Jep, DH-Rdam-Dordrecht is uitgedund, terwijl er nog geen vuiltje aan de lucht is en het vriest op het moment niet.quote:
quote:Tussen Den Haag C en Dordrecht rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Spitspendels denk ik?quote:Op maandag 3 december 2012 07:05 schreef b2py het volgende:
Het is al raak rond rdam
- minder treinen rdam - vlaardingen
Mwah.quote:Op zondag 2 december 2012 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De verwachting is dat het in het westen bij natte sneeuw blijft.
Ondertussen zijn er al winterscenario's opgestart bjj het spoor, ingaande morgenochtend 05.00 uur. Geen maatregelen die invloed hebben op de dienstregeling overigens.
quote:AMSTERDAM - In Zuid-Holland, met name in de regio Rotterdam, rijden maandagochtend minder treinen. De Nederlandse Spoorwegen en Prorail hebben de dienstregeling vanwege het winterse weer 'preventief aangepast'. Dat meldde Prorail.
"Het gaat om een voorzorgsmaatregel", benadrukt een woordvoerder. "Het geeft ons de ruimte om problemen, zoals wisselstoringen, snel en goed op te lossen."
In Delft is het alleen maar natte sneeuw momenteel, niks boeiends dus. Geen extreem winters weer.quote:Op maandag 3 december 2012 10:03 schreef remcoP het volgende:
http://buienradar.nl/verwachting-3-uur
Er valt niet eens iets in Rotterdam.
Die 3uurs verwachting moet je niet naar kijken.quote:Op maandag 3 december 2012 10:03 schreef remcoP het volgende:
http://buienradar.nl/verwachting-3-uur
Er valt niet eens iets in Rotterdam.
Meen je nietquote:Op maandag 3 december 2012 07:53 schreef James1988 het volgende:
De TPB's te Rotterdam Centraal melden over de geschrapte treinen: "i.v.m. verwacht weer"
Ook in de 2-uurs verwachting is de neerslag over een half uur wegquote:Op maandag 3 december 2012 10:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die 3uurs verwachting moet je niet naar kijken.
3cm sneeuw? Nee.quote:ProRail en NS kondigden eerder aan dat ze de dienstregeling aanpassen bij winters weer: wanneer er kans is op minstens 3 centimeter sneeuw of 10 graden vorst.
Episch gefaal om niets. Op dag 1.quote:"Het gaat om een voorzorgsmaatregel", benadrukt een woordvoerder. "Het geeft ons de ruimte om eventuele problemen met wisselstoringen en gestrande treinen, snel en goed op te lossen."
Maandag rijden in elk geval de hele ochtend minder treinen tussen Den Haag en Dordrecht, tussen Rotterdam en Gouda en tussen Rotterdam en Utrecht. "Het komt globaal neer op een halvering van het aantal sprinters en intercity's."
twitter:NSCommunicatie twitterde op zondag 02-12-2012 om 20:56:39Er is sneeuw voorspeld, u maakt dus weer kans op gratis koffie en een luxueus treinreisarrangement met veldbedovernachting in een sporthal! reageer retweet
quote:Op maandag 3 december 2012 10:30 schreef dennistd het volgende:
twitter:NSCommunicatie twitterde op zondag 02-12-2012 om 20:56:39Er is sneeuw voorspeld, u maakt dus weer kans op gratis koffie en een luxueus treinreisarrangement met veldbedovernachting in een sporthal! reageer retweet
zijn we helaas wel gewend toch?quote:Op maandag 3 december 2012 10:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En ze snijden nog in een regio waar niets bijzonders verwacht wordt ook...
Ik snap het wel, maar of de rest het ook snap weet ik nietquote:Op maandag 3 december 2012 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is een satirisch account waar NS niks mee te maken heeft. Zie het gespiegelde logo. Dat snap je zelf ook wel. Toch?
Kortom, je moet wel suïcidaal zijn om te proberen vanavond naar Vorden op en neer te komen.quote:Op maandag 3 december 2012 10:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja dat jij het snapt weet ikquote:Op maandag 3 december 2012 10:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar of de rest het ook snap weet ik niet
Van mijn trein ging wel de pantograaf stuk vanmorgen.quote:Op maandag 3 december 2012 10:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Jou persoonlijk verwijt ook niemand ietsquote:Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, just so you know: ik ga deze winter (opnieuw) niet proberen genomen of te nemen wintermaatregelen te verdedigen. Wij zijn het ook niet met alle beslissingen eens, maar hebben niet veel keus.
Maar goed, ik lees wel vaker wat selectief mee hier.
mja, je wordt gewoon geacht uit te voeren wat gevraagd of opgedragen is. Dus aan jou en je collega's die de treindienst in de gaten moeten houden kunnen op dit gebied geen verwijten worden gemaakt.quote:Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, just so you know: ik ga deze winter (opnieuw) niet proberen genomen of te nemen wintermaatregelen te verdedigen. Wij zijn het ook niet met alle beslissingen eens, maar hebben niet veel keus.
Maar goed, ik lees wel vaker wat selectief mee hier.
Tsja, wat wil je, met mega ijsblokken die zicht rondom de bovenleiding afgezet hebben.quote:Op maandag 3 december 2012 10:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van mijn trein ging wel de pantograaf stuk vanmorgen.
Ik had eerder verwacht dat ze gezien het kaartje op KNMI.nl rond Utrecht zouden snijden. Maar dat kan natuurlijk niet....quote:Op maandag 3 december 2012 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn we helaas wel gewend toch?
Tsja, wat moet je anders zeggen he.quote:@JustJolein dat spoor, overigens net als weg- en vliegverkeer, kwetsbaar blijft voor weer. Aanpassing in de dienst is dan ook preventief. 4 minuten geleden
@JustJolein we bereiden ons vanzelfsprekend maximaal voor, maar dat zul je ons niet snel hebben horen zeggen. We realiseren ons terdege... 4 minuten geleden
@JustJolein we rijden iets aangepast om zo iedereen voorspelbaar en netjes op de bestemming te brengen 13 minuten geleden
Captain obvious is obviousquote:Op maandag 3 december 2012 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat jij het snapt weet ikIk legde het even uit voor die figuur onder je
Ja, maar dat moet al jaren. En wat zien we? Het gaat elk jaar slechter. In 2009 liep het vast, maar pas NADAT het flink gesneeuwd en gevroren had. Nu allemaal gehuil over "preventief" en "voorzorgsmaatregelen". Wie zit daar op te wachten?quote:
Eerst vonken, toen uitval airco, dan weet je hoe laat het is. Gelukkig heeft een trein twee stroomafnemers (aldus de machinist). Het was een VIRM4 waarvan de panto automatisch zakt als ie stuk gaat. Mazzeltje, slechts +30.quote:Op maandag 3 december 2012 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, wat wil je, met mega ijsblokken die zicht rondom de bovenleiding afgezet hebben.
ik ben iig voorstander van het zo lang mogelijk doorrijden en dan via de bijsturing besluiten of bepaalde treinen wel of niet gaan rijden mocht blijken dat er toch gesneden moet worden in de dienstregelingquote:Op maandag 3 december 2012 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet al jaren. En wat zien we? Het gaat elk jaar slechter. In 2009 liep het vast, maar pas NADAT het flink gesneeuwd en gevroren had. Nu allemaal gehuil over "preventief" en "voorzorgsmaatregelen". Wie zit daar op te wachten?
Er is gewoon niks aan de hand en men durft niet zijn normale werk te doen. Heel teleurstellend dit. Kan ook absoluut geen begrip voor bestaan wat mij betreft. En dat op letterlijk de eerste dag dat de temperaturen naar het vriespunt gaan. ZO hard falen, dat is toch ook een bepaalde vaardigheid. Ik bedoel, je moet het maar kunnen.
Jeejtwitter:NS_online twitterde op maandag 03-12-2012 om 11:14:03Beperkingen door weersomstandigheden voorbij. Treindienst normaal om 11:30 uur. http://t.co/z23egl7C #rtd reageer retweet
Oh, dat met dat luchtslangetje door dat schuitjequote:Op maandag 3 december 2012 11:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eerst vonken, toen uitval airco, dan weet je hoe laat het is. Gelukkig heeft een trein twee stroomafnemers (aldus de machinist). Het was een VIRM4 waarvan de panto automatisch zakt als ie stuk gaat. Mazzeltje, slechts +30.
Ja. PROBEER het op z'n minstquote:Op maandag 3 december 2012 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben iig voorstander van het zo lang mogelijk doorrijden en dan via de bijsturing besluiten of bepaalde treinen wel of niet gaan rijden mocht blijken dat er toch gesneden moet worden in de dienstregeling
Ja, dat. Dat filmpje schijnt de eerste proefrit te zijn geweest op een vers geëlektrificeerd baanvak...quote:Op maandag 3 december 2012 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dat met dat luchtslangetje door dat schuitje![]()
Zodat je niet meteen tegen dit soort grappen aan loopt:
Sneeuw in de server?quote:Op maandag 3 december 2012 11:23 schreef V2 het volgende:
Ik kan verklappen dat zelfs de kantoorautomatisering last heeft van de sneeuw
Nou... als je het commentaar leest staat er dat het een onderdeel van een test is om het nut aan te tonen van zo'n meelopend luchtslangetjequote:Op maandag 3 december 2012 11:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat. Dat filmpje schijnt de eerste proefrit te zijn geweest op een vers geëlektrificeerd baanvak...
Het probleem is, als je halverwege de dag besluit de helft van de treinen op te heffen dat je de bijsturing meteen een buffer-overflow geeft omdat een enorm aantal personeelsdiensten gerepareerd moet worden. Het gaat dan voornamelijk om het opheffen van treinen die de verbinding tussen twee overstappen van het personeel verzorgen. Snijden in een IC Rotterdam-Amersfoort is bijvoorbeeld erg gevaarlijk voor de personeelsdiensten. Je hoeft er dan nog maar een klein wisselstorinkje bij te hebben voor je een meltdown krijgt.quote:Op maandag 3 december 2012 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben iig voorstander van het zo lang mogelijk doorrijden en dan via de bijsturing besluiten of bepaalde treinen wel of niet gaan rijden mocht blijken dat er toch gesneden moet worden in de dienstregeling
Rijdt Arriva-personeel gedurende de dag op allemaal verschillende lijnen of rijden ze ook wel dagen achter elkaar op dezelfde lijn?quote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat effect zie je bij Arriva op de Noordelijke lijnen heel mooi, maar dan op kleinere schaal. Als we een verstoring hebben tussen Groningen en Leeuwarden, krijgen we vanaf een half uurtje later problemen richting bijvoorbeeld Nieuweschans en Stavoren, omdat het personeel niet meer op de juiste plek staat.
De bommenwerper van 12:02 rijdt vandaag nietquote:Op maandag 3 december 2012 12:05 schreef Monopoly het volgende:
Sirenes gingen hier niet af in Den Haag.
Ik zie het, dat is wat anders dan ik ooit gehoord heb...quote:Op maandag 3 december 2012 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou... als je het commentaar leest staat er dat het een onderdeel van een test is om het nut aan te tonen van zo'n meelopend luchtslangetje
Was een 'verdacht' pakketje gevonden te Amstel.. Ging maar net goed met onze excursie..quote:Op maandag 3 december 2012 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De bommenwerper van 12:02 rijdt vandaag niet
Zoals de reizigers in Limburg Veolia hebben afgestraft bijvoorbeeld? Nee, daar is het beter op gewordenquote:Op maandag 3 december 2012 10:11 schreef lyolyrc het volgende:
Zolang reizigers NS daarvoor niet afstraffen...
Op dat soort dagen moet je standaard met een aangepaste personeelsdienst rijden zonder dat de dienstregeling anders wordt. Het vergt de inzet van ongeveer 5% extra personeel (zie het onderzoek van Voor beter OV), maar het voorkomt dat een storing de zaak uit de hand laat lopen omdat er geen personeel op de juiste plaats voorhanden is.quote:Op maandag 3 december 2012 11:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is, als je halverwege de dag besluit de helft van de treinen op te heffen dat je de bijsturing meteen een buffer-overflow geeft omdat een enorm aantal personeelsdiensten gerepareerd moet worden. Het gaat dan voornamelijk om het opheffen van treinen die de verbinding tussen twee overstappen van het personeel verzorgen. Snijden in een IC Rotterdam-Amersfoort is bijvoorbeeld erg gevaarlijk voor de personeelsdiensten. Je hoeft er dan nog maar een klein wisselstorinkje bij te hebben voor je een meltdown krijgt.
Dat voorkom je als je de hele dag een aangepaste dienstregeling rijdt omdat je dan al vanaf het begin met aangepaste personeelsroosters rijdt. Het probleem is dat het middel dan erger wordt dan de kwaal.
Bovendien is het rondje om de kerk helemaal niet waarneembaar als je maar vijf meter zicht hebtquote:Op maandag 3 december 2012 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat soort dagen moet je standaard met een aangepaste personeelsdienst rijden zonder dat de dienstregeling anders wordt.
ze rijden gedurende de dag op meerdere lijnen. Afwisseling is er dus welquote:Op maandag 3 december 2012 12:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rijdt Arriva-personeel gedurende de dag op allemaal verschillende lijnen of rijden ze ook wel dagen achter elkaar op dezelfde lijn?
quote:Op maandag 3 december 2012 12:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bovendien is het rondje om de kerk helemaal niet waarneembaar als je maar vijf meter zicht hebt.
Het probleem is denk ik ook dat NS dat personeel niet heeft. Al is een oplossing denk ik ook best maakbaar. Meer personeel met een dubbelfunctie op kantoor/administratie en op de trein. Dan kan je bij verwacht slecht weer wat makkelijker opschakelen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat soort dagen moet je standaard met een aangepaste personeelsdienst rijden zonder dat de dienstregeling anders wordt. Het vergt de inzet van ongeveer 5% extra personeel (zie het onderzoek van Voor beter OV), maar het voorkomt dat een storing de zaak uit de hand laat lopen omdat er geen personeel op de juiste plaats voorhanden is.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bovendien is het rondje om de kerk helemaal niet waarneembaar als je maar vijf meter zicht hebt.
Er is een Leeuwarder ploeg en een Groninger ploeg. Meestal rijdt een Groninger niet naar Harlingen of Stavoren en een Leeuwarder niet naar Nieuweschans, Veendam, Delfzijl of Roodeschoolquote:Op maandag 3 december 2012 12:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rijdt Arriva-personeel gedurende de dag op allemaal verschillende lijnen of rijden ze ook wel dagen achter elkaar op dezelfde lijn?
Ik snap dat ze niet een heel jaar op hetzelfde traject willen rijden, maar een X aantal dagen per jaar zou toch geen probleem moeten zijn...quote:Op maandag 3 december 2012 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, ik begrijp niet wat er zo erg is aan het Rondje om de Kerk, maar er wordt overal gedaan alsof dat het einde van de wereld zou betekenen.
dat zou een oplossing kunnen zijn ja. Vooral in de Randstad is dan op dit soort dagen behoefte aan meer personeelquote:Op maandag 3 december 2012 12:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik ook dat NS dat personeel niet heeft. Al is een oplossing denk ik ook best maakbaar. Meer personeel met een dubbelfunctie op kantoor/administratie en op de trein. Dan kan je bij verwacht slecht weer wat makkelijker opschakelen.
De Groninger machinisten rijden de Groninger baanvakken+Leeuwarden+Leer en de Leeuwarder machinisten rijden de Friese baanvakken+Roodeschool. Je zat dus aardig in de goede richting! Donderdag voorlopig helaas mijn laatste dienst op de Groninger baanvakken.quote:Op maandag 3 december 2012 12:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er is een Leeuwarder ploeg en een Groninger ploeg. Meestal rijdt een Groninger niet naar Harlingen of Stavoren en een Leeuwarder niet naar Nieuweschans, Veendam, Delfzijl of Roodeschool
Maar GekkeHaan kan dat vast veel beter uitleggen.
Daarbij komt toch weer een bepaald gevaar om de hoek kijken. Ondanks dat je als machinist niet mag uitgaan van een verwachtingspatroon zijn er machinisten waar dit wel gebeurd. Als dan ook maar één factor anders is dan anders ga je keihard op je bek. Afwisseling is daarom imho beter. Dat houd je veel scherper!quote:Op maandag 3 december 2012 12:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik snap dat ze niet een heel jaar op hetzelfde traject willen rijden, maar een X aantal dagen per jaar zou toch geen probleem moeten zijn...
Donderdag heb ik van zes tot twee Lauwers en Oost-Groningen, dus misschien spreek ik je dan nog wel.quote:Op maandag 3 december 2012 13:06 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
De Groninger machinisten rijden de Groninger baanvakken+Leeuwarden+Leer en de Leeuwarder machinisten rijden de Friese baanvakken+Roodeschool. Je zat dus aardig in de goede richting! Donderdag voorlopig helaas mijn laatste dienst op de Groninger baanvakken.
Nee hoorquote:Op maandag 3 december 2012 13:05 schreef ArnosL het volgende:
In Overijssel sneeuwt het nog behoorlijk hard.
Precies. Dus geen enkel probleem voor een paar keer per jaar.quote:Op maandag 3 december 2012 13:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een menselijke factor. Je beschermt jezelf tegen oververmoeidheid door bepaald standaardgedrag te ontwikkelen. Dit kan je ondervangen door fysieke en auditieve handelingen te koppelen aan de waarneming. Zo kan je jezelf controleren. Dat doen ze in Japan ook en daar werkt het geweldig. (Het ziet er alleen wat stompzinnig uit, al is dat vooral een kwestie van gewenning)
Jeej.quote:Op maandag 3 december 2012 11:16 schreef James1988 het volgende:
Jeejtwitter:NS_online twitterde op maandag 03-12-2012 om 11:14:03Beperkingen door weersomstandigheden voorbij. Treindienst normaal om 11:30 uur. http://t.co/z23egl7C #rtd reageer retweet
dan heb je niet goed gekeken. Zag net onderweg naar de supermarkt 2 sneeuwvlokjes dwarrelenquote:Op maandag 3 december 2012 13:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In Groningen is er nog niets. Dat komt mooi uit, we moesten de tuin nog opruimen.
Deventer is de grens Overijssel -Gelderland.quote:Op maandag 3 december 2012 13:14 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Jij woont in Deventer toch? 15 km noordelijker sneeuwt het wel nog
Trouwens..... dit kan jij mij vast wel uitleggen. Wanneer ik met TRDL NCBG en TRDL Groningen te maken krijg snap ik, maar waar liggen de grenzen van bv TRDL Integro en TRDL Oost-Groningen? Dat zijn volgens mij alle TRDL's van Grunn' am I right?quote:Op maandag 3 december 2012 13:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Donderdag heb ik van zes tot twee Lauwers en Oost-Groningen, dus misschien spreek ik je dan nog wel.
Dat kanquote:Op maandag 3 december 2012 13:14 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Jij woont in Deventer toch? 15 km noordelijker sneeuwt het wel nog
die houdt geen rekening met sneeuw.quote:Op maandag 3 december 2012 13:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er klopt trouwens niets van de drukte indicator in de app van NS.
Er stond 1 poppetje voor deze trein maar het is toch echt druk.
Dit is een interessante vraag.quote:Op maandag 3 december 2012 13:19 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Trouwens..... dit kan jij mij vast wel uitleggen. Wanneer ik met TRDL NCBG en TRDL Groningen te maken krijg snap ik, maar waar liggen de grenzen van bv TRDL Integro en TRDL Oost-Groningen? Dat zijn volgens mij alle TRDL's van Grunn' am I right?
Plus de drie poppetjes van de daarvoor "preventief" opgeheven treinen he, die krijg je er gewoon gratis bijquote:Op maandag 3 december 2012 13:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er klopt trouwens niets van de drukte indicator in de app van NS.
Er stond 1 poppetje voor deze trein maar het is toch echt druk.
Klasgenoot van mequote:Op maandag 3 december 2012 13:42 schreef MTL het volgende:
Toevallig vandaag dienst, Monopoly? Volgens mij zag ik net iemand van het STC in de cabine van de DM'90 naar Tiel zitten, kan dat kloppen (@ Arnhem, 13:37)?
Nee man, dan moet je eerst zelf weten waar al je ijzer uithangt. Dat weet NS niet.quote:Op maandag 3 december 2012 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tijd dat de NS ook zoiets invoert.
handig voor op Somda :pquote:Op maandag 3 december 2012 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt zelfs zien wel stelnummer het betreft
Geen 42 hoor, hooguit 30quote:Op maandag 3 december 2012 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
buiten de spitsen staan genoeg schommelboten in Alkmaar. Meer dan waar dan ook in Nederland
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:40:06@NS_online waarom heb ik vanochtend geen NS Alert gehad? reageer retweet
WTF!twitter:NS_online twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:47:25@Thommeh91 Door een verandering in de weersverwachting, konden we pas laat de aanpassing doorvoeren. Alert geven we alleen ruim van te voren reageer retweet
Reisinformatie: Daar doen we alleen aan als we daar gisteren over na hebben kunnen denken.quote:Op maandag 3 december 2012 14:51 schreef b2py het volgende:
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:40:06@NS_online waarom heb ik vanochtend geen NS Alert gehad? reageer retweet
WTF!twitter:NS_online twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:47:25@Thommeh91 Door een verandering in de weersverwachting, konden we pas laat de aanpassing doorvoeren. Alert geven we alleen ruim van te voren reageer retweet
Gisteren was het toch ook "begin december"? Of heb ik wat gemist?quote:Op maandag 3 december 2012 15:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Reisinformatie: Daar doen we alleen aan als we daar gisteren over na hebben kunnen denken.
Gister was het zondag, werken ze niet hèquote:Op maandag 3 december 2012 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gisteren was het toch ook "begin december"? Of heb ik wat gemist?
Oftewel: "Ja we weten dat het aan complexe omlopen ligt maar we doen er niks aan."quote:Op maandag 3 december 2012 15:31 schreef b2py het volgende:
Winterweer: NS en ProRail nemen preventieve maatregelen
[..]
Voorkomen
Er rijden dan minder treinen waarmee we de kans dat het treinverkeer vastloopt verkleinen. Deze aanpassing van de NS dienstregeling heeft geen gevolgen voor andere vervoerders.
Bedoel je qua bedien-/verantwoordelijkheidsgebieden of qua gsm-r?quote:Op maandag 3 december 2012 13:19 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Trouwens..... dit kan jij mij vast wel uitleggen. Wanneer ik met TRDL NCBG en TRDL Groningen te maken krijg snap ik, maar waar liggen de grenzen van bv TRDL Integro en TRDL Oost-Groningen? Dat zijn volgens mij alle TRDL's van Grunn' am I right?
In dat filmpje wat er bij zit wordt op 0:58 even mooi gecorrigeerdquote:Op maandag 3 december 2012 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
we weten nu ook waarom InfoPlus zo vaak in storing ligt. De borden die ProRail gebuikt komen uit Italië
dat vertellen ze hier: http://blog.prorail.nl/ze(...)p-groningen-europark
Nee. Zal wel bekend worden als de rest van het spoor ook weer in gebruik komt, op 10 april.quote:Op maandag 3 december 2012 16:02 schreef DenS het volgende:
Weet iemand de NS dienstregeling tussen Zwolle - Enschede vanaf 10 april als het spoor weer in gebruik is?
hooguit enkele minutenveranderingen tov de dienstregeling die 9 december ingaatquote:Op maandag 3 december 2012 16:02 schreef DenS het volgende:
Weet iemand de NS dienstregeling tussen Zwolle - Enschede vanaf 10 april als het spoor weer in gebruik is?
Maakt dat veel verschil dan?quote:Op maandag 3 december 2012 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bedoel je qua bedien-/verantwoordelijkheidsgebieden of qua gsm-r?
Zwolle-Nijverdal blijft gewoon de op huidige tijden rijden, Enschede-Nijverdal wordt een paar minuten later richting Nijverdal en een paar minuten eerder richting Enschede. Dit omdat de kering in Nijverdal (die zes minuten kost) een kruising wordt die 0 minuten kost.quote:Op maandag 3 december 2012 16:02 schreef DenS het volgende:
Was iets van xx:43 richting Zwolle en xx:44 naar Enschede ofzo. Komt zo vaag bij mij op nuquote:Op maandag 3 december 2012 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zwolle-Nijverdal blijft gewoon de op huidige tijden rijden, Enschede-Nijverdal wordt een paar minuten later richting Nijverdal en een paar minuten eerder richting Enschede. Dit omdat de kering in Nijverdal (die zes minuten kost) een kruising wordt die 0 minuten kost.
Als je nog een spoorboekje van 2006 of zo hebt moet je daar maar in kijken, want die tijden zullen het weer worden.
Als het goed is niet. Maar PSM begon gelijk over gsm-r, vandaar.quote:
Nog nooit. Had ik tijdens de opleiding graag gedaan. Was toen ook de bedoeling, maar is nooit wat van gekomen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Maar PSM begon gelijk over gsm-r, vandaar.
Ben je trouwens wel eens op de post geweest?
Je bent nog welkom hoor. Als je donderdag tijd hebt...quote:Op maandag 3 december 2012 17:34 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Nog nooit. Had ik tijdens de opleiding graag gedaan. Was toen ook de bedoeling, maar is nooit wat van gekomen.
ik weet van nietsquote:Op maandag 3 december 2012 17:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Maar PSM begon gelijk over gsm-r, vandaar.
Mijn dienst begint donderdag om 14:22, dus kan wel iets eerder naar de stad komen. Lijkt me weleens leuk om te kijken hoe het er achter de schermen aan toe gaat.quote:Op maandag 3 december 2012 17:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je bent nog welkom hoor. Als je donderdag tijd hebt...
En tot 8 april ga je maar liftenquote:Nederland en België hebben maandag na 11 jaar gesteggel hun ruzie over een internationale spoorverbinding opgelost.
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft afspraken gemaakt met de Belgische vervoerder NMBS en de NS om voortaan tussen Breda en Antwerpen een hogesnelheidstrein te laten rijden.
De hsl gaat vanaf 8 april acht keer per dag rijden en zal ook het Belgische station Noorderkempen aandoen. De ruzie ontstond omdat België geen geld over had voor een snelle verbinding tussen Den Haag en Brussel, terwijl die wel met Nederland was overeengekomen.
twitter:Min_IenM twitterde op maandag 03-12-2012 om 18:05:30Vanaf 8 april 2013 hogesnelheidstrein Breda-Antwerpen. Zonder toeslag. Zonder reserveringsplicht. Reistijd straks minder dan half uur. reageer retweet
Ik bedoelde Monopoly.quote:
Mooi. Ik ben er tot twee uur. Even aanbellen bij het hek en zeggen dat je voor Wouter komt.quote:Op maandag 3 december 2012 17:38 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Mijn dienst begint donderdag om 14:22, dus kan wel iets eerder naar de stad komen. Lijkt me weleens leuk om te kijken hoe het er achter de schermen aan toe gaat.
Komt dat even mooi uit. Zie ik je dan in ieder geval.quote:Op maandag 3 december 2012 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik bedoelde Monopoly.
[..]
Mooi. Ik ben er tot twee uur. Even aanbellen bij het hek en zeggen dat je voor Wouter komt.
De eerste rit met de Fyra, lachen joh, mag je extragratis met een afgebroken pleedeur overstappen naar mat '64 als ie uitgevallen, isquote:Op maandag 3 december 2012 19:21 schreef greavy het volgende:
Werd tijd.... Ik sla de eerste rit wel over. Neem wel de laatste BNL
Heb je morgen half FOK! aan de deur staanquote:Op maandag 3 december 2012 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mooi. Ik ben er tot twee uur. Even aanbellen bij het hek en zeggen dat je voor Wouter komt.
Donderdag pasquote:Op maandag 3 december 2012 19:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je morgen half FOK! aan de deur staan
En tactisch gezien betekend dat hoop ik dat als ik bier en bradwurst wil ik het nog steeds kan krijgen? Hoop ik?quote:Op maandag 3 december 2012 19:38 schreef dennistd het volgende:
Vanaf zondag verdwijnt de BordBistro uit de Pimpel
Maar hij wordt vervangen door een BordRestaurant: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6176160,6176665
quote:
Had hem net gezien ja, is hij nu uitgebreider aan het woord dan dat korte stukje op Utrecht CS?quote:
En tactisch gezien betekend dat hoop ik dat als ik bier en bradwurst wil ik het nog steeds kan krijgen? Hoop ik?quote:
Maar wat kon hij goed op de roltrap staan hequote:Op maandag 3 december 2012 19:44 schreef ArnosL het volgende:
Nee, nog steeds maar een paar seconden.
Ziet er mooi en fris uit, en de statafels zijn er gelukkig ook nogquote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef dennistd het volgende:
Voor wat plaatjes van het BordRestaurant:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_WRmz.php?lang=en
Het zijn de bovensten
Niet in de camera kijken, niet in de camera kijken!quote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar wat kon hij goed op de roltrap staan he
Lekker!quote:Op maandag 3 december 2012 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker niet. Ook mooi dat er nog een zitje is voor degenen die wat willen drinken
Like Wut?!quote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De gratis extra treinen op nieuwjaarsnacht door Parijs
Dus zondag de nieuwe of de oude? Moet dan in de planning, afscheid of welkom.quote:Op maandag 3 december 2012 19:38 schreef dennistd het volgende:
Vanaf zondag verdwijnt de BordBistro uit de Pimpel
Maar hij wordt vervangen door een BordRestaurant: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6176160,6176665
Er reden vandaag al 1 of 2 treinen met restaurant ipv bistro, dus ik denk dat zondag alles wel uitgewisseld isquote:Op maandag 3 december 2012 19:56 schreef bork het volgende:
[..]
Dus zondag de nieuwe of de oude? Moet dan in de planning, afscheid of welkom.
Lekker met de auto naar Essen en daar op de IC naar Antwerpen. Gratis parkeren op 't station, retourtje kopen voor een euro of 5quote:Op maandag 3 december 2012 19:42 schreef greavy het volgende:
Ik ga straks wel met de Stoptrein naar België. Veel goedkoper. EN dan kan ik met GoPass. Enkele reis vanaf ¤25
Ik ga niet vanuit Zwijndrecht dat met de auto doen als ik vrij reizen heb. Boemel ik wel en dan de IC overstappen op Antwerpenquote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker met de auto naar Essen en daar op de IC naar Antwerpen. Gratis parkeren op 't station, retourtje kopen voor een euro of 5. Of beter nog, met de auto naar Antwerpen en op de linkeroever heel dag parkeren voor een euro of 2
.
Langer onderweg zijn en 5x meer betalen, geschifte teringlijers daar bij NSH.
Met Fete de la Musique en Oudjaarsnacht rijden alle Transilien lijnen, wat bussen en metro's de gehele nacht door en zijn gratis in Parijs.quote:
quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dat zal wel voor de hele regio Parijs gelden, maar verder niet, of zo?
Overigens erg genereus aanbodZal wel zwaar regering-gesponsord zijn om al die straalbezopen Camembert-vreters van de weg te houden.
Oeh fles wat zeg je nu weerdat dus
Wat een bazensysteem! Hap, invoeren hiero!quote:Op maandag 3 december 2012 20:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Met Fete de la Musique en Oudjaarsnacht rijden alle Transilien lijnen, wat bussen en metro's de gehele nacht door en zijn gratis in Parijs.
Ik haal er nog even een oude quote bij van Fles
[..]
Doet me denken aan die trein uit Duitsland met feestlui/voetbalfans. Lege biervaten en flesjes overal.quote:Op maandag 3 december 2012 20:07 schreef dennistd het volgende:
Betaal jij het? Of ga je meehelpen de volgende morgen alle treinen schoon te maken?
Je vind het niks? Mag ik vragen waarom niet? Dat gaat in Nederland niet werken?quote:Op maandag 3 december 2012 20:07 schreef dennistd het volgende:
Betaal jij het? Of ga je meehelpen de volgende morgen alle treinen schoon te maken?
quote:Op maandag 3 december 2012 20:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je vind het niks? Mag ik vragen waarom niet? Dat gaat in Nederland niet werken?
Dat dusquote:Op maandag 3 december 2012 20:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Doet me denken aan die trein uit Duitsland met feestlui/voetbalfans. Lege biervaten en flesjes overal.
Ga ik heel kort door de bocht zijn, maar dat is niet veel minder in gewoon bedrijf hierquote:
Volgensmij is het altijd al zo geweest in Nederland: Vanaf 20.00 uur vertrekken de laatste ritten. En stopt de reguliere dienst. 't nachtnet doet zn normale ding.quote:Op maandag 3 december 2012 20:14 schreef b2py het volgende:
Na die post van Darkwing ben ik even gaan zoeken in aanbod van reizen op 1 januari 2013.
Zie afbeelding:
[ afbeelding ]
De laatste nachttrein vertrekt om 05:17 rechtstreekt naar Utrecht Centraal vanaf Amsterdam Centraal.
Daarna vertrekken er allerhande treinen, de geselecteerde via Almere, volgende via Schiphol en daarna via Weesp.
Eerste directe trein is die van 07:29, eerste intercity is de trein van 07:53.
Mijn vraag, is iedere zondag dit het aanbod of komt dit door 1 januari?
Verder erg karig dat je bij 2,5 uur zonder rechtstreekse intercity zit tussen Amsterdam en Utrecht..
Gaan we dat krijgen?quote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef dennistd het volgende:
Voor wat plaatjes van het BordRestaurant:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_WRmz.php?lang=en
Het zijn de bovensten
HOLY CRAP zat je in Tirol of zo?quote:Op maandag 3 december 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van vanmiddag te Bijlmer ArenA.
Gratis OVquote:
Ben er met translate wel aardig uitgekomen, maar wel tof!quote:
Dat zou wel helemaal leuk zijnquote:Op maandag 3 december 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan we dat krijgen?![]()
Dat zijn van die donkerrooie met MITROPA erop aan de zijkantNee dat kan niet
fucking hoerig onleesbaar. Alleen Hoogkarspel en Mantgum zijn zonder gebroken nek te lezenquote:
Dat Halfweg zuigt ook Fles, moet je per se van doorgaande lijnen af, kan je die niet op een druilerige zondagmiddag zelf doen? Met een broodje bal bak mosseltjes in Zandvoort, dat deden jullie toch graag?quote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
fucking hoerig onleesbaar. Alleen Hoogkarspel en Mantgum zijn zonder gebroken nek te lezen
Dit.quote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
fucking hoerig onleesbaar. Alleen Hoogkarspel en Mantgum zijn zonder gebroken nek te lezen
Klopt ja, ook zoiets.quote:Op maandag 3 december 2012 21:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit.
Volgens mij hebben ze in Duitsland ook zo'n systeem. Tenminste, ik kan me herinneren dat ik wel ben wezen passagieren vanaf Oberhausen naar Emmerich, zo'n onduidelijke kaart wordt je niet wijzer van, helemaal niet als incidentele reiziger/toerist.
ik vind m juist duidelijkquote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 21:12 schreef b2py het volgende:
Als spoornerd is hij leesbaar, daarbuiten niet.
Verder istie vooral voor de spoornerd denk ik hoor
Ik snap er de kut niet vanquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook leuk om zoveel mogelijk informatie over de lezer heen te kotsen, en even zo goed een cartographic nightmare: De Duitse IC/EC-kaart![]()
Bolletjes en stippeltjes en streepjes en kleurtjes en allerlei andere kermistoestanden![]()
Zoek de schat?quote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook leuk om zoveel mogelijk informatie over de lezer heen te kotsen, en even zo goed een cartographic nightmare: De Duitse IC/EC-kaart![]()
Bolletjes en stippeltjes en streepjes en kleurtjes en allerlei andere kermistoestanden![]()
Je zou er haast een epileptische aanval van krijgenquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:Op maandag 3 december 2012 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat er een ICE naar Westerland?
Over dit strookje?
is de Nederlandse kaart toch duidelijkerquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht ff, begrijp ik het goed? Er ligt een spoordijk/Brug... Maar verder geen weg ofzo naar t vaste land?quote:
Vroeger wel naar Nurnberg nu wel IC's geen ICE meer.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindenburgdammquote:Op maandag 3 december 2012 21:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht ff, begrijp ik het goed? Er ligt een spoordijk/Brug... Maar verder geen weg ofzo naar t vaste land?
Ik zet er net op ja, sorry, te vroeg geschreeuwdquote:Op maandag 3 december 2012 21:48 schreef bork het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindenburgdamm
quote:Op maandag 3 december 2012 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zet er net op ja, sorry, te vroeg geschreeuwd
Nee.quote:Op maandag 3 december 2012 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat er een ICE naar Westerland?
Over dit strookje?
2 zinnen ver, typo in tweede zin, tweede woord. vinden ipv vindeNquote:Op maandag 3 december 2012 22:13 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook even commentaar op akkoord over Fyra: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Nee, dus dat wordtquote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
De trein Amsterdam - Brussel gaat toch helemaal niet via Breda? (Niet stoppend althans)
Er komt toch gewoon een pendeltje Breda - Noorderkempen - Antwerpen?
Tof die mist rond 6 minutenquote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef bork het volgende:
[..]
Kan niks van ICE TD vinden trouwens alleen de melding dat hij er vroeger reed
http://www.syltinfo.de/index.php?option=content&task=view&id=275
Dat stadium ben ik sinds 29 juni voorbij Monopoly. Toen heb ik mijn volledige bevoegdheid behaald. Sindsdien lekker zelfstandig mogen rijden waarbij ik zondag op Emmen - Zwolle mag starten.quote:Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Monopoly het volgende:
GekkeHaan, ben je aspirant-machinist bij Arriva ?
Ik begin vast met het uit mn hoofd leren. Dat moeten we straks waarschijnlijk toch al voor school doenquote:
Ah, heel tof.quote:Op maandag 3 december 2012 22:48 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat stadium ben ik sinds 29 juni voorbij Monopoly. Toen heb ik mijn volledige bevoegdheid behaald. Sindsdien lekker zelfstandig mogen rijden waarbij ik zondag op Emmen - Zwolle mag starten.
Zeker weten! Morgen krijgen we op standplaats Emmen een setje sleutels overhandigd voor de nieuwe Vechtdal GTW's en dan heb ik zondag de eer om de eerste trein vanuit Emmen ri. Zwolle te rijden.quote:
dat is wel übertofquote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Zeker weten! Morgen krijgen we op standplaats Emmen een setje sleutels overhandigd voor de nieuwe Vechtdal GTW's en dan heb ik zondag de eer om de eerste trein vanuit Emmen ri. Zwolle te rijden.
quote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Zeker weten! Morgen krijgen we op standplaats Emmen een setje sleutels overhandigd voor de nieuwe Vechtdal GTW's en dan heb ik zondag de eer om de eerste trein vanuit Emmen ri. Zwolle te rijden.
Rijdt er geen IC naar Aken?! O.oquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze rijden prettig inderdaad. De diesel helemaal. De electrische GTW's zijn iets aan de lichte kant. Tijdens de proefritten op het baanvak Zwolle - Emmen hadden ze bij 120km/u nog last van slippende wielen. Het rijden met dit materieel zal dus wat dat betreft flink wennen zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 23:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]Tof. Ik heb nog niet in de cabine gezeten van een GTW, maar ik heb van klasgenoten gehoord dat ze prettig rijden. Zwolle - Emmen is een mooi stuk om te rijden, je boft maar
Dieselquote:Op maandag 3 december 2012 23:05 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Ze rijden prettig inderdaad. De diesel helemaal. De electrische GTW's zijn iets aan de lichte kant. Tijdens de proefritten op het baanvak Zwolle - Emmen hadden ze bij 120km/u nog last van slippende wielen. Het rijden met dit materieel zal dus wat dat betreft flink wennen zijn.
Nope. Wel ICE's en de Thalys PBKA natuurlijkquote:
Die zijn in vergelijking met het e-mat wat trager. Zeker als je boven de 100km/u wilt door trekken naar de 140km/u. En dan krijgen ze boven de 100km/u ook nog een kleine boost mee ook.quote:Op maandag 3 december 2012 23:08 schreef dennistd het volgende:
Diesel op Zwolle-Emmen
Dat haalt de rijtijden nooit of te nimmer
Leg je toch wat langere rijtijden in?quote:Op maandag 3 december 2012 23:08 schreef dennistd het volgende:
Diesel op Zwolle-Emmen
Dat haalt de rijtijden nooit of te nimmer
Enschede-Wierden is een aardig stukje dieselen onder de draadquote:Op maandag 3 december 2012 23:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Diesel onder de draad is altijd
Dat kan dan weer niet vanwege het enkelspoorquote:Op maandag 3 december 2012 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg je toch wat langere rijtijden in?Het boeit ons geen reet hoor, langer onderweg zijn dan 100 jaar geleden op hetzelfde stuk voor 40 keer zo veel geld. Wij betalen wel
Wordt er nog iets speciaals gedaan bij die rit? Of gebeurt dat al eerder?quote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Maar goed, in plaats van "het enkelspoor" als een onwrikbare wetmatigheid te accepteren had die hele lijn achtsporig gemaakt kunnen worden voor de fooi op de prijs van de HSL.quote:Op maandag 3 december 2012 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat kan dan weer niet vanwege het enkelspoor
De enige mogelijkheid is om de dienst dan op te rekken naar een uursdienst, of een heeeeeleeee laaaangzaaameeee halfuursdienst
*Kuchquote:Op maandag 3 december 2012 23:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Wierden is een aardig stukje dieselen onder de draad
En volgens mij ook meteen het langste stuk, de enige andere verbinding die met diesel onder de draad rijdt is het stukje Arnhem-Elst
Niets ziet er knulliger uit dan iemand die als een gehypnotiseerd konijn in een camera kijkt...quote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet in de camera kijken, niet in de camera kijken!
Dus zondag de nieuwe of de oude? Moet dan in de planning, afscheid of welkom.quote:
Dat.quote:Op maandag 3 december 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het niet gezien, maar je bent toch met de vraagsteller in gesprek en niet met de camera?
daar gaat het wel mis, want het is rechts staan en links gaanquote:Op maandag 3 december 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat.
En ik word bij wijze van openingsshot gefilmd op een roltrap te Ut.
Roltrappen zijn erg hot als locatie. Misschien omdat je daar een aantal seconden voorspelbaar stil staat of zo. Had ik toen met MBH in Düsseldorf ook.quote:Op maandag 3 december 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat.
En ik word bij wijze van openingsshot gefilmd op een roltrap te Ut.
Die houden we er in wat mij betreft!quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Excuuspolderpendeltje Breda - Antwerpen (Hedwige-Expres, mag ook)
Ik zal niets nalaten om wraak te nemen op NS en ProRail.quote:Op maandag 3 december 2012 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar gaat het wel mis, want het is rechts staan en links gaan
had je trouwens nog naar de tarieven van de treinkaartjes gekeken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om wraak te nemen op NS en ProRail.
Zal wel een grapje zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om wraak te nemen op NS en ProRail.
Ik sluit niet uit dat dat tot stand is gekomen onder druk van de hete adem van de NMa, op ze afgestuurd door ons, al een jaar geleden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:22 schreef Xetran het volgende:
Maar zoals ik nu zie is de Fyra gewoon even duur als de oude IC? wat een heisa om niks als dat zo is dan
quote:Ik wil alleen niet voorstellen hoe het is als er een uit valt, 2 uur mogen wachten..
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:22 schreef Xetran het volgende:
Maar zoals ik nu zie is de Fyra gewoon even duur als de oude IC? wat een heisa om niks als dat zo is dan
Ik wil alleen niet voorstellen hoe het is als er een uit valt, 2 uur mogen wachten..
ik kan me voorstellen dat Nederland en België het verlies gaan splitten. Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat er weer een of ander projectje uit de hoge hoed getoverd kan gaan worden in de komende jaren. Zou mooi zijn als dat Weert - Neerpelt is, maar het zou ook Maastricht - Hasselt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar inderdaad, wat ik al ergens anders las: Is die Hedwige-Expres nou afgekocht met een enorme zak geld, of waarom zouden de Belgen er anders aan meegewerkt hebben?
Dat is het idee: geen toeslag, geen resplicht. freq 1/120 minuten.quote:
Maastricht Hasselt gaat er al komen. Die rijdt eind 2018. Men gaat uit van 6,8 miljoen passagiers per jaar. Hier, vangequote:Op dinsdag 4 december 2012 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat Nederland en België het verlies gaan splitten. Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat er weer een of ander projectje uit de hoge hoed getoverd kan gaan worden in de komende jaren. Zou mooi zijn als dat Weert - Neerpelt is, maar het zou ook Maastricht - Hasselt kunnen zijn.
Daar durf ik nu al blind 10 kratten pils op in te zetten dat ze dat niet gaan halenquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maastricht Hasselt gaat er al komen. Die rijdt eind 2018. Men gaat uit van 6,8 miljoen passagiers per jaar. Hier, vange![]()
Oftewel, dat zijn de geluiden NU. Maar eens zien wat er tegen die tijd van terecht komt
Oh ja die kabelbaan gaat zondag ook van start toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Maastricht - Hasselt zoals het nu staat er gaat komen. Met een beetje meer subsidie is het wat zekerder
Zie de Groninger Tram hoe het ook kan
Ik zal maar niet over de 3 ton bonus beginnen die de BRU heeft uitgedeeld vorige week na maanden van ellende.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Maastricht - Hasselt zoals het nu staat er gaat komen. Met een beetje meer subsidie is het wat zekerder
Zie de Groninger Tram hoe het ook kan
Nee? Zo ver ik weet was een enkeltje Amsterdam - Brussel 25 japen, dat is het nu bij de Fyra ook? Neemt niet weg dat ik met mijn kortings-ovchipkaart waarschijnlijk alsnog genaaid ga worden, maar tochquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is het idee: geen toeslag, geen resplicht. freq 1/120 minuten.
maar ja, even duurJe vergelijk Roosendaal - Antwerpen met Breda - Antwerpen.
Gewoon op de site van hispeed? Ik kreeg een mailtje omdat ik regelmatig de intercity nam.quote:
Theoretisch, heb je al een keer geboekt?, ik probeer het vanaf 0.00 maar niks hoorquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee? Zo ver ik weet was een enkeltje Amsterdam - Brussel 25 japen, dat is het nu bij de Fyra ook? Neemt niet weg dat ik met mijn kortings-ovchipkaart waarschijnlijk alsnog genaaid ga worden, maar toch
[..]
Gewoon op de site van hispeed? Ik kreeg een mailtje omdat ik regelmatig de intercity nam.
Tickets zijn pas beschikbaar in de loop van de dag, ook dat staat er. Maar ja, ik houd goede hoop.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:41 schreef bork het volgende:
[..]
Theoretisch, heb je al een keer geboekt?, ik probeer het vanaf 0.00 maar niks hoor
quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:42 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tickets zijn pas beschikbaar in de loop van de dag, ook dat staat er. Maar ja, ik houd goede hoop.
Al zou ik niet weten waaromdie trein zat altijd stompvol dus waarom zouden er eigenlijk ook goedkope tickets overblijven...
De officiële opening incl. bobo's schijnt vrijdag al te zijn. Dit omdat Arriva op 9 december meerdere concessies start en deze op verschillende dagen geopend word.quote:Op maandag 3 december 2012 23:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wordt er nog iets speciaals gedaan bij die rit? Of gebeurt dat al eerder?
Dat zien wij op het reizigersinformafiesysteem in de GTW's, maar is totaal irrelevant. Je hebt punt 1: je wegbekendheid en punt 2: je hebt kennis genomen van de inhoud van je dienst.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Even een vraagje aan eventuele machinisten hier. Zien jullie in je cabine wat het volgende station is waar gestopt moet worden?
Dat is ook wat er gebeurt: Nederland betaalt 2,5 miljoen tot 3,5 miljoen euro, de provincie Noord-Brabant lapt ¤ 250.000,- en de rest wordt opgehoest door de Belgische staat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat Nederland en België het verlies gaan splitten.
Tegenwoordig kan elke simpele ziel een verdacht object achterlaten en zo een heel station ontregelen.quote:AMSTERDAM - Station Hoofddorp is dinsdagmorgen korte tijd ontruimd door de politie vanwege de vondst van een verdacht pakketje. Het bleek loos alarm.
Dat meldt een woordvoerster van de politie Kennemerland.
Hoofddorp was daardoor onbereikbaar per trein. Ook Schiphol was vanuit de richting Leiden niet per spoor te bereiken.
"Een grappenmaker heeft een rugzak achtergelaten. Het moest echt lijken alsof er een bom in zat", zegt de woordvoerster. "Heel flauw, ik kan niet anders zeggen. Iemand doet dat bewust."
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) verrichtte ter plaatse onderzoek met speurhonden. "Het hele circus is opgetrommend en we hopen dan ook dat we de dader voor alle kosten op kunnen laten draaien. Iedereen ondervindt hier hinder van."
Maandag werd het Amsterdamse Amstelstation om dezelfde reden kortstondig afgesloten. Dat bleek uiteindelijk ook loos alarm. "We weten nog niet of er een verband is, maar dat zal zeker onderzocht worden", besloot de woordvoerster.
En mede dankzij hetquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:53 schreef zoem het volgende:
Station Hoofddorp ontruimd om verdacht pakketje
Tegenwoordig kan elke simpele ziel een verdacht object achterlaten en zo een heel station ontregelen.
joehoe, dagje Antwerpen 2 volwassenen en 1 kind(7) vanaf Utrecht met Railplus, NS kortingskaart, DB 25 en kids vrij, 119 euro! annuleren niet mogelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:08 schreef James1988 het volgende:
Zojuist is de Fyra-kaartverkoop geopend op www.nshispeed.nl
hmm, ok. Dan had de NS machinist die gisteravond had moeten stoppen op Bijlmer Arena zijn huiswerk dus niet gedaan. Jammer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:03 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
De officiële opening incl. bobo's schijnt vrijdag al te zijn. Dit omdat Arriva op 9 december meerdere concessies start en deze op verschillende dagen geopend word.
[..]
Dat zien wij op het reizigersinformafiesysfeem in de GTW's, maar is totaal irrelevant. Je hebt punt 1: je wegbekendheid en punt 2: je hebt kennis genomen van de inhoud van je dienst.
Er komt voor reizigers die zowel voor het Nederlandse als het Belgische deel een abonnement hebben voorlopig een overgangsregeling waarbij je per reis 4 euro toeslag betaalt, maar het abonnement gewoon gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:05 schreef Xetran het volgende:
Hoerenkutklotens, bijna het dubbele geld kwijt voor mij om naar Antwerpen te gaan
twitter:NSHispeed twitterde op maandag 03-12-2012 om 19:01:25@jefvandenbergh Er komt een speciaal tarief voor abonnementshouders. Je abonnement moet wel minimaal het Fyra traject dekken. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |