abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125716348
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was een tunnel daar niet handiger geweest vraag ik me af :P
Kost meer doekoes jwz.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125716457
Nee wacht het zit anders. Eerst was er de spoorlijn, die gewoon rechtdoor ging. Met station Rendsburg. Toen kwam dat kanaal. Maar ja, daar moesten wel grote boten doorheen kunnen, en dat station lag veel te dicht bij het kanaal om dan nog aan een tunnel te beginnen. Dus is die lus erbij gekomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 14:20:27 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125718405
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ze onderschatten de intelligentie van "Veel Mensen" }:|
Jij overschat, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 14:47:07 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125719460
Voor wie zin heeft: Leesvoer over de geluidsmetingen bij de HSL: http://www.rijksoverheid.(...)uidmetingen-hsl.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2013 @ 14:49:12 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125719534
En verder zijn er nog wat documenten vanwege een WOB-verzoek inzake de FYRA en de HSL
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125719850
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor wie zin heeft: Leesvoer over de geluidsmetingen bij de HSL: http://www.rijksoverheid.(...)uidmetingen-hsl.html
Ik vond de herrie meevallen net.

Ik merkte trouwens dat ik last had van suisende oren bij iedere tunnel die de Fyra in dook.
pi_125719962
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
En verder zijn er nog wat documenten vanwege een WOB-verzoek inzake de FYRA en de HSL
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Die emails zijn uitgeprint en weer ingescand zo te zien. Jankwerk.
Bier.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:04:35 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125720036
Collega van me was vanochtend onderweg naar Nederland met de Thalys 9327, is eruit gekickt door onbekende reden door antwerpen met "zoek het uit neem de Excuus express maar naar Schiphol", weet iemand meer? T gaat om deze trein
pi_125720304
Defect materieel zegt ns Hispeed op Twitter.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:17:43 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125720410
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:14 schreef b2py het volgende:
Defect materieel zegt ns Hispeed op Twitter.
Vaag ik zit inmiddels bij gisteravond de tweets te lezen en zie niks :s) zou ie verwijderd zijn?
pi_125720564
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Vaag ik zit inmiddels bij gisteravond de tweets te lezen en zie niks :s) zou ie verwijderd zijn?
https://twitter.com/NSHispeed_info
Bier.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:22:40 #38
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125720586
quote:
Oh ze hebben 2 accounts.. :)
pi_125720598
pi_125721098
Nog een videootje over de koningstrein voor wie geïnteresseerd is. Er wordt zelfs aandacht besteedt aan de spotters die zich vanochtend op Den Haag HS verzamelden.

pi_125721230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:22 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Lojk, zwei maal umsteigen.

en je batterij is leeg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 15:43:46 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125721359
Edit: Marokko heeft dit jaar een opdracht verstrekt aan Gredelj om 20 lokomotieven G26 te leveren. De eerste 4 lokomotieven zijn in januari getest. Het is een opdracht ter waarde van 7 miljoen euro. Marokko heeft op het moment 1900 km spoor. Daarvan is 1000 km geëlektrificeerd. De overige 900 km wordt op het moment geëlektrificeerd en dat moet in 2015 afgerond zijn. ONCF zijn de Marokkaanse spoorwegen.













































http://tzv-gredelj.biz.hr(...)tives-to-follow.html

[ Bericht 28% gewijzigd door Jellereppe op 25-04-2013 16:50:20 ]
pi_125721416
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lojk, zwei maal umsteigen.

en je batterij is leeg :P
Nee hoor ;)
pi_125721525
Wat?! Doe dan die foto's maar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125721609
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat?! Doe dan die foto's maar :Y
Ik vind beide beetje overdreven :p
pi_125721646
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind beide beetje overdreven :p
Ja een deel van die foto's stond er dubbel in ook. Beetje resizen, beetje selecteren, mag ook wel. Maar wel leuk natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2013 @ 16:00:53 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125722060
Mn zwitserse spoorkaart is binnen,nu nog in laten lijsten, gratis besteld via t Zwitserse verkeersbureau :D
  donderdag 25 april 2013 @ 16:05:05 #48
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125722227
Edit: Behalve de bestelling van 20 lokomotieven G26, zijn er nog twee orders/opdrachten verstrekt. Colas Rails heeft de opdracht gekregen om 185 km spoor aan te leggen dat geschikt is voor hogesnelheidstreinen te Marokko. Na 2015 zal er meer spoor klaargemaakt worden voor dit soort treinen. Dit is een opdracht van 136 miljoen euro.

De tweede order is verstrekt aan Alstom om 14 TGV's te leveren in 2015/2016. Dit is een contract ter waarde van 400 miljoen euro. Vlakbij het station Tanger, waar de TGV in 2016 zal beginnen met rijden, worden ook twee Hilton hotels gebouwd. Een 5 en een 4 sterren hotel. Die omgeving zal er gelikt uit zien over een tijdje. Ook station Kenitra willen ze laten ombouwen tot een wat modernere station.

quote:
Colas Rail and its subsidiary Colas Rail Maroc, as part of a consortium with Egis Rail, have won the design-build contract for a 185km double-track-high speed rail line in Morocco.

The total contract value amounts to ¤136m, of which ¤124m are earmarked for Colas Rail and Colas Rail Maroc.

The work involves studies and construction for the line between Tangiers and Kenitra as well as catenary systems and studies, materials supply and construction for two work-site facilities.

Work is slated to last 42 months and the line is scheduled to open during the first half of 2016.

The win follows other projects in the region including the award at the end of 2012 of a contract for the extension of the Algiers metro in Algeria and this year’s win of a contract
Bron: http://www.theconstructio(...)ccos-high-speed-rail
quote:
Frankrijk concretiseert verkoopt TGV aan Marokko

Frankrijk heeft de verkoop van zijn hogesnelheidstrein TGV aan Marokko vandaag geconcretiseerd: de groep Alstom kondigde aan een contract van 400 miljoen euro voor de levering van veertien treinstellen te hebben binnengehaald. Die moeten in december 2015 in gebruik genomen worden op de verbinding tussen Tanger en Casablanca.

De treinverbinding laat toe de reistijd tussen Tanger en Casablanca van 4.45 uur tot 2.10 uur terug te brengen, alsook tot 10 miljoen reizigers te vervoeren, zo blijkt uit een communiqué van Alstom. De veertien treinstellen zullen hoofdzakelijk in Frankrijk, op de sites van Alstom Transport, ontworpen en geproduceerd worden. (afp/adv)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)GV-aan-Marokko.dhtml


[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 25-04-2013 16:56:32 ]
  donderdag 25 april 2013 @ 16:10:31 #49
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_125722463
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Ik heb het een paar keer gehad nu, dat spoorbomen - na het passeren van de trein - weer opengingen, en toen de bomen vertikaal stonden het tingen nog doorging, en de bomen weer rap naar beneden kwamen. En ja, inderdaad, een trein van de andere kant.
Dus ik rijd nooit door zolang de lampen nog knipperen, ondanks geirriteerd aandringen van passagiers in de auto, of getoeter van achterliggers.
pi_125722549
Je moet je sowieso niks aantrekken van andere automobilisten, zeker niet van BMW rijders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')