Had het vol moeten staan met smileys dan? Dit is toch gewoon een zakelijk geformuleerde mededeling? Laten we alsjeblieft niet achter de Britten aangaan als het om toonzetting gaat zeg.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:32 schreef Fiorano het volgende:
En de toon is weinig klantvriendelijk...
Jaquote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Als je nu een NS-abonnement aanschaf en die op een persoonlijke OV-chipkaart laadt die je reeds in bezit hebt maar begin 2014 verloopt, krijg je dan extragratis een nieuwe chipkaart tegen die tijd?
Ik denk dat men erg valt over "Veel mensen denken dat..". Dat is een beetje belerend in vergelijking met de zakelijke melding "zorg voor een geldig vervoersbewijs" wat weer minder klantvriendelijk is dan "U kunt met uw ov-chipkaart of met een speciaal dagkaartje verkrijgbaar bij xxx reizen".quote:Op donderdag 25 april 2013 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Had het vol moeten staan met smileys dan? Dit is toch gewoon een zakelijk geformuleerde mededeling? Laten we alsjeblieft niet achter de Britten aangaan als het om toonzetting gaat zeg.
Het is gisteren toevallig voorbijgekomen hier, want ik had dezelfde vraagquote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Kan ik een straalbezopen camembertvreter vertrouwen?
Dit dus, smilies geven niet meer klantvriendelijkheid. Maar je klant op een normale manier benaderen wel.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat men erg valt over "Veel mensen denken dat..". Dat is een beetje belerend in vergelijking met de zakelijke melding "zorg voor een geldig vervoersbewijs" wat weer minder klantvriendelijk is dan "U kunt met uw ov-chipkaart of met een speciaal dagkaartje verkrijgbaar bij xxx reizen".
Wij gaan trouwens ook over en bizar hoge brug. Enkelsporig. Ik kan alleen nooit onthouden of het bij Flensburg of Neumünster is.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch niet echt bij de Müngstener in de buurt dus
Er waren wel 2 oplossingen steeds, ik ben het gewoon zelf maar gaan zoekenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zat te denken "huh de oplossing was toch al binnen vijf reacties na de foto gegeven?" maar dat was natuurlijk bahn.de op Facebook.
Rendsburgquote:Op donderdag 25 april 2013 12:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wij gaan trouwens ook over en bizar hoge brug. Enkelsporig. Ik kan alleen nooit onthouden of het bij Flensburg of Neumünster is.
ben je ziek ofzoquote:Op donderdag 25 april 2013 12:55 schreef b2py het volgende:
Nostalgie, ik heb een papieren kaartje gekocht.
Kost meer doekoes jwz.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was een tunnel daar niet handiger geweest vraag ik me af
Jij overschat, etc.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze onderschatten de intelligentie van "Veel Mensen"
Ik vond de herrie meevallen net.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor wie zin heeft: Leesvoer over de geluidsmetingen bij de HSL: http://www.rijksoverheid.(...)uidmetingen-hsl.html
Die emails zijn uitgeprint en weer ingescand zo te zien. Jankwerk.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
En verder zijn er nog wat documenten vanwege een WOB-verzoek inzake de FYRA en de HSL
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Vaag ik zit inmiddels bij gisteravond de tweets te lezen en zie niksquote:Op donderdag 25 april 2013 15:14 schreef b2py het volgende:
Defect materieel zegt ns Hispeed op Twitter.
https://twitter.com/NSHispeed_infoquote:Op donderdag 25 april 2013 15:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vaag ik zit inmiddels bij gisteravond de tweets te lezen en zie nikszou ie verwijderd zijn?
Oh ze hebben 2 accounts..quote:Op donderdag 25 april 2013 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
https://twitter.com/NSHispeed_info
Lojk, zwei maal umsteigen.quote:
Nee hoorquote:Op donderdag 25 april 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lojk, zwei maal umsteigen.
en je batterij is leeg![]()
Ja een deel van die foto's stond er dubbel in ook. Beetje resizen, beetje selecteren, mag ook wel. Maar wel leuk natuurlijkquote:
quote:Colas Rail and its subsidiary Colas Rail Maroc, as part of a consortium with Egis Rail, have won the design-build contract for a 185km double-track-high speed rail line in Morocco.
The total contract value amounts to ¤136m, of which ¤124m are earmarked for Colas Rail and Colas Rail Maroc.
The work involves studies and construction for the line between Tangiers and Kenitra as well as catenary systems and studies, materials supply and construction for two work-site facilities.
Work is slated to last 42 months and the line is scheduled to open during the first half of 2016.
The win follows other projects in the region including the award at the end of 2012 of a contract for the extension of the Algiers metro in Algeria and this year’s win of a contract
Bron: http://www.theconstructio(...)ccos-high-speed-rail
quote:Frankrijk concretiseert verkoopt TGV aan Marokko
Frankrijk heeft de verkoop van zijn hogesnelheidstrein TGV aan Marokko vandaag geconcretiseerd: de groep Alstom kondigde aan een contract van 400 miljoen euro voor de levering van veertien treinstellen te hebben binnengehaald. Die moeten in december 2015 in gebruik genomen worden op de verbinding tussen Tanger en Casablanca.
De treinverbinding laat toe de reistijd tussen Tanger en Casablanca van 4.45 uur tot 2.10 uur terug te brengen, alsook tot 10 miljoen reizigers te vervoeren, zo blijkt uit een communiqué van Alstom. De veertien treinstellen zullen hoofdzakelijk in Frankrijk, op de sites van Alstom Transport, ontworpen en geproduceerd worden. (afp/adv)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)GV-aan-Marokko.dhtml
Ik heb het een paar keer gehad nu, dat spoorbomen - na het passeren van de trein - weer opengingen, en toen de bomen vertikaal stonden het tingen nog doorging, en de bomen weer rap naar beneden kwamen. En ja, inderdaad, een trein van de andere kant.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Dat is toch logisch? Er staat niet voor niets "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Dus inderdaad niets aantrekken van dat soort personen.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gehad nu, dat spoorbomen - na het passeren van de trein - weer opengingen, en toen de bomen vertikaal stonden het tingen nog doorging, en de bomen weer rap naar beneden kwamen. En ja, inderdaad, een trein van de andere kant.
Dus ik rijd nooit door zolang de lampen nog knipperen, ondanks geirriteerd aandringen van passagiers in de auto, of getoeter van achterliggers.
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:quote:Op donderdag 25 april 2013 16:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Er staat niet voor niets "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen". Dus inderdaad niets aantrekken van dat soort personen.
Soberzo is het op enkelspoor een beetje onzinquote:Op donderdag 25 april 2013 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39
Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
quote:ONCF locomotives on test
06 February 2013
TZV Gredelj diesel locomotives for Moroccan national railway ONCF on test in Croatia (Photo: Domagoj Polovic).
MOROCCO: The first four of 20 diesel locomotives ordered by Moroccan national railway ONCF last year were on test in Croatia during January.
The 3 300 BHP Co-Co freight locomotives have been assembled by TŽV Gredelj as subcontractor to US firm National Railway Equipment Co. They are powered by second-hand EMD 16-645 engines remanufactured by NREC.
The first 15 locomotives will have a top speed of 104 km/h, the remaining five will be suitable for 140 km/h.
Electro-Motive Diesel, NREC, Qatar-based Blooming Heights, China National Corp for Overseas Economic Co-operation and Croatian national railway HZ have expressed interest in acquiring the assets of TZV Gredelj, which entered bankruptcy in October.
Bron: http://www.railwaygazette(...)motives-on-test.html
Ingewikkelder kan ook.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat bord staat er ook als dat nooit zo is:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,139.49,,0,3.39
Dit is het stamlijntje in Hengelo naar de Akzo. Er komt één keer per week een trein, dus twee achter elkaar gebeurt gewoon nooit...
Dat rode licht komt dus pas als er (waarschijnlijk een week later) nog een auto langs is gekomen die *wel* door rijdt. Dan zie je aan de overkant van de overweg eventjes een rood licht wat daarna weer gedoofd is als de auto doorrijdtquote:Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ingewikkelder kan ook.
[ afbeelding ]
Staat bij Barneveld-Noord.
quote:ProRail verkort wachttijd voor spoorbomen
UTRECHT (ANP) - Bij 125 spoorwegovergangen hoeven mensen binnenkort waarschijnlijk minder lang te wachten. Spoorbeheerder ProRail trekt een miljoen euro uit om te onderzoeken of de spoorbomen minder lang naar beneden kunnen. Dat liet ProRail donderdag weten.
,,Soms gaat het om seconden winst door seinen anders te plaatsen, kleine aanpassingen in de dienstregeling of in overleg met de vervoerder snellere vertrektijden van treinen'', laat ProRail weten. ,, Eind dit jaar moet er een plan van aanpak liggen.'' Prorail trekt daarvoor 1 miljoen euro uit. Bij twaalf overwegen zijn de wachttijden al verkort.
Ongeduld
Ongeduld en roekeloosheid zijn de oorzaak van het leeuwendeel van de ongelukken op spoorwegovergangen. Met een speciale campagne, die donderdag van start ging, vraagt ProRail aandacht voor de ongevallen op spoorwegovergangen. ,,Uiteindelijk is wel het gedrag van de weggebruiker bepalend voor de veiligheid'', stelt de spoorbeheerder.
Om 8.00 uur donderdagmorgen klonk op elk radiostation 32 seconden lang het rinkelende geluid van een gesloten overgang. "Wachten kan irritant zijn, maar van levensbelang!", wil de spoorwegbeheerder maar zeggen. Ook vrijdag gaan de radiospotjes verder, maar Prorail belooft dat ze dan leuker zijn. Twitteraars maakten donderdagmorgen duidelijk hun ongenoegen kenbaar: "Jezus, best wel irritante radioreclame van #prorail als je niet zo lang geslapen hebt.." Anderen zagen het nut er wel van in: "Volgens mij komt de boodschap aan."
Daling van ongevallen
Uit onderzoek van ProRail blijkt overigens dat het aantal ongevallen op overwegen in 2012 is gedaald, maar dat er wel meer mensen zijn omgekomen ten opzichte van 2011. In totaal stierven vorig jaar 14 mensen door een ongeluk op een overweg. In 2013 zijn tot nu toe al 5 mensen omgekomen bij in totaal 9 aanrijdingen.
Bron:http://www.gelderlander.n(...)spoorbomen-1.3785031
Haha, sorry. Ik zie het nu pas, verdomme.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:04 schreef b2py het volgende:
Lezen maat, boven jouw post gaat het daar ook al over
Er staat sowieso geen licht.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ingewikkelder kan ook.
[ afbeelding ]
Staat bij Barneveld-Noord.
Vroeger sloten overwegen inderdaad iets eerder. Dat heeft te maken met het toegepaste type aankondigingsberekening. De netto aankondigingstijd of ontruimingstijd wordt bepaald op basis van de breedte van overweg, de snelheid van de weggebruikers en het type weggebruiker. Deze berekening is ca. 10 jaar geleden gewijzigd, de oude berekeningswijze wordt sindsdien 'oude stijl' genoemd, de nieuwe heet 'nieuwe stijl'.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij.
Ik zag 'm langsrijden in de buurt van Leiden ja.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 9520 + 9481
Nadat de trein mij gepasseerd was als IC naar Dordrecht, kwam hij weer terug volgens plan voorop naar Amsterdam als IC 2259, en duikt hier over de fly-over net voorbij Zwijndrecht. Onder de fly-over gaat het spoor richting de Kijfhoek Midden en verder, waar alleen goederentreinen komen.
Ik mag toch hopen dat de hef gebouwd is VOORDAT de draaibrug vervangen werd.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was vervangen.
Slechte zin, kan veel beter.quote:In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling.
Een spoorverbinding die geen last meer heeft van spoorverkeer? Okeequote:Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het spoorverkeer.
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te makenquote:
Leuke foto's!quote:Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Fok! PTA Treinentopic historie
Op deze mooie donderdag 25 april ben ik na een opdracht voor school naar Rotterdam afgereisd om daar een bezoekje te brengen aan een stukje spoorhistorie. Vele malen over gelezen, vele malen door de oplossing gereisd en vele malen naar gestaard maar nog nooit 'De Hef' bezocht. De reis begon in Rotterdam niet zo soepel met bus 48 vanaf Rotterdam Centraal naar bushalte Willemsbrug, in de file op Coolsingel. Uiteindelijk met slechts vijf minuten vertraging gearriveerd en vrijwel direct het volgende plaatje geschoten waar wij deze tour zullen beginnen.
[ afbeelding ]
Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was vervangen. In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling. Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het spoorverkeer.
[ afbeelding ]
Als het mandje genegeerd wordt zien we vooral een niet onderhouden stuk brug. Opvallend is dat het spoor nog steeds bevestigd is op de stalen constructie. Goed te zien is dat het spoor nog op de oude manier bevestigd werd aan de constructie, in dit geval met kraagbouwen en dat compensatielas nog steeds aanwezig is. Een dubbel hek maakt het voor ondergetekende onmogelijk om een betere foto te maken van dit deel.
[ afbeelding ]
Als de fotograaf zich omdraait is dit het aanzicht. De stad Rotterdam met op de voorgrond de aardebaanconstructie van de oude spoorbaan. Tegenwoordig liggen hier om de zoveel meter oude stelcom platen en zijn er bankjes en prullenbakken aangebracht. Ondanks dat je tussen het bruisende centrum en de Kop van Zuid zit is dit een zeer aangename plek om te zijn. Heerlijk rustig.
[ afbeelding ]
De Hef inclusief de aardebaanconstructie.
mja, ik ben juist blij dat de Hef weer eens voorbijkomt. Is toch een mooi stukje spoorweggeschiedenisquote:Op donderdag 25 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken
Tuurlijk! Ik ookquote:Op donderdag 25 april 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik ben juist blij dat de Hef weer eens voorbijkomt. Is toch een mooi stukje spoorweggeschiedenis
Droppie, ik had iets te vroeg op posten gedrukt. Nu def.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, op "historie" na heeft heel de titel geen flikker met het verhaal te maken
quote:Op donderdag 25 april 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de hef gebouwd is VOORDAT de draaibrug vervangen werd.
[..]
Slechte zin, kan veel beter.
[..]
Een spoorverbinding die geen last meer heeft van spoorverkeer? Okee
Raildempers scheelt ~5dB(A), en dat is een aanpassing aan het spoorquote:Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210
Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt
Wat ik me trouwens afvraag: als het een snerpend geluid is komt het van de wielen. Is het niet mogelijk om het spoor in een iets andere vorm te slijpen? Volgens mij is dat hetzelfde met de rijtuigen van de Pimpel, die in Nederland een veel snerpender geluid maken dan in Duitsland (dacht ik ergens gelezen te hebben). In Duitsland zou het railprofiel een heel klein beetje anders zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:58 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)l_verminderen-145210
Waarom gaan ze het spoor veranderen als de treinen te veel geluid maken?
Misschien is het allemaal al een stuk minder als de gebruikte trein niet half uit elkaar rammelt terwijl hij langsrijdt
De oude Willemsbrug!quote:Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Als laatst resteert dit gebouwd van 'Healthcity', dat ook op een oude fundering staat. Voor mij helaas onbekend waar deze fundering voor heeft gediend. Een van jullie enig idee?
Is dat niet al gebeurd bij de Fyra V160's? De geluidsproductie daarvan is een paar jaar terug in ieder geval fors teruggedrongen door enkele vrij simpele maatregels, dat zou er goed één van geweest kunnen zijn. Niet genoeg om de omwonenden tevreden te stellen, maar ja, of dat ooit gaat lukken..quote:Op donderdag 25 april 2013 20:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan lijkt het me makkelijker om de wielen net even anders te slijpen.
Dat gaat waarschijnlijk nooit lukken inderdaad. Die waren gewoon stilte gewend, en hoe je het ook wend of keert, een trein maakt altijd lawaai.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is dat niet al gebeurd bij de Fyra V160's? De geluidsproductie daarvan is een paar jaar terug in ieder geval fors teruggedrongen door enkele vrij simpele maatregels, dat zou er goed één van geweest kunnen zijn. Niet genoeg om de omwonenden tevreden te stellen, maar ja, of dat ooit gaat lukken..
Lijkt mij sterk want het monument de Maasbeeld staat op de fundering van de Willemsbrug. Of was er zo'n brede fundering aan de kop?nvm.quote:
Meen je dit serieus of?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:12 schreef Bitlord het volgende:
Ik stel voor de HSL vanaf tien uur 's avonds stil te leggen ter beperking van de geluidsoverlast.
twitter:OptimaalFM twitterde op donderdag 25-04-2013 om 20:51:57Bij Wehl is vanavond een trein beschoten. Vermoedelijk met een windbuks. Morgenvroeg meer info in het OFM nieuws http://t.co/pgMnlqRKeT reageer retweet
Neen, maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook weer niet. In Hoorn Kersenboogerd is het treinverkeer ook al afgenomen hierdoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |