Ik geloof dat zeven bakken nog met één HC mogen rijden, daarboven moeten er twee HC's zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik dacht iets meer dan 700. Bedenk me net ook dat ze aan de kant staan om personeelskosten te sparen. Op een ICRm moeten twee of drie HC's zitten, terwijl op een VIRM-VI eentje zit.
Ach natuurlijk! BBB-BAB-BAB-BDs.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:16 schreef ReisT het volgende:
Bijna goed, op Den Haag - Venlo zijn het 10 bakken. De ICK's die er eerst reden, dat waren er 11
Voor het ICMm geldt idd de uitzondering van één HC en zeven bakken. Dit omdat drietjes en viertjes regelmatig in elkaars omlopen rijdenquote:Op donderdag 19 juli 2012 07:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof dat zeven bakken nog met één HC mogen rijden, daarboven moeten er twee HC's zijn.
klopt, maar daar valt vaak nog wel een mouw aan te spelden lijkt mequote:Op donderdag 19 juli 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Waarbij je eigenlijk nog niks oplost, want als je zeven bakken gepland met één HC laat rijden kom je nog in de problemen wanneer het drietje een viertje blijkt te zijn
Volgens mij zie ik ook wel eens BDs-BBB-BAB-BAB.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:06 schreef dennistd het volgende:
BAB-BBB-BAB-Bs lijkt me handiger voor de spreiding
Volgens Somda rijden er veel BDs-BAB-BAB-BfBBf-loc rondquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik ook wel eens Bs-BBB-BAB-BAB.
en dan niet aan het bier maar aan de Fanta zeker?quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:21 schreef dennistd het volgende:
Doe mij maar Avmz-ARkimbz-Bvmsz-Bpmbz-Bpmz-Bpmz-Bpmz-Bpmz-Bpmdz
BBB staat voor "triotje B-varianten". Aangezien alle BD's als zuurstok rondrijden, zullen het veel BF'en zijn idd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens Somda rijden er veel BDs-BAB-BAB-BfBBf-loc rond
Die verkopen ze er nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan niet aan het bier maar aan de Fanta zeker?
Bron: Treinreiziger.nlquote:België negeert Schultz omtrent Fyra
Het lukt minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) niet in contact te komen met haar Belgische collega Paul Magnette. Ze heeft vragen in een conflict over de aanschaf van een nieuwe trein en heeft premier Mark Rutte (VVD) gevraagd contact op te nemen met de Belgische premier Elio Di Rupo, schrijft het AD donderdag.
België zou een nieuwe Fyra-trein bestellen voor een snelle lijn tussen Den Haag en Brussel, maar dat is nog niet gebeurd. “We hebben brieven gestuurd en zijn voicemail ingesproken. Tot op heden zonder resultaat. We krijgen hem niet te pakken”, zegt een woordvoerder van Schultz in de krant.
De Belgische spoorwegen, die het treinstel moeten bestellen, hebben eerder laten weten geen heil in de verbinding te zien. De dienst zou nooit rendabel zijn.
Het treinstel is niet het enige twistpunt tussen Nederland en België. De Belgen dreigen Nederland voor de rechter te slepen omdat de Hedwigepolder niet zoals afgesproken onder water is gezet. Ook een ruzie over het doortrekken van een spoorlijn tussen België en Duitsland door Limburg is nog niet beslecht. De Belgische minister was ook voor de krant niet bereikbaar. Op een verzoek voor een interview werd niet gereageerd.
de lijn ligt er al.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:56 schreef ArnosL het volgende:
Spoorlijn tussen België en Duitsland doortrekken door Limburg? Is daar nog ruimte dan?
Ah, de klassieke koppeling van dossiers. Als wij onze afspraken over bijv. de Hedwigepolder gewoon nakomen dan bestellen de Belgen vast morgen die trein nog.quote:
Alleen mensen die bang zijn voor een overstap zullen in de Fyra Den Haag - Breda - Brussel stappen. Iedereen met gezond verstand stapt in Rotterdam over.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:27 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben op zich gelijk dat die lijn niet rendabel gaat worden. Zeker niet met een stop in Breda.
ah thx.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:58 schreef b2py het volgende:
Boom op het spoor in duitsland, aldus iemand op Somda
quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:33 schreef b2py het volgende:
Singelgrachtbrug aangevaren. Treinverkeer zeer zeer beperkt.
Gaan we weer..
Kan aan de economie liggen. De filedruk was toch ook fors gedaald?quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:32 schreef b2py het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen de trein uitgejaagd zijn..
mja, ik denk dat het ook na de vakantie zo zou moeten zijn, maar ik denk dat het hier en daar weer sardientjesvervoer zal wordenquote:
Dat wordt nog wat in (Zuid-)Oost-Europaquote:Met de nieuwe procedure voldoen NMBS en Infrabel aan de toekomstige Europese wetgeving die treinoperatoren verplicht vanaf 1 juni 2017 alle deuren te sluiten voor de trein vertrekt.
ja, daar hebben ze nog maar net van deurvergrendeling gehoordquote:Op donderdag 19 juli 2012 23:29 schreef Igen het volgende:
Overigens:
[..]
Dat wordt nog wat in (Zuid-)Oost-Europa
Nog leuker, eerst instappen, dan de trein pas stilzetten en dan pas uit stappenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
btw. In India hebben ze wat een aparte volgorde bij een stop. Eerst instappen en dan pas mensen uit laten stappen
Dat mag. Ik gebruik zelf op deze manier de Go Pass 10 erg veel.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:20 schreef Beardslasher het volgende:
Mag ik een kaartje Roosendaal - Essen en een Go Pass 1 Essen - Charleroi kopen en dan in de IC vanaf roosendaal naar Antwerpen gaan zitten?
Op het zakspoortje van Gouda lag er onlangs een kleintje voor het oprapen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:42 schreef Peterselieman het volgende:
Nog liefhebbers van CTA's? Naast Schiphol schijnt ook Arnhem-Zuid nog een (defecte) CTA te hebben
Ik denk dat het systeem anders werkt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:27 schreef Igen het volgende:
Wat ik zelf ook wel een interessant verschil vind (maar daar gaat het artikel niet over) is dat in Nederland pas wordt gesleuteld na het vertreksein, terwijl in België het vertreksein juist pas na het sleutelen wordt geactiveerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |