vind het inderdaad wel een interessante vraag waarom het niet ook wordt toegepast om kortere opvolgtijden mogelijk te maken.
Klopt. Maar in de praktijk gebeurt dat niet zo vaak. Je hebt overal op de vrije baan wel goed bereik met je GSM-r. En je hebt je mobiele telefoon altijd nog die je kan gebruiken om te bellenquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:18 schreef Igen het volgende:
In Nederland mag dat toch ook? Tenminste, ik dacht dat de P van een P-sein inhoudt dat de machinist bij rood op zicht mag doorrijden als de treindienstleider de telefoon niet opneemt.
Een dwergsein is een hoofdsein dus kan inderdaad ook als P-sein dienen jaquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:23 schreef greavy het volgende:
P-seinen zijn er ook als dwergsein, dat wist ik niet
[ afbeelding ]
Seintje 558 te Den Haag CS
Ja, oké, maar ik dacht dat er geen P-seinen voorkwamen die als dwergsein geplaatst waren. Op de Botlek schijnt ook een dwergsein te staan dat een P-sein is.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een dwergsein is een hoofdsein dus kan inderdaad ook als P-sein dienen ja
Dat is een goede voor Prorail. Ik zou dat iig niet weten.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:24 schreef Igen het volgende:
Maar de vraag was volgens mij eigenlijk waarom geen geel-knipper wordt gebruikt om bij stations kortere opvolgtijden te kunnen hebben.
Het is maar wat je verdwaald noemt na de bommelding op Antwerpen c waardoor daar omheen gereden moet worden. En dat kan niet vanaf de HSL.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:51 schreef Mirgeam het volgende:
D'r rijdt net een verdwaalde Thalys door Breda heen
Mijn verslag in dit topic van De Hef!quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:08 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb de laatste week niet echt mee gelezen hier.
Nog iets belangrijks gemist?
Gebeurde mijn pa afgelopen maandag op Amsterdam CSquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Maat van mij in de trein Den Haag Hollands Spoor v. 19.28, richting Amsterdam C via Haarlem. Trein krijgt doorgaand veilig op Leiden en de machinist vergeet te stoppen. Hondertal man en vrouw nu op Voorhout om daar terug te reizen.
ik vandaag weer nieuwe zien staanquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:38 schreef greavy het volgende:
Oké, de Lint'jes uit Arnhem overbrengen naar Groningen, om ze aldaar door NedTrain te laten conserveren. Vervolgens breng je ze vrolijk weer naar Amersfoort voor stalling ... Kunnen ze dat conserveren niet in Amersfoort op de Bokkeduinen vraag ik mij af ..
deed ie goedquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gebeurde mijn pa afgelopen maandag op Amsterdam CS_!
Eigenlijk heel simpel. GLFL betekent: "Voorbijrijden toegestaan met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40 km/h, om op elke plaats achter dit sein, waar een belemmering voor het verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen."quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:24 schreef Igen het volgende:
Maar de vraag was volgens mij eigenlijk waarom geen geel-knipper wordt gebruikt om bij stations kortere opvolgtijden te kunnen hebben.
t zijn net mensen he die machinistenquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Maat van mij in de trein Den Haag Hollands Spoor v. 19.28, richting Amsterdam C via Haarlem. Trein krijgt doorgaand veilig op Leiden en de machinist vergeet te stoppen. Hondertal man en vrouw nu op Voorhout om daar terug te reizen.
Waarom is dat voor NS / ProRail (en voor zover ik weet bij de metro in Amsterdam ook) een probleem terwijl pak 'm beet in Dortmund wel structureel rijwegen naar bezet spoor worden ingezet?quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel simpel. GLFL betekent: "Voorbijrijden toegestaan met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40 km/h, om op elke plaats achter dit sein, waar een belemmering voor het verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen."
Een obstakel is iets anders dan een rijdend object. Om die reden mag GLFL alleen ingesteld worden als de treindienstleider zeker weet dat de andere trein op dat spoor daadwerkelijk stilstaat. Een andere reden om GLFL niet op zo'n manier te gebruiken is dat het gebruik ineens iets normaals wordt, waarmee het zijn attentiewaarde verliest.
Plannen op voor de rode komen is verboden sinds 21 april 2012. Zelfde geldt voor geel overigens.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom is dat voor NS / ProRail (en voor zover ik weet bij de metro in Amsterdam ook) een probleem terwijl pak 'm beet in Dortmund wel structureel rijwegen naar bezet spoor worden ingezet?
(Heeft dat msischien met de beperkingen van ATB-EG zonder ATB-vv te maken?)
Doorgeschoten veiligheidsmaffia.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Plannen op voor de rode komen is verboden sinds 21 april 2012. Zelfde geldt voor geel overigens.
Het is het schuitje bovenop de stroomafnemer die slijt, gemaakt van als ik me niet vergis: Koolstof...quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef videonatic het volgende:
Die spanningskabel waar de trein z'n stroom uit haalt, slijten die wel? Aangezien zo'n trein er dagelijks een paar honderd keer tegen schuurt. Heb ze nog nooit die kabels zien vervangen.
Levensduur ~20 jaarquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef videonatic het volgende:
Die spanningskabel waar de trein z'n stroom uit haalt, slijten die wel? Aangezien zo'n trein er dagelijks een paar honderd keer tegen schuurt. Heb ze nog nooit die kabels zien vervangen.
Behalve als ze brekenquote:
Dat ze breken ligt vrijwel nooit aan de stroomkabel zelf maar aan het apparaat wat er tegen beweegtquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:22 schreef V2 het volgende:
[..]
Behalve als ze brekenmaar zo enorm vaak gebeurt dat gelukkig ook weer niet.
Ik moet zeggen dat ik niet zo in de filosofie zit van de waarde van het seinbeeld GLFL (wellicht dat Mr Klaasje daar iets meer over kan zeggen), maar rijden op zicht is geen rijweg naar bezet spoor. Rijden op zicht is niets meer dan dat wat de naam al zegt, alle inrichtingen zijn vergrendeld en worden gecontroleerd op de juiste stand en er is geen tegenrijweg ingesteld vanaf het eerste tegensein, maar er wordt totaal niet op spoorbezetting gecontroleerd. Op elke willekeurige plek in de rijweg zou een spoorbezetting kunnen zijn, ook op secties die binnen profiel liggen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom is dat voor NS / ProRail (en voor zover ik weet bij de metro in Amsterdam ook) een probleem terwijl pak 'm beet in Dortmund wel structureel rijwegen naar bezet spoor worden ingezet?
(Heeft dat msischien met de beperkingen van ATB-EG zonder ATB-vv te maken?)
Tsja, zo zou je het kunnen noemen, maar van de andere kant, wat voor zin heeft het om te plannen dat een trein altijd op een bepaald punt voor de rooie loopt? De reiziger is er niet bij gebaat...quote:
In Amersfoort was laatst de draad langs spoor 7 ineens vervangen, die glom mij tegemoet. Het slijt dus wel iets.quote:
Waarschijnlijk een dunne plek, die kunnen ontstaan als er opeens zeer veel vermogen benodigd is en de kabel flink op zijn donder krijgt. Dan kan extra slijtage ontstaan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:30 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
In Amersfoort was laatst de draad langs spoor 7 ineens vervangen, die glom mij tegemoet. Het slijt dus wel iets.
Koper slaat groen uit als het roest. Ik denk door de spanning die erop staat dat dat alleen niet voorkomt, of kan voorkomen. Wat dat betreft ben ik niet zo elektrotechnisch geschoold.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met rijdraden, roest dat als dat niet bereden word?
Ligt eraan hoe het corrodeert, als het oxideert heb je koperoxide en dat is inderdaad zwart. Groen koper is volgens mij kopercarbonaat. Kopersulfaat is volgens mijn Google blauw.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:51 schreef Duvel het volgende:
Koper wordt zwart als het oxideert. Groen koper = kopersulfaat = zure regen, en dat is tegenwoordig een stuk minder dan vroeger. De rijdraad slijt, maar inderdaad normaal gesproken in zo'n 20 jaar. Tenzij je harde punten in de bovenleiding hebt of er een trein met een slechte beugel voorbijkomt. Het uitgloeien van een rijdraad betekent altijd vervanging omdat ie daarvan zacht wordt en dan kan ie niet meer goed afgespannen worden.
Ok, ook geschikt voor roestrijden?quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:01 schreef Duvel het volgende:
Er is zoiets als een rijdraadborstelwagen, dus blijkbaar is het toch hardnekkig.
Je verdraait de woorden van NS.quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Zwartepieten met NS: "Slechte treindienst bij storing schuld van verkeerde sporen en wissels ProRail":
http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Tuurlijk kunnen ze wel keren in Gouda, het is alleen logistiek lastiger en de treindienstleider moet meer handelingen verrichten... Daarbij waren de treinen tussen Utrecht en Rotterdam niet verlengd, ook erg handig.quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Zwartepieten met NS: "Slechte treindienst bij storing schuld van verkeerde sporen en wissels ProRail":
http://www.voorbeterov.nl/130426.php
NS zegt: "Dit heeft te maken met o.a. de opstelling van de sporen in Gouda."quote:
Ze hebben nooit beweerd dat de sporen en wissels verkeerd liggen, zeggen alleen dat het niet kan met de huidige situatiequote:Op zaterdag 27 april 2013 10:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS zegt: "Dit heeft te maken met o.a. de opstelling van de sporen in Gouda."
Wij vertalen dat met "schuld van verkeerde sporen en wissels ProRail":
Wat verdraaien we dan?
Dan liggen ze toch verkeerd?quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben nooit beweerd dat de sporen en wissels verkeerd liggen, zeggen alleen dat het niet kan met de huidige situatie
Rijdt hier nooit. Heb er een keer ingezeten als sprinter tussen Nijmegen en Zutphen, maar dat was zonder loc.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:48 schreef Ireyon het volgende:
Ugh serieus dat komt hier elke week voorbij en nog altijd zie ik ze elke dag tussen Deurne en Nijmegen rijden.
Gaaf man!quote:Op zaterdag 27 april 2013 01:11 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
klik voor grotere versie
25 april 2013 - Terwijl een (laat) voorjaarszonnetje voor goed licht zorgt, verzorgt het Eurostar-treinstel op de foto een treindienst naar Londen. Een Eurostar is bijna 400 meter lang en kan 750 reizigers vervoeren, de nieuw-bestelde (maar vertraagde) Velaro e320 kan zelfs ruim 900 reizigers van een zitplaats voorzien.
Die is hier pas nog langsgekomen, de racewagen-final-lap-vlag-loc, word ingezet om aan te geven dat een trein t laatste rondje van de dag rijd...quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:32 schreef remlof het volgende:
Haha, wat is deze op station Nijmegen?
[ afbeelding ]
Ik zie hem in Breda ook nog wel eens voorbij rijden. In de afgelopen weken een paar keer.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:32 schreef remlof het volgende:
Haha, wat is deze op station Nijmegen?
[ afbeelding ]
Iz trein.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:32 schreef remlof het volgende:
Haha, wat is deze op station Nijmegen?
[ afbeelding ]
Aardige collega'squote:Op zaterdag 27 april 2013 17:29 schreef Mirgeam het volgende:
Iz trein van m'n werkgever [ afbeelding ]
dat is HSL Logistik Benelux 1832. Staat normaal op de Kijfhoek, maar ook regelmatig in Nijmegen wanneer er spoedig een trein uit Emmerich opgehaald moet worden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:32 schreef remlof het volgende:
Haha, wat is deze op station Nijmegen?
[ afbeelding ]
wahahahaquote:Op zaterdag 27 april 2013 16:55 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi volk die Duitsers. Voetbaluitslagen door krijgen op de GSM-r
Ah ok, maar waarom dat ruitpatroon?quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is HSL Logistik Benelux 1832. Staat normaal op de Kijfhoek, maar ook regelmatig in Nijmegen wanneer er spoedig een trein uit Emmerich opgehaald moet worden.
Het schijnt dat bedrijven daar hun logo ofzo (tegen betaling) kunnen laten plaatsen. Overigens was ik gisteren ook in Nijmegen en zag ik dat er toch al enkele vakjes gevuld waren. En dat ondanks dat die lok nou ook weer niet heel veel treinen rijdt (helaas).quote:
Me likesquote:Op zaterdag 27 april 2013 16:55 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi volk die Duitsers. Voetbaluitslagen door krijgen op de GSM-r
Kan hier in NL trouwens ook. Het schijnt dat je met de GSM-r ook berichten kan sturen en zelfs (wat natuurlijk niet mag), privé gesprekken kan voeren.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Me likes![]()
Heb het niet zo met voetbal, maar dit is dan wel weer geniaal!
leuke repo, of een reeks mooie foto's, of een verslag van een stationsverbouwing, dagje klussen aan een museumtrein..quote:
Klasgenoot van mij werkt bij de ZLSM als machinist en helpt mee met onderhoud. Ik kan hem eens vragen of hij wat wilt maken om zo te publiceren hier ?quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:41 schreef Peter het volgende:
[..]
leuke repo, of een reeks mooie foto's, of een verslag van een stationsverbouwing, dagje klussen aan een museumtrein..
Nee, niet per definitie. Dat infra ten behoeve van de bijsturing minder capaciteit heeft dan de regulier gebruikte infra vind ik niet meer dan normaal. Als dat niet het geval zou mogen wezen zouden de kosten van het spoorsysteem meer dan verdubbelen. Reizigers willen dat niet gaan betalen.quote:
Nah, die dingen van NSR zijn gewoon hele simpele mobieltjes, die van andere vervoerders zijn geavanceerder volgens mijquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kan hier in NL trouwens ook. Het schijnt dat je met de GSM-r ook berichten kan sturen en zelfs (wat natuurlijk niet mag), privé gesprekken kan voeren.
Je mag zo een deel van mijn Hef repo overnemenquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:41 schreef Peter het volgende:
[..]
leuke repo, of een reeks mooie foto's, of een verslag van een stationsverbouwing, dagje klussen aan een museumtrein..
Zou prima zijquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klasgenoot van mij werkt bij de ZLSM als machinist en helpt mee met onderhoud. Ik kan hem eens vragen of hij wat wilt maken om zo te publiceren hier ?
'Gratis' publicatie voor die stichting en leuk voor mensen om dat eens te zien
Idem: fotografie@fok.nlquote:Op zaterdag 27 april 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag zo een deel van mijn Hef repo overnemen
Ik heb ze op Imgur gezet, maar ik zal ze mailen .quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Idem: fotografie@fok.nl
Even vermelden of je naamsvermelding wil (nickname of echte naam) en linkje naar je website/flikr-account?
Zou fijn zijn! Dan gaat het uploaden naar de FOK!server makkelijker.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb ze op Imgur gezet, maar ik zal ze mailen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |