En het varkensneusje is geen optie?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:23 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk komt dat omdat Fyra Breda ook al de hele dag een zooi is.
Dat ding zit al stampvol. Daar nog eens de inhoud van een V250 bijproppen is onmenselijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het varkensneusje is geen optie?
Nou en? Mensen 3 uur vasthouden op 10 minuten lopen van Utrecht Overvecht is ook geen probleemquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ding zit al stampvol. Daar nog eens de inhoud van een V250 bijproppen is onmenselijk.
Ik zou van een bedrijfsjurist van het Vaticaan al iets meer onder de indruk zijn. Zeker als ze Facebook weten te vindenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HEE HEE BEN JIJ NOU EEN IMAGO IN DISKREDIET AAN HET BRENGEN??!!
De paus heeft tegenwoordig zelfs Twitter.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou van een bedrijfsjurist van het Vaticaan al iets meer onder de indruk zijn. Zeker als ze Facebook weten te vinden.
Okee. Blijkbaar staan er permanent een stuk of 10 bussen paraat voor dit doel, in Roosendaal? Inclusief chauffeurs? Okee, kan zo zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
Met een bus kun je die mensen tenminste nog wat comfort bieden. Is ook wat waard
Ach tjeetje, wie had dat gedacht?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
Ook morgen aangepaste dienstregeling, zie ns.nl.
Iedereen die dit niet zag aankomen mag zijn hand opstekenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef James1988 het volgende:
Ook morgen aangepaste dienstregeling, zie ns.nl.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die dit niet zag aankomen mag zijn hand opsteken.
quote:
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee. Blijkbaar staan er permanent een stuk of 10 bussen paraat voor dit doel, in Roosendaal? Inclusief chauffeurs? Okee, kan zo zijnPrettig geregeld wel
. Wordt dat geld van die enorm gestegen ticketprijzen iig nuttig besteed
![]()
Misschien moet NS Hispeed dan maar in busreizen gaan, kunnen ze tenminste nog ietsquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef greavy het volgende:
[..]
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.
Busdienst schijnt de hele dag al soepel te verlopen.
Bovendien heeft Melanie bewezen meer affiniteit met het verhogen van de snelheid op de wegquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien moet NS Hispeed dan maar in busreizen gaan, kunnen ze tenminste nog iets
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef greavy het volgende:
[..]
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.
Busdienst schijnt de hele dag al soepel te verlopen.
Tsja, zo komen we er wel. Dus je wordt met een binnenlandse trein naar Roosendaal gestuurd, daar hoor je dat er in Breda bussen voor Antwerpen klaarstaan, en je had een gloeiend duur kaartje geboekt voor Brussel. Okeequote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
@NSHispeed_info weet het ook niet meer.twitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 15:16:53#Fyra Brussel 9248: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 15:41 kan door materieelproblemen niet rijden. Reis met binnenlandse (1/2) reageer retweet
Op de stations werd tot op heden via Breda omgeroepentwitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 15:16:52treinen naar Roosendaal en stap in Roosendaal over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antw. naar Brussel met Intercitytrein. (2/2) reageer retweet
http://www.ns.nl/quote:Storingen en werkzaamheden op dit moment
Er zijn op dit moment geen storingen of werkzaamheden.
Dat moet toch haast wel een fout op de website zijn? Het sneeuwt goddommequote:
"Toen ik een zitplaats reserveerde, had ik de kleine lettertjes moeten lezen..."quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Tsja, zo komen we er wel. Dus je wordt met een binnenlandse trein naar Roosendaal gestuurd, daar hoor je dat er in Breda bussen voor Antwerpen klaarstaan, en je had een gloeiend duur kaartje geboekt voor Brussel. Okee
Op moment van schrijven leek het erop dat er morgen gewoon gereden zou worden. ;-)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach tjeetje, wie had dat gedacht?
b2py niet iig
Nee daar leek het niet op. Iedereen wist ook toen al dat het zou blijven sneeuwen en vriezen namelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Op moment van schrijven leek het erop dat er morgen gewoon gereden zou worden. ;-)
Je kan nu nog steeds kaartjes met zitplaatsreservering kopen voor treinen waarvan al bekend is dat ze uitvallen / worden vervangen door een bus. Ben benieuwd onder welke 'kleine lettertjes' dát valt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Toen ik een zitplaats reserveerde, had ik de kleine lettertjes moeten lezen..."
Jep, staat nu ook op ns.nlquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, ook morgen uitgedund. Ik zie zojuist het persbericht binnenkomen.
[edit] spuit 11, James1988 was me voorquote:Vandaag én morgen landelijk aangepaste dienstregeling
Ook voor morgen wordt winters weer met strenge vorst verwacht. Dit kan het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en Prorail uit voorzorg ook op woensdag 16 januari de dienstregeling op een aantal trajecten aan. Houdt u rekening met mogelijk een langere reistijd, vaker overstappen en drukte in de trein.
De aanpassingen voor woensdag 16 januari worden op dit moment in de Reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen wij dit hier melden. Ondanks de aanpassingen kunnen zich op de dag verstoringen voordoen. Plan uw reis daarom altijd kort voor vertrek.
Is allebei even snel dus dat kan de reden niet zijn. Veel logischere verklaring: Amsterdam-Breda is sneller dan Amsterdam-Roosendaal. Als die Fyra van Breda naar Amsterdam tenminste wel rijdt, wat die vandaag dus niet doet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef greavy het volgende:
in Breda. De bussen rijden Breda-Antwerpen, omdat dat sneller is als Roosendaal-Antwerpen.
Precies, daar stel ik me dus ook vast op in idd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:45 schreef zoem het volgende:
Ik zie de bui al hangen, tot het einde van de week met een kreupele drgl
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:45 schreef Piles het volgende:
Hoeveel kans zou ik hebben om me zo op Amsterdam zuid in een sprinter naar almere te proppen? Ik denk er over om met de metro naar centraal te gaan. Met de intercity ben ik dan net zo snel, in theorie.
Morgen gewoon weer met de auto, kan ik maar 1 kant
als het even kan schrappen ze die dingenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch?
vorige keer sneeuwde het op 3 feb, en werd het vervolgens op 4 feb een nog grotere klerezooi dan de dag ervoorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
jammer dat ze weer voor de veilige manier kiezen. met iets meer ambitie had alles morgen weer normaal gereden. Het is niet dat er nu nog veel meer sneeuw bij zal gaan vallen.
Klerezooi, klerezooiquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
vorige keer sneeuwde het op 3 feb, en werd het vervolgens op 4 feb een nog grotere klerezooi dan de dag ervoor
Wel 12 rode puntjesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klerezooi, klerezooioverdrijf niet zo man
[ afbeelding ]
Hier. Geen enkel traject rood
Ja, best wel, volgens mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Aether het volgende:
Actie Frankrijk bij NS HiSpeed. Zijn dit echt interessante prijzen?
http://www.nshispeed.nl/nl/ns-hispeed-treinen/tgv-naar-frankrijk
Uiteraard, niet vandaag...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er gaan gewoon IC's van Amsterdam Zuid naar Almere tegenwoordig toch?
Strenge vorst?quote:122 Teletekst di 15 jan
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` De NS laat ook morgen minder treinen
rijden.Volgens de NS gebeurt dat uit
voorzorg,omdat er opnieuw winters weer
wordt verwacht,met strenge vorst.Op
veel trajecten rijden de treinen minder
vaakr.Vandaag vielen de problemen
mee,zegt de NS,dankzij de aangepaste
dienstregeling.
Nergens strenge vorstquote:704 Teletekst di 15 jan
W E E R vooruitzichten
***************************************
Tot en met zondag
Komende dagen af en toe een sneeuwbui,
maar ook droge perioden.Soms wat zon.
Temperatuur zowel overdag als 's nachts
onder het vriespunt.Tegen het weekend
weer toenemende sneeuwkansen.
***************************************
wo do vr za zo
zon % 40 35 35 30 30
kans op
neersl. % 35 35 35 55 60
min.temp. -6 -7 -7 -6 -7
max.temp. -2 -2 -2 -2 -2
wind
-richting NO NO ZO O ZO
-kracht 3 3 3 3 4
***********www.weeronline.nl **********
weerrapport nieuws index sport
En dat is weer een goede reden om met een aangepaste dienstregeling te rijden. Wat als een mooi masker kan dienen.quote:
Leuk die klachten van Almere Buiten dat de sprinters zo vol zaten. Hoe denk je dat het nu is, zonder intercitysquote:
Tsja, de ANWB zegt dat het ook weer wat verwacht, dus mag de NS ook:quote:
Het KNMI zegt juist weer wat anders, alleen het binnenland kan sneeuw verwacht muz NH.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, de ANWB zegt dat het ook weer wat verwacht, dus mag de NS ook:
Woensdagochtend
Normale spits. Het blijft vrijwel droog, alleen de kustgebieden maken kans op sneeuw.
Ik heb er nog eentje van 3 februari van toen, maar kan hem niet meer vinden..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klerezooi, klerezooioverdrijf niet zo man
[ afbeelding ]
Hier. Geen enkel traject rood
twitter:StationschefBMO twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 17:07:37Effectief: GEEN ENKELE #Fyra zal nog rijden vandaag. Reizigers met 45XX-reeks tot in ESSEN, daar pendelbussen naar Roosendaal#nmbs reageer retweet
Dat is het dus ook, voor deze werkweek. Totaal geen enkele reden voor aangepaste dienstregeling morgen. Of er in het weekend weer sneeuw komt boeit niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:11 schreef b2py het volgende:
Hier trouwens weer weerman b2py.
Jullie dachten dat dit het einde van de sneeuwbonanza was?
Alles wat in Dagplan aangepast wordt staat sowieso verneukt op de TBP's.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:24 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan moeten de systemen geüpdatet worden. In het digitale tijdperk is dergelijke inflexibiliteit onacceptabel. Het gaat gewoon om de naam op de borden te veranderen voor de duidelijkheid van de reiziger, of ander ten minste een opmerking in de zin van "Rijdt niet naar Heerlen maar naar Maastricht" in plaats van "Rijdt door naar Maastricht"/"Rijdt niet verder dan Maastricht". Maar eigenlijk zou zelfs dat halfbakken zijn.
Hoe kan dat nou? De overheveling van de informatievoorziening van ProRail naar NS zou toch hét recept zijn voor goede informatievoorziening in dit soort gevallen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles wat in Dagplan aangepast wordt staat sowieso verneukt op de TBP's.
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? De overheveling van de informatievoorziening van ProRail naar NS zou toch hét recept zijn voor goede informatievoorziening in dit soort gevallen?
Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor).quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.
De systemen weten in dit geval trein nummer xxx van Amsterdam naar Heerlen, via die en die stations. Als Dagplan dan de bestemming aanpast naar Maastricht ziet het systeem dat als een via bestemming. Hierdoor krijg je de berichten "Rijdt via een andere route". Op de actuele vertrektijden ziet het er overigens altijd beter uit dan op stations en TBP's.
Sorry hoor, maar daar kwam je in 1982 nog mee weg. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
Omdat de systemen dat niet kunnen behappen.
Werkzaamheden worden niet aangepast door Dagplan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik kan me toch herinneren dat de trein die naar Heerlen / Maastricht ging eind vorig jaar bij werkzaamheden in z'n geheel doorreed naar Maastricht, en dat het voor het eerst duidelijk stond aangegeven op de digitale borden (dus: eindbesteming Maastricht, in plaats van dat er nog steeds stond eindbestemming Heerlen / Maastricht zoals altijd daarvoor).
Toen dacht ik: hé, dat InfoPlus wordt kennelijk steeds meer in gebruik genomen! Maar zoals ik het begrijp zijn er nog genoeg stappen te zetten.
Schande!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Het randstadrail netwerk tussen Den Haag C en Leidschenveen (lijn 3, 4 en E) ligt op zijn gat door bevroren wissels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |