b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 21:19 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 21:20 |
Sorry Darkwing ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:20 |
![]() No Prob ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:21 |
En Hoeveel verbidingen tussen Treinen tram en trein en metronetwerken liggen er nog in NL? Is die op rotterdam zuid inmiddels al weg? | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:21 |
Er zijn klapwissels ![]() Idix. | |
KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 21:24 |
Oh, huh, wat stom. Dus de software is veranderd waardoor het niet meer accepteert dat je ROS 2e klasse hebt en Weekend Vrij 1e klasse, en als je dat via een omweg wel gedaan krijgt en het probeert te gebruiken, stopt je OVC te werken? Als ik van die actie gebruikmaak, wordt het dan maar 2e klas _0- | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:25 |
En ik maar zoeken op Idefix ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:27 |
![]() Heb je al een Voordeelurenabonnement? Dan die lekker aanhouden, en Weekend Vrij op een nieuwe OV-chipkaart laten leveren. Doordeweeks je VDU gebruiken en in het weekend de tweede kaart met Weekend Vrij ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 21:29 |
Ik heb een VDU ja, geldig tot ergens in september geloof ik. Inderdaad tot die datum waarschijnlijk de handigste oplossing. Jammer dat het mom "Eén kaart voor alle OV" dan niet meer opgaat ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:31 |
NS wil reizigers van het Voordeelurenabonnement af hebben, voor die ¤ 60 per jaar (¤ 5 per maand) reis je na 9:00 met 40% korting. Ook tijdens de avondspits, en dat scheelt NS dus geld. Ze hebben je liever op een duurder abonnement (zoals Altijd korting, ¤ 20 per maand) of een *Vrij-product zodat je buiten de spitsen gaat reizen. Ik zou dat VDU lekker aanhouden, en Weekend Vrij op een tweede kaart aanschaffen. Dat heb ik vorige maand gedaan met het Dal Vrij-aanbod. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 21:33 |
Enkele zijn er nog Uit mijn hoofd: - Waalhaven - Hillegersberg - Leidschendam - Venserpolder Aansluiting (tussen Duivendrecht en Diemen-Zuid) Geen idee of ik er dan nog eentje mis | |
greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 21:34 |
Ik heb ooit dit gepost, en dat klopt tegenwoordig nog. Nederlandse Spoorwegen Diverse producten op uw OV-Chipkaart Bij NS en de overige vervoerders zijn diverse producten actief voor de ov-chipkaart. NS filtert de voor hun niet relatieve producten eruit, en heeft op de overgebleven producten een prioriteit ingesteld. Om toch van een bepaald product te genieten, kan een extra kaart nodig zijn. De prioriteit ziet er bij NS Reizigers zo uit (regionale producten tellen NIET mee en staan niet tussen de lijst, want worden direct uitgefilterd). Aan de hand van deze lijst word er een product gekozen: 1e keuze. OV-jaarkaart 2. Viziris 3. Kids Vrij, Altijd Vrij 4. Keuzedagen 60+, Studenten Weekend-vrij/Week-vrij 5. Dal Vrij / WeekendVrij 6. Altijd Voordeel 7. Studenten Weekend-korting 8. Studenten Week korting 9. Voordeelurenabonnement 10. Dal Voordeel Wanneer je dus op één OV-chipkaart het WeekendVrij en Voordeelurenabonnement hebt, krijg je geheid problemen. Althans, je VDU wordt niet meer gebruikt, ook al reis je in de middagspits op saldo, dan betaal je vol-tarief. | |
KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 21:34 |
Ik kan mijn VDU niet verlengen, maar goed, september duurt nog wel even. Zien we dan verder. ![]() Het Weekend Vrij-aanbod is namelijk wel aantrekkelijk. Zeker voor 10 euro extra de optie om 1e klas te reizen. Ik reis vrijwel nooit 1e klas nu, maar het is wel erg comfortabel. Ook in de weekenden is het vaak druk in de trein en bepaalde extra's - met name de stopcontacten - komen ook wel van pas. En een goed excuus om vaker de trein in te duiken ![]() Dank voor de hulp iig ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:36 |
VDU wordt automatisch verlengd, als je OV-chipkaart minder dan een jaar geldig is krijg je een nieuwe toegestuurd. Graag gedaan. | |
KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 21:38 |
Het betreft het VDU dat aangeboden werd aan oud-studenten. Volgens mij is me destijds verteld dat het voor één jaar was, zonder optie tot verlenging. Misschien is het wel onzin hoor, maar omdat ze je inderdaad op de nieuwe abonnementen willen hebben, ga ik er toch vanuit... Alhoewel in Mijn NS wel gewoon het 'volgend betalingsmoment' staat aangegeven en niets anders raars. | |
greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 21:39 |
Dat abonnement heb ik ook van die oud-studenten, en die wordt automatisch weer met een jaar verlengd. Je moet alleen wel gaan betalen voor dat abonnement. | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 21:49 |
dat dus | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:50 |
Todat je kaart technisch verloopt natuurlijk | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:52 |
Dan krijg je een nieuwe. | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 21:59 |
Arriva-personeel in Noord-Nederland is goed bezig ![]() http://www.oogtv.nl/2013/(...)mcg-in-het-zonnetje/ | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:00 |
Netjes: commercieel én maatschappelijk betrokken. ![]() | |
Bitlord | dinsdag 23 april 2013 @ 22:01 |
Sortering lijkt niet helemaal te kloppen, kwam ik dit weekeinde achter. Op de een of andere wijze heb ik Altijd Korting Jaar op mijn kaart staan. En daardoor had ik met de bus maar 20% korting in de week, ipv 40% met Studentkaart weekeinde. Ik ga er deze week achteraan dat AKJ er af te halen. | |
KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 22:03 |
Ah, prima. Nogmaals dank, heren! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:05 |
Met dezelfde abbos die doorlopen? Vraagje, ik heb toen Nederland uitging een persoonlijke kaart aan gevraagd, Die is, dat is laatst hier nog neergepend, na 3 jaar postkantoren en terugsturen en andere ellende issie eindelijk op mn adresje aangekomen. Nu Saldo 0 Abbos en prdukten ook 0 Kan ik hel over 2 jaar nog wel gratis een nieuwe krijgen? | |
Bitlord | dinsdag 23 april 2013 @ 22:06 |
Ik vind een besparing van 5000 euro op jaarbasis eigenlijk maar vrij weinig. Met een dieselliterprijs van 1,44 komt dit neer op 200 ml dat elk stel dagelijks bespaart. 0,2 liter dus. Ik vraag me af hoeveel geld er werkelijk bespaard is. | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:06 |
NS-abonnementen worden overgezet voor zover ik weet, producten van andere vervoerders en saldo moet je bij een balie regelen. Alleen als er een NS-product op staat. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:07 |
Dat ROS zijn met 0 euro? Dus even een formaliteit regelen aan de automaat? | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:08 |
ROS telt niet, het moet een abonnement zijn. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:14 |
![]() Of ik gebruik zon pas 10 keer a 7.50. of ik koop losse meuk. Ik heb nu een persoonlijke en een anonieme, welke kan ik het beste gebruiken? ![]() | |
b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 22:16 |
Zwartrijden, ze controleren toch niet.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:16 |
Boete naar Frankrijk, doen ze dat? Wat zouden ze doen idd, ik spreek Nederlands en geef een adres in Frankijk op ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:17 |
Als je maar een paar keer per jaar in Nederland bent en in Nederland met het OV reist zijn losse kaartjes sowieso handiger dan een OV-chipkaart. De aanschafprijs van een A(nonieme) en een P(ersoonlijke) kaart is ¤ 7,50, en het saldo dat je erop zet is ook nog eens dood geld zolang je verder niet reist. Voordelen van een P-kaart boven een A-kaart: - De mogelijkheid om er abonnementen op te laden - Herstel van saldo en producten na verlies of diefstal van een kaart - Automatisch opladen | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 april 2013 @ 22:17 |
Mijn chipkaart is nog tot 2029 geldig volgens de Syntus palen... Op de kaart zelf staat echter 2017. In elk geval: zo'n kaart is wel meer dan een jaar geldig hoor! | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 22:18 |
het product voordeelurenkaart is tot 2029 of 2031 geldig ofzo. De kaart zelf uiteraard niet ![]() | |
b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 22:19 |
Minder dan 1,5 jaar nog en dat moet ik afscheid nemen van mijn rakker. Mis hem nu al! ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:19 |
Een OV-chipkaart is 5 jaar geldig. Het kan zijn dat je een anonieme kaart koopt die een paar maanden minder lang geldig is, dan is die kaart al wat eerder geproduceerd. "Geldigheid" slaat hier op de technische levensduur: alle nieuw uitgeleverde OV-chipkaarten hebben een betere chip aan boord die minder gevoelig is voor hacks dan de eerste chip. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 april 2013 @ 22:20 |
Wat een onzin... ![]() Noem mij 1 nuttige reden om de einddatum van het abbo verder in de toekomst te leggen dan de kunstmatige houdbaarheid van de kaart... | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:21 |
Luiheid? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 22:25 |
hoef je niet iedere keer langs de automaat om je abonnement te verlengen | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 april 2013 @ 22:27 |
Andersom: de kaart verloopt eerder dan het abonnement. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:28 |
Ja ik heb de indruk dat jullie enorm langs elkaar heen aan het lullen zijn... ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 april 2013 @ 22:29 |
Als zelfs jij dat doorhebt daar uit stokbrood-vreter-land is het wel erg mis ja ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:31 |
![]() Nee, Deventer trek volle zalen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 april 2013 @ 22:33 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 22:33 |
dat klopt, maar een abonnement loopt over het algemeen niet tot precies de verloopdatum van de kaart. Door het wat verder in de toekomst te leggen vergroot je het klantgemak. | |
b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 22:34 |
Ik heb geen bier op, maar lees ik het goed? "Vergroot je het klantgemak?" ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 22:34 |
Zet Fles een tray goed bier voor en hij neemt al niet meer deel aan de strijd ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 22:36 |
jazeker. En het heeft ook nog een praktische reden: verlopen abonnementen geven onderweg veel ongemak en onbegrip. Door het op deze manier op te lossen bespaart de NS zichzelf veel werk en is de klant tevreden. | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:36 |
In de brief die ik vorige maand ontving stond "U hoeft niet langs de kaartautomaat, uw abonnement is automatisch verlengd." De praktijkimplementatie daarvan is dus een einddatum in 2029 ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:36 |
Wat ga je doen, met boeken smijten? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:37 |
Zit er ergens een clausule in je contract dat ze onder de VDU uitkunnen in 2029? | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:38 |
Nee, maar als NS wil stoppen met het aanbieden van een VDU dan kunnen ze dat doen. Een VDU-contract kan immers door beide partijen worden opgezegd. Uit de voorwaarden:
| |
b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 22:41 |
Tofheid. Ik verbaas me er altijd over dat ik bij Syntus automaten zie dat mijn SOV tot 2030 geldig is ofzo.. ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:45 |
Man mist tram Hoe kun je zo'n ding over het hoofd zien ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 22:51 |
Ik heb weleens een omhooggaande slagboom tegen mijn kin gehad en daardoor naar de tandarts gemoeten, omdat er een knappe vrouwelijke collega achterop de stoomtrein meeging... Dus het is niet onmogelijk... ![]() | |
b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 22:56 |
Toen ik vanmiddag naar het station liep ben ik twee keer vol tegen iemand opgelopen omdat ik met mijn gedachten ergens anders was ![]() | |
Peter | dinsdag 23 april 2013 @ 22:56 |
Helaas klopt het niet.. Vorige maand heb ik van NS bericht gehad dat mijn voordeelurenabonnement (studentenaanbod) binnenkort afloopt. Ik heb gemaild met de klantenservice maar deze is niet te verlengen. Alleen is er een aanbieding om dal-korting te nemen voor ¤25 of 29/jaar voor het eerste jaar. Verlengen van je VDU-abbo van het studentenaanbod mag dus niet meer. en
| |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 23:15 |
op je strepen staan. Ze mogen het je niet weigeren, omdat je het product al gebruikt. | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 23:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peter | dinsdag 23 april 2013 @ 23:16 |
En waar staat dat dan? ![]() | |
toblorone | dinsdag 23 april 2013 @ 23:19 |
Glenspey: je moet maar eens op cheaptickets of verwante sites kijken! eerst even googlen naar mooie vakanties, en kijken hoeveel het kost. doe dat na 2 of 3 dagen nog eens, en je ticketprijs zal gestegen zijn! (nu denken de meesten, minder stoelen, dus meer betalen). maar wacht! verwijder je cookies eens? en kijk daarna nog eens? haha! slimme gasten hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 23:25 |
http://www.volkskrant.nl/(...)ruik-van-maken.dhtml en natuurlijk: http://www.ns.nl/reiziger(...)ordeelurenabonnement
| |
Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 23:32 |
In de voorwaarden staat nog wel:en ik vraag me af of deze voorwaarde wel van toepassing kan zijn | |
Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 23:40 |
Dit ga ik morgen eens proberen. | |
Peter | dinsdag 23 april 2013 @ 23:42 |
zij hebben niet opgezegd.. niet met 3 of 6 maanden opzegtermijn.. Heb ze maar gemaild met de verwijzing naar de site en de voorwaarden. Eens kijken hoe ze zullen reageren.. | |
GlenSpey | dinsdag 23 april 2013 @ 23:56 |
Alles om de burger te bestelen ![]() ![]() Ik ga dit in ieder geval onthouden voor een eventuele vakantie a.s. zomer. | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 00:01 |
is niet eens het deel wat ik echt betwist, want zijn de omstandigheden plots ingrijpend gewijzigd? Ik denk het niet | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 00:55 |
En zo help je vanaf Lelydorp Opstel een trein nog voor vertrek aan een vertraging van 20 minuten: http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+23+april/ | |
Mirgeam | woensdag 24 april 2013 @ 07:19 |
Allemaal nieuwe treindienstleiders hier in Breda, schiet voor geen meter op ![]() | |
_serial_ | woensdag 24 april 2013 @ 07:23 |
Zelfde bij het NS Jaarabonnement wat ik nu heb (zonder incheck verplichting), dat wordt straks een altijd vrij mét incheck verplichting. Dat product wordt ook geschrapt, zelfde laken en pak | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 08:23 |
Zijn ze wel creatief met oplossingen? | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 08:50 |
lijkt me niet. ARI moet het maar oplossen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 09:11 |
Er werd in Deventer net omgeroepen dat de NS vandaag een oranjedienstregeling rijdt ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 24 april 2013 @ 09:14 |
Haha, de foute ingesteld ![]() Wel hoor je op ieder station om de zoveel tijd de aankondiging van de oranjedienstregeling. Ik weet het nu wel. ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 09:15 |
Het is wel een pareltje van een dienstregeling overigens. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 09:29 |
Schiet wel op in Wormerveer zo, de perrons liggen er al bijna. | |
Mirgeam | woensdag 24 april 2013 @ 09:43 |
Of de machinist van trein drieduizendzoveel even wil stoppen, z'n trein staat in de hens ![]() | |
JDude | woensdag 24 april 2013 @ 09:46 |
Zoeen nieuwe Sprinter? Dan zijn er vast wel wat passagiers aan boord die het even uit willen/moeten pissen. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 09:49 |
Hmm, ik zit in een trein drieduizendzoveel en het rook net raar ![]() | |
dennistd | woensdag 24 april 2013 @ 10:20 |
Drieduizend is de IC Den Helder-Nijmegen, dat zal wel VIRM zijn dan | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 10:27 |
Moah, kan ook de 3100 (Schiphol - Nijmegen), 3300 (Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp), 3400 (Hoorn - Haarlem), 3500 (Schiphol - Heerlen) zijn ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 24 april 2013 @ 10:27 |
Die actiecode voor het Weekend Vrij-abonnement werkt nog niet mensen. Ik gok dat de startdatum 1 mei is (spoordeelweken zijn immers voor de maand mei). | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 10:28 |
De zoveelste ludieke naam voor "we klooien maar wat raak"? ![]() | |
GlenSpey | woensdag 24 april 2013 @ 10:29 |
Opvallend; de laatste dagen pendelt er een DDAR tussen Nijmegen en Zutphen. Bijzonder omdat dat materieel in deze regio zelden tot niet voorkomt. Heb de afgelopen tijd ook al een paar keer een mDDM als IC Zwolle - Roosendaal gespot. | |
dennistd | woensdag 24 april 2013 @ 10:43 |
DDAR met loc staat officieel allemaal aan de kant sinds 8 april, maar wordt nu voor alles ingezet waar maar een tekort is.. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 10:50 |
Ze worden aan de praat gehouden vanwege koninginnedag ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 11:03 |
Wat is dat "officieel" voor flauwekul eigenlijk joh ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 24 april 2013 @ 11:18 |
Opnieuw langdurige infrastoring, net als vrijdag en maandag: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 11:24 |
Volledig te 'wijten' aan het vernieuwde veiligheidsregime rondom onderhoud wat 1 januari dit jaar van kracht werd. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 11:26 |
Want? Voor deze reparatie moeten alle sporen op het baanvak uit dienst genomen worden? "omdat nieuwe regels"? | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 11:28 |
Ook met wissels kan je niet meer om een storing heenrijden. Of nou jah, kan wel maar dan kan de storing niet verholpen worden. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 11:33 |
Als jij aan het binnenbeen moet werken zal het nevenspoor ook buitendienst moeten. Was vorig jaar nog niet het geval maar dit jaar dus wel. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 11:37 |
OK. Maar dat komt dus enkel door nieuwe regels en niet door technische onuitvoerbaarheid begrijp ik. Dus: Regels zijn weer eens belangrijker dan mensen. Sterker nog: Als mensen er nog niet genoeg last van hebben, passen we lekker de regels aan. Hmm hmm. Goed bezig ![]() | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 11:40 |
De regels zijn er om de mensen te beschermen. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 11:41 |
Mensen zijn wel belangrijk, in dit geval de veiligheid van de mannen die het zware werk verrichten. Voor verdere toelichting verwijs ik je naar de website www.railalert.nl voor de regels rondom spoorveiligheid met betrekking tot onderhoud en vernieuwing. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 11:43 |
Ik denk dat de regels er zijn omdat iemand zo nodig iets moest moderniseren. Net zoals de ridiculiteit dat geïsoleerde ladders niet meer gebruikt mogen worden. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 11:52 |
Want die gingen vorig jaar met de oude regels bij bosjes dood of zo? ![]() | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 12:08 |
Sinds wanneer? En voor procesaannemers gold toch altijd een uitzondering? | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 12:12 |
Dat begreep ik in de zomer van iemand! Maar schijnbaar heb ik het fout :herp: | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 12:13 |
DB Schenker Onnen, Almelo en Amersfoort staken vandaag ook. | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 12:21 |
weet niet of de machinist die vandaag naar Roodeschool moest daar zo blij mee moet zijn, want hij loopt nu het bekijken van mooie studentes mis ![]() spotplekje is de Moesstraat in Groningen waar bovenop de onderdoorgang voor een rood sein gewacht wordt | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 12:31 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 12:39 |
PSM komt straks wel met een uitgebreide fotoserie "Mooie studentes voor de rooie aan de Moesstraat". Mag je van alles bij bedenken natuurlijk ![]() | |
Sandrvich | woensdag 24 april 2013 @ 12:39 |
NMBS Europe op Facebook:
| |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 12:40 |
Net alsof Mansveld bij de NMBS werkt... | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 12:44 |
neuh ![]() Kan dan beter elders in de stad gaan spotten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 12:49 |
Ja maar zonder rooie moes dan ![]() | |
dennistd | woensdag 24 april 2013 @ 12:58 |
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen: ze worden niet meer ingezet volgens de materieelplanning ![]() Ik kwam trouwens in een filmpje van ProRail over Koninginnedag dit tegen, zijn aardig wat tbp's op één scherm: ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 12:58 |
De TBP's van Amsterdam Centraal! | |
Fiorano | woensdag 24 april 2013 @ 13:01 |
IC Schiphol - Enschede staat bij Diemen Zuid stil voor een rood sein en de machinist kan geen contact krijgen met de treindienstleiding... | |
Fiorano | woensdag 24 april 2013 @ 13:06 |
Ah seinstoring rondom Wezep | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 13:08 |
Dat ligt op de Veluwe. Weesp is wat dichterbij jouw trein ![]() | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 13:09 |
Dat zeg ik niet! ![]() | |
Fiorano | woensdag 24 april 2013 @ 13:13 |
Lekker scherp weer... | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 13:19 |
Dat zegt nog niets tegenwoordig. | |
Q. | woensdag 24 april 2013 @ 13:27 |
Er is weinig "rondom" bij Wezep. Behalve bomen. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 13:32 |
En een sein, kom op, EENTJE ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 13:34 |
Hoho, twee. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 13:34 |
Okay, vier met de tegenrichtingseinen. De volgende staan in Hattemerbroek en Oldebroek ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 april 2013 @ 13:36 |
Tussen Nunspeet en Putten zijn alle stukjes mens weer van het spoor geschraapt volgens ns.nl. | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 13:49 |
Kärcher! | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 14:06 |
Hoppatee, en de volgende sein- en wisselstoring is voor:... De MerwedeLingeLijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 15:04 |
ik vind het wel wat teleurstellend. Had meer van de Belgen verwacht | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 15:31 |
Vanaf aanstaande maandag gaan de Sprinters tussen Leeuwarden en Wolvega in de spits al doorrijden naar Meppel. Dacht dat dat pas later ging gebeuren. | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 15:34 |
het zou al eerder gebeuren, maar het perron in Meppel moest nog opgehoogd worden ![]() | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 15:36 |
Oh, spoor 1 dus. | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 15:53 |
jup. Het eilandperron is geen serieuze optie, omdat dit de treindienst belemmert | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 15:54 |
Vandaag zijn er 3 terzijdestaande DM'90'en uit Hengelo naar Amersfoort overgebracht. Ze zitten helemaal onder de graffiti. Wat de reden van verplaatsing is, is mij niet duidelijk. Maar er zijn ook 4 terzijdestaande DM'90en naar Arnhem Berg overgebracht. Dan zijn er nog 4 uit Hengelo verdwenen, maar ik heb (nog) geen idee waar die gebleven zijn. | |
bork | woensdag 24 april 2013 @ 15:59 |
Zaterdag op schattenjacht? De DB heeft een schat ter waarde van 1.250 Euro verstopt in het Roergebied. Schatzjäger aufgepasst! DB Regio NRW hat einen Schatz im Wert von 1.250 Euro im Ruhrgebiet versteckt. Am Samstag, den 27. April, können Sie sich auf die abenteuerliche Suche begeben und mithilfe einer Schatzkarte und der Lösung von kniffligen Rätselaufgaben den Weg zum Goldschatz finden. Los geht’s an einem der drei Hauptbahnhöfe in Essen, Dortmund und Düsseldorf. Sichern Sie sich noch schnell einen Platz: www.bahn.de/bahnschatz. Anmeldeschluss ist morgen! ![]() | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 16:04 |
Mogelijk ook morgen weer staking bij DB Schenker bij de "buurtsuper"standplaatsen. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 16:06 |
Lachen ![]() ![]()
| |
ReisT | woensdag 24 april 2013 @ 16:08 |
Dat zou toch best kunnen als je de stoptrein uit Leeuwarden in Meppel aan de stoptrein Groningen-Zwolle koppelt? | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 16:09 |
De gereserveerde omroep voor zaterdagochtend op Rotterdam Centraal door de NVBS: Dames en heren, de NVBS-Excursietrein vertrekt om 9 uur 44 van spoor 1B. Deze trein is alleen met een speciaal kaartje te betreden. NVBS heeft wel de mooiste koninginnedagrit bedacht ![]() Met DBS 6400 + SSN-rijtuigen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 16:14 |
moet je in Zwolle wel even 10 bakken kwijt kunnen in de spits | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 16:14 |
Ik ben met K-dag altijd het land uit. Dit jaar even verminderd optimaal getimed, maar het idee is hetzelfde ![]() | |
ReisT | woensdag 24 april 2013 @ 16:23 |
Mag het er eentje minder zijn? Dan pas het gewoon op spoor 14. Dan heb je 6 bakken stoptrein naar Groningen + een drietje naar Leeuwarden. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 16:26 |
Ik ga lekker fietsen op Koninginnedag. Van Amstelveen naar Amsterdam. ![]() | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 16:28 |
Ik ook. Ga eens de Kusttram in Belgenland bekijken. Met de Excuus-Benelux naar Brussel, en dan de IR-trein naar De Panne. Paar uur later uit Knokke naar Brussel en weer de Excuus-Benelux naar Nederland. | |
Pino112 | woensdag 24 april 2013 @ 17:45 |
Koningstrein om 18.45 op Den Haag HS | |
AverageJoe | woensdag 24 april 2013 @ 17:55 |
![]() ![]() Ik ben benieuwd. Weet iemand of er vanavond ook een perspresentatie gegeven wordt? | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 18:47 |
Lekker wazig maar het oranje straalt er wel van af! ![]() | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 18:47 |
Afgelopen zondag weer eens iets anders als SLT in de Sprintert naar Breda. 's Ochtends gezien toen ik ICM instapte, en toen ik terug in Dordrecht kwam, zou hij theoretisch kwartier later weer arriveren. Even gewacht dus ![]() ![]() NSR 1717 + DDAR-stam 7436 In een prachtig zonnetje arriveert deze combinatie in Dordrecht als Stoptrein uit Breda. In de weekenden rijdt de trein alleen Dordrecht-Breda, en mag nu 56 minuten gaan kamperen aan het perron. | |
ArnosL | woensdag 24 april 2013 @ 18:49 |
Waarom zijn die speciale treinen altijd VIRM's? Vanwege de ruimte op ooghoogte die niet in gebruik is door ruiten? | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 18:51 |
ICM komt bijna nooit in Amsterdam, en die kans voor VIRM is veel groter. Oid. Geen idee eigenlijk. Ze hebben overigens de nieuwe stickers gewoon over de oude oranje geplakt. | |
Peter | woensdag 24 april 2013 @ 18:51 |
Om greavy te pesten natuurlijk! | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 18:52 |
Ik heb een vraagje. Vandaag reed ik vanuit Groningen naar Rotterdam centraal en ik was vergeten in te checken (heel dom natuurlijk, had eerst geld op gezet maar niet ingecheckt ![]() ![]() Ik heb weekendOV, dus kon vandaag met korting rijden. Maar op boete staat een vol tarief, zal ongetwijfeld kloppen. Aangezien het mijn eerste keer is, wil ik het declareren (mag 1x per jaar), maar ik wil weten hoeveel ik terug krijg. Iedereen zegt wat anders. Wie weet het? | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 18:52 |
![]() ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 18:55 |
http://www.studentenreisp(...)0declaratie?&id=1807 Je zal sowieso 60% van de reis Groningen - Zwolle moeten betalen, dus die met korting. Mogelijk dat je de rest terug krijgt. Wel bijzonder bedrag trouwens, ik dacht dat de zwartrij boetes tegenwoordig op ¤70 lagen bovenop het treinkaartje. | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 18:55 |
Het declareren met vergeten abonnement geldt alleen als je een vol-tarief kaartje hebt gekocht uit de automaat. Als je niet hebt ingecheckt (maar wel je OV-Chipkaart bij je), zal je de boete moeten betalen. Je kan hoogstens een bezwaarschrift indienen om alsnog het kortingstarief boven de boete te krijgen voor je reis. Van die ¤59,60 is ¤35 het boetebedrag. Of een heel goede reden verzinnen en bezwaar indienen en hopen dat ze ook je ¤35 kwijtschelden. | |
greavy | woensdag 24 april 2013 @ 18:56 |
De boetes vanuit het OM zijn hoger inderdaad. In de trein wordt er nog steeds ¤35 gehanteerd, ook bij andere vervoerders. | |
#ANONIEM | woensdag 24 april 2013 @ 19:00 |
Oké, helder. Ik vul zo'n declaratieformulier gewoon in, dan zie ik 't wel. ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 24 april 2013 @ 19:22 |
De NS schrijft in het Besluit BUP 2014 aan het LOCOV: “Wij zijn het volledig met u eens dat het streven de materieelinzet beter aan te laten sluiten bij de reizigersstromen niet ten koste mag gaan van het product dat de reiziger geboden wordt.” *onbedaarlijk in de lach schiet* Zie verder: http://www.locov.nl/actue(...)stregeling_2014.aspx | |
Frenk3nstein | woensdag 24 april 2013 @ 19:23 |
Even over het feit dat alle speciale uitvoeringen altijd virm zijn, lijkt mij omdat het in de ogen van de NS (naar het publiek toe in ieder geval) het 'topmaterieel' is; "Het meest nieuwe, comfortabele, moderne ic-materieel" of iets in die richting. | |
dennistd | woensdag 24 april 2013 @ 19:25 |
Tja, wat moet je anders als je de havenspoorlijn op wil? Ik ken geen museummaterieel met ERTMS hoor | |
Litpho | woensdag 24 april 2013 @ 19:27 |
Lees "voldoet aan de minimumeisen die wij stellen, zoals volnorm". Je stukje op voorbeterov mist trouwens een 's' in Manveld ![]() | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 24 april 2013 @ 19:30 |
En Virm komt in alle hoeken van het land, dus volledig terecht dat het een Virm is. | |
Anno1982 | woensdag 24 april 2013 @ 19:31 |
Ik weet niet of ik nog mee mag doen met de Eva bashing, maar ik probeer dus een klacht in te dienen. Kan dat ook per mail, want ik wordt hier niet veel gelukkiger van:
| |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 19:32 |
Fyra ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 19:37 |
ik weet niet of ik er om moet lachen of om moet huilen. De reiziger is weer eens de dupe van de beperkte capaciteit ![]() | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 19:53 |
De trein naar Enkhuizen, de trein naar het Noorden/Oosten, vaak ICM. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 19:55 |
Planmatig alleen icm in Enkhuizen - Amersfoort. En die is zelfs nog deels VIRM. | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 19:58 |
Oh ja, duidelijk gevalletje van "bijna nooit". | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 19:59 |
't Zijn echt eikels, alle treinen worden alleen maar korter, want tja: er zijn nog steeds vrije plekken. | |
RichardHammond | woensdag 24 april 2013 @ 20:02 |
Vandaag in drie keer DM90 naar Nijverdal. Toen ik uitstapte zag ik alleen dat van de laatste bak de helft buiten het perron hing, dus de laatste twee deuren. Vraag me af hoe dat kan, want heb laatst nog gezien dat er keurig van die bordjes staan voor 2, 4 of 6 bakken. Bedoel, er een halve baklengte naast zitten is vrij gortig en bovendien erg gevaarlijk. Sommigen zullen nog wel moeten wennen aan het nieuwe stationnetje. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 20:19 |
Laat ff weten hoe het af loopt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 20:26 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 20:28 |
ns@mailuk.custhelp.com | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 20:30 |
Het enige wat je daarbij kan denken is "Zeg dat nogeens en luister goed naar jezelf". Want dit is wauwelkoek op Grootmoeders Wijze. ECHT om te huilen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 20:31 |
Vandaag miste ik mijn bus, en dat gaf me de tijd om ff vlug wat kiekjes te trekke, van de teringzooi die een dubbele OuiGo trein geeft op station Marne la Vallee - Parcs Disneyland De ingang is hier op de gecombineerde rol trap/trap met guitig infotafeltje ervoor, met achterin bovenin een bord in OuiGo style ![]() Nog even snel een foto van de trap, deze maakte ik snel, omdat er een een paar bijna van de roltrap aflazerde, de rij was dusdanig aangegroeid dat er bovenaan geen plek meer was ![]() ![]() Die gaat namelijk op deze foto verder, de rij loopt achter dit reclamebord door, en dus zie je linkboven het vol staan, maar wie goed kijkt zie dat er linkonder ook een deel van het station volgestampt is met een stop en GoPenalty ![]() ![]() ![]() Nog een plaatje van dichtbij, dat zie er dus zo uit... Aan de liftkoker net onder de witte camera, onderste bordje: Daar staat "Disney Express" wat de bagageafhandeling is naar de hotels. Die is dus een paar keer per dag onbereikbaar ![]() ![]() Station is er dus totaal niet op gebouwd ![]() ![]() | |
Litpho | woensdag 24 april 2013 @ 20:38 |
Is dit niet gewoon zodat Wilma nóg een keer aan de Tweede Kamer kan zeggen dat de NS zich niet heeft gerealiseerd dat deze opmerking op meerdere manieren opgevat kon worden en dat ze hebben toegezegd aan hun communicatie te werken. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 20:38 |
Kijk, in Nederland worden stations gewoon gesloten als ze teveel gebruikt worden. Of op z'n minst overgeslagen. Kijk naar Amsterdam RAI, kijk naar Zaandam, kijk naar Hoorn Kersenboogerd ![]() Kenne die kutfraanse nog wa van leeruh ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 20:39 |
Wilma danst als een willoos espeblad naar de pijpen van NS, met alle winden mee. | |
Mr_Klaasje | woensdag 24 april 2013 @ 20:51 |
![]() | |
WhiteJoker | woensdag 24 april 2013 @ 21:22 |
Hoe moet ik die stop & go penalty eigenlijk zien? Wordt je dan verplicht een uur de trein uit gezet? | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 21:25 |
Je moet minstens 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn op het perron. Kom je later aankakken, dan mag je de trein niet meer in. | |
WhiteJoker | woensdag 24 april 2013 @ 21:27 |
Ah zo, maar dat is toch ook zo bij Eurostar? Marne-la-Vallée is dus het beginpunt van de trein? Die is er klaarblijkelijk niet op gebouwd. | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 21:30 |
Bij Eurostar is dat vanwege het security-theater. Reis je in business premium (of hoe de eerste klas daar ook heet) dan is 10 minuten van tevoren voldoende. Ouigo begint inderdaad in Marne-la-Vallée, zodat de trein sneller op de LGV is en dus meer kilometers kan maken op een dag. Het station is er zo te zien inderdaad niet op berekend ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 21:32 |
Het punt is, ze laten mensen op de galerijen wachten. Eurostar werkt in principe hetzelfde, maar heeft een wachtruimte die blijkbaar niet geleend mag worden. ![]() | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 21:33 |
Er zou maar eens iemand achter kunnen blijven en daarna, zonder controle, op een Eurostar stappen... dan heb je de poppen aan het dansen in Engeland. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 21:35 |
Die moet eens een keer instorten, kijken wat er dan gebeurt ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 21:36 |
True, maar ddt gebeurt dus een paar keer per dag, en dat belast de rest van het station ook.want de ruimtes die gebruik worden om te stauwen, daar kunnen geen gewone mensen slenteren enzo Overigens er er met de bouw van het station al rekening gehouden met later verplaatsing, die toegang verder ligt er namelijk al http://goo.gl/maps/TBfF7 | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 21:37 |
Maar Ouigo is dus wel redelijk populair als ik het zo eens aanhoor? Misschien moet NS Hispeed dan maar eens beginnen met FyrGo: van Hoofddorp naar Antwerpen-Luchtbal voor een tientje. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 21:37 |
![]() Logo fotoshop iemand? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 21:41 |
Weetje, eigenlijk zie, nu ik deze tieveritusbende zie, ontzettend tegen mijn proefritje op ![]() | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 21:42 |
Waar gaat je ritje heen? Marseille? | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 21:44 |
Nederlanders kennende wordt dat een succes ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 21:46 |
Nou ja als de afstand die wel afgelegd wordt, voldoende veel groter is dan de afstand die niet afgelegd wordt.. Hoofddorp - Schaerbeek of zo? Best kansrijk denk ik. | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 21:49 |
Dat red ik net niet met keren zegmaar ![]() ![]() Want ik snap de spoorsituatie daar niet, TGV spoor ondergronds kruist daar met een normale spoorlijn, dus je hebt een spoort Duivendrecht met ondergronds de TGV en bovengronds..geen idee wat... Want tussen TGV Valence en Valence ville ga je met... de bus ![]() Mag jij me vertellen wat er hier wel stopt.... http://goo.gl/maps/w2zyx De rails glimt dus er moet iets rijden, maar Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System laat alleen maar TGV en bussen zien, en ik had mijn reis zo graag met een lokaaltje voorgezet. Kom jij erachter?. | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 21:57 |
Het lijkt erop dat er zo nu en dan een TER rijdt vanaf Valence TGV naar Valence Ville... maar dat lijkt de reisplanner niet te snappen. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 21:58 |
![]() Huurauto ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 21:59 |
Mischien dat er weer zo een , als-je-hier-instapt-mag-je-er-daar-niet-uit-regel is... | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 21:59 |
zo ver was ik ook ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 22:00 |
verder rijdt er cargomeuk | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:00 |
Echt, jullie zijn ook gelijk aan de slag gegaan, fantastisch ![]() Ik zit hier zelf uitaraard ook nog eens te puzzelen ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 24 april 2013 @ 22:02 |
WTF! Ik krijg echt ineens SNCF Radio op die site. Nee, da's lekker... | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 22:02 |
DB BAHN geeft me alleen maar bussen, SNCF Direct zegt "geen verbindingen", SNCF Voyages (TGV Europe) zegt eveneens "Nein non", en toen ik het nog eens probeerde bij SNCF Direct kreeg ik een reisadvies voor Valencia, Spanje. Iets zegt me dat er geen treinverbinding tussen Valence TGV en Valence Ville is... | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 22:03 |
Dit is het lijntje: http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_de_Valence_%C3%A0_Moirans | |
eti | woensdag 24 april 2013 @ 22:05 |
Dicht wegens elektrificatiewerkzaamheden dus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:05 |
Maar op die sncf site staan er wel treinen tussen, met die radio ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 24 april 2013 @ 22:06 |
En dan leuk met tram 6 naar de stad. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:11 |
Ja, thx je hebt gelijk echt ook precies dit jaar ![]() Bedankt voor t meekijken allemaal iig, die wikipediapagina had ik nog niet eerder gezien. Hieronder nog even de "treintijden" ![]() http://telechargement.ter(...)_V3_tcm-31-19864.pdf http://telechargement.ter(...)_V3_tcm-31-19845.pdf | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:13 |
Als ze iets in Nederland elektrisch gaan maken, moet dat dan ook een jaar dicht? | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 22:14 |
Hangt van de werkzaamheden af, denk ik. Het neerzetten van de steunpilaren kan overdag, het afmaken van de portalen 's nachts. Voor het ophangen van draden is buiten dienst wel handig, denk ik. Maargoed, 20 minuten in een bus is nog niet het einde van de wereld. Het zou erger zijn als het normaal 15 minuten met de trein is en nu anderhalf uur bussen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:17 |
Ik heb "maar" 3 uur met half uur stop en go penalty, dus meer dan even een bordje knallen zit er niet in ![]() | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 22:19 |
Je hebt dus anderhalf uur om wat in Valence Ville te gaan doen. Bier drinken bijvoorbeeld. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:20 |
Ja, treinen spotten is er niet bij he ![]() Verdomme, waarom heb ik dit soort dingen nu aan mn reet hangen... ![]() | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 22:20 |
Ach, volgende keer beter. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 22:22 |
Foto's maken ook leuk. Blijft Provence, mooi gebied ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:22 |
Volgende maand ook: Bboordjes knallen in Monaco ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 22:22 |
je hebt het jezelf aangedaan ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:25 |
Ik wou gewoon de Ouigo uitproberen om jullie het daarna aan of af te raden, in de middeleeuwen had je tenslotte ook voorproevers ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 22:27 |
Ja die gingen allemaal dood en zo toch? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 22:29 |
Jij twijfelt dus aan de veiligheid van ouigo! Dat staat vast De vraag is, aan de treinen, of de draagconstructie van de wachtrijen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 22:40 |
![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 22:46 |
Volgens mij niet, laatste lijntje was Dordt - Geldermalsen... 1992. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 22:49 |
Vrijwel alle werkzaamheden voor bovenleiding dienen in buitendienstgesteld spoor te gebeuren. Inclusief neerzetten van de fundering en palen voor de bovenleiding. Alleen onderstations kan bij indienstzijnd spoor. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 22:49 |
Dat was zo'n beetje het jaar dat ik mijn SOV kreeg. Okt 1991 dan. Het is in mijn "leven" nooit gebeurd dat een spoorlijn eerst als diesel bestond en nu geëlectrificeerd ![]() | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 22:50 |
Misschien dat je het toch nog mee gaat maken, de provincie Overijssel wil Zwolle - Almelo elektrificeren. | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 22:51 |
Ja idd. Maaslijn kan ook niet echt lang meer duren toch? Zaandam - Hoorn - Enkhuizen is ook pas eind jaren 80 geëlectrificeeerd toch? | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 22:51 |
En ik zie het er nog wel van komen dat meer diesellijntjes volgen | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 22:52 |
Maaslijn en Leeuwarden - Groningen zullen als eerste worden geëlektrificeerd, denk ik. | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 22:53 |
1974. (Hoorn - Enkhuizen) | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 22:53 |
Ow ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 22:54 |
Wel Zaandam - Enkhuizen trouwens geëlektrificeerd in 1974. Foutje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 22:58 |
Eerst de Maaslijn en dan komt misschien niet meteen Leeuwarden - Groningen. Ik zie eerder Groningen - Roodeschool (ivm Cargo) of het stuk naar Veendam/Leer gebeuren Je wilt namelijk geen dieseleilanden overhouden | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 24 april 2013 @ 23:00 |
Leeuwarden - Groningen lijkt me echt nutteloos als je niet meteen de rest van Friesland / Groningen ook mee neemt... Wat voor materieel moet er dan rijden, op alleen dat lijntje? | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 23:01 |
je hangt er gewoon een ander powerpack in ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 23:01 |
Zwolle - Wierden wordt vermoed ik als enige geëlektrificeerd. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 24 april 2013 @ 23:02 |
Ja, dat snap ik, ik bedoel meer het niet meer makkelijk kunnen uitwisselen met de andere Noordelijke nevenlijnen qua materieel ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 23:02 |
Integreren in HRN ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 23:03 |
Je kan een ringlijn intercity maken met alleen een stop op buitenpost. Zwolle Groningen Buitenpost Leeuwarden Zwolle ofzo | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 24 april 2013 @ 23:03 |
Weg met de intercity Zwolle - Leeuwarden! Dan kunnen al die spoorbruggen langer open! Reis maar met de intercity die via Groningen gaat! ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 23:04 |
Dat zou wel kunnen als je Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen integraal gaat aanbesteden met Groningen - Leeuwarden. | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 23:05 |
slepen zolang het dieseleiland niet opgeheven is of nog enkele diensten met diesel uitvoeren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 23:06 |
gebeurt sowieso wel: concessie HRN ![]() | |
_serial_ | woensdag 24 april 2013 @ 23:07 |
Zijn daar plannen voor ? dat spul is toch nog niets zo oud (begin jaren 90) | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 april 2013 @ 23:10 |
Ja, Google Earth linkje met nieuwbouw plek en voorbereiding is hierboven gepost | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 23:13 |
Staat al sinds 1952 in de elektrificatieplannen... De reden dat Zaandam - Enkhuizen geëlektrificeerd werd, lag mede in het aan het einde van de levensduur zijn van een groot deel van het dieselpark. Dat gold ook voor Zwolle - Emmen (uitfaseren rode DE2'tjes). Voor Dordt - Geldermalsen gold dat men dit als backup-baanvak wilde hebben bij stremmingen. Dat is nu niet meer mogelijk omdat de lijn ramvol zit met reizigerstreinen. | |
Peterselieman | woensdag 24 april 2013 @ 23:18 |
elektrificeren kan alleen als de regionale overheden het voortouw nemen | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 23:18 |
Morgen start de koningstrein in Amsterdam C, V. 09:12 richting Dordrecht en zal dan in die omloop blijven hangen, ook richting Den Haag C vanaf Amsterdam. Ook vrijdag daar en zaterdag/zondag in de treinen Den Haag - Utrecht en Utrecht - Leiden. | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 23:22 |
De ICK-rijtuigen zijn van Lage Zwaluwe naar Roosendaal overgebracht, ze zijn aardig onder handen genomen tijdens hun verblijf: Een Somda'er heeft wat nagevraagd over aanpassingen aan VIRM voor 25 kV en 200 km/h:
| |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 23:22 |
Shit godver nooit aan gedacht. Bouw je een lijn met 12 stations, voor de leuk weetjewel. Wat denk je? GAAN ER TREINEN OP RIJDEN ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 23:23 |
![]() | |
b2py | woensdag 24 april 2013 @ 23:24 |
Start al op om 08:12 op Den Haag Centraal naar Amsterdam C via Haarlem. Keert daar op bovenstaande trein naar Dordrecht. [ Bericht 100% gewijzigd door b2py op 24-04-2013 23:30:31 ] | |
Duvel | woensdag 24 april 2013 @ 23:28 |
In de tijd van de elektrificatie reed er een stinkend Mat '64je op en neer... | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 23:31 |
I hear you ![]() | |
_serial_ | woensdag 24 april 2013 @ 23:32 |
Best een optie om die trein morgen eens te vangen vanaf Dordrecht voor mij, tussen 10:40 en 10:50 op Dordrecht dus | |
James1988 | woensdag 24 april 2013 @ 23:48 |
Bombardier is weer eens wat aan het testen in Velím:![]() Op de foto: een Traxx-locomotief van de derde generatie, met daarnaast twee Traxx P160 AC2 bestemd voor DB Fernverkehr. De Traxxen voor DB Fernverkehr zullen samen met nieuwe dubbeldeksrijtuigen worden ingezet in de intercitydienst. Bron foto: Facebook Railcolor | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 23:49 |
![]() het betreft een niet opvallende inzet ![]() ![]() | |
bork | woensdag 24 april 2013 @ 23:52 |
Regionalbahn trifft Ozeanriese wer weiß, wo in Deutschland diese ungewöhnliche Begegnung möglich ist?![]() Who, waar, where? Niet spieken op FB ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 23:56 |
shit ik vind die brug eng ![]() | |
bork | woensdag 24 april 2013 @ 23:58 |
We waren toch helden Fles? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 april 2013 @ 23:59 |
Oh ja | |
bork | donderdag 25 april 2013 @ 00:06 |
Je kent de Müngstener Brücke toch?![]() Die is vlakbij, spectaculair en wordt nu hersteld door de DB. http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCngstener_Br%C3%BCcke | |
Dr_Flash | donderdag 25 april 2013 @ 00:11 |
Ik ben in okt 2009 naar zoeen festival geweest waar ik met stoomtreinen een groot deel van dat rondje bereden heb, maar die brug niet ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 00:12 |
Liev Lintje ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 april 2013 @ 00:15 |
zal wel ergens bij Hamburg zijn of zo? | |
Dr_Flash | donderdag 25 april 2013 @ 00:17 |
Oh nee dat is niet bij de Müngstener in de buurt. Dan weet ik het niet ![]() | |
Fiorano | donderdag 25 april 2013 @ 07:21 |
Connexxion heeft weer wat vernieuwd in de Valleilijn. Op de grotere beeldschermen wordt nu een heuse rit vanuit de cabine vertoont ipv 1 of andere vage animatie die al 4 jaar vertoont werd | |
Pino112 | donderdag 25 april 2013 @ 09:30 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 09:38 |
Er schijnt ook een irritant reclamespotje bij te horen. Mocht ie ergens online staan, dan houd ik me aanbevolen ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 25 april 2013 @ 09:41 |
http://t.co/MaxQ7gVVYi | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 09:44 |
op 538 was de suggestie om bij de overwegen een aftelklok te plaatsen, net zoals bij sommige verkeerslichten gebeurt. Is wel een goed idee eigenlijk ![]() | |
Pino112 | donderdag 25 april 2013 @ 09:49 |
Ja die bel ringelt echt best lang door ![]() Vind dat plaatje gewoon matig uitgevoerd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 09:53 |
met als risico dat ie terugtelt, er dan ook eens een trein aan de andere kant komt en dat "het dichtzijn" opeens verlengd moet worden | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 09:54 |
klopt, dat is nadeel, maar voor een aantal overwegen zou het best een optie kunnen zijn | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 09:58 |
Je zegt een aantal overwegen, je bedoelt natuurlijk overwegen zoals bijvoorbeeld een hoekse lijn waar een beperkt aantal treinen met een bepaalde cadans voorbij komen. Maar overal kan een trein moeten remmen, langzaam rijden en dergelijken en lijn inziens wekt het dan gevaarlijk gedrag in de hand. Ook iemand die niet meer zo goed in het leven staat weet precies wanneer die in actie moet komen zodat ie zeker weet niet door andere van de rails afgetrokken te worden. Ik geef je gelijk als je zegt dat het een goed idee is, maar mijn inziens heeft het ook een keerzijde, die belangrijker is. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:00 |
Toevoeging: Ik bedoel natuurlijk niet dat die tellers gaan lopen op dienstregeling he ![]() Wat ik bedoel is dus dat een trein kan vertragen tussen het moment dat de overweg word aangesproken en het verbijrijden ervan.... | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 10:05 |
het is iig het overwegen waard om iets te doen met aftelklokken. Andere optie is om bij stations waar vrijwel direct erna een overweg ligt te werken met een aftelklok, zodat de trein op het moment dat de teller op 0 staat direct zou moeten kunnen vertrekken. Is met de proef van het spoorboekloos rijden in Geldermalsen voor de sprinters al eens uitgetest. | |
KnightSolaire | donderdag 25 april 2013 @ 10:06 |
Klopt, er zit een risico aan tellers. Mensen hebben de neiging alweer te gaan fietsen/rijden/lopen als 'ie bijna bij de 0 is. Dit merk je al bij gewone kruispunten. Daar kunnen de systemen meestal een redelijke schatting geven, maar kan het nog steeds voorkomen dat het ineens 'blijft hangen'. Ook als het bijvoorbeeld op 1 (of één bolletje) staat. Dat kan gevaarlijk zijn. Vanwege de hierboven genoemde redenen lijkt me dit op overwegen nog minder makkelijk om goed in te schatten en zodoende veilig uit te voeren. Zero-tolerance lijkt me beter. Dus gewoon wachten tot de rode lichten gedoofd zijn. Haastige spoed is zelden goed, en ook nergens voor nodig. | |
KomtTijd... | donderdag 25 april 2013 @ 10:07 |
Ik denk eigenlijk dat het risico vooral geldt voor overwegen die vaak heel lang dicht zijn terwijl er geen trein aankomt. Zoals overwegen naast een station die alvast dicht gaan terwijl de reizigers nog aan het instappen zijn (Nijkerk en Harderwijk bijvoorbeeld). Dan worden mensen ongeduldig, gaan onder de bomen door en dan komt er ineens nog een Intercity vanaf de andere kant die ze over het hoofd zien. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:07 |
Misschien met het nog te rijden aantal meters tot de overweg plus snelheid? | |
James1988 | donderdag 25 april 2013 @ 10:12 |
Movares (of was het een ander bureau) heeft een tijdje terug een systeem gepresenteerd dat ervoor moet zorgen dat overwegen minder lang dicht zijn, door rekening te houden met de snelheid van de trein e.d. | |
KnightSolaire | donderdag 25 april 2013 @ 10:14 |
Hmm, ik vind dat overwegen tegenwoordig al best laat dichtgaan. Vroeger was de marge veel groter volgens mij. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:15 |
Zegmaar, dat de neus van de trein de weg de overweg raakt op het moment dat de boom 1 sec horizontaal is ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 10:22 |
hangt van de overweg af. Bij een aantal is het idd behoorlijk krap, terwijl bij anderen de bomen al erg vroeg dichtliggen | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 10:28 |
Iemand van de Nederlandse Spoorwegen kwam ooit bij ons op de modelspoorvereniging vertellen dat de spoorbomen op zijn laatst 15 seconden voordat de trein komt gesloten horen te zijn. Dat was voor de splitsing. | |
_serial_ | donderdag 25 april 2013 @ 10:31 |
In het wild gespot op Den Haag HS om 10:03 de koningstrein, wel achter een normale VIRM helaas![]() ![]() ![]() Met s@cialcoupé ![]() ![]() ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 25 april 2013 @ 10:32 |
Zonder spoorbomen kun je wel sneller door nadat de trein gepasseerd is (vanaf 3:08): Helaas komen daar natuurlijk weer heel andere veiligheidsproblemen bij kijken. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:32 |
Waar is je "Selfie"? | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 10:34 |
Conclusie: Alle overwegen moeten worden opgeheven. | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 10:36 |
in delen van Twente zijn ze daar al behoorlijk ver mee zag ik laatst | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:36 |
op de RER C en D bestaan gewoon nog een aantal onbewaakte looppaden he ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 10:37 |
In Rijssen hebben ze een grote slag geslagen en er drie ondertunneld geloof ik? | |
_serial_ | donderdag 25 april 2013 @ 10:39 |
Helaas beetje tijd te kort, speciaal even naar HS gelopen om de picjes te maken | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:39 |
Thx voor het delen ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 25 april 2013 @ 10:45 |
Hoe zit dat met de huidige overwegen, die tellen iets in bezettingen/assen ofzo? Wanneer besluiten die dingen de bomen omhoog te gooien? Als je het 'zoekgebied' van een overweg groter maakt, kan je dan niet sneller die bomen weer optakelen? Tenzij er nog een trein komt, die detecteer je dan (eerder). Kan je daar ook mooi dat wachtlicht aan koppelen. Op enkelspoors baanvakken kan dat sowieso sneller? | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 april 2013 @ 10:54 |
Spoorbezetting, Spoorbezetting+rijweginstelling. Dat zijn de mogelijkheden om een overweg te sluiten. Vaak opent deze wanneer een trein de zogenaamde "middensectie" vrijrijdt. De middensectie is beveiligingstechnisch het stuk waar de overweg in zit die speciaal kort is gemaakt voor de overweg. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 10:55 |
![]() Lopen vanaf amsterdam zuid naar het centrum als advies? Zijn ze helemaal betiefstraald bij de NS? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 11:01 |
Dat is niet wat er staat. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 11:03 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 11:08 |
Ja nou en? Dat is toch prima te lopen? Doe ik vrij regelmatig. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 11:11 |
Ok ![]() Overigens is de Oranjedienstregeling bijgewerkt in het Hannover-Consulting-Fahrplan-Auskunfts-System. ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 april 2013 @ 11:13 |
Het is inderdaad een prutstukje. | |
Dos37 | donderdag 25 april 2013 @ 11:17 |
Dat staat er wel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 11:18 |
Looproute OF stadsvervoer tram/metro. | |
Dos37 | donderdag 25 april 2013 @ 11:23 |
Precies | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 april 2013 @ 11:24 |
De toon ook weer op de website van het GVB ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 april 2013 @ 11:25 |
welkom in Nederland | |
Fiorano | donderdag 25 april 2013 @ 11:25 |
Zal wel door 1 of andere stagiair geplaatst zijn... | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 april 2013 @ 11:26 |
Wat is er fout aan die toon? |