abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 januari 2013 @ 15:52:24 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121638647
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm zit ik net Unstoppable te kijken.. vraag ik me ineens af,

die treinstam is 39 wagens lang, en behoorlijk zwaar natuurlijk..

nou schijnen die 2 Diesel brommers 5000 Liter brandstof mee te hebben, alleen hoelang kan een beetje Dieselbrommer daar een gemiddelde lading achter hangend en met 110~120 km/h door racen voor de diesel op is?
in dit kader is dit wel een interessant document: http://www.railforum.nl/lay-out/templates/test.asp?s=2&m=23&v=3
het heeft de titel: CO2-voetafdruk van de Nederlandse spoorketen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121639298
Hoe zou het met de winterdienstregeling zijn die ooit getest is op een warme zomer dag?
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:12:54 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121639392
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:10 schreef b2py het volgende:
Hoe zou het met de winterdienstregeling zijn die ooit getest is op een warme zomer dag?
Die plannen liggen diep opgeborgen in een kast.
pi_121639583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die plannen liggen diep opgeborgen in een kast.
Mischien moeten ze ook maar een EXTREME zomer dienstregeling maken tegen oververhitte machinisten en treinstellen ;)
pi_121639691
Brabant is wel goed het zaadje vandaag. Weer Tilburg - Boxtel eruit, nu door defecte bovenleiding.
pi_121639840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oververhitte machinisten en treinstellen ;)
Ah, doet me denken aan Plan V dat het station komt binnenrijden nadat het buiten in de zon heeft staan bakken... Broeieriger kan het niet :')

Ondertussen op de HSL:
NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:27:09 Amsterdam-Breda: FYRA rijdt niet door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #AsdBd reageer retweet


[ Bericht 39% gewijzigd door KnightSolaire op 16-01-2013 16:30:41 ]
pi_121641054
En ook morgen wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.

NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:42:54 Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen. #spoorbericht reageer retweet
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:46:18 #218
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121641068
Nieuwe trein(-en) voor Schenker Polen, Siemens denk ik?



meer op DB FB
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:46:33 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121641081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef bork het volgende:
Nieuwe trein(-en) voor Schenker Polen, Siemens denk ik?

[ afbeelding ]

meer op DB FB
Yep, Siemens Vectron voor Polen.

Ziet er gelikt uit, afgezien van al die ontsierende nummertjes dan.
pi_121641123
pi_121641188
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef KnightSolaire het volgende:
En ook morgen wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.

NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:42:54 Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen. #spoorbericht reageer retweet
Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk.. :{w
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:30 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121641217
Hou je maar vast, de vorige keer dat er in de winterperiode aanpassingen werden gedaan duurde dat geintje twee weken. :{
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:52 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121641237
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef KnightSolaire het volgende:
En ook morgen wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.

NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 16:42:54 Let op: ook morgen aangepaste dienstregeling. Lastig, maar nodig om grotere problemen te voorkomen. #spoorbericht reageer retweet
daar zakt de broek van af. Echt, een nodeloos gebrek aan ambitie -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121641242
Ben net even naar het station gelopen, was best druk. Pimpel naar Berlijn had +20 en dat zal wel de laatste trein geweest zijn die nog uit de richting Amersfoort gekomen is, want de IC naar Den Haag reed niet verder dan Apeldoorn ivm seinstoring. Bussen over de Veluwe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121641273
Staat er op de CTA: "Later vertrek ivm aangepaste dienstregeling", wanneer de IC +30 heeft. Zou die aangepaste dienstregeling er niet voor moeten zorgen dat-ie juist op tijd vertrekt?
pi_121641296
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk.. :{w
Wat denk je nou zelf? Dat gaat ook voor vrijdag gelden, en voor zaterdag, en voor zondag en voor maandag. Minimaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:51:04 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121641321
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. :s)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 januari 2013 @ 16:51:35 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121641341
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. :s)
ik vrees van niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121641407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. :s)
Heb je al geboekt? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:53:17 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121641430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je al geboekt? :)
Nog niet.
pi_121641452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. :s)
En anders toch lekker via *O* Roosendaal *O* . Zoals het hoort.
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:54:10 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121641474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En anders toch lekker via *O* Roosendaal *O* . Zoals het hoort.
Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpen :')
pi_121641602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpen :')
"om de reizigers nog enig comfort te kunnen bieden" ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121641633
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf? Dat gaat ook voor vrijdag gelden, en voor zaterdag, en voor zondag en voor maandag. Minimaal.
Ik moet vrijdag naar Amersfoort, en die hoeren hebben de IC van Amsterdam naar Amersfoort geschrapt. o|O
pi_121641651
Jullie hebben DM trouwens. James en PSM.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles woensdag 16 januari 2013 @ 16:57:47 #236
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121641657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. :s)
op een normale dag is die al niet normaal. Dus vrees het ergste _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_121641688
Wat is dit voor gekkigheid op de Hoekse Lijn? Ondanks de winterdienstregeling gaan de spitspendels naar Vlaardingen Centrum gewoon wel :')

Niet dat ik als Vlaardinger dat erg vind, maar apart is het wel..
pi_121641998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:51 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk is het de 26e een beetje normaal, en dan bedoel ik vooral de Fyra. :s)
#yolo!
Of zeg ik nu iets geks? :')
pi_121642079
Het blijft vriezen de komende weken, maar in de voorspellingen is weinig sneeuw te zien. Dus tja...
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:11:16 #240
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121642354
Ze zijn bezig met het vervangen van de hangborden op Groningen Hoofdstation
pi_121642561
de hangborden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:16:20 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121642592
Ook morgen aangepaste dienstregeling, en ook minder Fyra Brussel-treinen.

Wat een ontzettend sneue bedoening is dit weer. :{
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 17:20:21 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121642767
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:47 schreef CrashO het volgende:
[ link | afbeelding ]
Enschede zo te zien :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121642840
Nog iets: waarom zijn op Schiphol de perronaanwijzers weggehaald? Nu is dat Spoor 5 OF 6 gedoe al verwarrend genoeg, gaat men ook nog eens de enige overzichtelijke aanwijsmethode weghalen 8)7
pi_121642889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:16 schreef James1988 het volgende:
Ook morgen aangepaste dienstregeling, en ook minder Fyra Brussel-treinen.

Wat een ontzettend sneue bedoening is dit weer. :{
Ja gvd. Vanochtend Om 7 uur van huis vertrokken en nog steeds te laat aangekomen Trein liep eniorme vertraging op vanwege veel te vol. Uit en instappen is niet te doen
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:23:43 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121642919
@Fles en RubenK: gaan jullie jij voor Weekend Vrij/JTK + Go Pass + grenskaartje + Fyra-supplement a 4 euro net asl greavy?

Go Pass is alleen voor 26-
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:23:49 #247
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121642924
We wilden zondag naar Zandvoort met de trein, wordt nog spannend!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:25:34 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121642998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker met de bus tussen Roosendaal en Antwerpen :')
Of bussen Roosendaal-Essen of bussen Breda-Antwerpen.
Roosendaal-Essen gebeurt alleen door de weeks want IC Charleroi-Essen rijdt in het weekend niet, en rijdt er enkel IC Charleroi-Antwerpen.
Roosendaal-Antwerpen per bus is niet wenselijk (volgens NSH) Breda-Antwerpen heeft de voorkeur, maar als de V160 het ook laat afweten gaat het Roosendaal-Essen per bus.
pi_121643044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Enschede zo te zien :Y
Yup :Y
Kwam toch wel wat zoom te kort met me 10-22. Moest bijna het hek in kruipen :+
pi_121643128
Morgen minder FYRA,

deze vallen gepland uit, vraag me af hoeveel er daadwerkelijk gaat rijden

Op 17 januari zullen de volgende Fyra niet rijden:

Vertrek vanaf Brussel:
Treinnummer Vertrek
9217 10.18
9237 15.18
9257 20.18

Vertrek vanaf Amsterdam:
Treinnummer Vertrek
9216 7.41
9236 12.41
9256 17.41
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 17:28:13 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121643137
Volgend jaar rond deze tijd zal de foto er heel anders uitzien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121643175
Ben benieuwd ja. Hele emplacement op de schop en eindelijk geen pokke eind meer lopen voor de boemel naar Gronau ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:29:13 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:30:23 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121643254
Die trein naar Gronau krijgt toch geen apart perron meer en komt straks toch op spoor 4(?), of wordt er nu een oversteek gemaakt naar dat perron?
pi_121643296
Die gaat in de nieuwe situatie stoppen aan het lange (huidige IC) perron (spoor 4 dus idd). Die gaat als het ware gesplist worden. Kopeind sprinters, en aan de lange zijde vanaf de stationshal tot de overgang voor dat Gronau boemel.
De ic's gaan naar het stoptreinperron die een heel stuk word verlengt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:34:04 ]
pi_121643355
Thommeh91 twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:18:02 @NSHispeed Hoe veilig is de keuze om 26 januari met Fyra Brussel naar Brussel te gaan en dat hij rijdt? Met deze winterdrama.. reageer retweet
NSHispeed twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:29:20 @Thommeh91 Het weer en invloed is lastig te voorspellen. Maar wij doen er alles aan om zo veel mogelijk volgens planning te rijden. reageer retweet
Bedankt voor het vertrouwen!
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:39:49 #256
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121643669
uit de oude doos, foto's met sneeuw

utrechts archief, spoorcollectie
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121644029
De zon schijnt, maar toch rijden er minder treinen. Hoe kan dat?
Gepubliceerd op 16 januari, 2013 door ProRail.

De rayonhoofden komen nog net niet bij elkaar maar duidelijk is wel, dat het de komende dagen flink gaat vriezen. Het winterweer houdt aan, en dat betekent ook dat NS en ProRail hebben besloten om morgen de aangepaste dienstregeling aan te houden.

'Maar de zon schijnt toch, en de sneeuwbuien zijn toch al lang opgehouden?'
Dit is een vraag die we vaak horen rond deze tijd. Het is echter altijd zo dat het spoor kwetsbaar is in de winter. Als het sneeuwt of vriest is het (net als op de weg) heel erg opletten. Wissels kunnen vastvriezen of verstopt raken, treinen kunnen kapot gaan door de sneeuw en vorst en als er hierdoor ergens een probleem op het spoor ontstaat, kan er zo een sneeuwbalreactie optreden bij de rest van de treinen.

Bevriezen van wissels
Er zijn verschillende problemen die zich op het spoor voor kunnen doen bij vorst. Eén van de problemen, is het bevriezen van wissels. Een wissel kan een trein van het ene naar het andere spoor leiden. Het wissel beweegt dan van links naar rechts, of andersom. Wisselmechanica -alle onderdelen die moeten bewegen in de wissels- is storingsgevoelig. Als een wissel vasvriest lukt het bewegen niet meer en kunnen er geen treinen rijden over deze sporen rijden. Het Nederlandse spoor is één van de meest drukbereden spoornetwerken van de wereld. Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen.

Voorspelde vorst: aanpassen dienstregeling
Ook weten we uit ervaring dat na heftige sneeuwdagen alle voorzichtigheid geboden is. Bij deze voorspelde vorst van 15 graden, zelfs plaatselijk 20 graden vorst aan de grond, beslissen we dus om de dienstregeling aan te passen. Staat er één trein stil, dan kan dit effect hebben op andere treinen. Om de kans daarop te verkleinen zullen NS en ProRail eerder overgaan op een aangepaste dienstregeling. Daarmee zorgen we bij verstoringen voor meer ruimte op het spoor. Er rijden dan minder treinen waarmee we de kans dat het treinverkeer vastloopt verkleinen. Deze aanpassing van de NS dienstregeling heeft geen gevolgen voor andere vervoerders.

Winter
De winter is voor het spoor een spannende periode waar we ons als sector zo goed mogelijk op hebben voorbereid. Afgelopen winters is duidelijk geworden dat het spoor kwetsbaar is voor vorst en sneeuw. Onze inspanningen ten spijt zullen storingen zich blijven voordoen. De winter zullen we dus nooit helemaal verslaan en we geven daarom de reiziger geen garantie op een soepele reis in winterse omstandigheden. Maar we zetten ons wel voor de volle 100% in en staan paraat als er wel noodweer uitbreekt.

Interessante reactie eronder:
Geschreven door: Jorrit op woensdag, 16 januari 2013 @16:56
Is het geen idee om wissels die een tijdje niet gebruikt worden (bijvoorbeeld ‘s nachts) met een vast interval van stand te laten wijzigen? Hierdoor blijven ze “in beweging”, wellicht helpt dat tegen het vastvriezen. Daarnaast wordt een storing wellicht eerder gedetecteerd doordat zo’n onderhoudsbeweging faalt. Dan kan de storing worden opgelost voordat de wissel nodig is voor de dienstregeling. Ik hoop niet dat het helemaal onzin is wat ik zeg

Geschreven door: ProRail op woensdag, 16 januari 2013 @17:04
Beste Jorrit,

Dat is zeker geen onzin; sterker nog: dat gaan we vannacht precies zo doen! tussen 3.00u en 4.00u checken de treindienstleiders in Nederland alle wissels die nu een poosje niet in gebruik zijn.

Bron
pi_121644124
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag.
Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt..
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:27 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121644308
De reisplanner wordt nog bijgewerkt, aldus NS
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:38 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121644318
quote:
Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen.
Ja, als varkens konden vliegen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121644369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag.
Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt..
Ik plan hem voor vandaag. Niet voor morgen ;)
pi_121644527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
Hou je maar vast, de vorige keer dat er in de winterperiode aanpassingen werden gedaan duurde dat geintje twee weken. :{
En waarom ook niet? Niemand heeft er last van, behalve de reiziger. En die mag blij zijn dat hij weet waar hij aan toe is, blijkbaar :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:01:40 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121644569
Maar treinen verlengen, ho maar...
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:02:19 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121644601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
Maar treinen verlengen, ho maar...
IC Den Haag - Schothorst was vanmorgen een stel langer langer dan normaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121644608
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 18:02:46 ]
pi_121644642
De IC Enkhuizen-Amsterdam-Amersfoort (-Deventer) die nu slechts Enkhuizen-Amsterdam rijden, gaan morgen en vandaag op Zaandam stoppen.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121644731
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
Maar treinen verlengen, ho maar...
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..
Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00...
De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje..
pi_121645067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..
Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00...
De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje..
Nog altijd beter dan een viertje ;).

Zat laatst midden in de spits in een viertje waar nog een stam aan gekoppeld zou worden, alleen wilden ze niet aan elkaar gekoppeld worden :(. Werd wel netjes omgeroepen en uitgelegd.
pi_121645128
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
pi_121645216
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle ;) (op de stoptrein stations)
pi_121645336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:

[..]

10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle ;) (op de stoptrein stations)
Tussen Roosendaal en Nijmegen net zo min :P. Maar 1x 6 of 2x 4 bakken dubbeldeks zou ook niet vervelend zijn (al weet ik niet of een 6-baks Virm überhaupt meer plaatsen zou bieden..).
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:21:30 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121645348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst? En meer dan 7 bakken ICR+Lok passen niet.

Aan boot heb je niet zoveel extra. Je kan daar beter een ICR'retje inzetten...
pi_121645445
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst?
In theorie wel ja, maar zowel vanmorgen als gistermorgen reed mijn trein niet (7:21 en 8:51 uur resp). En ik weet dat 't niet past, vandaar de toevoeging "veel langer kan niet". Maar het is nu gewoon te krap. Het is überhaupt in een normaal functionerende spits al te krap, dan helpt het niet als-tie chronisch uitvalt.

Of de IC Maastricht - Schiphol. Vanochtend ook niet meer dan 2x 4 bakken DD-AR. Rijdt vervolgens op Den Bosch door tot het bordje voor 10 bakken en dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron.

Ik heb de afgelopen 2 dagen echt niks positiefs te melden over deze aanpak. De materieelinzet is kut, de informatievoorziening is kut, de betrouwbaarheid is kut. Alles is kut :s) .
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:32:05 #274
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_121645743
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:34:03 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_121645812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:32 schreef Koen66 het volgende:
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen
Ja, die staat te wachten op een kapoete V250 die er voor staat. Dat verwacht je niet, dat die dingen kapot gaat. Ik hoop dat ze een rijverbod krijgen. :')
For great justice!
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:36:14 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121645884
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland?
pi_121645915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
@Fles en RubenK: gaan jullie jij voor Weekend Vrij/JTK + Go Pass + grenskaartje + Fyra-supplement a 4 euro net asl greavy?

Go Pass is alleen voor 26-
Yes!
pi_121645923
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals?

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Dolls op 16-01-2013 18:48:19 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:39:24 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121645993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland?
Yep :)

De Traxx DE op de Betuweroute is van leasemaatschappij Akiem, een dochter van SNCF.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:45:47 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121646224
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld.
Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')