quote:In de wandelgangen te Antwerpen-Centraal gaat in ieder geval weer de ronde dat het weeral niet voor december zal zijn wat betreft de inzet van de V250 naar België...
Moest dit inderdaad het geval zijn, dat wordt het in ieder geval plan B: Traxx met software 7 uitrusten en over de HSL...
Met de Beneluxdienst zou het wel sowieso gedaan zijn in december...
quote:Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
quote:Men is testritten aan het doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop technische problemen (vorige week waren het de deuren weer) die de homologatie in België in de weg staan...
Maar het blijven geruchten, afwachten of het officieel wordt...
And the story continues...quote:Op zondag 22 juli 2012 00:36 schreef James1988 het volgende:
En bij onze zuiderburen wat nieuws over Fyra:
[..]
[..]
[..]
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5993089quote:Die Meldung ist insoweit richtig, dass das "Profitcenter" TEE Rheingold definitiv zum 02.Januar 2013 seinen Betrieb für Charter- und Regelverkehre einstellen wird.
Quelle: ein offizielles Schreiben an die Mitarbeiter der Abteilung vom 17.Juli 2012
Die Gründe für die Einstellung des Betriebs sind jedoch nicht korrekt dargestellt.
Der Fernverkehr hat die Leistungsvereinbarung NICHT gekündigt. Im Gegenteil, der Fernverkehr wäre dankbar um die Weiterführung der Leistung, da es immer noch an Wagenmaterial für diesen IC mangelt.
Ferner ist richtig, dass sich die Abteilung TEE Rheingold beim aushandeln der Leistungsvereinbarung etwas verrechnet hat um es mal vorsichtig auszudrücken.
Von Einnahmequelle kann also in Bezug auf den IC nicht die Rede sein.
Die HU an der 103 113 ist ebenfalls nicht als Zeichen von Aufbruch oder großen Zukunftsperspektive zu werten.
Zumal die Lok erneut für unbestimmte Zeit im Werk Dessau steht. Hintergründe würden den Rahmen dieses Berichtes sprengen.
Das Chartergeschäft hat man durch eine überzogene Kostenstruktur kaputt gemacht. Beispiel: allein 16 Personen (einige in Teilzeit) sind heute mit der Organisation und Abwicklung des Betriebes beschäftigt. Auch das ist ein Kostenapparat, den man in der Größenordnung weder braucht, noch auf Kunden umlege kann.
Dazu kommt, dass RegioNetz mit „Fachleuten“ angerückt ist um das Thema TEE nach vorne zu treiben, deren Qualifikation und Erfahrung in Bezug auf das Lok und Wagenmaterial fragwürdig ist. Auch das Marketing und der Außenauftritt der Abteilung haben auf der ganzen Linie LEIDER versagt.
So kommt es wie es kommen musste, am 02.Januar 2013 ist Schluss.
Deze trein rijdt op vrijdag:quote:Op zondag 22 juli 2012 10:45 schreef Igen het volgende:
Duits![]()
Ik wist trouwens überhaupt niet van deze treindienst af. Klinkt wel leuk op zich. Maar ja, er wordt ook gezegd dat ze qua marketing en presentatie hebben gefaald...
Nee, vandaag uit Deventer richting de Poolcirkelquote:Op zondag 22 juli 2012 10:48 schreef b2py het volgende:
Fles, vandaag nog uit Heerhugowaard richting het 'zuiden'?
Kan de precieze cijfers nu niet terugvinden, maar over Japan als geheel genomen is de auto zeker wel dominant, net als bij ons. Alleen in de twee grootstedelijke regio's van Tokio en Kansai is dat anders en wordt ook veel van het OV gebruik gemaakt.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:01 schreef b2py het volgende:
Japan is wel weer een ander soort vervoerscultuur, auto is daar tweede rangs en ov 1e. Hier precies andersom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
En ondertussen blijven ze op Amsterdam Centraal vrolijk omroepen dat de Benelux niet vanaf daar vertrekt en reizigers naar België maar met de Fyra naar Breda moeten en daar overstappen...quote:
Gerolstein-Ulmen-Kaisersesch! Fraai lijntje, eens meerijden is ook de moeite waard. Zit vriendelijk personeel op. 2 Jaar nog meegereisd. Zag dezelfde mensen er laatst weer opzitten op Gerolstein.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afijn, op naar de spotplek. Helaas geen treinenfoto's want daarvoor stond de zon verkeerd. De zon stond wel precies goed voor een foto de andere kant op:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:
Treinserie 3100 keert op zichzelf.
In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook.
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 19:07:44 ]
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:02 schreef Igen het volgende:
De missie is verder geslaagd. Dit keer geen wisselstoring of andere ellende en dus kan ik met trots het resultaat presenteren:
Treinserie 3100 keert op zichzelf.
In het archief van het Somda-forum vond ik onlangs een recente post waarin werd beweerd dat treinseries 3100 en 3500 op elkaar keren, maar die mafketel had het dus gewoon fout en ik had het nog bijna geloofd ook.
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. weer verder met het maken van de dienstregeling voor m'n simulatieprogramma.
Nee, hij keert op de trein van een half uur later. In de tussentijd rijdt 'ie naar het opstelterrein bij Hoofddorp en wacht daar een kwartiertje.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dus de aankomende trein op Schiphol is ook direct de terugkerende trein? Dan hebben ze maar een minuut keertijd volgens de planner, wat natuurlijk nogal aan de krappe kant is.
asbest krijg je er gratis bijquote:Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!
Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]
http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289
PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
En wat verwachten jullie nu?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:
http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Volgend jaar rijdt er vast nog steeds wel een trein naar Brussel, en aan de prestaties van de Fyra naar Breda te zien zal het er wel niet beter op worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
Ik zag dat ze die krengen afgelopen vrijdag eindelijk hadden verplaatst.quote:
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En wat verwachten jullie nu?
"Ja, we gooien 'm volgend jaar toch uit de dienstregeling, maar we zullen nu nog even gauw ons best doen er wat van te maken"
Nice Dennisquote:Op zondag 22 juli 2012 16:59 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een fotootje van de Eifelquerbahn op een paar honderd meter van het vakantiehuisje:
[ afbeelding ]
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijfquote:Op zondag 22 juli 2012 19:49 schreef greavy het volgende:
Komt dat zien! Op 13 september kun je rijtuigen kopen!
Gaat wel om deze barrels...
Omschrijving
1 treinwagon met registratienummer 61847170916-1
1 treinwagon met registratienummer 61847170913-8
1 treinwagon met registratienummer 61847170915-3
1 treinwagon met registratienummer 61847170914-6
[ afbeelding ]
http://www.gerechtsdeurwa(...)ek_id=7&item_id=5289
PS: Voordat u de rijtuigen betreed, stuur wel even een dierenverdelger langs... Matrassen enal zitten er nog in na meer dan 3 jaar...
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Als we nou met alle Fok!kers uit het treinentopic wat geld opzij zetten... beginnen we mooi ons eigen spoorbedrijf
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeau. Een open brief op poten aan Bert Meerstadt over de belabberde kwaliteit van de Beneluxtrein:
http://www.voorbeterov.nl/120722.php
Klopt. Maar het wordt steeds erger.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Goedemorgen, die trein is al ruim 5 jaar kut met peren.
Allang uitgezocht. Het is wel te doen, maar je moet wel een hele lange adem hebben i.v.m. de vele, vele regeltjes en voorwaarden. Het wordt helemaal leuk als je in meerdere landen wilt rijden.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Valt nog niet mee. Zonder loc. Zonder attest. Met afgekeurde, smerige, niet-rijvaardige rijtuigen. Zonder personeel.
De Beneluxtrein is toch al een tijdje in beeld als de slechtst presterende treindienst van Nederland? En als het mooiste voorbeeld van het resultaat van aanbestedingsfalen: wij pesten je deze trein uit, zodat je onze dure Fyra neemt. Hetzelfde met de dienstregeling van dit jaar: zonder overstappen van Rotterdam naar Schiphol alleen nog met de dure Fyra van ons zusterbedrijf NSHaatspeed.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS is nogal beducht voor imagoschade. Deze uitbrander zal ze geen plezier doen.
Het bespelen van de publieke opinie is voor een belangengroep een belangrijk instrument.
Die HSL komt er nog weleens.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:59 schreef JDude het volgende:
De website van het nieuwe station Breda houdt hoop op een HSL-Oost:
http://www.bredacentraal.nl/blz/algemeen/bereikbaarheid.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |