Versterking van andere IC-diensten en/of niet de ruimte om 's-nachts het materieel te verplaatsen, gok ik.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...
Waarom zet de NS eigenlijk geen virm ofzo in als sprinter, als ze de IC's toch schrappen?
Ook met een uitgedunde dienstregeling met meer speling is rijden met VIRM tijdstechnisch niet haalbaar? En qua capaciteit scheelt dat minder dan je zou denken... (Staanplaatsen natuurlijk)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:39 schreef b2py het volgende:
Met virm haal je de rijtijden niet van een sprinter. Verder veel virm manco en in een slt-12 gaat meer mee dan in virm-10.
* zet André van Duin stem op* Grapje natuuuurlijk!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de files
Geintje*quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:43 schreef Fiorano het volgende:
[..]
* zet André van Duin stem op* Grapje natuuuurlijk!
Dat wou ik dus nog editten, maar dat lukt op de 1 of andere manier nietquote:
Die speling heb je wel op IC trajecten,maar niet zo veel als sprinter. die MOETEN soms met SLT rijden, omdat ander materieel niet de rijtijden aan kan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook met een uitgedunde dienstregeling met meer speling is rijden met VIRM tijdstechnisch niet haalbaar? En qua capaciteit scheelt dat minder dan je zou denken... (Staanplaatsen natuurlijk)
De vorige keer toen er sneeuw viel (van donderdag op vrijdag) hebben ze nog heel het weekend met een aangepast drgl gereden. Dus de kans is aanwezig dat het morgen nog niet op volle sterkte is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:45 schreef Toto69 het volgende:
Hoe zou het morgen gaan met de treinen? Rijdt het dan allemaal weer wat beter? Heb het vooral over Oost en Noord Nederland
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:47 schreef zoem het volgende:
[..]
De vorige keer toen er sneeuw viel (van donderdag op vrijdag) hebben ze nog heel het weekend met een aangepast drgl gereden. Dus de kans is aanwezig dat het morgen nog niet op volle sterkte is.
Lijkt me niet dat je de drgl verder onder druk wilt zetten door traag materieelquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook met een uitgedunde dienstregeling met meer speling is rijden met VIRM tijdstechnisch niet haalbaar? En qua capaciteit scheelt dat minder dan je zou denken... (Staanplaatsen natuurlijk)
Heb je het over die 1000 km file op de snelwegen of over die 40 geannuleerde vluchten op Schiphol?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Was weer een genotje vanmorgen.
3 cm sneeuw en heel Nederland plat.
Tja, als we daarover beginnen heeft de NS nog aardig werk geleverd inderdaad.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb je het over die 1000 km file op de snelwegen of over die 40 geannuleerde vluchten op Schiphol?
Die is waarschijnlijk overbelast (twitterrestricties), ze reageren nu met @NS_online2 op berichten. (Was de vorige keer ook al zo.)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:41 schreef zoem het volgende:
Het twitteraccount van NS laat al een uur niets van zich horen. Juist op een dag als deze is communicatie belangrijk.
Aha, die kende ik nog nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Die is waarschijnlijk overbelast (twitterrestricties), ze reageren nu met @NS_online2 op berichten. (Was de vorige keer ook al zo.)
Vanochtend eigenlijk bijna alleen sprinters, nu rijdt er al wat meer. De gemiddelde vertraging is daar 5-10min.quote:
sneeuw is wel heerlijk hoor, zolang je niks hoeftquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk dat er hier in het noorden niets ligt
Dertig graden boven nul is nog veel heerlijker...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
sneeuw is wel heerlijk hoor, zolang je niks hoeft
Gisteren op mijn telefoon als een bericht gekregenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:00 schreef b2py het volgende:
Kreeg om half 11 de mail dat er vandaag een aangepaste drgl wordt uitgevoerd
storingen bij de spoorbruggenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dertig graden boven nul is nog veel heerlijker...
Ach de spoorwegen rijden prima tussen de 0 en 15 graden, gelukkig is dat ongeveer 350 dagen per jaarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
storingen bij de spoorbruggen
In nederland nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dertig graden boven nul is nog veel heerlijker...
Mwoah. In Nederland vind ik het prima hoor. Al vond ik die 42 graden toen ik in Australië was wel wat aan de warme kant.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
In nederland nietIn de sahara is dat prima toeven
21 graden is ideaal ;-)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach de spoorwegen rijden prima tussen de 0 en 15 graden, gelukkig is dat ongeveer 350 dagen per jaar.
Hm, die van 11.46u ook. Vanmiddag toch maar eens vragen op het werk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De IC van Groningen naar Den Haag Centraal van 10.46u rijdt volgens de Reisplanner 'niet verder dan Groningen Europapark'. Dát is nog eens knippen!
ik ook, van de NS app. Zit nu in een trein met een half uur vertraging, beetje veel wel maar nog steeds beter dan 1000km file.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gisteren op mijn telefoon als een bericht gekregen.
Er is inmiddels nog 0 km file over.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
ik ook, van de NS app. Zit nu in een trein met een half uur vertraging, beetje veel wel maar nog steeds beter dan 1000km file.
Sorry dat ik nu pas reageer. Lig met griep op bed. Vraagjes:quote:Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Auto's die zijn opgeheven tellen niet mee voor de cijfers, dat weet je best.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
omdat iedereen met een auto terug naar huis gegaan is![]()
Dit dus. Geen vertraging gehad. Htm daarentegen, die rijdt gewoon helemaal niet op sommige lijnen...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:17 schreef b2py het volgende:
Tsja, 20 cm sneeuw is ook niet niks in regio Den Haag. Het valt me alles mee vandaag.
Ja, teringlijers, gewoon heel zoetermeer afknippen van den haagquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dit dus. Geen vertraging gehad. Htm daarentegen, die rijdt gewoon helemaal niet op sommige lijnen...
Voor zover ik het hier gevolgd heb was greavy via facebook benaderd door die betreffende juristquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Greavy:
[..]
Sorry dat ik nu pas reageer. Lig met griep op bed. Vraagjes:
1. Hoe komt die bedrijfsjurist aan jouw adres?
2. Ik zou wel een kopie van die brief willen. Die kun je mailen naar info@voorbeterov.nl. Daar zou je me een groot plezier mee doen.
Wacht wat?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Voor zover ik het hier gevolgd heb was greavy via facebook benaderd door die betreffende jurist
Dan kan het dus net zo goed een trollende internetheld zijn geweest. Storm in een glas water dus weerquote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan het dus net zo goed een trollende internetheld zijn geweest. Storm in een glas water dus weer
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Bericht kwam via Facebook![]()
Navraag via-via over de persoon bleek die inderdaad bedrijfsjurist NSH te zijn
lekker zegquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Igen het volgende:
Een schoonmaakster in Zweden dacht: wat Arriva in Stavoren kan, dat moet Arriva in Zweden toch ook kunnen? En zo reed ze met een lege trein een woonhuis in:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16070714.ab
P.S. Alles onder voorbehoud van feitelijke onjuistheden
Ach ja, goedkope grappen zijn ook grappenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens de Speld:
[ afbeelding ]
Morgen weer normaal.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, weet iemand hoe lang we de bekrompen dienstregeling blijven rijden? Zal wel de rest van de week zijn minimaal of zo?
Als ze de vertrektijden nou aanpassen is die +60 weg!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:36 schreef KnightSolaire het volgende:
Door de winterse omstandigheden rijdt Fyra Brussel vandaag trouwens vrij consequent met +60.
Zal vooral van de weersverwachting afhangen. Morgen is er nog kans op sneeuw.quote:
Nee, dat weet niemand. Zal nog wel een paar jaartjes kunnen duren tot NS helemaal zonder kan. In 2016 wordt de volgende bestelling nieuwe sprinters verwacht.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:33 schreef AverageJoe het volgende:
Weet iemand eigenlijk wanneer het complete mat '64 er echt uitgaat?
tsja, morgen voorlopig nog gewone treindienst.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zal van het weer afhangen.
Vorig jaar duurde het 2 weken.
Don't eat the red snow!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:38 schreef bork het volgende:
Ik was om 9.30 op Overvecht, ongelooflijke timing want: er rijden geen trein naar Bilthoven, Den Dolder en Amersfoort u wordt verzocht om om te reizen via Hilversum. Springer bij Den Dolder dus
Inderdaad, met als voornaamste oorzaak dat de vervolgbestelling SLT's niet is geplaatst vanwege de vernieuwde eisen vanuit de overheid (toilet). Desondanks daalt het aantal rijdende Plan V's, bijvoorbeeld door decentralisatie. De reserve is inmiddels enormquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zal vooral van de weersverwachting afhangen. Morgen is er nog kans op sneeuw.
[..]
Nee, dat weet niemand. Zal nog wel een paar jaartjes kunnen duren tot NS helemaal zonder kan. In 2016 wordt de volgende bestelling nieuwe sprinters verwacht.
ook de reden dat DDZ in de sprinterseries gaat rijden. De NS heeft namelijk een tekort aan sprinters en een overschot aan IC-materieelquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef ReisT het volgende:
Nee, dat weet niemand. Zal nog wel een paar jaartjes kunnen duren tot NS helemaal zonder kan. In 2016 wordt de volgende bestelling nieuwe sprinters verwacht.
Dat koppelt nogal moeilijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:54 schreef bork het volgende:
Ach ja, het levert wel bijzondere plaatjes op![]()
[ afbeelding ]
Slechts 16 jaar verschil...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:54 schreef bork het volgende:
Ach ja, het levert wel bijzondere plaatjes op![]()
[ afbeelding ]
Hij is ook echt wel lelijk. Hoe verzin je zo'n lelijke trein.... Gelukkig hebben ze dat bij de V250 beter gedaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:54 schreef bork het volgende:
Ach ja, het levert wel bijzondere plaatjes op![]()
[ afbeelding ]
Wacht even, de Intercity naar Heerlen rijdt niet verder dan Maastricht?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:15 schreef bork het volgende:
op CS stond de uitleg voor de lege borden
[ afbeelding ]
Kunnen de systemen niet hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wacht even, de Intercity naar Heerlen rijdt niet verder dan Maastricht?En op NS.nl wordt gesproken over "rijdt verder naar Maastricht". Waarom niet gewoon de eindbestemming veranderen in Maastricht.. Dit is onnodig verwarrend.
Dat werd ook gedaan, deze reden ook met flinke vertragingen, busschauffeur van lijn 8 reed gewoon weg toen een stel treinspijtoptanten op zijn bus afrenden. Deze optie werd niet door NS omgeroepen ook niet op CS.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:19 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf overvecht kun je natuurlijk ook buslijn 1 en 8 nemen, 12 keer per uur.
Dan moeten de systemen geüpdatet worden. In het digitale tijdperk is dergelijke inflexibiliteit onacceptabel. Het gaat gewoon om de naam op de borden te veranderen voor de duidelijkheid van de reiziger, of ander ten minste een opmerking in de zin van "Rijdt niet naar Heerlen maar naar Maastricht" in plaats van "Rijdt door naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht". Maar eigenlijk zou zelfs dat halfbakken zijn.quote:
ja, ik zie het, lens schoonmaken helpt dan niet?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Je mag weleens een nieuwe camera borkie, er zitten allemaal haartjes op je sensort
Lijkt me niet neequote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:08 schreef bork het volgende:
[..]
ja, ik zie het, lens schoonmaken helpt dan niet?
mm, hoe komen die er dan, het is een compact model.quote:
Door het in- en uitschuiven van de lens, mijn Panasonic TZ10 heeft het ook.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:12 schreef bork het volgende:
[..]
mm, hoe komen die er dan, het is een compact model.
Dank u, dit bespaart me weer zoekwerk, nou dan maar op zoek naar een nieuwe, ik had deze nog niet echt lang volgens mijquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Door het in- en uitschuiven van de lens, mijn Panasonic TZ10 heeft het ook.
Ja precies, dat werkt als een blaasbalg. Het zit dus ook echt binnen in je camera. Een nieuwe kopen is normaal gesproken sneller en goedkoper dan opsturen en laten fiksen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Door het in- en uitschuiven van de lens, mijn Panasonic TZ10 heeft het ook.
twitter:ProRail twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 14:53:06@svdleer In principe wordt werk zoveel mogelijk gecancelled. Alleen als het niet anders kan, zoals bij Den Haag (ivm in stand houden (1/2) reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 14:54:59@svdleer van de dienstregeling) dan moet werk doorgaan. Helaas zijn ze mede vanwege weersomstandigheden uitgelopen.. Excuus vr hinder! (2/2) reageer retweet
Klinkt als een ultrasoon die anders in de overschrijding ging.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Het antwoord van Prorail waarom ze toch werkzaamheden hadden afgelopen nacht tussen Rotterdam en Delft, we weten allemaal de gevolgen (uitgelopen werkzaamheden) uren na start van dienstregeling geen intercity's...twitter:ProRail twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 14:53:06@svdleer In principe wordt werk zoveel mogelijk gecancelled. Alleen als het niet anders kan, zoals bij Den Haag (ivm in stand houden (1/2) reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 14:54:59@svdleer van de dienstregeling) dan moet werk doorgaan. Helaas zijn ze mede vanwege weersomstandigheden uitgelopen.. Excuus vr hinder! (2/2) reageer retweet
"Sneltrein"quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:21 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
Huh?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:33 schreef bork het volgende:
Waarom mag je maar 30 minuten HD opnemen met die compacte camera's? EU dus
En die Veo-mestkar die alleen in Meerssen stopt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Oh, dat klopt idd ook niet
Alleen Arriva rijdt nog Sneltreinen in Nederland.
die stopt ook in Valkenburg en heet ook sneltreinquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En die Veo-mestkar die alleen in Meerssen stopt?
Omdat ze anders als videocamera geclassificeerd worden en in een andere accijnscategorie vallen. Maar waarom zou je zo lang willen filmen Bork? Zo lang zijn de treinen hier ook niet, tenzij vertraging natuurlijkquote:
Hmm, kan. Bijzonder dat daar verschillende tarieven voor bestaan dan, maar okeequote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
Omdat ze anders als videocamera geclassificeerd worden en in een andere accijnscategorie vallen.
Oja, dat ding. Ff vergetenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die stopt ook in Valkenburg en heet ook sneltrein
Nou die SX 260 en mijn z-20 die kunnen max. 4GB of max. 29 min en 59 seconden HD opnemen dat is door een eu-regel bepaald van 5 jaar geleden. CIPAquote:
Ik heb ook andere hobbiesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Omdat ze anders als videocamera geclassificeerd worden en in een andere accijnscategorie vallen. Maar waarom zou je zo lang willen filmen Bork? Zo lang zijn de treinen hier ook niet, tenzij vertraging natuurlijk
Heimelijk vieze filmpjes maken? Voor andere gevallen niks mis met meerdere shots tochquote:
quote:
Mannenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:51 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Heimelijk vieze filmpjes maken?
Zoek ff op YouTube, voor mijn TZ10 staat er een hele beschrijving van een kwartier hoe je de camera openmaakt en schoonmaakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:15 schreef bork het volgende:
[..]
Dank u, dit bespaart me weer zoekwerk, nou dan maar op zoek naar een nieuwe, ik had deze nog niet echt lang volgens mij
thx!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoek ff op YouTube, voor mijn TZ10 staat er een hele beschrijving van een kwartier hoe je de camera openmaakt en schoonmaakt.
eitje, vergeleken met smartphone met uitschuifbaar toetsenbord of tablet.quote:
En de rest van de dag rijdt Fyra Brussel niet meer volgens huidige prognose.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:15 schreef James1988 het volgende:
Geen enkele Fyra op tijd... wat een prestatie.
Pardon?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:18 schreef greavy het volgende:
[..]
En de rest van de dag rijdt Fyra Brussel niet meer volgens huidige prognose.
snelheidsbeperking is 80kmh op HSL1. Zware vertragingen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Maargoed, ook in het buitenland gaat het niet helemaal lekker. Er is een storing aan de TVM-installatie op HSL1 in België, daarnaast gelden snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm de weersomstandigheden. Alle TGV-diensten en ook Thalys/Eurostar hebben er last van.
Ja, dat zal bestquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Maargoed, ook in het buitenland gaat het niet helemaal lekker. Er is een storing aan de TVM-installatie op HSL1 in België, daarnaast gelden snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm de weersomstandigheden. Alle TGV-diensten en ook Thalys/Eurostar hebben er last van.
Ze proberen het niet eens meer dus?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Tot einde dienst vervangende bussen, heb ik begrepen.
Nee, omdat de vertragingen ondanks alle moeite te hoog bleven. V250 kan niet tegen sneeuw en vorst?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze proberen het niet eens meer dus?
Denk jij dat ze morgenochtend alle V250-stellen zowel storingsvrij als op de juiste plek hebben staan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze proberen het niet eens meer dus?
Dat ding is uitgebreid getest in de klimaatkamer in Wenen. De trein is zelfs op tv te zien geweest tijdens één van die testen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef greavy het volgende:
[..]
V250 kan niet tegen sneeuw en vorst?
Is de paus een moslim?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk jij dat ze morgenochtend alle V250-stellen zowel storingsvrij als op de juiste plek hebben staan?
je zou mogen verwachten dat zo'n stel een baanschuiver heeftquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, omdat de vertragingen ondanks alle moeite te hoog bleven. V250 kan niet tegen sneeuw en vorst?
twitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 15:16:53#Fyra Brussel 9248: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 15:41 kan door materieelproblemen niet rijden. Reis met binnenlandse (1/2) reageer retweet
Op de stations werd tot op heden via Breda omgeroepentwitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 15:16:52treinen naar Roosendaal en stap in Roosendaal over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antw. naar Brussel met Intercitytrein. (2/2) reageer retweet
HEE HEE BEN JIJ NOU EEN IMAGO IN DISKREDIET AAN HET BRENGEN??!!quote:
En het varkensneusje is geen optie?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:23 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk komt dat omdat Fyra Breda ook al de hele dag een zooi is.
Dat ding zit al stampvol. Daar nog eens de inhoud van een V250 bijproppen is onmenselijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het varkensneusje is geen optie?
Nou en? Mensen 3 uur vasthouden op 10 minuten lopen van Utrecht Overvecht is ook geen probleemquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ding zit al stampvol. Daar nog eens de inhoud van een V250 bijproppen is onmenselijk.
Ik zou van een bedrijfsjurist van het Vaticaan al iets meer onder de indruk zijn. Zeker als ze Facebook weten te vindenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HEE HEE BEN JIJ NOU EEN IMAGO IN DISKREDIET AAN HET BRENGEN??!!
De paus heeft tegenwoordig zelfs Twitter.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou van een bedrijfsjurist van het Vaticaan al iets meer onder de indruk zijn. Zeker als ze Facebook weten te vinden.
Okee. Blijkbaar staan er permanent een stuk of 10 bussen paraat voor dit doel, in Roosendaal? Inclusief chauffeurs? Okee, kan zo zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
Met een bus kun je die mensen tenminste nog wat comfort bieden. Is ook wat waard
Ach tjeetje, wie had dat gedacht?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
Ook morgen aangepaste dienstregeling, zie ns.nl.
Iedereen die dit niet zag aankomen mag zijn hand opstekenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
Ook morgen aangepaste dienstregeling, zie ns.nl.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die dit niet zag aankomen mag zijn hand opsteken.
quote:
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee. Blijkbaar staan er permanent een stuk of 10 bussen paraat voor dit doel, in Roosendaal? Inclusief chauffeurs? Okee, kan zo zijnPrettig geregeld wel
. Wordt dat geld van die enorm gestegen ticketprijzen iig nuttig besteed
![]()
Misschien moet NS Hispeed dan maar in busreizen gaan, kunnen ze tenminste nog ietsquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef greavy het volgende:
[..]
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.
Busdienst schijnt de hele dag al soepel te verlopen.
Bovendien heeft Melanie bewezen meer affiniteit met het verhogen van de snelheid op de wegquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien moet NS Hispeed dan maar in busreizen gaan, kunnen ze tenminste nog iets
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef greavy het volgende:
[..]
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.
Busdienst schijnt de hele dag al soepel te verlopen.
Tsja, zo komen we er wel. Dus je wordt met een binnenlandse trein naar Roosendaal gestuurd, daar hoor je dat er in Breda bussen voor Antwerpen klaarstaan, en je had een gloeiend duur kaartje geboekt voor Brussel. Okeequote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
@NSHispeed_info weet het ook niet meer.twitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 15:16:53#Fyra Brussel 9248: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 15:41 kan door materieelproblemen niet rijden. Reis met binnenlandse (1/2) reageer retweet
Op de stations werd tot op heden via Breda omgeroepentwitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 15:16:52treinen naar Roosendaal en stap in Roosendaal over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antw. naar Brussel met Intercitytrein. (2/2) reageer retweet
http://www.ns.nl/quote:Storingen en werkzaamheden op dit moment
Er zijn op dit moment geen storingen of werkzaamheden.
Dat moet toch haast wel een fout op de website zijn? Het sneeuwt goddommequote:
"Toen ik een zitplaats reserveerde, had ik de kleine lettertjes moeten lezen..."quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Tsja, zo komen we er wel. Dus je wordt met een binnenlandse trein naar Roosendaal gestuurd, daar hoor je dat er in Breda bussen voor Antwerpen klaarstaan, en je had een gloeiend duur kaartje geboekt voor Brussel. Okee
Op moment van schrijven leek het erop dat er morgen gewoon gereden zou worden. ;-)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach tjeetje, wie had dat gedacht?
b2py niet iig
Nee daar leek het niet op. Iedereen wist ook toen al dat het zou blijven sneeuwen en vriezen namelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Op moment van schrijven leek het erop dat er morgen gewoon gereden zou worden. ;-)
Je kan nu nog steeds kaartjes met zitplaatsreservering kopen voor treinen waarvan al bekend is dat ze uitvallen / worden vervangen door een bus. Ben benieuwd onder welke 'kleine lettertjes' dát valt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Toen ik een zitplaats reserveerde, had ik de kleine lettertjes moeten lezen..."
Jep, staat nu ook op ns.nlquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, ook morgen uitgedund. Ik zie zojuist het persbericht binnenkomen.
[edit] spuit 11, James1988 was me voorquote:Vandaag én morgen landelijk aangepaste dienstregeling
Ook voor morgen wordt winters weer met strenge vorst verwacht. Dit kan het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en Prorail uit voorzorg ook op woensdag 16 januari de dienstregeling op een aantal trajecten aan. Houdt u rekening met mogelijk een langere reistijd, vaker overstappen en drukte in de trein.
De aanpassingen voor woensdag 16 januari worden op dit moment in de Reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen wij dit hier melden. Ondanks de aanpassingen kunnen zich op de dag verstoringen voordoen. Plan uw reis daarom altijd kort voor vertrek.
Is allebei even snel dus dat kan de reden niet zijn. Veel logischere verklaring: Amsterdam-Breda is sneller dan Amsterdam-Roosendaal. Als die Fyra van Breda naar Amsterdam tenminste wel rijdt, wat die vandaag dus niet doet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef greavy het volgende:
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.
Precies, daar stel ik me dus ook vast op in idd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:45 schreef zoem het volgende:
Ik zie de bui al hangen, tot het einde van de week met een kreupele drgl
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:45 schreef Piles het volgende:
Hoeveel kans zou ik hebben om me zo op Amsterdam zuid in een sprinter naar almere te proppen? Ik denk er over om met de metro naar centraal te gaan. Met de intercity ben ik dan net zo snel, in theorie.
Morgen gewoon weer met de auto, kan ik maar 1 kant
als het even kan schrappen ze die dingenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch?
vorige keer sneeuwde het op 3 feb, en werd het vervolgens op 4 feb een nog grotere klerezooi dan de dag ervoorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
jammer dat ze weer voor de veilige manier kiezen. met iets meer ambitie had alles morgen weer normaal gereden. Het is niet dat er nu nog veel meer sneeuw bij zal gaan vallen.
Klerezooi, klerezooiquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
vorige keer sneeuwde het op 3 feb, en werd het vervolgens op 4 feb een nog grotere klerezooi dan de dag ervoor
Wel 12 rode puntjesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klerezooi, klerezooioverdrijf niet zo man
[ afbeelding ]
Hier. Geen enkel traject rood
Ja, best wel, volgens mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Aether het volgende:
Actie Frankrijk bij NS HiSpeed. Zijn dit echt interessante prijzen?
http://www.nshispeed.nl/nl/ns-hispeed-treinen/tgv-naar-frankrijk
Uiteraard, niet vandaag...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch?
Strenge vorst?quote:122 Teletekst di 15 jan
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` De NS laat ook morgen minder treinen
rijden.Volgens de NS gebeurt dat uit
voorzorg,omdat er opnieuw winters weer
wordt verwacht,met strenge vorst.Op
veel trajecten rijden de treinen minder
vaakr.Vandaag vielen de problemen
mee,zegt de NS,dankzij de aangepaste
dienstregeling.
Nergens strenge vorstquote:704 Teletekst di 15 jan
W E E R vooruitzichten
***************************************
Tot en met zondag
Komende dagen af en toe een sneeuwbui,
maar ook droge perioden.Soms wat zon.
Temperatuur zowel overdag als 's nachts
onder het vriespunt.Tegen het weekend
weer toenemende sneeuwkansen.
***************************************
wo do vr za zo
zon % 40 35 35 30 30
kans op
neersl. % 35 35 35 55 60
min.temp. -6 -7 -7 -6 -7
max.temp. -2 -2 -2 -2 -2
wind
-richting NO NO ZO O ZO
-kracht 3 3 3 3 4
***********www.weeronline.nl **********
weerrapport nieuws index sport
En dat is weer een goede reden om met een aangepaste dienstregeling te rijden. Wat als een mooi masker kan dienen.quote:
Leuk die klachten van Almere Buiten dat de sprinters zo vol zaten. Hoe denk je dat het nu is, zonder intercitysquote:
Tsja, de ANWB zegt dat het ook weer wat verwacht, dus mag de NS ook:quote:
Het KNMI zegt juist weer wat anders, alleen het binnenland kan sneeuw verwacht muz NH.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, de ANWB zegt dat het ook weer wat verwacht, dus mag de NS ook:
Woensdagochtend
Normale spits. Het blijft vrijwel droog, alleen de kustgebieden maken kans op sneeuw.
Ik heb er nog eentje van 3 februari van toen, maar kan hem niet meer vinden..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klerezooi, klerezooioverdrijf niet zo man
[ afbeelding ]
Hier. Geen enkel traject rood
twitter:StationschefBMO twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 17:07:37Effectief: GEEN ENKELE #Fyra zal nog rijden vandaag. Reizigers met 45XX-reeks tot in ESSEN, daar pendelbussen naar Roosendaal#nmbs reageer retweet
Dat is het dus ook, voor deze werkweek. Totaal geen enkele reden voor aangepaste dienstregeling morgen. Of er in het weekend weer sneeuw komt boeit niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:11 schreef b2py het volgende:
Hier trouwens weer weerman b2py.
Jullie dachten dat dit het einde van de sneeuwbonanza was?
Alles wat in Dagplan aangepast wordt staat sowieso verneukt op de TBP's.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:24 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan moeten de systemen geüpdatet worden. In het digitale tijdperk is dergelijke inflexibiliteit onacceptabel. Het gaat gewoon om de naam op de borden te veranderen voor de duidelijkheid van de reiziger, of ander ten minste een opmerking in de zin van "Rijdt niet naar Heerlen maar naar Maastricht" in plaats van "Rijdt door naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht". Maar eigenlijk zou zelfs dat halfbakken zijn.
Hoe kan dat nou? De overheveling van de informatievoorziening van ProRail naar NS zou toch hét recept zijn voor goede informatievoorziening in dit soort gevallen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles wat in Dagplan aangepast wordt staat sowieso verneukt op de TBP's.
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? De overheveling van de informatievoorziening van ProRail naar NS zou toch hét recept zijn voor goede informatievoorziening in dit soort gevallen?
Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor).quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.
De systemen weten in dit geval trein nummer xxx van Amsterdam naar Heerlen, via die en die stations. Als Dagplan dan de bestemming aanpast naar Maastricht ziet het systeem dat als een via bestemming. Hierdoor krijg je de berichten "Rijdt via een andere route". Op de actuele vertrektijden ziet het er overigens altijd beter uit dan op stations en TBP's.
Sorry hoor, maar daar kwam je in 1982 nog mee weg. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.
Werkzaamheden worden niet aangepast door Dagplan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor).
Toen dacht ik: hé, dat InfoPlus wordt kennelijk steeds meer in gebruik genomen! Maar zoals ik het begrijp zijn er nog genoeg stappen te zetten.
Schande!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Het randstadrail netwerk tussen Den Haag C en Leidschenveen (lijn 3, 4 en E) ligt op zijn gat door bevroren wissels
Of de officiële NS-rubriek Hartkloppingen waarop dat is gebaseerd, hoewel volgens mij een stuk minder succesvol...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Schrijf een lief verhaal naar 'Hartstocht in de trein' op facebook!
Teken alle snelwegen behalve die in Noordoost-Nederland rood en een paar spoorlijnen rondom Utrecht en Breda geel en dan heb je het wel :p.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:52 schreef b2py het volgende:
Yreal heeft deze kaart vorig jaar gemaakt.
Iemand die zoiets voor hedenochtend heeft kunnen fabriceren?
http://i39.tinypic.com/24xqwkj.jpg
Totaal doorgeschotenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef AverageJoe het volgende:
Zweedse schoonmaakster rijdt met trein appartement in
[ afbeelding ]
Pas maar op voor sneeuwballen bij Project X Sneeuwbal in Bredaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:53 schreef James1988 het volgende:
Ik ook. In een trein die ook nog eens de gedeeltelijke inhoud van twee andere treinen moet vervoeren en die bovendien nog eens drie bakken korter is dan gebruikelijk.
Nou en, verder hoef je toch nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:
Mijn trein gaat niet verder dan Breda vanwege een wisselstoring, aldus de omroep.
Was al een wisselstoring die de Fyra plat legde tussen Rotterdam en Breda, zal dus wel bij Breda zijn omdat Thalys er geen last van had.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:
Mijn trein gaat niet verder dan Breda vanwege een wisselstoring, aldus de omroep.
als motorrijdende machinist moet dat dan wel goedkomenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
Kan één van onze machinisten hier dit bekennen?![]()
[ afbeelding ]
Gelijk aan vandaag gelukkigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:51 schreef Toto69 het volgende:
De kaart voor morgen, wat betreft de aangepaste dienstregeling
http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail
Klopt, ben ik zelf ook zeer blij om want ik moet morgen vanuit Overijssel naar Fryslan. Geen last van dus.quote:
quote:Hoogtepunt was wel de sneeuwruimers dienst op het perron
2 van die Polen met zo'n karretje om zout te strooien en één met een schuiver. Veiligheidsman (keurig overigens, stond er keurig met de toeter bij!) blies éénmaal op de toeter, waardoor de jongens weten dat er een trein aan komt. Stappen netjes één stap naar achteren. IC raast voorbij en liet een enorme sneeuwwolk over het perron vallen waardoor ze weer van voor af aan konden beginnen.
Plagend nog even getyfoneerd om al schaterlachend langs ze te rijden![]()
quote:Spoorvervoer Rotterdam ontregeld
15 januari 2013
Het spoorgoederenvervoer van en naar de Rotterdamse haven is door de sneeuwval ernstig ontregeld.
Dit meldt vervoerder DB Schenker.
Vrijwel alle emplacementen kampen in meer of mindere mate met wisselstoringen door vastgevroren sneeuw. Daardoor ligt de bediening van spooraansluitingen en terminals op de Maasvlakte West vrijwel geheel stil. De bediening van terminals en spooraansluitingen op Maasvlakte Oost, Europoort, Pernis, Botlek en Waalhaven is sterk vertraagd en onregelmatig.
Infrabeheerder Keyrail is op dit moment druk bezig met het verhelpen van de verstoringen, maar door het grote aantal en de gure weersomstandigheden zal deze situatie naar verwachting niet op korte termijn verbeteren, aldus DB Schenker.
quote:Keyrail: ‘We rijden weer’
15 januari 2013
Volgens spoorexploitant Keyrail waren de problemen in het spoorvervoer van en naar Rotterdam rond het middaguur grotendeel opgelost: 'We rijden weer’.
Dit zegt woordvoerster Ezra Drost.
Volgens haar is de hoofdbaan van de Betuweroute, A15-tracé en Havenspoorlijn weer vrij, inclusief de Calandbrug. Alleen Maasvlakte-West, die toegang geeft tot de Delta Terminal, en ‘hier en daar een wissel’ kampen nog met storingen, aldus Keyrail.
Door de hevige sneeuwval vannacht en vanmorgen was het treinverkeer van en naar Rotterdam vanmorgen grotendeels gestremd.
Jij weet net zo goed als ik dat de wissels naar die 75% vrije baan de meest storingsgevoelige zijn van het ganse landquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
Morgen minder Fyra's tussen Amsterdam en Brussel in verband met de weersomstandigheden.
Want 10 treinen per dag per richting over 75% vrije baan is inderdaad heeeeeeeeeel complex.
Uiteraard, maar drukbereden spoor in de Randstad is wel heel wat anders dan een HSL waar amper wissels in liggen en waar hoogstens 4 treinen per uur overheen gaan. Zet desnoods een pendeldienst Antwerpen - Rotterdam op, dat kan met 1 vogelbekdier.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat de wissels naar die 75% vrije baan de meest storingsgevoelige zijn van het ganse land
(Ondanks dat blijft het vingerverven hoor..)
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
Quote van collega die met een losse loc vanaf Rotterdam Goederen af kwam:
[..]
Jawel, koppelproblemen met o.a. de 4062 op Ut rond 17:45.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Opvallend statistiek.
Nog geen defecte trein die de treinenloop heeft verstoord.
Maar heeft de trein gereden of niet, het heeft geen verstoring opgeleverd in ieder gevalquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, koppelproblemen met o.a. de 4062 op Ut rond 17:45.
De enige remedie is het spoor ook goed strooien, dan smelt daar de sneeuw ook en weet je zeker dat de IC's niet meer zo hard voorbij komenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
Quote van collega die met een losse loc vanaf Rotterdam Goederen af kwam:
[..]
In elk geval redelijk vertraagd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar heeft de trein gereden of niet, het heeft geen verstoring opgeleverd in ieder geval
Ja bostrol, zo kun je alles wel in je eigen voordeel uitleggen. Werk je bij NSH of zo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet zo spannend in ieder geval
NS online @NS_onlinequote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Opvallend statistiek.
Nog geen defecte trein die de treinenloop heeft verstoord.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 19:52:57Oss-Den Bosch: geen sprinters vanwege een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #oht reageer retweet
Ja kom op zeg, niet uren problemen door een defecte trein. Dit is gewoon niet zo ernstig als dat .quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja bostrol, zo kun je alles wel in je eigen voordeel uitleggen. Werk je bij NSH of zo?
Wel waar joh poepkopquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
En dat ik verder een andere mening heb als jij houdt niet in dat ik gelijk een 'bostrol' ben.
Lekker handig om dat nu te doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft trouwens wat geld gevonden om wasmuntjes te kopen, want ze gaan de ramen van de treinen in het noorden van het land vaker en beter lappen
http://www.lc.nl/frieslan(...)ruiten-beter-lappen-
ik hoorde Hettinga zeggen dat ze nu een methode hebben waardoor het ook in de winter goed kanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker handig om dat nu te doenMooi laagje natuurijs op de ramen
Langs de ProRail de-icing installatie?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoorde Hettinga zeggen dat ze nu een methode hebben waardoor het ook in de winter goed kan
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:10 schreef Duvel het volgende:
Dat verdient een bloemetje.
[ afbeelding ]
Bron: @NMBSEuropequote:De volgende Fyra treinen rijden niet op 16 januari 2013
Vertrek vanaf Amsterdam: 7:41 12:41 17:41 -
Vertrek vanaf Brussel: 10:18 15:18 20:18
Niet helemaal. Dit zijn de normale vertrektijden:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
Dat zijn de treinen die anders 2u achterelkaar 1 reed? En nu enkel elke 2 uur?
Waarom eigenlijk? Op de HSL hoef je toch niet "meer ruimte te creëren om problemen op te lossen"?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: @NMBSEurope
30% van de dienstregeling bij voorbaat geschrapt.
Arriva gaat echt niet naar Nijmegen met die dingen reizenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Langs de ProRail de-icing installatie?
Of zit er nog garantie op de trein?
Het is precies één materieelomloop.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Op de HSL hoef je toch niet "meer ruimte te creëren om problemen op te lossen"?
Ja, omdat die verachtelijke piepersnijders te belazerd zijn om hun contractuele verplichtingen na te komen waardoor er genoeg treinstellen beschikbaar zouden zijn ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is precies één materieelomloop.
Mijn vermoeden: materieeltekort vermomd als "door de weersomstandigheden".
en niemand die dat durft te zeggen en/of te lekken, in wat voor land leven wij tegenwoordig, DDR van 1988?!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is precies één materieelomloop.
Mijn vermoeden: materieeltekort vermomd als "door de weersomstandigheden".
daar wil de jurist van NSH het wel op doen laten lijkenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:42 schreef bork het volgende:
[..]
en niemand die dat durft te zeggen en/of te lekken, in wat voor land leven wij tegenwoordig, DDR van 1988?!
twitter:StationschefBMO twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 20:43:53Alvast 1 info voor morgenvroeg#fyra 9201 (Bxl 6u18 A’dam 8u19) en 9209 (Bxl 8u16 A’dam 10u19) zullen niet rijden#nmbs reageer retweet
Weet die koekebakker hoe het met Stasi afgelopen is?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar wil de jurist van NSH het wel op doen laten lijken
nee, maar het is tegenwoordig hip om op deze wijze het imago van een bedrijf te controleren. Het levert zowel woordvoerders als juristen werk opquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:44 schreef bork het volgende:
[..]
Weet die koekebakker hoe het met Stasi afgelopen is?
Waarom komen die machinisten niet in opstand, werksfeer moet daar wel 0,0 zijn?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar het is tegenwoordig hip om op deze wijze het imago van een bedrijf te controleren. Het levert zowel woordvoerders als juristen werk op
ja, die lezen hier mee en dan gaan ze je op Facebook lopen bedreigen. Heel kinderachtig allemaal eigenlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:42 schreef bork het volgende:
[..]
en niemand die dat durft te zeggen en/of te lekken, in wat voor land leven wij tegenwoordig, DDR van 1988?!
Heeft de NS/Hispeed een Stasi-afdeling sinds de ingebruikname van de HSL?
En als je er een keer aan toekomt is je baanvakbekendheid bagger omdat je al een paar maanden niet meer op dit stuk hebt gereden?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:49 schreef bork het volgende:
-wat je wil, een trein besturen daar kom je bijna niet aan toe?!
Niet dat dat enig gewenst resultaat oplevert trouwens, maar dat geheel terzijdequote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar het is tegenwoordig hip om op deze wijze het imago van een bedrijf te controleren.
En dingen roepen over imagoschade. Alsof iemand hun eigen akties kan overtreffenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, die lezen hier mee en dan gaan ze je op Facebook lopen bedreigen. Heel kinderachtig allemaal eigenlijk
als de dodo rijdt dan schijnt het best een aardige trein te zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:49 schreef bork het volgende:
[..]
Waarom komen die machinisten niet in opstand, werksfeer moet daar wel 0,0 zijn?
-Brak materiaal
het is helaas wel de kant die we meer en meer opgaan. Censuur en privacyschending van de consumentquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat dat enig gewenst resultaat oplevert trouwens, maar dat geheel terzijde
Ik heb een aantal keer in dat ding gezeten en ik vind het niets meer dan een opgevoerde SLT. Niets meer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als de dodo rijdt dan schijnt het best een aardige trein te zijn
Geen rijvaardig materieel in België lijkt wel..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:44 schreef James1988 het volgende:
twitter:StationschefBMO twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 20:43:53Alvast 1 info voor morgenvroeg#fyra 9201 (Bxl 6u18 A’dam 8u19) en 9209 (Bxl 8u16 A’dam 10u19) zullen niet rijden#nmbs reageer retweet
En dan is er niks aan de hand. Maar zodra NS vertraging heeft is er paniek in heel het land.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, teringlijers, gewoon heel zoetermeer afknippen van den haag
Mijn langste filmpjes waren 20 minuten ofzo in Istanbul, Turkije. Toen wilde mn DSLR graag even uit om af te koelen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:51 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Heimelijk vieze filmpjes maken? Voor andere gevallen niks mis met meerdere shots toch
Overigens gaat mijn (canon) dslr gewoon door met opnemen na 4gb gefilmd te hebben, hij splitst de bestanden dan op. Na 30 minuten weet ik niet, zo lang hebben mijn shots nooit geduurd.
De tyfus.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva gaat echt niet naar Nijmegen met die dingen reizen
ik ga m wel eens uittesten als ze een fatsoenlijke dienstregeling kunnen rijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keer in dat ding gezeten en ik vind het niets meer dan een opgevoerde SLT. Niets meer.
Kijk, NS, een stuk techniek met een voorkeur voor lage temperaturenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:02 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mijn langste filmpjes waren 20 minuten ofzo in Istanbul, Turkije. Toen wilde mn DSLR graag even uit om af te koelen.
Ik hecht toch meer waarde aan het oordeel van de machinisten dan die van een domme onwetende huppelkut uit Den Haag die achter haar bureautje denkt dat er geen onveilige situaties ontstaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:04 schreef b2py het volgende:
'Hogere maximumsnelheid treinen niet onveilig'
AMSTERDAM - Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld (PvdA) ontkent dat de hogere snelheid waarmee treinen stations binnenrijden leidt tot onveiligheid op het spoor.
Dat zei ze dinsdag tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer. Machinisten uitten maandag in de Volkskrant hun zorgen over de snelheidsverhoging.
"De Inspectie Leefomgeving en Transport ziet toe op de veiligheid", zei Mansveld. "Ik denk niet dat er onveilige situaties zijn."
Vakbond FNV Spoor luidde maandag de noodklok over de snelheid van treinen bij stations. Die ligt bij de meeste stations nu op maximaal 40 kilometer per uur, maar is bij sommige stations verhoogd naar 60 of 80 kilometer.
Vertrouwen
Een machinist vergeleek het Nederlande spoor in de Volkskrant met ‘een bananenrepubliek met een kerncentrale'.
VVD-Kamerlid Betty de Boer zei het ‘hoogst curieus' te vinden dat de machinisten hun zorgen via de media naar buiten brengen. Volgens haar is dat niet goed voor het vertrouwen van reizigers, die zo ‘de stuipen op het lijf wordt gejaagd'. Volgens haar handelt FNV Spoor niet in het belang van de reizigers.
Mansveld antwoordde dat het iedereen vrijstaat om te communiceren hoe hij wil. Wel zei ze dat het wellicht beter was als de machinisten eerst met de directie van de NS een gesprek hadden gevoerd.
Bron
Vandaag heeft Fyra 9256 gereden, en is in Vorst gestald. Fyra 9256 is niet meer gaan keren als 9257 terug. Zo zou de planning moeten zijn. Deze Fyra zou dan voor 9201 ev gebruikt worden. Als het meezit gaat 9201 dus gewoon rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen rijvaardig materieel in België lijkt wel..
Die jurist weet, als hij tenminste zijn diploma niet bij de cornflakes heeft ontvangen, ook wel dat het alleen maar bangmakerij is die de gang naar de rechter nooit overleeft. Maar je staat versteld bij hoeveel mensen het werkt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die jurist is volgens mij net zo goed als die V250, want zelfs ik kan met mijn 4 jaar MAVO vertellen dat de rechter de man in een eventuele zaak recht in zijn bek uitlacht.
Intimidatie. Hey, de DDR heeft het er 28 jaar op uitgehoudenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die jurist weet, als hij tenminste zijn diploma niet bij de cornflakes heeft ontvangen, ook wel dat het alleen maar bangmakerij is die de gang naar de rechter nooit overleeft. Maar je staat versteld bij hoeveel mensen het werkt.
Mwoah...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Aether het volgende:
Actie Frankrijk bij NS HiSpeed. Zijn dit echt interessante prijzen?
http://www.nshispeed.nl/nl/ns-hispeed-treinen/tgv-naar-frankrijk
quote:Ontdek of uw favoriete Franse bestemming tegen dit actietarief op de gewenste reisdatum beschikbaar is
De RIAA en MPAA nog een stuk langer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Intimidatie. Hey, de DDR heeft het er 28 jaar op uitgehouden
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft Fyra 9256 gereden, en is in Vorst gestald.
Diverse machinisten hebben online het artikel, geheel terecht als onzin afgedaan. Daarnaast voldoen de huidige sporenlayouts vaak niet aan de laatste veiligheidsnormen maar voldoen ze minimaal grotendeels wel na de aanpassing. Het is echt een verschrikkelijk stukje gebakken lucht van FNV-spoor en ik ben echt benieuwd wat hun doel is van het verspreiden van dit soort onzin. Sowieso heb ik als vakbondsbuitenstaander een hogere pet op van de VVMC dan van FNV-spoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik hecht toch meer waarde aan het oordeel van de machinisten dan die van een domme onwetende huppelkut uit Den Haag die achter haar bureautje denkt dat er geen onveilige situaties ontstaan.![]()
Toppiequote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:36 schreef b2py het volgende:
Kabeldief geraakt door politiekogel in Jamioulx
Bij de interventie van de spoorwegpolitie na de kabeldiefstal in Jamioulx (provincie Henegouwen) werd één verdachte geraakt door een politiekogel. Dat bevestigt een gerechtelijke bron. Het treinverkeer tussen de stations van Charleroi-Zuid en Walcourt (lijn 132) verloopt intussen opnieuw normaal, meldt Frédéric Sacré, een woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel.
Toen de spoorwegpolitie vanmorgen rond 5.30 uur op de plaats van de diefstal aankwam, ontdekte ze een verdachte bestelwagen die met gedoofde lichten reed. Wanneer de agenten de weg wilde barricaderen, reden de daders in volle vaart in hun richting. Een van de agenten loste een waarschuwingsschot en raakte de bestuurder van de bestelwagen.
De drie verdachten, die afkomstig zijn uit Oost-Europa, werden opgepakt en zijn ondervraagd. De gewonde is overgebracht naar het ziekenhuis van Montigny-le-Tilleul.
Het parket van Charleroi heeft de drie naar de onderzoeksrechter verwezen, en het parket vraagt hun aanhouding. Volgens de eerste elementen uit het onderzoek van de ballistisch expert handelde de agent uit wettige zelfverdediging.
Bron
precies. Ze zullen echt geen hogere snelheden toestaan als het niet veilig is. De veiligheidsinstanties kijken echt wel over de schouders van ProRail en de aannemers mee bij de aanpassingen die hiervoor benodigd zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Diverse machinisten hebben online het artikel, geheel terecht als onzin afgedaan. Daarnaast voldoen de huidige sporenlayouts vaak niet aan de laatste veiligheidsnormen maar voldoen ze minimaal grotendeels wel na de aanpassing. Het is echt een verschrikkelijk stukje gebakken lucht van FNV-spoor en ik ben echt benieuwd wat hun doel is van het verspreiden van dit soort onzin. Sowieso heb ik als vakbondsbuitenstaander een hogere pet op van de VVMC dan van FNV-spoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |