Duidelijk. Dit is zeker een e-GTW? Ik mis namelijk de motorknoppen, die zitten normaal toch bovenaan dat knoppenpaneel, herinner ik me van mijn laatste cabineritje.quote:Op zondag 2 december 2012 14:32 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Alleen als de schakelaar in de 0-stand staat. Zoals hieronder te zien is:
[ afbeelding ]
Dit is inderdaad een electrische GTW, maar bij de diesel zitten de knoppen op dezelfde plek hoor.quote:Op zondag 2 december 2012 14:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Duidelijk. Dit is zeker een e-GTW? Ik mis namelijk de motorknoppen, die zitten normaal toch bovenaan dat knoppenpaneel, herinner ik me van mijn laatste cabineritje.
Nee geen papieren lijst.quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is dat dan een papieren lijst die je punt voor punt moet afwerken, of wordt je geacht de punten die je nu opsomt uit het hoofd te kennen?
En hoe kun je de remmen en de tractie beproeven bij een stilstaande trein?
Dat snap ik. Ik legde alleen uit waarom ik dacht dat hij elektrisch was.quote:Op zondag 2 december 2012 14:48 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een electrische GTW, maar bij de diesel zitten de knoppen op dezelfde plek hoor.
Juist om te voorkomen dat ze dingen vergeten, moeten piloten een papieren lijst doornemen. Bij mijn weten moeten ze ook elk punt van de lijst oplezen en zeggen dat ze dat punt hebben afgewerkt. Dat wordt dan allemaal opgeslagen op de geluidsband in de black box. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de langere lijst die piloten moeten doornemen en dat het missen van een punt fatalere gevolgen kan hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 14:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee geen papieren lijst.
Al kan je de materieelgids gebruiken om het officieel te doen.
Maar bij je opleiding leer je wat je moet doen, en dat is na 1 dienst al gewoon routine. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook van iedereen om jou heen
Logisch wel, voor de luchtvaart is het nog belangrijker dan op het spoor.quote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Juist om te voorkomen dat ze dingen vergeten, moeten piloten een papieren lijst doornemen. Bij mijn weten moeten ze ook elk punt van de lijst oplezen en zeggen dat ze dat punt hebben afgewerkt. Dat wordt dan allemaal opgeslagen op de geluidsband in de black box. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de langere lijst die piloten moeten doornemen en dat het missen van een punt fatalere gevolgen kan hebben.
Ik heb nog geen idee. We gaan het wel zien tegen die tijd.quote:Op zondag 2 december 2012 15:08 schreef greavy het volgende:
Maare, Monopoly. Hoe zit het na 8 december met je stage? Ga je dan elders (ander bedrijf), naar Zutphen-Oldenzaal of wordt dat ook overgenomen door Arriva?
Een paar gaan over naar Arriva, maar de mentoren waar ik mee rijd zijn inhuurmachinisten van Machinextquote:Op zondag 2 december 2012 15:10 schreef greavy het volgende:
Het is over een week, en jij weet nog niet hoe & wat? En je mentor e.d.? Gaat die wel naar Arriva, want het lijkt mij dat de contracten van veel machinisten bij Syntus ontbonden zijn per dan?
Jep. Op zich vind ik het niet zo heel erg, ik ga dik gematst worden in mijn stage uren, en ik kan met een beetje geluk mee lopen in zowel de infra als goederen de komende weken. Dus ik zie heel veel.quote:Op zondag 2 december 2012 15:19 schreef greavy het volgende:
Ah, zo. Die zullen dan wel weer elders komen, tenzij Arriva er inhuurt en zij daar aan de slag kunnen.
Voor jou dus nog afwachten
quote:Op zondag 2 december 2012 17:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Pomtiedom. Er wordt sneeuw verwacht morgen.
quote:De neerslag die in het westen zal gaan vallen zal voornamelijk regen/natte sneeuw zijn. De regen cq natte sneeuw trekt langzaam verder het land in en gaat over in sneeuw, lokaal kan er zo’n 3 centimeter sneeuw gaan vallen. Het verkeer en dan met name in de spits moet oppassen voor gevaarlijke situaties. Wees er dus op voorbereid! De lijn waar de sneeuw gaat vallen ligt ten oosten van Leeuwarden/Terneuzen. Rond een uur of 11 bereikt het neerslaggebied ook het noordoosten, daar zal de meeste sneeuw gaan vallen. Voorlopig gaan we vanuit dat daar een centimeter of 5 gaat vallen
Ik snap hier geen kut van..quote:Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.meteo-service.nl/extra-weerbericht-23-december/
[..]
Van de inhoud? Samengevat: Groningen wordt wit.quote:
Ik verwacht ook Drenthe.quote:Op zondag 2 december 2012 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van de inhoud? Samengevat: Groningen wordt wit.
Ik had me er meer in moeten verdiepen.quote:Op zondag 2 december 2012 17:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat plaatje niet?
Roze/paars is sneeuw, linksonder staat de tijd,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |