greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 22:44 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
Peterselieman | vrijdag 12 april 2013 @ 22:45 | |
Greavy gaat in de toekomst hiermee misschien wel op pad om treinen te spotten. Kan hij een lange neus naar iedereen trekken ![]() ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 22:46 | |
Ja, als ik mijn CE op zak heb, goed idee ![]() | ||
icloud | vrijdag 12 april 2013 @ 22:46 | |
Onze vrienden van de ns waren zo vriendelijk om de bussen weg te sturen voordat de intercity`s weer reden(gore bezuiniging), stelletje ratten @hrl. | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 22:46 | |
Nee, zijn dat ook van dat soort randebielen? HOE! HOE! ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 22:50 | |
Zeg ik weet het niet hoor Laddermans maar bij mij staatie er gewoon in ![]() ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 22:51 | |
Ja, dat is die nachttrein, en niet die dag TGV. | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 22:52 | |
Deze dus.![]() En. ![]() Is idd nog niet boekbaar, zoals James ook al zei. Zal wel op het laatst pas komen. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 22:53 | |
Maar Ellipsos _is_ toch nachttrein ![]() Das dan hetzelfde als een trein naar Amsterdam vanuit Parijs laten vertrekken vanaf 6 uur sochtends en die dan Train de la nuit Lunea laten noemen ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 22:55 | |
Da weet ik toch niet. Zie die 2 DRGL-tabellen. Staat het logo van Elipsos beide keren in. En nieuwsberichten verwijzen ook naar Elipsos. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 22:58 | |
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ? | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 22:58 | |
Ik snap die nummertjes niet. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:00 | |
die staan boven in de geposte tabel, en ik weet niet anders om het aan te duiden. want namen als Jan Kiepwagen (of hoe heet die trein naar Rusland) hebben ze nog niet... ![]() | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:01 | |
Eagerly Waiting ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 23:01 | |
Ja, die bedoel ik ja. In ca 6:15 Parijs-Barcelona per trein. Parijs-Madrid moet in de toekomst ook rechtstreeks mogelijk worden. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:01 | |
Hoe had ik het anders moeten aanduiden dan? | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:02 | |
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getikt ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 23:03 | |
Maar nu pal er boven staat precies wat het is enzo ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:04 | |
Dat is niet waar. Je hebt vanmiddag gevraagd om welke treinen er met zus-en-zo mat gereden werden "nummertjes zijn genoeg" en daar is niemand over gevallen ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:04 | |
Ja, maar we hebben het over een geposte tabel, die in dit topic herpost is... Ik kan ook rijl 4 cell 2 zeggen.. maar of dat wat uitmaakt | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:04 | |
Dat was gisteravond en ging om welke treinen wel en niet reden op Zaandam - Alkmaar, niet om materieelsamenstellingen. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:06 | |
Maargoed ik zal het even anders vragen dan ![]() Zeg Greavy bedoel je misschien die lichtgroene blokken ![]()
| ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 23:08 | |
Ja, dat bedoel ik ![]() | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:09 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 23:11 | |
En nu gaan we tukken, morgen ff naar Den Haag, en ff de Hanzelijn met IC Berlijn over. Dan Deventer ff terroriseren (ergens friet fixen) en dan weer huiswaarts. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:13 | |
Fijn, nee die staan bij mij niet in het HaCon Fahrplan-Auskunfts-System
| ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:14 | |
Stel je niet aan. Alles wat ik begrijp, mag ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 23:14 | |
![]() ![]() Ga over een weekje wel weer ff checken of ze het al toegevoegd hebben. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:15 | |
oh en HaCon betekent Hannover Consulting Dus eigenlijk is het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System ![]() | ||
greavy | vrijdag 12 april 2013 @ 23:16 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:16 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:18 | |
Ik ga dad echd een keer een dag lang opzettelijk overal verkeert doen. D zal me genoeg moeite kosten. Maar eens kijken hoe strond-irritand iedereen dad blijkd te vinden. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:19 | |
He, ik tik al 4 jaar geen Nederlands meer, behalve hier.. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 12 april 2013 @ 23:19 | |
![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:20 | |
En je bent een apostrof vergeten... | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:22 | |
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 12 april 2013 @ 23:23 | |
Ik ben het wel met je eens hoor, zo moeilijk is de regel "3e persoon enkelvoud = stam + T" niet. ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:23 | |
Hey, deze sukkel gaat slapen! De Mazzel he! | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:23 | |
Maar goed. Glaasje ranja iemand? ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 12 april 2013 @ 23:24 | |
![]() | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:25 | |
Ik leerde het nog op de basisschool. Ik begreep er wel geen hout van want ik was echt een doeber in Nederlands. Het is gekomen pas in VWO 5 dat ik de regeltjes begon te snappen. ![]() Nu ben ik te lui om goed te spellen omdat ik teveel vertrouw op correct en f7. | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:25 | |
Slapen jij sukkel. | ||
Peterselieman | vrijdag 12 april 2013 @ 23:26 | |
en nog niet snappen dat het patat is ... | ||
bork | vrijdag 12 april 2013 @ 23:26 | |
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=2 is pittig, engels op het hoogste niveau van dezelfde makers is een stuk makkelijker. Is wel handig om regels op te pikken die weggezakt zijn. | ||
James1988 | vrijdag 12 april 2013 @ 23:26 | |
Autocorrect en spellingscontrole uitzetten en het helemaal zelf doen, luilak ![]() | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:28 | |
![]() | ||
Viezze | vrijdag 12 april 2013 @ 23:28 | |
| ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:29 | |
Voor de leuk? Probeer dit eens hardop in 1 keer voor te lezen: http://www.mipmip.org/tidbits/pronunciation.shtml vrijwel geen enkele Engelsman lukt het ![]() | ||
bork | vrijdag 12 april 2013 @ 23:30 | |
Ik zie het probleem niet? ![]() | ||
Viezze | vrijdag 12 april 2013 @ 23:31 | |
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronken ![]() | ||
b2py | vrijdag 12 april 2013 @ 23:32 | |
Ik ben inmiddels alweer nuchter.. ![]() | ||
Viezze | vrijdag 12 april 2013 @ 23:32 | |
Dat verklaart een hoop | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:34 | |
Bluf, dit kunnen jullie niet ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:35 | |
Maar goed, treinen maar weer dan ![]() | ||
Viezze | vrijdag 12 april 2013 @ 23:35 | |
Ik kan het, net als de NS treinen kan rijden. Maar als het dan niet lukt, ben ik ineens een nuchtere Nederlander. Beroepskunstje | ||
bork | vrijdag 12 april 2013 @ 23:36 | |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ghoti http://www.alphadictionary.com/articles/ling006.html | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:38 | |
Eigenlijk is het natuurlijk Ghotik met de K van knowledge of Ghotip met de P van psychology. | ||
bork | vrijdag 12 april 2013 @ 23:45 | |
![]() Allemaal onzin natuurlijk, Engels is de grootste mengelmoes van alle Noord Europese talen. Wij kijken veel Deense en Zweedse series, het is bizar wat je terug kan vinden in het Engels, hetzelfde geldt voor Franse invloeden dat via de Normans (van origine Vikingen) weer in Engeland terecht kwamen. En dan nog Saksisch, Germaans en Gaelic. | ||
Dr_Flash | vrijdag 12 april 2013 @ 23:52 | |
Ja. alleen jammer dat er van het Gaelic echt helemaal niks te maken is, hoewel het technisch gezien nog wel onder de Indogermaanse talen valt. Maar wat daar niet onder valt is echt heel ver weg: Eskimotalen als het Samojedisch, finoegrische talen als het Fins en het Hongaars, en ik dacht dat ook het mandarijn-Chinees erbuiten viel. Maar verder hebben alle Germaanse, alle Romaanse en alle Slavische talen best veel met elkaar gemeen. Vooral binnen die groepen, maar ook tussen die groepen. | ||
Bitlord | zaterdag 13 april 2013 @ 00:22 | |
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien! | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 00:36 | |
Over die downtime van ns.nl van vanavond, dat was een ddos aanval. Helemaal hip anno 2013. | ||
James1988 | zaterdag 13 april 2013 @ 00:37 | |
DDoS-kabouters zijn maar irritante wezens. Redelijk kansloos ook. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2013 @ 00:41 | |
Hoe is het eigenlijk met de levensvatbaarheid daarvan gesteld? Ik hoor dat Amsterdam - Ijmuiden na dit jaar ophoudt | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2013 @ 00:45 | |
vet vet ik wil dit ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 13 april 2013 @ 01:51 | |
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over. De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets. De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig. | ||
bork | zaterdag 13 april 2013 @ 07:37 | |
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen ![]() | ||
greavy | zaterdag 13 april 2013 @ 07:57 | |
Dordrecht-Zwijndrecht is wel wel gewild, maar minder populair als Papendrecht. Vanaf Zwijndrecht kan je ook maar weinig naar de Merwekade, maar juist vaak naar de Hooikade. Sliedrecht heeft het ook altijd wel druk. | ||
greavy | zaterdag 13 april 2013 @ 07:58 | |
Begin 2014. | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 08:11 | |
Op 31-12-13 vaart de laatste draagvleugelboot. | ||
DriekOplopers | zaterdag 13 april 2013 @ 09:21 | |
Wat dacht je van http://www.voorbeterov.nl/130411.php en http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2013/04/11/004/ Plus niet-openbare brief aan de Kamerleden (zit vertrouwelijk in je PM, andere belangstellenden geven maar even een seintje, dan krijgen ze die ook.) | ||
bork | zaterdag 13 april 2013 @ 10:26 | |
dank greavy en b2py ![]() | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 11:11 | |
Ik was 11 april even helemaal van de wereld, en ik lees de Spits niet dus vandaar dat ik die gemist heb. En thanks! | ||
Duvel | zaterdag 13 april 2013 @ 11:13 | |
Dat ding stopt tegenwoordig veel te vaak tussen Dordt en Rotterdam. In het begin was het Rotterdam - Ridderkerk - Dordrecht en dat schoot tenminste lekker op. | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 11:20 | |
De reacties op Somda zijn werkelijk waar weer hilarisch over de bonte samenstelling van de Rheingold van vandaag: http://somda.nl/forum/132(...)d+naar+de+Keukenhof/ "Ik was van plan om de trein ook even te bekijken en te gaan fotograferen. Maar voor deze belediging voor de naam "Rheingold" ga ik de auto niet starten. Ga wel een keer naar Duitsland, voor met Br 103 dan hopelijk." "Niet alleen een teleurstelling voor de treinspotters vanwege het materieel, maar de grote teleurstelling voor de reizigers komt nog. Vanwege de kou afgelopen maanden, valt er buiten op de Keukenhof niet veel te zien. Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen." | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 11:22 | |
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2013 @ 11:42 | |
Meid, wat een drama ![]() | ||
dennistd | zaterdag 13 april 2013 @ 11:44 | |
Vind het wel mooi zo'n bonte samenstelling | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2013 @ 11:47 | |
Ik ben het er wel mee eens dat je dit geen Rheingold moet noemen want daar heeft het vrijwel niets meer mee te maken. De Ratjetoe-Expres lijkt me meer op zijn plaats. | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 april 2013 @ 11:50 | |
Die Rheingold-panoramawagen lijkt wel in het midden door te buigen. ![]() | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 12:45 | |
Het is ook echt wel een draak van een trein geworden.. ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 13 april 2013 @ 12:48 | |
En dan zorgt dat belgische rijtuig en het TEE rijtuig aan de lok nog voor wat kleur want als dit in de omgekeerde volgorde had gereden had het helemaal niks geweest. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2013 @ 12:48 | |
Moet je er net die carnavalswagen van Locon voor zetten ja ![]() | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 12:54 | |
Wat dacht je van de 1832 van HSL Logistik? | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 april 2013 @ 12:55 | |
In de marine heet dat "dazzle paint" ![]() | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 13:50 | |
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede. | ||
Frenk3nstein | zaterdag 13 april 2013 @ 14:07 | |
Die rode loc (1600?) van DB Schenker ziet er wel nice uit vind ik. ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 13 april 2013 @ 15:06 | |
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel. | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 april 2013 @ 15:10 | |
De batterij-treinstellen van de DB schijnen er vroeger ook last van te hebben gehad en zouden zelfs "hangbuikzwijn" als bijnaam hebben gehad. PDF met plaatje | ||
Viezze | zaterdag 13 april 2013 @ 16:03 | |
Het valt mij ook wel eens op bij die Wascosa tankwagens. | ||
Peterselieman | zaterdag 13 april 2013 @ 17:56 | |
klinkt interessant om misschien op zondag even mee te pikken ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 13 april 2013 @ 17:58 | |
lijkt idd nergens op, maar goed het belangrijkste is dat het rijdt | ||
ArnosL | zaterdag 13 april 2013 @ 17:59 | |
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden. | ||
Peterselieman | zaterdag 13 april 2013 @ 18:07 | |
werkzaamheden bij Barneveld Noord meende ik | ||
greavy | zaterdag 13 april 2013 @ 18:23 | |
De reizigers hebben circa 120 euro voor de rit betaald (trein+Keukenhof), en dan krijg je zoiets. Daarbij doet AKE Eisenbahntouristik aan zware misleiding, want op alle foto's op de website vind je de TEE Rheingold (de rode samenstelling). In de ritomschrijving hebben zij echter NERGENS staan dat er met een TEE Rheingold-stam gereden wordt, er wordt alleen over een "TEE Rheingold Bar- und Aussichtswagen" gerept. Juist door de misleiding van de foto's denkt iedereen gelijk dat het een complete TEE Rheingold-stam is. De trein was zeker niet uitverkocht ook, daar er 4 VulkanEifelBahn-rtgn, een TEE Bar- und Aussichtswagen en één NMBS I6 Medewerkersrijtuig in de trein zat. In Duitsland rijdt de trein vaak met nog 3 extra NMBS I6-rtgn en 3 Dampflok Traditionen Oberhausen-rijtuigen. En inderdaad, er staat amper iets in bloei. Enkele narcissen en wat verdwaald spul. | ||
greavy | zaterdag 13 april 2013 @ 18:24 | |
ICM naar Den Helder, dan ga ik zondag zeker die kant op. Zaterdag zit ik in Duitsland, bij Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Hebben weer Dampftage. | ||
greavy | zaterdag 13 april 2013 @ 18:27 | |
Werkzaamheden tussen Barneveld Aansluiting (bij Barneveld Noord) en Amersfoort Aansluiting, waardoor er daar geen treinen rijden. Valleilijn rijdt in het geheel niet (is te lastig voor CXX daar het personeel uit Amersfoort moet komen voor de treinen) en de Pimpel gaat via Zwolle. Dat is weer een goede miscommunicatie, want de reisplanner spreekt over een stop in Zwolle. Echter, de bijsturing heft de stop in Zwolle elke keer weer op en krijg je dus "Dit reisadvies vervalt" in de reisplanner. | ||
greavy | zaterdag 13 april 2013 @ 18:50 | |
![]() LOCON 9905 + "Circustrein" naar de Keukenhof Vandaag kwam de Circustrein naar Leiden Centraal, met maar een mager groepje Duitsers voor de Keukenhof. In Nederland riep iedereen dat de rode TEE Rheingold naar het land kwam, maar al vrij snel was duidelijk dat dit niet het geval kon zijn. AKE Eisenbahntouristik heeft namelijk de afgelopen maanden alleen met treinen gereden die er totaal niet op leken. De bezoeker van de website werd wel zwaar misleid, want je vind alleen maar foto's van de rode TEE Rheingold-stam. Als je de trein boekt voor de rode TEE Rheingold kom je zwaar bedrogen uit! Ook voor de reiziger is het dus een grote misleiding. De trein bestaat uit 6 rijtuigen. Achter de locomotief zit een NMBS I6-rijtuig, met daarachter het befaamde TEE Rheingold Bar- und Aussichtswagen. Vervolgens volgen 3 rijtuigen van de VulkanEifelBahn, en één rijtuig van Dampflok Tradition Oberhausen. Onderaan deze beschrijving de exacte nummertjes van rijtuigen. Hier passeert de trein Sassenheim, en heeft na enkele minuten Leiden Centraal bereikt, alwaar de reizigers op de reguliere pendelbussen naar de Keukenhof kunnen overstappen. Samenstelling: - LOCON 9905 - NMBS 51 88 11-70 014-6 - VEB ADmh 101 D-VEB 56 80 81-90 004-1 - VEB ARmh 217 D-VEB 56 80 85-92 151-4 - D-DTO 56 80 10-40 121-0 - ABm D-DB 51 80 31-40 001-4 - VEB BDms 278 D-VEB 56 80 82-40 099-2 | ||
Peterselieman | zaterdag 13 april 2013 @ 20:23 | |
Zag hier net op het forum een advertentie voor de tentoonstelling Sporen naar het Front voorbijkomen. Laat ik daar vorige week al geweest zijn ![]() | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 22:55 | |
Wat vond jij er van? | ||
Peterselieman | zaterdag 13 april 2013 @ 23:12 | |
had me er eigenlijk iets meer van voorgesteld. Kan ook door de belichting komen die imo niet erg best is ... | ||
b2py | zaterdag 13 april 2013 @ 23:13 | |
Dat gevoel had ik dus ook. Erg weinig en had wat groter werk verwacht eigenlijk. Vond dat ding om die bielzen mee te slopen wel aardig ingenieus. | ||
Peterselieman | zaterdag 13 april 2013 @ 23:19 | |
Op zich staat er wel genoeg, maar ik heb gewoon het idee dat er iets mist, maar wat weet ik dan weer niet. Vond de vorige tentoonstelling die ik bezocht, die over de koninklijke treinen, destijds veel beter geslaagd. | ||
b2py | zondag 14 april 2013 @ 10:04 | |
Als ik de Twitter berichten mag geloven zijn de treinen rond Rotterdam niet verlengd terwijl nu de marathon is. | ||
greavy | zondag 14 april 2013 @ 10:05 | |
Goede materieelplanning voor NS is wel erg lastig ivm de Rotterdamse marathon. -Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag vv met losse SLT-viertjes, 9:38 v. Dordrecht had te Zwijndrecht al veel staanplaatsen en te Barendrecht werd het proppen .. Op Barendrecht en/of Lombardijen gegarandeerd achterblijvers. - Losse SGM-III'en op de Hoekse Lijn. Waren sardientjes in blik bij aankomst Rotterdam - Losse ICM-IV om 9:55 als IC uit Utrecht ev, trein was erg afgeladen met veel staanplaatsen | ||
Duvel | zondag 14 april 2013 @ 10:13 | |
Hebben ze een Schienenwolf? ![]() | ||
b2py | zondag 14 april 2013 @ 10:20 | |
Ja, Flash heeft er nog wel een foto van. | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 11:51 | |
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra? | ||
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 12:06 | |
tsja ... Een evenement is alleen maar lastig he | ||
Duvel | zondag 14 april 2013 @ 12:38 | |
Ah, die rapportage had ik gemist, bedankt! | ||
GlenSpey | zondag 14 april 2013 @ 14:12 | |
Fans van TS2013 hier? Op gamersgate.com krijg je nu korting op het spel en een hoop van de DLC. Heb er voor 53 euro gelijk weer ff 5 flinke scenario's bijgekocht. Ter vergelijking normale prijs via steam zou 142 euro zijn geweest ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door GlenSpey op 14-04-2013 14:18:23 ] | ||
b2py | zondag 14 april 2013 @ 14:18 | |
Ik heb maar even wat credit van PayPal verbruikt, spel maar gekocht.. ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 14 april 2013 @ 15:34 | |
De Jan Kiepura naar Warschau lijkt voorlopig gered, meldt een gebruiker op DSO. De trein is inmiddels ook na 1 juli 2013 weer in Hafas te vinden tot december 2013. | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 18:08 | |
Het heeft even geduurd, maar we hebben er weer eentje ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 14 april 2013 @ 18:15 | |
![]()
![]() | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 18:16 | |
Het afsluiten van de tunnel bedoel je? | ||
Ireyon | zondag 14 april 2013 @ 18:23 | |
Roosendaal heeft ook poortjes. Daarmee als eerste station in Brabant ![]() | ||
greavy | zondag 14 april 2013 @ 18:26 | |
Vandaag weer DDZ naar Vlissingen (dit weekend naar Goes ivm werkzaamheden) ![]() Jammer dat ik niet mee kon ![]() | ||
Sandrvich | zondag 14 april 2013 @ 18:27 | |
Om die "primeur" zal niemand wakker liggen in de rest van Brabant. Wat mij betreft is Roosendaal ook meteen het laatste station in Brabant daarmee. ![]() | ||
Ireyon | zondag 14 april 2013 @ 18:30 | |
Ik gok dat bij Breda, Tilburg en Eindhoven in ieder geval tot de verbouwing gewacht wordt. Ergens in resp. 2015, 2030 en 2025 dus. | ||
James1988 | zondag 14 april 2013 @ 18:33 | |
Breda krijgt ook poortjes, als de renders tenminste enigszins lijken op de realiteit. Trage klotedingen ![]() | ||
Ireyon | zondag 14 april 2013 @ 18:36 | |
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijden ![]() | ||
James1988 | zondag 14 april 2013 @ 18:36 | |
![]() | ||
#ANONIEM | zondag 14 april 2013 @ 18:38 | |
Normaal gaan er geen treinen die kant op? | ||
James1988 | zondag 14 april 2013 @ 18:39 | |
inb4 gejank over VIRM | ||
Litpho | zondag 14 april 2013 @ 18:41 | |
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vinden ![]() | ||
Facepalm | zondag 14 april 2013 @ 18:45 | |
Wat betreft die poortjes, hoe willen ze dit gaan doen? Ik las dat papieren kaartjes ook een chip krijgen om de poortjes te openen, maar wat als iemand een international kaartje heeft of een e-ticket? Dan zou er bij elk station iemand moeten staan om ze toch door te laten, lijkt me niet bepaald goedkoop. Daarnaast gaat het volgens mij weinig helpen, zwartrijders vinden wel een manier om toch nog achter die poortjes te komen. ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 14 april 2013 @ 18:47 | |
Zolang die ondingen niet op Leeuwarden en Heerenveen staan vind ik het allemaal wel gezegend. | ||
DeaDLocK2K | zondag 14 april 2013 @ 18:47 | |
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken? | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 18:50 | |
Wees gerust. OOIT gaat de beschaving ook jou bereiken ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 14 april 2013 @ 18:53 | |
3x per uur naar Heerenveen vind ik toch beschaving genoeg. Voor de rest Eurocard Mastercard heb ik een OV-Jaarkaart. | ||
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 18:54 | |
de trein rijdt eerder 4x per uur naar Heerenveen dan dat de poortjes in Leeuwarden komen | ||
Zug-Chef | zondag 14 april 2013 @ 18:55 | |
Ideaal toch. Fryslân Boppe. En Dordrecht natuurlijk. | ||
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 19:00 | |
Wat heb je met Dordrecht? heb je dat gebied onder je hoede? | ||
DeaDLocK2K | zondag 14 april 2013 @ 19:04 | |
Dordrecht is een soort mislukt Zwolle. Zelfde stationsgebouw maar wat een teringsfeer ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 14 april 2013 @ 19:05 | |
Tis maar net waar je bent in die stad. Op de stalling vermaak ik me altijd prima. | ||
Litpho | zondag 14 april 2013 @ 19:18 | |
Het is niet in het reizigersbelang om die verplichting te laten staan, maar de NS lobby vindt het belangrijker dat het lijkt of er iets gedaan wordt aan zwartrijden. Het self-loading cargo mag blij zijn dat ze uiteindelijk vervoerd worden, ongeacht het aantal hoepeltjes waar ze door moeten springen. | ||
Litpho | zondag 14 april 2013 @ 19:26 | |
Oh, en uiteraard mogen situaties zoals in Hilversum en Almere CS (achterin) waar je in- en uit moet checken voor een overstap naar een ander perron ook eerst op de schop. | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 19:57 | |
Ja maar dat kan niet want die tunnels zijn onderdeel van de normale looproutes etc. Zo ook in Leiden en ook in Deventer. En in Breda. Hee wacht, eigenlijk waren die poortjes misschien toch niet ZO'N geniaal plan ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 20:06 | |
Wel raar. Van de 25 tweetalige bordjes staat in 18 gevallen Iers bovenaan en Engels onderaan, en in 7 gevallen andersom. In Mallow komen zelfs allebei de varianten voor. Zouden daar regels voor zijn of "doet men maar wat"? | ||
dennistd | zondag 14 april 2013 @ 20:23 | |
Volgens mij zijn er in Friesland ook plaatsnaamborden met bovenaan de Friese naam en daaronder de Nederlandse naam (hangt ervan af wat de officiële plaatsnaam is). PSM kan dat vast beamen of ontkennen. | ||
greavy | zondag 14 april 2013 @ 20:28 | |
Jazeker, die zijn er. Ik dacht alleen eerst Nederlands en dan Fries. Dit gebeurt alleen als er ook een aparte Friese naam voor is, anders krijgt het bord maar één naam. Edit: Ja, eerst Nederlands en dan Fries. Zo is het bij ons in de dorpen daar. | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 20:30 | |
ja DAT er tweetalige bebording is, is ook niet nieuw natuurlijk he ![]() | ||
V2 | zondag 14 april 2013 @ 20:35 | |
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven ![]() | ||
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 20:39 | |
eh, er zijn een aantal gemeenten waar de plaatsnamen er niet in het Nederlands op staan | ||
greavy | zondag 14 april 2013 @ 20:53 | |
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries. | ||
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 20:53 | |
zie de post boven je ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 21:17 | |
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.![]() | ||
Peterselieman | zondag 14 april 2013 @ 21:23 | |
ik heb in zo eentje gezeten, naast Giedo van der Garde die zwart reed ![]() | ||
greavy | zondag 14 april 2013 @ 21:30 | |
Amsterdam CS is zo nog best klein ... Vandaag ff met de andere hobby bezig geweest ![]() | ||
greavy | zondag 14 april 2013 @ 21:31 | |
- [ Bericht 99% gewijzigd door greavy op 14-04-2013 21:36:02 ] | ||
James1988 | zondag 14 april 2013 @ 21:42 | |
De Luas, leuk! ![]() Trams en infrastructuur geleverd door Alstom, onderhoud wordt ook door Alstom gedaan - inclusief grasmaaien. De exploitatie wordt gedaan door Veolia. | ||
bork | zondag 14 april 2013 @ 22:05 | |
Ha mooi, je bent aan het oefenen, fijn om te zien ![]() | ||
bork | zondag 14 april 2013 @ 22:23 | |
Taalgevoeligen hebben ze ook in Duitsland![]() In Cottbus hebben ze het ook en op de een of andere stomme manier heb ik geen foto van Bischofswerda terwijl ik daar er dik een uur heb rondgelopen en er zullen er nog vast wel meer zijn -> Sorbisch | ||
Duvel | zondag 14 april 2013 @ 22:32 | |
Geinig, volgens mij zal ik ook Sloveens in het zuiden van Oostenrijk. | ||
Okuliarnik | zondag 14 april 2013 @ 22:47 | |
Tegen Slowakijë aan in Tsjechië wordt pools gesproken. Zo heet het station Mosty u Jablunkova ook Mosty koło Jabłonkowa. En dat bord is dus net zo lang. | ||
Dr_Flash | zondag 14 april 2013 @ 23:17 | |
ja, en zo zijn er ook nog wel zat Belgische bordjes tweetalig enz enz. ECHT bazig zijn dan natuurlijk drietalige bordjes. ![]() | ||
b2py | zondag 14 april 2013 @ 23:37 | |
Er is een thalys met afscheid koningin deels in het livrei. | ||
bork | zondag 14 april 2013 @ 23:55 | |
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordje ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 april 2013 @ 00:21 | |
Beschuldig je me nou van een fotosoep? ![]() Zo ja dan nee Zo nee dan ja ![]() | ||
eti | maandag 15 april 2013 @ 00:26 | |
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie. Maar eh, nog niet in bahn.de te vinden toch? | ||
Dr_Flash | maandag 15 april 2013 @ 00:29 | |
Welke zoek je? | ||
eti | maandag 15 april 2013 @ 00:37 | |
31/7 18:10 uit Utrecht naar Warschau | ||
Dr_Flash | maandag 15 april 2013 @ 00:48 | |
Moeilijk. Ik krijg de meest bizarre verbindingen, maar niet de directe EN ![]() | ||
greavy | maandag 15 april 2013 @ 06:54 | |
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01. | ||
DeaDLocK2K | maandag 15 april 2013 @ 07:13 | |
31-7 kan nog niet geboekt worden. Porbeer het op 1-5 nog eens. | ||
Pino112 | maandag 15 april 2013 @ 08:33 | |
http://mobiel.nu.nl/algem(...)-blaadjes-spoor.html Knappe kop die machinist ![]() | ||
Anne | maandag 15 april 2013 @ 08:47 | |
Die krijgt hopelijk toch wel opslag ![]() | ||
_serial_ | maandag 15 april 2013 @ 09:24 | |
Structon start met afbouw station Delft http://www.infothuis.tv/index.php?s=3&c=46333 | ||
DeaDLocK2K | maandag 15 april 2013 @ 11:29 | |
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 15 april 2013 @ 12:03 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 12:06 | |
jaja, NS heeft capaciteit gevraagd om de IC tussen Den Haag en Brussel volgend jaar 16x per dag te kunnen laten rijden http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-laten-rijden.dhtml | ||
KnightSolaire | maandag 15 april 2013 @ 12:15 | |
Voor de duidelijkheid: dan ook weer tussen Amsterdam en Brussel. En zowel over conventioneel als hogesnelheidsspoor, in afwachting van de ontwikkelingen rondom de V250. | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 12:18 | |
en zoveel nieuws is het niet dat het aangevraagd wordt, want doet de NS dit niet, dan kan het zijn dat de paden niet beschikbaar meer zijn op het moment dat er toch gebruik van gemaakt moet worden | ||
KnightSolaire | maandag 15 april 2013 @ 12:22 | |
Tja, dat was vorig jaar toch niet goed gegaan anders :p | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 12:24 | |
oh ja joh? | ||
KapiteinT | maandag 15 april 2013 @ 12:27 | |
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn. | ||
bork | maandag 15 april 2013 @ 14:37 | |
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op? | ||
ReisT | maandag 15 april 2013 @ 14:40 | |
Dat moet eerst de hele verbouwing afgerond zijn. Nu zijn in Den Bosch alleen de sporen 1, 3 en 7 in gebruik, cross-platform overstappen is dus nog even niet mogelijk. | ||
ReisT | maandag 15 april 2013 @ 15:00 | |
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op. | ||
KnightSolaire | maandag 15 april 2013 @ 15:15 | |
Ben ook wel benieuwd of de Sprinters teruggaan naar de oude vertrektijden. | ||
bork | maandag 15 april 2013 @ 15:29 | |
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet. Als ze eruit stappen heeft dat wel flinke consequenties of zullen ze dan met verschillend materiaal gaan rijden? Hispeed met voorlopig niks en de NMBS wel met ???? en straks Hispeed met V250 en de NMBS met ???? of kopen die mafkezen van Hispeed die dingen van Ansaldobreda en leasen ze die weer? afijn, we zien het dus deze week gebeuren. | ||
KomtTijd... | maandag 15 april 2013 @ 15:51 | |
Hebben ze zo weinig vertrouwen in de constructie dat ze er alleen maar oude barrels overheen durven te sturen? ![]() | ||
ReisT | maandag 15 april 2013 @ 16:07 | |
Hispeed zou het voorlopig met Traxx+ICR kunnen proberen, misschien zelfs via de HSL de grens over als ze toelating voor het Belgische deel geregeld krijgen. De NMBS kan voorlopig weinig anders dan weer een beetje naar Roosendaal pendelen. Alternatief materieel voor de Nederlandse HSL hebben ze gewoon niet. | ||
James1988 | maandag 15 april 2013 @ 16:11 | |
Om met TRAXX naar België te mogen over de HSL moet er eerst nog wat werk worden verzet door Bombardier. | ||
deadlock1981 | maandag 15 april 2013 @ 18:23 | |
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn? | ||
arkkey | maandag 15 april 2013 @ 18:40 | |
Als het aan Wilma ligt in September geloof ik. | ||
Ireyon | maandag 15 april 2013 @ 18:51 | |
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt. | ||
dennistd | maandag 15 april 2013 @ 19:13 | |
Nee, die zitten er juist wel in bij de Fyra- en Beneluxstammen. | ||
dennistd | maandag 15 april 2013 @ 19:15 | |
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijn | ||
Litpho | maandag 15 april 2013 @ 19:21 | |
Ik verwacht dat ze hun poot stijf houden. Ondanks Wilma. | ||
arkkey | maandag 15 april 2013 @ 19:27 | |
Zou mooi zijn, NMBS is de enige hoop dat er nog wat uit gaat komen. Als het aan die prutshollanders ligt zouden er nu nog steeds spaghettiboemels een poging doen om in Brussel te komen. | ||
Ireyon | maandag 15 april 2013 @ 19:42 | |
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd. | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 19:48 | |
en dan te bedenken dat de perrons in Leiden door de A en B-fases behoorlijk lang zijn. Moet wel zeggen dat het in Leiden vanaf de tunnel regelmatig nog een behoorlijk eind naar de trein lopen is ... | ||
Ireyon | maandag 15 april 2013 @ 19:56 | |
Zo op maps gok ik dat het ongeveer overeenkomt met het huidige spoor 3/4 wat zo'n 630 meter zou betekenen. Dus haalt het toch nog niet bij de 685 van Leiden en 700 van Sittard ![]() | ||
James1988 | maandag 15 april 2013 @ 20:32 | |
De software in de Traxx kan naar verluidt niet goed omgaan met herpositioneringsbakens. Die worden in Nederland niet gebruikt, maar wel in België. | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 20:33 | |
Even lang als 3/4? Die is 621. | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 21:01 | |
Leiden is een klotestation om over te stappen. | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 21:05 | |
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 21:06 | |
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 21:09 | |
uiteraard de kleinst mogelijke overstapnorm ![]() | ||
greavy | maandag 15 april 2013 @ 21:14 | |
Overstap van 8b naar 9a is zelfs al irritant, als er 2 minuten voor staan ![]() | ||
KomtTijd... | maandag 15 april 2013 @ 21:32 | |
610 meter ongeveer Leiden ongeveer 680 meter | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 21:37 | |
Dat kan nauwkeuriger | ||
Ireyon | maandag 15 april 2013 @ 22:48 | |
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten ![]() | ||
bleiblei | maandag 15 april 2013 @ 22:52 | |
Waarom heeft sittard zo een lang perron dan? ![]() | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 22:55 | |
Dat hoort 15-14 te zijn volgens mij. | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 22:55 | |
Alleen Usain Bolt zou dat redden ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 22:56 | |
volgens mij was 15 buiten dienst. Op 14 stopte de Noord-Oost richting Amersfoort ![]() | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 22:56 | |
Wisselstoringen verstoorde dat feestje een beetje. ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 april 2013 @ 22:58 | |
Tja alle treinen op 1 of 2 perrons laten stoppen is ook zowat he. Zo kunnen we over alles wel zeuren ![]() | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 23:05 | |
Eh ja, dat klopt, dat was rond een uur of half zes? | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 23:06 | |
volgens mij gooide een wisselstoring de gehele middag roet in het eten | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 23:07 | |
Toen had ik geen tijd om dat allemaal in de gaten te houden. ![]() | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 23:07 | |
Wissel 215B, 207B/217A en 1327 zijn defect | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 23:08 | |
Half zes 's middags. | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 23:09 | |
zag vanmiddag toevallig even de AV van Utrecht CS en toen viel het me op, vandaar | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 23:09 | |
Die wissels zijn nog steeds defect overigens, zal even editen. | ||
Ireyon | maandag 15 april 2013 @ 23:13 | |
Nouja ik heb 'm gehaald, maar alleen omdat ik toevallig aan het juiste eind van de trein zat en mezelf blindelings door de stationshal navigeer ![]() | ||
remcoP | maandag 15 april 2013 @ 23:17 | |
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan? | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 23:19 | |
Gevoel voor humor, deze post. | ||
remcoP | maandag 15 april 2013 @ 23:21 | |
In elk normaal land zouden de treinen op overstappers wachten. | ||
Peterselieman | maandag 15 april 2013 @ 23:23 | |
zelfs op 14/15 staan ze regelmatig niet naast elkaar. Die naar Nijmegen staat dan op 14B, terwijl die naar Eindhoven op 15A staat. is toch nog een eindje lopen ![]() | ||
Duvel | maandag 15 april 2013 @ 23:32 | |
Als de trein naar Eindhoven op 15A staat, is ie te kort. | ||
Litpho | maandag 15 april 2013 @ 23:57 | |
Hier rijden de treinen op tijd. Dát is belangrijk. Overstappers zijn mensen die niet, in navolging van ons aller Bert, zo wijs zijn om met de auto te gaan. Maar het systeem wérkt en héél Europa is er jaloers op. Schijnt. | ||
DriekOplopers | maandag 15 april 2013 @ 23:57 | |
Klopt. Ik kwam rond 15 uur vanuit Den Haag met de IC naar Schothorst in Utrecht binnen. We stonden bij de fly over een tijdje stil en kwamen aan op een afwijkend spoor. Maar ik heb het nummer niet onthouden. Sorry. | ||
DriekOplopers | maandag 15 april 2013 @ 23:58 | |
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist. | ||
b2py | maandag 15 april 2013 @ 23:59 | |
Ik heb hem nog nooit gezien. ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 00:00 | |
Ik heb Paul Haenen regelmatig gezien op diverse stations ja ![]() | ||
Litpho | dinsdag 16 april 2013 @ 00:14 | |
Valt me nog mee. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 00:24 | |
gratis, eersteklas. | ||
eti | dinsdag 16 april 2013 @ 00:50 | |
Klopt. En toch staat er 18:10 op mijn voorlopige factuur... | ||
Duvel | dinsdag 16 april 2013 @ 06:49 | |
Nee, niet gratis, NS-VV kost iets van 12 euro per maand. (of zo?) | ||
Duvel | dinsdag 16 april 2013 @ 06:50 | |
Zo hé. | ||
GlenSpey | dinsdag 16 april 2013 @ 07:14 | |
Ik heb vernomen dat hij zelf ook nog wel eens diensten als machinist draait ![]() | ||
Duvel | dinsdag 16 april 2013 @ 07:16 | |
Volgens een oud collega van me, die achter het oponthoud staat, moet de politie erbij komen in verband met een agressieve reiziger... ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 16 april 2013 @ 07:37 | |
Lekker op de vroege dinsdagochtend :| | ||
Q. | dinsdag 16 april 2013 @ 08:29 | |
Lekker moment om agressief te zijn. | ||
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 09:03 | |
En als je uit de nachtdienst komt dan? (nog steeds geen reden om agressief te doen maar goed) | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 16 april 2013 @ 09:10 | |
Ik drie keer. | ||
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 09:28 | |
klopt, Bert rijdt ook zelf. Zijn wel meer directeuren die dat doen. Frank van Setten, toen directielid van Syntus tegenwoordig Arriva, reed toen wel eens dagje mee in de diensten van Syntus. Bert, heeft trouwens ook gewoon een auto met chauffeur tot zijn beschikking. | ||
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 09:35 | |
Dat deed ie in zijn Veolia-tijd ook: | ||
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 09:44 | |
leuk stukje! | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 09:48 | |
Maar zou dat dan echt zo instappen zijn? Of zou, zoals dat wel vaker werkt, intern gefactureerd worden? | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 09:58 | |
oh ja, de wisselstoring bij Utrecht is nog niet verholpen ... | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 09:59 | |
hij rijdt bij mijn weten nog steeds wel eens op de trein | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 10:04 | |
kan zijn dat deze door werkzaamheden een andere route rijdt en je langer onderweg bent ... | ||
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 10:05 | |
Nee ze hebben allemaal een pasje, waarmee je afhankelijk van functie 1e of 2e klas mee kan reizen. Daarvoor wordt er maandelijks een vast bedrag ingehouden, ik betaalde toen 15 euro voor een 2e klas kaart, mijn vriendin had er ook 1. Dus voor 30 euro konden we elke dag door heen nederland heen crossen. in de praktijk gebruikte we dat ding alleen maar om op een warme zomerdag in scheveningen te ontbijten ofzo. | ||
Ireyon | dinsdag 16 april 2013 @ 10:27 | |
"De bus halteert niet bij het station, u bedoelt dat er bij het station geen bus stopt?" Achterlijk mens. | ||
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 11:07 | |
Vandaag een transport van loc 1125 van het spoorwegmuseum naar Amsterdam Zaanstraat. Motorpost 3031 haalt hem op (Zaanstraat 18.46u - Maliebaan 19.36u) onder nummertje 823031 (wel een leuk nummertje) en gaat linkerspoor Maliebaan-Hilversum weer terug als de 821125 (goh, weer zo'n mooi nummer) (Maliebaan 20.38u - Zaanstraat 21.49u). Sprinter 5773 (Den Haag-Utrecht via de Zuidtak) rijdt daardoor linkerspoor tussen Hilversum en Blauwkapel, ik hoop voor de wachtenden op Sportpark en Hollandsche Rading wel dat dit ook omgeroepen wordt.... Hele aanschrijving hier: http://www.spoorwegmuseum(...)3-04-08_10.09.05.pdf | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 11:12 | |
je zou zeggen dat één wisseltje op Blauwkapel Noord dit op moet kunnen lossen ![]() Een van die andere twee kan weggesaneerd worden. | ||
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 11:14 | |
Daar wordt niet meer aan uitgegeven: het is de bedoeling dat de hele kruising op Blauwkapel eruit gaat. | ||
Q. | dinsdag 16 april 2013 @ 11:20 | |
Gaan ze daarvoor de infra bij Utrecht Centraal noordzijde aanpassen? En hoe? | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 11:21 | |
dan is het spoorwegmuseum alleen vanuit Bilthoven bereikbaar? | ||
bork | dinsdag 16 april 2013 @ 11:26 | |
Er ligt wel een nieuwe wissel bij de Reigerstraat. | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 11:29 | |
waar? | ||
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 11:33 | |
Overweg aan de noordkant het het museum. Er is wel meer aangepast trouwens: vergelijk http://spoornieuws.nl/temp/maliebaan1.jpg (oud) en http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-ut.gif (nieuw) maar. | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 11:53 | |
daar heb ik idd een sein zien staan | ||
bork | dinsdag 16 april 2013 @ 11:59 | |
![]() Het is een still uit een filmpje dus niet zo goed maar je ziet waar het om gaat ![]() | ||
eti | dinsdag 16 april 2013 @ 12:05 | |
De kans dat ze zelf niet wat 'haltéren' betekent is niet zo groot. Het hele gesprek is natuurlijk voor de uitzending doorgenomen. De kans dat de helft van het publiek het woord 'halteren' voor het eerst hoort, is wel vrij groot. Ik vind het wel mooi hoe ze die wethouder Hekking met z'n rare taalgebruik op z'n nummer zet. Halteren, dat zeg je toch niet? | ||
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 12:07 | |
Storingen ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 16 april 2013 @ 12:17 | |
Waarom zou je halteren niet zeggen? | ||
Ireyon | dinsdag 16 april 2013 @ 12:24 | |
Halteren is gewoon een normaal woord. Als je het woord an sich niet kent is het niet zo moeilijk om de betekenis uit de context af te leiden. Dat dat blijkbaar te ingewikkeld is, zegt genoeg over het niveau en de doelgroep van het programma ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 16 april 2013 @ 12:30 | |
Fucking moeilijke taal dat Nederlands. Stel je voor dat er eens een keer terminologie voorbij komt die niet in je vocabulaire zit. Oh oh oh. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 12:38 | |
Wat is deze? ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 16 april 2013 @ 12:45 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 13:04 | |
hihi haha domo vla | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 13:29 | |
Komend weekend naast de reeds bekende IC (Enschede-Deventer-)Amersfoort-Hilversum-Amsterdam Bijlmer ArenA-Utrecht-Driebergen is er nog een creatieve bedacht: Leeuwarden/Groningen-Zwolle-Lelystad-Almere-Amsterdam CS-Haarlem-Leiden-Den Haag HS-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Goes ![]() oh ja, de IC Alkmaar-Maastricht wordt maar even opgeheven tussen Alkmaar en Amsterdam ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 13:31 | |
Het wordt nog leuker ![]()
Intercity's tussen Leeuwarden en Groningen ![]() | ||
ReisT | dinsdag 16 april 2013 @ 13:45 | |
Nee, waarom zou daar iets aangepast moeten worden? Alle sporen van/naar Utrecht CS blijven gewoon liggen. Alleen die kruisende sporen willen ze weghalen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2013 @ 13:55 | |
Nachtnet tijdens koninginnedag ![]() Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2013 13:55:46 ] | ||
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 14:04 | |
Of doorstappen tot de eerste trein s'morgens vroeg en dan met een bezopen kop in de trein je roes uitslapen, als je dan tot enschede moet, is er vast wel een schoonmoker of conducteur die je in Enschede wakker maakt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 14:07 | |
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2013 @ 14:09 | |
Weekend OV die tot 04:00 uur geldig is ![]() Trouwens, het is toch zo dat de instaptijd geldt voor de reis? Dus als ik om 3:45 inbliep en 3 uur later aankom reis ik gewoon gratis? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2013 14:11:29 ] | ||
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 14:11 | |
nog beter. Dan natuurlijk nog wel een paar blikjes bier mee voor onderweg. Een keer gezien hoe bezoekers van Sensation terug kwamen, De kop helemaal strak van de drugs en drank en totaal niet meer weten, waar ze zijn, hoe ze heten en waar ze heen moeten. Ja dan, ja dan weet je zeker dat A: die een prachtige stapavond heeft gehad B: Die over een paar uur, knallende koppijn heeft en zou willen dat ze dood waren, enzo | ||
ReisT | dinsdag 16 april 2013 @ 14:13 | |
Zo weinig? Naar Alkmaar, Dordrecht en Utrecht rijden ze die nacht tot 4 uur elk kwartier! | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 14:20 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
KomtTijd... | dinsdag 16 april 2013 @ 14:47 | |
Tegenwoordig kun je ook vóór de ochtendspits al met korting naar huis. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 14:48 | |
Ja. Maar we hadden het over "fatsoenlijk" stappen toch? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 april 2013 @ 14:54 | |
![]() Ziggy (@ziggyziggyzig) tweeted at 2:52 PM on Tue, Apr 16, 2013: @NS_online Er rijden toch sowieso nooit Intercity's tussen Leeuwarden en Groningen? Iets met Arriva... http://t.co/1KvSWfCsbc (https://twitter.com/ziggyziggyzig/status/324143160169201664) | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 15:06 | |
Rijden er wel bussen tussen Den Helder en Texel? Of ook niet? ![]() | ||
ReisT | dinsdag 16 april 2013 @ 15:07 | |
Vooral raar dat de NS-terminologie maar half is toegepast, er had natuurlijk Sprinter moeten staan in plaats van stoptrein. In Apeldoorn worden de treinen van Arriva ook altijd aangekondigd als Sprinter. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 april 2013 @ 15:09 | |
Dat viel mij zaterdag ook op inderdaad. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 april 2013 @ 15:12 | |
NS online (@NS_online) tweeted at 3:05 PM on Tue, Apr 16, 2013: @ziggyziggyzig Klopt, #GnLW is een traject van Arriva. Er rijden daar sneltreinen en stoptreinen. Bedankt voor je signaal. ^IH (https://twitter.com/NS_online/status/324146447677259777) | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 15:16 | |
slechts sporadisch ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 15:16 | |
Falers. Het sneeuwt niet eens. | ||
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 15:27 | |
Als dat nou eens met ICM ging rijden, maar zal wel weer steevast VIRM rijden ... Over deze route wel erg zeker? Zondag ligt Amersfoort-Apeldoorn eruit en zaterdag krijg ik niks rechtstreeks. | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 15:37 | |
zal wel een mengelmoesje worden ik ben wel zeker over de route. Je krijgt m niet rechtstreeks nee, maar aankomst en vertreksporen zijn wel hetzelfde en de verbinding met schiphol ligt er dit weekend uit. | ||
Q. | dinsdag 16 april 2013 @ 15:41 | |
Ik had even een blond momentje. | ||
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 15:41 | |
En dan ook nog een lijstje met treinen die wel rijden maar niet in de reisplanner staan en die als veegtrein werken. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 15:44 | |
Je kan niet vroeg genoeg beginnen tegen die blaadjes op de rails. | ||
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 15:48 | |
Via HAFAS heb ik eea duidelijker in beeld. Tr 16xx Enschede-Schiphol (normaal) rijdt tot Bijlmer-Arena, alwaar het 2 minuten stilstaat en dan als Tr 31xx Schiphol-Arnhem (normaal) doorgaat naar Driebergen-Zeist. Maar om het nog completer te maken. In Driebergen-Zeist gaat het materieel door naar Den Helder, en vanaf Den Helder weer naar Driebergen. In Driebergen weer naar Bijlmer-Arena, en zo naar Enschede. Je krijgt dus een rechtstreekse verbinding Enschede - Amersfoort - Bijlmer-Arena - Driebergen-Zeist - Amsterdam Centraal - Den Helder. | ||
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 15:49 | |
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken ![]() | ||
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 15:50 | |
Nu nog op ICM wachten. Zaterdag zit ik in Bochum(-Dahlhausen), dus misschien zondag ff ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 16 april 2013 @ 15:54 | |
Die heb ik al drie keer gedaan en nog met een andere reden dan hobby ook. | ||
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 15:56 | |
Zaterdag 27 april eens kijken wat van mensen de NVBS zaterdag 27 april meeneemt naar Dordrecht Industrie en de Maasvlakte. Ik mag waarschijnlijk deurwacht gaan spelen. DBS 6400 + SSN 2xK1A+4xBm. | ||
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 15:56 | |
Die heb ik de vorige keer al gehad, toen die vastgeknoopt zat aan de toenmalige 3700(?), IC Schiphol-Lelystad. De Binckhorst- en Blijdorpboog heb ik ook al eens gehad, ik moet nu alleen nog het kruis bij Haarlem (en Blauwkapel Zuid-Noord). | ||
James1988 | dinsdag 16 april 2013 @ 15:57 | |
Ohja, komend weekend is het weer een hindernisbaan. Fyra rijdt zaterdag niet, en zondag alleen op Schiphol - Rotterdam. ![]() * James1988 moet zondag van IJmuiden naar Breda ![]() | ||
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 15:58 | |
Keren in 2 minuten... Dat betekend dus een 100% vertragings garantie | ||
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 15:59 | |
Ik zou gewoon de auto pakken ![]() | ||
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 15:59 | |
Hij hoeft niet te keren. | ||
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 15:59 | |
Er keert niets hoor: hij gaat vanaf Diemen Zuid de boog naar Bijlmer op, en rijdt vanaf daar gewoon verder naar Holendrecht. |