Inderdaad. En die achterlijke heffing van ¤130,- per kilometer op de HSL ook afschaffen. Gewoon een tarief per snelheidscategorie die t/m160km/u niet verschilt van die van het hoofdrailnet.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou logisch zijn ja. Gewoon een nieuwe intercitylijn. Ziet de reiziger eindelijk ook eens wat terug van al die tariefstijgingen van de afgelopen jaren.
Dat is een perverse prikkel om geen capaciteit te hoeven vrijmaken voor hogesnelheidstreinen. Beter zou je de kosten in de categorie 200 - 230 km/h het laagst maken.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Inderdaad. En die achterlijke heffing van ¤130,- per kilometer op de HSL ook afschaffen. Gewoon een tarief per snelheidscategorie die t/m160km/u niet verschilt van die van het hoofdrailnet.
Tussen treinen met die snelheid kan je zowel makkelijk tragere treinen als snellere treinen inleggen omdat de snelheidsverschillen relatief minder groot zijn.quote:
Eikels.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Ook de reden waarom Leiden geen mooie 15-15 ligging heeft van de treinen die van/naar Haarlem en Schiphol gaan
Hopelijk helpt het, het is snertweer buitenquote:Op donderdag 11 april 2013 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
Thijsen van NS speelt nu mooi weer
erger. De NS stelt dat de reiziger centraal staat, maar dat kan ik totaal niet rijmen met het beleid dat gevoerd wordtquote:Op donderdag 11 april 2013 14:31 schreef arkkey het volgende:
Oh gaat dit over het verhaal dat NS vindt dat reizigersoordeel eigenlijk maar helemaal niet meer moet meetellen omdat dat maar lastig is?
(overigens hebben ze ergens wel een punt hoor, ik ben ook niet geneigd om goede cijfers te geven puur gebaseerd op ervaringen in het verleden) Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, ofzo?
Beetje het Mediamarkt-syndroom idd. Als je maar hard genoeg schreeuwt dat je de beste bent gaan mensen het vanzelf gelovenquote:Op donderdag 11 april 2013 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
erger. De NS stelt dat de reiziger centraal staat, maar dat kan ik totaal niet rijmen met het beleid dat gevoerd wordt
Alhoewel er wel een zekere humor te vinden is in een reclamecampagne met een grote foto van Bert met "Ik ben toch niet gek?" als slogan. Die gaat direkt viral.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje het Mediamarkt-syndroom idd. Als je maar hard genoeg schreeuwt dat je de beste bent gaan mensen het vanzelf geloven
De Belgische oplossing dus. Daar is een treinpad voor 160 ook duurder dan voor snellere treinen.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is een perverse prikkel om geen capaciteit te hoeven vrijmaken voor hogesnelheidstreinen. Beter zou je de kosten in de categorie 200 - 230 km/h het laagst maken.
quote:Op donderdag 11 april 2013 15:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel er wel een zekere humor te vinden is in een reclamecampagne met een grote foto van Bert met "Ik ben toch niet gek?" als slogan. Die gaat direkt viral.
Van welke naar welke vervoerder als ik vragen mag? Naar NS of Arriva?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie net dat het reizen met de chip me nu voordeel oplevert
Reisje van mijn ouderlijk huis naar Groningen is zomaar 50 cent goedkoper geworden, omdat bij de overstap van bus op trein nu geen opstaptarief meer gerekend wordt
Arriva-bus naar Arriva-trein. Heb dit pas deze week voor het eerst gedaan omdat het eerder niet aantrekkelijk was om het zo te doen. Andersom betaalde ik tot nu toe wel het volle pond. Ik zie morgen of dat nog zo is.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:05 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Van welke naar welke vervoerder als ik vragen mag? Naar NS of Arriva?
Leest de spitsquote:Op donderdag 11 april 2013 15:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik las je reactie vanmorgen in de Sp!ts, puick
dank. Hier was ik naar op zoekquote:Op donderdag 11 april 2013 18:14 schreef ReisT het volgende:
Uit de oude doos met spoorboekjes, voor de kwestie Oude Lijn.
Reistijden tussen Amsterdam en Rotterdam met binnenlandse treinen:
1996: IC via Schiphol 60 min, S via Haarlem 65 min
2006: IC via Shl 62 min, S via Hlm 68 min
2007 t/m 2011: IC via Shl 63 min, S via Hlm 70 min
2012: pleistertrein via Shl 66 min (1x/u), IC via Hlm 70 min (4x/u)
2013: IC via Shl 69 min, IC via Hlm 71 min
Conclusie: de voorheen als Sneltrein bekende IC Amsterdam-Haarlem-Rotterdam is echt alsmaar trager geworden.
Vijf? Er werd toch altijd al gestopt in Leiden en door niet alle maar wel sommige IC's in Delft? Welke nog meer dan?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:56 schreef ReisT het volgende:
Tussen Amsterdam en Rotterdam, 2 stops meer dan de originele sneltrein, 5 stops meer dan de originele IC.
Je hoeft het niet substantieel duurder te maken. En je moet ook zeker niet van de hoogste snelheid uitgaan voor de laagste prijs. De prijs moet afgestemd zijn op een optimale benutting. En optimale benutting is daarbij niet zozeer er zoveel mogelijk treintjes door pompen maar ruimte bieden aan zoveel mogelijk initiatieven echter zonder de robuustheid in gevaar te brengen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
De Belgische oplossing dus. Daar is een treinpad voor 160 ook duurder dan voor snellere treinen.
Helaas kan dat ook averechts werken: daardoor maak je het ook omaantrekkelijk om 'langzame' treinen kleine stukjes over de HSL te laten rijden. Terwijl dat juist handig kan zijn voor betere benutting van de infrastructuur.
In België hebben ze een soortgelijk beleid. Mede daardoor rijdt er nu geen Traxx over de HSL naar België.
Heemstede op de route via Haarlem, Lelylaan op de route via Schiphol en Sloterdijk op beide routes. Sloterdijk kan je tegenwoordig echter niet meer met goed fatsoen overslaan. Dat is vanuit Haarlem de hoofdroute naar station Zuid. Vanuit Schiphol de hoofdroute naar de Noordkop van Noord-Holland.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vijf? Er werd toch altijd al gestopt in Leiden en door niet alle maar wel sommige IC's in Delft? Welke nog meer dan?
en Greavy; Rotterdam Lombardijen ligt niet aan de spoorlijn Amsterdam-Rotterdam.
Lelylaan bijvoorbeeld. Die is imo noodgedwongen toegevoegd.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:06 schreef _serial_ het volgende:
Welke stops zijn niet gerechtvaardig volgens jullie ?
De snelste verbinding Rotterdam-Leidseplein (Fyra niet meegerekend) loopt wel over Lelylaan.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lelylaan bijvoorbeeld. Die is imo noodgedwongen toegevoegd.
Ook bij Heemstede zet ik mijn vraagtekens of dat station wel zo vaak per uur aangedaan moet worden
Laan NOI -> Randstadrail naar een zeer grote regio en veel bedrijvigheid naast het station. Verder rijden alleen IC's daar verder richting HS en Rotterdam.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:13 schreef dennistd het volgende:
En wat te denken van Laan van NOI? Ook bij Schiedam heb ik mijn twijfels, hoewel ik niet weet hoe het daar zit met trein<->metro overstappen.
Laan van NOI is in het huidige model wel te rechtvaardigen, omdat het er voor zorgt dat stoptreinreizigers niet via CS hoeven én ook omdat Rampstadrail er stopt, dus overstappers.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:13 schreef dennistd het volgende:
En wat te denken van Laan van NOI? Ook bij Schiedam heb ik mijn twijfels, hoewel ik niet weet hoe het daar zit met trein<->metro overstappen.
Als je het goed doet dan hoeft het via zuid niet veel langer te durenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De snelste verbinding Rotterdam-Leidseplein (Fyra niet meegerekend) loopt wel over Lelylaan.
uhuh. Zat net te bedenken dat het jammer was dat er geen sprinter Leiden - Amsterdam via Haarlem rijdt.quote:Heemstede zou wel 4x per uur bediend moeten worden en ook een rechstreekse verbinding met Amsterdam moeten hebben maar is feitelijk geen IC-stop waard. Echter rijdt daar alleen 2x per uur de sprinter Haarlem-Leiden(-Den Haag).
Dan breek je wel weer meteen frequenties af die zorgen voor de mogelijkheid van intuitief reizen. Je kan immers naar het station lopen wanneer het jou uitkomt en hoeft niet lang te wachten. Als je start- of eindpunt maar 2x per uur bediend wordt gaat dat niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:18 schreef zoem het volgende:
Het feit dat DH HS en DH LvNOI erg dicht bij elkaar liggen doet natuurlijk wel afbreuk aan het IC-concept. Zo zijn er nog meer van die twijfelgevallen. Conclusie: de sneltrein moet terugkomen
Deze lijn is wel een voorbeeld waar het echt beter kan jaquote:Op donderdag 11 april 2013 19:18 schreef zoem het volgende:
Het feit dat DH HS en DH LvNOI erg dicht bij elkaar liggen doet natuurlijk wel afbreuk aan het IC-concept. Zo zijn er nog meer van die twijfelgevallen. Conclusie: de sneltrein moet terugkomen
gelukkig is er in december juist een IC-stop opgeheven: Almere Buitenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:18 schreef zoem het volgende:
Het feit dat DH HS en DH LvNOI erg dicht bij elkaar liggen doet natuurlijk wel afbreuk aan het IC-concept. Zo zijn er nog meer van die twijfelgevallen. Conclusie: de sneltrein moet terugkomen
Dat was wel het snelste binnenstedelijke ov van Nederland. Een gemiddelde rijsnelheid van 90 km/h.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gelukkig is er in december juist een IC-stop opgeheven: Almere Buiten
Vlissingen-Souburg mag daar ook wel bijquote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen
Gewoon 2x per uur een IC Vlissingen - Middelburg - Goes - Bergen op Zoom en 1x per uur de sprinter naar Den Haag Centraal doortrekken.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen
En Arnemuiden misschien ook wel. Geen idee of daar veel overstappers zijn; ik kom nooit verder dan Goesquote:Op donderdag 11 april 2013 19:25 schreef arkkey het volgende:
[..]
Vlissingen-Souburg mag daar ook wel bij
Stuur de rekening maar naar Ireyon!quote:Op donderdag 11 april 2013 19:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gewoon 2x per uur een IC Vlissingen - Middelburg - Goes - Bergen op Zoom en 1x per uur de sprinter naar Den Haag Centraal doortrekken.
Dan kan de trein weer verlengd worden, dat zou wel prettig zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen
Die halfuurlijkse IC-dienst rijdt er toch alquote:Op donderdag 11 april 2013 19:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gewoon 2x per uur een IC Vlissingen - Middelburg - Goes - Bergen op Zoom en 1x per uur de sprinter naar Den Haag Centraal doortrekken.
Zeker, altijd druk op de lijn Vlissingen - Adam.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan kan de trein weer verlengd worden, dat zou wel prettig zijn.
Het is een eis van de hoofdrailnetconcessie dat ieder station twee keer per uur bediend wordt.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen
die om 8:15 in Zwolle aankomt wordt met zes bakken gereden.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
Ohjaquote:Op donderdag 11 april 2013 19:29 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Het is een eis van de hoofdrailnetconcessie dat ieder station twee keer per uur bediend wordt.
Als ze tussenbakken voor de Buffeltjes besteld hebbenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
Efficiëntie. Zelfde geldt voor spoor 1 & 2. In Denemarken is dit trouwens heel normaal en het is daar zelfs over meerdere perrons zo. En niet verwarrend volgens de reizigers.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja![]()
Btw, ik ben er nog steeds niet achter waarom ze op Schiphol sommige treinen aangeven met "spoor 5 of 6" en pas op het laatste moment een spoort toewijzen. Waarom is dat? Dat is erg verwarrend voor reizigers.
Dat is DVM: Dynamisch Verkeers Management. Daarmee wordt de trein naar het perron gestuurd dat het eerst vrij is. Wordt trouwens ook op Amsterdam Zuid gebruikt.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja![]()
Btw, ik ben er nog steeds niet achter waarom ze op Schiphol sommige treinen aangeven met "spoor 5 of 6" en pas op het laatste moment een spoort toewijzen. Waarom is dat? Dat is erg verwarrend voor reizigers.
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Efficiëntie. Zelfde geldt voor spoor 1 & 2. In Denemarken is dit trouwens heel normaal en het is daar zelfs over meerdere perrons zo. En niet verwarrend volgens de reizigers.
Aha, thx voor de uitlegquote:Op donderdag 11 april 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is DVM: Dynamisch Verkeers Management. Daarmee wordt de trein naar het perron gestuurd dat het eerst vrij is. Wordt trouwens ook op Amsterdam Zuid gebruikt.
Dat wordt ook gedaan, en in principe is ook idd ergens ingepland welke trein normaal gesproken op welk spoor komt. Dat kun je o.a. in de spoorbezettingsgrafieken op de site van ProRail zien.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:39 schreef zoem het volgende:
[..]
[..]
Aha, thx voor de uitleg
Maar met voorkennis van de drgl kun je toch al de efficiëntste spoorindeling bepalen (muv vertragingen)?
ik raas er liever met 140 per uur langsquote:Op donderdag 11 april 2013 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat was wel het snelste binnenstedelijke ov van Nederland. Een gemiddelde rijsnelheid van 90 km/h.
bij een vertraagde IC gebeurt dat ook wel hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen
geef het door zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
is niet waar. Kan zo een aantal stations oplepelen waar 1x per uur per richting gestopt wordtquote:Op donderdag 11 april 2013 19:29 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Het is een eis van de hoofdrailnetconcessie dat ieder station twee keer per uur bediend wordt.
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6jequote:Op donderdag 11 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Een paar spitstreinen rijden wel met drie stellen
komt omdat ze nu veel meer op de volnorm plannenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:59 schreef MPG het volgende:
4x plan v in de intercity eindhoven - venlo van 20.02.
Klote van de bok dit.
Dat is echt overduidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt omdat ze nu veel meer op de volnorm plannen
Dan reis je op het verkeerde tijdstip. Ik zie heel veel treinen van 10 en 12 bakken op de Flevolijn. Allemaal die IC. De IC naar het noorden rijdt veel korter.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
Met het buitenland heeft het parlement niks te maken. Als het in Nederland als een voordeel wordt gezien dat er een conducteur meerijdt met de trein, heeft de NS een terecht punt als ze zeggen dat zij dat wel hebben en de concurrentie niet. Maar goed, zeker op de regionale lijnen is het ook niet echt nodig.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, toch wel een terecht punt van de kamerleden richting de NS:
- De NS schiet me losse flodders richting concurrenten dat ze goedkoper werken door conducteurs uit te sparen, dat het onveiliger is, etc.
- Vraagt De Rouwe aan de NS hoe zij dat dan met aanbestedingen in het buitenland doen, omdat ze daar hetzelfde doen als de vervoerders hier doen door ook te proberen op bepaalde kosten te besparen
- NS geeft geen antwoord
- Kamerleden zijn verontwaardigd en uiten dit dan ook
De NS gaf alleen nog steeds geen antwoord, omdat ze wisten dat ze hier in hun hemd waren gezet.
Die reed hier twee weken terug toch ook al, naar Hoorn toe toenquote:Op donderdag 11 april 2013 20:14 schreef greavy het volgende:
Aanstaande zaterdag komt de rode TEE Rheingold in het land![]()
je mist de essentie. De NS schiet op de regionale vervoerders en levert geen bewijs. De Kamerleden willen vervolgens weten hoe NS het dan met Abellio in het buitenland doet, omdat de NS zich daar in een vergelijkbare positie bevindt als de regionale vervoerders hier.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Met het buitenland heeft het parlement niks te maken. Als het in Nederland als een voordeel wordt gezien dat er een conducteur meerijdt met de trein, heeft de NS een terecht punt als ze zeggen dat zij dat wel hebben en de concurrentie niet. Maar goed, zeker op de regionale lijnen is het ook niet echt nodig.
Ja, maar nu de rode variant, en zonder lelijk charter-rijtuig aan de locquote:Op donderdag 11 april 2013 21:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die reed hier twee weken terug toch ook al, naar Hoorn toe toen
het is relevant, omdat de NS begint met het uiten van allerlei beschuldigingen, maar deze niet wil onderbouwen. Dan is het logisch dat je daar tegenvragen op krijgt.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:22 schreef Panthera. het volgende:
Alsnog, in principe is de situatie in het buitenland niet zo relevant, al is het inderdaad wel logisch om NS te vragen over hoe ze het daar doen. Uiteindelijk ligt het puur aan de eisen die er gesteld worden.
Als een andere vervoerder op de HRN zou bieden, moet die toch ook op alle treinen een conducteur zetten? Daarnaast, als de NS op regionale concessies zou bieden, zou daar niet op elke trein een conducteur hoeven lijkt me. Dus wat is het hele probleem eigenlijk?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is relevant, omdat de NS begint met het uiten van allerlei beschuldigingen, maar deze niet wil onderbouwen. Dan is het logisch dat je daar tegenvragen op krijgt.
geniaalquote:Op donderdag 11 april 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
De kortste ICE rijdt nog steeds wel eens solo.
[ afbeelding ]
hangt van de concessie-eisen afquote:Op donderdag 11 april 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als een andere vervoerder op de HRN zou bieden, moet die toch ook op alle treinen een conducteur zetten?
dat de NS in het wilde weg van alles gaat roepen en dat weigert te onderbouwen. En als er dan naar gevraagd wordt gewoon de kop in het zand steekt. Daar maak je echt geen goede beurt meequote:Daarnaast, als de NS op regionale concessies zou bieden, zou daar niet op elke trein een conducteur hoeven lijkt me. Dus wat is het hele probleem eigenlijk?
Eens. Maar jij zei:quote:Op donderdag 11 april 2013 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
dat de NS in het wilde weg van alles gaat roepen en dat weigert te onderbouwen. En als er dan naar gevraagd wordt gewoon de kop in het zand steekt. Daar maak je echt geen goede beurt mee
Wat ik bedoel te zeggen is dat de NS dat prima kan doen (zonder conducteur), want als concurrenten (en ik bedoel hiermee concurrenten op een concessie inschrijving, want anders kan je niet vergelijken) het doen mogen zij dat ook. Het hele punt slaat dus eigenlijk nergens op.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, toch wel een terecht punt van de kamerleden richting de NS:
- De NS schiet me losse flodders richting concurrenten dat ze goedkoper werken door conducteurs uit te sparen, dat het onveiliger is, etc.
Oncomfortabele troep. Had al lang op de schroothoop moeten liggenquote:
Het is gewoon onverwoestbare troepquote:Op donderdag 11 april 2013 22:26 schreef MPG het volgende:
[..]
Oncomfortabele troep. Had al lang op de schroothoop moeten liggen.
of er een conducteur is of een vliegende brigade komt mede door de concessie-eisen die gesteld wordenquote:Op donderdag 11 april 2013 22:08 schreef Viezze het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat de NS dat prima kan doen (zonder conducteur), want als concurrenten (en ik bedoel hiermee concurrenten op een concessie inschrijving, want anders kan je niet vergelijken) het doen mogen zij dat ook. Het hele punt slaat dus eigenlijk nergens op.
Nog opvallender is dat je het ook elders in het land weer vaker ziet sinds DRGL 2013, zoals in Utrecht (Utrecht - Baarn als Sprinter).quote:Op donderdag 11 april 2013 22:27 schreef Viezze het volgende:
Ik was dinsdag in Eindhoven, schrok ervan hoeveel van dat schroot er nog rond reed
Direct afkloppen, maar het is voor mij lang geleden dat ik er in zat (toen was het nog mooi weer, en dus snikheet).quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nog opvallender is dat je het ook elders in het land weer vaker ziet sinds DRGL 2013, zoals in Utrecht (Utrecht - Baarn als Sprinter).
Nog een klein jaartje volhouden jongens.
nee. Vooral De Rouwe bleef er flink op drukken en kreeg de rest hierin mee.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:35 schreef Viezze het volgende:
Ja, dus het is een waardeloos argument van de NS. Maar als ik het goed begreep trapten ze er niet in.
Haha tofquote:Op donderdag 11 april 2013 22:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
Direct afkloppen, maar het is voor mij lang geleden dat ik er in zat (toen was het nog mooi weer, en dus snikheet).
In Eindhoven kwam die van de vechtdallijn voorbij. Toch raar, provincie Overijssel/Drenthe op de zijkant in Brabant
Ja, die rijden gewoon in omloop in de dienstregeling - buiten die provinciesquote:Op donderdag 11 april 2013 22:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
Direct afkloppen, maar het is voor mij lang geleden dat ik er in zat (toen was het nog mooi weer, en dus snikheet).
In Eindhoven kwam die van de vechtdallijn voorbij. Toch raar, provincie Overijssel/Drenthe op de zijkant in Brabant
Jullie?quote:Op donderdag 11 april 2013 23:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haha tofDie zijn dus naar jullie toegegaan.
mja, het is afwachten. Ze blaffen nu wel, maar het is de vraag of ze ook echt door gaan pakkenquote:Op donderdag 11 april 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
Het is goed om te zien dat er eindelijk eens wat politici lijken te zijn die niet meer alle lulkoek van NS als zoete koek slikken.
naar ik begrepen heb zou het eind dit jaar afgelopen moeten zijn met de V'tjesquote:Op donderdag 11 april 2013 23:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, die rijden gewoon in omloop in de dienstregeling - buiten die provincies. Die bestickering ziet er ook vrij belabberd uit, maar NS neemt de moeite niet meer dat er vanaf te halen.
Plan V ziet er trouwens sowieso gemiddeld vies uit (en dan bedoel ik de buitenkant). Het lijkt net alsof ze veel minder vaak door de wasstraat gaan dan het overige materieel.
Heb geen zin in de zomer, dan is Plan V op z'n ergst
Beter was die meuk daar gebleven. Of beter: geslooptquote:Op donderdag 11 april 2013 23:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Haha tofDie zijn dus naar jullie toegegaan.
quote:Op donderdag 11 april 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar ik begrepen heb zou het eind dit jaar afgelopen moeten zijn met de V'tjes
Dat weet ik, maar helaas zit daar nog een zomer tussen.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar ik begrepen heb zou het eind dit jaar afgelopen moeten zijn met de V'tjes
Ik kom uit Groningen, was een dagje in Eindhoven.quote:
Ik wil ze best persoonlijk een handje helpenquote:Op donderdag 11 april 2013 23:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Doe maar niet alsof het toeval is!
niet te vroeg juichen, want het kan ook zomaar weer van stal gehaald wordenquote:
Ja. Daar zie ik ze inderdaad toe in staat.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet te vroeg juichen, want het kan ook zomaar weer van stal gehaald worden
quote:Op donderdag 11 april 2013 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet te vroeg juichen, want het kan ook zomaar weer van stal gehaald worden
Ach, als back-up is het niet zo'n probleem, beter dan een uitgevallen trein.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:12 schreef MPG het volgende:
[..]
Ja. Daar zie ik ze inderdaad toe in staat.
Alles om de reizigert de auto in te jagen...
quote:Op donderdag 11 april 2013 23:09 schreef MPG het volgende:
[..]
Beter was die meuk daar gebleven. Of beter: gesloopt...
Niet alleen een mooie kleurstelling. Taurussen staan toch ook wel in mijn e-loc top 10. Ik kan alleen niet besluiten of ze boven of onder de 103 staan.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:30 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Kapsch is een Oostenrijks bedrijf dat groot is in de telecommunicatiemarkt. Het bedrijf levert o.a. kentekenherkenning, oplossingen voor tolwegen (zoals het Franse Liber-T), GSM-R, ERTMS, en verschillende zakelijke oplossingen. Bron foto: Facebook ÖBB
Mooie livrei
Dat weet ik zonet nog niet. Ik heb persoonlijk wel al eens gezeik gehad omdat ze zo'n kuttrein ertussen hadden gepropt waar ik alleen nog in kon als ik mezelf tegen een raam aan drukte en daar doe ik niet aan. Dus geld terug bij vertraging -> gezeik want de trein reed toch.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
Ach, als back-up is het niet zo'n probleem, beter dan een uitgevallen trein.
Het probleem is alleen dat ze de lulkoek van de Hettinga en consorten als zoete koek blijven slikken. Ook daar is een kritische houding nodig.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
Het is goed om te zien dat er eindelijk eens wat politici lijken te zijn die niet meer alle lulkoek van NS als zoete koek slikken.
Dank voor het delen!quote:Op vrijdag 12 april 2013 06:28 schreef greavy het volgende:
Er komen weer Blokker-kaarten aan. Geldig van 15 april t/m 23 juni 2013. De Dagkaart is geldig op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur. Zaterdag en zondag onbeperkt geldig. Prijs 17 euro. Meer info: Blokker.nl
Uiteindelijk moet gewoon de stofkam door I+M. Ze zijn daar gewoon een slechte concessieverlener en worden teveel gedreven door het weer in de politiek. Als dat niet wat meer op afstand kan worden gezet kan de concessieverlening en het beheer beter in een uitvoeringsorganisatie terecht komen zoals we nu ook Rijkswaterstaat kennen of de provincies Groningen en Drenthe het OV-bureau hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het is afwachten. Ze blaffen nu wel, maar het is de vraag of ze ook echt door gaan pakken
falen in de taak waarvoor de organisatie mede opgericht is. In de afgelopen jaren zijn er miljoenentekorten geweest in de GD-concessie en dat is via bezuinigingen afgewenteld op de reizigerquote:
2x per uur wordt pas in 2015 verplicht in de nieuwe concessie. NS loopt daar nu vast op vooruit.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar. Kan zo een aantal stations oplepelen waar 1x per uur per richting gestopt wordt
Dat terwijl de vervanging (nieuwe sprinters dus) pas in 2016 verwacht wordt.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar ik begrepen heb zou het eind dit jaar afgelopen moeten zijn met de V'tjes
Waar lopen ze daar op vooruit dan? Volgens mij wordt prinsenbeek en die stations tussen Vage Zwaluwe en Roosendaal in het dal maar 1 keer per uur bediend.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
2x per uur wordt pas in 2015 verplicht in de nieuwe concessie. NS loopt daar nu vast op vooruit.
Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega is op dit moment buiten de spits ook 1x per uur. Ook de verbinding Steenwijk-Meppel is op dit moment 1x per uur. Laatstgenoemde stukje is vanaf 29 april in de spits eindelijk wel 2x per uur.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:48 schreef ReisT het volgende:
[..]
2x per uur wordt pas in 2015 verplicht in de nieuwe concessie. NS loopt daar nu vast op vooruit.
aflopen inbouw OBIS in VIRM, evenals het gereed zijn van het vervangen van de tractie-installatie bij een deel van de vloot.quote:Dat terwijl de vervanging (nieuwe sprinters dus) pas in 2016 verwacht wordt.
Dat wordt dus meer nog meer proppen in de tussentijd?
Totgesagte leben länger. Als dat ergens voor geldt, dan voor Plan Vquote:Op donderdag 11 april 2013 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar ik begrepen heb zou het eind dit jaar afgelopen moeten zijn met de V'tjes
Maar ik verwacht dat men tegen die tijd toch ook wel bezig is met het verbouwen van VIRM voor de HSL.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
aflopen inbouw OBIS in VIRM, evenals het gereed zijn van het vervangen van de tractie-installatie bij een deel van de vloot.
Verder loopt later dit jaar de revisie van DD-AR op zijn eind.
Het gaat in stappen. Eindhoven-Venlo, Zwolle-Deventer en nu Zeeland zijn al aangepast, Zwolle-Leeuwarden wordt de volgende.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:53 schreef b2py het volgende:
ens mij wordt prinsenbeek en die stations tussen Vage Zwaluwe en Roosendaal in het dal maar 1 keer per uur bediend.
Ja, zo kan ik het ookquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:57 schreef ReisT het volgende:
Het voorbeeld wat jij noemt heeft zal geen haast hebben voor NS omdat daar de dienstregeling al gebaseerd is op halfuurdiensten (ze hebben nu alleen nog in de daluren de helft van de ritten geschrapt voor de sprinters.)
Hoeveel stellen staan er nu tegelijk binnnen voor die VIRM aanpassingen, een stuk of twee, drie? Dat zet ook geen zoden aan de dijk als die weer in dienst komen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
aflopen inbouw OBIS in VIRM, evenals het gereed zijn van het vervangen van de tractie-installatie bij een deel van de vloot.
Verder loopt later dit jaar de revisie van DD-AR op zijn eind.
Maar er staat nu wel veel aan de kant.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1957806
Revisie DD-AR is geen uitbreiding van de capaciteit.
Eigenlijk rijden we in heel nederland al decennialang ETMET.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:07 schreef ReisT het volgende:
Ik kan er ook niets aan doen dat het zo werkt...
volgens mij 2 voor OBIS en 2 voor de tractie-installatiequote:Op vrijdag 12 april 2013 11:07 schreef ReisT het volgende:
Ik kan er ook niets aan doen dat het zo werkt...
[..]
Hoeveel stellen staan er nu tegelijk binnnen voor die VIRM aanpassingen, een stuk of twee, drie? Dat zet ook geen zoden aan de dijk als die weer in dienst komen.
lijkt me logischquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:00 schreef KnightSolaire het volgende:
In de avonduren mag wel gewoon 1x per uur worden gereden neem ik aan?
quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk rijden we in heel nederland al decennialang ETMET.
Alleen in de daluren knippen we er 5 van de 6 treinen tussenuitGoed man ETMET
![]()
dan het aan de kant staande ICRm maar weer in dienst nemen. Een TD-7 zou op zich een prima maatje zijn voor redelijk wat treinen in de Noord-Oostquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar ik verwacht dat men tegen die tijd toch ook wel bezig is met het verbouwen van VIRM voor de HSL.
Kan je vergeten, de keringen zijn daarvoor te kort in Den Haag en Rotterdam...quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan het aan de kant staande ICRm maar weer in dienst nemen. Een TD-7 zou op zich een prima maatje zijn voor redelijk wat treinen in de Noord-Oost
Dat is alleen theorie, geen praktijk. Even de theorie aanpassen en karren met die handel. Het is toch alleen maar papier of een verzameling enen en nullen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je vergeten, de keringen zijn daarvoor te kort in Den Haag en Rotterdam...
Moeten die luie machinisten wat harder doorlopen en ze hebben geen tijd voor koffie..quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is alleen theorie, geen praktijk. Even de theorie aanpassen en karren met die handel. Het is toch alleen maar papier of een verzameling enen en nullen.
Dat hebben ze nu ook niet. Drogreden!quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Moeten die luie machinisten wat harder doorlopen en ze hebben geen tijd voor koffie..
In de sjoelbak moet je dan ook niet te veel van die dingen willen hebben, maar Rotterdam zou toch wel moeten lukken?quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je vergeten, de keringen zijn daarvoor te kort in Den Haag en Rotterdam...
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ze de lulkoek van de Hettinga en consorten als zoete koek blijven slikken. Ook daar is een kritische houding nodig.
103 staat bij mij hoger. Hoe vet is het niet om dit te zien?quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet alleen een mooie kleurstelling. Taurussen staan toch ook wel in mijn e-loc top 10. Ik kan alleen niet besluiten of ze boven of onder de 103 staan.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker spuuglelijke rijtuigen erachter in een nogal saaie omgeving. Dat kan beter
volledig mee eensquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker spuuglelijke rijtuigen erachter in een nogal saaie omgeving. Dat kan beter
Bij een vrouw verwacht je nog wel zoiets, bij een man niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef greavy het volgende:
Oké, sommigen zijn ook wel echt dom hoor![]()
Klasgenoot van mijn opleiding moest naar Venlo voor een cursus, vanaf Rotterdam C. Ging per trein. Stapt ie in IC Vlissingen, en denkt pas bij Souburg "Oh, ik zit nu in Zeeland en niet bij Venlo"![]()
Sowieso gaat het onderwijs hard achteruit in Nederland, maar de topografische kennis van velen is inderdaad heleMAAL om te jankenquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:53 schreef greavy het volgende:
Deze klasgenoot wil vrachtwagenchauffeur worden. Moet ie eerst eens iets van topografie leren
ook wel de TomTom-generatie genoemd. Niet gewend om ook zelf na te denkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso gaat het onderwijs hard achteruit in Nederland, maar de topografische kennis van velen is inderdaad heleMAAL om te janken
Ik lach me dood als de GPS-satellieten eens door een zonnestorm oid het niet doen, niemand die meer ergens komt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso gaat het onderwijs hard achteruit in Nederland, maar de topografische kennis van velen is inderdaad heleMAAL om te janken
Waarom zou je die dingen niet willen? Ik wil ze wel, VIRM vervangen door TD7 en gaan!quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de sjoelbak moet je dan ook niet te veel van die dingen willen hebben, maar Rotterdam zou toch wel moeten lukken?
Mijn topografische kennis beperkt zich grotendeels tot de plaatsen die goed per spoor te bereiken zijn, maar dat zijn er in Nederland gelukkig vrij veelquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso gaat het onderwijs hard achteruit in Nederland, maar de topografische kennis van velen is inderdaad heleMAAL om te janken
Precies, gewoon wat VIRM en ICMm dat nu in de omloop Den Haag - Venlo zit vervangen door ICRm. Kan het VIRM en ICMm weer elders worden benut waar ICRm minder goed op z'n plaats is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou je die dingen niet willen? Ik wil ze wel, VIRM vervangen door TD7 en gaan!
Keertijden voor de IC Rotterdam zijn net even wat langer dan die voor de IC Den Haag.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou je die dingen niet willen? Ik wil ze wel, VIRM vervangen door TD7 en gaan!
Een derde wagenset komt bij CentralBahn wegvandaan:quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:09 schreef greavy het volgende:
Volgens Eisenbahn-Kurier gaat HKX weer 3 slagen Hamburg-Keulen per dag rijden. Enkel op zondag blijven het 2 slagen. Momenteel heeft HKX ongeveer 25.000 reizigers getrokken per maand. Dat zijn er ongeveer 800 tot 900 per dag gemiddeld.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker spuuglelijke rijtuigen erachter in een nogal saaie omgeving. Dat kan beter
Maar de IC's Rotterdam - Utrecht zitten voller dan de IC's Den Haag - Utrecht.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Keertijden voor de IC Rotterdam zijn net even wat langer dan die voor de IC Den Haag.
quote:Trains have not finished their tests yet. Tickets cannot be sold unless the test are finished because if a problem is found even in the last day of the tests, more time could be needed to solve them.
Some rumours say that the test aren't going well and the trains won't be ready for the programmed dates, but they are only rumours.
Tecnically to start selling tickets just a few days before a new line or trains is opened is normal and recommended, although people doesn't undestand it. It would be a disaster to sell tickets and after not to be able to roll those trains.
quote:"Dit is een twijfelgeval. Deze persoon lijkt een treinspotter. Hij draagt geen veiligheidskleding en heeft waarschijnlijk ook geen BVT. Het is daarom wel nodig om deze persoon aan te spreken en te onderzoeken wat zijn doel is. De persoon op de andere foto is een meting aan het verrichten. Hierop onderneem je geen actie."
Die vraag vond ik ook dubieus. Gelukkig kunnen terroristen niet doen alsof ze een meting aan het verrichten zijn en is het veel logischer dat ze zich vermommen als fotograaf.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Tsja, zulke tests krijg je dus.
[ afbeelding ]
Waarbij het goede antwoord de treinspotter is, want dit is het bijschrift:
[..]
Wat een mongolenbedrijfquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Tsja, zulke tests krijg je dus.
[ afbeelding ]
Waarbij het goede antwoord de treinspotter is, want dit is het bijschrift:
[..]
Tjah... Maar het kan kloppen.. Het linnen tasje ontbreekt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Tsja, zulke tests krijg je dus.
[ afbeelding ]
Waarbij het goede antwoord de treinspotter is, want dit is het bijschrift:
[..]
In DRGL2012 was dat niet het geval. De vertrektijden van zowel de IC's als de Sprinters op dat traject zijn gewijzigd. Het zal dus wel met de dienstregeling te maken hebben en misschien met de enkelsporige spoorbrug op dat traject.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:45 schreef Fiorano het volgende:
Waarom staat de sprinter Den Bosch - Nijmegen tien minuten stil op Oss?
Het heeft te maken met de werkzaamheden bij station Den Bosch, waardoor ook Den Bosch - Den Bosch Oost enkelsporig is. In de 'normale' dienstregeling kruisten de sprinters elkaar precies op dat stuk. Om dat passend te krijgen moet de Sprinter uit Den Bosch dus eerder weg om het enkelsporige stuk vrij te krijgen, voordat de Sprinter uit Nijmegen er is. In Oss wacht de sprinter de normale dienstregeling af.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In DRGL2012 was dat niet het geval. De vertrektijden van zowel de IC's als de Sprinters op dat traject zijn gewijzigd. Het zal dus wel met de dienstregeling te maken hebben en misschien met de enkelsporige spoorbrug op dat traject.
Helder! Na dit weekeinde zou dat probleem (stuk enkelsporig tussen Den Bosch en Den Bosch Oost) opgelost moeten zijn toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:28 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de werkzaamheden bij station Den Bosch, waardoor ook Den Bosch - Den Bosch Oost enkelsporig is. In de 'normale' dienstregeling kruisten de sprinters elkaar precies op dat stuk. Om dat passend te krijgen moet de Sprinter uit Den Bosch dus eerder weg om het enkelsporige stuk vrij te krijgen, voordat de Sprinter uit Nijmegen er is. In Oss wacht de sprinter de normale dienstregeling af.
Ha, je hebt mijn klasgenoot op facebook ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Tsja, zulke tests krijg je dus.
[ afbeelding ]
Waarbij het goede antwoord de treinspotter is, want dit is het bijschrift:
[..]
Altijd goed om te weten, als je graffiti wilt spuiten neem je een fluorescerend hesje en een landmeter meequote:Op vrijdag 12 april 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Tsja, zulke tests krijg je dus.
[ afbeelding ]
Waarbij het goede antwoord de treinspotter is, want dit is het bijschrift:
[..]
Ja, Jeffrey A. ja. Die foto's van Schenker bij Dordrecht Industrie / DuPont van afgelopen dinsdag zat ook een klasgenoot(?) van jou op met mentor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ha, je hebt mijn klasgenoot op facebook ?
Ja kloptquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, Jeffrey A. ja. Die foto's van Schenker bij Dordrecht Industrie / DuPont van afgelopen dinsdag zat ook een klasgenoot(?) van jou op met mentor.
Ja en als je bommen wil leggen ookquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Altijd goed om te weten, als je graffiti wilt spuiten neem je een fluorescerend hesje en een landmeter mee
Kan aan mijn huidige gesteldheid liggen maar ik kan het goede antwoord niet bedenken. Help me eensquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
Nog zo'n vraag:
Tijdens een inspectietocht loop je langs het spoor op ProRail terrein. Je ziet in de verte een ploeg werken. Een aantal ploegleden werkt met een geel veiligheidsvest, met daaronder een ontbloot bovenlijf.
Waarom is dit niet wenselijk?
a) Het kan aan de omgeving blijk geven van een onprofessionele houding
b) Het is niet meteen te achterhalen bij welke aannemer de ploegleden werken
c) Het kan de machinist afleiden waardoor de machinist minder alert is op de seinen
het is d) None of the above.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan aan mijn huidige gesteldheid liggen maar ik kan het goede antwoord niet bedenken. Help me eens
wij hebben knappe vrouwen op de vestiging, werken alleen niet aan het spoorquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het is d) None of the above.
B is het niet want die naam staat op het hesje.
c is het niet of er werken alleen maar lekkere wijven bij spooraannemers of alleen maar homo's bij NS
a is het niet want prorail heeft nog nooit blijk gegeven van interesse te hebben in professionele uitstraling
dus D.
En vrouwelijke machinistes dan?quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
c is het niet of er werken alleen maar lekkere wijven bij spooraannemers of alleen maar homo's bij NS
Ja, zo lust ik er nog wel een paarquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:26 schreef eti het volgende:
Kijk, als 5 procent van de machinisten homo is, dan ontspoort toch een op de 20 treinen als die hunks van de werkzaamheden er zo uitdagend bij lopen met stratenmakersdécolleté en sixpack. En laat ook nog eens 10 procent van de heteroseksuele machinisten vrouw zijn, dan zit je toch al mooi op 14,5 procent ontsporingen. Gevaarlijk, gevaarlijk.
En nu?quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
Tijdens een inspectietocht loop je langs het spoor op ProRail terrein. Je ziet in de verte een ploeg werken. Een aantal ploegleden werkt met een geel veiligheidsvest, met daaronder een ontbloot bovenlijf.
Waarom is dit niet wenselijk?
a) een aantal ploegleden zou IN een geel veiligheidsvest moeten werken, met daaronder een ontbloot bovenlijf.
b) een aantal ploegleden zou met een oranje veiligheidsvest moeten werken, met daaronder een ontbloot bovenlijf.
c) een aantal ploegleden zou met een gele bouwhelm moeten werken, met daaronder een ontbloot bovenlijf.
d) ALLE ploegleden zouden met een geel veiligheidsvest moeten werken, met daaronder een ontbloot bovenlijf.
*conductricequote:Op vrijdag 12 april 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekkere conducteuses wel trouwens maar daar gaat het niet over![]()
Ik weet niks van vrouwens, dat is algemeen bekend.quote:
Dit valt nog wel mee vind ik.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Bitlord het volgende:
Nederlandse equivalent van de super dense crush load in de Sprinter Rotterdam-Gouda.
Alles van 4 IC's en 4 Sprinters moet in 2 Sprinters door een wisselstoring. De enige Sprinters die rijden zijn uiteraard maximaal verlengd EDIT rijdt met 4 bakjes (1x 2400).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meesteresquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
Hou zou jargon bij ns zijn? Een man als machinist is een meester. Een vrouw als machinist is ...?
Ik ook. Kijk al die lege bagagerekken man!quote:
[0906 stem]Welkom in de vertraagde Intercity naar Utrecht en Rotterdam. U kunt hier nog overstappen naar Schiphol[/0906 stem]quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inclusief strak leren pakje en zweep?
Beetje planken tussen de bagagerekken. Moeten minimaal nog 50 bijpassen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Bitlord het volgende:
Moesten er heel wat achterblijven op Rtd.
Ja precies. Kom je wel niet in Gouda terecht maar okquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wie gaat er dan ook in een sprinter tussen rotterdam en gouda.![]()
je mot de fyra pakken mangs. Iedereen weet toch dat de NS meer mensen in de Fyra wil hebben?!
Ik heb sinds een ruim half jaar een hekel aan Alexander, laat ze maar stikken daar.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:39 schreef Bitlord het volgende:
Een mannetje of 400 wil er bij alexander nog bij.
Ja er zijn machinistes.quote:
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 12-04-2013 om 17:43:05Rotterdam-Utrecht: de seinstoring is verholpen, geleidelijk wordt het treinverkeer volledig hervat. http://t.co/axyyfHsfHm #UtRtd reageer retweet
weet niet of het zo'n goed idee is om een TD7 naar Twente te sturenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de IC's Rotterdam - Utrecht zitten voller dan de IC's Den Haag - Utrecht.
In mijn herinnering heb ik wel eens in ICL gezeten tussen Den Haag en Utrecht. Is dat een juiste herinnering of heeft dat spul daar nooit gereden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of het zo'n goed idee is om een TD7 naar Twente te sturen
pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
wij hebben knappe vrouwen op de vestiging, werken alleen niet aan het spoor
In het verleden heeft er wel ICR gereden en als ik het goed heb heeft er idd ook nog wel eens ICL in gezeten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
In mijn herinnering heb ik wel eens in ICL gezeten tussen Den Haag en Utrecht. Is dat een juiste herinnering of heeft dat spul daar nooit gereden.
past nog genoeg bij. De mensen zitten nog niet bij elkaar op schoot en Japanse toestanden zijn het ook nog niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Bitlord het volgende:
Nederlandse equivalent van de super dense crush load in de Sprinter Rotterdam-Gouda.
Alles van 4 IC's en 4 Sprinters moet in 2 Sprinters door een wisselstoring. De enige Sprinters die rijden zijn uiteraard maximaal verlengd EDIT rijdt met 4 bakjes (1x 2400).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Watje. Breedspoor voordewinstquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
We rijden ook al de hele tijd over Normaalspoor.
In 2008 reed planmatig ICL tussen Den Haag en Arnhem.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het verleden heeft er wel ICR gereden en als ik het goed heb heeft er idd ook nog wel eens ICL in gezeten.
Wat ga je na Utrecht doen? CNL naar Praag of zo?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Toch nog mooi kunnen profiteren van de treinhobby-skills.
Vanaf het perron in Gouda in de verte turen op de Gouwebrug naar de lengte van de IC uit Den Haag naar Utrecht. Op mn gemakje naar voren lopen omdat je ziet dat de trein uit 10 bakken bestaat, gebruikmakend van de perronborden. Vervolgens in een rustige coupe zitten met een viertje voor mezelf, terwijl ze in de andere bakken mogen staan.
Is vanwege de werkzaamheden bij Den Boschquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:45 schreef Fiorano het volgende:
Waarom staat de sprinter Den Bosch - Nijmegen tien minuten stil op Oss?
Ook een meesterquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
Hou zou jargon bij ns zijn? Een man als machinist is een meester. Een vrouw als machinist is ...?
Je kan het jezelf nog gemakkelijker maken door de planmatige inzet uit je hoofd te leren (inclusief aantal bakken)quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Toch nog mooi kunnen profiteren van de treinhobby-skills.
Vanaf het perron in Gouda in de verte turen op de Gouwebrug naar de lengte van de IC uit Den Haag naar Utrecht. Op mn gemakje naar voren lopen omdat je ziet dat de trein uit 10 bakken bestaat, gebruikmakend van de perronborden. Vervolgens in een rustige coupe zitten met een viertje voor mezelf, terwijl ze in de andere bakken mogen staan.
Op sommige baanvakken wordt rijden op het linkerspoor nog wel 'verkeerdspoor' genoemd, het is echter een uitstervend ras en komt bijna niet meer voorquote:
Mensen die zulke dingen doen horen hier nietquote:Op vrijdag 12 april 2013 18:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je kan het jezelf nog gemakkelijker maken door de planmatige inzet uit je hoofd te leren (inclusief aantal bakken)
Verkeerd spoor bestaat niet in de brede Randstad.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:51 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nog steeds VERKEERD spoor bij Nieuwerkerk ad IJssel. Ha!
En deze reactie is naïef. Je weet toch hoe het met bedrijven zit die geld moeten verdienen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:03 schreef James1988 het volgende:
Dus... gisteren nog stond NS te verkondigen dat regionalisering/aanbesteding van treindiensten maar slecht is en dat de FMN-vervoerders er een potje van maken. Vandaag komt het bericht dat Abellio de Deense spoormarkt wil openbreken.
Hypocriet
Weet ik, zie ook Klaasje. Ken wel een hoop plaatselijke situaties.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Op sommige baanvakken wordt rijden op het linkerspoor nog wel 'verkeerdspoor' genoemd, het is echter een uitstervend ras en komt bijna niet meer voor
quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:27 schreef Bitlord het volgende:
Flikker jij eens een heul eind op.
Ik pak de 11 of 12 naar de CB-laan.
Ja, die verklaar je tot marktbedrijf en je trekt alle dingen die het tot monopolist maken weg, zoals onderhandse gunningen. Oh, en je gaat uiteraard de %^%%^#% concessie ook naleven ipv. blijven hopen op beterschap.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En deze reactie is naïef. Je weet toch hoe het met bedrijven zit die geld moeten verdienen?
Vanmiddag ging er weinig planmatig tussen Rotterdam en Gouda.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je kan het jezelf nog gemakkelijker maken door de planmatige inzet uit je hoofd te leren (inclusief aantal bakken)
Wel tussen Utrecht en Den Haag toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanmiddag ging er weinig planmatig tussen Rotterdam en Gouda.
Je denkt toch niet dat ik dat uit mijn hoofd weet?quote:
De NS kan zich in Nederland niet eens als een marktpartij gedragen omdat er geen concurrentie is op het hoofdrailnet. Sowieso ben ik van mening dat er in Nederland geen concurrentie is op het spoor, maar alleen bij het inschrijven op concessies. Daarna rijdt er slechts één partij op een lijn, waardoor er geen concurrentie is voor iedereen die per sé die lijn moet hebben. Zouden er meerdere partijen op één lijn rijden, dan is er naar mijn mening pas sprake van concurrentie.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar het rare is dat men van NS niet verwachtte dat het zou functioneren als een staatsbedrijf, het moest zich als een marktpartij gaan gedragen. Nu doet het bedrijf dat en nu mag dat opeens niet. Het nare is dat de mensen die daar het meest verontwaardigd over zijn, de opvolgers zijn van de mensen die daarover besloten hebben. En ja, ze zitten in de tweede kamer.
Om het even in perspectief te zetten wat jij bedoelt: In de bouw geldt dezelfde 'concurrentie', namelijk inschrijven op opdrachten en de beste aanbieding mag het maken. Jij vindt dus ook dat een BAM en een VolkerWessels samen een pand moeten gaan bouwen? Als Hoofdaannemer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De NS kan zich in Nederland niet eens als een marktpartij gedragen omdat er geen concurrentie is op het hoofdrailnet. Sowieso ben ik van mening dat er in Nederland geen concurrentie is op het spoor, maar alleen bij het inschrijven op concessies. Daarna rijdt er slechts één partij op een lijn, waardoor er geen concurrentie is voor iedereen die per sé die lijn moet hebben. Zouden er meerdere partijen op één lijn rijden, dan is er naar mijn mening pas sprake van concurrentie.
De NS wordt door de regering wel regelmatig behandeld als een marktpartij en dat vinden ze zelf ook wel oké, totdat er problemen opdoemen. Dan beschouwen ze zichzelf opeens als een staatsbedrijf en verschuilen ze zich achter die naam om maar weer in bescherming te worden genomen door mevrouw Mansveld. Die boetes doen daar eigenlijk niets aan af, omdat die voor zover door mij zichtbaar geen invloed hebben op het functioneren van de NS. Ze kunnen vrolijk doorgaan met waar ze mee bezig zijn. En dat is lang niet altijd goed voor de voornaamste doelgroep; de reiziger.
het is andersom. De overheid heeft de omstandigheden geschapen waarop de NS zich tegenover de overheid als marktpartij kan gedragen en dit dan ook doet door hard te onderhandelen en het ministerie om haar vinger te winden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De NS kan zich in Nederland niet eens als een marktpartij gedragen omdat er geen concurrentie is op het hoofdrailnet. Sowieso ben ik van mening dat er in Nederland geen concurrentie is op het spoor, maar alleen bij het inschrijven op concessies. Daarna rijdt er slechts één partij op een lijn, waardoor er geen concurrentie is voor iedereen die per sé die lijn moet hebben. Zouden er meerdere partijen op één lijn rijden, dan is er naar mijn mening pas sprake van concurrentie.
De NS wordt door de regering wel regelmatig behandeld als een marktpartij en dat vinden ze zelf ook wel oké, totdat er problemen opdoemen. Dan beschouwen ze zichzelf opeens als een staatsbedrijf en verschuilen ze zich achter die naam om maar weer in bescherming te worden genomen door mevrouw Mansveld. Die boetes doen daar eigenlijk niets aan af, omdat die voor zover door mij zichtbaar geen invloed hebben op het functioneren van de NS. Ze kunnen vrolijk doorgaan met waar ze mee bezig zijn. En dat is lang niet altijd goed voor de voornaamste doelgroep; de reiziger.
HAFAS vind ook de Ouigo treinen niet, ook de treinen die snachts op de RER gaan rijden met Fete de la musique staan er nog niet inquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:45 schreef greavy het volgende:
HAFAS vind die rechtstreekse trein Parijs - Barcelona nog steeds niet, en gaat al over 16 dagen rijden... Als ik bij Elipsos.com kijk, kan ik ook niks vinden. IEMAND enig idee hoe je die trein kan vinden en ergens boeken? Ik en een 2 kennissen willen in juli of augustus waarschijnlijk ff die trein nemen :-P
Ja.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Is de NS website bij jullie ook dood?
"Site beperkt beschikbaar!quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Is de NS website bij jullie ook dood?
En via ns.nl kan ik gewoon de Reisplanner gebruiken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Oke, thanks. Ligt het dus niet aan mij. *wijkt uit naar 9292ov.nl
Maar is dit wel echt een ellipsos in het kader van "hoteltrein", er is toch niks hotels aan als ie overdags rijd?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze staan wel gepland ...
Dat is een mooie samenvatting.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is andersom. De overheid heeft de omstandigheden geschapen waarop de NS zich tegenover de overheid als marktpartij kan gedragen en dit dan ook doet door hard te onderhandelen en het ministerie om haar vinger te winden.
Het ministerie ontbreekt de kennis en macht om hier goed mee om te gaan.
Als de NS faalt dan is het plots wel een overheidsbedrijf
Ze vormen voor zover ik weet regelmatig een consortium, dus het kan wel. Zij halen wel een groot deel van hun omzet uit een andere tak van de bouw, zijn geen staatsbedrijf en gedragen zich dus ook niet zo als ze falen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Om het even in perspectief te zetten wat jij bedoelt: In de bouw geldt dezelfde 'concurrentie', namelijk inschrijven op opdrachten en de beste aanbieding mag het maken. Jij vindt dus ook dat een BAM en een VolkerWessels samen een pand moeten gaan bouwen? Als Hoofdaannemer.
Ohja, ik wisselde het even om.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is andersom. De overheid heeft de omstandigheden geschapen waarop de NS zich tegenover de overheid als marktpartij kan gedragen en dit dan ook doet door hard te onderhandelen en het ministerie om haar vinger te winden.
Het ministerie ontbreekt de kennis en macht om hier goed mee om te gaan.
Als de NS faalt dan is het plots wel een overheidsbedrijf
Ook zeer eens!quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, het betekent natuurlijk niet dat we als brave schoothondjes achter de plannen van de FMN aan moeten lopen en hen op hun blauwe ogen moeten geloven
Doet het bij mij gewoonquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Is de NS website bij jullie ook dood?
Het kan trouwens niet, op tijd rijdenquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
Het kan trouwens wel, informeren:
[ afbeelding ]
Ding was paar minuutjes te laat, mierenneuker.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het kan trouwens niet, op tijd rijden
SNCF communiceren alles onder Elipsos, meer weet ik ook niet ...quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is dit wel echt een ellipsos in het kader van "hoteltrein", er is toch niks hotels aan als ie overdags rijd?
Ik vind het wel leuk om te zien, maar HKX heeft continu andere wagengarnituur. De ene keer rijden ze met Taurus-ALEX Dubbeldeksrijtuig-Taurus, en de andere keer met Taurus-3x enkeldeks en nu hier mee. Soms zelfs met een Desiroquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
Het is ook nooit goed hè voor die spotters
VIRM ICM weet ik wat is allemaal eenheidsworst.
Rijdt er een gevarieerde trein is het weer niet goed. Jeez. Hobbyisten/spotters.
dat is het mooie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellenquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
Het is ook nooit goed hè voor die spotters
VIRM ICM weet ik wat is allemaal eenheidsworst.
Rijdt er een gevarieerde trein is het weer niet goed. Jeez. Hobbyisten/spotters.
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het mooie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen
Ik neuk niksquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding was paar minuutjes te laat, mierenneuker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
ook bij andere hobby's schijnt het soms flink uit de hand te kunnen lopenquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.
Heb jij al gekeken vor die ellipsos met de update die vandaag is utgebracht of moet ik zelluf dat ding opstarten?quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik neuk niksEn dat ierland verhaal dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan in HAFAS (online), sncf en Elipsos.com nog steeds niks vinden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb jij al gekeken vor die ellipsos met de update die vandaag is utgebracht of moet ik zelluf dat ding opstarten?
En toch is het antwoord zo simpelquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.
Jij bent duidelijk nog nooit op hondenshows of paardenconcours geweestquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.
Deelden ze gratis kroketten uit ofzo?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En toch is het antwoord zo simpel![]()
[ afbeelding ]
Serious backfire![]()
Noem er eens 1?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook bij andere hobby's schijnt het soms flink uit de hand te kunnen lopen
duivenmelkers bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Noem er eens 1?
Bootspotten op de maasvlakte of vliegtuigspotten nabij Schiphol?
Of moet ik denk aan vlinderzoekers en vogelspotters?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |