abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 17:28:13 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121643137
Volgend jaar rond deze tijd zal de foto er heel anders uitzien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121643175
Ben benieuwd ja. Hele emplacement op de schop en eindelijk geen pokke eind meer lopen voor de boemel naar Gronau ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:29:13 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:30:23 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121643254
Die trein naar Gronau krijgt toch geen apart perron meer en komt straks toch op spoor 4(?), of wordt er nu een oversteek gemaakt naar dat perron?
pi_121643296
Die gaat in de nieuwe situatie stoppen aan het lange (huidige IC) perron (spoor 4 dus idd). Die gaat als het ware gesplist worden. Kopeind sprinters, en aan de lange zijde vanaf de stationshal tot de overgang voor dat Gronau boemel.
De ic's gaan naar het stoptreinperron die een heel stuk word verlengt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 17:34:04 ]
pi_121643355
Thommeh91 twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:18:02 @NSHispeed Hoe veilig is de keuze om 26 januari met Fyra Brussel naar Brussel te gaan en dat hij rijdt? Met deze winterdrama.. reageer retweet
NSHispeed twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:29:20 @Thommeh91 Het weer en invloed is lastig te voorspellen. Maar wij doen er alles aan om zo veel mogelijk volgens planning te rijden. reageer retweet
Bedankt voor het vertrouwen!
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:39:49 #256
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121643669
uit de oude doos, foto's met sneeuw

utrechts archief, spoorcollectie
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121644029
De zon schijnt, maar toch rijden er minder treinen. Hoe kan dat?
Gepubliceerd op 16 januari, 2013 door ProRail.

De rayonhoofden komen nog net niet bij elkaar maar duidelijk is wel, dat het de komende dagen flink gaat vriezen. Het winterweer houdt aan, en dat betekent ook dat NS en ProRail hebben besloten om morgen de aangepaste dienstregeling aan te houden.

'Maar de zon schijnt toch, en de sneeuwbuien zijn toch al lang opgehouden?'
Dit is een vraag die we vaak horen rond deze tijd. Het is echter altijd zo dat het spoor kwetsbaar is in de winter. Als het sneeuwt of vriest is het (net als op de weg) heel erg opletten. Wissels kunnen vastvriezen of verstopt raken, treinen kunnen kapot gaan door de sneeuw en vorst en als er hierdoor ergens een probleem op het spoor ontstaat, kan er zo een sneeuwbalreactie optreden bij de rest van de treinen.

Bevriezen van wissels
Er zijn verschillende problemen die zich op het spoor voor kunnen doen bij vorst. Eén van de problemen, is het bevriezen van wissels. Een wissel kan een trein van het ene naar het andere spoor leiden. Het wissel beweegt dan van links naar rechts, of andersom. Wisselmechanica -alle onderdelen die moeten bewegen in de wissels- is storingsgevoelig. Als een wissel vasvriest lukt het bewegen niet meer en kunnen er geen treinen rijden over deze sporen rijden. Het Nederlandse spoor is één van de meest drukbereden spoornetwerken van de wereld. Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen.

Voorspelde vorst: aanpassen dienstregeling
Ook weten we uit ervaring dat na heftige sneeuwdagen alle voorzichtigheid geboden is. Bij deze voorspelde vorst van 15 graden, zelfs plaatselijk 20 graden vorst aan de grond, beslissen we dus om de dienstregeling aan te passen. Staat er één trein stil, dan kan dit effect hebben op andere treinen. Om de kans daarop te verkleinen zullen NS en ProRail eerder overgaan op een aangepaste dienstregeling. Daarmee zorgen we bij verstoringen voor meer ruimte op het spoor. Er rijden dan minder treinen waarmee we de kans dat het treinverkeer vastloopt verkleinen. Deze aanpassing van de NS dienstregeling heeft geen gevolgen voor andere vervoerders.

Winter
De winter is voor het spoor een spannende periode waar we ons als sector zo goed mogelijk op hebben voorbereid. Afgelopen winters is duidelijk geworden dat het spoor kwetsbaar is voor vorst en sneeuw. Onze inspanningen ten spijt zullen storingen zich blijven voordoen. De winter zullen we dus nooit helemaal verslaan en we geven daarom de reiziger geen garantie op een soepele reis in winterse omstandigheden. Maar we zetten ons wel voor de volle 100% in en staan paraat als er wel noodweer uitbreekt.

Interessante reactie eronder:
Geschreven door: Jorrit op woensdag, 16 januari 2013 @16:56
Is het geen idee om wissels die een tijdje niet gebruikt worden (bijvoorbeeld ‘s nachts) met een vast interval van stand te laten wijzigen? Hierdoor blijven ze “in beweging”, wellicht helpt dat tegen het vastvriezen. Daarnaast wordt een storing wellicht eerder gedetecteerd doordat zo’n onderhoudsbeweging faalt. Dan kan de storing worden opgelost voordat de wissel nodig is voor de dienstregeling. Ik hoop niet dat het helemaal onzin is wat ik zeg

Geschreven door: ProRail op woensdag, 16 januari 2013 @17:04
Beste Jorrit,

Dat is zeker geen onzin; sterker nog: dat gaan we vannacht precies zo doen! tussen 3.00u en 4.00u checken de treindienstleiders in Nederland alle wissels die nu een poosje niet in gebruik zijn.

Bron
pi_121644124
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag.
Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt..
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:27 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121644308
De reisplanner wordt nog bijgewerkt, aldus NS
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:38 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121644318
quote:
Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen.
Ja, als varkens konden vliegen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121644369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag.
Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt..
Ik plan hem voor vandaag. Niet voor morgen ;)
pi_121644527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
Hou je maar vast, de vorige keer dat er in de winterperiode aanpassingen werden gedaan duurde dat geintje twee weken. :{
En waarom ook niet? Niemand heeft er last van, behalve de reiziger. En die mag blij zijn dat hij weet waar hij aan toe is, blijkbaar :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:01:40 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121644569
Maar treinen verlengen, ho maar...
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:02:19 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121644601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
Maar treinen verlengen, ho maar...
IC Den Haag - Schothorst was vanmorgen een stel langer langer dan normaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121644608
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 18:02:46 ]
pi_121644642
De IC Enkhuizen-Amsterdam-Amersfoort (-Deventer) die nu slechts Enkhuizen-Amsterdam rijden, gaan morgen en vandaag op Zaandam stoppen.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121644731
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
Maar treinen verlengen, ho maar...
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..
Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00...
De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje..
pi_121645067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..
Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00...
De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje..
Nog altijd beter dan een viertje ;).

Zat laatst midden in de spits in een viertje waar nog een stam aan gekoppeld zou worden, alleen wilden ze niet aan elkaar gekoppeld worden :(. Werd wel netjes omgeroepen en uitgelegd.
pi_121645128
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
pi_121645216
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle ;) (op de stoptrein stations)
pi_121645336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:

[..]

10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle ;) (op de stoptrein stations)
Tussen Roosendaal en Nijmegen net zo min :P. Maar 1x 6 of 2x 4 bakken dubbeldeks zou ook niet vervelend zijn (al weet ik niet of een 6-baks Virm überhaupt meer plaatsen zou bieden..).
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:21:30 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121645348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst? En meer dan 7 bakken ICR+Lok passen niet.

Aan boot heb je niet zoveel extra. Je kan daar beter een ICR'retje inzetten...
pi_121645445
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst?
In theorie wel ja, maar zowel vanmorgen als gistermorgen reed mijn trein niet (7:21 en 8:51 uur resp). En ik weet dat 't niet past, vandaar de toevoeging "veel langer kan niet". Maar het is nu gewoon te krap. Het is überhaupt in een normaal functionerende spits al te krap, dan helpt het niet als-tie chronisch uitvalt.

Of de IC Maastricht - Schiphol. Vanochtend ook niet meer dan 2x 4 bakken DD-AR. Rijdt vervolgens op Den Bosch door tot het bordje voor 10 bakken en dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron.

Ik heb de afgelopen 2 dagen echt niks positiefs te melden over deze aanpak. De materieelinzet is kut, de informatievoorziening is kut, de betrouwbaarheid is kut. Alles is kut :s) .
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:32:05 #274
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_121645743
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:34:03 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_121645812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:32 schreef Koen66 het volgende:
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen
Ja, die staat te wachten op een kapoete V250 die er voor staat. Dat verwacht je niet, dat die dingen kapot gaat. Ik hoop dat ze een rijverbod krijgen. :')
For great justice!
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:36:14 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121645884
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland?
pi_121645915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
@Fles en RubenK: gaan jullie jij voor Weekend Vrij/JTK + Go Pass + grenskaartje + Fyra-supplement a 4 euro net asl greavy?

Go Pass is alleen voor 26-
Yes!
pi_121645923
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals?

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Dolls op 16-01-2013 18:48:19 ]
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:39:24 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121645993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland?
Yep :)

De Traxx DE op de Betuweroute is van leasemaatschappij Akiem, een dochter van SNCF.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:45:47 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121646224
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld.
Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link)
pi_121646291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld.
Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link)
Imageshack werk niet. ;)
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 18:50:17 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121646421
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:02 schreef CrashO het volgende:
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4)
Zoals ik gisteren ook al meldde: dat is de normale lengte voor het deel achter Deventer, maar aangezien er nu niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt zijn de treinen op Deventer-Enschede nu langer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121646482
NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 18:47:20 #Fyra 964: #Fyra naar Breda; ?? v ##:## rijdt door een wisselstoring niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen. reageer retweet
Ze weten het nu helemaal niet meer..
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:53:53 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121646562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Imageshack werk niet. ;)
copy/paste link kom je er wel. Heb de foto ook maar op het web gevonden...
pi_121646567
Tijdelijk geen aanbestedingen spooronderhoud
Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 12:16 − bron: ANP

Spoorbeheerder ProRail schrijft voorlopig geen nieuwe aanbestedingen uit voor onderhoud van het spoor. Dat liet het bedrijf woensdag weten in reactie op berichtgeving in de Volkskrant.

ProRail is eind november een onafhankelijk onderzoek gestart naar een omstreden aanbestedingsprocedure voor spoorwerkzaamheden in het Eemland (rondom Amersfoort). Zolang dat onderzoek loopt worden geen nieuwe procedures gestart.

De spoorbeheerder wees de betreffende opdracht toe aan aannemer Asset Rail, waarop de concurrent Strukton Rail bezwaar aantekende en zelfs een brandbrief naar de Tweede Kamer stuurde. Volgens Strukton zou ProRail gekozen hebben voor de aannemer die het onderhoud het goedkoopst wilde uitvoeren, waardoor de kwaliteit en veiligheid van het spoor in het geding kunnen komen. Door de bezuinigingen die ProRail doorvoert, zouden er onherroepelijk vertragingen ontstaan en mogelijk ernstige ongelukken, meende de aannemer.

De betrokken partijen kunnen op dit moment niet inhoudelijk reageren, omdat gedurende het onderzoek een radiostilte is afgekondigd. ProRail geeft wel aan dat er bij de start van het onderzoek geen aanbestedingen meer liepen. Hierdoor hoeven er ook geen opdrachten worden stopgezet.

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) liet in december al weten geen reden te zien om de uitbesteding van het spooronderhoud aan ProRail stil te leggen. Zij noemde de oproep van Strukton onvoldoende gefundeerd en voorbarig. Andere spoorbouwers hebben volgens de staatssecretaris juist aangegeven de manier waarop ProRail met aanbestedingen omgaat te steunen.

Bron
pi_121646665

Beeld van de 76 102 op de Betuweroute
http://www.railcolor.net/(...)id=4578&action=dview
pi_121646689
quote:
9s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals?
quote:
Moeder en zoontje sterven in auto door botsing met trein
Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 14u20 − Bron: belga.be
© belga.

dm UPDATE In Nijlen is omstreeks 13 uur een zware aanrijding gebeurd tussen een trein en een personenwagen, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De wagen stond om een nog onduidelijke oorzaak stil op de sporen en kwam onder de trein terecht. Bij het ongeval kwamen een vrouw en haar zoon om. Het treinverkeer zal nog de hele avondspits verstoord blijven.

© belga.

"Afhankelijk van hoe snel de wagen kan worden weggehaald en hoe groot de schade aan het treintoestel is, vrezen we dat het ongeval nog gevolgen zal hebben tot in de avondspits", zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.

In de wagen zaten een 31-jarige vrouw en haar 7-jarig zoontje. Beide inzittenden zijn bij het ongeval om het leven gekomen, meldt het parket van Mechelen. Volgens de eerste vaststellingen en verklaringen van getuigen kwam de vrouw aangereden vanop een parallelweg en merkte ze allicht de neergelaten slagbomen aan de andere kant van de weg niet op.

Spijtig ongeval
"Op basis van de informatie waar we momenteel over beschikken, kunnen we stellen dat de signalisatie aan de overweg correct functioneerde. Dat wordt ook ondersteund door het feit dat getuigen hebben aangegeven dat de vrouw nog probeerde achteruit te rijden toen ze de slagbomen aan de overzijde opmerkte", zegt Nele Poelmans van het Mechelse parket. "Alles wijst dan ook op een spijtig ongeval. Het gaat in ieder geval om een overweg van categorie twee, dus met halve slagbomen, lichten en een bel."

Eén van beide sporen was rond 16:30 uur opnieuw beschikbaar en rond 17 uur zou het treinstel verwijderd zijn. Zo is er opnieuw verkeer mogelijk, maar vermoedelijk zullen de problemen de hele avondspits aanhouden.
Bron: demorgen.be
pi_121646824
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
Maar treinen verlengen, ho maar...
Vanochtend 1 SLT IV. Vanmiddag rond 14:00 uur SLT VI + IV 8)7
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 16 januari 2013 @ 19:06:58 #289
176766 zoem
zoemt
pi_121647142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk.. :{w
Anders ik wel :{ Leuk als je er dagelijks van afhankelijk bent. Let maar op, deze drgl zal ook vrijdag en wellicht zaterdag van kracht zijn. Dit kunstje hebben ze al eens vaker geflikt.
Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden?
pi_121647314
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:06 schreef zoem het volgende:

[..]

Anders ik wel :{ Leuk als je er dagelijks van afhankelijk bent. Let maar op, deze drgl zal ook vrijdag en wellicht zaterdag van kracht zijn. Dit kunstje hebben ze al eens vaker geflikt.
Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden?
Ze rijden nu op 80% ;)
pi_121647374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:23 schreef Ireyon het volgende:
dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron.
Zolang de NS vertikt om de reiziger te informeren over treinlengtes, kunnen dat soort verzoeken fijn achterwege blijven. Ik vind het nog steeds belachelijk dat informatie over de dienstverlening al bedrijfsgeheim kan worden geclassificeerd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121647570
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet! _O-

Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer... :o 8)7
pi_121647705
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet! _O-

Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer... :o 8)7
Ik zou via Arnhem gaan, dan ben je al stukje dichterbij ;)
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 19:20:27 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121647731
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 16 januari 2013 @ 19:22:08 #295
176766 zoem
zoemt
pi_121647806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze rijden nu op 80% ;)
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
pi_121647810
Gaan we weer in Brabant:
NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:21:35 Tilburg-Breda: Geen treinen door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #TbBd reageer retweet
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 19:23:16 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121647855
Dan is Tilburg ook redelijk geïsoleerd: vanwege een kapotte bovenleiding bij Oisterwijk kun je ook al niet richting Eindhoven, dus de treinen naar Den Bosch zullen aardig vol zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121647862
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:

[..]

Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
Enige positieve, dit schrappen telt allemaal mee voor de punctualiteit over 2013 en die schommelt nu al twee dagen rond de 60%. Hopelijk halen ze dit niet meer bij en zullen ze ver onder de norm blijven.
pi_121647876
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:

[..]

Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
En dat is met hele treinen tellen. Als je capaciteit gaat tellen worden die cijfers nog een stuk minder mooi -O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121648026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:20 schreef dennistd het volgende:
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn)
Ja, die lijnbus rijdt misschien 's avonds nog wel. Die vanuit Zwolle rijdt na 19 uur niet meer (en op zondag al helemaal niet...)
Maar Arnhem is wel mijn plan ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')