Dat is doorgaans de enige reden dat er gesleuteld moet worden. En er zijn een hoop plekken waar dat moet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Bergen op Zoom ook. Maar dat komt door de overwegen aldaar.
In Afbeeldingen:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In België gebeurt er technisch gezien niks, zolang niet op een kastje op het perron gesleuteld wordt. Door daar te sleutelen gaat de CTA op zwart en gaat in het vertreksein een rood lampje branden. Als het uitrijsein vervolgens uit de stand stop komt, dan gaat het rode lampje in het vertreksein uit en gaat ipv. daarvan een cirkel van witte lampjes branden, als teken dat de trein kan vertrekken.
(Sowieso zit hier, als het uitrijsein al op groen staat, een kleine tijdvertraging in om de conducteur de kans te geven van het sleutelkastje terug naar de trein te komen)
Meestal is er een vertreksein bij de CTA en nog een aan het uiteinde van het perron, zodat de machinist het ook kan zien en kan vertrekken als het vertreksein de witte cirkel toont. Vandaar ook dat het een poosje terug zo makkelijk kon gebeuren dat een grapjas met een sleuteltje van de bouwmarkt sleutelde en dat de machinist vervolgens doodleuk vertrok terwijl alle deuren nog open stonden.
Volgens mij is daar geen algemene regel voor. Ik ken stations waar een vertreklicht is met vol zicht op het sein, maar ook andersom.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:52 schreef Duvel het volgende:
In Nederland is een vertreklicht op een perron alleen maar aangebracht als de conducteur het uitrijsein niet kan zien, toch?
En dat is iets anders dan geel of beter?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:01 schreef greavy het volgende:
Een vertreklicht (/ vertreksein) gaat alleen branden als het lichtsein daarachter geen rood of geel-knipper meer toont.
Nope. Ik geloof dat Den Bosch het wel heeft.quote:
Voor zover ik weet gaan we nog niet op de Russische tourquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef sararaats het volgende:
hebben jullie in Nederlend ook waaghalzen die in hoogspanningskabels kruipen?
Een kabel is een massief ding. Bedoel je een lijn?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef sararaats het volgende:
hebben jullie in Nederlend ook waaghalzen die in hoogspanningskabels kruipen?
ow ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kabel is een massief ding. Bedoel je een lijn?
Wel die in masten en seinpalen klimmen. Getuige de rit van de VSM op 30 mei 2010 naar Corus Hoogovens. Maar dat zijn idiote hobbyisten die je geen normale hobbyist kan noemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef sararaats het volgende:
hebben jullie in Nederlend ook waaghalzen die in hoogspanningskabels kruipen?
Ja, gebeurt hier ook wel eens: een paar jongens die een paar hekken over klommen en toen met hun voet op de bovenleiding van de HSL gingen staan. Eentje kan het niet navertellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:49 schreef sararaats het volgende:
[..]
<knip: treurig>
bron: Het Laatste Nieuws, België
komt er eentje dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:39 schreef greavy het volgende:
PSM, weet jij of er nog iets van gaat komen om het Douwe Egberts Café te openen op het station Leeuwarden? Of is dat helemaal afgeblazen?
Dat waren de plannen toen de stationsrestauratie dicht ging. Naast de AH ToGo zou er een klein DE-Café komen voor de mensen die nog een bakkie koffie willen drinken. Alleen, dat is al 2-3 jaar geleden, en heb er niks meer over gehoord.quote:
Voor wat ik weet is het in Niedersachsen ¤5,00(=dagkaart) om een fiets mee te nemen. Er staat niks apart over vouwfietsen vermeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:49 schreef drakin het volgende:
Ik weet van niks, er zit ook al een kiosk en een julia en een ah to go op Leeuwarden, zou dan nog iets erbij niet wat teveel worden?
Even een vraagje, ik reis elk weekend door NL, en heb daarvoor sinds kort een vouwfiets gekocht om mee te kunnen nemen.
Alleen nu ga ik binnenkort met de arriva naar Leer en dan nog een stuk richting Bremen in een Duitse trein.
Weet iemand hier of je een vouwfiets gratis mee mag nemen in de trein in Duitsland?
Ik heb uitgebreid gezocht op bahn.de maar daar werd ik met mijn gebrekkig Duits niks wijzer van.
En ik neem hem graag mee, de laatste 3 km naar mijn eindbestemming fiets ik liever dan dat ik moet lopen. En dan zou het goedkoopst mogelijk nog fantastischer zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |