Dat zeggen we alleen over TTs die beginnen met "Waar we..."quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een kutTT. (Dat is traditie toch?)
Nee man ik moest lachenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een kutTT. (Dat is traditie toch?)
Waar we Mr_Klaasje afzeikenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zeggen we alleen over TTs die beginnen met "Waar we..."
Hoeveel man houden we over naquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat ik morgen de Fyra-kaartjes voor het nieuwjaarsrondje ga regelen. Zijn er nog mensen die mee willen maar zich nog niet hebben opgegeven?
deze Sjaak Staak?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik sla het rondje over denk ik. Ben een beetje druk de laatste tijd.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme als die Greavy nou maar eens een keer WEL z'n kop houdt
kan ook wel een beetje minder he.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme als die Greavy nou maar eens een keer WEL z'n kop houdt
ff ruilen met collegae moet wel lukken toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook wel een beetje minder he.
Ik ben er iig niet bij. Moet die dag werken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Ličge-Guillemins ----- 16:17 V Ličge Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Ik zal niet gaan zeuren daarover hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja man dat eindeloze geneuzel over personeelsomlopen wat niemand ene klap interesseert. Affeloopt
Ah, nog zo'n machteloos crewlidquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook wel een beetje minder he.
Ik ben er iig niet bij. Moet die dag werken
Goed zoquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zal niet gaan zeuren daarover hoor
nopequote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
ff ruilen met collegae moet wel lukken toch?
werkzoekende econoomquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n machteloos crewlidBedrijfsjurist zeker?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Bij deze in de herhaling:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 [ afbeelding ]
Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd voor het Nieuwjaarsrondje 2013!
[ code verwijderd ]
Wil je mee met Fyra?
quote:
Je kan zo bij NS Publieksvoorlichting aan de slag denk ikquote:
Ok, en nu?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:50 schreef Bitlord het volgende:
Ik had het overzicht van de Fyra's nog even geupdate, met de BeneluxFyras in beide richtingen en de Fyra Amsterdam - Breda. De andere kant op had ik geen zin in maar zal niet veel anders zijn.
Hoewel de NS het vandaag best redelijk gedaan heeft, faalt NS Hispeed en NMBS weer volledig met Fyra.
Amsterdam - Brussel
Trein - max. vertraging - opmerkingen
moet maar nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan zo bij NS Publieksvoorlichting aan de slag denk ik
Meereizen op mijn pas? ¤5 per strip. Scheelt weer centen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen Go Pass
Ik kom niet zo vaak in Belgjesland, vandaar.
Go Pass is niet persoonsgebonden. In principe kunnen we met 1 Go Pass en 1 Rail Pass een heel eind komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen Go Pass
Ik kom niet zo vaak in Belgjesland, vandaar.
Gaarne, scheelt me weer online boeken + eventuele kosten!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:52 schreef greavy het volgende:
Ik reis zelf met de GoPass 10. Iemand die nog meereizen op deze pas moet? Heb 9 strippen over. ¤5 per strip is het.
wat van NS-vvb heb je?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaarne, scheelt me weer online boeken + eventuele kosten!
Oh, dan kan je niet op het Commutters Supplement, en is een ticket Antwerpen->Noorderkempen sowieso voordeliger (¤4). Maar dat heeft Alex vast ook genoteerd, dat je normaal Fyra ticket nodig hebt.quote:
Ik gebruik ze voor interviews en trainingen, zo ook weer geklaard/verklaard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mijn langste filmpjes waren 20 minuten ofzo in Istanbul, Turkije. Toen wilde mn DSLR graag even uit om af te koelen.
Ik kan wel goed overweg met Facebook?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje
Oh jee. Die Jan Klaassen van van de week is eruit geschupt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje
Bij voorkeur Stasi-FBI-achtergrondquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje
Hmmquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje
Oeh. Ze zijn er achter dat die Facebook-actie stom was en is die legal-counsel er uitgekickt?quote:Je fungeert als klankbord voor de bedrijfsjurist
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee. Die Jan Klaassen van van de week is eruit geschupt?
Hmmmzquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:58 schreef greavy het volgende:
Oeh. Ze zijn er achter dat die Facebook-actie stom was en is die legal-counsel er uitgekickt?
of er zit zoveel werk in dat ze een tweede persoon hiervoor nodig hebbenquote:
Ja hoor, ze gaan meerdere FTE's HBO-geschoold volk inzetten voor het afjagen van internet-ballenkrabbertjes als wij, nou goed?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of er zit zoveel werk in dat ze een tweede persoon hiervoor nodig hebben
het is een mogelijkheidquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, ze gaan meerdere FTE's HBO-geschoold volk inzetten voor het afjagen van internet-ballenkrabbertjes als wij, nou goed?
Het zou wel de ultieme verkwisting van belastinggeld zijn natuurlijk.quote:
Ah crap, dat kon ook nog ja. Zo veel van die overkappingen zijn er nietquote:
Nou, is toch vriendelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goeie boodschap. Lekker duidelijk
de NS verkeert wat dat betreft in een unieke positie. Het presenteert zich als commercieel bedrijf richting de overheid met bijbehorende deals, terwijl als er iets mis is zich als een publiek bedrijf kan presenteren en zich overal achter kan verschuilen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou wel de ultieme verkwisting van belastinggeld zijn natuurlijk.
Ah, het bedrijf waar ik zit heeft ook mensen die daar diensten draaien, en bij ERS wat ernaast zitquote:
En dan komt de pointe:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
in het belang van de klanten, de reizigers
Geen idee? Een aanstormende trein? Mrs. L. die vindt dat ik moet gaan slapen? Het kan van alles zijnquote:
Waar was je reis begonnen, hoe laat, heb je je normale route kunnen rijden, zo niet, hoe wel, en met hoeveel totale reizigersvertraging kwam je aan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
verdomme wat een fucking chaos bij den haag holland spoor.. ben pas net thuis, jezus :/
En ook die overheden lijken reizigersbelang maar lastig te vinden. Veel beter om de commissiebaantjes na je politieke carričre veilig te stellenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De "Klanten" zijn helemaal niet de reizigers, maar de concessieverlenende overheden.
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:10 schreef b2py het volgende:
Even de twitters afgegaan van vandaag of ik nog wat mooie plaatjes kon vinden
Hieronder de uitkomst van de zoektoch:
Oh gewoon, Mrs. L die ik al een jaar of 10 ken/spreek maar waarvan ik nooit wist dat het Mrs. L. wasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen idee? Een aanstormende trein? Mrs. L. die vindt dat ik moet gaan slapen? Het kan van alles zijn.
Daar woon ik bijna naast.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:08 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operationeel_Controle_Centrum_Rail
Ik vind het mooier dan het roodwit van elders jaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi.
Dat is het dan ook nog geen jaar of 10. Net vier maanden voorbij de vier jaarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gewoon, Mrs. L die ik al een jaar of 10 ken/spreek maar waarvan ik nooit wist dat het Mrs. L. was
Ja okee, dat heb ik dus allemaal wel meegekregen. Maar niet dat jij daarbij hoordequote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is het dan ook nog geen jaar of 10. Net vier maanden voorbij de vier jaar.
het probleem is dat de NS als bijna monopolist veel eisen kan stellen die gewoon geslikt worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan komt de pointe:
De "Klanten" zijn helemaal niet de reizigers, maar de concessieverlenende overheden. Dus ja, wat zal hun het ook bommen allemaal
absoluut. Die verplichte witte deuren passen zelfs prima in de liveryquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi.
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd wordenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
de reizigers zouden de echte klanten moeten zijn, maar die vlieger gaat idd helaas niet altijd op
Hee Legal Counseltje, ik vijzel je imago op. Waar kan de rekening naartoe?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd worden
zeker. op een dag als vandaag is niet de gehele dienstregeling in elkaar gedonderd zoals in het verleden wel het geval is geweest. Dat is een compliment waard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd worden
Morgen ook weer even naar school.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, of een volledige dienstregeling ook geknd had zullen we nooit weten, maar ik denk het wel. Als 4 treinen gewoon kunnen rijden, kunnen 6 dat ook, lijkt me. Maar goed, het zal er wel bij horen. Morgen slagje Utrecht gepland. Ben benieuwd.
begonnen: Den Haag HS. Tijd: 18.33-18.59. Trein naar amsterdam reed niet. (stond eerst 5 minuten vertraging, op een gegeven moment werd het 25 minuten en toen kwam ie helemaal maar niet....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar was je reis begonnen, hoe laat, heb je je normale route kunnen rijden, zo niet, hoe wel, en met hoeveel totale reizigersvertraging kwam je aan?
Whehehehetwitter:dbruckmann twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 22:32:42Wanneer steelt iemand de #Fyra? Dan zijn de reizigers er van af. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 22:43:10Utrecht-Arnhem: geen treinverkeer door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #utah reageer retweet
Over de mensen in het veld zal je me meestal niet horen (op hier en daar een conducteur na die zijn deuren sluit terwijl je probeert je cross-platform overstap te halen). Die mensen worden ook maar gestuurd tenslotte en de meeste doen echt wel hun best.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd worden
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zelfs op dit tijdstip is de trein (Hengelo - Deventer) twee keerzijde lang als normaal en rijdt die gewoon op tijd!![]()
Wat ik me wel afvraag is waarom de wisselverwarming rondom station Hengelo uit staat... Ja, wissels die wel bediend worden, heb er twee omgezet zien worden..
Dat is niet zo gek: de wintermaatregelen houden ook in dat er niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt in Deventer. Het aftrappen wil nog wel, maar bijplaatsen is lastig als je hele koppeling vol sneeuw zit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zelfs op dit tijdstip is de trein (Hengelo - Deventer) twee keerzijde lang als normaal
Ik heb ze even getwitterd. Maar dat lezen ze waarschijnlijk morgenochtend pasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet.
Maar goed, je zou toch zeggen dat zoiets ook wel opvalt bij machinisten die vervolgens even de treindienstleider inlichten die de melding door kan zetten binnen ProRail?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet.
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar goed, je zou toch zeggen dat zoiets ook wel opvalt bij machinisten die vervolgens even de treindienstleider inlichten die de melding door kan zetten binnen ProRail?
Je kan duidelijk zien of een wissel verwarmd is of niet. Het maakt dan niet uit of een trein er wel of niet overheen rijdt. Kan zo gauw even geen e-mail vinden van Asset Management. Gooi het eventueel ergens op hun blog ofzo.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.
Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
Morgen wat leuks op de Betuweroute: testruns van een diesel-Traxx.
Helaas moet ik gewoon werken
Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja?
Oehh, bij ons waaide het hard, was echt ijzig daardoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen.
Als ik (doorkomst)tijden zou weten zou ik dat wellicht wel doen.
Haha ja. Vanochtend was het goed vertoeven op de fiets, maar vanmiddag terug had ik vol tegen dus toen ik thuis kwam voelde het alsof de verwarming warmte gaf. Hij bleek niet eens aan te staan, zo koud was het dus buiten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:31 schreef James1988 het volgende:
In de buurt van de Betuweroute zal het waarschijnlijk wat harder waaien, dit i.v.m. grote open vlaktes enzo.
Ik heb vandaag anderhalf uur buiten gestaan, op zich viel het wel mee. Ik had geen muts bij me, ik kreeg op een gegeven moment behoorlijk koude oren
quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Man filmt snelheid Fyra, sterft van verveling![]()
Dat zegt dus niks b2py, jij bent de enige die hier met weersverwachtingen/sneeuwhoogtes komt aanwaaien terwijl niemand ermee bezig is. Je lijkt wel de Maurice de Hond van dit mooie Topic. Niemand weet hoe morgen het weer precies is laat staan over 10 dagen. Je gezonde verstand gebruiken, dat moet je doen!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
NSR heeft zeker zijn best gedaan, samen met de regionale vervoerders.
Ik denk dat we dit pak sneeuw niet hadden verwacht, ik althans niet en dat in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
ik zeg aanklagen die hapquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Man filmt snelheid Fyra, sterft van verveling![]()
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
borkie![]()
hij valt in het echt best mee hoor
Ik heb daar al eerder over gezegd:quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef bork het volgende:
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat.
Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, of een volledige dienstregeling ook gekund had zullen we nooit weten, maar ik denk het wel. Als 4 treinen gewoon kunnen rijden, kunnen 6 dat ook, lijkt me. Maar goed, het zal er wel bij horen. Morgen slagje Utrecht gepland. Ben benieuwd.
Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb daar al eerder over gezegd:
[..]
Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijk
Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen.
Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk?quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen?
quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:23 schreef bork het volgende:
[..]
Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk?
tsja daar was ik zelf ook bij (blauwbekken en bij de genade des NS-gods kreeg ik bonnen omdat het toch wel buiten de verantwoordelijkheid van de NS lag) en ik stond vandaag op Overvecht en op Utrecht CS en wat daar geroepen werd, verwenst werd richting de NS dat is zoveel dat ik tot morgenochtend kan blijven typen. De grootste kritiek blijft de slechte communicatie van de NS. Daar ben ik het mee eens, er lopen mensen met NS-petjes rond op het perron met een gsm-ding whatever en die zeggen we weten het ook niet, ga maar naar de hal, flikker dan toch op, daar heb je niks aan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik ben het wel eens met Fles. We mogen allang blij zijn dat het niet alsnog zo'n tyfuszooi werd als een jaar terug waarbij iedereen stond te blauwbekken onder zwarte schermen.
Betekent niet dat de huidige situatie (rücksichtlos schrappen) wenselijk is.
Gelukkig! en nu ga ik mijn mandje in, morgen moet ik weer slayeren!quote:
En een uitdaging die de systeemautisten op papier zou moeten interesseren. Zolang ze maar niet verteld wordt dat er eventueel reizigers belang bij zouden kunnen hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou echt gaaf zijn, daar moeten ze echt eens in investeren vind ik.
In een dienstregeling die zowel op 100, als op 90, als op 75 % optimaal is. Dat is echt een serieuze uitdaging. Maar ook eentje die met de knappe koppen van vandaag, te doen moet zijn
Dat is zeer duidelijk te zien, de wisseltongen zijn dan echt helemaal sneeuwvrij. En dat steekt goed af tegen de rest van het besneeuwde wissel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.
Ik vermeld er zelfs nog uitdrukkelijk bij 'Ik vind'.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef bork het volgende:
[..]
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat.
ok, misschien wel in het echt maar hier roepttie rare dingen
Melden bij ns online over die gladde perrons, kunnen ze het oplossenquote:Op woensdag 16 januari 2013 07:56 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de enige trein die rijdt op Breda - Dordrecht, de sprinter. Dat is duidelijk niet omgeroepen of als reisadvies gegeven, want de trein is vrijwel leeg. Dit terwijl zowel de intercity naar Den Haag als de Fyra niet rijden.
Zojuist wel bijna op m'n snufferd gegaan in Breda, het perron was spekglad
Al gedaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Melden bij ns online over die gladde perrons, kunnen ze het oplossen.
Amersfoort-Apeldoorn eruit door seinstoring... xDquote:Op woensdag 16 januari 2013 07:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik kom gelukkig wel zonder extra fratsen in Apeldoorn
En wat is het verschil met de Benelux?quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:30 schreef James1988 het volgende:
Fyra is omgeleid via Dordrecht en maakt daar zelfs een extra stop.
En waar vertrok gij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:19 schreef DaMart het volgende:
Communicatie blijft moeilijk voor de NS. Sprinter naar Rotterdam van 7:47 was vertraagd en verdween zonder enig bericht van de CTA van spoor 4B rond 8:00 uur, terwijl er wel een losse SLT IV stopte op spoor 4A.
Dat de trein niet rijdt, hoeft blijkbaar niet te worden meegedeeld aan de reizigers, die merken het vanzelf wel natuurlijk![]()
.
Amsterdam Centraal.quote:
Gisteravond kwam mijn trein uit Enschede keurig op tijd aan in Deventer (23:29), ik stap uit, hoor omroepen dat "de intercity naar Zwolle van 22:47 vertrekt over enkele minuten"quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:06 schreef Toto69 het volgende:
Nou, zo maar eens de trein naar Deventer - Zwolle - Leeuwarden nemen... Zal mij benieuwen. Hopelijk komt alles goed.
Die doen ook even een NS HiSpeedje..quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
Breng is niet echt blij met de Twitteraccounts die de vertraging op het traject Arnhem - Doetinchem - Winterswijk doorgeven. De informatie zou niet kloppen
http://www.gelderlander.n(...)foute-info-1.3609483
Dat zou wel fijn zijn trouwens, een trein van Eindhoven naar Arnhem en dan ook nog naar Emmerich. Misschien dat er plannen voor zijn in het diepste geheim?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:29 schreef James1988 het volgende:
Kennelijk weten de NS-site en apps het ook niet meer:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:00 schreef James1988 het volgende:
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid
ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en of het lukt om zowel bij ProRail als InfraBel een goed treinpad te krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:00 schreef James1988 het volgende:
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid
Dat hoort bij de kerntaak van beide infrastructuurbeheerders. Als het plan echt wordt doorgezet zal een fatsoenlijk treinpad ook wel lukken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en of het lukt om zowel bij ProRail als InfraBel een goed treinpad te krijgen.
mja, je weet niet hoe de macht van zowel de NS als de NMBS zich doet gelden hequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:04 schreef James1988 het volgende:
De reacties bij dat artikel zijn wel weer van een dieptriest niveau.
[..]
Dat hoort bij de kerntaak van beide infrastructuurbeheerders. Als het plan echt wordt doorgezet zal een fatsoenlijk treinpad ook wel lukken.
Dat is waar, maar dan kan men nog aankloppen bij de Europese Unie. Infrastructuurbeheerders zijn namelijk verplicht om neutraal te handelen. Nu de NMBS (wederom) hervormd wordt en Infrabel geheel los komt te staan zal de macht van de NMBS afnemen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je weet niet hoe de macht van zowel de NS als de NMBS zich doet gelden he
Ik denk het niet, gezien de strenge vorst.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
zeker. Ben trouwens ook benieuwd of ze de ballen hebben om morgen weer met de normale dienstregeling aan te vangen.
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:28 schreef James1988 het volgende:
Het zou wel mooi zijn als die intercity daadwerkelijk gaat rijden - één van de eerste internationale treinen die volledig in open access rijden (ondanks de initiële inmening van de gemeente Den Haag).
Als er uberhaubt nog capaciteit is...quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:38 schreef b2py het volgende:
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast?
Heel interessant, dank voor het delen!quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:00 schreef James1988 het volgende:
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid
Misschien wil HTM wel!quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heel interessant, dank voor het delen!
Enne... Gesprekken met zeven vervoersbedrijven? Wie moeten dat allemaal wel niet zijn?
SNCFquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heel interessant, dank voor het delen!
Enne... Gesprekken met zeven vervoersbedrijven? Wie moeten dat allemaal wel niet zijn?
Zou NS (Hispeed) stiekem ook niet gewoon geīnteresseerd zijn? Ze weten immers donders goed dat het een interessante verbinding is om te exploiteren.quote:
Nou, "hopelijk"quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
in 2005 en 2009 was TreiNS, leuk evenement op en rondom Alkmaar met veel mooi nieuw en oud materieel. nu 4 jaar later, hopelijk TreiNS 2013?
Path study requests ("wat is het best mogelijke treinpad") kunnen worden ingediend tot 21 januari. Capaciteitsaanvragen tot 8 april. Late verzoeken tot 14 oktober. Tijd zat dus.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast?
Keolis/Syntusquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:55 schreef b2py het volgende:
[..]
SNCF
Virgin
DB/Arriva
Connexxion
NS (zou altijd kunnen he)
Thalys
Noem er nog een paar..
Stond er gisteren ook al.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Trouwens, gisteren had ik het nog over de Intercity Schiphol - Heerlen die met de aangepaste dienstregeling Maastricht als eindbestemming heeft, maar wat vreemd stond aangegeven ("Rijdt verder naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht"), remember?
Op NS.nl staat vandaag gewoon Maastricht als eindbestemming. Of het op de stations ook zo is weet ik niet zeker, maar hoe dan ook: chapeau!
Goed bezig dus, ben wel benieuwd!quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Path study requests ("wat is het best mogelijke treinpad") kunnen worden ingediend tot 21 januari. Capaciteitsaanvragen tot 8 april. Late verzoeken tot 14 oktober. Tijd zat dus.
http://www.rne.eu/process-calendar.html
Eind dit jaar gaan nieuwe systemen live die grote delen van de problemen zouden moeten verhelpen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:24 schreef James1988 het volgende:
Het is en blijft absurd dat het zo lang moet duren om die borden aan te passen. Het is verdorie niets meer dan een paar regeltjes tekst
Nee, gisteren stond er:quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Stond er gisteren ook al.
Situatie is gelijk aan zoals jij gisteren beschreef
Oh, toen ik gisteravond keek stond dat er al.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nee, gisteren stond er:
14:24 | Heerlen Rijdt verder naar Maastricht [of] Rijdt niet verder dan Maastricht | 4b | Eindhoven, Weert, Roermond | Intercity
Nu staat er:
14:24 | Maastricht | 4b | Eindhoven, Weert, Roermond | Intercity
Of ben ik nu gek?
Kan goed dat ze het gisteren dan al verbeterd hebben. Ik had het eerder die dag naar ze getwitterd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh, toen ik gisteravond keek stond dat er al.
Nieuwe Sprinters = gewoon SLT neem ik aan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:38 schreef James1988 het volgende:
NS gaat ERTMS testen op Amsterdam - Utrecht. link
Ja.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nieuwe Sprinters = gewoon SLT neem ik aan?
werd tijd ook zegquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:38 schreef James1988 het volgende:
NS gaat ERTMS testen op Amsterdam - Utrecht. link
check, rijdt 1 minuut geleden langs de spaklerweg te Amsterdam waar de big tasty erg smakelijk is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Juist ja... Een Stofzuigerzak vol sneeuw tussen Woerden en Breukelen. Nee, hij staat er niet eens stil!![]()
Dus er rijdt wel wat Fyra, maar niet via de HSL ofzo?
dat zou wel moeten, maar ik betwijfel of dat er voorlopig van komtquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:51 schreef dennistd het volgende:
Werden er naast die 10 SLT's ook niet tien VIRM's voorzien van ERTMS?
Rijdt om ivm een wisselstoringquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:51 schreef b2py het volgende:
[..]
check, rijdt 1 minuut geleden langs de spaklerweg te Amsterdam waar de big tasty erg smakelijk is.
Hebben ze dat vier/vijf jaar geleden niet ook al aangekondigd? Kan me herinneren dat er al rijden een melding van staat op hun website.quote:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 15:00:59Amersfoort-Apeldoorn: Seinstoring, geen treinen. Omreizen is mogelijk via Arnhem of Zwolle. http://t.co/z23egl7C #AmfApd reageer retweet
het zit al een paar jaar in de pijplijn, maar ik heb het idee dat de NS het zolang mogelijk op heeft willen keren, omdat ze er als vervoerder gewoon niet op zit te wachtenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Hebben ze dat vier/vijf jaar geleden niet ook al aangekondigd? Kan me herinneren dat er al rijden een melding van staat op hun website.
in dit kader is dit wel een interessant document: http://www.railforum.nl/lay-out/templates/test.asp?s=2&m=23&v=3quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm zit ik net Unstoppable te kijken.. vraag ik me ineens af,
die treinstam is 39 wagens lang, en behoorlijk zwaar natuurlijk..
nou schijnen die 2 Diesel brommers 5000 Liter brandstof mee te hebben, alleen hoelang kan een beetje Dieselbrommer daar een gemiddelde lading achter hangend en met 110~120 km/h door racen voor de diesel op is?
Die plannen liggen diep opgeborgen in een kast.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:10 schreef b2py het volgende:
Hoe zou het met de winterdienstregeling zijn die ooit getest is op een warme zomer dag?
Mischien moeten ze ook maar een EXTREME zomer dienstregeling maken tegen oververhitte machinisten en treinstellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die plannen liggen diep opgeborgen in een kast.
Ah, doet me denken aan Plan V dat het station komt binnenrijden nadat het buiten in de zon heeft staan bakken... Broeieriger kan het nietquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oververhitte machinisten en treinstellen
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:27:09Amsterdam-Breda: FYRA rijdt niet door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #AsdBd reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:42:54Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen. #spoorbericht reageer retweet
Yep, Siemens Vectron voor Polen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef bork het volgende:
Nieuwe trein(-en) voor Schenker Polen, Siemens denk ik?
[ afbeelding ]
meer op DB FB
Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk..quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef KnightSolaire het volgende:
En ook morgen wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:42:54Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen. #spoorbericht reageer retweet
daar zakt de broek van af. Echt, een nodeloos gebrek aan ambitiequote:Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef KnightSolaire het volgende:
En ook morgen wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:42:54Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen. #spoorbericht reageer retweet
Wat denk je nou zelf? Dat gaat ook voor vrijdag gelden, en voor zaterdag, en voor zondag en voor maandag. Minimaal.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk..
ik vrees van nietquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra.
Heb je al geboekt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra.
En anders toch lekker viaquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra.
Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpenquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En anders toch lekker viaRoosendaal
. Zoals het hoort.
"om de reizigers nog enig comfort te kunnen bieden"quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpen
Ik moet vrijdag naar Amersfoort, en die hoeren hebben de IC van Amsterdam naar Amersfoort geschrapt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Dat gaat ook voor vrijdag gelden, en voor zaterdag, en voor zondag en voor maandag. Minimaal.
op een normale dag is die al niet normaal. Dus vrees het ergstequote:Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra.
#yolo!quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra.
Enschede zo te zienquote:
Ja gvd. Vanochtend Om 7 uur van huis vertrokken en nog steeds te laat aangekomen Trein liep eniorme vertraging op vanwege veel te vol. Uit en instappen is niet te doenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:16 schreef James1988 het volgende:
Ook morgen aangepaste dienstregeling, en ook minder Fyra Brussel-treinen.
Wat een ontzettend sneue bedoening is dit weer.
Of bussen Roosendaal-Essen of bussen Breda-Antwerpen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpen
twitter:Thommeh91 twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:18:02@NSHispeed Hoe veilig is de keuze om 26 januari met Fyra Brussel naar Brussel te gaan en dat hij rijdt? Met deze winterdrama.. reageer retweet
Bedankt voor het vertrouwen!twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:29:20@Thommeh91 Het weer en invloed is lastig te voorspellen. Maar wij doen er alles aan om zo veel mogelijk volgens planning te rijden. reageer retweet
Ja, als varkens konden vliegen...quote:Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen.
Ik plan hem voor vandaag. Niet voor morgenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag.
Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt..
En waarom ook niet? Niemand heeft er last van, behalve de reiziger. En die mag blij zijn dat hij weet waar hij aan toe is, blijkbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
Hou je maar vast, de vorige keer dat er in de winterperiode aanpassingen werden gedaan duurde dat geintje twee weken.
IC Den Haag - Schothorst was vanmorgen een stel langer langer dan normaal.quote:
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..quote:
Nog altijd beter dan een viertjequote:Op woensdag 16 januari 2013 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..
Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00...
De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje..
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwollequote:Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
Tussen Roosendaal en Nijmegen net zo minquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle(op de stoptrein stations)
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst? En meer dan 7 bakken ICR+Lok passen niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
In theorie wel ja, maar zowel vanmorgen als gistermorgen reed mijn trein niet (7:21 en 8:51 uur resp). En ik weet dat 't niet past, vandaar de toevoeging "veel langer kan niet". Maar het is nu gewoon te krap. Het is überhaupt in een normaal functionerende spits al te krap, dan helpt het niet als-tie chronisch uitvalt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst?
Ja, die staat te wachten op een kapoete V250 die er voor staat. Dat verwacht je niet, dat die dingen kapot gaat. Ik hoop dat ze een rijverbod krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:32 schreef Koen66 het volgende:
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen
Yes!quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
@Fles en RubenK: gaan jullie jij voor Weekend Vrij/JTK + Go Pass + grenskaartje + Fyra-supplement a 4 euro net asl greavy?
Go Pass is alleen voor 26-
Yepquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland?
Imageshack werk niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld.
Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link)
Zoals ik gisteren ook al meldde: dat is de normale lengte voor het deel achter Deventer, maar aangezien er nu niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt zijn de treinen op Deventer-Enschede nu langer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:02 schreef CrashO het volgende:
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4)
Ze weten het nu helemaal niet meer..twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 18:47:20#Fyra 964: #Fyra naar Breda; ?? v ##:## rijdt door een wisselstoring niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen. reageer retweet
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals?
Bron: demorgen.bequote:Moeder en zoontje sterven in auto door botsing met trein
Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 14u20 − Bron: belga.be
Š belga.
dm UPDATE In Nijlen is omstreeks 13 uur een zware aanrijding gebeurd tussen een trein en een personenwagen, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De wagen stond om een nog onduidelijke oorzaak stil op de sporen en kwam onder de trein terecht. Bij het ongeval kwamen een vrouw en haar zoon om. Het treinverkeer zal nog de hele avondspits verstoord blijven.
Š belga.
"Afhankelijk van hoe snel de wagen kan worden weggehaald en hoe groot de schade aan het treintoestel is, vrezen we dat het ongeval nog gevolgen zal hebben tot in de avondspits", zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.
In de wagen zaten een 31-jarige vrouw en haar 7-jarig zoontje. Beide inzittenden zijn bij het ongeval om het leven gekomen, meldt het parket van Mechelen. Volgens de eerste vaststellingen en verklaringen van getuigen kwam de vrouw aangereden vanop een parallelweg en merkte ze allicht de neergelaten slagbomen aan de andere kant van de weg niet op.
Spijtig ongeval
"Op basis van de informatie waar we momenteel over beschikken, kunnen we stellen dat de signalisatie aan de overweg correct functioneerde. Dat wordt ook ondersteund door het feit dat getuigen hebben aangegeven dat de vrouw nog probeerde achteruit te rijden toen ze de slagbomen aan de overzijde opmerkte", zegt Nele Poelmans van het Mechelse parket. "Alles wijst dan ook op een spijtig ongeval. Het gaat in ieder geval om een overweg van categorie twee, dus met halve slagbomen, lichten en een bel."
Eén van beide sporen was rond 16:30 uur opnieuw beschikbaar en rond 17 uur zou het treinstel verwijderd zijn. Zo is er opnieuw verkeer mogelijk, maar vermoedelijk zullen de problemen de hele avondspits aanhouden.
Anders ik welquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk..
Ze rijden nu op 80%quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:06 schreef zoem het volgende:
[..]
Anders ik welLeuk als je er dagelijks van afhankelijk bent. Let maar op, deze drgl zal ook vrijdag en wellicht zaterdag van kracht zijn. Dit kunstje hebben ze al eens vaker geflikt.
Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden?
Zolang de NS vertikt om de reiziger te informeren over treinlengtes, kunnen dat soort verzoeken fijn achterwege blijven. Ik vind het nog steeds belachelijk dat informatie over de dienstverlening al bedrijfsgeheim kan worden geclassificeerd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:23 schreef Ireyon het volgende:
dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron.
Ik zou via Arnhem gaan, dan ben je al stukje dichterbijquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet!![]()
Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer...![]()
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.quote:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:21:35Tilburg-Breda: Geen treinen door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #TbBd reageer retweet
Enige positieve, dit schrappen telt allemaal mee voor de punctualiteit over 2013 en die schommelt nu al twee dagen rond de 60%. Hopelijk halen ze dit niet meer bij en zullen ze ver onder de norm blijven.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
En dat is met hele treinen tellen. Als je capaciteit gaat tellen worden die cijfers nog een stuk minder mooiquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
Ja, die lijnbus rijdt misschien 's avonds nog wel. Die vanuit Zwolle rijdt na 19 uur niet meer (en op zondag al helemaal niet...)quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:20 schreef dennistd het volgende:
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |