*conductricequote:Op vrijdag 12 april 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekkere conducteuses wel trouwens maar daar gaat het niet over![]()
Ik weet niks van vrouwens, dat is algemeen bekend.quote:
Dit valt nog wel mee vind ik.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Bitlord het volgende:
Nederlandse equivalent van de super dense crush load in de Sprinter Rotterdam-Gouda.
Alles van 4 IC's en 4 Sprinters moet in 2 Sprinters door een wisselstoring. De enige Sprinters die rijden zijn uiteraard maximaal verlengd EDIT rijdt met 4 bakjes (1x 2400).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meesteresquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
Hou zou jargon bij ns zijn? Een man als machinist is een meester. Een vrouw als machinist is ...?
Ik ook. Kijk al die lege bagagerekken man!quote:
[0906 stem]Welkom in de vertraagde Intercity naar Utrecht en Rotterdam. U kunt hier nog overstappen naar Schiphol[/0906 stem]quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inclusief strak leren pakje en zweep?
Beetje planken tussen de bagagerekken. Moeten minimaal nog 50 bijpassen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Bitlord het volgende:
Moesten er heel wat achterblijven op Rtd.
Ja precies. Kom je wel niet in Gouda terecht maar okquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wie gaat er dan ook in een sprinter tussen rotterdam en gouda.![]()
je mot de fyra pakken mangs. Iedereen weet toch dat de NS meer mensen in de Fyra wil hebben?!
Ik heb sinds een ruim half jaar een hekel aan Alexander, laat ze maar stikken daar.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:39 schreef Bitlord het volgende:
Een mannetje of 400 wil er bij alexander nog bij.
Ja er zijn machinistes.quote:
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 12-04-2013 om 17:43:05Rotterdam-Utrecht: de seinstoring is verholpen, geleidelijk wordt het treinverkeer volledig hervat. http://t.co/axyyfHsfHm #UtRtd reageer retweet
weet niet of het zo'n goed idee is om een TD7 naar Twente te sturenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de IC's Rotterdam - Utrecht zitten voller dan de IC's Den Haag - Utrecht.
In mijn herinnering heb ik wel eens in ICL gezeten tussen Den Haag en Utrecht. Is dat een juiste herinnering of heeft dat spul daar nooit gereden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of het zo'n goed idee is om een TD7 naar Twente te sturen
pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
wij hebben knappe vrouwen op de vestiging, werken alleen niet aan het spoor
In het verleden heeft er wel ICR gereden en als ik het goed heb heeft er idd ook nog wel eens ICL in gezeten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
In mijn herinnering heb ik wel eens in ICL gezeten tussen Den Haag en Utrecht. Is dat een juiste herinnering of heeft dat spul daar nooit gereden.
past nog genoeg bij. De mensen zitten nog niet bij elkaar op schoot en Japanse toestanden zijn het ook nog niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Bitlord het volgende:
Nederlandse equivalent van de super dense crush load in de Sprinter Rotterdam-Gouda.
Alles van 4 IC's en 4 Sprinters moet in 2 Sprinters door een wisselstoring. De enige Sprinters die rijden zijn uiteraard maximaal verlengd EDIT rijdt met 4 bakjes (1x 2400).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Watje. Breedspoor voordewinstquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
We rijden ook al de hele tijd over Normaalspoor.
In 2008 reed planmatig ICL tussen Den Haag en Arnhem.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het verleden heeft er wel ICR gereden en als ik het goed heb heeft er idd ook nog wel eens ICL in gezeten.
Wat ga je na Utrecht doen? CNL naar Praag of zo?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Toch nog mooi kunnen profiteren van de treinhobby-skills.
Vanaf het perron in Gouda in de verte turen op de Gouwebrug naar de lengte van de IC uit Den Haag naar Utrecht. Op mn gemakje naar voren lopen omdat je ziet dat de trein uit 10 bakken bestaat, gebruikmakend van de perronborden. Vervolgens in een rustige coupe zitten met een viertje voor mezelf, terwijl ze in de andere bakken mogen staan.
Is vanwege de werkzaamheden bij Den Boschquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:45 schreef Fiorano het volgende:
Waarom staat de sprinter Den Bosch - Nijmegen tien minuten stil op Oss?
Ook een meesterquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
Hou zou jargon bij ns zijn? Een man als machinist is een meester. Een vrouw als machinist is ...?
Je kan het jezelf nog gemakkelijker maken door de planmatige inzet uit je hoofd te leren (inclusief aantal bakken)quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Toch nog mooi kunnen profiteren van de treinhobby-skills.
Vanaf het perron in Gouda in de verte turen op de Gouwebrug naar de lengte van de IC uit Den Haag naar Utrecht. Op mn gemakje naar voren lopen omdat je ziet dat de trein uit 10 bakken bestaat, gebruikmakend van de perronborden. Vervolgens in een rustige coupe zitten met een viertje voor mezelf, terwijl ze in de andere bakken mogen staan.
Op sommige baanvakken wordt rijden op het linkerspoor nog wel 'verkeerdspoor' genoemd, het is echter een uitstervend ras en komt bijna niet meer voorquote:
Mensen die zulke dingen doen horen hier nietquote:Op vrijdag 12 april 2013 18:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je kan het jezelf nog gemakkelijker maken door de planmatige inzet uit je hoofd te leren (inclusief aantal bakken)
Verkeerd spoor bestaat niet in de brede Randstad.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:51 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nog steeds VERKEERD spoor bij Nieuwerkerk ad IJssel. Ha!
En deze reactie is naīef. Je weet toch hoe het met bedrijven zit die geld moeten verdienen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:03 schreef James1988 het volgende:
Dus... gisteren nog stond NS te verkondigen dat regionalisering/aanbesteding van treindiensten maar slecht is en dat de FMN-vervoerders er een potje van maken. Vandaag komt het bericht dat Abellio de Deense spoormarkt wil openbreken.
Hypocriet
Weet ik, zie ook Klaasje. Ken wel een hoop plaatselijke situaties.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Op sommige baanvakken wordt rijden op het linkerspoor nog wel 'verkeerdspoor' genoemd, het is echter een uitstervend ras en komt bijna niet meer voor
quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:27 schreef Bitlord het volgende:
Flikker jij eens een heul eind op.
Ik pak de 11 of 12 naar de CB-laan.
Ja, die verklaar je tot marktbedrijf en je trekt alle dingen die het tot monopolist maken weg, zoals onderhandse gunningen. Oh, en je gaat uiteraard de %^%%^#% concessie ook naleven ipv. blijven hopen op beterschap.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En deze reactie is naīef. Je weet toch hoe het met bedrijven zit die geld moeten verdienen?
Vanmiddag ging er weinig planmatig tussen Rotterdam en Gouda.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je kan het jezelf nog gemakkelijker maken door de planmatige inzet uit je hoofd te leren (inclusief aantal bakken)
Wel tussen Utrecht en Den Haag toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanmiddag ging er weinig planmatig tussen Rotterdam en Gouda.
Je denkt toch niet dat ik dat uit mijn hoofd weet?quote:
De NS kan zich in Nederland niet eens als een marktpartij gedragen omdat er geen concurrentie is op het hoofdrailnet. Sowieso ben ik van mening dat er in Nederland geen concurrentie is op het spoor, maar alleen bij het inschrijven op concessies. Daarna rijdt er slechts één partij op een lijn, waardoor er geen concurrentie is voor iedereen die per sé die lijn moet hebben. Zouden er meerdere partijen op één lijn rijden, dan is er naar mijn mening pas sprake van concurrentie.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar het rare is dat men van NS niet verwachtte dat het zou functioneren als een staatsbedrijf, het moest zich als een marktpartij gaan gedragen. Nu doet het bedrijf dat en nu mag dat opeens niet. Het nare is dat de mensen die daar het meest verontwaardigd over zijn, de opvolgers zijn van de mensen die daarover besloten hebben. En ja, ze zitten in de tweede kamer.
Om het even in perspectief te zetten wat jij bedoelt: In de bouw geldt dezelfde 'concurrentie', namelijk inschrijven op opdrachten en de beste aanbieding mag het maken. Jij vindt dus ook dat een BAM en een VolkerWessels samen een pand moeten gaan bouwen? Als Hoofdaannemer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De NS kan zich in Nederland niet eens als een marktpartij gedragen omdat er geen concurrentie is op het hoofdrailnet. Sowieso ben ik van mening dat er in Nederland geen concurrentie is op het spoor, maar alleen bij het inschrijven op concessies. Daarna rijdt er slechts één partij op een lijn, waardoor er geen concurrentie is voor iedereen die per sé die lijn moet hebben. Zouden er meerdere partijen op één lijn rijden, dan is er naar mijn mening pas sprake van concurrentie.
De NS wordt door de regering wel regelmatig behandeld als een marktpartij en dat vinden ze zelf ook wel oké, totdat er problemen opdoemen. Dan beschouwen ze zichzelf opeens als een staatsbedrijf en verschuilen ze zich achter die naam om maar weer in bescherming te worden genomen door mevrouw Mansveld. Die boetes doen daar eigenlijk niets aan af, omdat die voor zover door mij zichtbaar geen invloed hebben op het functioneren van de NS. Ze kunnen vrolijk doorgaan met waar ze mee bezig zijn. En dat is lang niet altijd goed voor de voornaamste doelgroep; de reiziger.
het is andersom. De overheid heeft de omstandigheden geschapen waarop de NS zich tegenover de overheid als marktpartij kan gedragen en dit dan ook doet door hard te onderhandelen en het ministerie om haar vinger te winden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De NS kan zich in Nederland niet eens als een marktpartij gedragen omdat er geen concurrentie is op het hoofdrailnet. Sowieso ben ik van mening dat er in Nederland geen concurrentie is op het spoor, maar alleen bij het inschrijven op concessies. Daarna rijdt er slechts één partij op een lijn, waardoor er geen concurrentie is voor iedereen die per sé die lijn moet hebben. Zouden er meerdere partijen op één lijn rijden, dan is er naar mijn mening pas sprake van concurrentie.
De NS wordt door de regering wel regelmatig behandeld als een marktpartij en dat vinden ze zelf ook wel oké, totdat er problemen opdoemen. Dan beschouwen ze zichzelf opeens als een staatsbedrijf en verschuilen ze zich achter die naam om maar weer in bescherming te worden genomen door mevrouw Mansveld. Die boetes doen daar eigenlijk niets aan af, omdat die voor zover door mij zichtbaar geen invloed hebben op het functioneren van de NS. Ze kunnen vrolijk doorgaan met waar ze mee bezig zijn. En dat is lang niet altijd goed voor de voornaamste doelgroep; de reiziger.
HAFAS vind ook de Ouigo treinen niet, ook de treinen die snachts op de RER gaan rijden met Fete de la musique staan er nog niet inquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:45 schreef greavy het volgende:
HAFAS vind die rechtstreekse trein Parijs - Barcelona nog steeds niet, en gaat al over 16 dagen rijden... Als ik bij Elipsos.com kijk, kan ik ook niks vinden. IEMAND enig idee hoe je die trein kan vinden en ergens boeken? Ik en een 2 kennissen willen in juli of augustus waarschijnlijk ff die trein nemen :-P
Ja.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Is de NS website bij jullie ook dood?
"Site beperkt beschikbaar!quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
En via ns.nl kan ik gewoon de Reisplanner gebruiken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Oke, thanks. Ligt het dus niet aan mij. *wijkt uit naar 9292ov.nl
Maar is dit wel echt een ellipsos in het kader van "hoteltrein", er is toch niks hotels aan als ie overdags rijd?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze staan wel gepland ...
Dat is een mooie samenvatting.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is andersom. De overheid heeft de omstandigheden geschapen waarop de NS zich tegenover de overheid als marktpartij kan gedragen en dit dan ook doet door hard te onderhandelen en het ministerie om haar vinger te winden.
Het ministerie ontbreekt de kennis en macht om hier goed mee om te gaan.
Als de NS faalt dan is het plots wel een overheidsbedrijf
Ze vormen voor zover ik weet regelmatig een consortium, dus het kan wel. Zij halen wel een groot deel van hun omzet uit een andere tak van de bouw, zijn geen staatsbedrijf en gedragen zich dus ook niet zo als ze falen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Om het even in perspectief te zetten wat jij bedoelt: In de bouw geldt dezelfde 'concurrentie', namelijk inschrijven op opdrachten en de beste aanbieding mag het maken. Jij vindt dus ook dat een BAM en een VolkerWessels samen een pand moeten gaan bouwen? Als Hoofdaannemer.
Ohja, ik wisselde het even om.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is andersom. De overheid heeft de omstandigheden geschapen waarop de NS zich tegenover de overheid als marktpartij kan gedragen en dit dan ook doet door hard te onderhandelen en het ministerie om haar vinger te winden.
Het ministerie ontbreekt de kennis en macht om hier goed mee om te gaan.
Als de NS faalt dan is het plots wel een overheidsbedrijf
Ook zeer eens!quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, het betekent natuurlijk niet dat we als brave schoothondjes achter de plannen van de FMN aan moeten lopen en hen op hun blauwe ogen moeten geloven
Doet het bij mij gewoonquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Het kan trouwens niet, op tijd rijdenquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
Het kan trouwens wel, informeren:
[ afbeelding ]
Ding was paar minuutjes te laat, mierenneuker.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het kan trouwens niet, op tijd rijden
SNCF communiceren alles onder Elipsos, meer weet ik ook niet ...quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is dit wel echt een ellipsos in het kader van "hoteltrein", er is toch niks hotels aan als ie overdags rijd?
Ik vind het wel leuk om te zien, maar HKX heeft continu andere wagengarnituur. De ene keer rijden ze met Taurus-ALEX Dubbeldeksrijtuig-Taurus, en de andere keer met Taurus-3x enkeldeks en nu hier mee. Soms zelfs met een Desiroquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
Het is ook nooit goed hč voor die spotters
VIRM ICM weet ik wat is allemaal eenheidsworst.
Rijdt er een gevarieerde trein is het weer niet goed. Jeez. Hobbyisten/spotters.
dat is het mooie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellenquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
Het is ook nooit goed hč voor die spotters
VIRM ICM weet ik wat is allemaal eenheidsworst.
Rijdt er een gevarieerde trein is het weer niet goed. Jeez. Hobbyisten/spotters.
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het mooie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen
Ik neuk niksquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding was paar minuutjes te laat, mierenneuker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
ook bij andere hobby's schijnt het soms flink uit de hand te kunnen lopenquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.
Heb jij al gekeken vor die ellipsos met de update die vandaag is utgebracht of moet ik zelluf dat ding opstarten?quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik neuk niksEn dat ierland verhaal dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan in HAFAS (online), sncf en Elipsos.com nog steeds niks vinden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb jij al gekeken vor die ellipsos met de update die vandaag is utgebracht of moet ik zelluf dat ding opstarten?
En toch is het antwoord zo simpelquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met zijn allen in het spoor klimmen voor de mooiste foto's De hoogste ladders en statieven worden van stal gehaald om maar een 'mooier' plaatje dan een ander te hebben. De haat jegens anderen zoals bijvoorbeeld eind vorig jaar bij een besloten line-up ergens in het zuiden was echt tot ver in Noord-Holland te voelen. Volgens mij is het treinhobbyisme de gene met de meeste haat en nijd jegens elkander.
Jij bent duidelijk nog nooit op hondenshows of paardenconcours geweestquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Deelden ze gratis kroketten uit ofzo?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En toch is het antwoord zo simpel![]()
[ afbeelding ]
Serious backfire![]()
Noem er eens 1?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook bij andere hobby's schijnt het soms flink uit de hand te kunnen lopen
duivenmelkers bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Noem er eens 1?
Bootspotten op de maasvlakte of vliegtuigspotten nabij Schiphol?
Of moet ik denk aan vlinderzoekers en vogelspotters?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |