Dat zeggen we alleen over TTs die beginnen met "Waar we..."quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een kutTT. (Dat is traditie toch?)
Nee man ik moest lachenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een kutTT. (Dat is traditie toch?)
Waar we Mr_Klaasje afzeikenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zeggen we alleen over TTs die beginnen met "Waar we..."
Hoeveel man houden we over naquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat ik morgen de Fyra-kaartjes voor het nieuwjaarsrondje ga regelen. Zijn er nog mensen die mee willen maar zich nog niet hebben opgegeven?
deze Sjaak Staak?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik sla het rondje over denk ik. Ben een beetje druk de laatste tijd.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme als die Greavy nou maar eens een keer WEL z'n kop houdt
kan ook wel een beetje minder he.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme als die Greavy nou maar eens een keer WEL z'n kop houdt
ff ruilen met collegae moet wel lukken toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook wel een beetje minder he.
Ik ben er iig niet bij. Moet die dag werken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Ličge-Guillemins ----- 16:17 V Ličge Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Ik zal niet gaan zeuren daarover hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja man dat eindeloze geneuzel over personeelsomlopen wat niemand ene klap interesseert. Affeloopt
Ah, nog zo'n machteloos crewlidquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook wel een beetje minder he.
Ik ben er iig niet bij. Moet die dag werken
Goed zoquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zal niet gaan zeuren daarover hoor
nopequote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
ff ruilen met collegae moet wel lukken toch?
werkzoekende econoomquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n machteloos crewlidBedrijfsjurist zeker?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Bij deze in de herhaling:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 [ afbeelding ]
Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd voor het Nieuwjaarsrondje 2013!
[ code verwijderd ]
Wil je mee met Fyra?
quote:
Je kan zo bij NS Publieksvoorlichting aan de slag denk ikquote:
Ok, en nu?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:50 schreef Bitlord het volgende:
Ik had het overzicht van de Fyra's nog even geupdate, met de BeneluxFyras in beide richtingen en de Fyra Amsterdam - Breda. De andere kant op had ik geen zin in maar zal niet veel anders zijn.
Hoewel de NS het vandaag best redelijk gedaan heeft, faalt NS Hispeed en NMBS weer volledig met Fyra.
Amsterdam - Brussel
Trein - max. vertraging - opmerkingen
moet maar nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan zo bij NS Publieksvoorlichting aan de slag denk ik
Meereizen op mijn pas? ¤5 per strip. Scheelt weer centen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen Go Pass
Ik kom niet zo vaak in Belgjesland, vandaar.
Go Pass is niet persoonsgebonden. In principe kunnen we met 1 Go Pass en 1 Rail Pass een heel eind komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen Go Pass
Ik kom niet zo vaak in Belgjesland, vandaar.
Gaarne, scheelt me weer online boeken + eventuele kosten!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:52 schreef greavy het volgende:
Ik reis zelf met de GoPass 10. Iemand die nog meereizen op deze pas moet? Heb 9 strippen over. ¤5 per strip is het.
wat van NS-vvb heb je?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaarne, scheelt me weer online boeken + eventuele kosten!
Oh, dan kan je niet op het Commutters Supplement, en is een ticket Antwerpen->Noorderkempen sowieso voordeliger (¤4). Maar dat heeft Alex vast ook genoteerd, dat je normaal Fyra ticket nodig hebt.quote:
Ik gebruik ze voor interviews en trainingen, zo ook weer geklaard/verklaard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mijn langste filmpjes waren 20 minuten ofzo in Istanbul, Turkije. Toen wilde mn DSLR graag even uit om af te koelen.
Ik kan wel goed overweg met Facebook?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje
Oh jee. Die Jan Klaassen van van de week is eruit geschupt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, iemand nog interesse in de positie van legal counsel bij NS Hispeed? Ze zoeken er nog eentje
Bij voorkeur Stasi-FBI-achtergrondquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Hmmquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
Oeh. Ze zijn er achter dat die Facebook-actie stom was en is die legal-counsel er uitgekickt?quote:Je fungeert als klankbord voor de bedrijfsjurist
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee. Die Jan Klaassen van van de week is eruit geschupt?
Hmmmzquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:58 schreef greavy het volgende:
Oeh. Ze zijn er achter dat die Facebook-actie stom was en is die legal-counsel er uitgekickt?
of er zit zoveel werk in dat ze een tweede persoon hiervoor nodig hebbenquote:
Ja hoor, ze gaan meerdere FTE's HBO-geschoold volk inzetten voor het afjagen van internet-ballenkrabbertjes als wij, nou goed?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of er zit zoveel werk in dat ze een tweede persoon hiervoor nodig hebben
het is een mogelijkheidquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, ze gaan meerdere FTE's HBO-geschoold volk inzetten voor het afjagen van internet-ballenkrabbertjes als wij, nou goed?
Het zou wel de ultieme verkwisting van belastinggeld zijn natuurlijk.quote:
Ah crap, dat kon ook nog ja. Zo veel van die overkappingen zijn er nietquote:
Nou, is toch vriendelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goeie boodschap. Lekker duidelijk
de NS verkeert wat dat betreft in een unieke positie. Het presenteert zich als commercieel bedrijf richting de overheid met bijbehorende deals, terwijl als er iets mis is zich als een publiek bedrijf kan presenteren en zich overal achter kan verschuilen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou wel de ultieme verkwisting van belastinggeld zijn natuurlijk.
Ah, het bedrijf waar ik zit heeft ook mensen die daar diensten draaien, en bij ERS wat ernaast zitquote:
En dan komt de pointe:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
in het belang van de klanten, de reizigers
Geen idee? Een aanstormende trein? Mrs. L. die vindt dat ik moet gaan slapen? Het kan van alles zijnquote:
Waar was je reis begonnen, hoe laat, heb je je normale route kunnen rijden, zo niet, hoe wel, en met hoeveel totale reizigersvertraging kwam je aan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
verdomme wat een fucking chaos bij den haag holland spoor.. ben pas net thuis, jezus :/
En ook die overheden lijken reizigersbelang maar lastig te vinden. Veel beter om de commissiebaantjes na je politieke carričre veilig te stellenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De "Klanten" zijn helemaal niet de reizigers, maar de concessieverlenende overheden.
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:10 schreef b2py het volgende:
Even de twitters afgegaan van vandaag of ik nog wat mooie plaatjes kon vinden
Hieronder de uitkomst van de zoektoch:
Oh gewoon, Mrs. L die ik al een jaar of 10 ken/spreek maar waarvan ik nooit wist dat het Mrs. L. wasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geen idee? Een aanstormende trein? Mrs. L. die vindt dat ik moet gaan slapen? Het kan van alles zijn.
Daar woon ik bijna naast.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:08 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operationeel_Controle_Centrum_Rail
Ik vind het mooier dan het roodwit van elders jaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi.
Dat is het dan ook nog geen jaar of 10. Net vier maanden voorbij de vier jaarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gewoon, Mrs. L die ik al een jaar of 10 ken/spreek maar waarvan ik nooit wist dat het Mrs. L. was
Ja okee, dat heb ik dus allemaal wel meegekregen. Maar niet dat jij daarbij hoordequote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is het dan ook nog geen jaar of 10. Net vier maanden voorbij de vier jaar.
het probleem is dat de NS als bijna monopolist veel eisen kan stellen die gewoon geslikt worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan komt de pointe:
De "Klanten" zijn helemaal niet de reizigers, maar de concessieverlenende overheden. Dus ja, wat zal hun het ook bommen allemaal
absoluut. Die verplichte witte deuren passen zelfs prima in de liveryquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat kleurenschema van die Vechtdallijnen-GTWs is toch wel verdomd mooi.
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd wordenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
de reizigers zouden de echte klanten moeten zijn, maar die vlieger gaat idd helaas niet altijd op
Hee Legal Counseltje, ik vijzel je imago op. Waar kan de rekening naartoe?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd worden
zeker. op een dag als vandaag is niet de gehele dienstregeling in elkaar gedonderd zoals in het verleden wel het geval is geweest. Dat is een compliment waard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel heel erg jammer. Want de mensen "op het veld" doen in grote meerderheid echt wel hun best om er toch iets moois van te maken, dat mag ook weleens gezegd worden
Morgen ook weer even naar school.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, of een volledige dienstregeling ook geknd had zullen we nooit weten, maar ik denk het wel. Als 4 treinen gewoon kunnen rijden, kunnen 6 dat ook, lijkt me. Maar goed, het zal er wel bij horen. Morgen slagje Utrecht gepland. Ben benieuwd.
begonnen: Den Haag HS. Tijd: 18.33-18.59. Trein naar amsterdam reed niet. (stond eerst 5 minuten vertraging, op een gegeven moment werd het 25 minuten en toen kwam ie helemaal maar niet....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar was je reis begonnen, hoe laat, heb je je normale route kunnen rijden, zo niet, hoe wel, en met hoeveel totale reizigersvertraging kwam je aan?
Whehehehetwitter:dbruckmann twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 22:32:42Wanneer steelt iemand de #Fyra? Dan zijn de reizigers er van af. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 22:43:10Utrecht-Arnhem: geen treinverkeer door een wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #utah reageer retweet
Over de mensen in het veld zal je me meestal niet horen (op hier en daar een conducteur na die zijn deuren sluit terwijl je probeert je cross-platform overstap te halen). Die mensen worden ook maar gestuurd tenslotte en de meeste doen echt wel hun best.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zelfs op dit tijdstip is de trein (Hengelo - Deventer) twee keerzijde lang als normaal en rijdt die gewoon op tijd!![]()
Wat ik me wel afvraag is waarom de wisselverwarming rondom station Hengelo uit staat... Ja, wissels die wel bediend worden, heb er twee omgezet zien worden..
Dat is niet zo gek: de wintermaatregelen houden ook in dat er niet bijgeplaatst en afgetrapt wordt in Deventer. Het aftrappen wil nog wel, maar bijplaatsen is lastig als je hele koppeling vol sneeuw zit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zelfs op dit tijdstip is de trein (Hengelo - Deventer) twee keerzijde lang als normaal
Ik heb ze even getwitterd. Maar dat lezen ze waarschijnlijk morgenochtend pasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet.
Maar goed, je zou toch zeggen dat zoiets ook wel opvalt bij machinisten die vervolgens even de treindienstleider inlichten die de melding door kan zetten binnen ProRail?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Wisselverwarming is dan defect. Melden bij ProRail, wellicht weten ze het nog niet.
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar goed, je zou toch zeggen dat zoiets ook wel opvalt bij machinisten die vervolgens even de treindienstleider inlichten die de melding door kan zetten binnen ProRail?
Je kan duidelijk zien of een wissel verwarmd is of niet. Het maakt dan niet uit of een trein er wel of niet overheen rijdt. Kan zo gauw even geen e-mail vinden van Asset Management. Gooi het eventueel ergens op hun blog ofzo.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat moet een machinist ervan merken dan? De wissels zijn sneeuwvrij (want er rijden regelmatig treinen overheen), op dit moment wordt die nog vaak genoeg bedient om niet vast te vriezen, enige wat eraan op valt (vanaf het perron) is dat je geen gasbrander geluid hoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |