klinkt best aardig. Station Alkmaar heeft nu meer het idee van het station in een boerendorp waar toevallig wat meer treinen stoppen en waar toevallig iets meer perrons zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:23 schreef b2py het volgende:
En zojuist in het lokale dagblad gelezen. Ze gaan station Alkmaar verbouwen, het komt er uit te zien als station Arnhem met een traverse over het station. Inclusief fancy overkapping etc..
Mja.quote:NS hoopt dat de ophef over de Fyra verstomt zodra de nieuwe dienstregeling volgende week van kracht is.
Puike vergelijkingquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja.
"Fles hoopt dat er driehonderd lekkere wijven en een pallet bier op de stoep staan zodra hij de voordeur open doet".
Lekkere Françaises trouwens ook nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:39 schreef Monopoly het volgende:
Bier kan nooit geen kwaad natuurlijk!
Het is wachten natuurlijk op de eerste ijzel/pekelperiode en een mooie modderbruine Fyra:)quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Over Fyra's gesproken. Deze geniale foto toont de lelijkheid van het ding duidelijk aan![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar die arriva machines blijven er behoorlijk schoon onder anders...quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:30 schreef James1988 het volgende:
Daarvoor hoef je niet eens op ijzel of pekel te wachten... een paar ritjes tijdens regen is al voldoende (koolstof dat van de stroomafnemer komt).
Bekrompen sukkels die het steeds maar over "cs" hebben en verwachten dat de hele wereld dan meteen weet welk station ze bedoelenquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Over Fyra's gesproken. Deze geniale foto toont de lelijkheid van het ding duidelijk aan![]()
![]()
[ afbeelding ]
En als je naast de foto kijkt...quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bekrompen sukkels die het steeds maar over "cs" hebben en verwachten dat de hele wereld dan meteen weet welk station ze bedoelen![]()
Ze hebben je bijdragen hier gelezen?quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
zo zo. Nu word ik zomaar uitgenodigd voor een exclusief bezoek bij het Management van NS HiSpeed. Ze willen mijn mening horen over hoe het allemaal klantgerichter kan. Dat laat ik me geen twee keer zeggen natuurlijk
Daar moet je altijd bang voor zijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze hebben je bijdragen hier gelezen?
Nou lijkt me juist CS een vrij algemene afkorting die ook buiten de spoorwereld wel bekend is. Staat ook gewoon in de Van Dale.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:58 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben zelf geen spoorspotter, maar ik vind het wel leuk om zo wat treingerelateerde foto's en dergelijke te zien.
Zoveel mensen praten al helemaal met afkortingen etc. Die leven echt in hun eigen wereldje.
CS is in mijn ogen ook geen probleemquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou lijkt me juist CS een vrij algemene afkorting die ook buiten de spoorwereld wel bekend is. Staat ook gewoon in de Van Dale.
Als er alleen "asd" had gestaan (de echte spoorse verkorting) dan had je wel een punt ja.
(Ik erger me dan weer aan mensen die het over AMS hebben terwijl ze Amsterdam bedoelen.)
Behalve dan dat Jantje er Amsterdam Centraal, pietje Den Haag Centraal, klaasje Groningen "Centraal" en hendrik Arnhem "Centraal" mee bedoelt dan he. Maar ja, kleinigheidje hou je toch.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou lijkt me juist CS een vrij algemene afkorting die ook buiten de spoorwereld wel bekend is. Staat ook gewoon in de Van Dale.
En 800 van de mijnequote:Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je op Moerwijk staat ben je op zo'n 400 meter van mijn crib vandaan!
niet lullig bedoeld, maar zit er een goede buurt in een straal van 400 meter van moerwijk?quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je op Moerwijk staat ben je op zo'n 400 meter van mijn crib vandaan!
Richting Loosduinenquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:29 schreef Travel. het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld, maar zit er een goede buurt in een straal van 400 meter van moerwijk?
AMS is dan ook weer meer de afkorting voor Schiphol in de reiswereldquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als er alleen "asd" had gestaan (de echte spoorse verkorting) dan had je wel een punt ja.
(Ik erger me dan weer aan mensen die het over AMS hebben terwijl ze Amsterdam bedoelen.)
dat moet niet zo lastig zijn lijkt mequote:Op vrijdag 30 november 2012 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
zo zo. Nu word ik zomaar uitgenodigd voor een exclusief bezoek bij het Management van NS HiSpeed. Ze willen mijn mening horen over hoe het allemaal klantgerichter kan. Dat laat ik me geen twee keer zeggen natuurlijk
Het bestaat inderdaad niet als spoorverkorting.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:34 schreef Koen66 het volgende:
[..]
AMS is dan ook weer meer de afkorting voor Schiphol in de reiswereld
Bij het management? Het is maar waar je ambities liggen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:07 schreef Monopoly het volgende:
Oh ja Fles. Regel gelijk een stageplek voor me daar
Rijdende dienst natuurlijkquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij het management? Het is maar waar je ambities liggen.
Ik weet niet hoe het in het echt is, maar in MSTS en RailSimulator zijn dat juist de saaiste ritten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rijdende dienst natuurlijk
Lijkt me kicken om 250 te knallen
Pontresina SPL EHAM nietquote:
Heb ik al een keer gedaan (nou ja, 248 was het volgens het display), dat valt nogal tegen hoor. Is ook gewoon een oersaai traject natuurlijk dat noordelijk deel van de HSL.quote:
Helling, bocht en nog eens helling. Best spectaculair als je voorin zit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tunnel, tunnel en nog eens tunnel. Vooral veel herrie in de tunnels.
Dat vond ik eigenlijk wel meevallenquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:52 schreef dennistd het volgende:
Nouja, de V250 is al wel een stuk stiller dan de Prio-rijtuigen
met 250 vs 160 valt het wel mee hoorquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat vond ik eigenlijk wel meevallen
Ik heb erin gezeten toen het ding 250 reed, ik vond niet dat hij nou stiller was dan de Prio aan 160 km/h.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:49 schreef b2py het volgende:
[..]
met 250 vs 160 valt het wel mee hoor
ik verwacht de handtekening op 8 december om 23.59 uurquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb erin gezeten toen het ding 250 reed, ik vond niet dat hij nou stiller was dan de Prio aan 160 km/h.
Trouwens: nog steeds geen witte rook voor Fyra Brussel. Met nog één week te gaan wordt het nu wel héél kortdag.
Maar daarom juist, als een trein 250 rijdt en evenveel herrie maakt als een trein met 160, is dat toch positief.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb erin gezeten toen het ding 250 reed, ik vond niet dat hij nou stiller was dan de Prio aan 160 km/h.
Trouwens: nog steeds geen witte rook voor Fyra Brussel. Met nog één week te gaan wordt het nu wel héél kortdag.
Ik verwacht rond die tijd een voorbijwhooshende deadline, gevolgd door eoa krokodillentranenlulverhaaltjequote:Op vrijdag 30 november 2012 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik verwacht de handtekening op 8 december om 23.59 uur
"We vinden het echt verschrikkelijk voor onze reizigers dat we ze niet de trein kunnen bieden waar ze al zo lang op zitten te wachten, ook al zijn we er helemaal klaar voor. boehoeoheohoehoe"quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik verwacht rond die tijd een voorbijwhooshende deadline, gevolgd door eoa krokodillentranenlulverhaaltje
met 130 per uur langs de deadline?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik verwacht rond die tijd een voorbijwhooshende deadline, gevolgd door eoa krokodillentranenlulverhaaltje
Precies, dat soort geneuzel. Dat het ineens iedereen z'n schuld is en dat zij er niks aan kunnen doen etc etc.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We vinden het echt verschrikkelijk voor onze reizigers dat we ze niet de trein kunnen bieden waar ze al zo lang op zitten te wachten, ook al zijn we er helemaal klaar voor. boehoeoheohoehoe"![]()
Dan neem je toch een trein later? In 33 minuten kun je heel wat sigaretten oproken lijkt me (Schultz v Hagen zal het daar wel mee eens zijn, die houdt ook wel van teer (in het asfalt)quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er moet meer pauze tussen treinen ik moet zo overstappen vervolgens tot 18:15 in de trein zitten met maar 3min om te roken.
Dat is te weinig.
Ik zeg meestal het Hoofdstationquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dan dat Jantje er Amsterdam Centraal, pietje Den Haag Centraal, klaasje Groningen "Centraal" en hendrik Arnhem "Centraal" mee bedoelt dan he. Maar ja, kleinigheidje hou je toch.
dan wordt het tijd om wat aan je verslaving te gaan doenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er moet meer pauze tussen treinen ik moet zo overstappen vervolgens tot 18:15 in de trein zitten met maar 3min om te roken.
Dat is te weinig.
Opletten is ook een vakquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik zeg meestal het Hoofdstation
Nou net was de trein Groningen->Delfzijl vanaf spoor 7a vertrokken IPV 1a, en er waren een stel jongens die dachten dat ze op spoor 7b waren ingestapt, die moesten naar Apeldoorn
dus die hebben genoeg gezien van Groningen voor het komende jaar
Nou is Groningen wat dat betreft ook een apart station: op bijna alle stations zit de A-zijde richting Amsterdam Centraal, maar op Groningen is het precies andersomquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik zeg meestal het Hoofdstation
Nou net was de trein Groningen->Delfzijl vanaf spoor 7a vertrokken IPV 1a, en er waren een stel jongens die dachten dat ze op spoor 7b waren ingestapt, die moesten naar Apeldoorn
dus die hebben genoeg gezien van Groningen voor het komende jaar
Heeft dat niet meer met de kilometrering te maken?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou is Groningen wat dat betreft ook een apart station: op bijna alle stations zit de A-zijde richting Amsterdam Centraal, maar op Groningen is het precies andersom
Of een auto te kopenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het tijd om wat aan je verslaving te gaan doen
Ja, en die heeft bij veel spoorlijnen volgens mij wel bewust de oorsprong liggen richting Amsterdamquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heeft dat niet meer met de kilometrering te maken?
Ja, want aan de reisinformatie kan het ONMOGELIJK gelegen hebben. De laatste keer dat die ene fout maakte was voor de oorlog. Toch?quote:
Zoiets, maar als ze even naar de trein zelf hadden gekeken dan hadden ze al kunnen concluderen dat er iets niet kloptquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want aan de reisinformatie kan het ONMOGELIJK gelegen hebben. De laatste keer dat die ene fout maakte was voor de oorlog. Toch?
We hebben laatst toevallig een flinke rondleiding bij Hispeed gehad, inclusief een stukkie met de Fyra (en voor een paar gelukkigen de Thalys). Ik vond het heel leuk om een keer te zien, maar er werken lijkt me drie keer niks... Ze rijden er namelijk altijd hetzelfde stukje omdat ze in groepen werken. En die Thalys rijdt maar een paar minuten op echt hoge snelheid hier in Nederland (Hispeed machinisten rijden tot nog toe sowieso nooit verder dan Brussel)quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rijdende dienst natuurlijk
Lijkt me kicken om 250 te knallen
Mwah, Amersfoort-Zwolle komt van de lijn Utrecht-Zwolle-Kampen geloof ik. Dat is niet echt Amsterdam-georiënteerdquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en die heeft bij veel spoorlijnen volgens mij wel bewust de oorsprong liggen richting Amsterdam
goed voor de bewegingquote:Op vrijdag 30 november 2012 19:54 schreef James1988 het volgende:
Weer zo'n klimfestijn als in Arnhem of Delft.
Mja, gaat ook niet helemaal op, want die van Leeuwarden-Groningen start in Harlingen Haven.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef ReisT het volgende:
Wel Randstad-georiënteerd en daar was het in het begin vaak om te doen.
Bij Groningen klopt het historisch gezien wel, de eerste verbinding naar het zuiden liep via Leeuwarden.
Kilometering loopt zelfs door tot (Bad) Nieuweschans als het goed is.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, gaat ook niet helemaal op, want die van Leeuwarden-Groningen start in Harlingen Haven.
Bologna - Florence danquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:46 schreef James1988 het volgende:
Moet je eens Keulen - Frankfurt doen over de HSL (SFS). Dat is ook oeirsaai.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |