Ben er met translate wel aardig uitgekomen, maar wel tof!quote:
Dat zou wel helemaal leuk zijnquote:Op maandag 3 december 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan we dat krijgen?![]()
Dat zijn van die donkerrooie met MITROPA erop aan de zijkantNee dat kan niet
fucking hoerig onleesbaar. Alleen Hoogkarspel en Mantgum zijn zonder gebroken nek te lezenquote:
Dat Halfweg zuigt ook Fles, moet je per se van doorgaande lijnen af, kan je die niet op een druilerige zondagmiddag zelf doen? Met een broodje bal bak mosseltjes in Zandvoort, dat deden jullie toch graag?quote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
fucking hoerig onleesbaar. Alleen Hoogkarspel en Mantgum zijn zonder gebroken nek te lezen
Dit.quote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
fucking hoerig onleesbaar. Alleen Hoogkarspel en Mantgum zijn zonder gebroken nek te lezen
Klopt ja, ook zoiets.quote:Op maandag 3 december 2012 21:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit.
Volgens mij hebben ze in Duitsland ook zo'n systeem. Tenminste, ik kan me herinneren dat ik wel ben wezen passagieren vanaf Oberhausen naar Emmerich, zo'n onduidelijke kaart wordt je niet wijzer van, helemaal niet als incidentele reiziger/toerist.
ik vind m juist duidelijkquote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 21:12 schreef b2py het volgende:
Als spoornerd is hij leesbaar, daarbuiten niet.
Verder istie vooral voor de spoornerd denk ik hoor
Ik snap er de kut niet vanquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook leuk om zoveel mogelijk informatie over de lezer heen te kotsen, en even zo goed een cartographic nightmare: De Duitse IC/EC-kaart![]()
Bolletjes en stippeltjes en streepjes en kleurtjes en allerlei andere kermistoestanden![]()
Zoek de schat?quote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook leuk om zoveel mogelijk informatie over de lezer heen te kotsen, en even zo goed een cartographic nightmare: De Duitse IC/EC-kaart![]()
Bolletjes en stippeltjes en streepjes en kleurtjes en allerlei andere kermistoestanden![]()
Je zou er haast een epileptische aanval van krijgenquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:Op maandag 3 december 2012 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat er een ICE naar Westerland?
Over dit strookje?
is de Nederlandse kaart toch duidelijkerquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht ff, begrijp ik het goed? Er ligt een spoordijk/Brug... Maar verder geen weg ofzo naar t vaste land?quote:
Vroeger wel naar Nurnberg nu wel IC's geen ICE meer.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindenburgdammquote:Op maandag 3 december 2012 21:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht ff, begrijp ik het goed? Er ligt een spoordijk/Brug... Maar verder geen weg ofzo naar t vaste land?
Ik zet er net op ja, sorry, te vroeg geschreeuwdquote:Op maandag 3 december 2012 21:48 schreef bork het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindenburgdamm
quote:Op maandag 3 december 2012 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zet er net op ja, sorry, te vroeg geschreeuwd
Nee.quote:Op maandag 3 december 2012 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat er een ICE naar Westerland?
Over dit strookje?
2 zinnen ver, typo in tweede zin, tweede woord. vinden ipv vindeNquote:Op maandag 3 december 2012 22:13 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook even commentaar op akkoord over Fyra: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Nee, dus dat wordtquote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
De trein Amsterdam - Brussel gaat toch helemaal niet via Breda? (Niet stoppend althans)
Er komt toch gewoon een pendeltje Breda - Noorderkempen - Antwerpen?
Tof die mist rond 6 minutenquote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef bork het volgende:
[..]
Kan niks van ICE TD vinden trouwens alleen de melding dat hij er vroeger reed
http://www.syltinfo.de/index.php?option=content&task=view&id=275
Dat stadium ben ik sinds 29 juni voorbij Monopoly. Toen heb ik mijn volledige bevoegdheid behaald. Sindsdien lekker zelfstandig mogen rijden waarbij ik zondag op Emmen - Zwolle mag starten.quote:Op maandag 3 december 2012 22:33 schreef Monopoly het volgende:
GekkeHaan, ben je aspirant-machinist bij Arriva ?
Ik begin vast met het uit mn hoofd leren. Dat moeten we straks waarschijnlijk toch al voor school doenquote:
Ah, heel tof.quote:Op maandag 3 december 2012 22:48 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat stadium ben ik sinds 29 juni voorbij Monopoly. Toen heb ik mijn volledige bevoegdheid behaald. Sindsdien lekker zelfstandig mogen rijden waarbij ik zondag op Emmen - Zwolle mag starten.
Zeker weten! Morgen krijgen we op standplaats Emmen een setje sleutels overhandigd voor de nieuwe Vechtdal GTW's en dan heb ik zondag de eer om de eerste trein vanuit Emmen ri. Zwolle te rijden.quote:
dat is wel übertofquote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Zeker weten! Morgen krijgen we op standplaats Emmen een setje sleutels overhandigd voor de nieuwe Vechtdal GTW's en dan heb ik zondag de eer om de eerste trein vanuit Emmen ri. Zwolle te rijden.
quote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Zeker weten! Morgen krijgen we op standplaats Emmen een setje sleutels overhandigd voor de nieuwe Vechtdal GTW's en dan heb ik zondag de eer om de eerste trein vanuit Emmen ri. Zwolle te rijden.
Rijdt er geen IC naar Aken?! O.oquote:Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze rijden prettig inderdaad. De diesel helemaal. De electrische GTW's zijn iets aan de lichte kant. Tijdens de proefritten op het baanvak Zwolle - Emmen hadden ze bij 120km/u nog last van slippende wielen. Het rijden met dit materieel zal dus wat dat betreft flink wennen zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 23:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]Tof. Ik heb nog niet in de cabine gezeten van een GTW, maar ik heb van klasgenoten gehoord dat ze prettig rijden. Zwolle - Emmen is een mooi stuk om te rijden, je boft maar
Dieselquote:Op maandag 3 december 2012 23:05 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Ze rijden prettig inderdaad. De diesel helemaal. De electrische GTW's zijn iets aan de lichte kant. Tijdens de proefritten op het baanvak Zwolle - Emmen hadden ze bij 120km/u nog last van slippende wielen. Het rijden met dit materieel zal dus wat dat betreft flink wennen zijn.
Nope. Wel ICE's en de Thalys PBKA natuurlijkquote:
Die zijn in vergelijking met het e-mat wat trager. Zeker als je boven de 100km/u wilt door trekken naar de 140km/u. En dan krijgen ze boven de 100km/u ook nog een kleine boost mee ook.quote:Op maandag 3 december 2012 23:08 schreef dennistd het volgende:
Diesel op Zwolle-Emmen
Dat haalt de rijtijden nooit of te nimmer
Leg je toch wat langere rijtijden in?quote:Op maandag 3 december 2012 23:08 schreef dennistd het volgende:
Diesel op Zwolle-Emmen
Dat haalt de rijtijden nooit of te nimmer
Enschede-Wierden is een aardig stukje dieselen onder de draadquote:Op maandag 3 december 2012 23:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Diesel onder de draad is altijd
Dat kan dan weer niet vanwege het enkelspoorquote:Op maandag 3 december 2012 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg je toch wat langere rijtijden in?Het boeit ons geen reet hoor, langer onderweg zijn dan 100 jaar geleden op hetzelfde stuk voor 40 keer zo veel geld. Wij betalen wel
Wordt er nog iets speciaals gedaan bij die rit? Of gebeurt dat al eerder?quote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Maar goed, in plaats van "het enkelspoor" als een onwrikbare wetmatigheid te accepteren had die hele lijn achtsporig gemaakt kunnen worden voor de fooi op de prijs van de HSL.quote:Op maandag 3 december 2012 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat kan dan weer niet vanwege het enkelspoor
De enige mogelijkheid is om de dienst dan op te rekken naar een uursdienst, of een heeeeeleeee laaaangzaaameeee halfuursdienst
*Kuchquote:Op maandag 3 december 2012 23:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Wierden is een aardig stukje dieselen onder de draad
En volgens mij ook meteen het langste stuk, de enige andere verbinding die met diesel onder de draad rijdt is het stukje Arnhem-Elst
Niets ziet er knulliger uit dan iemand die als een gehypnotiseerd konijn in een camera kijkt...quote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet in de camera kijken, niet in de camera kijken!
Dus zondag de nieuwe of de oude? Moet dan in de planning, afscheid of welkom.quote:
Dat.quote:Op maandag 3 december 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het niet gezien, maar je bent toch met de vraagsteller in gesprek en niet met de camera?
daar gaat het wel mis, want het is rechts staan en links gaanquote:Op maandag 3 december 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat.
En ik word bij wijze van openingsshot gefilmd op een roltrap te Ut.
Roltrappen zijn erg hot als locatie. Misschien omdat je daar een aantal seconden voorspelbaar stil staat of zo. Had ik toen met MBH in Düsseldorf ook.quote:Op maandag 3 december 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat.
En ik word bij wijze van openingsshot gefilmd op een roltrap te Ut.
Die houden we er in wat mij betreft!quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Excuuspolderpendeltje Breda - Antwerpen (Hedwige-Expres, mag ook)
Ik zal niets nalaten om wraak te nemen op NS en ProRail.quote:Op maandag 3 december 2012 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar gaat het wel mis, want het is rechts staan en links gaan
had je trouwens nog naar de tarieven van de treinkaartjes gekeken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om wraak te nemen op NS en ProRail.
Zal wel een grapje zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om wraak te nemen op NS en ProRail.
Ik sluit niet uit dat dat tot stand is gekomen onder druk van de hete adem van de NMa, op ze afgestuurd door ons, al een jaar geleden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:22 schreef Xetran het volgende:
Maar zoals ik nu zie is de Fyra gewoon even duur als de oude IC? wat een heisa om niks als dat zo is dan
quote:Ik wil alleen niet voorstellen hoe het is als er een uit valt, 2 uur mogen wachten..
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:22 schreef Xetran het volgende:
Maar zoals ik nu zie is de Fyra gewoon even duur als de oude IC? wat een heisa om niks als dat zo is dan
Ik wil alleen niet voorstellen hoe het is als er een uit valt, 2 uur mogen wachten..
ik kan me voorstellen dat Nederland en België het verlies gaan splitten. Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat er weer een of ander projectje uit de hoge hoed getoverd kan gaan worden in de komende jaren. Zou mooi zijn als dat Weert - Neerpelt is, maar het zou ook Maastricht - Hasselt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar inderdaad, wat ik al ergens anders las: Is die Hedwige-Expres nou afgekocht met een enorme zak geld, of waarom zouden de Belgen er anders aan meegewerkt hebben?
Dat is het idee: geen toeslag, geen resplicht. freq 1/120 minuten.quote:
Maastricht Hasselt gaat er al komen. Die rijdt eind 2018. Men gaat uit van 6,8 miljoen passagiers per jaar. Hier, vangequote:Op dinsdag 4 december 2012 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat Nederland en België het verlies gaan splitten. Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat er weer een of ander projectje uit de hoge hoed getoverd kan gaan worden in de komende jaren. Zou mooi zijn als dat Weert - Neerpelt is, maar het zou ook Maastricht - Hasselt kunnen zijn.
Daar durf ik nu al blind 10 kratten pils op in te zetten dat ze dat niet gaan halenquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maastricht Hasselt gaat er al komen. Die rijdt eind 2018. Men gaat uit van 6,8 miljoen passagiers per jaar. Hier, vange![]()
Oftewel, dat zijn de geluiden NU. Maar eens zien wat er tegen die tijd van terecht komt
Oh ja die kabelbaan gaat zondag ook van start toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Maastricht - Hasselt zoals het nu staat er gaat komen. Met een beetje meer subsidie is het wat zekerder
Zie de Groninger Tram hoe het ook kan
Ik zal maar niet over de 3 ton bonus beginnen die de BRU heeft uitgedeeld vorige week na maanden van ellende.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Maastricht - Hasselt zoals het nu staat er gaat komen. Met een beetje meer subsidie is het wat zekerder
Zie de Groninger Tram hoe het ook kan
Nee? Zo ver ik weet was een enkeltje Amsterdam - Brussel 25 japen, dat is het nu bij de Fyra ook? Neemt niet weg dat ik met mijn kortings-ovchipkaart waarschijnlijk alsnog genaaid ga worden, maar tochquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is het idee: geen toeslag, geen resplicht. freq 1/120 minuten.
maar ja, even duurJe vergelijk Roosendaal - Antwerpen met Breda - Antwerpen.
Gewoon op de site van hispeed? Ik kreeg een mailtje omdat ik regelmatig de intercity nam.quote:
Theoretisch, heb je al een keer geboekt?, ik probeer het vanaf 0.00 maar niks hoorquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Nee? Zo ver ik weet was een enkeltje Amsterdam - Brussel 25 japen, dat is het nu bij de Fyra ook? Neemt niet weg dat ik met mijn kortings-ovchipkaart waarschijnlijk alsnog genaaid ga worden, maar toch
[..]
Gewoon op de site van hispeed? Ik kreeg een mailtje omdat ik regelmatig de intercity nam.
Tickets zijn pas beschikbaar in de loop van de dag, ook dat staat er. Maar ja, ik houd goede hoop.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:41 schreef bork het volgende:
[..]
Theoretisch, heb je al een keer geboekt?, ik probeer het vanaf 0.00 maar niks hoor
quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:42 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tickets zijn pas beschikbaar in de loop van de dag, ook dat staat er. Maar ja, ik houd goede hoop.
Al zou ik niet weten waaromdie trein zat altijd stompvol dus waarom zouden er eigenlijk ook goedkope tickets overblijven...
De officiële opening incl. bobo's schijnt vrijdag al te zijn. Dit omdat Arriva op 9 december meerdere concessies start en deze op verschillende dagen geopend word.quote:Op maandag 3 december 2012 23:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wordt er nog iets speciaals gedaan bij die rit? Of gebeurt dat al eerder?
Dat zien wij op het reizigersinformafiesysteem in de GTW's, maar is totaal irrelevant. Je hebt punt 1: je wegbekendheid en punt 2: je hebt kennis genomen van de inhoud van je dienst.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Even een vraagje aan eventuele machinisten hier. Zien jullie in je cabine wat het volgende station is waar gestopt moet worden?
Dat is ook wat er gebeurt: Nederland betaalt 2,5 miljoen tot 3,5 miljoen euro, de provincie Noord-Brabant lapt ¤ 250.000,- en de rest wordt opgehoest door de Belgische staat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat Nederland en België het verlies gaan splitten.
Tegenwoordig kan elke simpele ziel een verdacht object achterlaten en zo een heel station ontregelen.quote:AMSTERDAM - Station Hoofddorp is dinsdagmorgen korte tijd ontruimd door de politie vanwege de vondst van een verdacht pakketje. Het bleek loos alarm.
Dat meldt een woordvoerster van de politie Kennemerland.
Hoofddorp was daardoor onbereikbaar per trein. Ook Schiphol was vanuit de richting Leiden niet per spoor te bereiken.
"Een grappenmaker heeft een rugzak achtergelaten. Het moest echt lijken alsof er een bom in zat", zegt de woordvoerster. "Heel flauw, ik kan niet anders zeggen. Iemand doet dat bewust."
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) verrichtte ter plaatse onderzoek met speurhonden. "Het hele circus is opgetrommend en we hopen dan ook dat we de dader voor alle kosten op kunnen laten draaien. Iedereen ondervindt hier hinder van."
Maandag werd het Amsterdamse Amstelstation om dezelfde reden kortstondig afgesloten. Dat bleek uiteindelijk ook loos alarm. "We weten nog niet of er een verband is, maar dat zal zeker onderzocht worden", besloot de woordvoerster.
En mede dankzij hetquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:53 schreef zoem het volgende:
Station Hoofddorp ontruimd om verdacht pakketje
Tegenwoordig kan elke simpele ziel een verdacht object achterlaten en zo een heel station ontregelen.
joehoe, dagje Antwerpen 2 volwassenen en 1 kind(7) vanaf Utrecht met Railplus, NS kortingskaart, DB 25 en kids vrij, 119 euro! annuleren niet mogelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:08 schreef James1988 het volgende:
Zojuist is de Fyra-kaartverkoop geopend op www.nshispeed.nl
hmm, ok. Dan had de NS machinist die gisteravond had moeten stoppen op Bijlmer Arena zijn huiswerk dus niet gedaan. Jammer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:03 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
De officiële opening incl. bobo's schijnt vrijdag al te zijn. Dit omdat Arriva op 9 december meerdere concessies start en deze op verschillende dagen geopend word.
[..]
Dat zien wij op het reizigersinformafiesysfeem in de GTW's, maar is totaal irrelevant. Je hebt punt 1: je wegbekendheid en punt 2: je hebt kennis genomen van de inhoud van je dienst.
Er komt voor reizigers die zowel voor het Nederlandse als het Belgische deel een abonnement hebben voorlopig een overgangsregeling waarbij je per reis 4 euro toeslag betaalt, maar het abonnement gewoon gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:05 schreef Xetran het volgende:
Hoerenkutklotens, bijna het dubbele geld kwijt voor mij om naar Antwerpen te gaan
twitter:NSHispeed twitterde op maandag 03-12-2012 om 19:01:25@jefvandenbergh Er komt een speciaal tarief voor abonnementshouders. Je abonnement moet wel minimaal het Fyra traject dekken. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |