abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2012 @ 00:36:22 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114517056
En bij onze zuiderburen wat nieuws over Fyra:

quote:
In de wandelgangen te Antwerpen-Centraal gaat in ieder geval weer de ronde dat het weeral niet voor december zal zijn wat betreft de inzet van de V250 naar België...

Moest dit inderdaad het geval zijn, dat wordt het in ieder geval plan B: Traxx met software 7 uitrusten en over de HSL...
Met de Beneluxdienst zou het wel sowieso gedaan zijn in december...
quote:
Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
quote:
Men is testritten aan het doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop technische problemen (vorige week waren het de deuren weer) die de homologatie in België in de weg staan...

Maar het blijven geruchten, afwachten of het officieel wordt...
pi_114517897
Hm, ben toch weer aan het twijfelen geslagen over de ROC opleiding machinist. Kan hoogstwaarschijnlijk toch ook een baan als buschauffeur krijgen, en met die werkervaring op het CV denk ik over een aantal jaar ook gewoon binnen de NS te kunnen komen. Dilemma, dilemma...
  zondag 22 juli 2012 @ 09:31:00 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114522719
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 00:36 schreef James1988 het volgende:
En bij onze zuiderburen wat nieuws over Fyra:

[..]

[..]

[..]

And the story continues...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 juli 2012 @ 10:13:56 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114523187
Per December 2012 is het contract tussen DB Fernverkehr en DB Nostalgie beëindigd wat betreft de inzet van TEE-rijtuigen in de IC-diensten op vrijdag en zondag tussen Keulen en Flensburg met een BR103. DB Fernverkehr heeft op deze lange afstand nog wel een tekort aan eigen materieel, maar ik kan uit dit bericht even niet goed wijs worden wat de reden van beëindiging is.

Tevens is de 103 113 voor onbepaalde tijd in Dessau voor revisie.

Bericht op DSO, na een ander eerder (deels inkorrekt) bericht:
quote:
Die Meldung ist insoweit richtig, dass das "Profitcenter" TEE Rheingold definitiv zum 02.Januar 2013 seinen Betrieb für Charter- und Regelverkehre einstellen wird.
Quelle: ein offizielles Schreiben an die Mitarbeiter der Abteilung vom 17.Juli 2012

Die Gründe für die Einstellung des Betriebs sind jedoch nicht korrekt dargestellt.
Der Fernverkehr hat die Leistungsvereinbarung NICHT gekündigt. Im Gegenteil, der Fernverkehr wäre dankbar um die Weiterführung der Leistung, da es immer noch an Wagenmaterial für diesen IC mangelt.
Ferner ist richtig, dass sich die Abteilung TEE Rheingold beim aushandeln der Leistungsvereinbarung etwas verrechnet hat um es mal vorsichtig auszudrücken.
Von Einnahmequelle kann also in Bezug auf den IC nicht die Rede sein.

Die HU an der 103 113 ist ebenfalls nicht als Zeichen von Aufbruch oder großen Zukunftsperspektive zu werten.
Zumal die Lok erneut für unbestimmte Zeit im Werk Dessau steht. Hintergründe würden den Rahmen dieses Berichtes sprengen.

Das Chartergeschäft hat man durch eine überzogene Kostenstruktur kaputt gemacht. Beispiel: allein 16 Personen (einige in Teilzeit) sind heute mit der Organisation und Abwicklung des Betriebes beschäftigt. Auch das ist ein Kostenapparat, den man in der Größenordnung weder braucht, noch auf Kunden umlege kann.
Dazu kommt, dass RegioNetz mit „Fachleuten“ angerückt ist um das Thema TEE nach vorne zu treiben, deren Qualifikation und Erfahrung in Bezug auf das Lok und Wagenmaterial fragwürdig ist. Auch das Marketing und der Außenauftritt der Abteilung haben auf der ganzen Linie LEIDER versagt.
So kommt es wie es kommen musste, am 02.Januar 2013 ist Schluss.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5993089
  zondag 22 juli 2012 @ 10:40:39 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114523573
Wat een stuk kloteduits. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_114523670
Duits *O*

Ik wist trouwens überhaupt niet van deze treindienst af. Klinkt wel leuk op zich. Maar ja, er wordt ook gezegd dat ze qua marketing en presentatie hebben gefaald...
  zondag 22 juli 2012 @ 10:48:08 #257
256146 b2py
Beton!
pi_114523729
Fles, vandaag nog uit Heerhugowaard richting het 'zuiden'?
  zondag 22 juli 2012 @ 10:50:26 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114523768
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:45 schreef Igen het volgende:
Duits *O*

Ik wist trouwens überhaupt niet van deze treindienst af. Klinkt wel leuk op zich. Maar ja, er wordt ook gezegd dat ze qua marketing en presentatie hebben gefaald...
Deze trein rijdt op vrijdag:
IC 2410 vrijdag
Köln Hbf 13:02
Düsseldorf 13:23/27
Duisburg Hbf 13:40/42
Essen Hbf 13:53/55
Gelsenkirchen Hbf 14:03/05
Münster(Westf) Hbf 14:45/47
Osnabrück Hbf 15:11/13
Bremen Hbf 16:06/09
Hamburg-Harburg 16:53/55
Hamburg Hbf 17:05/09
Neumünster 17:59/18:01
Rendsburg 18:25/27
Schleswig 18:42/44
Flensburg 19:10

En op zondag terug:
IC 2417 zondag
Flensburg 12:53
Schleswig 13:14/16
Rendsburg 13:31/33
Neumünster 13:58/14:00
Elmshorn 14:21/23
Hamburg Hbf 14:50/15:04
Münster(Westf) Hbf 17:07/09
Gelsenkirchen Hbf 17:50/53
Essen Hbf 18:02/04
Duisburg Hbf 18:15/17
Düsseldorf Hbf 18:30/32
Köln Hbf 18:57

Ik ga dus dit jaar echt nog eens ri Keulen, dan op vrijdag heen naar Flensburg en op zondag terug naar Keulen, ofzo.
  zondag 22 juli 2012 @ 11:23:51 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114524427
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef b2py het volgende:
Fles, vandaag nog uit Heerhugowaard richting het 'zuiden'?
Nee, vandaag uit Deventer richting de Poolcirkel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 juli 2012 @ 11:29:28 #260
256146 b2py
Beton!
pi_114524527
Ai jammer, ik vertrek met half uurtje richting de evenaar :P
  zondag 22 juli 2012 @ 12:12:52 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114525520
Ik vertrek zometeen van Zwijndrecht ri Utrecht via Amsterdam (met Fyra en ICE). En dan even het hostel opzoeken, spullen dumpen, en dan weer kijken. Morgenochtend ICE121 naar Duisburg nemen, dan EC101 naar Mannheim en dan ICE599 naar München. Kom pas 28 juli weer terug :)
  zondag 22 juli 2012 @ 13:15:58 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114527389
Krijg lekker de kak Hispeed. 3 Fyra's vallen achterelkaar uit nu. Dan maar rechtstreeks naar Utrecht
  zondag 22 juli 2012 @ 13:53:24 #263
256146 b2py
Beton!
pi_114528442
Defecte fyra tussen Schiphol en Rotterdam ;)
  zondag 22 juli 2012 @ 13:59:29 #264
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114528639
De website van het nieuwe station Breda houdt hoop op een HSL-Oost:
http://www.bredacentraal.nl/blz/algemeen/bereikbaarheid.html
pi_114529186
Ik zit net dat filmpje te kijken over Beda Centraal. Ze hebben het daar over 57.000 reizigers? En dat is dan een doelstelling voor een "wereldstation"? :o

Nou is dat idee van intensieve vastgoedontwikkeling op stationslocaties afgekeken uit Japan. Maar 57.000 reizigers... In Japan heb je dat bij een station als Okayama al. Oka-watte? Inderdaad, niet bepaald een wereldstation met sjiek vastgoed erbovenop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 14:18:27 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 15:01:27 #266
256146 b2py
Beton!
pi_114530453
Japan is wel weer een ander soort vervoerscultuur, auto is daar tweede rangs en ov 1e. Hier precies andersom.
pi_114531546
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:01 schreef b2py het volgende:
Japan is wel weer een ander soort vervoerscultuur, auto is daar tweede rangs en ov 1e. Hier precies andersom.
Kan de precieze cijfers nu niet terugvinden, maar over Japan als geheel genomen is de auto zeker wel dominant, net als bij ons. Alleen in de twee grootstedelijke regio's van Tokio en Kansai is dat anders en wordt ook veel van het OV gebruik gemaakt.

Afijn. Het Japanse idee is als volgt: door de aanleg van een station wordt een locatie beter bereikbaar zodat het rendabeler wordt om er aan vastgoedontwikkeling te doen, en als je ervoor zorgt dat direct rondom een hoofdstation veel interessante bestemmingen zijn, dan wordt het aantrekkelijker om de trein te nemen. De bedrijfsonderdelen van spoorvervoer en vastgoedontwikkeling ondersteunen elkaar dus.

Als je nou eens een paar van dat soort stationslocaties neemt, waar men flitsende hoofdstations bouwt nee, dat vaak niet eens. Goed, stationslocaties waar men intensief vastgoed heeft ontwikkeld. En als je dan eens kijkt naar het aantal in- en uitstappers:
- Osaka Umeda / Hankyu: ~525.000
- Osaka Umeda / Station City: ~400.000
- Kyoto: ~210.000
- Tenjin (Nishitetsu-Fukuoka): ~131.000
- Hakata (Fukuoka): ~110.000

Dan vind ik een target van 57.000 reizigers (en een huidig aantal van ~23.000) nogal een lachertje, zeker als je het dan ook nog een "wereldstation" noemt.

En dat blijkt ook wel, want in het geval van Breda levert het project ook helemaal geen winst op. Het ziet er leuk uit maar wordt flink gesubsidieerd door de overheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 15:39:24 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 15:56:57 #268
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114532165
Ook apart dat er wordt gesproken over een klantenpotentieel van 95000, te weten 57000 treinreizigers én 38000 busreizigers. Dan worden er toch een paar koppen dubbel geteld lijkt me.
  zondag 22 juli 2012 @ 15:58:17 #269
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_114532207
Als die 38000 busreizigers al ooit worden gehaald met die paar Bredase stadslijntjes en wat streekvervoer naar Zundert, Fijnaart en Geertruidenberg.
  Redactie Sport zondag 22 juli 2012 @ 16:59:05 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114534278
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juli 2012 @ 17:00:32 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114534327
nice, Dennis

De Russen maken trouwens gehakt op het spoor: http://www.dumpert.nl/med(...)lleen_op_de_weg.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114536564
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:53 schreef b2py het volgende:
Defecte fyra tussen Schiphol en Rotterdam ;)
En ondertussen blijven ze op Amsterdam Centraal vrolijk omroepen dat de Benelux niet vanaf daar vertrekt en reizigers naar België maar met de Fyra naar Breda moeten en daar overstappen...
Je mag wel toeslagvrij in de Fyra-die-zoals-gewoonlijk-toch-niet-rijdt, dat dan weer wel! :D
  zondag 22 juli 2012 @ 18:16:12 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114537060
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
Gerolstein-Ulmen-Kaisersesch! Fraai lijntje, eens meerijden is ook de moeite waard. Zit vriendelijk personeel op. 2 Jaar nog meegereisd. Zag dezelfde mensen er laatst weer opzitten op Gerolstein.
pi_114538401
Ziet er mooi uit, die Eifelquerbahn!

Ben net zelf terug van poging 2 tot treinspotten. Allereerst kwam ik dit tegen:

Vroeger was hier geëlektrificeerd dubbelspoor, nu groeit er onkruid en is het station verlaten. Ik heb vlakbij dit verlaten station ook nog een wilde parkiet gespot. Buitenlandse sferen alom dus. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afijn, op naar de spotplek. Helaas geen treinenfoto's want daarvoor stond de zon verkeerd. De zon stond wel precies goed voor een foto de andere kant op:


De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:

Treinserie 3100 keert op zichzelf.

In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook. :X

Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 19:07:44 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 19:12:45 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114538797
Wat gaat dat gebouw hard achteruit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_114539297
Het staat achter een hek op ProRail-terrein en het lijkt erop dat het als een soort rommelhok wordt gebruikt.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:49:47 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114540170
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!

Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6


http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289

PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
pi_114540568
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:02 schreef Igen het volgende:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:

Treinserie 3100 keert op zichzelf.

In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook. :X

Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma. :)
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.
pi_114540678
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.
Nee, hij keert op de trein van een half uur later. In de tussentijd rijdt 'ie naar het opstelterrein bij Hoofddorp en wacht daar een kwartiertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 20:05:41 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 20:17:14 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114541176
Keren op Schiphol is vrijwel uit den boze.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juli 2012 @ 20:42:32 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114542201
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!

Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]

http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289

PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
asbest krijg je er gratis bij
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 juli 2012 @ 22:31:27 #282
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_114547126
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:

http://www.voorbeterov.nl/120722.php
pi_114547378
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:

http://www.voorbeterov.nl/120722.php
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
_O-
pi_114547554
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
_O-
Volgend jaar rijdt er vast nog steeds wel een trein naar Brussel, en aan de prestaties van de Fyra naar Breda te zien zal het er wel niet beter op worden. :X
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juli 2012 @ 22:55:20 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114548316
ach ja, de huidige Benelux heeft een stammetje in onderhoud. Als er een tweede stam uitvalt dan rijden er meteen enkele slagen niet, zo gaat dat nu eenmaal. Mooi systeem toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 juli 2012 @ 23:04:56 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114548768
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

asbest krijg je er gratis bij
Ik zag dat ze die krengen afgelopen vrijdag eindelijk hadden verplaatst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 juli 2012 @ 23:09:08 #287
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_114549004
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
_O-
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.

Het bespelen van de publieke opinie is voor een belangengroep een belangrijk instrument.
  maandag 23 juli 2012 @ 00:24:47 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114552801
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
Nice Dennis :) , als het goed is zitten wij vanaf zaterdag een week in de achtertuin van Bäderbahn Molli :Y *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_114552987
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!

Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]

http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289

PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijf :P
  maandag 23 juli 2012 @ 00:33:40 #290
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_114553090
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:30 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijf :P
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.

:+
pi_114553701
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:

http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.
  maandag 23 juli 2012 @ 00:54:13 #292
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_114553797
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.
Klopt. Maar het wordt steeds erger.
  maandag 23 juli 2012 @ 06:37:29 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114556607
Wat een vroege activiteit hier te Utrecht. Moet nog 50 minuten op mijn ICE wachten ...
  maandag 23 juli 2012 @ 06:50:30 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114556639
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.

:+
Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.

Je hebt een bedrijfsvergunning (Europabreed), maar per land heb je ook nog eens een veiligheidscertificaat deel A + deel B. Afhankelijk van het soort werkzaamheden heb je A of B nodig.

Maar het is niet onmogelijk. If I could, I would. Ik zie wel wat leuke mogelijkheden namelijk :)

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 23-07-2012 07:30:02 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 07:39:39 #295
370431 drakin
vurig typje
pi_114556793
Je kunt het tot leuk woonverblijfje ombouwen, of een hotel van maken, mee rijden zou ik niet meer doen.

Alleen waar zet je ze neer en hoe krijg je ze daar?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_114556814
Volgends mij kan de NS de treinstel #8744 of soort gelijks beter inzetten in Enschede op een tijdstip als 7:55.
Je zit dan constand met volle bakken door MBO-ers voor Almelo en daarna de HBO-ers voor Deventer. Wie van de Fokkers die bij de NS werkt zou dit kunnen door geven?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 23 juli 2012 @ 08:19:01 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114557012
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.

Het bespelen van de publieke opinie is voor een belangengroep een belangrijk instrument.
De Beneluxtrein is toch al een tijdje in beeld als de slechtst presterende treindienst van Nederland? En als het mooiste voorbeeld van het resultaat van aanbestedingsfalen: wij pesten je deze trein uit, zodat je onze dure Fyra neemt. Hetzelfde met de dienstregeling van dit jaar: zonder overstappen van Rotterdam naar Schiphol alleen nog met de dure Fyra van ons zusterbedrijf NSHaatspeed.

Alsof je met je nieuwe auto alleen nog kunt tanken bij Shell langs de snelweg. "Dat is duur!" Ja, maar wel langs de snelweg, dus snel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_114557124
De BeNeLux-trein was op haar best toen er met rood ICR gereden werd.
pi_114557216
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:12 schreef Duvel het volgende:
Gefixt, ouwe zeurpiemel!
FYP
pi_114557272
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:59 schreef JDude het volgende:
De website van het nieuwe station Breda houdt hoop op een HSL-Oost:
http://www.bredacentraal.nl/blz/algemeen/bereikbaarheid.html
Die HSL komt er nog weleens. :D Eerst ff Oberhausen Hbf - Emmerich upgraden naar 200 km/u.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')