abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:28:58 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114375222
Ahaaa!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:35:59 #33
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_114375621
Inderdaad... nooit verwacht dat ik nog eens zou zeggen dat DOS de toekomst is :P

Ik heb trouwens mijn twijfels bij het 'discrete' deel, het is vast niet zo dat er een melding in VPT verschijnt met 'Hey, psst ziggy, niet verder vertellen, maareuh, overweg 16.5 is gestoord'.
pi_114375784
Nee, 'discreet' is het tegenovergestelde van 'continu'.

Stel je hebt een spoorlijn, dan is de kilometrering 'continu' want elke plek heeft z'n eigen kilometer-identificatie, desnoods tot op de millimeter nauwkeurig. Maar overwegen zijn 'discreet', je kan de overwegen langs een spoorlijn aftellen en je hebt geen halve overwegen.

P.S. Ik vraag me af hoe een niet-discreet overweg-storingsmelding-systeem zou moeten werken. :+

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2012 18:40:22 ]
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:39:46 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114375795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:35 schreef Anno1982 het volgende:
Inderdaad... nooit verwacht dat ik nog eens zou zeggen dat DOS de toekomst is :P

Ik heb trouwens mijn twijfels bij het 'discrete' deel, het is vast niet zo dat er een melding in VPT verschijnt met 'Hey, psst ziggy, niet verder vertellen, maareuh, overweg 16.5 is gestoord'.
:')

Zou inderdaad niet best zijn, ik moet het namelijk juist wél verder vertellen.

Maar goed, wij zitten ook al jaren te zeuren om DOSS, vooral op werkplek Groningen. Als ik een trein stuk heb staan op Haren, liggen er twee overwegen dicht. Dat geeft de melding "Meerdere overwegen gestoord", wat betekent dat ik van Onnen t/m Groningen Noord aanwijzingen moet afgeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 18:46:52 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114376129
dat is niet echt handig idd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:52:58 #37
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_114376436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:39 schreef Igen het volgende:
Nee, 'discreet' is het tegenovergestelde van 'continu'.
Ik ga niet weer woordenboekdiscussies met jou voeren :{w :P

De verdeling van de overwegen over de kiezers is inderdaad ook nergens logisch gekozen. Het lijkt wel alsof de ontwerpers een voorkeur hebben gehad om zoveel mogelijk verschillende overwegen van verschillende baanvakken in 1 melder te proppen.

Wat ook een grappige optie is, is het Varell-systeem, maar dat hebben jullie alleen in Groningen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:54:28 #38
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114376510
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:52 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ik ga niet weer woordenboekdiscussies met jou voeren :{w :P

De verdeling van de overwegen over de kiezers is inderdaad ook nergens logisch gekozen. Het lijkt wel alsof de ontwerpers een voorkeur hebben gehad om zoveel mogelijk verschillende overwegen van verschillende baanvakken in 1 melder te proppen.

Wat ook een grappige optie is, is het Varell-systeem, maar dat hebben jullie alleen in Groningen.
Ja, dat is een mooie. Die kan gewoon twintig overwegen afzonderlijk aangeven. En er zit tenminste een fatsoenlijk geluidssignaal op, wat je bij PRL niet hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_114376616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:52 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ik ga niet weer woordenboekdiscussies met jou voeren :{w :P

(...) maar dat hebben jullie alleen in Groningen.
Ja sorry, kon het niet laten gezien m'n achtergrond in wiskunde. :P

En verder werk ik overigens ook helemaal niet bij het spoor (alhoewel je het vast niet tegen mij had in het tweede deel van je post).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2012 19:08:34 ]
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:02:48 #40
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_114376890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, dat is een mooie. Die kan gewoon twintig overwegen afzonderlijk aangeven. En er zit tenminste een fatsoenlijk geluidssignaal op, wat je bij PRL niet hebt.
En het blokkeert je ARI in elk geval niet. _O_

Nou zou dat ook een beetje raar zijn bij TPRB, maar toch.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:04:22 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114376974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:02 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

En het blokkeert je ARI in elk geval niet. _O_

Nou zou dat ook een beetje raar zijn bij TPRB, maar toch.
Dan is mijn pen opeens leeg. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_114377016
Wat was er aan de hand tussen Utrecht en Ede-Wageningen? De treinen gingen stapvoets over de overwegen maar reden daarna wel weer goed door, ik reed ernaast op de snelweg en toen reed 'ie weer 100km/u, totdat de VIRM6 afremde voor een overweg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 19:08:02 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114377165
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat was er aan de hand tussen Utrecht en Ede-Wageningen? De treinen gingen stapvoets over de overwegen maar reden daarna wel weer goed door, ik reed ernaast op de snelweg en toen reed 'ie weer 100km/u, totdat de VIRM6 afremde voor een overweg.
een defecte kabel waardoor overwegen in storing lagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:00:52 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114379992
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat was er aan de hand tussen Utrecht en Ede-Wageningen? De treinen gingen stapvoets over de overwegen maar reden daarna wel weer goed door, ik reed ernaast op de snelweg en toen reed 'ie weer 100km/u, totdat de VIRM6 afremde voor een overweg.
Je bent ook vrolijk een paar keer afgeremd tot stapvoets op de snelweg?!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_114380450
Vandaag een mail gekregen om mijn voordeelurenabonnement te kunnen verlengen, heb nu een jaartje het uitgestudeerd aanbod gehad, maar die loopt nu af. Wat denken jullie? Voordeeluren abonnement verlengen of voor de 10 euro dal voordeel kopen? De spitstijden 's middags vind ik niet zo'n bezwaar. Wat ik wel een bezwaar vind, is het niet kunnen reizen met een kaartje. Ik heb niks tegen reizen op saldo, maar wel als je daardoor veel duurder uit bent. En aangezien het stuk Emmen - Zwolle straks Arriva wordt ben je dan duurder uit, aangezien ik dan altijd wel met twee vervoerders reis. Maar aan de andere kant kan je vanaf januari waarschijnlijk ook geen kaartje meer kopen voor de voordeelurenkaart. Iemand die dus weet hoe het zit met het dubbele opstaptarief en of er zicht is op een oplossing van het probleem? Aangezien dat nogal doorslaggevend is welk abonnement ik neem.
  Redactie Sport woensdag 18 juli 2012 @ 20:11:05 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114380524
Je moet zo denken: je kunt altijd over naar dal voordeel, maar nooit meer terug naar de voordeelurenkaart.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:13:35 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114380643
Het advies: Voordeelurenabonnement houden. Dat kost 55 euro per jaar ofzo. Dal Voordeel betaal je maandelijks. Met Voordeelurenabonnement kan je het langste reizen zonder in- en uitchecken.

Één belangrijke voorwaarde is wel het dubbele opstaptarief waar de overheid vanaf wil, ook weg moet zijn bij volledige uitfasering papieren kaartje.
pi_114380831
Ja dat is waar. 60 euro is ie inmiddels. Nou als dat het geval is ga ik inderdaad voor de voordeelurenkaart, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen dubbel opstaptarief hebt. Enkele reis Emmen - Zuid - Breda, onderverdeeld in Emmen - Zuid - Zwolle en Zwolle - Breda is 5,50 duurder als je dat als 2 reizen hebt, dusja 2 reisjes is snel terugverdiend. Is de betaling per maand ja? Elke maand 6 euro?

Edit: ik kan niet rekenen, 4 nogwat :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 20:18:00 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114380881
je tikt het bedrag gewoon in één keer af
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:43:05 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_114382192
Zijn Sprinters voortaan de standaard voor traject Utrecht - Almere?
Ben op zich wel tevreden dat de NS eindelijk toegeeft dat dat traject geen intercity heeft, als de trein bij elk picknickbankje stopt :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:48:19 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114382535
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:53:42 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_114382859
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Duvel het volgende:
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
Gister nog wel, vandaag niet. Het bord ging ook op zwart, waardoor veel mensen dachten dat een andere trein op perron 2 binnen kwam en de trein naar Almere vanaf een ander perron zou vertrekken, maar na navraag bij de hc was het toch echt de 'goede' trein.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:14:56 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114384243
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Duvel het volgende:
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
Utrecht-Almere hoort nog DDAR te zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 21:21:24 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114384640
kende deze nog niet, maar veel leuke woordspelingen

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114385487
lol dies mooi :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 21:35:48 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114385488
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114389816
Tof spelletje, dat TS2012. Werkt allemaal een stuk lekkerder dan Railway Simulator.
pi_114392438
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:48 schreef Duvel het volgende:
Was altijd DD-AR. Misschien nu met de zomer niet meer? Ze hebben sowieso de materieelomloop omgegooid.
Sinds deze week rijdt het in ieder geval tussen Nijmegen en Deurne.

Het viel me overigens ook op dat ze in de weekenden de locs met ICRm niet laten rijden tussen Venlo en Den Haag Centraal. Is dat vanwege de ouderdom van het materieel?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 23:25:36 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114392937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Sinds deze week rijdt het in ieder geval tussen Nijmegen en Deurne.
dat is vanwege de vierdaagse lijkt me
quote:
Het viel me overigens ook op dat ze in de weekenden de locs met ICRm niet laten rijden tussen Venlo en Den Haag Centraal. Is dat vanwege de ouderdom van het materieel?
meer omdat het in de weekenden rustiger is en dat de compositie te groot is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114394035
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
dat is vanwege de vierdaagse lijkt me
Tuurlijk, had ik zelf ook kunnen bedenken. :|W
quote:
meer omdat het in de weekenden rustiger is en dat de compositie te groot is
Hoeveel plaatsen heeft zo'n sleep ICRm nou? Tussen 600 en 700 ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 23:49:10 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114394270
ik dacht iets meer dan 700. Bedenk me net ook dat ze aan de kant staan om personeelskosten te sparen. Op een ICRm moeten twee of drie HC's zitten, terwijl op een VIRM-VI eentje zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:32:20 #62
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114401567
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik dacht iets meer dan 700. Bedenk me net ook dat ze aan de kant staan om personeelskosten te sparen. Op een ICRm moeten twee of drie HC's zitten, terwijl op een VIRM-VI eentje zit.
Ik geloof dat zeven bakken nog met één HC mogen rijden, daarboven moeten er twee HC's zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')