klinkt best aardig. Station Alkmaar heeft nu meer het idee van het station in een boerendorp waar toevallig wat meer treinen stoppen en waar toevallig iets meer perrons zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:23 schreef b2py het volgende:
En zojuist in het lokale dagblad gelezen. Ze gaan station Alkmaar verbouwen, het komt er uit te zien als station Arnhem met een traverse over het station. Inclusief fancy overkapping etc..
Mja.quote:NS hoopt dat de ophef over de Fyra verstomt zodra de nieuwe dienstregeling volgende week van kracht is.
Puike vergelijkingquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja.
"Fles hoopt dat er driehonderd lekkere wijven en een pallet bier op de stoep staan zodra hij de voordeur open doet".
Lekkere Franįaises trouwens ook nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:39 schreef Monopoly het volgende:
Bier kan nooit geen kwaad natuurlijk!
Het is wachten natuurlijk op de eerste ijzel/pekelperiode en een mooie modderbruine Fyra:)quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Over Fyra's gesproken. Deze geniale foto toont de lelijkheid van het ding duidelijk aan![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar die arriva machines blijven er behoorlijk schoon onder anders...quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:30 schreef James1988 het volgende:
Daarvoor hoef je niet eens op ijzel of pekel te wachten... een paar ritjes tijdens regen is al voldoende (koolstof dat van de stroomafnemer komt).
Bekrompen sukkels die het steeds maar over "cs" hebben en verwachten dat de hele wereld dan meteen weet welk station ze bedoelenquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Over Fyra's gesproken. Deze geniale foto toont de lelijkheid van het ding duidelijk aan![]()
![]()
[ afbeelding ]
En als je naast de foto kijkt...quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bekrompen sukkels die het steeds maar over "cs" hebben en verwachten dat de hele wereld dan meteen weet welk station ze bedoelen![]()
Ze hebben je bijdragen hier gelezen?quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
zo zo. Nu word ik zomaar uitgenodigd voor een exclusief bezoek bij het Management van NS HiSpeed. Ze willen mijn mening horen over hoe het allemaal klantgerichter kan. Dat laat ik me geen twee keer zeggen natuurlijk
Daar moet je altijd bang voor zijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze hebben je bijdragen hier gelezen?
Nou lijkt me juist CS een vrij algemene afkorting die ook buiten de spoorwereld wel bekend is. Staat ook gewoon in de Van Dale.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:58 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben zelf geen spoorspotter, maar ik vind het wel leuk om zo wat treingerelateerde foto's en dergelijke te zien.
Zoveel mensen praten al helemaal met afkortingen etc. Die leven echt in hun eigen wereldje.
CS is in mijn ogen ook geen probleemquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou lijkt me juist CS een vrij algemene afkorting die ook buiten de spoorwereld wel bekend is. Staat ook gewoon in de Van Dale.
Als er alleen "asd" had gestaan (de echte spoorse verkorting) dan had je wel een punt ja.
(Ik erger me dan weer aan mensen die het over AMS hebben terwijl ze Amsterdam bedoelen.)
Behalve dan dat Jantje er Amsterdam Centraal, pietje Den Haag Centraal, klaasje Groningen "Centraal" en hendrik Arnhem "Centraal" mee bedoelt dan he. Maar ja, kleinigheidje hou je toch.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou lijkt me juist CS een vrij algemene afkorting die ook buiten de spoorwereld wel bekend is. Staat ook gewoon in de Van Dale.
En 800 van de mijnequote:Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je op Moerwijk staat ben je op zo'n 400 meter van mijn crib vandaan!
niet lullig bedoeld, maar zit er een goede buurt in een straal van 400 meter van moerwijk?quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je op Moerwijk staat ben je op zo'n 400 meter van mijn crib vandaan!
Richting Loosduinenquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:29 schreef Travel. het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld, maar zit er een goede buurt in een straal van 400 meter van moerwijk?
AMS is dan ook weer meer de afkorting voor Schiphol in de reiswereldquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als er alleen "asd" had gestaan (de echte spoorse verkorting) dan had je wel een punt ja.
(Ik erger me dan weer aan mensen die het over AMS hebben terwijl ze Amsterdam bedoelen.)
dat moet niet zo lastig zijn lijkt mequote:Op vrijdag 30 november 2012 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
zo zo. Nu word ik zomaar uitgenodigd voor een exclusief bezoek bij het Management van NS HiSpeed. Ze willen mijn mening horen over hoe het allemaal klantgerichter kan. Dat laat ik me geen twee keer zeggen natuurlijk
Het bestaat inderdaad niet als spoorverkorting.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:34 schreef Koen66 het volgende:
[..]
AMS is dan ook weer meer de afkorting voor Schiphol in de reiswereld
Bij het management? Het is maar waar je ambities liggen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:07 schreef Monopoly het volgende:
Oh ja Fles. Regel gelijk een stageplek voor me daar
Rijdende dienst natuurlijkquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij het management? Het is maar waar je ambities liggen.
Ik weet niet hoe het in het echt is, maar in MSTS en RailSimulator zijn dat juist de saaiste ritten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rijdende dienst natuurlijk
Lijkt me kicken om 250 te knallen
Pontresina SPL EHAM nietquote:
Heb ik al een keer gedaan (nou ja, 248 was het volgens het display), dat valt nogal tegen hoor. Is ook gewoon een oersaai traject natuurlijk dat noordelijk deel van de HSL.quote:
Helling, bocht en nog eens helling. Best spectaculair als je voorin zit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tunnel, tunnel en nog eens tunnel. Vooral veel herrie in de tunnels.
Dat vond ik eigenlijk wel meevallenquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:52 schreef dennistd het volgende:
Nouja, de V250 is al wel een stuk stiller dan de Prio-rijtuigen
met 250 vs 160 valt het wel mee hoorquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat vond ik eigenlijk wel meevallen
Ik heb erin gezeten toen het ding 250 reed, ik vond niet dat hij nou stiller was dan de Prio aan 160 km/h.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:49 schreef b2py het volgende:
[..]
met 250 vs 160 valt het wel mee hoor
ik verwacht de handtekening op 8 december om 23.59 uurquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb erin gezeten toen het ding 250 reed, ik vond niet dat hij nou stiller was dan de Prio aan 160 km/h.
Trouwens: nog steeds geen witte rook voor Fyra Brussel. Met nog één week te gaan wordt het nu wel héél kortdag.
Maar daarom juist, als een trein 250 rijdt en evenveel herrie maakt als een trein met 160, is dat toch positief.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb erin gezeten toen het ding 250 reed, ik vond niet dat hij nou stiller was dan de Prio aan 160 km/h.
Trouwens: nog steeds geen witte rook voor Fyra Brussel. Met nog één week te gaan wordt het nu wel héél kortdag.
Ik verwacht rond die tijd een voorbijwhooshende deadline, gevolgd door eoa krokodillentranenlulverhaaltjequote:Op vrijdag 30 november 2012 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik verwacht de handtekening op 8 december om 23.59 uur
"We vinden het echt verschrikkelijk voor onze reizigers dat we ze niet de trein kunnen bieden waar ze al zo lang op zitten te wachten, ook al zijn we er helemaal klaar voor. boehoeoheohoehoe"quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik verwacht rond die tijd een voorbijwhooshende deadline, gevolgd door eoa krokodillentranenlulverhaaltje
met 130 per uur langs de deadline?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik verwacht rond die tijd een voorbijwhooshende deadline, gevolgd door eoa krokodillentranenlulverhaaltje
Precies, dat soort geneuzel. Dat het ineens iedereen z'n schuld is en dat zij er niks aan kunnen doen etc etc.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vinden het echt verschrikkelijk voor onze reizigers dat we ze niet de trein kunnen bieden waar ze al zo lang op zitten te wachten, ook al zijn we er helemaal klaar voor. boehoeoheohoehoe"![]()
Dan neem je toch een trein later? In 33 minuten kun je heel wat sigaretten oproken lijkt me (Schultz v Hagen zal het daar wel mee eens zijn, die houdt ook wel van teer (in het asfalt)quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er moet meer pauze tussen treinen ik moet zo overstappen vervolgens tot 18:15 in de trein zitten met maar 3min om te roken.
Dat is te weinig.
Ik zeg meestal het Hoofdstationquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dan dat Jantje er Amsterdam Centraal, pietje Den Haag Centraal, klaasje Groningen "Centraal" en hendrik Arnhem "Centraal" mee bedoelt dan he. Maar ja, kleinigheidje hou je toch.
dan wordt het tijd om wat aan je verslaving te gaan doenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er moet meer pauze tussen treinen ik moet zo overstappen vervolgens tot 18:15 in de trein zitten met maar 3min om te roken.
Dat is te weinig.
Opletten is ook een vakquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik zeg meestal het Hoofdstation
Nou net was de trein Groningen->Delfzijl vanaf spoor 7a vertrokken IPV 1a, en er waren een stel jongens die dachten dat ze op spoor 7b waren ingestapt, die moesten naar Apeldoorn
dus die hebben genoeg gezien van Groningen voor het komende jaar
Nou is Groningen wat dat betreft ook een apart station: op bijna alle stations zit de A-zijde richting Amsterdam Centraal, maar op Groningen is het precies andersomquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Nou net was de trein Groningen->Delfzijl vanaf spoor 7a vertrokken IPV 1a, en er waren een stel jongens die dachten dat ze op spoor 7b waren ingestapt, die moesten naar Apeldoorn
Heeft dat niet meer met de kilometrering te maken?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou is Groningen wat dat betreft ook een apart station: op bijna alle stations zit de A-zijde richting Amsterdam Centraal, maar op Groningen is het precies andersom
Of een auto te kopenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het tijd om wat aan je verslaving te gaan doen
Ja, en die heeft bij veel spoorlijnen volgens mij wel bewust de oorsprong liggen richting Amsterdamquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heeft dat niet meer met de kilometrering te maken?
Ja, want aan de reisinformatie kan het ONMOGELIJK gelegen hebben. De laatste keer dat die ene fout maakte was voor de oorlog. Toch?quote:
Zoiets, maar als ze even naar de trein zelf hadden gekeken dan hadden ze al kunnen concluderen dat er iets niet kloptquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want aan de reisinformatie kan het ONMOGELIJK gelegen hebben. De laatste keer dat die ene fout maakte was voor de oorlog. Toch?
We hebben laatst toevallig een flinke rondleiding bij Hispeed gehad, inclusief een stukkie met de Fyra (en voor een paar gelukkigen de Thalys). Ik vond het heel leuk om een keer te zien, maar er werken lijkt me drie keer niks... Ze rijden er namelijk altijd hetzelfde stukje omdat ze in groepen werken. En die Thalys rijdt maar een paar minuten op echt hoge snelheid hier in Nederland (Hispeed machinisten rijden tot nog toe sowieso nooit verder dan Brussel)quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rijdende dienst natuurlijk
Lijkt me kicken om 250 te knallen
Mwah, Amersfoort-Zwolle komt van de lijn Utrecht-Zwolle-Kampen geloof ik. Dat is niet echt Amsterdam-georiënteerdquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en die heeft bij veel spoorlijnen volgens mij wel bewust de oorsprong liggen richting Amsterdam
goed voor de bewegingquote:Op vrijdag 30 november 2012 19:54 schreef James1988 het volgende:
Weer zo'n klimfestijn als in Arnhem of Delft.
Mja, gaat ook niet helemaal op, want die van Leeuwarden-Groningen start in Harlingen Haven.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef ReisT het volgende:
Wel Randstad-georiënteerd en daar was het in het begin vaak om te doen.
Bij Groningen klopt het historisch gezien wel, de eerste verbinding naar het zuiden liep via Leeuwarden.
Kilometering loopt zelfs door tot (Bad) Nieuweschans als het goed is.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, gaat ook niet helemaal op, want die van Leeuwarden-Groningen start in Harlingen Haven.
Bologna - Florence danquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:46 schreef James1988 het volgende:
Moet je eens Keulen - Frankfurt doen over de HSL (SFS). Dat is ook oeirsaai.
De echte 14e naam zou toch iets met een goed doel worden?quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
De 14e naam van de Vechtdaltreinen is ook bekend hoor. Kregen allemaal een canvas met onze eigen naam op de trein vandaag.
[ afbeelding ]
Ja maar goed, je kunt daar ook wat leuks mee doen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:17 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Veel mooier kan je het ook niet maken als eindbestemming. Maar is iig de juiste standplaats!
Wordt volgende week meer over bekend wat betreft die actie. Over de deuren heb ik niets gehoord.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
De echte 14e naam zou toch iets met een goed doel worden?
En de foto klopt ook al niet meer: alle Vechtdal-stellen krijgen witte deuren, anders is het contrast niet groot genoeg en worden ze niet toegelaten door ILenT hoorde ik woensdag..
Tjezus kristus er heeft weer een ambtenaar een drol dwars zitten of zo hoorquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
De echte 14e naam zou toch iets met een goed doel worden?
En de foto klopt ook al niet meer: alle Vechtdal-stellen krijgen witte deuren, anders is het contrast niet groot genoeg en worden ze niet toegelaten door ILenT hoorde ik woensdag..
Gaat moeilijk met een canvas!quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar goed, je kunt daar ook wat leuks mee doen.
"Biertje?"
"GekkeHaan groet PTA!"
weet ik veel, doe iets
Lage instap.... het idee is super, maar de meeste perrons op Emmen - Zwolle zijn nog niet op hoogte. Heb je dus niet veel aan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:24 schreef dennistd het volgende:
Tja, het is één van de nieuwe eisen aan materieel, net als een lage instap. Blijkbaar heeft men (bij Arriva of de ontwerper van de kleurstelling iov de aanbesteder) gedacht dat lichtblauw en donkerblauw contrasterend genoeg was, maar daar wordt toch anders over gedacht door ILenT blijkbaar.
Het wordt nog zotter qua regels:quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tjezus kristus er heeft weer een ambtenaar een drol dwars zitten of zo hoor
Waar we ons in dit land allemaal druk over kunnen maken
quote:ArcticWolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:03:
[...]
Tis niet alleen ProRail hier helaas... er zitten wat suffe mensen bij IVW (ILT?) die bedenken van allerlei achterlijke regels zodat er bijna geen onderhoud gepleegd kan worden en de druk in de nachtgaten/buitendienststellingen hoger wordt dan ze eigenlijk zouden moeten zijn.
Ik ben onderhand vergeten wat de nieuwe regels alweer worden... maar tot 31 dec. 2012 mag men 14 handelingen uitvoeren in indienstzijnd spoor van maximaal 15 min met een treinopvolging van 4 min (kan er een paar minuten naast zitten)
Van de 14 handelingen de gedaan mogen worden in dat 4 minuten gat mogen er straks nog maar 6 plaatsvinden.
Schouwen mag uitsluitend nog overdag en niet 's nachts meer.
Werkzaamheden in het nevenspoor B terwijl A in dienst is, mag niet meer (ook niet met fysieke afscherming)
Werkzaamheden naast het indienstzijnde spoor tot X meter mag niet meer, dus kabel & leidingwerkzaamheden en groenvoorzieningswerkzaamheden mogen niet meer.
Perron werkzaamheden naast indienstzijnd spoor mogen niet meer.
Eiland buitendienststellingen mogen niet meer.
Sporen oversteken wordt uit den boze
Tsja. dus straks is er voor spooronderhoud geen geld EN geen tijd meer. Nou, dan niet hequote:Op vrijdag 30 november 2012 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt nog zotter qua regels: straks mag je niet eens meer over het nevengelegen pad lopen om in dienst zijnd spoor te schouwen, en werken op een perron als het spoor nog in dienst is mag ook niet meer.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
pff, dat gaat wel heel erg ver. imo waren de huidige regels zo slecht nog nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt nog zotter qua regels:
[..]
quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt nog zotter qua regels:
[..]
Ik denk dat er heel wat SNCF'ers het in hun broek doen van het lachen wanneer er weer eens wat nieuws over Fyra bekend wordt gemaaktquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fucking HAFAS is nog steeds niet uit....![]()
En ook op het station net begonnen ze uit zichelf net tegen me dat het eens moest worden of de Fyra ging rijden of niet.. Kan je nagaan, zelfs het loket personeel van de TGV stations zijn op de hoogte van het NL-BEL Spoordrama
Ik vond het nogal verdacht en gedurft eigenlijk, ik ruil een kaartje om voor bestemming Duitsland, ik had verder geen oranje kleding ,Gaastra,jas of 3 kwart broek aan, ze vroeg nog geeneens of ik Hollander was, en ze begon vanzelf te vertellen dat ze nog niks wist en of ik toevallig iets wist, ik wist nou niet of ik het brutaal moest vinden, of achterover moest vallen van verbazing....quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel wat SNCF'ers het in hun broek doen van het lachen wanneer er weer eens wat nieuws over Fyra bekend wordt gemaakt
Welke huidige regels, er zijn (of waren) toch helemaal geen regels voor deurkleuren?quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pff, dat gaat wel heel erg ver. imo waren de huidige regels zo slecht nog niet
Het zal wel bij een belangenbehartiger van slechtzienden zijn bij een ROCOV.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Welke huidige regels, er zijn (of waren) toch helemaal geen regels voor deurkleuren?
Wel maf dat ze net de regel dat er een wit (of geel) vlak op de voorkant moet zitten hebben afgeschaft en meteen met een andere overdreven eis komen.
ik had het over het onderhoud wat James in zijn post aanstiptequote:Op vrijdag 30 november 2012 20:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Welke huidige regels, er zijn (of waren) toch helemaal geen regels voor deurkleuren?
Wel maf dat ze net de regel dat er een wit (of geel) vlak op de voorkant moet zitten hebben afgeschaft en meteen met een andere overdreven eis komen.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:31 schreef KomtTijd... het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je op je mobieltje altijd de desktoppagina krijgt om in te loggen op het NS-wifi, en op je laptop alt de mobiele pagina?
kwestie van even je useragent spoofenquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
Nee.
Op de laptop moet ik vaak wel naar de mobiele pagina omdat de desktop-pagina geen verbinding maakt dan
Maakt het allemaal weer niet bepaald gebruiksvriendelijker.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
kwestie van even je useragent spoofen
klopt. de ene keer heb je zomaar verbinding en de andere keer is het huilen met de pet op. de laatste keer dat ik het gebruikte werkte alles naar behorenquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
Nee.
Op de laptop moet ik vaak wel naar de mobiele pagina omdat de desktop-pagina geen verbinding maakt dan
Nee, ja, ik heb het ook moeten doen, heb Ipodje, werkt prima, aleen die welkomstpagina van T mobile en NS voor zware gamers pc's met 3 kilo javascript, daat breekt ie zijn nek overquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Maakt het allemaal weer niet bepaald gebruiksvriendelijker.
Klopt. Officieel tot de grens, maar we hebben een Nederlands voorsein in Duitsland staan, en daar hebben we een Nederlandse én een Duitse kilometrering bij.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Kilometering loopt zelfs door tot (Bad) Nieuweschans als het goed is.
Maar de staat is wel enig aandeelhouder...quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
als het aan hem ligt wel, maar het is gewoon een legale constructie en de minister heeft dat maar te accepteren
quote:
De eerste single die ik op vinyl kocht.quote:
Lijkt me op zich niks mis mee, zo lang er dan maar in alle aanbestedingen geëist wordt dat materieel in een Nederlandse lease-maatschappij ondergebracht moet worden. Anders benadeel je NS er mee voor toekomstige aanbestedingen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
De minister van Financiën Dijsselbloem wil dat de NS niet langer dat het materieelbedrijf NSFS in Ierland gevestigd is
http://www.rtl.nl/compone(...)jken-via-ierland.xml
quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja: wie nog snelheidsborden tussen Rotterdam en Schiedam wil zien:
Ik nietquote:Op zaterdag 1 december 2012 09:57 schreef b2py het volgende:
Testrit Fyra naar België niet door
Wist iemand hier dat die rit ging rijden?
quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:44 schreef dennistd het volgende:
Er is trouwens al wel een plukstel: daar zit zelfs geen stuurtafel meer in schijnt het
quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Pluk van de wegsleepdienstpetteflet?Geen overbodige luxe idd
Nou, lekker voor elkaar jongens: Verdeeldheid in de sector, je wordt niet meer serieus genomen, deur wagenwijd open voor nog meer beknibbeling. Chapeauquote:Op zaterdag 1 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
Spoorbouwers nemen afstand van verklaring Strukton
Ik doelde op een V250quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Pluk van de wegsleepdienst?Geen overbodige luxe idd
Eemland.. Dat waar de eerste bieding van Strukton geweigerd werd omdat die te laag was en niet realistisch. En Asset rail de gunning kreeg met een nog lager bedrag?quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
Spoorbouwers nemen afstand van verklaring Strukton
Bron
Onafhankelijk onderzoek naar omstreden spooraanbesteding
Bron
Dan is dat nu dus geen ongebruikt kopspoortje meer.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ja zojuist reed er een andere stoomtrein met rijtuigen naar Duitsland. Die nu hier achter staat te tanken heeft volgens mij een 6400 bij zich, maar niet zichtbaar achter een gebouw. Staat op het ongebruikte kopspoortje direct voorbij de overweg Vierpaardjes.
Nopequote:Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmmm, Fles: langste substationsnaamsbordje in Duitsland? http://www.abload.de/image.php?img=lo7843rnx.jpg dat uit slechts twee woorden bestaat?
Wtf is hier het verhaal achterquote:
Ik had mijn baardje geschoren, dat verklaart een hoop.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ze hoorde dat jij reed misschien?
Grmbl. Ik heb het verkeerde vak gekozen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het fabuleuze leven van een machinist.
gna gna welkom bij Fyra!quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:51 schreef Aether het volgende:
Vraag over boeken naar België: als ik via nshispeed.nl Schiphol-Antwerpen wil boeken met Dal Voordeel wordt er geen korting berekend. Zou dit via de kaartautomaat wel moeten kunnen?
Het gaat om volgende weekquote:
Ik krijg ze er wel uit met korting.. Maar je kan ze inderdaad ook met korting uit de automaat trekken.quote:
Ik ookquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik krijg ze er wel uit met korting..
Plus gratis meegeleverde gezeikgarantie over "grensstation vs. grenspunt" want die bijdehandjes kennen zelf de regels niet.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ook
"Dal Voordeel" geldt als "NS-traject met korting".
Ik krijg de korting nu ook, maar niet voor een dagretour -- waarschijnlijk omdat dat al een speciale korting is?quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik krijg ze er wel uit met korting.. Maar je kan ze inderdaad ook met korting uit de automaat trekken.
Het Superdagretour kent inderdaad afwijkende tariefvoorwaarden, het is ook goedkoper dan een normaal retourtje.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:17 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik krijg de korting nu ook, maar niet voor een dagretour -- waarschijnlijk omdat dat al een speciale korting is?
De Standaardquote:NMBS keurt investeringsplan van bijna 26 miljard euro goed
De NMBS-Holding heeft gisteren het investeringsplan voor de periode 2013-2025 goedgekeurd. Het plan bevat voor bijna 26 miljard euro aan investeringen, meldt de krant L'Echo.
Het leeuwendeel van het investeringsplan voor de komende dertien jaar moet van de dotatie van de federale overheid komen, goed voor 24,225 miljard euro. De rest komt uit het fonds voor het GEN, het gewestelijk expresnet (770 miljoen euro), alternatieve financiering (344 miljoen euro) en eigen middelen (236 miljoen euro).
Het investeingsplan voorziet 5,228 miljard voor investeringen in de veiligheid van het spoor en 16,1 miljard euro voor de verbetering van de mobiliteit. Het investeringsplan zal nu naar minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette (PS) gestuurd worden, die het op zijn beurt ook doorspeelt aan de gewesten.
Overigens heeft de NMBS-Groep in de eerste negen maanden van dit jaar een nettowinst van 2,1 miljoen euro behaald, tegenover 110 miljoen euro verlies in dezelfde periode een jaar eerder
Mwah, heb de sport van Fles geleerd.quote:
hij komt heel af en toe nog buurtenquote:Op zaterdag 1 december 2012 23:16 schreef JDude het volgende:
Mren, was dat niet ook een oud-bewoner van deze reeksch?
Nouja, daar hangt tenminste nog een waslijntje met 1500 V erop. Dat is niet het geval bij de Betuweroutequote:Op zaterdag 1 december 2012 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
Een IC richting Enschede is richting Barneveld Noord gestuurd
Nope, vrij :-)quote:Op zondag 2 december 2012 10:13 schreef greavy het volgende:
Is Monopoly vandaag aan het rondcrossen met de buffeltjes? Dan moet ie ff oppassen, want iok kom het daar even onveilig maken
Je doelt op de frontseinen die nog op rangeren staan?quote:
Yup!quote:Op zondag 2 december 2012 13:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je doelt op de frontseinen die nog op rangeren staan?
Ik ga er vanuit dat deze treinbeweging bij Nieuw-Amsterdam de schakelaar al goed had staan. Heb ze er telefonisch even op gewezen. Moeten we toch voor elkaar over hebben na onze teambuilding afgelopen vrijdag. Maar het zelf ook al een keer gehad hoor. Omdat ie normaal altijd goed staat in die GTW'S kijk je er niet altijd naar.quote:Op zondag 2 december 2012 14:09 schreef dennistd het volgende:
Dat gebeurt wel vaker helaas..
Een paar jaar terug werd elk halfuur de stoptrein in Enschede van spoor 1 naar spoor 3 gereden, en dan zag je ze ook regelmatig met rangeersein voorbij Drienerlo rijden..
Fout. Dit is gewoon luiheid van de MCN. Als je je trein vertrekgereed maakt ben je verplicht om jezelf van goede verlichting te overtuigen. Dus hij heeft gewoon niet gekeken, en er niet eens aan gedacht, want het is een kwestie van een schakelaar omzetten van rangeer naar normaal.quote:Op zondag 2 december 2012 14:11 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat deze treinbeweging bij Nieuw-Amsterdam de schakelaar al goed had staan. Heb ze er telefonisch even op gewezen. Moeten we toch voor elkaar over hebben na onze teambuilding afgelopen vrijdag. Maar het zelf ook al een keer gehad hoor. Omdat ie normaal altijd goed staat in die GTW'S kijk je er niet altijd naar.
Ik zie het te weinig, maar goed, ik sta ook niet altijd op stations waar treinen vertrekgereed worden gemaakt of waar er kopgemaakt wordt.quote:Op zondag 2 december 2012 14:16 schreef greavy het volgende:
Je ziet daarom ook veel machinisten even naar buiten lopen om het te controleren
Alleen als de schakelaar in de 0-stand staat. Zoals hieronder te zien is:quote:Op zondag 2 december 2012 14:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
We komen ze ook nog wel eens tegen met sluitseinen voorop. Gaat dat niet automatisch met de rijrichting mee in de GTW?
Soort van.quote:Op zondag 2 december 2012 14:36 schreef lyolyrc het volgende:
Hebben machinisten eigenlijk net als piloten een checklist die ze moeten doornemen voor vertrek?
Is dat dan een papieren lijst die je punt voor punt moet afwerken, of wordt je geacht de punten die je nu opsomt uit het hoofd te kennen?quote:Op zondag 2 december 2012 14:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Soort van.
Je bent verplicht om een aantal zaken te beproeven.
Remproef, tractie, je moet je inventaris controleren, verzegelingen moet je controleren, front en sluitseinen moet je controleren.
Remmen lossen en weer remmen. Kan gewoon bij stilstand.quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En hoe kun je de remmen en de tractie beproeven bij een stilstaande trein?
Duidelijk. Dit is zeker een e-GTW? Ik mis namelijk de motorknoppen, die zitten normaal toch bovenaan dat knoppenpaneel, herinner ik me van mijn laatste cabineritje.quote:Op zondag 2 december 2012 14:32 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Alleen als de schakelaar in de 0-stand staat. Zoals hieronder te zien is:
[ afbeelding ]
Dit is inderdaad een electrische GTW, maar bij de diesel zitten de knoppen op dezelfde plek hoor.quote:Op zondag 2 december 2012 14:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Duidelijk. Dit is zeker een e-GTW? Ik mis namelijk de motorknoppen, die zitten normaal toch bovenaan dat knoppenpaneel, herinner ik me van mijn laatste cabineritje.
Nee geen papieren lijst.quote:Op zondag 2 december 2012 14:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is dat dan een papieren lijst die je punt voor punt moet afwerken, of wordt je geacht de punten die je nu opsomt uit het hoofd te kennen?
En hoe kun je de remmen en de tractie beproeven bij een stilstaande trein?
Dat snap ik. Ik legde alleen uit waarom ik dacht dat hij elektrisch was.quote:Op zondag 2 december 2012 14:48 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een electrische GTW, maar bij de diesel zitten de knoppen op dezelfde plek hoor.
Juist om te voorkomen dat ze dingen vergeten, moeten piloten een papieren lijst doornemen. Bij mijn weten moeten ze ook elk punt van de lijst oplezen en zeggen dat ze dat punt hebben afgewerkt. Dat wordt dan allemaal opgeslagen op de geluidsband in de black box. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de langere lijst die piloten moeten doornemen en dat het missen van een punt fatalere gevolgen kan hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 14:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee geen papieren lijst.
Al kan je de materieelgids gebruiken om het officieel te doen.
Maar bij je opleiding leer je wat je moet doen, en dat is na 1 dienst al gewoon routine. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook van iedereen om jou heen
Logisch wel, voor de luchtvaart is het nog belangrijker dan op het spoor.quote:Op zondag 2 december 2012 14:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Juist om te voorkomen dat ze dingen vergeten, moeten piloten een papieren lijst doornemen. Bij mijn weten moeten ze ook elk punt van de lijst oplezen en zeggen dat ze dat punt hebben afgewerkt. Dat wordt dan allemaal opgeslagen op de geluidsband in de black box. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de langere lijst die piloten moeten doornemen en dat het missen van een punt fatalere gevolgen kan hebben.
Ik heb nog geen idee. We gaan het wel zien tegen die tijd.quote:Op zondag 2 december 2012 15:08 schreef greavy het volgende:
Maare, Monopoly. Hoe zit het na 8 december met je stage? Ga je dan elders (ander bedrijf), naar Zutphen-Oldenzaal of wordt dat ook overgenomen door Arriva?
Een paar gaan over naar Arriva, maar de mentoren waar ik mee rijd zijn inhuurmachinisten van Machinextquote:Op zondag 2 december 2012 15:10 schreef greavy het volgende:
Het is over een week, en jij weet nog niet hoe & wat? En je mentor e.d.? Gaat die wel naar Arriva, want het lijkt mij dat de contracten van veel machinisten bij Syntus ontbonden zijn per dan?
Jep. Op zich vind ik het niet zo heel erg, ik ga dik gematst worden in mijn stage uren, en ik kan met een beetje geluk mee lopen in zowel de infra als goederen de komende weken. Dus ik zie heel veel.quote:Op zondag 2 december 2012 15:19 schreef greavy het volgende:
Ah, zo. Die zullen dan wel weer elders komen, tenzij Arriva er inhuurt en zij daar aan de slag kunnen.
Voor jou dus nog afwachten
quote:Op zondag 2 december 2012 17:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Pomtiedom. Er wordt sneeuw verwacht morgen.
quote:De neerslag die in het westen zal gaan vallen zal voornamelijk regen/natte sneeuw zijn. De regen cq natte sneeuw trekt langzaam verder het land in en gaat over in sneeuw, lokaal kan er zo’n 3 centimeter sneeuw gaan vallen. Het verkeer en dan met name in de spits moet oppassen voor gevaarlijke situaties. Wees er dus op voorbereid! De lijn waar de sneeuw gaat vallen ligt ten oosten van Leeuwarden/Terneuzen. Rond een uur of 11 bereikt het neerslaggebied ook het noordoosten, daar zal de meeste sneeuw gaan vallen. Voorlopig gaan we vanuit dat daar een centimeter of 5 gaat vallen
Ik snap hier geen kut van..quote:Op zondag 2 december 2012 17:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.meteo-service.nl/extra-weerbericht-23-december/
[..]
Van de inhoud? Samengevat: Groningen wordt wit.quote:
Ik verwacht ook Drenthe.quote:Op zondag 2 december 2012 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van de inhoud? Samengevat: Groningen wordt wit.
Ik had me er meer in moeten verdiepen.quote:Op zondag 2 december 2012 17:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat plaatje niet?
Roze/paars is sneeuw, linksonder staat de tijd,
Nog 2 dagen!quote:
De wagens zijn gaan rollen bij Kornwestheim en stevenden af op Stuttgart Hbf. Hierop heeft een oplettende TRDL een wisseltje omgelegd naar het spoor waar een stootjuk staat op Feuerbach. Helaas is bij de botsing met het juk wel grote schade ontstaan ergens rond een uur of 4 in de nacht.quote:Op zondag 2 december 2012 18:46 schreef greavy het volgende:
Vrijdag is er ook al een ontsporing geweest bij Stuttgart-Feuerbach. Goederenwagens waren aan het rollen gegaan, en hebben enorme schade aan het station toegebracht.
[ afbeelding ]
buiten beeld is er nog een perronkap naar beneden gekomen...
Helaas? Dat is juist één van de functies van zo'n juk: een rollende trein opvangen en de kinetische energie omzetten in iets anders.quote:Op zondag 2 december 2012 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
De wagens zijn gaan rollen bij Kornwestheim en stevenden af op Stuttgart Hbf. Hierop heeft een oplettende TRDL een wisseltje omgelegd naar het spoor waar een stootjuk staat op Feuerbach. Helaas is bij de botsing met het juk wel grote schade ontstaan ergens rond een uur of 4 in de nacht.
ChocoladeMuseum in een trein; ik liep er net bij toeval tegenaan tijdens een rondje, heb kiekjes, zal ff kijken of er iets bij zit om hier te posten, maar ga geen hoge verwachtingen hebben van mijn foto kwaliteitenquote:
In Nederland is het op rangeerterreinen langs de hoofdbaan verplicht om bij de aansluiting op de hoofdbaan eiswissels met voorkeursstand toe te passen zodat zo'n goederenwagon niet op de hoofdbaan terecht kan komen als die aan de rol gaat. Dat geeft soms een kopspoortje van nog geen 20 meter. Die noemen we veiligheidskopjes.quote:Op zondag 2 december 2012 19:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas? Dat is juist één van de functies van zo'n juk: een rollende trein opvangen en de kinetische energie omzetten in iets anders.
twitter:TreinWB twitterde op zondag 02-12-2012 om 11:34:52Gun je regio Weert / Eindhoven ook een treinverbinding met België? Teken dan! http://t.co/o3jrbWOI #weert #eindhoven #psv #belgie #brabant reageer retweet
Ferrie koet stajnkaulendoitsjquote:Op zondag 2 december 2012 20:00 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
HKX nach Hamburg mit NOB-garnitur
HKX fahrt Taglich mit Züge zchwissen Hamburg und Köln. Aber HKX hat Probleme mit eigene Zuggarnitur. Daso hat auch al MittelRheinBahn Desiro gefähren. Dieser und nächste Woche fahrt HKX mit NOB-garnitur. Dieser Wagen sind Married-Pair-Wagen.
Garnituur word ook wel de rijtuigensamenstelling of rijtuigenstam bedoelt.quote:Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat betekend de term garnituur in deze?
Dat weet ik. Windspoortjes worden ze ook wel genoemd. Alleen verplicht vanaf een bepaalde baanvaksnelheid op het hoofdspoor trouwens. Maar goed, dat doet natuurlijk niets af aan mijn post.quote:Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In Nederland is het op rangeerterreinen langs de hoofdbaan verplicht om bij de aansluiting op de hoofdbaan eiswissels met voorkeursstand toe te passen zodat zo'n goederenwagon niet op de hoofdbaan terecht kan komen als die aan de rol gaat. Dat geeft soms een kopspoortje van nog geen 20 meter. Die noemen we veiligheidskopjes.
quote:Op zondag 2 december 2012 22:06 schreef b2py het volgende:
GeenStijl is al bij:
Aankondiging: dodelijk sneeuwfalen NS
Je staat een uur te niks op Zaandam? Begrijp ik dat goed?quote:Op zondag 2 december 2012 22:18 schreef b2py het volgende:
Ik moet morgen om 08:00 de trein hebben naar Zaandam. Gepland aankomst 08:34.
Vervolgens te Zaandam de trein van 09:30 naar Bijlmer Arena, gepland aankomst 10:03.
Stukje Bijlmer Arena - Amstel nog nader te bepalen evenals Amstel - Huis...
Duimen dat die sneeuw mooi uit Amsterdam blijft..
Excursie naar busstations.. Waaronder Zaandamquote:Op zondag 2 december 2012 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je staat een uur te niks op Zaandam? Begrijp ik dat goed?
Hier kijk! Dingessen die WEL rijdenquote:Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Excursie naar busstations.. Waaronder Zaandam![]()
De verwachting is dat het in het westen bij natte sneeuw blijft.quote:Op zondag 2 december 2012 22:18 schreef b2py het volgende:
Ik moet morgen om 08:00 de trein hebben naar Zaandam. Gepland aankomst 08:34.
Vervolgens te Zaandam de trein van 09:30 naar Bijlmer Arena, gepland aankomst 10:03.
Stukje Bijlmer Arena - Amstel nog nader te bepalen evenals Amstel - Huis...
Duimen dat die sneeuw mooi uit Amsterdam blijft..
Ik zou als ik jou was de bus nemen van Zaandam naar Amsterdamquote:Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Excursie naar busstations.. Waaronder Zaandam![]()
Wat wel dan? Men is extra ketels koffie en thee aan het zetten?quote:Op zondag 2 december 2012 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De verwachting is dat het in het westen bij natte sneeuw blijft.
Ondertussen zijn er al winterscenario's opgestart bjj het spoor, ingaande morgenochtend 05.00 uur. Geen maatregelen die invloed hebben op de dienstregeling overigens.
Prima hoor. Beetje wit. Was er heel lang niet meer geweest eigenlijk.quote:
Oh, hier op Station Val D'europe is slechts ¤3,80, maar dan wél zonder koffiequote:Op zondag 2 december 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
• Pistoletje salami PLUS een kop koffie voor samen 2 euro in Aachen, en dat was niet eens een aanbieding maar gewoon de reguliere prijs.
In het OVS flankbeveiliging staat het als verplicht. Dat wordt echter alleen bij nieuwbouw en grote wijzigingen toegepast. Het hoeft dus nog niet zo te zijn maar bij wijzigingen wordt het wel nagestreefd. Er kan soms ontheffing verkregen worden door een stop-ontspoorplaat toe te passen. Het effect is echter hetzelfde nl. dat rollende goederenwagens de hoofdbaan niet bereiken.quote:Op zondag 2 december 2012 21:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat weet ik. Windspoortjes worden ze ook wel genoemd. Alleen verplicht vanaf een bepaalde baanvaksnelheid op het hoofdspoor trouwens. Maar goed, dat doet natuurlijk niets af aan mijn post.
Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, want je ziet het met de regelmaat van de klok, en dan is het een stukje warop je nog geen eens een locomotief kan stallen., en ik me maar afvragen welke type loc er vroeger wel op zou moeten passenquote:Op zondag 2 december 2012 23:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In het OVS flankbeveiliging staat het als verplicht. Dat wordt echter alleen bij nieuwbouw toegepast. Het hoeft dus nog niet zo te zijn maar bij wijzigingen wordt het wel nagestreefd. Er kan soms ontheffing verkregen worden door een stop-ontspoorplaat toe te passen. Het effect is echter hetzelfde nl. dat rollende goederenwagens de hoofdbaan niet bereiken.
ja, in dit door Stervex gemonopoliseerde kloteland is dat ook doodnormaal idd. Vuile schoften.quote:Op zondag 2 december 2012 23:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, hier op Station Val D'europe is slechts ¤3,80, maar dan wél zonder koffie
Ik kan het bakkertje op Schwerte aanbevelenquote:Op zondag 2 december 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, in dit door Stervex gemonopoliseerde kloteland is dat ook doodnormaal idd. Vuile schoften.
Volgensmij ben ik er nooit met jou geweest, maar toen ik vanuit Bestwig een aantal rondjes maakte, linksom of rechtsom, ik moest altijd daar overstappen op een of andere manier.quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Schwerte... Wat hadden we daar ook ooit weer te zoeken?Pas nog geweest trouwens geloof ik.
't rare is als ik vanuit Parijs naar Bestwig ga, dan kom je er nooit, hebbie er niks mee te maken.Maar doe je een rondje vanuit Bestwig, dan sta je er 3 keer op een dagquote:Op maandag 3 december 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ja dat zal wel ja. Fröndenberg moet je er dan vrijwel altijd ook wel uit. En Iserlohn sowieso.
Ach, wat logische zaken om de boel in elk geval draaiende te houden. Overloopwissels vastleggen, minder roestrijden, alvast Fles' wintergefoeter negeren, dat soort instructies.quote:Op zondag 2 december 2012 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wel dan? Men is extra ketels koffie en thee aan het zetten?
Dat lijkt me geen slim planquote:Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
alvast Fles' wintergefoeter negeren,
dan kunnen ze makkelijker gesaneerd worden, omdat ze toch niet gebruikt wordenquote:Op maandag 3 december 2012 00:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overloopwissels vastleggen.... Als je ze niet gebruikt heb je er geen last van, als je ze nodig hebt is er een reden. Waarom vastleggen?
En het spaart gasquote:Op maandag 3 december 2012 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan kunnen ze makkelijker gesaneerd worden, omdat ze toch niet gebruikt worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |