komt er eentje dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:39 schreef greavy het volgende:
PSM, weet jij of er nog iets van gaat komen om het Douwe Egberts Café te openen op het station Leeuwarden? Of is dat helemaal afgeblazen?
Dat waren de plannen toen de stationsrestauratie dicht ging. Naast de AH ToGo zou er een klein DE-Café komen voor de mensen die nog een bakkie koffie willen drinken. Alleen, dat is al 2-3 jaar geleden, en heb er niks meer over gehoord.quote:
Voor wat ik weet is het in Niedersachsen ¤5,00(=dagkaart) om een fiets mee te nemen. Er staat niks apart over vouwfietsen vermeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:49 schreef drakin het volgende:
Ik weet van niks, er zit ook al een kiosk en een julia en een ah to go op Leeuwarden, zou dan nog iets erbij niet wat teveel worden?
Even een vraagje, ik reis elk weekend door NL, en heb daarvoor sinds kort een vouwfiets gekocht om mee te kunnen nemen.
Alleen nu ga ik binnenkort met de arriva naar Leer en dan nog een stuk richting Bremen in een Duitse trein.
Weet iemand hier of je een vouwfiets gratis mee mag nemen in de trein in Duitsland?
Ik heb uitgebreid gezocht op bahn.de maar daar werd ik met mijn gebrekkig Duits niks wijzer van.
En ik neem hem graag mee, de laatste 3 km naar mijn eindbestemming fiets ik liever dan dat ik moet lopen. En dan zou het goedkoopst mogelijk nog fantastischer zijn.
Onzin. Met fiets mag je bij elke deur instappen (je mag de fiets op elk balkon plaatsen).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Deze fiets ben je verplicht in het daarvoor bestemde deel te plaatsen; Zo niet, krijg je een fikse prent. Te herkennen aan het grote fietslogo:
[ afbeelding ]
Heb er ook al eens problemen mee zien voorkomen als iemand bij de verkeerde deur instapte ...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Onzin. Met fiets mag je bij elke deur instappen (je mag de fiets op elk balkon plaatsen).
De enige regel is dat je in de fietsafdeling officiëel voorrang hebt, mensen op de klapzitjes horen op te staan als je je fiets daar wil neerzetten.
P.S. Vouwfiets mag gratis mee, mits opgevouwen en -heel belangrijk- verpakt in een hoes.
Niet alle automaten hebben die optie, kwam ik zelf ook al achter ... Je moet de optie 'Kopen producten NS' zien en vervolgens kiezen voor 'Samenreiskorting'.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:10 schreef WhiteJoker het volgende:
Weet iemand hoe ik het product Samenreiskorting ophaal? Als ik mijn Ov.-chipkaart langs de kaartautomaat haal kan ik alleen producten inzien, saldo opladen, transacties inzien en bestellingen ophalen. Mis ik
Soms iets?
Er is geen verkeerde deur. Lees maar:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Heb er ook al eens problemen mee zien voorkomen als iemand bij de verkeerde deur instapte ...
Edit: Met die laatste zin heeft de conducteur wel wat speelruimte. Bij sardientjesvervoer in de spits kan je met de fiets worden geweigerd, als er toch nog tijd zat is voor vertrektijd kan de conducteur je naar een plek verwijzen waar het ding het minst in de weg staat (de fietsenafdeling bijvoorbeeld), etc. etc. Maar dat zijn dus over het algemeen geen harde regels en zeker niet iets waarvoor je meteen een boete krijgt.quote:Das Fahrradsymbol in den Einstiegsbereichen weist Ihnen den Weg zu den Abstellplätzen für Ihr Fahrrad. In der Regel befinden sich diese Abteile am Zuganfang oder am Zugende. Auch in den Einstiegsbereichen der Nahverkehrszüge können Fahrräder abgestellt werden. Bitte beachten Sie aber, dass Sie andere Fahrgäste beim Ein- und Aussteigen nicht behindern.
bahn.de
Kon je op wachten natuurlijk..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Jawel.
NS, een paar weken geleden: deze zomer heffen we geen treinseries op.
Maar nu: treinserie sneuvelt wegens personeelstekort...
http://www.voorbeterov.nl/120720.php
Wel grappig dat je het nog even hebt over ingekorte treinen. Dit is al jaren zo, dat NS geen rekening houdt met de vakantiespreiding.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Jawel.
NS, een paar weken geleden: deze zomer heffen we geen treinseries op.
Maar nu: treinserie sneuvelt wegens personeelstekort...
http://www.voorbeterov.nl/120720.php
toch een hele verbetering met eerstquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de laatste tijd altijd plek in de trein en hij rijdt ook altijd meestal soms best wel vaak precies of minstens ongeveer op tijd
geachte reiziger. Volgens onze systemen bent u vandaag jarig. Gefeliciteerd. Omdat u meer bent gaan verdienen dient u vanaf vandaag een hogere ritprijs te betalen. Met vriendelijke groet, het ov-chipteam.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
"Geachte reiziger. Volgens onze systemen bent u vandaag jarig. Gefeli en zo. Maar dan hoort u niet in de trein te zitten. ¤ 35 euro plus ritprijs dokken bitte."
PSM is nog geen 23 denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:29 schreef Duvel het volgende:
Wat, ik krijg nooit opslag op mijn verjaardag!
daar houden de systemen van sommige bedrijven geen rekening meequote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:29 schreef Duvel het volgende:
Wat, ik krijg nooit opslag op mijn verjaardag!
ook kunt u een door uwzelf gesponsord gratis keykoord aanvragen op onze websitequote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dames,
EN Heren.
Vandaag is user Anno1982 jarig.
U wordt verzocht het komende half uur van een andere OV-Chippaal gebruik te maken.
Onze excuses voor het ongemak
Die dient u echter wel een week later op te halen bij een OV-chipkaart-oplaad-punt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook kunt u een door uwzelf gesponsord gratis keykoord aanvragen op onze website
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:55 schreef greavy het volgende:
Dat waren de plannen toen de stationsrestauratie dicht ging. Naast de AH ToGo zou er een klein DE-Café komen voor de mensen die nog een bakkie koffie willen drinken. Alleen, dat is al 2-3 jaar geleden, en heb er niks meer over gehoord.
Die Julia's heeft trouwens wel geschikte koffie. Verder zou ik er nog niet dood gevonden willen worden, maar koffie lust ik wel van zequote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).
Ruiterskwartier, bij de ingang van de Doelesteeg om precies te zijnquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).
Is misschien het abonnement op je OV-chipkaart niet het probleem? Als je een OV-chipkaart hebt met een studentenabonnement kun je geen NS-producten bij de kaartautomaat kopen (omdat je toch al korting hebt).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet alle automaten hebben die optie, kwam ik zelf ook al achter ... Je moet de optie 'Kopen producten NS' zien en vervolgens kiezen voor 'Samenreiskorting'.
Waarom het bij de ene automaat wel kan, en de ander wel, snap ik niet.
Net als dat je niet bij alle automaten je producten kan ophalen ....
Heldquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist tijdens het spotten van de laatste vertrekkende avondtreinen voorkomen dat station Leeuwarden in de brand gevlogen is.
Even nadat de treinen naar Stavoren, Harlingen Haven en Zwolle vertrokken waren ontdekte ik een prullenbak waar rook uit kwam/ in brand stond! Het was vrij rustig op het station, maar ik kon optijd een NS-medewerker waarschuwen, die adequaat reageerde waardoor station Leeuwarden niet verloren is gegaan.
Held. Je verdient een standbeeldquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:08 schreef Socios het volgende:
Zojuist tijdens het spotten van de laatste vertrekkende avondtreinen voorkomen dat station Leeuwarden in de brand gevlogen is.
Even nadat de treinen naar Stavoren, Harlingen Haven en Zwolle vertrokken waren ontdekte ik een prullenbak waar rook uit kwam/ in brand stond! Het was vrij rustig op het station, maar ik kon optijd een NS-medewerker waarschuwen, die adequaat reageerde waardoor station Leeuwarden niet verloren is gegaan.
Neen.quote:
Een rookpaal waar veel rook uit komt, komt veel vaker voor, ja. Dat is veel minder gevaarlijk.quote:Als ik over al die keren dat ik EEN GROTE BRAND VOORKOMEN HEB dooe een liter water in een rookpaal te spuiten, een topic moest openen, dan schreeuwde Tong80 al een jaar of drie-en-een-half om zijn moeder
Ja, een vouwfiets moet echt in een hoes zitten. Ik kan me nog wel een kranteartikel herinneren van een vrouw die in Duisburg niet de ICE naar Nederland in mocht omdat haar vouwfiets niet in een hoes zat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:53 schreef drakin het volgende:
Ja daar kom ik dus nooit, doelesteeg of all places, vermijden dat stuk.
Maar echt in Duitsland moet je fiets in een hoes zitten of komt dat van de NS site?
Als je een fiets 2e hands koopt zit er echt geen hoes meer bij, en daarnaast is het bijna een oldtimer onder de fietsen, het is officieel een deelfiets, een hele oude maar oerdegelijke, voorste deel haal je volledig los en kun je naast je fiets zetten.
Ik vond het al zo stinken hier, zal zo dus veilig kunnen slapenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:08 schreef Socios het volgende:
Jaquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:30 schreef drakin het volgende:
Ik vond het al zo stinken hier, zal zo dus veilig kunnen slapen
Het was dus de rookontwikkeling/ vlammen die uit een vuilnisbak kwamen.quote:Ik dacht echt dat mijn buren plastic in hun tuinvuurtje hadden gegooid
quote:(ik woon binnen 200 meter van station Lwd en de wind staat vanaf het station mijn kant op)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |