abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125722721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:10 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik heb het een paar keer gehad nu, dat spoorbomen - na het passeren van de trein - weer opengingen, en toen de bomen vertikaal stonden het tingen nog doorging, en de bomen weer rap naar beneden kwamen. En ja, inderdaad, een trein van de andere kant.
Dus ik rijd nooit door zolang de lampen nog knipperen, ondanks geirriteerd aandringen van passagiers in de auto, of getoeter van achterliggers.
Dat is toch logisch? Er staat niet voor niets "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Dus inderdaad niets aantrekken van dat soort personen.
  Redactie Sport donderdag 25 april 2013 @ 16:31:28 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125723122
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:17 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Er staat niet voor niets "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Dus inderdaad niets aantrekken van dat soort personen.
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39

Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_125723239
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39

Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
Soberzo is het op enkelspoor een beetje onzin :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125723382
Railwaygazette meldt dat Zwolle - Enschede aanbesteed gaat worden. Gaat om een bericht van 18 april.
  Redactie Sport donderdag 25 april 2013 @ 16:41:25 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125723416
Theoretisch kan er net achter de overweg een wissel liggen waarbij er direct na het passeren een rijweg ingesteld wordt voor de trein in tegengestelde richting. Hoewel ik denk dat dit niet kan voordat de overweg weer geheel geopend is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 april 2013 @ 16:44:15 #56
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125723493
Ik heb mij vergist over die Marokkaanse locomotieven. Het zijn nieuwe locomotieven. Wel een koopje voor 7 miljoen euro. We hebben het over een bestelling van 20 lokomotieven. Het is wel een oud ontwerp, maar de locomotieven zijn nieuw. Voornamelijk bedoeld voor goederenvervoer.

quote:
ONCF locomotives on test

06 February 2013

TZV Gredelj diesel locomotives for Moroccan national railway ONCF on test in Croatia (Photo: Domagoj Polovic).

MOROCCO: The first four of 20 diesel locomotives ordered by Moroccan national railway ONCF last year were on test in Croatia during January.

The 3 300 BHP Co-Co freight locomotives have been assembled by TŽV Gredelj as subcontractor to US firm National Railway Equipment Co. They are powered by second-hand EMD 16-645 engines remanufactured by NREC.

The first 15 locomotives will have a top speed of 104 km/h, the remaining five will be suitable for 140 km/h.
Electro-Motive Diesel, NREC, Qatar-based Blooming Heights, China National Corp for Overseas Economic Co-operation and Croatian national railway HZ have expressed interest in acquiring the assets of TZV Gredelj, which entered bankruptcy in October.
Bron: http://www.railwaygazette(...)motives-on-test.html
  donderdag 25 april 2013 @ 16:51:07 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125723716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39

Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
Ingewikkelder kan ook.
Staat bij Barneveld-Noord.
pi_125723810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ingewikkelder kan ook.
[ afbeelding ]
Staat bij Barneveld-Noord.
Dat rode licht komt dus pas als er (waarschijnlijk een week later) nog een auto langs is gekomen die *wel* door rijdt. Dan zie je aan de overkant van de overweg eventjes een rood licht wat daarna weer gedoofd is als de auto doorrijdt :P
  donderdag 25 april 2013 @ 16:57:58 #59
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125723958
Las vandaag dat Prorail een miljoen euro uittrekt om de spoorbomen sneller naar beneden en omhoog te laten gaan, om zodien irritaties te voorkomen bij mensen, en het aantal spoordoden te minderen.

quote:
ProRail verkort wachttijd voor spoorbomen

UTRECHT (ANP) - Bij 125 spoorwegovergangen hoeven mensen binnenkort waarschijnlijk minder lang te wachten. Spoorbeheerder ProRail trekt een miljoen euro uit om te onderzoeken of de spoorbomen minder lang naar beneden kunnen. Dat liet ProRail donderdag weten.

,,Soms gaat het om seconden winst door seinen anders te plaatsen, kleine aanpassingen in de dienstregeling of in overleg met de vervoerder snellere vertrektijden van treinen'', laat ProRail weten. ,, Eind dit jaar moet er een plan van aanpak liggen.'' Prorail trekt daarvoor 1 miljoen euro uit. Bij twaalf overwegen zijn de wachttijden al verkort.

Ongeduld

Ongeduld en roekeloosheid zijn de oorzaak van het leeuwendeel van de ongelukken op spoorwegovergangen. Met een speciale campagne, die donderdag van start ging, vraagt ProRail aandacht voor de ongevallen op spoorwegovergangen. ,,Uiteindelijk is wel het gedrag van de weggebruiker bepalend voor de veiligheid'', stelt de spoorbeheerder.

Om 8.00 uur donderdagmorgen klonk op elk radiostation 32 seconden lang het rinkelende geluid van een gesloten overgang. "Wachten kan irritant zijn, maar van levensbelang!", wil de spoorwegbeheerder maar zeggen. Ook vrijdag gaan de radiospotjes verder, maar Prorail belooft dat ze dan leuker zijn. Twitteraars maakten donderdagmorgen duidelijk hun ongenoegen kenbaar: "Jezus, best wel irritante radioreclame van #prorail als je niet zo lang geslapen hebt.." Anderen zagen het nut er wel van in: "Volgens mij komt de boodschap aan."

Daling van ongevallen

Uit onderzoek van ProRail blijkt overigens dat het aantal ongevallen op overwegen in 2012 is gedaald, maar dat er wel meer mensen zijn omgekomen ten opzichte van 2011. In totaal stierven vorig jaar 14 mensen door een ongeluk op een overweg. In 2013 zijn tot nu toe al 5 mensen omgekomen bij in totaal 9 aanrijdingen.
Bron:http://www.gelderlander.n(...)spoorbomen-1.3785031
pi_125724207
Lezen maat, boven jouw post gaat het daar ook al over ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 17:05:38 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125724246
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:04 schreef b2py het volgende:
Lezen maat, boven jouw post gaat het daar ook al over ;)
Haha, sorry. Ik zie het nu pas, verdomme. :') 8)7
pi_125724264
is het niet zo dat onbewaakte overwegen (als die er nog zijn tenminste) gevaarlijker zijn?

ik kijk dubbel uit als ik over een overweg rijd.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_125724299
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ingewikkelder kan ook.
[ afbeelding ]
Staat bij Barneveld-Noord.
Er staat sowieso geen licht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 17:08:00 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125724337
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er staat sowieso geen licht.
Ja, dat P-sein :') Maar als weggebruiker heb je daar niks aan ..
pi_125726453
Debat over het niet doorsturen van rapport ILenT aan de Tweede Kamer. http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jsp
  donderdag 25 april 2013 @ 18:41:09 #66
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_125727386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Vroeger sloten overwegen inderdaad iets eerder. Dat heeft te maken met het toegepaste type aankondigingsberekening. De netto aankondigingstijd of ontruimingstijd wordt bepaald op basis van de breedte van overweg, de snelheid van de weggebruikers en het type weggebruiker. Deze berekening is ca. 10 jaar geleden gewijzigd, de oude berekeningswijze wordt sindsdien 'oude stijl' genoemd, de nieuwe heet 'nieuwe stijl'.

Bij alle overwegen die sindsdien gewijzigd zijn, wordt de aankondigingstijd bepaald op basis van de nieuwe stijl, en dat kan zo'n twee seconden schelen.

Verder is de aankondigingsberekening heel simpel snelheid x tijd. Als deze berekening zodanig uitkomt dat er vlakbij de berekende positie al een las ligt, mag de aankondigingsweg verlengd worden met een marge van maximaal 5 seconden. Als ook dit niet goed uitkomt, mag de aankondigingsweg nogmaals verlengd worden met maximaal 5 seconden, maar dan moeten er 'aftelrelais' gebruikt worden.

Omdat je de tijd omzet naar een aankondigingsweg in meters (bij baanvaksnelheid), kun je raden wat er gebeurt als een trein langzamer rijdt. Daarbij zat er vroeger geen maximum op het aantal 'aftelrelais'. Stel dat je 12,5 seconden gaat aftellen met relais en de trein rijdt minder snel, dan ga je de invloed van dat extra stukje aankondingsweg (wat je met die relais had opgelost) ineens wel merken.

Door deze factoren zou je kunnen stellen dat tegenwoordig de aankondigingstijden een stuk strakker berekend worden.
  donderdag 25 april 2013 @ 19:01:30 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125728059

NSR 9520 + 9481
Nadat de trein mij gepasseerd was als IC naar Dordrecht, kwam hij weer terug volgens plan voorop naar Amsterdam als IC 2259, en duikt hier over de fly-over net voorbij Zwijndrecht. Onder de fly-over gaat het spoor richting de Kijfhoek Midden en verder, waar alleen goederentreinen komen.
pi_125728845
Fok! PTA Treinentopic historie
Op deze mooie donderdag 25 april ben ik na een opdracht voor school naar Rotterdam afgereisd om daar een bezoekje te brengen aan een stukje spoorhistorie. Vele malen over gelezen, vele malen door de oplossing gereisd en vele malen naar gestaard maar nog nooit 'De Hef' bezocht. De reis begon in Rotterdam niet zo soepel met bus 48 vanaf Rotterdam Centraal naar bushalte Willemsbrug, in de file op Coolsingel. Uiteindelijk met slechts vijf minuten vertraging gearriveerd en vrijwel direct het volgende plaatje geschoten waar wij deze tour zullen beginnen.


Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was gesloopt. In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling. Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het waterverkeer, de laatste treinen zijn op 24 september 1993 over de brug gegaan en sindsdien buitendienst gesteld.



Als het mandje genegeerd wordt zien we vooral een niet onderhouden stuk brug. Opvallend is dat het spoor nog steeds bevestigd is op de stalen constructie. Goed te zien is dat het spoor nog op de oude manier bevestigd werd aan de constructie, in dit geval met kraagbouwen en dat compensatielas nog steeds aanwezig is. Een dubbel hek maakt het voor ondergetekende onmogelijk om een betere foto te maken van dit deel.


Als de fotograaf zich omdraait is dit het aanzicht. De stad Rotterdam met op de voorgrond de aardebaanconstructie van de oude spoorbaan. Tegenwoordig liggen hier om de zoveel meter oude stelcom platen en zijn er bankjes en prullenbakken aangebracht. Ondanks dat je tussen het bruisende centrum en de Kop van Zuid zit is dit een zeer aangename plek om te zijn. Heerlijk rustig.



De Hef inclusief de aardebaanconstructie.



Vanaf het landhoofd aan het uitende van de aardebaanconstructie is hier het landhoofd aan de andere zijde van de Nieuwe Maas te zien. Vanwege de lange lengte die dit stuk spoor door de stad en over het water liep wordt dit ook wel 'luchtspoor' genoemd. Later kom ik nog terug op de overkant.



Een foto van een deel van het landhoofd. Goed is te zien waar de sporen hebben gelegen en uiteraard waar de brug over de Nieuwe Maas ooit is begonnen/geëindigd.



De fotograaf is toen over de Willemsbrug gelopen en hoeft toen bovenstaande foto genomen. Hier stond vroeger een enorme brug die Rotterdam per spoor met Dordrecht verbond. De brug is in 1994 gesloopt en daarna de hoogovens in gegaan. Er is nog één pilaar gebleven, daarover later meer.


Op deze foto goed te zien is dat het oude tracé 'Luchtspoor' anno 2013 nog steeds volop gebruikt wordt. De Verlengde Willemsbrug ligt voor een deel op het oude aardebaanlichaam, en de aansluiting naar de Willemsbrug is ook in een soort holte aangesloten op de weg. Eerst liep de weg onder de brug door maar is later aangesloten. Om voor de fotograaf onduidelijke redenen is de aansluiting nooit netjes op gelijke hoogte gebracht.


Hier zien we de bewaarde steunpilaar van de Willemsspoorbrug, met op de achtergrond De Hef. Deze pilaar is blijven staan om een monument op te bevestigen wat voor de sloop van de brug elders in de haven hing. Wij zien hier daar een deel van het officieel hetende 'Maasbeeld' maar in de volksmond vaak tot 'Waslijn' wordt gedoopt.


Als laatst resteert dit gebouwd van 'Healthcity', dat ook op een oude fundering staat. Voor mij helaas onbekend waar deze fundering voor heeft gediend. Een van jullie enig idee?

Voor zover deze historische 'les', voor mij best indrukwekkend en leuk om er geweest te zijn!

Gebruikte bronnen: Wikipedia en Feijenoordsemeesters

[ Bericht 18% gewijzigd door b2py op 25-04-2013 19:50:53 ]
pi_125729516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 9520 + 9481
Nadat de trein mij gepasseerd was als IC naar Dordrecht, kwam hij weer terug volgens plan voorop naar Amsterdam als IC 2259, en duikt hier over de fly-over net voorbij Zwijndrecht. Onder de fly-over gaat het spoor richting de Kijfhoek Midden en verder, waar alleen goederentreinen komen.
Ik zag 'm langsrijden in de buurt van Leiden ja.
pi_125729549
Wa 'n lulverhaal joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125729662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was vervangen.
Ik mag toch hopen dat de hef gebouwd is VOORDAT de draaibrug vervangen werd.

quote:
In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling.
Slechte zin, kan veel beter.

quote:
Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het spoorverkeer.
Een spoorverbinding die geen last meer heeft van spoorverkeer? Okee :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 19:35:52 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125729738
oh ja, het is FOK! ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125729800
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, het is FOK! ;)
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 19:37:59 #74
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_125729842
Nounou, Dr Flash. Alsof jouw stukjes altijd proza toppertjes zijn.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_125729941
Ja. Samenhangende verhalen schrijf ik, die zeggen wat er op de bijgaande foto te zien is, die grammaticaal kloppen, alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125729944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Fok! PTA Treinentopic historie
Op deze mooie donderdag 25 april ben ik na een opdracht voor school naar Rotterdam afgereisd om daar een bezoekje te brengen aan een stukje spoorhistorie. Vele malen over gelezen, vele malen door de oplossing gereisd en vele malen naar gestaard maar nog nooit 'De Hef' bezocht. De reis begon in Rotterdam niet zo soepel met bus 48 vanaf Rotterdam Centraal naar bushalte Willemsbrug, in de file op Coolsingel. Uiteindelijk met slechts vijf minuten vertraging gearriveerd en vrijwel direct het volgende plaatje geschoten waar wij deze tour zullen beginnen.

[ afbeelding ]
Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was vervangen. In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling. Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het spoorverkeer.

[ afbeelding ]
Als het mandje genegeerd wordt zien we vooral een niet onderhouden stuk brug. Opvallend is dat het spoor nog steeds bevestigd is op de stalen constructie. Goed te zien is dat het spoor nog op de oude manier bevestigd werd aan de constructie, in dit geval met kraagbouwen en dat compensatielas nog steeds aanwezig is. Een dubbel hek maakt het voor ondergetekende onmogelijk om een betere foto te maken van dit deel.

[ afbeelding ]
Als de fotograaf zich omdraait is dit het aanzicht. De stad Rotterdam met op de voorgrond de aardebaanconstructie van de oude spoorbaan. Tegenwoordig liggen hier om de zoveel meter oude stelcom platen en zijn er bankjes en prullenbakken aangebracht. Ondanks dat je tussen het bruisende centrum en de Kop van Zuid zit is dit een zeer aangename plek om te zijn. Heerlijk rustig.

[ afbeelding ]
De Hef inclusief de aardebaanconstructie.
Leuke foto's!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 19:40:12 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125729954
quote:
3s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken :P
mja, ik ben juist blij dat de Hef weer eens voorbijkomt. Is toch een mooi stukje spoorweggeschiedenis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125730069
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik ben juist blij dat de Hef weer eens voorbijkomt. Is toch een mooi stukje spoorweggeschiedenis
Tuurlijk! Ik ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125730313
quote:
3s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken :P
Droppie, ik had iets te vroeg op posten gedrukt. Nu def.
pi_125730372
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de hef gebouwd is VOORDAT de draaibrug vervangen werd.

[..]

Slechte zin, kan veel beter.

[..]

Een spoorverbinding die geen last meer heeft van spoorverkeer? Okee :')
:') :P
pi_125730737
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210

Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt :+
pi_125730777
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210

Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt :+
Raildempers scheelt ~5dB(A), en dat is een aanpassing aan het spoor ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 20:08:11 #83
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_125731227
Mooie foto's hoor, b2py!
pi_125731296
Danku allen! :)
pi_125732165
Leuke foto's inderdaad ^O^
Ik ben ook maar weer even me hdd ingedoken en heb weer een map foto's uit 2007 teruggevonden van De Hef. Gemaakt tijdens de plaatsing van de radar bovenop.

Zo ziet het er van boven dan dus uit :P




En deze is er toen opgezet :7


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2013 20:32:58 ]
  Redactie Sport donderdag 25 april 2013 @ 20:29:28 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125732175
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210

Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt :+
Wat ik me trouwens afvraag: als het een snerpend geluid is komt het van de wielen. Is het niet mogelijk om het spoor in een iets andere vorm te slijpen? Volgens mij is dat hetzelfde met de rijtuigen van de Pimpel, die in Nederland een veel snerpender geluid maken dan in Duitsland (dacht ik ergens gelezen te hebben). In Duitsland zou het railprofiel een heel klein beetje anders zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_125732319
Dan lijkt het me makkelijker om de wielen net even anders te slijpen.
  donderdag 25 april 2013 @ 21:01:47 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125734039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:

Als laatst resteert dit gebouwd van 'Healthcity', dat ook op een oude fundering staat. Voor mij helaas onbekend waar deze fundering voor heeft gediend. Een van jullie enig idee?
De oude Willemsbrug!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 april 2013 @ 21:04:41 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125734218
Da's dus ook de reden dat de aansluiting van de nieuwe Willemsbrug zo'n rare slinger maakt. Vroeger ging je rechtdoor over de Willemsbrug, die op het Noordereiland aansloot op de Koninginnebrug (die de Koningshaven kruist). Ook op het Noordereiland heb je nu zo'n malle slinger als je naar Zuid wilt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 21:14:52 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125734923
Die ex-ACTS en ex-ex-NMBS 6700-loc van Locon staat nu naar het schijnt in de Sloehaven. Ding was een tijdje in Duitsland voor inbouw van radiobediening, maar heeft dit uiteindelijk niet gekregen

http://forum.beneluxspoor(...)38645.html#msg838645
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125735180
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan lijkt het me makkelijker om de wielen net even anders te slijpen.
Is dat niet al gebeurd bij de Fyra V160's? De geluidsproductie daarvan is een paar jaar terug in ieder geval fors teruggedrongen door enkele vrij simpele maatregels, dat zou er goed één van geweest kunnen zijn. Niet genoeg om de omwonenden tevreden te stellen, maar ja, of dat ooit gaat lukken..
pi_125736064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:18 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Is dat niet al gebeurd bij de Fyra V160's? De geluidsproductie daarvan is een paar jaar terug in ieder geval fors teruggedrongen door enkele vrij simpele maatregels, dat zou er goed één van geweest kunnen zijn. Niet genoeg om de omwonenden tevreden te stellen, maar ja, of dat ooit gaat lukken..
Dat gaat waarschijnlijk nooit lukken inderdaad. Die waren gewoon stilte gewend, en hoe je het ook wend of keert, een trein maakt altijd lawaai.
pi_125737556
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

De oude Willemsbrug!
Lijkt mij sterk want het monument de Maasbeeld staat op de fundering van de Willemsbrug. Of was er zo'n brede fundering aan de kop?nvm.

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 25-04-2013 22:11:24 ]
  donderdag 25 april 2013 @ 22:29:29 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125739980
Idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_125742864
Ik stel voor de HSL vanaf tien uur 's avonds stil te leggen ter beperking van de geluidsoverlast.
pi_125742890
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef Bitlord het volgende:
Ik stel voor de HSL vanaf tien uur 's avonds stil te leggen ter beperking van de geluidsoverlast.
Meen je dit serieus of?
pi_125742928
Was dit hier al langskomen?

OptimaalFM twitterde op donderdag 25-04-2013 om 20:51:57 Bij Wehl is vanavond een trein beschoten. Vermoedelijk met een windbuks. Morgenvroeg meer info in het OFM nieuws http://t.co/pgMnlqRKeT reageer retweet
  donderdag 25 april 2013 @ 23:14:09 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125743000
Jullie krijgen de groeten uit Calais, waar de laatste treinen al om half 9 's avonds vertrekken en er 's avonds in het hele dorp geen kut te beleven is.

Eerder vandaag wel langs een LGV gestaan, foto's volgen.
pi_125743035
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Meen je dit serieus of?
Neen, maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook weer niet. In Hoorn Kersenboogerd is het treinverkeer ook al afgenomen hierdoor.
  donderdag 25 april 2013 @ 23:14:50 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125743045
je hotelletje heeft toch wel een bar? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')