twitter:Thommeh91 twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:18:02@NSHispeed Hoe veilig is de keuze om 26 januari met Fyra Brussel naar Brussel te gaan en dat hij rijdt? Met deze winterdrama.. reageer retweet
Bedankt voor het vertrouwen!twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 16-01-2013 om 17:29:20@Thommeh91 Het weer en invloed is lastig te voorspellen. Maar wij doen er alles aan om zo veel mogelijk volgens planning te rijden. reageer retweet
Ja, als varkens konden vliegen...quote:Als we alleen maar rechte stukken spoor zouden hebben in Nederland, zouden zich veel minder problemen voordoen.
Ik plan hem voor vandaag. Niet voor morgenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Lekker gefaal trouwens, ik wil alvast een reisadvies opzoeken om naar Amersfoort te geraken vrijdag.
Ik denk, doe dat nu even en reken even terug alsof het eerder op de dag is. Staat de Intercity van Amsterdam naar Amersfoort gewoon nog in de reisplanner, terwijl dat ding helemaal niet rijdt..
En waarom ook niet? Niemand heeft er last van, behalve de reiziger. En die mag blij zijn dat hij weet waar hij aan toe is, blijkbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
Hou je maar vast, de vorige keer dat er in de winterperiode aanpassingen werden gedaan duurde dat geintje twee weken.
IC Den Haag - Schothorst was vanmorgen een stel langer langer dan normaal.quote:
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..quote:
Nog altijd beter dan een viertjequote:Op woensdag 16 januari 2013 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, de IC Nijmegen - Den Helder heb ik met vrijwel alleen maar losse stellen zien rijden..
Ohja, twee keer 10 bakken maar dat was om 14:00...
De trein met vertrek 16:23 en 16:53 te Amsterdam C naar Utrecht reden met solo zesje..
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwollequote:Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
Tussen Roosendaal en Nijmegen net zo minquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
10 baks ICRm + loc past niet tussen Nijmegen en Zwolle(op de stoptrein stations)
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst? En meer dan 7 bakken ICR+Lok passen niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
De praktisch 1x per uur IC Roosendaal - Zwolle is ook nog altijd een simpel 7-baks ICRm setje. Maar veel langer kan niet aangezien 't ding ook regelmatig als stoptrein naar Zwolle rijdt blijkbaar..
In theorie wel ja, maar zowel vanmorgen als gistermorgen reed mijn trein niet (7:21 en 8:51 uur resp). En ik weet dat 't niet past, vandaar de toevoeging "veel langer kan niet". Maar het is nu gewoon te krap. Het is überhaupt in een normaal functionerende spits al te krap, dan helpt het niet als-tie chronisch uitvalt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom 1x/u? Rijdt toch gewoon een halfuursdienst?
Ja, die staat te wachten op een kapoete V250 die er voor staat. Dat verwacht je niet, dat die dingen kapot gaat. Ik hoop dat ze een rijverbod krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:32 schreef Koen66 het volgende:
HSL problemen? Zag net een stilstaande Thalys bij Roelofarendsveen
Yes!quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:23 schreef James1988 het volgende:
@Fles en RubenK: gaan jullie jij voor Weekend Vrij/JTK + Go Pass + grenskaartje + Fyra-supplement a 4 euro net asl greavy?
Go Pass is alleen voor 26-
Yepquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
Vandaag heeft de eerste diesel Traxx testritten gereden op de Betuweroute. Straks ook dieselTraxx'en in Nederland?
Imageshack werk niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld.
Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link)
Zoals ik gisteren ook al meldde: dat is de normale lengte voor het deel achter Deventer, maar aangezien er nu niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt zijn de treinen op Deventer-Enschede nu langer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:02 schreef CrashO het volgende:
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4)
Ze weten het nu helemaal niet meer..twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 18:47:20#Fyra 964: #Fyra naar Breda; ?? v ##:## rijdt door een wisselstoring niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen. reageer retweet
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals?
Bron: demorgen.bequote:Moeder en zoontje sterven in auto door botsing met trein
Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 14u20 − Bron: belga.be
© belga.
dm UPDATE In Nijlen is omstreeks 13 uur een zware aanrijding gebeurd tussen een trein en een personenwagen, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De wagen stond om een nog onduidelijke oorzaak stil op de sporen en kwam onder de trein terecht. Bij het ongeval kwamen een vrouw en haar zoon om. Het treinverkeer zal nog de hele avondspits verstoord blijven.
© belga.
"Afhankelijk van hoe snel de wagen kan worden weggehaald en hoe groot de schade aan het treintoestel is, vrezen we dat het ongeval nog gevolgen zal hebben tot in de avondspits", zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.
In de wagen zaten een 31-jarige vrouw en haar 7-jarig zoontje. Beide inzittenden zijn bij het ongeval om het leven gekomen, meldt het parket van Mechelen. Volgens de eerste vaststellingen en verklaringen van getuigen kwam de vrouw aangereden vanop een parallelweg en merkte ze allicht de neergelaten slagbomen aan de andere kant van de weg niet op.
Spijtig ongeval
"Op basis van de informatie waar we momenteel over beschikken, kunnen we stellen dat de signalisatie aan de overweg correct functioneerde. Dat wordt ook ondersteund door het feit dat getuigen hebben aangegeven dat de vrouw nog probeerde achteruit te rijden toen ze de slagbomen aan de overzijde opmerkte", zegt Nele Poelmans van het Mechelse parket. "Alles wijst dan ook op een spijtig ongeval. Het gaat in ieder geval om een overweg van categorie twee, dus met halve slagbomen, lichten en een bel."
Eén van beide sporen was rond 16:30 uur opnieuw beschikbaar en rond 17 uur zou het treinstel verwijderd zijn. Zo is er opnieuw verkeer mogelijk, maar vermoedelijk zullen de problemen de hele avondspits aanhouden.
Anders ik welquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk..
Ze rijden nu op 80%quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:06 schreef zoem het volgende:
[..]
Anders ik welLeuk als je er dagelijks van afhankelijk bent. Let maar op, deze drgl zal ook vrijdag en wellicht zaterdag van kracht zijn. Dit kunstje hebben ze al eens vaker geflikt.
Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden?
Zolang de NS vertikt om de reiziger te informeren over treinlengtes, kunnen dat soort verzoeken fijn achterwege blijven. Ik vind het nog steeds belachelijk dat informatie over de dienstverlening al bedrijfsgeheim kan worden geclassificeerd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:23 schreef Ireyon het volgende:
dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron.
Ik zou via Arnhem gaan, dan ben je al stukje dichterbijquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet!![]()
Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer...![]()
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.quote:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:21:35Tilburg-Breda: Geen treinen door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #TbBd reageer retweet
Enige positieve, dit schrappen telt allemaal mee voor de punctualiteit over 2013 en die schommelt nu al twee dagen rond de 60%. Hopelijk halen ze dit niet meer bij en zullen ze ver onder de norm blijven.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
En dat is met hele treinen tellen. Als je capaciteit gaat tellen worden die cijfers nog een stuk minder mooiquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
Ja, die lijnbus rijdt misschien 's avonds nog wel. Die vanuit Zwolle rijdt na 19 uur niet meer (en op zondag al helemaal niet...)quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:20 schreef dennistd het volgende:
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |