Jaquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:13 schreef drakin het volgende:
Moet ik nu verplicht ook van treinen houden
Nee joh bejje malquote:alle namen van modellen weten,
Nee joh bejje malquote:naar treinenfilms
Nee joh bejje malquote:en musea gaan
Nee joh bejje malquote:en veel met de trein reizen?
Hmm. Naast de AH ToGo en Julia's zou er dus ook een DE-Café komen. Dat zal dus wel van de baan gegaan zijn vanwege die andere daar vlakbij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de plaats van de stationsrestauratie zit nu een "AH to go". Daarnaast is er een "Julia's" gekomen. Een DE Café vindt men buiten het station op een minuut of 5 wandelen aan het Wilhelminaplein (Zaailand).
Waar reis je zoal (vaak) naartoe met de trein?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:19 schreef drakin het volgende:
Maar dat doe ik wel anders![]()
(behalve die modellennamen dan, daar kom ik niet ver mee)
hierdoor had ik lekker 3 uur schaft in utrecht. lekker onder het genot van een bord bami sesamstraat gekekenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Jawel.
NS, een paar weken geleden: deze zomer heffen we geen treinseries op.
Maar nu: treinserie sneuvelt wegens personeelstekort...
http://www.voorbeterov.nl/120720.php
ah, Huizum. Mooi stukje is dat altijdquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:45 schreef drakin het volgende:
Andere kant station, de rustige buurt van de stad wat eigenlijk een dorp is.
Ze bedoelen: minder oude treinen. In de jaren '90 reden er trouwens al Breaks, van Maastricht naar Knokke.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:49 schreef dennistd het volgende:
De stopper Maastricht-Luik gaat zo te zien met Breaks rijden: http://www.limburger.nl/a(...)ject_Maastricht-Luik
Tsja. Breaks mogen wel in Maastricht komen. Voldoen ook wat beter. Hoewel ze de klassiekers nog gaan moderniseren ook ...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:49 schreef dennistd het volgende:
De stopper Maastricht-Luik gaat zo te zien met Breaks rijden: http://www.limburger.nl/a(...)ject_Maastricht-Luik
nauwelijks meer nodig toch nu de Desiro langzaam instroomt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Tsja. Breaks mogen wel in Maastricht komen. Voldoen ook wat beter. Hoewel ze de klassiekers nog gaan moderniseren ook ...
"De machinist zit op de bok teneinde hem van het spoor te verwijderen".quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:45 schreef greavy het volgende:
"Vanwege een geit op het spoor rijden er momenteel geen treinen tussen Stadskanaal en Veendam(of whatever). Deze situatie zal tot 5 uur vanmiddag duren. Onze excuses voor het ongemak"
Senk joe for träveling wis Deutsche Bahn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Maar wat is nou het punt van dat filmpje?![]()
"DB is kut"?
Ik snapte er al niets van jou hier tegen te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:02 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb ook niets met treinen, ik kom hier eigenlijk omdat ik jullie wel aardig vind
Je hebt mijn hoogtijdagen hier gemist toen ik nog stage liep dan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snapte er al niets van jou hier tegen te komen.
Nadat ik geconstateerd heb dat mijn naam uit de OP verwijderd is, negeer ik de OP.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:04 schreef Monopoly het volgende:
Je hebt mijn hoogtijdagen hier gemist toen ik nog stage liep dan.
Paar mooie foto's gemaakt voor jullie.
Staan nog 2 "series" in de OP . Moeite waard om te kijken/lezen.
dat was volgens mij omdat je nooit meer op FOK! kwam. Uiteraard kun je er wel weer in komen. Geen enkel probleemquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Nadat ik geconstateerd heb dat mijn naam uit de OP verwijderd is, negeer ik de OP.
Maar het is niet gewoon een GTW-powerpack, want die staat op één draaistel terwijl deze twee jacobsdraaistellen deelt met de aangrenzende wagons.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
interessant, maar het wordt zo te zien toch een soort van GTW, omdat het powerpack in een apart gedeelte komt te zitten.
Daarom zeg ik ook soort van. Zie wel een opvallend iets en dat is dat ze bij die vierdelige maar één powerpack hebben. Om te compenseren voor het hogere gewicht en het hiermee gepaard gaande langzamere optrekken wordt er een supercap geplaatst. Een accupakket dat tijdens het rijden opgeladen wordt en dat tijdens het optrekken de energie vrijgeeft. Dat zit alleen in de vierdelige variant.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar het is niet gewoon een GTW-powerpack, want die staat op één draaistel terwijl deze twee jacobsdraaistellen deelt met de aangrenzende wagons.
Heb je ook een foto van het in te zette materieel? Dat hef ik niet kunnen vinden op de genoemde internetpagina.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:44 schreef Igen het volgende:
In Duitsland had je al de particuliere langeafstands-treindiensten van InterConnex en HarzExpress, maar overmorgen komt daar een nieuwe bij. Namelijk de Hamburg-Köln-Express (HKX) die een à twee keer per dag tussen, de naam zegt het al, Hamburg en Keulen op en neer zal rijden:
https://www.hkx.de/de/
Heb ik nog niet gezien. Maar ik meen te hebben gelezen dat ze omgebouwde ÖBB-rijtuigen willen gaan gebruiken. Die zijn echter nog niet af, en dus zouden het eerst geleende rijtuigen van de 'Alex' en van InterConnex gaan worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van het in te zette materieel? Dat hef ik niet kunnen vinden op de genoemde internetpagina.
Gefixt, ouwe zeurpiemel!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Nadat ik geconstateerd heb dat mijn naam uit de OP verwijderd is, negeer ik de OP.
Filmpje!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Heerhugowaard, 16 juli 2012.
[ afbeelding ]
Hee maar wacht eens, het afkoppele zou toch pas in Deventer zijn?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Geweldig staaltje planning en communicatie weer bij de NS hoor:
Utrecht Centraal, 2 stellen ICMm als intercity naar Enschede. Geen info over afkoppelen van achterste stel in Deventer wat geregeld gebeurd. Niet op de borden op het perron, en ook op beide treinstellen staat Enschede.
In Amersfoort, pas NADAT het ontkoppelen heeft plaats gevonden wordt er omgeroepen dat het achterste deel achter blijft. Zelfs in de avonturen wil de NS haar reputatie als sardientjes-in-blikker waar maken !!
*zucht*
Ik zit in 1 trein eerder dan deze. (23:21 vanaf Hilversum) en die is ook een ICMm 3tjequote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar wacht eens, het afkoppele zou toch pas in Deventer zijn?
Nee, er stond overal dat de trein in z'n geheel naar Enschede zou gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar wacht eens, het afkoppele zou toch pas in Deventer zijn?
quote:In de wandelgangen te Antwerpen-Centraal gaat in ieder geval weer de ronde dat het weeral niet voor december zal zijn wat betreft de inzet van de V250 naar België...
Moest dit inderdaad het geval zijn, dat wordt het in ieder geval plan B: Traxx met software 7 uitrusten en over de HSL...
Met de Beneluxdienst zou het wel sowieso gedaan zijn in december...
quote:Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
quote:Men is testritten aan het doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop technische problemen (vorige week waren het de deuren weer) die de homologatie in België in de weg staan...
Maar het blijven geruchten, afwachten of het officieel wordt...
And the story continues...quote:Op zondag 22 juli 2012 00:36 schreef James1988 het volgende:
En bij onze zuiderburen wat nieuws over Fyra:
[..]
[..]
[..]
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5993089quote:Die Meldung ist insoweit richtig, dass das "Profitcenter" TEE Rheingold definitiv zum 02.Januar 2013 seinen Betrieb für Charter- und Regelverkehre einstellen wird.
Quelle: ein offizielles Schreiben an die Mitarbeiter der Abteilung vom 17.Juli 2012
Die Gründe für die Einstellung des Betriebs sind jedoch nicht korrekt dargestellt.
Der Fernverkehr hat die Leistungsvereinbarung NICHT gekündigt. Im Gegenteil, der Fernverkehr wäre dankbar um die Weiterführung der Leistung, da es immer noch an Wagenmaterial für diesen IC mangelt.
Ferner ist richtig, dass sich die Abteilung TEE Rheingold beim aushandeln der Leistungsvereinbarung etwas verrechnet hat um es mal vorsichtig auszudrücken.
Von Einnahmequelle kann also in Bezug auf den IC nicht die Rede sein.
Die HU an der 103 113 ist ebenfalls nicht als Zeichen von Aufbruch oder großen Zukunftsperspektive zu werten.
Zumal die Lok erneut für unbestimmte Zeit im Werk Dessau steht. Hintergründe würden den Rahmen dieses Berichtes sprengen.
Das Chartergeschäft hat man durch eine überzogene Kostenstruktur kaputt gemacht. Beispiel: allein 16 Personen (einige in Teilzeit) sind heute mit der Organisation und Abwicklung des Betriebes beschäftigt. Auch das ist ein Kostenapparat, den man in der Größenordnung weder braucht, noch auf Kunden umlege kann.
Dazu kommt, dass RegioNetz mit „Fachleuten“ angerückt ist um das Thema TEE nach vorne zu treiben, deren Qualifikation und Erfahrung in Bezug auf das Lok und Wagenmaterial fragwürdig ist. Auch das Marketing und der Außenauftritt der Abteilung haben auf der ganzen Linie LEIDER versagt.
So kommt es wie es kommen musste, am 02.Januar 2013 ist Schluss.
Deze trein rijdt op vrijdag:quote:Op zondag 22 juli 2012 10:45 schreef Igen het volgende:
Duits![]()
Ik wist trouwens überhaupt niet van deze treindienst af. Klinkt wel leuk op zich. Maar ja, er wordt ook gezegd dat ze qua marketing en presentatie hebben gefaald...
Nee, vandaag uit Deventer richting de Poolcirkelquote:Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef b2py het volgende:
Fles, vandaag nog uit Heerhugowaard richting het 'zuiden'?
Kan de precieze cijfers nu niet terugvinden, maar over Japan als geheel genomen is de auto zeker wel dominant, net als bij ons. Alleen in de twee grootstedelijke regio's van Tokio en Kansai is dat anders en wordt ook veel van het OV gebruik gemaakt.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:01 schreef b2py het volgende:
Japan is wel weer een ander soort vervoerscultuur, auto is daar tweede rangs en ov 1e. Hier precies andersom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
En ondertussen blijven ze op Amsterdam Centraal vrolijk omroepen dat de Benelux niet vanaf daar vertrekt en reizigers naar België maar met de Fyra naar Breda moeten en daar overstappen...quote:
Gerolstein-Ulmen-Kaisersesch! Fraai lijntje, eens meerijden is ook de moeite waard. Zit vriendelijk personeel op. 2 Jaar nog meegereisd. Zag dezelfde mensen er laatst weer opzitten op Gerolstein.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afijn, op naar de spotplek. Helaas geen treinenfoto's want daarvoor stond de zon verkeerd. De zon stond wel precies goed voor een foto de andere kant op:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:
Treinserie 3100 keert op zichzelf.
In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook.
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 19:07:44 ]
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:02 schreef Igen het volgende:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:
Treinserie 3100 keert op zichzelf.
In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook.
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma.
Nee, hij keert op de trein van een half uur later. In de tussentijd rijdt 'ie naar het opstelterrein bij Hoofddorp en wacht daar een kwartiertje.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.
asbest krijg je er gratis bijquote:Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!
Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]
http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289
PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
En wat verwachten jullie nu?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:
http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Volgend jaar rijdt er vast nog steeds wel een trein naar Brussel, en aan de prestaties van de Fyra naar Breda te zien zal het er wel niet beter op worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
Ik zag dat ze die krengen afgelopen vrijdag eindelijk hadden verplaatst.quote:
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
Nice Dennisquote:Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijfquote:Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!
Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]
http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289
PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijf
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:
http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Klopt. Maar het wordt steeds erger.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.
Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.
De Beneluxtrein is toch al een tijdje in beeld als de slechtst presterende treindienst van Nederland? En als het mooiste voorbeeld van het resultaat van aanbestedingsfalen: wij pesten je deze trein uit, zodat je onze dure Fyra neemt. Hetzelfde met de dienstregeling van dit jaar: zonder overstappen van Rotterdam naar Schiphol alleen nog met de dure Fyra van ons zusterbedrijf NSHaatspeed.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.
Het bespelen van de publieke opinie is voor een belangengroep een belangrijk instrument.
Die HSL komt er nog weleens.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:59 schreef JDude het volgende:
De website van het nieuwe station Breda houdt hoop op een HSL-Oost:
http://www.bredacentraal.nl/blz/algemeen/bereikbaarheid.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |