abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121646291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
Vandaag was er opnieuw een slooptransport van loks in Duitsland: DB 111 068+143 869, 052, 888, 890, 902 werden door de ADAC-werbe 111 naar Köln Kalk overgebracht alwaar er volgende week of die week erop met br294 een transport naar Bender in Opladen plaatsvind. In Köln Kalk worden de locs nu verzameld.
Foto: http://imageshack.us/a/img838/1107/dsc0806ee.jpg (copy/paste deze link)
Imageshack werk niet. ;)
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 18:50:17 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121646421
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:02 schreef CrashO het volgende:
Hier in Enschede zag ik vanmiddag constant 10 bakken ICMm voorbij komen (3+3+4)
Zoals ik gisteren ook al meldde: dat is de normale lengte voor het deel achter Deventer, maar aangezien er nu niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt zijn de treinen op Deventer-Enschede nu langer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121646482
NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 18:47:20 #Fyra 964: #Fyra naar Breda; ?? v ##:## rijdt door een wisselstoring niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen. reageer retweet
Ze weten het nu helemaal niet meer..
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:53:53 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121646562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:47 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Imageshack werk niet. ;)
copy/paste link kom je er wel. Heb de foto ook maar op het web gevonden...
pi_121646567
Tijdelijk geen aanbestedingen spooronderhoud
Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 12:16 − bron: ANP

Spoorbeheerder ProRail schrijft voorlopig geen nieuwe aanbestedingen uit voor onderhoud van het spoor. Dat liet het bedrijf woensdag weten in reactie op berichtgeving in de Volkskrant.

ProRail is eind november een onafhankelijk onderzoek gestart naar een omstreden aanbestedingsprocedure voor spoorwerkzaamheden in het Eemland (rondom Amersfoort). Zolang dat onderzoek loopt worden geen nieuwe procedures gestart.

De spoorbeheerder wees de betreffende opdracht toe aan aannemer Asset Rail, waarop de concurrent Strukton Rail bezwaar aantekende en zelfs een brandbrief naar de Tweede Kamer stuurde. Volgens Strukton zou ProRail gekozen hebben voor de aannemer die het onderhoud het goedkoopst wilde uitvoeren, waardoor de kwaliteit en veiligheid van het spoor in het geding kunnen komen. Door de bezuinigingen die ProRail doorvoert, zouden er onherroepelijk vertragingen ontstaan en mogelijk ernstige ongelukken, meende de aannemer.

De betrokken partijen kunnen op dit moment niet inhoudelijk reageren, omdat gedurende het onderzoek een radiostilte is afgekondigd. ProRail geeft wel aan dat er bij de start van het onderzoek geen aanbestedingen meer liepen. Hierdoor hoeven er ook geen opdrachten worden stopgezet.

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) liet in december al weten geen reden te zien om de uitbesteding van het spooronderhoud aan ProRail stil te leggen. Zij noemde de oproep van Strukton onvoldoende gefundeerd en voorbarig. Andere spoorbouwers hebben volgens de staatssecretaris juist aangegeven de manier waarop ProRail met aanbestedingen omgaat te steunen.

Bron
pi_121646665

Beeld van de 76 102 op de Betuweroute
http://www.railcolor.net/(...)id=4578&action=dview
pi_121646689
quote:
9s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Er is blijkbaar een triest ongeval gebeurd tussen Lier en Herentals?
quote:
Moeder en zoontje sterven in auto door botsing met trein
Bewerkt door: redactie − 16/01/13, 14u20 − Bron: belga.be
© belga.

dm UPDATE In Nijlen is omstreeks 13 uur een zware aanrijding gebeurd tussen een trein en een personenwagen, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De wagen stond om een nog onduidelijke oorzaak stil op de sporen en kwam onder de trein terecht. Bij het ongeval kwamen een vrouw en haar zoon om. Het treinverkeer zal nog de hele avondspits verstoord blijven.

© belga.

"Afhankelijk van hoe snel de wagen kan worden weggehaald en hoe groot de schade aan het treintoestel is, vrezen we dat het ongeval nog gevolgen zal hebben tot in de avondspits", zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken.

In de wagen zaten een 31-jarige vrouw en haar 7-jarig zoontje. Beide inzittenden zijn bij het ongeval om het leven gekomen, meldt het parket van Mechelen. Volgens de eerste vaststellingen en verklaringen van getuigen kwam de vrouw aangereden vanop een parallelweg en merkte ze allicht de neergelaten slagbomen aan de andere kant van de weg niet op.

Spijtig ongeval
"Op basis van de informatie waar we momenteel over beschikken, kunnen we stellen dat de signalisatie aan de overweg correct functioneerde. Dat wordt ook ondersteund door het feit dat getuigen hebben aangegeven dat de vrouw nog probeerde achteruit te rijden toen ze de slagbomen aan de overzijde opmerkte", zegt Nele Poelmans van het Mechelse parket. "Alles wijst dan ook op een spijtig ongeval. Het gaat in ieder geval om een overweg van categorie twee, dus met halve slagbomen, lichten en een bel."

Eén van beide sporen was rond 16:30 uur opnieuw beschikbaar en rond 17 uur zou het treinstel verwijderd zijn. Zo is er opnieuw verkeer mogelijk, maar vermoedelijk zullen de problemen de hele avondspits aanhouden.
Bron: demorgen.be
pi_121646824
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
Maar treinen verlengen, ho maar...
Vanochtend 1 SLT IV. Vanmiddag rond 14:00 uur SLT VI + IV 8)7
pi_121647142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Nou ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk.. :{w
Anders ik wel :{ Leuk als je er dagelijks van afhankelijk bent. Let maar op, deze drgl zal ook vrijdag en wellicht zaterdag van kracht zijn. Dit kunstje hebben ze al eens vaker geflikt.
Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden?
pi_121647314
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:06 schreef zoem het volgende:

[..]

Anders ik wel :{ Leuk als je er dagelijks van afhankelijk bent. Let maar op, deze drgl zal ook vrijdag en wellicht zaterdag van kracht zijn. Dit kunstje hebben ze al eens vaker geflikt.
Prima dat ze wat treinen schrappen, maar het lijkt wel alles of niets bij de NS. Ze kunnen toch ook bijv op 80-90% capaciteit rijden?
Ze rijden nu op 80% ;)
pi_121647374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:23 schreef Ireyon het volgende:
dan hoor je de conducteur vervolgens passief-agressief vragen of men zich beter wil verspreiden over het perron.
Zolang de NS vertikt om de reiziger te informeren over treinlengtes, kunnen dat soort verzoeken fijn achterwege blijven. Ik vind het nog steeds belachelijk dat informatie over de dienstverlening al bedrijfsgeheim kan worden geclassificeerd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121647570
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet! _O-

Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer... :o 8)7
pi_121647705
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet! _O-

Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer... :o 8)7
Ik zou via Arnhem gaan, dan ben je al stukje dichterbij ;)
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 19:20:27 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121647731
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121647806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze rijden nu op 80% ;)
Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
pi_121647810
Gaan we weer in Brabant:
NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:21:35 Tilburg-Breda: Geen treinen door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #TbBd reageer retweet
  Redactie Sport woensdag 16 januari 2013 @ 19:23:16 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121647855
Dan is Tilburg ook redelijk geïsoleerd: vanwege een kapotte bovenleiding bij Oisterwijk kun je ook al niet richting Eindhoven, dus de treinen naar Den Bosch zullen aardig vol zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121647862
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:

[..]

Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
Enige positieve, dit schrappen telt allemaal mee voor de punctualiteit over 2013 en die schommelt nu al twee dagen rond de 60%. Hopelijk halen ze dit niet meer bij en zullen ze ver onder de norm blijven.
pi_121647876
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:22 schreef zoem het volgende:

[..]

Je zou het niet zeggen, niet in de Randstad althans. Even simpel rekenen voor een station als Rdam CS, Adam CS of DH HS dan rijdt er maar zo'n 60-70% (veel kwartiersdiensten geschrapt). Daar is de frequentie normaliter ook veel hoger dan op minder drukke plaatsen/stations. Als je dan weer kijkt naar een station als Lelystad of Hilversum, dan rijdt er wel ~80%. Dus het verschilt nogal per station.
En dat is met hele treinen tellen. Als je capaciteit gaat tellen worden die cijfers nog een stuk minder mooi -O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121648026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:20 schreef dennistd het volgende:
In elk geval Arnhem-Zutphen en met wat geluk is de storing bij Deventer voorbij als je daar bent. En ik zie ook 1x per uur een lijnbus Zutphen-Deventer, dus als NS geen bussen inzet kun je die altijd nog nemen (lijkt me sneller dan via Apeldoorn)
Ja, die lijnbus rijdt misschien 's avonds nog wel. Die vanuit Zwolle rijdt na 19 uur niet meer (en op zondag al helemaal niet...)
Maar Arnhem is wel mijn plan ja.
pi_121648138
En vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')