Nog 2 dagen!quote:
De wagens zijn gaan rollen bij Kornwestheim en stevenden af op Stuttgart Hbf. Hierop heeft een oplettende TRDL een wisseltje omgelegd naar het spoor waar een stootjuk staat op Feuerbach. Helaas is bij de botsing met het juk wel grote schade ontstaan ergens rond een uur of 4 in de nacht.quote:Op zondag 2 december 2012 18:46 schreef greavy het volgende:
Vrijdag is er ook al een ontsporing geweest bij Stuttgart-Feuerbach. Goederenwagens waren aan het rollen gegaan, en hebben enorme schade aan het station toegebracht.
[ afbeelding ]
buiten beeld is er nog een perronkap naar beneden gekomen...
Helaas? Dat is juist één van de functies van zo'n juk: een rollende trein opvangen en de kinetische energie omzetten in iets anders.quote:Op zondag 2 december 2012 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
De wagens zijn gaan rollen bij Kornwestheim en stevenden af op Stuttgart Hbf. Hierop heeft een oplettende TRDL een wisseltje omgelegd naar het spoor waar een stootjuk staat op Feuerbach. Helaas is bij de botsing met het juk wel grote schade ontstaan ergens rond een uur of 4 in de nacht.
ChocoladeMuseum in een trein; ik liep er net bij toeval tegenaan tijdens een rondje, heb kiekjes, zal ff kijken of er iets bij zit om hier te posten, maar ga geen hoge verwachtingen hebben van mijn foto kwaliteitenquote:
In Nederland is het op rangeerterreinen langs de hoofdbaan verplicht om bij de aansluiting op de hoofdbaan eiswissels met voorkeursstand toe te passen zodat zo'n goederenwagon niet op de hoofdbaan terecht kan komen als die aan de rol gaat. Dat geeft soms een kopspoortje van nog geen 20 meter. Die noemen we veiligheidskopjes.quote:Op zondag 2 december 2012 19:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas? Dat is juist één van de functies van zo'n juk: een rollende trein opvangen en de kinetische energie omzetten in iets anders.
twitter:TreinWB twitterde op zondag 02-12-2012 om 11:34:52Gun je regio Weert / Eindhoven ook een treinverbinding met België? Teken dan! http://t.co/o3jrbWOI #weert #eindhoven #psv #belgie #brabant reageer retweet
Ferrie koet stajnkaulendoitsjquote:Op zondag 2 december 2012 20:00 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
HKX nach Hamburg mit NOB-garnitur
HKX fahrt Taglich mit Züge zchwissen Hamburg und Köln. Aber HKX hat Probleme mit eigene Zuggarnitur. Daso hat auch al MittelRheinBahn Desiro gefähren. Dieser und nächste Woche fahrt HKX mit NOB-garnitur. Dieser Wagen sind Married-Pair-Wagen.
Garnituur word ook wel de rijtuigensamenstelling of rijtuigenstam bedoelt.quote:Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat betekend de term garnituur in deze?
Dat weet ik. Windspoortjes worden ze ook wel genoemd. Alleen verplicht vanaf een bepaalde baanvaksnelheid op het hoofdspoor trouwens. Maar goed, dat doet natuurlijk niets af aan mijn post.quote:Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In Nederland is het op rangeerterreinen langs de hoofdbaan verplicht om bij de aansluiting op de hoofdbaan eiswissels met voorkeursstand toe te passen zodat zo'n goederenwagon niet op de hoofdbaan terecht kan komen als die aan de rol gaat. Dat geeft soms een kopspoortje van nog geen 20 meter. Die noemen we veiligheidskopjes.
quote:Op zondag 2 december 2012 22:06 schreef b2py het volgende:
GeenStijl is al bij:
Aankondiging: dodelijk sneeuwfalen NS
Je staat een uur te niks op Zaandam? Begrijp ik dat goed?quote:Op zondag 2 december 2012 22:18 schreef b2py het volgende:
Ik moet morgen om 08:00 de trein hebben naar Zaandam. Gepland aankomst 08:34.
Vervolgens te Zaandam de trein van 09:30 naar Bijlmer Arena, gepland aankomst 10:03.
Stukje Bijlmer Arena - Amstel nog nader te bepalen evenals Amstel - Huis...
Duimen dat die sneeuw mooi uit Amsterdam blijft..
Excursie naar busstations.. Waaronder Zaandamquote:Op zondag 2 december 2012 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je staat een uur te niks op Zaandam? Begrijp ik dat goed?
Hier kijk! Dingessen die WEL rijdenquote:Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Excursie naar busstations.. Waaronder Zaandam![]()
De verwachting is dat het in het westen bij natte sneeuw blijft.quote:Op zondag 2 december 2012 22:18 schreef b2py het volgende:
Ik moet morgen om 08:00 de trein hebben naar Zaandam. Gepland aankomst 08:34.
Vervolgens te Zaandam de trein van 09:30 naar Bijlmer Arena, gepland aankomst 10:03.
Stukje Bijlmer Arena - Amstel nog nader te bepalen evenals Amstel - Huis...
Duimen dat die sneeuw mooi uit Amsterdam blijft..
Ik zou als ik jou was de bus nemen van Zaandam naar Amsterdamquote:Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Excursie naar busstations.. Waaronder Zaandam![]()
Wat wel dan? Men is extra ketels koffie en thee aan het zetten?quote:Op zondag 2 december 2012 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De verwachting is dat het in het westen bij natte sneeuw blijft.
Ondertussen zijn er al winterscenario's opgestart bjj het spoor, ingaande morgenochtend 05.00 uur. Geen maatregelen die invloed hebben op de dienstregeling overigens.
Prima hoor. Beetje wit. Was er heel lang niet meer geweest eigenlijk.quote:
Oh, hier op Station Val D'europe is slechts ¤3,80, maar dan wél zonder koffiequote:Op zondag 2 december 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
• Pistoletje salami PLUS een kop koffie voor samen 2 euro in Aachen, en dat was niet eens een aanbieding maar gewoon de reguliere prijs.
In het OVS flankbeveiliging staat het als verplicht. Dat wordt echter alleen bij nieuwbouw en grote wijzigingen toegepast. Het hoeft dus nog niet zo te zijn maar bij wijzigingen wordt het wel nagestreefd. Er kan soms ontheffing verkregen worden door een stop-ontspoorplaat toe te passen. Het effect is echter hetzelfde nl. dat rollende goederenwagens de hoofdbaan niet bereiken.quote:Op zondag 2 december 2012 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat weet ik. Windspoortjes worden ze ook wel genoemd. Alleen verplicht vanaf een bepaalde baanvaksnelheid op het hoofdspoor trouwens. Maar goed, dat doet natuurlijk niets af aan mijn post.
Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, want je ziet het met de regelmaat van de klok, en dan is het een stukje warop je nog geen eens een locomotief kan stallen., en ik me maar afvragen welke type loc er vroeger wel op zou moeten passenquote:Op zondag 2 december 2012 23:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In het OVS flankbeveiliging staat het als verplicht. Dat wordt echter alleen bij nieuwbouw toegepast. Het hoeft dus nog niet zo te zijn maar bij wijzigingen wordt het wel nagestreefd. Er kan soms ontheffing verkregen worden door een stop-ontspoorplaat toe te passen. Het effect is echter hetzelfde nl. dat rollende goederenwagens de hoofdbaan niet bereiken.
ja, in dit door Stervex gemonopoliseerde kloteland is dat ook doodnormaal idd. Vuile schoften.quote:Op zondag 2 december 2012 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, hier op Station Val D'europe is slechts ¤3,80, maar dan wél zonder koffie
Ik kan het bakkertje op Schwerte aanbevelenquote:Op zondag 2 december 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, in dit door Stervex gemonopoliseerde kloteland is dat ook doodnormaal idd. Vuile schoften.
Volgensmij ben ik er nooit met jou geweest, maar toen ik vanuit Bestwig een aantal rondjes maakte, linksom of rechtsom, ik moest altijd daar overstappen op een of andere manier.quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Schwerte... Wat hadden we daar ook ooit weer te zoeken?Pas nog geweest trouwens geloof ik.
't rare is als ik vanuit Parijs naar Bestwig ga, dan kom je er nooit, hebbie er niks mee te maken.Maar doe je een rondje vanuit Bestwig, dan sta je er 3 keer op een dagquote:Op maandag 3 december 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ja dat zal wel ja. Fröndenberg moet je er dan vrijwel altijd ook wel uit. En Iserlohn sowieso.
Ach, wat logische zaken om de boel in elk geval draaiende te houden. Overloopwissels vastleggen, minder roestrijden, alvast Fles' wintergefoeter negeren, dat soort instructies.quote:Op zondag 2 december 2012 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wel dan? Men is extra ketels koffie en thee aan het zetten?
Dat lijkt me geen slim planquote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
alvast Fles' wintergefoeter negeren,
dan kunnen ze makkelijker gesaneerd worden, omdat ze toch niet gebruikt wordenquote:Op maandag 3 december 2012 00:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overloopwissels vastleggen.... Als je ze niet gebruikt heb je er geen last van, als je ze nodig hebt is er een reden. Waarom vastleggen?
En het spaart gasquote:Op maandag 3 december 2012 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan kunnen ze makkelijker gesaneerd worden, omdat ze toch niet gebruikt worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |