Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
Morgen wat leuks op de Betuweroute: testruns van een diesel-Traxx.
Helaas moet ik gewoon werken
Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou je anders in de ijskou langs de BR gaan staan ja?
Oehh, bij ons waaide het hard, was echt ijzig daardoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua kou vond ik het vandaag wel meevallen.
Als ik (doorkomst)tijden zou weten zou ik dat wellicht wel doen.
Haha ja. Vanochtend was het goed vertoeven op de fiets, maar vanmiddag terug had ik vol tegen dus toen ik thuis kwam voelde het alsof de verwarming warmte gaf. Hij bleek niet eens aan te staan, zo koud was het dus buiten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:31 schreef James1988 het volgende:
In de buurt van de Betuweroute zal het waarschijnlijk wat harder waaien, dit i.v.m. grote open vlaktes enzo.
Ik heb vandaag anderhalf uur buiten gestaan, op zich viel het wel mee. Ik had geen muts bij me, ik kreeg op een gegeven moment behoorlijk koude oren
quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Man filmt snelheid Fyra, sterft van verveling![]()
Dat zegt dus niks b2py, jij bent de enige die hier met weersverwachtingen/sneeuwhoogtes komt aanwaaien terwijl niemand ermee bezig is. Je lijkt wel de Maurice de Hond van dit mooie Topic. Niemand weet hoe morgen het weer precies is laat staan over 10 dagen. Je gezonde verstand gebruiken, dat moet je doen!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
NSR heeft zeker zijn best gedaan, samen met de regionale vervoerders.
Ik denk dat we dit pak sneeuw niet hadden verwacht, ik althans niet en dat in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
ik zeg aanklagen die hapquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Man filmt snelheid Fyra, sterft van verveling![]()
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
borkie![]()
hij valt in het echt best mee hoor
Ik heb daar al eerder over gezegd:quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef bork het volgende:
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat.
Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, of een volledige dienstregeling ook gekund had zullen we nooit weten, maar ik denk het wel. Als 4 treinen gewoon kunnen rijden, kunnen 6 dat ook, lijkt me. Maar goed, het zal er wel bij horen. Morgen slagje Utrecht gepland. Ben benieuwd.
Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb daar al eerder over gezegd:
[..]
Feit is dat het in ieder geval niet compleet naar de bloedhoerek*nker gegaan is vandaag, al kun je je afvragen of dat een prestatie is bij 3 cm sneeuw. Het is iig blijven rijden. Op 80 % maar toch. 80 % van het minste wat je mag verwachten, daar moet je tegenwoordig voor op je knieën. Dat is de situatie zo'n beetje. Kan er niet meer of minder van maken eigenlijk
Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:
[..]
Merkwaardig, dit ben ik niet van je gewend, ik moet er een nachtje over slapen.
Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk?quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen? Moord en brand schreeuwen om het moord en brand schreeuwen?
quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:23 schreef bork het volgende:
[..]
Je moet niks, wees alsjeblieft jezelf en doe je eigen ding, ik roep ook weleens wat, of is dat ongebruikelijk?
tsja daar was ik zelf ook bij (blauwbekken en bij de genade des NS-gods kreeg ik bonnen omdat het toch wel buiten de verantwoordelijkheid van de NS lag) en ik stond vandaag op Overvecht en op Utrecht CS en wat daar geroepen werd, verwenst werd richting de NS dat is zoveel dat ik tot morgenochtend kan blijven typen. De grootste kritiek blijft de slechte communicatie van de NS. Daar ben ik het mee eens, er lopen mensen met NS-petjes rond op het perron met een gsm-ding whatever en die zeggen we weten het ook niet, ga maar naar de hal, flikker dan toch op, daar heb je niks aan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik ben het wel eens met Fles. We mogen allang blij zijn dat het niet alsnog zo'n tyfuszooi werd als een jaar terug waarbij iedereen stond te blauwbekken onder zwarte schermen.
Betekent niet dat de huidige situatie (rücksichtlos schrappen) wenselijk is.
Gelukkig! en nu ga ik mijn mandje in, morgen moet ik weer slayeren!quote:
En een uitdaging die de systeemautisten op papier zou moeten interesseren. Zolang ze maar niet verteld wordt dat er eventueel reizigers belang bij zouden kunnen hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou echt gaaf zijn, daar moeten ze echt eens in investeren vind ik.
In een dienstregeling die zowel op 100, als op 90, als op 75 % optimaal is. Dat is echt een serieuze uitdaging. Maar ook eentje die met de knappe koppen van vandaag, te doen moet zijn
Dat is zeer duidelijk te zien, de wisseltongen zijn dan echt helemaal sneeuwvrij. En dat steekt goed af tegen de rest van het besneeuwde wissel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.
Ik vermeld er zelfs nog uitdrukkelijk bij 'Ik vind'.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef bork het volgende:
[..]
Sorry Fles dan moet ik je even wakker schudden hij zegt letterlijk: in deze wel geconcludeerd mag worden dat NSR en ProRail goed gehandeld hebben met de uitgedunde dienstregeling.
Ik kan me niet voorstellen dat jij daar 100% achterstaat.
ok, misschien wel in het echt maar hier roepttie rare dingen
Melden bij ns online over die gladde perrons, kunnen ze het oplossenquote:Op woensdag 16 januari 2013 07:56 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de enige trein die rijdt op Breda - Dordrecht, de sprinter. Dat is duidelijk niet omgeroepen of als reisadvies gegeven, want de trein is vrijwel leeg. Dit terwijl zowel de intercity naar Den Haag als de Fyra niet rijden.
Zojuist wel bijna op m'n snufferd gegaan in Breda, het perron was spekglad
Al gedaan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Melden bij ns online over die gladde perrons, kunnen ze het oplossen.
Amersfoort-Apeldoorn eruit door seinstoring... xDquote:Op woensdag 16 januari 2013 07:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik kom gelukkig wel zonder extra fratsen in Apeldoorn
En wat is het verschil met de Benelux?quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:30 schreef James1988 het volgende:
Fyra is omgeleid via Dordrecht en maakt daar zelfs een extra stop.
En waar vertrok gij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:19 schreef DaMart het volgende:
Communicatie blijft moeilijk voor de NS. Sprinter naar Rotterdam van 7:47 was vertraagd en verdween zonder enig bericht van de CTA van spoor 4B rond 8:00 uur, terwijl er wel een losse SLT IV stopte op spoor 4A.
Dat de trein niet rijdt, hoeft blijkbaar niet te worden meegedeeld aan de reizigers, die merken het vanzelf wel natuurlijk![]()
.
Amsterdam Centraal.quote:
Gisteravond kwam mijn trein uit Enschede keurig op tijd aan in Deventer (23:29), ik stap uit, hoor omroepen dat "de intercity naar Zwolle van 22:47 vertrekt over enkele minuten"quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:06 schreef Toto69 het volgende:
Nou, zo maar eens de trein naar Deventer - Zwolle - Leeuwarden nemen... Zal mij benieuwen. Hopelijk komt alles goed.
Die doen ook even een NS HiSpeedje..quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
Breng is niet echt blij met de Twitteraccounts die de vertraging op het traject Arnhem - Doetinchem - Winterswijk doorgeven. De informatie zou niet kloppen
http://www.gelderlander.n(...)foute-info-1.3609483
Dat zou wel fijn zijn trouwens, een trein van Eindhoven naar Arnhem en dan ook nog naar Emmerich. Misschien dat er plannen voor zijn in het diepste geheim?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:29 schreef James1988 het volgende:
Kennelijk weten de NS-site en apps het ook niet meer:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:00 schreef James1988 het volgende:
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid
ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en of het lukt om zowel bij ProRail als InfraBel een goed treinpad te krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:00 schreef James1988 het volgende:
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid
Dat hoort bij de kerntaak van beide infrastructuurbeheerders. Als het plan echt wordt doorgezet zal een fatsoenlijk treinpad ook wel lukken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en of het lukt om zowel bij ProRail als InfraBel een goed treinpad te krijgen.
mja, je weet niet hoe de macht van zowel de NS als de NMBS zich doet gelden hequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:04 schreef James1988 het volgende:
De reacties bij dat artikel zijn wel weer van een dieptriest niveau.
[..]
Dat hoort bij de kerntaak van beide infrastructuurbeheerders. Als het plan echt wordt doorgezet zal een fatsoenlijk treinpad ook wel lukken.
Dat is waar, maar dan kan men nog aankloppen bij de Europese Unie. Infrastructuurbeheerders zijn namelijk verplicht om neutraal te handelen. Nu de NMBS (wederom) hervormd wordt en Infrabel geheel los komt te staan zal de macht van de NMBS afnemen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je weet niet hoe de macht van zowel de NS als de NMBS zich doet gelden he
Ik denk het niet, gezien de strenge vorst.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
zeker. Ben trouwens ook benieuwd of ze de ballen hebben om morgen weer met de normale dienstregeling aan te vangen.
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:28 schreef James1988 het volgende:
Het zou wel mooi zijn als die intercity daadwerkelijk gaat rijden - één van de eerste internationale treinen die volledig in open access rijden (ondanks de initiële inmening van de gemeente Den Haag).
Als er uberhaubt nog capaciteit is...quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:38 schreef b2py het volgende:
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast?
Heel interessant, dank voor het delen!quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:00 schreef James1988 het volgende:
Interessant, de gemeente Den Haag heeft capaciteit aangevraagd bij ProRail voor Den Haag Centraal - Brussel-Zuid
Misschien wil HTM wel!quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heel interessant, dank voor het delen!
Enne... Gesprekken met zeven vervoersbedrijven? Wie moeten dat allemaal wel niet zijn?
SNCFquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heel interessant, dank voor het delen!
Enne... Gesprekken met zeven vervoersbedrijven? Wie moeten dat allemaal wel niet zijn?
Zou NS (Hispeed) stiekem ook niet gewoon geïnteresseerd zijn? Ze weten immers donders goed dat het een interessante verbinding is om te exploiteren.quote:
Nou, "hopelijk"quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
in 2005 en 2009 was TreiNS, leuk evenement op en rondom Alkmaar met veel mooi nieuw en oud materieel. nu 4 jaar later, hopelijk TreiNS 2013?
Path study requests ("wat is het best mogelijke treinpad") kunnen worden ingediend tot 21 januari. Capaciteitsaanvragen tot 8 april. Late verzoeken tot 14 oktober. Tijd zat dus.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou de trein per dienstregeling 2014 nog mee kunnen eigenlijk? Die paden liggen toch al vast?
Keolis/Syntusquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:55 schreef b2py het volgende:
[..]
SNCF
Virgin
DB/Arriva
Connexxion
NS (zou altijd kunnen he)
Thalys
Noem er nog een paar..
Stond er gisteren ook al.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Trouwens, gisteren had ik het nog over de Intercity Schiphol - Heerlen die met de aangepaste dienstregeling Maastricht als eindbestemming heeft, maar wat vreemd stond aangegeven ("Rijdt verder naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht"), remember?
Op NS.nl staat vandaag gewoon Maastricht als eindbestemming. Of het op de stations ook zo is weet ik niet zeker, maar hoe dan ook: chapeau!
Goed bezig dus, ben wel benieuwd!quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Path study requests ("wat is het best mogelijke treinpad") kunnen worden ingediend tot 21 januari. Capaciteitsaanvragen tot 8 april. Late verzoeken tot 14 oktober. Tijd zat dus.
http://www.rne.eu/process-calendar.html
Eind dit jaar gaan nieuwe systemen live die grote delen van de problemen zouden moeten verhelpen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:24 schreef James1988 het volgende:
Het is en blijft absurd dat het zo lang moet duren om die borden aan te passen. Het is verdorie niets meer dan een paar regeltjes tekst
Nee, gisteren stond er:quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Stond er gisteren ook al.
Situatie is gelijk aan zoals jij gisteren beschreef
Oh, toen ik gisteravond keek stond dat er al.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nee, gisteren stond er:
14:24 | Heerlen Rijdt verder naar Maastricht [of] Rijdt niet verder dan Maastricht | 4b | Eindhoven, Weert, Roermond | Intercity
Nu staat er:
14:24 | Maastricht | 4b | Eindhoven, Weert, Roermond | Intercity
Of ben ik nu gek?
Kan goed dat ze het gisteren dan al verbeterd hebben. Ik had het eerder die dag naar ze getwitterd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh, toen ik gisteravond keek stond dat er al.
Nieuwe Sprinters = gewoon SLT neem ik aan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:38 schreef James1988 het volgende:
NS gaat ERTMS testen op Amsterdam - Utrecht. link
Ja.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nieuwe Sprinters = gewoon SLT neem ik aan?
werd tijd ook zegquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:38 schreef James1988 het volgende:
NS gaat ERTMS testen op Amsterdam - Utrecht. link
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |