abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121618935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.
Je kan duidelijk zien of een wissel verwarmd is of niet. Het maakt dan niet uit of een trein er wel of niet overheen rijdt. Kan zo gauw even geen e-mail vinden van Asset Management. Gooi het eventueel ergens op hun blog ofzo.
pi_121619196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
Morgen wat leuks op de Betuweroute: testruns van een diesel-Traxx.

Helaas moet ik gewoon werken ;)
Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja? :o
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:29:09 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121619274
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja? :o
Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen.

Als ik (doorkomst)tijden zou weten zou ik dat wellicht wel doen.
pi_121619314
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen.

Als ik (doorkomst)tijden zou weten zou ik dat wellicht wel doen.
Oehh, bij ons waaide het hard, was echt ijzig daardoor.

Geinig ;)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:31:28 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121619365
In de buurt van de Betuweroute zal het waarschijnlijk wat harder waaien, dit i.v.m. grote open vlaktes enzo.

Ik heb vandaag anderhalf uur buiten gestaan, op zich viel het wel mee. Ik had geen muts bij me, ik kreeg op een gegeven moment behoorlijk koude oren :')
pi_121620082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:31 schreef James1988 het volgende:
In de buurt van de Betuweroute zal het waarschijnlijk wat harder waaien, dit i.v.m. grote open vlaktes enzo.

Ik heb vandaag anderhalf uur buiten gestaan, op zich viel het wel mee. Ik had geen muts bij me, ik kreeg op een gegeven moment behoorlijk koude oren :')
Haha ja. Vanochtend was het goed vertoeven op de fiets, maar vanmiddag terug had ik vol tegen dus toen ik thuis kwam voelde het alsof de verwarming warmte gaf. Hij bleek niet eens aan te staan, zo koud was het dus buiten.
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:06:10 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121620798
quote:
_O- De Speld in het Bels O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:09:49 #109
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121620807
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
NSR heeft zeker zijn best gedaan, samen met de regionale vervoerders.
Ik denk dat we dit pak sneeuw niet hadden verwacht, ik althans niet en dat in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Dat zegt dus niks b2py, jij bent de enige die hier met weersverwachtingen/sneeuwhoogtes komt aanwaaien terwijl niemand ermee bezig is. Je lijkt wel de Maurice de Hond van dit mooie Topic. Niemand weet hoe morgen het weer precies is laat staan over 10 dagen. Je gezonde verstand gebruiken, dat moet je doen!
regel 1: als er sneeuw valt: weinig, niks, veel sneeuw of wat dan ook en de NS heeft een aangepaste dienstregeling, dan loopt het in de soep.
regel 2: als b2py iets roept: dan klopt het niet.
regel 3: enz. dat laat ik aan de anderen hier over, ik zou het fijn vinden als jij je klep even hield.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121620841
borkie :*

hij valt in het echt best mee hoor :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 januari 2013 @ 00:12:32 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121620889
quote:
ik zeg aanklagen die hap
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:12:49 #112
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121620899
quote:
17s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
borkie :*

hij valt in het echt best mee hoor :)
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat.

ok, misschien wel in het echt maar hier roepttie rare dingen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121621037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef bork het volgende:
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat.
Ik heb daar al eerder over gezegd:
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, of een volledige dienstregeling ook gekund had zullen we nooit weten, maar ik denk het wel. Als 4 treinen gewoon kunnen rijden, kunnen 6 dat ook, lijkt me. Maar goed, het zal er wel bij horen. Morgen slagje Utrecht gepland. Ben benieuwd.
Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijk :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:19:50 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121621137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb daar al eerder over gezegd:

[..]

Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijk :)
Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen.
pi_121621224
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:

[..]

Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen.
Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen? :?
pi_121621233
Geen kansen zonder de nuance, zeg ik altijd maar.
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:23:08 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121621257
Ik ben het wel eens met Fles. We mogen allang blij zijn dat het niet alsnog zo'n tyfuszooi werd als een jaar terug waarbij iedereen stond te blauwbekken onder zwarte schermen.

Betekent niet dat de huidige situatie (rücksichtlos schrappen) wenselijk is.
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:23:48 #118
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121621278
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen? :?
Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk?
pi_121621325
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:23 schreef bork het volgende:

[..]

Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk?
14.gif
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:31:49 #120
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121621545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik ben het wel eens met Fles. We mogen allang blij zijn dat het niet alsnog zo'n tyfuszooi werd als een jaar terug waarbij iedereen stond te blauwbekken onder zwarte schermen.

Betekent niet dat de huidige situatie (rücksichtlos schrappen) wenselijk is.
tsja daar was ik zelf ook bij (blauwbekken en bij de genade des NS-gods kreeg ik bonnen omdat het toch wel buiten de verantwoordelijkheid van de NS lag) en ik stond vandaag op Overvecht en op Utrecht CS en wat daar geroepen werd, verwenst werd richting de NS dat is zoveel dat ik tot morgenochtend kan blijven typen. De grootste kritiek blijft de slechte communicatie van de NS. Daar ben ik het mee eens, er lopen mensen met NS-petjes rond op het perron met een gsm-ding whatever en die zeggen we weten het ook niet, ga maar naar de hal, flikker dan toch op, daar heb je niks aan.
Een meisje begon tegen een vriendin "ik kom te laat laat voor mijn mondeling, ik heb vanmorgen geen TV gekeken hoe kan ik dat nu weten?"
Dat is haar eigen schuld vind ik, je kan je voorbereiden maar die tel ik niet eens mee.
Ik ben dan uiterst correct, civiel en netjes. Jullie worden een stelletje softies :P .
pi_121621599
quote:
15s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:31 schreef bork het volgende:
Jullie worden een stelletje softies :P .
Oh daar vergis je je in :P
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:34:27 #122
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121621632
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh daar vergis je je in :P
Gelukkig! en nu ga ik mijn mandje in, morgen moet ik weer slayeren!
pi_121622017
Vorig jaar, en voornamelijk de jaren daarvoor, moest er nog op de dag zelf de treindienst worden aangepast. Ook toen werd behoorlijk geschrapt, maar bij een simpel wisselstorinkje had de bijsturing geen kans meer omdat ze al die treindienst moesten aanpassen.

Toen zag je dat Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal en Hoofddorp Opstel vast liepen, dat weer zorgde voor een enorme olievlek naar de rest van het land. En met een in verbouwing zijde Den Bosch, evenals de stations eromheen die ook geen gigantische restcapaciteit hebben, gaat vervolgens opstarten heel lastig.

Dit jaar had men een van te voren opgestelde dienstregeling "LUD_2" die men eenvoudig, binnen een paar uur, in de systemen kan inkloppen. Vervolgens kwam er een enorme waslijst (ja, dat was het behoorlijk) aan infrastoringen, en daar was inderdaad lokaal vertraging. Maar geen enorme uitwerkingen naar de rest van het land. (Daar had je weer de bijsturingscapaciteit voor om het daar te regelen)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121622180
Dat zou echt gaaf zijn, daar moeten ze echt eens in investeren vind ik.

In een dienstregeling die zowel op 100, als op 90, als op 75 % optimaal is. Dat is echt een serieuze uitdaging. Maar ook eentje die met de knappe koppen van vandaag, te doen moet zijn :Y
pi_121623557
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou echt gaaf zijn, daar moeten ze echt eens in investeren vind ik.

In een dienstregeling die zowel op 100, als op 90, als op 75 % optimaal is. Dat is echt een serieuze uitdaging. Maar ook eentje die met de knappe koppen van vandaag, te doen moet zijn :Y
En een uitdaging die de systeemautisten op papier zou moeten interesseren. Zolang ze maar niet verteld wordt dat er eventueel reizigers belang bij zouden kunnen hebben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')