en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Op het baanvak zitten helaas wat weinig assentellers. Verder vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om een overwegstoring op te lossen, zo langzamerhand zouden ze toch ook iets meer informatie moeten hebben, hoop ik.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Klinkt als een probleem met de assentellers. En een treinvrije periode is nodig om de assentellersystemen een harde reset te kunnen geven. Dan worden alle assentellers op 0 gezet en is het natuurlijk niet de bedoeling dat er nog ergens een trein rijdt.
Ja, dat daar GRS zat, was me al verteld. Ik heb weinig lokale kennis aldaar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Op het baanvak zitten helaas wat weinig assentellers. Verder vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om een overwegstoring op te lossen, zo langzamerhand zouden ze toch ook iets meer informatie moeten hebben, hoop ik.
Oh trouwens assentellers moet je helemaal niet hard willen resetten.
Tsk. Maar dan nog, ¤5,80 voor drie 'packs' is nog steeds te doen.quote:† Note: You already own the following items in "Railworks 3 - Haulin' USA Pack". You will not receive extra copies of these items when you complete this purchase:
Railworks 3: Train Simulator 2012
Volgens de laatste berichten werken de overwegen wel, maar krijgen de verkeersleiders meldingen dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat daar GRS zat, was me al verteld. Ik heb weinig lokale kennis aldaar.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:43 schreef Monopoly het volgende:
Wat was er nou van de week Ziggy3 met Arriva in het noorden? Op last van de politie reed niets ?
quote:Op zondag 15 juli 2012 07:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er was een scootmobiel aangereden. Gelukkig zat er niemand in/op.
Ai, dat is minder prettig. Maar dat is inderdaad de storingsmeldlijn, zodra een overweg gestoord raakt, komt er een weerstand in de lijn. Door de weerstand verandert de spanning op de melder en wordt er een melding afgegeven. Verandert de weerstand in de lijn om een andere reden, dan worden er inderdaad andere overwegen gestoord gemeld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of iets met weerstanden. Dat had ik vanmorgen: als een bepaalde overweg in storing ging, kreeg ik de melding dat mijn melder defect was. Kreeg ik een andere overweg in de storing, dan gaf de melder de eerste overweg aan. En da's best link.
Ah oké. Overwegen doet t wel, maar de meldingen zeggen wat anders. Riskant!quote:
Volgens getuigen een defecte trein.quote:Vanmorgen stond er een defecte trein rit 37313 tussen Lw en Hdg. Hierdoor was er geen treinverkeer mogeljk tussen Lw en Hdg.
Enkele ritten hebben niet gereden waaronder rit 37330 en 37321. Rit 37317 kwam binnen te Gn met +50min.
Het hele verhaal lees je hier: http://www.voorbeterov.nl/quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen 2.5 uur onderweg geweest door de overwegstoringen tussen Arnhem en schiphol, en nu rijden ze nog steeds niet normaal. What's going on?
DOSSquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:11 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ai, dat is minder prettig. Maar dat is inderdaad de storingsmeldlijn, zodra een overweg gestoord raakt, komt er een weerstand in de lijn. Door de weerstand verandert de spanning op de melder en wordt er een melding afgegeven. Verandert de weerstand in de lijn om een andere reden, dan worden er inderdaad andere overwegen gestoord gemeld.
Het systeem is gewoon hopeloos ouderwets, tijd voor DOSS!
Geen idee. Accu leeg, net op een overweg?quote:Trouwens, fijn dat er niemand in de scootmobiel zat, maar hoe krijgt de eigenaar het voor elkaar om het apparaat dan onder de trein te laten komen?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:35 schreef Anno1982 het volgende:
Inderdaad... nooit verwacht dat ik nog eens zou zeggen dat DOS de toekomst is
Ik heb trouwens mijn twijfels bij het 'discrete' deel, het is vast niet zo dat er een melding in VPT verschijnt met 'Hey, psst ziggy, niet verder vertellen, maareuh, overweg 16.5 is gestoord'.
Ik ga niet weer woordenboekdiscussies met jou voerenquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:39 schreef Igen het volgende:
Nee, 'discreet' is het tegenovergestelde van 'continu'.
Ja, dat is een mooie. Die kan gewoon twintig overwegen afzonderlijk aangeven. En er zit tenminste een fatsoenlijk geluidssignaal op, wat je bij PRL niet hebt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:52 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik ga niet weer woordenboekdiscussies met jou voeren![]()
De verdeling van de overwegen over de kiezers is inderdaad ook nergens logisch gekozen. Het lijkt wel alsof de ontwerpers een voorkeur hebben gehad om zoveel mogelijk verschillende overwegen van verschillende baanvakken in 1 melder te proppen.
Wat ook een grappige optie is, is het Varell-systeem, maar dat hebben jullie alleen in Groningen.
Ja sorry, kon het niet laten gezien m'n achtergrond in wiskunde.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:52 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik ga niet weer woordenboekdiscussies met jou voeren![]()
(...) maar dat hebben jullie alleen in Groningen.
En het blokkeert je ARI in elk geval niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat is een mooie. Die kan gewoon twintig overwegen afzonderlijk aangeven. En er zit tenminste een fatsoenlijk geluidssignaal op, wat je bij PRL niet hebt.
Dan is mijn pen opeens leeg.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
En het blokkeert je ARI in elk geval niet.![]()
Nou zou dat ook een beetje raar zijn bij TPRB, maar toch.
een defecte kabel waardoor overwegen in storing lagenquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat was er aan de hand tussen Utrecht en Ede-Wageningen? De treinen gingen stapvoets over de overwegen maar reden daarna wel weer goed door, ik reed ernaast op de snelweg en toen reed 'ie weer 100km/u, totdat de VIRM6 afremde voor een overweg.
Je bent ook vrolijk een paar keer afgeremd tot stapvoets op de snelweg?!quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat was er aan de hand tussen Utrecht en Ede-Wageningen? De treinen gingen stapvoets over de overwegen maar reden daarna wel weer goed door, ik reed ernaast op de snelweg en toen reed 'ie weer 100km/u, totdat de VIRM6 afremde voor een overweg.
Gister nog wel, vandaag niet. Het bord ging ook op zwart, waardoor veel mensen dachten dat een andere trein op perron 2 binnen kwam en de trein naar Almere vanaf een ander perron zou vertrekken, maar na navraag bij de hc was het toch echt de 'goede' trein.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Duvel het volgende:
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
Utrecht-Almere hoort nog DDAR te zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Duvel het volgende:
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
Sinds deze week rijdt het in ieder geval tussen Nijmegen en Deurne.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Duvel het volgende:
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
dat is vanwege de vierdaagse lijkt mequote:Op woensdag 18 juli 2012 23:17 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Sinds deze week rijdt het in ieder geval tussen Nijmegen en Deurne.
meer omdat het in de weekenden rustiger is en dat de compositie te groot isquote:Het viel me overigens ook op dat ze in de weekenden de locs met ICRm niet laten rijden tussen Venlo en Den Haag Centraal. Is dat vanwege de ouderdom van het materieel?
Tuurlijk, had ik zelf ook kunnen bedenken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
dat is vanwege de vierdaagse lijkt me
Hoeveel plaatsen heeft zo'n sleep ICRm nou? Tussen 600 en 700 ofzo?quote:meer omdat het in de weekenden rustiger is en dat de compositie te groot is
Ik geloof dat zeven bakken nog met één HC mogen rijden, daarboven moeten er twee HC's zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik dacht iets meer dan 700. Bedenk me net ook dat ze aan de kant staan om personeelskosten te sparen. Op een ICRm moeten twee of drie HC's zitten, terwijl op een VIRM-VI eentje zit.
Ach natuurlijk! BBB-BAB-BAB-BDs.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:16 schreef ReisT het volgende:
Bijna goed, op Den Haag - Venlo zijn het 10 bakken. De ICK's die er eerst reden, dat waren er 11
Voor het ICMm geldt idd de uitzondering van één HC en zeven bakken. Dit omdat drietjes en viertjes regelmatig in elkaars omlopen rijdenquote:Op donderdag 19 juli 2012 07:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof dat zeven bakken nog met één HC mogen rijden, daarboven moeten er twee HC's zijn.
klopt, maar daar valt vaak nog wel een mouw aan te spelden lijkt mequote:Op donderdag 19 juli 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Waarbij je eigenlijk nog niks oplost, want als je zeven bakken gepland met één HC laat rijden kom je nog in de problemen wanneer het drietje een viertje blijkt te zijn
Volgens mij zie ik ook wel eens BDs-BBB-BAB-BAB.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:06 schreef dennistd het volgende:
BAB-BBB-BAB-Bs lijkt me handiger voor de spreiding
Volgens Somda rijden er veel BDs-BAB-BAB-BfBBf-loc rondquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik ook wel eens Bs-BBB-BAB-BAB.
en dan niet aan het bier maar aan de Fanta zeker?quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:21 schreef dennistd het volgende:
Doe mij maar Avmz-ARkimbz-Bvmsz-Bpmbz-Bpmz-Bpmz-Bpmz-Bpmz-Bpmdz
BBB staat voor "triotje B-varianten". Aangezien alle BD's als zuurstok rondrijden, zullen het veel BF'en zijn idd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Somda rijden er veel BDs-BAB-BAB-BfBBf-loc rond
Die verkopen ze er nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan niet aan het bier maar aan de Fanta zeker?
Bron: Treinreiziger.nlquote:België negeert Schultz omtrent Fyra
Het lukt minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) niet in contact te komen met haar Belgische collega Paul Magnette. Ze heeft vragen in een conflict over de aanschaf van een nieuwe trein en heeft premier Mark Rutte (VVD) gevraagd contact op te nemen met de Belgische premier Elio Di Rupo, schrijft het AD donderdag.
België zou een nieuwe Fyra-trein bestellen voor een snelle lijn tussen Den Haag en Brussel, maar dat is nog niet gebeurd. “We hebben brieven gestuurd en zijn voicemail ingesproken. Tot op heden zonder resultaat. We krijgen hem niet te pakken”, zegt een woordvoerder van Schultz in de krant.
De Belgische spoorwegen, die het treinstel moeten bestellen, hebben eerder laten weten geen heil in de verbinding te zien. De dienst zou nooit rendabel zijn.
Het treinstel is niet het enige twistpunt tussen Nederland en België. De Belgen dreigen Nederland voor de rechter te slepen omdat de Hedwigepolder niet zoals afgesproken onder water is gezet. Ook een ruzie over het doortrekken van een spoorlijn tussen België en Duitsland door Limburg is nog niet beslecht. De Belgische minister was ook voor de krant niet bereikbaar. Op een verzoek voor een interview werd niet gereageerd.
de lijn ligt er al.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:56 schreef ArnosL het volgende:
Spoorlijn tussen België en Duitsland doortrekken door Limburg? Is daar nog ruimte dan?
Ah, de klassieke koppeling van dossiers. Als wij onze afspraken over bijv. de Hedwigepolder gewoon nakomen dan bestellen de Belgen vast morgen die trein nog.quote:
Alleen mensen die bang zijn voor een overstap zullen in de Fyra Den Haag - Breda - Brussel stappen. Iedereen met gezond verstand stapt in Rotterdam over.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:27 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben op zich gelijk dat die lijn niet rendabel gaat worden. Zeker niet met een stop in Breda.
ah thx.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:58 schreef b2py het volgende:
Boom op het spoor in duitsland, aldus iemand op Somda
quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:33 schreef b2py het volgende:
Singelgrachtbrug aangevaren. Treinverkeer zeer zeer beperkt.
Gaan we weer..
Kan aan de economie liggen. De filedruk was toch ook fors gedaald?quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:32 schreef b2py het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen de trein uitgejaagd zijn..
mja, ik denk dat het ook na de vakantie zo zou moeten zijn, maar ik denk dat het hier en daar weer sardientjesvervoer zal wordenquote:
Dat wordt nog wat in (Zuid-)Oost-Europaquote:Met de nieuwe procedure voldoen NMBS en Infrabel aan de toekomstige Europese wetgeving die treinoperatoren verplicht vanaf 1 juni 2017 alle deuren te sluiten voor de trein vertrekt.
ja, daar hebben ze nog maar net van deurvergrendeling gehoordquote:Op donderdag 19 juli 2012 23:29 schreef Igen het volgende:
Overigens:
[..]
Dat wordt nog wat in (Zuid-)Oost-Europa
Nog leuker, eerst instappen, dan de trein pas stilzetten en dan pas uit stappenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
btw. In India hebben ze wat een aparte volgorde bij een stop. Eerst instappen en dan pas mensen uit laten stappen
Dat mag. Ik gebruik zelf op deze manier de Go Pass 10 erg veel.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:20 schreef Beardslasher het volgende:
Mag ik een kaartje Roosendaal - Essen en een Go Pass 1 Essen - Charleroi kopen en dan in de IC vanaf roosendaal naar Antwerpen gaan zitten?
Op het zakspoortje van Gouda lag er onlangs een kleintje voor het oprapen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:42 schreef Peterselieman het volgende:
Nog liefhebbers van CTA's? Naast Schiphol schijnt ook Arnhem-Zuid nog een (defecte) CTA te hebben
Ik denk dat het systeem anders werkt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:27 schreef Igen het volgende:
Wat ik zelf ook wel een interessant verschil vind (maar daar gaat het artikel niet over) is dat in Nederland pas wordt gesleuteld na het vertreksein, terwijl in België het vertreksein juist pas na het sleutelen wordt geactiveerd.
In België gebeurt er technisch gezien niks, zolang niet op een kastje op het perron gesleuteld wordt. Door daar te sleutelen gaat de CTA op zwart en gaat in het vertreksein een rood lampje branden. Als het uitrijsein vervolgens uit de stand stop komt, dan gaat het rode lampje in het vertreksein uit en gaat ipv. daarvan een cirkel van witte lampjes branden, als teken dat de trein kan vertrekken.quote:
Dat is doorgaans de enige reden dat er gesleuteld moet worden. En er zijn een hoop plekken waar dat moet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Bergen op Zoom ook. Maar dat komt door de overwegen aldaar.
In Afbeeldingen:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In België gebeurt er technisch gezien niks, zolang niet op een kastje op het perron gesleuteld wordt. Door daar te sleutelen gaat de CTA op zwart en gaat in het vertreksein een rood lampje branden. Als het uitrijsein vervolgens uit de stand stop komt, dan gaat het rode lampje in het vertreksein uit en gaat ipv. daarvan een cirkel van witte lampjes branden, als teken dat de trein kan vertrekken.
(Sowieso zit hier, als het uitrijsein al op groen staat, een kleine tijdvertraging in om de conducteur de kans te geven van het sleutelkastje terug naar de trein te komen)
Meestal is er een vertreksein bij de CTA en nog een aan het uiteinde van het perron, zodat de machinist het ook kan zien en kan vertrekken als het vertreksein de witte cirkel toont. Vandaar ook dat het een poosje terug zo makkelijk kon gebeuren dat een grapjas met een sleuteltje van de bouwmarkt sleutelde en dat de machinist vervolgens doodleuk vertrok terwijl alle deuren nog open stonden.
Volgens mij is daar geen algemene regel voor. Ik ken stations waar een vertreklicht is met vol zicht op het sein, maar ook andersom.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:52 schreef Duvel het volgende:
In Nederland is een vertreklicht op een perron alleen maar aangebracht als de conducteur het uitrijsein niet kan zien, toch?
En dat is iets anders dan geel of beter?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:01 schreef greavy het volgende:
Een vertreklicht (/ vertreksein) gaat alleen branden als het lichtsein daarachter geen rood of geel-knipper meer toont.
Nope. Ik geloof dat Den Bosch het wel heeft.quote:
Voor zover ik weet gaan we nog niet op de Russische tourquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef sararaats het volgende:
hebben jullie in Nederlend ook waaghalzen die in hoogspanningskabels kruipen?
Een kabel is een massief ding. Bedoel je een lijn?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef sararaats het volgende:
hebben jullie in Nederlend ook waaghalzen die in hoogspanningskabels kruipen?
ow ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kabel is een massief ding. Bedoel je een lijn?
Wel die in masten en seinpalen klimmen. Getuige de rit van de VSM op 30 mei 2010 naar Corus Hoogovens. Maar dat zijn idiote hobbyisten die je geen normale hobbyist kan noemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef sararaats het volgende:
hebben jullie in Nederlend ook waaghalzen die in hoogspanningskabels kruipen?
Ja, gebeurt hier ook wel eens: een paar jongens die een paar hekken over klommen en toen met hun voet op de bovenleiding van de HSL gingen staan. Eentje kan het niet navertellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
<knip: treurig>
bron: Het Laatste Nieuws, België
komt er eentje dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:39 schreef greavy het volgende:
PSM, weet jij of er nog iets van gaat komen om het Douwe Egberts Café te openen op het station Leeuwarden? Of is dat helemaal afgeblazen?
Dat waren de plannen toen de stationsrestauratie dicht ging. Naast de AH ToGo zou er een klein DE-Café komen voor de mensen die nog een bakkie koffie willen drinken. Alleen, dat is al 2-3 jaar geleden, en heb er niks meer over gehoord.quote:
Voor wat ik weet is het in Niedersachsen ¤5,00(=dagkaart) om een fiets mee te nemen. Er staat niks apart over vouwfietsen vermeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:49 schreef drakin het volgende:
Ik weet van niks, er zit ook al een kiosk en een julia en een ah to go op Leeuwarden, zou dan nog iets erbij niet wat teveel worden?
Even een vraagje, ik reis elk weekend door NL, en heb daarvoor sinds kort een vouwfiets gekocht om mee te kunnen nemen.
Alleen nu ga ik binnenkort met de arriva naar Leer en dan nog een stuk richting Bremen in een Duitse trein.
Weet iemand hier of je een vouwfiets gratis mee mag nemen in de trein in Duitsland?
Ik heb uitgebreid gezocht op bahn.de maar daar werd ik met mijn gebrekkig Duits niks wijzer van.
En ik neem hem graag mee, de laatste 3 km naar mijn eindbestemming fiets ik liever dan dat ik moet lopen. En dan zou het goedkoopst mogelijk nog fantastischer zijn.
Onzin. Met fiets mag je bij elke deur instappen (je mag de fiets op elk balkon plaatsen).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Deze fiets ben je verplicht in het daarvoor bestemde deel te plaatsen; Zo niet, krijg je een fikse prent. Te herkennen aan het grote fietslogo:
[ afbeelding ]
Heb er ook al eens problemen mee zien voorkomen als iemand bij de verkeerde deur instapte ...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Onzin. Met fiets mag je bij elke deur instappen (je mag de fiets op elk balkon plaatsen).
De enige regel is dat je in de fietsafdeling officiëel voorrang hebt, mensen op de klapzitjes horen op te staan als je je fiets daar wil neerzetten.
P.S. Vouwfiets mag gratis mee, mits opgevouwen en -heel belangrijk- verpakt in een hoes.
Niet alle automaten hebben die optie, kwam ik zelf ook al achter ... Je moet de optie 'Kopen producten NS' zien en vervolgens kiezen voor 'Samenreiskorting'.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:10 schreef WhiteJoker het volgende:
Weet iemand hoe ik het product Samenreiskorting ophaal? Als ik mijn Ov.-chipkaart langs de kaartautomaat haal kan ik alleen producten inzien, saldo opladen, transacties inzien en bestellingen ophalen. Mis ik
Soms iets?
Er is geen verkeerde deur. Lees maar:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Heb er ook al eens problemen mee zien voorkomen als iemand bij de verkeerde deur instapte ...
Edit: Met die laatste zin heeft de conducteur wel wat speelruimte. Bij sardientjesvervoer in de spits kan je met de fiets worden geweigerd, als er toch nog tijd zat is voor vertrektijd kan de conducteur je naar een plek verwijzen waar het ding het minst in de weg staat (de fietsenafdeling bijvoorbeeld), etc. etc. Maar dat zijn dus over het algemeen geen harde regels en zeker niet iets waarvoor je meteen een boete krijgt.quote:Das Fahrradsymbol in den Einstiegsbereichen weist Ihnen den Weg zu den Abstellplätzen für Ihr Fahrrad. In der Regel befinden sich diese Abteile am Zuganfang oder am Zugende. Auch in den Einstiegsbereichen der Nahverkehrszüge können Fahrräder abgestellt werden. Bitte beachten Sie aber, dass Sie andere Fahrgäste beim Ein- und Aussteigen nicht behindern.
bahn.de
Kon je op wachten natuurlijk..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Jawel.
NS, een paar weken geleden: deze zomer heffen we geen treinseries op.
Maar nu: treinserie sneuvelt wegens personeelstekort...
http://www.voorbeterov.nl/120720.php
Wel grappig dat je het nog even hebt over ingekorte treinen. Dit is al jaren zo, dat NS geen rekening houdt met de vakantiespreiding.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Jawel.
NS, een paar weken geleden: deze zomer heffen we geen treinseries op.
Maar nu: treinserie sneuvelt wegens personeelstekort...
http://www.voorbeterov.nl/120720.php
toch een hele verbetering met eerstquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de laatste tijd altijd plek in de trein en hij rijdt ook altijd meestal soms best wel vaak precies of minstens ongeveer op tijd
geachte reiziger. Volgens onze systemen bent u vandaag jarig. Gefeliciteerd. Omdat u meer bent gaan verdienen dient u vanaf vandaag een hogere ritprijs te betalen. Met vriendelijke groet, het ov-chipteam.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
"Geachte reiziger. Volgens onze systemen bent u vandaag jarig. Gefeli en zo. Maar dan hoort u niet in de trein te zitten. ¤ 35 euro plus ritprijs dokken bitte."
PSM is nog geen 23 denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:29 schreef Duvel het volgende:
Wat, ik krijg nooit opslag op mijn verjaardag!
daar houden de systemen van sommige bedrijven geen rekening meequote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:29 schreef Duvel het volgende:
Wat, ik krijg nooit opslag op mijn verjaardag!
ook kunt u een door uwzelf gesponsord gratis keykoord aanvragen op onze websitequote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dames,
EN Heren.
Vandaag is user Anno1982 jarig.
U wordt verzocht het komende half uur van een andere OV-Chippaal gebruik te maken.
Onze excuses voor het ongemak
Die dient u echter wel een week later op te halen bij een OV-chipkaart-oplaad-punt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook kunt u een door uwzelf gesponsord gratis keykoord aanvragen op onze website
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef greavy het volgende:
Dat waren de plannen toen de stationsrestauratie dicht ging. Naast de AH ToGo zou er een klein DE-Café komen voor de mensen die nog een bakkie koffie willen drinken. Alleen, dat is al 2-3 jaar geleden, en heb er niks meer over gehoord.
Die Julia's heeft trouwens wel geschikte koffie. Verder zou ik er nog niet dood gevonden willen worden, maar koffie lust ik wel van zequote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).
Ruiterskwartier, bij de ingang van de Doelesteeg om precies te zijnquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).
Is misschien het abonnement op je OV-chipkaart niet het probleem? Als je een OV-chipkaart hebt met een studentenabonnement kun je geen NS-producten bij de kaartautomaat kopen (omdat je toch al korting hebt).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet alle automaten hebben die optie, kwam ik zelf ook al achter ... Je moet de optie 'Kopen producten NS' zien en vervolgens kiezen voor 'Samenreiskorting'.
Waarom het bij de ene automaat wel kan, en de ander wel, snap ik niet.
Net als dat je niet bij alle automaten je producten kan ophalen ....
Heldquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist tijdens het spotten van de laatste vertrekkende avondtreinen voorkomen dat station Leeuwarden in de brand gevlogen is.
Even nadat de treinen naar Stavoren, Harlingen Haven en Zwolle vertrokken waren ontdekte ik een prullenbak waar rook uit kwam/ in brand stond! Het was vrij rustig op het station, maar ik kon optijd een NS-medewerker waarschuwen, die adequaat reageerde waardoor station Leeuwarden niet verloren is gegaan.
Held. Je verdient een standbeeldquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist tijdens het spotten van de laatste vertrekkende avondtreinen voorkomen dat station Leeuwarden in de brand gevlogen is.
Even nadat de treinen naar Stavoren, Harlingen Haven en Zwolle vertrokken waren ontdekte ik een prullenbak waar rook uit kwam/ in brand stond! Het was vrij rustig op het station, maar ik kon optijd een NS-medewerker waarschuwen, die adequaat reageerde waardoor station Leeuwarden niet verloren is gegaan.
Neen.quote:
Een rookpaal waar veel rook uit komt, komt veel vaker voor, ja. Dat is veel minder gevaarlijk.quote:Als ik over al die keren dat ik EEN GROTE BRAND VOORKOMEN HEB dooe een liter water in een rookpaal te spuiten, een topic moest openen, dan schreeuwde Tong80 al een jaar of drie-en-een-half om zijn moeder
Ja, een vouwfiets moet echt in een hoes zitten. Ik kan me nog wel een kranteartikel herinneren van een vrouw die in Duisburg niet de ICE naar Nederland in mocht omdat haar vouwfiets niet in een hoes zat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:53 schreef drakin het volgende:
Ja daar kom ik dus nooit, doelesteeg of all places, vermijden dat stuk.
Maar echt in Duitsland moet je fiets in een hoes zitten of komt dat van de NS site?
Als je een fiets 2e hands koopt zit er echt geen hoes meer bij, en daarnaast is het bijna een oldtimer onder de fietsen, het is officieel een deelfiets, een hele oude maar oerdegelijke, voorste deel haal je volledig los en kun je naast je fiets zetten.
Ik vond het al zo stinken hier, zal zo dus veilig kunnen slapenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist tijdens het spotten van de laatste vertrekkende avondtreinen voorkomen dat station Leeuwarden in de brand gevlogen is.
Even nadat de treinen naar Stavoren, Harlingen Haven en Zwolle vertrokken waren ontdekte ik een prullenbak waar rook uit kwam/ in brand stond! Het was vrij rustig op het station, maar ik kon optijd een NS-medewerker waarschuwen, die adequaat reageerde waardoor station Leeuwarden niet verloren is gegaan.
Jaquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:30 schreef drakin het volgende:
Ik vond het al zo stinken hier, zal zo dus veilig kunnen slapen
Het was dus de rookontwikkeling/ vlammen die uit een vuilnisbak kwamen.quote:Ik dacht echt dat mijn buren plastic in hun tuinvuurtje hadden gegooid
quote:(ik woon binnen 200 meter van station Lwd en de wind staat vanaf het station mijn kant op)
Jaquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:13 schreef drakin het volgende:
Moet ik nu verplicht ook van treinen houden
Nee joh bejje malquote:alle namen van modellen weten,
Nee joh bejje malquote:naar treinenfilms
Nee joh bejje malquote:en musea gaan
Nee joh bejje malquote:en veel met de trein reizen?
Hmm. Naast de AH ToGo en Julia's zou er dus ook een DE-Café komen. Dat zal dus wel van de baan gegaan zijn vanwege die andere daar vlakbij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).
Waar reis je zoal (vaak) naartoe met de trein?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:19 schreef drakin het volgende:
Maar dat doe ik wel anders![]()
(behalve die modellennamen dan, daar kom ik niet ver mee)
hierdoor had ik lekker 3 uur schaft in utrecht. lekker onder het genot van een bord bami sesamstraat gekekenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Jawel.
NS, een paar weken geleden: deze zomer heffen we geen treinseries op.
Maar nu: treinserie sneuvelt wegens personeelstekort...
http://www.voorbeterov.nl/120720.php
ah, Huizum. Mooi stukje is dat altijdquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:45 schreef drakin het volgende:
Andere kant station, de rustige buurt van de stad wat eigenlijk een dorp is.
Ze bedoelen: minder oude treinen. In de jaren '90 reden er trouwens al Breaks, van Maastricht naar Knokke.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:49 schreef dennistd het volgende:
De stopper Maastricht-Luik gaat zo te zien met Breaks rijden: http://www.limburger.nl/a(...)ject_Maastricht-Luik
Tsja. Breaks mogen wel in Maastricht komen. Voldoen ook wat beter. Hoewel ze de klassiekers nog gaan moderniseren ook ...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:49 schreef dennistd het volgende:
De stopper Maastricht-Luik gaat zo te zien met Breaks rijden: http://www.limburger.nl/a(...)ject_Maastricht-Luik
nauwelijks meer nodig toch nu de Desiro langzaam instroomt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Tsja. Breaks mogen wel in Maastricht komen. Voldoen ook wat beter. Hoewel ze de klassiekers nog gaan moderniseren ook ...
"De machinist zit op de bok teneinde hem van het spoor te verwijderen".quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:45 schreef greavy het volgende:
"Vanwege een geit op het spoor rijden er momenteel geen treinen tussen Stadskanaal en Veendam(of whatever). Deze situatie zal tot 5 uur vanmiddag duren. Onze excuses voor het ongemak"
Senk joe for träveling wis Deutsche Bahn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Maar wat is nou het punt van dat filmpje?![]()
"DB is kut"?
Ik snapte er al niets van jou hier tegen te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:02 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb ook niets met treinen, ik kom hier eigenlijk omdat ik jullie wel aardig vind
Je hebt mijn hoogtijdagen hier gemist toen ik nog stage liep dan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snapte er al niets van jou hier tegen te komen.
Nadat ik geconstateerd heb dat mijn naam uit de OP verwijderd is, negeer ik de OP.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:04 schreef Monopoly het volgende:
Je hebt mijn hoogtijdagen hier gemist toen ik nog stage liep dan.
Paar mooie foto's gemaakt voor jullie.
Staan nog 2 "series" in de OP . Moeite waard om te kijken/lezen.
dat was volgens mij omdat je nooit meer op FOK! kwam. Uiteraard kun je er wel weer in komen. Geen enkel probleemquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Nadat ik geconstateerd heb dat mijn naam uit de OP verwijderd is, negeer ik de OP.
Maar het is niet gewoon een GTW-powerpack, want die staat op één draaistel terwijl deze twee jacobsdraaistellen deelt met de aangrenzende wagons.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
interessant, maar het wordt zo te zien toch een soort van GTW, omdat het powerpack in een apart gedeelte komt te zitten.
Daarom zeg ik ook soort van. Zie wel een opvallend iets en dat is dat ze bij die vierdelige maar één powerpack hebben. Om te compenseren voor het hogere gewicht en het hiermee gepaard gaande langzamere optrekken wordt er een supercap geplaatst. Een accupakket dat tijdens het rijden opgeladen wordt en dat tijdens het optrekken de energie vrijgeeft. Dat zit alleen in de vierdelige variant.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het is niet gewoon een GTW-powerpack, want die staat op één draaistel terwijl deze twee jacobsdraaistellen deelt met de aangrenzende wagons.
Heb je ook een foto van het in te zette materieel? Dat hef ik niet kunnen vinden op de genoemde internetpagina.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:44 schreef Igen het volgende:
In Duitsland had je al de particuliere langeafstands-treindiensten van InterConnex en HarzExpress, maar overmorgen komt daar een nieuwe bij. Namelijk de Hamburg-Köln-Express (HKX) die een à twee keer per dag tussen, de naam zegt het al, Hamburg en Keulen op en neer zal rijden:
https://www.hkx.de/de/
Heb ik nog niet gezien. Maar ik meen te hebben gelezen dat ze omgebouwde ÖBB-rijtuigen willen gaan gebruiken. Die zijn echter nog niet af, en dus zouden het eerst geleende rijtuigen van de 'Alex' en van InterConnex gaan worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van het in te zette materieel? Dat hef ik niet kunnen vinden op de genoemde internetpagina.
Gefixt, ouwe zeurpiemel!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Nadat ik geconstateerd heb dat mijn naam uit de OP verwijderd is, negeer ik de OP.
Filmpje!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Heerhugowaard, 16 juli 2012.
[ afbeelding ]
Hee maar wacht eens, het afkoppele zou toch pas in Deventer zijn?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Geweldig staaltje planning en communicatie weer bij de NS hoor:
Utrecht Centraal, 2 stellen ICMm als intercity naar Enschede. Geen info over afkoppelen van achterste stel in Deventer wat geregeld gebeurd. Niet op de borden op het perron, en ook op beide treinstellen staat Enschede.
In Amersfoort, pas NADAT het ontkoppelen heeft plaats gevonden wordt er omgeroepen dat het achterste deel achter blijft. Zelfs in de avonturen wil de NS haar reputatie als sardientjes-in-blikker waar maken !!
*zucht*
Ik zit in 1 trein eerder dan deze. (23:21 vanaf Hilversum) en die is ook een ICMm 3tjequote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar wacht eens, het afkoppele zou toch pas in Deventer zijn?
Nee, er stond overal dat de trein in z'n geheel naar Enschede zou gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar wacht eens, het afkoppele zou toch pas in Deventer zijn?
quote:In de wandelgangen te Antwerpen-Centraal gaat in ieder geval weer de ronde dat het weeral niet voor december zal zijn wat betreft de inzet van de V250 naar België...
Moest dit inderdaad het geval zijn, dat wordt het in ieder geval plan B: Traxx met software 7 uitrusten en over de HSL...
Met de Beneluxdienst zou het wel sowieso gedaan zijn in december...
quote:Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
quote:Men is testritten aan het doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop technische problemen (vorige week waren het de deuren weer) die de homologatie in België in de weg staan...
Maar het blijven geruchten, afwachten of het officieel wordt...
And the story continues...quote:Op zondag 22 juli 2012 00:36 schreef James1988 het volgende:
En bij onze zuiderburen wat nieuws over Fyra:
[..]
[..]
[..]
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5993089quote:Die Meldung ist insoweit richtig, dass das "Profitcenter" TEE Rheingold definitiv zum 02.Januar 2013 seinen Betrieb für Charter- und Regelverkehre einstellen wird.
Quelle: ein offizielles Schreiben an die Mitarbeiter der Abteilung vom 17.Juli 2012
Die Gründe für die Einstellung des Betriebs sind jedoch nicht korrekt dargestellt.
Der Fernverkehr hat die Leistungsvereinbarung NICHT gekündigt. Im Gegenteil, der Fernverkehr wäre dankbar um die Weiterführung der Leistung, da es immer noch an Wagenmaterial für diesen IC mangelt.
Ferner ist richtig, dass sich die Abteilung TEE Rheingold beim aushandeln der Leistungsvereinbarung etwas verrechnet hat um es mal vorsichtig auszudrücken.
Von Einnahmequelle kann also in Bezug auf den IC nicht die Rede sein.
Die HU an der 103 113 ist ebenfalls nicht als Zeichen von Aufbruch oder großen Zukunftsperspektive zu werten.
Zumal die Lok erneut für unbestimmte Zeit im Werk Dessau steht. Hintergründe würden den Rahmen dieses Berichtes sprengen.
Das Chartergeschäft hat man durch eine überzogene Kostenstruktur kaputt gemacht. Beispiel: allein 16 Personen (einige in Teilzeit) sind heute mit der Organisation und Abwicklung des Betriebes beschäftigt. Auch das ist ein Kostenapparat, den man in der Größenordnung weder braucht, noch auf Kunden umlege kann.
Dazu kommt, dass RegioNetz mit „Fachleuten“ angerückt ist um das Thema TEE nach vorne zu treiben, deren Qualifikation und Erfahrung in Bezug auf das Lok und Wagenmaterial fragwürdig ist. Auch das Marketing und der Außenauftritt der Abteilung haben auf der ganzen Linie LEIDER versagt.
So kommt es wie es kommen musste, am 02.Januar 2013 ist Schluss.
Deze trein rijdt op vrijdag:quote:Op zondag 22 juli 2012 10:45 schreef Igen het volgende:
Duits![]()
Ik wist trouwens überhaupt niet van deze treindienst af. Klinkt wel leuk op zich. Maar ja, er wordt ook gezegd dat ze qua marketing en presentatie hebben gefaald...
Nee, vandaag uit Deventer richting de Poolcirkelquote:Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef b2py het volgende:
Fles, vandaag nog uit Heerhugowaard richting het 'zuiden'?
Kan de precieze cijfers nu niet terugvinden, maar over Japan als geheel genomen is de auto zeker wel dominant, net als bij ons. Alleen in de twee grootstedelijke regio's van Tokio en Kansai is dat anders en wordt ook veel van het OV gebruik gemaakt.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:01 schreef b2py het volgende:
Japan is wel weer een ander soort vervoerscultuur, auto is daar tweede rangs en ov 1e. Hier precies andersom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
En ondertussen blijven ze op Amsterdam Centraal vrolijk omroepen dat de Benelux niet vanaf daar vertrekt en reizigers naar België maar met de Fyra naar Breda moeten en daar overstappen...quote:
Gerolstein-Ulmen-Kaisersesch! Fraai lijntje, eens meerijden is ook de moeite waard. Zit vriendelijk personeel op. 2 Jaar nog meegereisd. Zag dezelfde mensen er laatst weer opzitten op Gerolstein.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afijn, op naar de spotplek. Helaas geen treinenfoto's want daarvoor stond de zon verkeerd. De zon stond wel precies goed voor een foto de andere kant op:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:
Treinserie 3100 keert op zichzelf.
In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook.
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 19:07:44 ]
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:02 schreef Igen het volgende:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:
Treinserie 3100 keert op zichzelf.
In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook.
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma.
Nee, hij keert op de trein van een half uur later. In de tussentijd rijdt 'ie naar het opstelterrein bij Hoofddorp en wacht daar een kwartiertje.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.
asbest krijg je er gratis bijquote:Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!
Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]
http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289
PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
En wat verwachten jullie nu?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:
http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Volgend jaar rijdt er vast nog steeds wel een trein naar Brussel, en aan de prestaties van de Fyra naar Breda te zien zal het er wel niet beter op worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
Ik zag dat ze die krengen afgelopen vrijdag eindelijk hadden verplaatst.quote:
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
Nice Dennisquote:Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijfquote:Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!
Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]
http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289
PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijf
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:
http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Klopt. Maar het wordt steeds erger.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.
Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.
De Beneluxtrein is toch al een tijdje in beeld als de slechtst presterende treindienst van Nederland? En als het mooiste voorbeeld van het resultaat van aanbestedingsfalen: wij pesten je deze trein uit, zodat je onze dure Fyra neemt. Hetzelfde met de dienstregeling van dit jaar: zonder overstappen van Rotterdam naar Schiphol alleen nog met de dure Fyra van ons zusterbedrijf NSHaatspeed.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.
Het bespelen van de publieke opinie is voor een belangengroep een belangrijk instrument.
Die HSL komt er nog weleens.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:59 schreef JDude het volgende:
De website van het nieuwe station Breda houdt hoop op een HSL-Oost:
http://www.bredacentraal.nl/blz/algemeen/bereikbaarheid.html
Gisteren vanaf Amersfoort 3 'drietjes' naar het Noorden. 1 naar Groningen, 1 naar Leeuwarden en 1 tot Zwolle.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:26 schreef Igen het volgende:
Over iets vergelijkbaars postte ik eergisteren geloof ik nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |