Gebeurde mijn pa afgelopen maandag op Amsterdam CSquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Maat van mij in de trein Den Haag Hollands Spoor v. 19.28, richting Amsterdam C via Haarlem. Trein krijgt doorgaand veilig op Leiden en de machinist vergeet te stoppen. Hondertal man en vrouw nu op Voorhout om daar terug te reizen.
ik vandaag weer nieuwe zien staanquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:38 schreef greavy het volgende:
Oké, de Lint'jes uit Arnhem overbrengen naar Groningen, om ze aldaar door NedTrain te laten conserveren. Vervolgens breng je ze vrolijk weer naar Amersfoort voor stalling ... Kunnen ze dat conserveren niet in Amersfoort op de Bokkeduinen vraag ik mij af ..
deed ie goedquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Gebeurde mijn pa afgelopen maandag op Amsterdam CS_!
Eigenlijk heel simpel. GLFL betekent: "Voorbijrijden toegestaan met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40 km/h, om op elke plaats achter dit sein, waar een belemmering voor het verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen."quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:24 schreef Igen het volgende:
Maar de vraag was volgens mij eigenlijk waarom geen geel-knipper wordt gebruikt om bij stations kortere opvolgtijden te kunnen hebben.
t zijn net mensen he die machinistenquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Maat van mij in de trein Den Haag Hollands Spoor v. 19.28, richting Amsterdam C via Haarlem. Trein krijgt doorgaand veilig op Leiden en de machinist vergeet te stoppen. Hondertal man en vrouw nu op Voorhout om daar terug te reizen.
Waarom is dat voor NS / ProRail (en voor zover ik weet bij de metro in Amsterdam ook) een probleem terwijl pak 'm beet in Dortmund wel structureel rijwegen naar bezet spoor worden ingezet?quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel simpel. GLFL betekent: "Voorbijrijden toegestaan met een zodanige snelheid, die niet hoger is dan 40 km/h, om op elke plaats achter dit sein, waar een belemmering voor het verder rijden aanwezig is, te kunnen stoppen."
Een obstakel is iets anders dan een rijdend object. Om die reden mag GLFL alleen ingesteld worden als de treindienstleider zeker weet dat de andere trein op dat spoor daadwerkelijk stilstaat. Een andere reden om GLFL niet op zo'n manier te gebruiken is dat het gebruik ineens iets normaals wordt, waarmee het zijn attentiewaarde verliest.
Plannen op voor de rode komen is verboden sinds 21 april 2012. Zelfde geldt voor geel overigens.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom is dat voor NS / ProRail (en voor zover ik weet bij de metro in Amsterdam ook) een probleem terwijl pak 'm beet in Dortmund wel structureel rijwegen naar bezet spoor worden ingezet?
(Heeft dat msischien met de beperkingen van ATB-EG zonder ATB-vv te maken?)
Doorgeschoten veiligheidsmaffia.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Plannen op voor de rode komen is verboden sinds 21 april 2012. Zelfde geldt voor geel overigens.
Het is het schuitje bovenop de stroomafnemer die slijt, gemaakt van als ik me niet vergis: Koolstof...quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef videonatic het volgende:
Die spanningskabel waar de trein z'n stroom uit haalt, slijten die wel? Aangezien zo'n trein er dagelijks een paar honderd keer tegen schuurt. Heb ze nog nooit die kabels zien vervangen.
Levensduur ~20 jaarquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef videonatic het volgende:
Die spanningskabel waar de trein z'n stroom uit haalt, slijten die wel? Aangezien zo'n trein er dagelijks een paar honderd keer tegen schuurt. Heb ze nog nooit die kabels zien vervangen.
Behalve als ze brekenquote:
Dat ze breken ligt vrijwel nooit aan de stroomkabel zelf maar aan het apparaat wat er tegen beweegtquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:22 schreef V2 het volgende:
[..]
Behalve als ze brekenmaar zo enorm vaak gebeurt dat gelukkig ook weer niet.
Ik moet zeggen dat ik niet zo in de filosofie zit van de waarde van het seinbeeld GLFL (wellicht dat Mr Klaasje daar iets meer over kan zeggen), maar rijden op zicht is geen rijweg naar bezet spoor. Rijden op zicht is niets meer dan dat wat de naam al zegt, alle inrichtingen zijn vergrendeld en worden gecontroleerd op de juiste stand en er is geen tegenrijweg ingesteld vanaf het eerste tegensein, maar er wordt totaal niet op spoorbezetting gecontroleerd. Op elke willekeurige plek in de rijweg zou een spoorbezetting kunnen zijn, ook op secties die binnen profiel liggen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom is dat voor NS / ProRail (en voor zover ik weet bij de metro in Amsterdam ook) een probleem terwijl pak 'm beet in Dortmund wel structureel rijwegen naar bezet spoor worden ingezet?
(Heeft dat msischien met de beperkingen van ATB-EG zonder ATB-vv te maken?)
Tsja, zo zou je het kunnen noemen, maar van de andere kant, wat voor zin heeft het om te plannen dat een trein altijd op een bepaald punt voor de rooie loopt? De reiziger is er niet bij gebaat...quote:
In Amersfoort was laatst de draad langs spoor 7 ineens vervangen, die glom mij tegemoet. Het slijt dus wel iets.quote:
Waarschijnlijk een dunne plek, die kunnen ontstaan als er opeens zeer veel vermogen benodigd is en de kabel flink op zijn donder krijgt. Dan kan extra slijtage ontstaan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:30 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
In Amersfoort was laatst de draad langs spoor 7 ineens vervangen, die glom mij tegemoet. Het slijt dus wel iets.
Koper slaat groen uit als het roest. Ik denk door de spanning die erop staat dat dat alleen niet voorkomt, of kan voorkomen. Wat dat betreft ben ik niet zo elektrotechnisch geschoold.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met rijdraden, roest dat als dat niet bereden word?
Ligt eraan hoe het corrodeert, als het oxideert heb je koperoxide en dat is inderdaad zwart. Groen koper is volgens mij kopercarbonaat. Kopersulfaat is volgens mijn Google blauw.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:51 schreef Duvel het volgende:
Koper wordt zwart als het oxideert. Groen koper = kopersulfaat = zure regen, en dat is tegenwoordig een stuk minder dan vroeger. De rijdraad slijt, maar inderdaad normaal gesproken in zo'n 20 jaar. Tenzij je harde punten in de bovenleiding hebt of er een trein met een slechte beugel voorbijkomt. Het uitgloeien van een rijdraad betekent altijd vervanging omdat ie daarvan zacht wordt en dan kan ie niet meer goed afgespannen worden.
Ok, ook geschikt voor roestrijden?quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:01 schreef Duvel het volgende:
Er is zoiets als een rijdraadborstelwagen, dus blijkbaar is het toch hardnekkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |