abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 15:21:53 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113145036

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P


[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-06-2012 22:14:51 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113145178
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
pi_113145347
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:25 schreef Yreal het volgende:
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
laat ze een werkend nood systeem maken :+
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:30:44 #4
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113145435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:52 schreef Yreal het volgende:
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen
Tja. Als ze niet waarschuwen en er vallen wel treinen uit, heb je hetzelfde gezeik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2012 @ 15:39:59 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113145813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja. Als ze niet waarschuwen en er vallen wel treinen uit, heb je hetzelfde gezeik.
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.

Da's net zoiets als een bliksemafleider op een schakelkast. ON DENK BAAR.

Dus dat gaat gewoon tweehonderd keer per jaar mis. Niks aan te doen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113145847
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.

Da's net zoiets als een bliksemafleider op een schakelkast. ON DENK BAAR.

Dus dat gaat gewoon tweehonderd keer per jaar mis. Niks aan te doen :)
ja koper is duur.... :+
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:59:43 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113146776
Nee, het heeft vooral geen zin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:31:04 #8
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113148368
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.
Volgens mij hebben ze dat een jaar of honderdvijftig geprobeerd. En blijkbaar lukt dat niet goed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_113148561
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze dat een jaar of honderdvijftig geprobeerd. En blijkbaar lukt dat niet goed.
toen spatte de stoomketels nog uit elkaar door ijsvorming? :p
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:06:56 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113152520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

toen spatte de stoomketels nog uit elkaar door ijsvorming? :p
Je weet maar nooit...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_113154166
De waarschuwing van de NS door gezet (screenshot) naar mijn baas. Toen hij op de gang liep ging hij er met iemand in conclaaf. Ik zelf houd de radar maar in de gaten als ik morgen om 9:30 begin :-P

Zit nu weer weer in de trein onderweg naar huis (Amf - Ens).

Btw zijn er al foto's langs gekomen van een Thaise trein? Wat zouden jullie willen zien vanuit Thailand?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_113154466
Pas tegen 23:00 in Utrecht volgens buienradar, dus ook nog na de avondspits..

Edit: Las 21:00 maar dat is UTC tijd..
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 18:54:42 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113154471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef daanski82 het volgende:
Zit nu weer weer in de trein onderweg naar huis (Amf - Ens).
Tip 354: Als je afkortingen gebruikt, doe het dan wel goed..

Ens is een plaats in de noordoostpolder, maar die bedoel je vast niet :P
Es is de juiste afkorting van Enschede
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2012 @ 18:55:12 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113154483
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef daanski82 het volgende:
Wat zouden jullie willen zien vanuit Thailand?
Lekkere wijven :9

Post lekker wat je te showen hebt man *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113154525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:25 schreef Yreal het volgende:
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
En hem vanwege het onstuimige zomerweer nog twee weken zo houden? Klinkt niet als een goede weddenschap.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_113154932
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tip 354: Als je afkortingen gebruikt, doe het dan wel goed..

Ens is een plaats in de noordoostpolder, maar die bedoel je vast niet :P
Es is de juiste afkorting van Enschede
Dank voor de tip.

Zijn Thaisevrouwen lekker??? Laatmaar dan gaan we offtopic :-P komt goed ik ga 3x met een trein in Thailand reizen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 19:07:15 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113154980
Shunter zou vandaag met V100-loc 203 101 voor HSL Logistik een 1800-loc overbrengen van de Dijksgracht naar de Kijfhoek. Dat gaat allemaal niet zoals het zou moeten blijkt uit de berichten op somda...

(mich is de username van de machinist op somda)
quote:
mich: Hsl trein 92903 met loc 1832 op sleep staat op de dgr (Dijksgracht) gereed voor vertrek richting kfh (Kijfhoek). Route via amf (Amersfoort).
quote:
kevinevers: Momenteel is Mich niet verder gekomen dan Muiderpoort. De 203 101 staat er defect.
quote:
mich: V100 is defect moet afgesleept worden. 1800 doet het maar mag ik niet gebruiken.
quote:
mich: Passagier nu naar rtd (Rotterdam) voor de andere v100...
quote:
2410: misschien kun je voorstellen als je asd-amf-kfh (Amsterdam-Amersfoort-Kijfhoek) over bkl (Breukelen) doet omrijden op ndb (Naarden-Bussum), scheelt zo weer 50 km
quote:
mich: We hebben vanalles voorgesteld o.a. via de wgm (Watergraafsmeer) naar rtd (Rotterdam) maar prorail vl besliste anders. Ga het straks nog eens proberen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113155193
Domme vraag misschien, maar heb je ook recht op GTBV bij een dagkaart zonder tariefvermelding? Dus er staat geen prijs op, het is zo'n studentenabbonementverlengactie, dus geen blokkerkaart.
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 19:13:50 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113155246
Volgens mij krijg je die gratis toch na je studie? In dat geval zul je weinig compensatie krijgen, bij 30 minuten krijg je een kwart van de kostprijs, en 25% van niks is nog steeds niks vrees ik :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:26:41 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113155771
Die GtbV gaat uit van de normale tarieven. Als je dan 40% korting heb, moet je alsnog een kaartje kopen. Dus dan krijg je wel GtbV.
Bij een dagkaart die je krijgt van NS krijg je ook vergoeding tenzij dit in de voorwaarden staat dat het niet het geval is.
pi_113155961
Speciale TGV gaat concurrentie aan met budget vluchten

De Franse spoorwegen (SNCF) willen de concurrentie aan gaan met lowcost airlines. Daarvoor heeft de maatschappij een nieuw concept bedacht waarvoor vier bestaande TGV dubbeldekkers (TGV Duplex) worden omgebouwd. Treintickets zullen in het nieuwe concept gemiddeld 25 procent goedkoper zijn.

De goedkope TGV treinen zullen van Parijs via Lyon naar Marseille en Montpellier rijden. De treinen zullen echter niet in hartje Parijs starten, maar in Marne-la-Vallée. Het station Marne-la-Vallée ligt tegenover Disneyland Paris en is zo dertig kilometer verwijderd van het centrum van Parijs. Ook in Lyon stopt de trein niet in het centrum, maar bij de luchthaven Saint-Exupéry.

Door deze strategie zijn de treinen snel op de hogesnelheidslijn, waardoor de treinen efficiënter kunnen worden ingezet. Terwijl een gewone TGV gemiddeld acht uur per dag wordt ingezet, zal de low budget TGV twaalf uur per dag worden ingezet.

In het concept is geen plaats voor de eerste klas, daardoor is er ruimte voor 630 reizigers, in plaats van de huidige 530. De treintickets zullen voor een vaste lage prijs worden aangeboden, ongeacht de klant lang op kort voor vertrek boekt. De tickets zullen daarintegen niet te annuleren of om te ruilen zijn.

De vier omgebouwde TGV-Duplex treinen moeten vanaf 2013 dienst gaan doen. De SNCF mikt erop om in 2017 winst te kunnen maken. In 2013 hoopt het bedrijf met het nieuwe concept 1,6 miljoen reizigers te kunnen vervoeren, in 2020 moet dat met een miljoen zijn toegenomen. De SNCF inversteert 10 miljoen euro om het nieuwe concept op te starten.

Naast de budget TGV's, blijven ook de klassieke TGV treinen rijden.

Het nieuwe concept in detail:

Vaste lage prijs, tickets zijn niet te annuleren en uitsluitend te koop via internet. Waarschijnlijk zal de ticketprijs rond de 25 euro per enkele reis liggen.
Treinstellen met uitsluiteind 2e klas en zonder bar. Daardoor is er ruimte voor meer reizigers.
Eén stuk bagage gratis, controle bagage op het perron. 45 minuten voor vertrek aanwezig.
Treinen stoppen in Parijs en Lyon niet in het centrum.
Bij vertraging minder soepele terugbetaling. De regels zullen voldoen aan de minimale eisen die door Europa zijn vastgesteld.
Treinstellen zullen per dag langer worden gebruikt, dan bij de reguliere TGV.
De personeelskosten zullen gedrukt worden.

Dat de treinen niet in hartje parijs en lyon stoppen zal wel een nadeel zijn. Verder goed alternatief! :)
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:36:40 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113156213
Geen eerste klas, geen barrijtuig, 45 minuten van tevoren aanwezig zijn, slechts één stuk bagage gratis meenemen... het is echt net een low-cost-airline. Wel jammer van het merk TGV en het bijbehorende imago.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:40:30 #23
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113156393
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig :|W
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113156526
Ik kom aan op almelo, en zie een rode diesel richting marienberg vertrekken. We weet wat hij daar gaat uitspoken (gezien vanuit almelo)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:46:21 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113156619
Een Lint of een 6400 van DBS?
pi_113156633
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef V2 het volgende:
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig :|W
Ik vind het een mooie actie, en vanuit Parijs kan je snel bij Eurodisney zijn. En als je toch in de stad wil zijn dan betaal je er maar voor.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_113156645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:46 schreef greavy het volgende:
Een Lint of een 6400 van DBS?
Volgends mij wel een rood geschilderde 6400.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 20:27:48 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113158493
Zal wel naar Emmen gaan, daar is nog een bedrijf dat spoorvervoer heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113158562
Of Coevorden, veel goederen daar toch?
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:30:04 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113158583
Was net wat ik wou zeggen. Treinpersoneel zit in Almelo, en gaat naar Emmen. Komt weer retour naar Almelo vannacht tegen half 12 / 12 uur, maar dan met wagens.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:30:57 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113158615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:29 schreef b2py het volgende:
Of Coevorden, veel goederen daar toch?
DBS komt zeer zelden in Coevorden. De enige die vanuit Nederland naar Coevorden rijdt, is de Bentheimer Eisenbahn, die op hun beurt RRF weer inhuurt.
Verder gaat alles via Bad Bentheim ri Duitsland.
pi_113158691
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef V2 het volgende:
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig :|W
Wie wil er nu nog naar hartje Parijs als je trein direct voor _O_ Disney _O_ stopt
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:46:11 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 20:48:25 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_113159376
Noodweer... ;( kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113159499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:30 schreef greavy het volgende:
Was net wat ik wou zeggen. Treinpersoneel zit in Almelo, en gaat naar Emmen. Komt weer retour naar Almelo vannacht tegen half 12 / 12 uur, maar dan met wagens.
thanks :-D
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 20:52:06 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113159550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Noodweer... ;( kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
stapelbedden onder het blauwe bord _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:54:22 #37
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113159671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Noodweer... ;( kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
Je kunt ook voor morgen afzeggen.

Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
pi_113159715
Gast, het noodweer bereikt pas rond 22:00 - 23:00 utrecht C :')
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 20:57:08 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_113159812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je kunt ook voor morgen afzeggen.

Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
Niet zo zuur doen :6 Of mag hier tegenwoordig geen grapje meer worden gemaakt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  PR/Manusje van alles woensdag 20 juni 2012 @ 21:01:39 #40
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113160068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je kunt ook voor morgen afzeggen.

Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
alle jezus, gooi de augurken maar in het zuur.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 21:07:54 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113160454
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113160601
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef b2py het volgende:
Gast, het noodweer bereikt pas rond 22:00 - 23:00 utrecht C :')
Ooohhhh, echt?
Wat een paniek weer
pi_113160683
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ooohhhh, echt?
Wat een paniek weer
Zie buienradar
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 21:12:52 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113160769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef dennistd het volgende:
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora :P
OHIH, Somda en sommige topics op skyscrapercity (James weet wel op welke ik doel :P )
quote:
:X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113160855
Ik heb gisteren wat foto's gemaakt van de cabine van een Class'66.

Zet ze nu op de PC, en zal met paint wat cijfers erbij zetten, dan kunnen jullie zien welke knop/hendel voor wat dient :)
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 21:15:37 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_113160943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef dennistd het volgende:
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora :P
Ja papa O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113161542
quote:
:o :X
pi_113163040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je kunt ook voor morgen afzeggen.

Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
Butthurt much?
pi_113163430
De Class66



Een paar foto's kunnen maken tijdens het laden van kolen gisteren in de cabine! Ik ben ook nog leerling en ik weet ook nog niet alles, ik heb nog geen materieelspecifiek examen gehad ;) Dus spaar me met kritiek als ik iets zeg wat niet klopt ofzo :D



Draaiknoppen onderaan: Ruitenwissers. Een voor links, en een voor richts. Ingedrukt houden voor ruitenwisservloeistof.
De 4 witte schakelaars: De linker is om "isolation" in te schakelen. Hiermee kan je (o.a) op onbeveiligde emplacementen rijden.
Draaiknop daar rechts van: Verlichting rondom de knoppen en hendels. Niet de grote cabine verlichting.
Bovenste knoppen: ATB testen, één die ik niet weet en rechts om de dodeman te testen :)

Helemaal bovenaan zien jullie nog een stukje van de GSM-R




Wijzer: Een toerenteller. Een Class heeft behoorlijk wat power, en als je hem flink op z'n staart trapt met zware lading, moet hij zijn energie goed kwijt kunnen. Zodra de wijzer in het rood komt heb je een halve minuut de tijd voordat hij de motor automatisch uitschakeld, om schade aan de motor te voorkomen.
Knoppen linksboven: Hier krijg je meldingen als je de dodeman niet (op tijd) bediend, en als je een snelremming krijgt.




Knop naast pakje sigaretten:Noodstop. Indrukken en ingedrukt houden om een noodstop te maken.
Brake-pipe-control: Het aantal bar in de treinleiding. Staat altijd op 5 bar, behalve als je gaat remmen natuurlijk ;). Als je gaat remmen met je treinleiding, dan haal je hier een halve bar uit met je remkraan. De luchtverlaging wordt door je tripleklep omgezet in een remming.
Andere 2 wijzers: Onderste is het aantal bar in de je hoofdreservoir. Ik heb er nu minder inzitten omdat ik mijn remmen heb gelost, en dus een halve bar uit mijn hoofdreservoir heb moeten halen, om de treinleiding weer op 5 bar te zetten.
De bovenste is het aantal bar op je loc. Dit is als je de directe rem gebruikt (ook wel loc rem, of parkeer rem genoemd in sommige locs). Aangezien ik mijn treinrem heb gelost moet ik wel geremd blijven staan, dus staat de locrem er op :)
Bovenin zie je Pass en Goods staan: Je kan je loc instellen of hij in de "P" of "G" rijdt. Dit heeft te maken met hoe zwaar je bent en hoe snel de remmen aanslaan. Zijn zeer specifieke regels over (vooral als je naar Duitsland gaat). Daar kom ik later van de week nog even op terug ;)




Hendel linksboven:Remkraan locrem/parkeerrem. Naar je toe halen is geremd, van je af is gelost.
Daarvan rechts: Zandstrooiers. Handig als je een stukje moet "klimmen" en het heeft geregend of het spoor is wat gladder. Bij een Class zelf nog niet gebruikt in de praktijk.
Grote hendel: Tractie hendel. 8 standen om tractie te geven.
Links daarvan: Typhoon. Van je af is hoge toon, naar je toe is lage toon.
Daaronder: Knoppen voor je Duitse LZB beveiliginssysteem. De INDUSI kan je hiermee activeren bij transitie van ATB naar LZB. Rechts is de WACHSAMM knop. Dit houdt in dat als je bijvoorbeeld een geel sein passeert in Duitsland, je de WACHSAMM knop gebruikt om het sein te laten weten dat "je hem hebt gezien". Dit werkt door middel van magneten.




Rood en groen bovenin: Diesel motor aanzetten, of uitzetten :)
Schakelaar bovenin: Rijrichting. Naar links is vooruit, neutraalstand en rechts is achteruit rijden.
Onderste schakelaar: Gebruik je als je de loc in opzending gaat sturen. Weet niet de precieze standen dan, ik heb dit nog niet gebruikt/gezien in de praktijk.
Die rood en groene knoppen daar links van hebben daar volgens mij ook mee te maken.

Rechts onderin zit de remkraan, dat is een vrij kleine hendel. Heb ik er niet op gezet helaas.




Dit scherm hangt boven je. Hier kan je o.a zien welke stand tractie je zit, aantal RPM, hoeveel PK de motor geeft, snelheid van de loc en andere informatie die belangrijk zijn.

Dat waren ze, ik ben ook nog vergeten om het paneel met de verlichting er op te zetten, maar ik was ondertussen natuurlijk wel bezig met dat waar ik voor op stage ben: Treinen rijden ;) Het werk moest wel door blijven gaan!

Hoop dat jullie dit leuk vinden, dan zal ik het tijdens de volgende stage periode nog eens doen :)


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 22:05:24 ]
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:08:40 #51
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113163756
Tof! Eerste foto, middelste boven, zal wel zijn om Memor te testen, dat is het beveiligingssysteem in België ;) Leuk om eens een kijkje te krijgen in de cabine zo. Handig voor als ik nog eens een trein wil kapen :P ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113163806
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:08 schreef V2 het volgende:
Tof! Eerste foto, middelste boven, zal wel zijn om Memor te testen, dat is het beveiligingssysteem in België ;) Leuk om eens een kijkje te krijgen in de cabine zo. Handig voor als ik nog eens een trein wil kapen :P ;)
Ah, kijk, dat is handig :D
Ik mag niet naar België toe, en we hebben ook maar 1 MCN met Belgische bevoegdheid. Zal het hem eens vragen als ik hem spreek morgen ;)
pi_113164037
Vraag mij altijd af, zit er een sleutel bij zo'n locomotief?
pi_113164100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:14 schreef Brembo het volgende:
Vraag mij altijd af, zit er een sleutel bij zo'n locomotief?
Ja ;) Die staat er niet op, maar zit er wel. Zonder sleutel kan je niet gaan rijden!
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 22:15:54 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113164115
Mooie uitleg, monopoly ^O^
Heb hem ook in de OP gezet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2012 @ 22:15:59 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113164120
Godverdomme nog :(

Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113164160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef dennistd het volgende:
Mooie uitleg, monopoly ^O^
Heb hem ook in de OP gezet
Tof :D Thanks!
pi_113164164
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme nog :(

Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET :(
haha
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 22:16:53 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113164170
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme nog :(

Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET :(
moeten we opnieuw rellen? ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:16:58 #60
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113164171
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja ;) Die staat er niet op, maar zit er wel. Zonder sleutel kan je niet gaan rijden!
Hm, dat wordt nog lastig trainjacken dan :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113164604
Toffe uitleg Mono ^O^ Moet je ook echt schakelen, of heb je alleen notch (weet even geen vertaling) 1-8?

Ga je de volgende stageperiode weer bij Rtb?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 22:27:06 ]
pi_113164716
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:25 schreef DrNick het volgende:
Goede uitleg Mono :) Moet je ook echt schakelen, of heb je alleen notch (weet even geen vertaling) 1-8?

Ga je de volgende stageperiode weer bij Rtb?
Schakelen gaat automatisch. Ik zet zelf de tractie op de goede stand. Ik moet dan wel rekening houden met het aantal RPM uiteraard.

Nee, volgende stageperiode wil ik bij een Infra bedrijf. Heel misschien reizigers, maar dan alleen bij NS.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:30:08 #63
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113164879
Maar, wat regel je nou exact met die standen 1-8? Direct de snelheid (dwz, '4' is altijd één vaste snelheid)? Hoeveelheid amperage naar de elektromotoren? En, indien het laatste, hoe kan het dan dat je meer van de generator vraagt dan dat hij kan leveren? :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 22:31:02 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_113164944
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

moeten we opnieuw rellen? ;)
Ik wil nog wel even iets over stretchers vragen hoor ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113164983
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:30 schreef V2 het volgende:
Maar, wat regel je nou exact met die standen 1-8? Direct de snelheid (dwz, '4' is altijd één vaste snelheid)? Hoeveelheid amperage naar de elektromotoren? En, indien het laatste, hoe kan het dan dat je meer van de generator vraagt dan dat hij kan leveren? :)
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM. ;)
pi_113165162
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM. ;)
Hoe zorg je daar dan voor? Ik neem aan dat als de motor automatisch schakelt dat ook het aantal rpm beinvloed.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:34:49 #67
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113165171
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM. ;)
Hmhm, dat snap ik :) Maar, wat ik dus eigenlijk wil weten (en kan me voorstellen dat dat veel te technisch is hoor :D) is wat er nou exact geregeld wordt met die standen. Bij een auto regel je de hoeveelheid lucht en daardoor brandstof (bij benzine dan), en als je dus teveel geeft, kan hij in het rood komen. Ik neem aan dat je bij een DE-trein 'iets' regelt in het elektrische, en dat het toerental van de dieselmotor geregeld wordt op zodanige manier dat de spanning constant blijft. Hmm nu ik het type bedenk ik me dat je misschien wel de spanning regelt met die hendel, dwz, de stand van de governor van de diesel. Dat verklaart meteen hoe je kunt overvragen, want als je bij teveel last een hoge spanning wil wordt het amperage zo hoog dat de diesel in het rood komt. Ok, denk dat ik het dan al wel snap :P of klopt er geen flikker van van wat ik zeg?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113165231
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:27 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, volgende stageperiode wil ik bij een Infra bedrijf. Heel misschien reizigers, maar dan alleen bij NS.
Wat is infra? :@
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:36:48 #69
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113165312
Infrastructuur, dus de sporen en de bovenleiding enzo ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 22:37:04 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113165333
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef DrNick het volgende:

[..]

Wat is infra? :@
infrastructuur. In dit geval bij een bedrijf als BAM of Strukton dat onderhoud aan zowel de onder- als bovenbouw van het spoor pleegt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113165375
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef DrNick het volgende:

[..]

Hoe zorg je daar dan voor? Ik neem aan dat als de motor automatisch schakelt dat ook het aantal rpm beinvloed.
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden ;)
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef V2 het volgende:

[..]

Hmhm, dat snap ik :) Maar, wat ik dus eigenlijk wil weten (en kan me voorstellen dat dat veel te technisch is hoor :D) is wat er nou exact geregeld wordt met die standen. Bij een auto regel je de hoeveelheid lucht en daardoor brandstof (bij benzine dan), en als je dus teveel geeft, kan hij in het rood komen. Ik neem aan dat je bij een DE-trein 'iets' regelt in het elektrische, en dat het toerental van de dieselmotor geregeld wordt op zodanige manier dat de spanning constant blijft. Hmm nu ik het type bedenk ik me dat je misschien wel de spanning regelt met die hendel, dwz, de stand van de governor van de diesel. Dat verklaart meteen hoe je kunt overvragen, want als je bij teveel last een hoge spanning wil wordt het amperage zo hoog dat de diesel in het rood komt. Ok, denk dat ik het dan al wel snap :P of klopt er geen flikker van van wat ik zeg?
Ik ben niet zo technisch ingesteld :') Maar ik denk dat je iets te moeilijk denkt. De motor draait net als bij een auto gewoon stationair, en als je tractie geeft dan laat je hem harder draaien. De motor merkt dan dat hij teveel toeren gaat maken, en hij kan dan schakelen naar een hogere versnelling. Dan kan hij de energie lekker kwijt, en dan schieten je toeren flink omlaag.

Maar ik zal eens vragen aan mijn leraar vrijdag of hij iets heeft waar het wat meer technisch staat uitgelegd :)
pi_113165443
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

infrastructuur. In dit geval bij een bedrijf als BAM of Strukton dat onderhoud aan zowel de onder- als bovenbouw van het spoor pleegt.
^O^


quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden ;)
Ik rijd nog geen auto ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2012 22:40:21 ]
pi_113165587
Waarom wil je infra gaan doen Mono? Lijkt het je leuker dan goederen, of zodat je ook de andere aspecten van het vak leert kennen?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2012 @ 22:43:13 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113165709
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

moeten we opnieuw rellen? ;)
Nee. Gezapig zootje hier :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113165713
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:41 schreef DrNick het volgende:
Waarom wil je infra gaan doen Mono? Lijkt het je leuker dan goederen, of zodat je ook de andere aspecten van het vak leert kennen?
Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.
Bij de infra ook een kans om mijn technische kennis van wissels, bovenleiding, opbouw van rails etc kan "pimpen" :')
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:43:33 #76
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113165728
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden ;)

[..]

Ik ben niet zo technisch ingesteld :') Maar ik denk dat je iets te moeilijk denkt. De motor draait net als bij een auto gewoon stationair, en als je tractie geeft dan laat je hem harder draaien. De motor merkt dan dat hij teveel toeren gaat maken, en hij kan dan schakelen naar een hogere versnelling. Dan kan hij de energie lekker kwijt, en dan schieten je toeren flink omlaag.

Maar ik zal eens vragen aan mijn leraar vrijdag of hij iets heeft waar het wat meer technisch staat uitgelegd :)
Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijk :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113165779
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.
Bij de infra ook een kans om mijn technische kennis van wissels, bovenleiding, opbouw van rails etc kan "pimpen" :')
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig. (Tenzij de uitvoering ingaat of installatie deskundige wordt)
pi_113165791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef V2 het volgende:

[..]

Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijk :P
Volgens mij DH.
pi_113165823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig.
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheid :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 22:45:52 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113165865
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij DH.
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DE
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113165888
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij DH.
DE volgens wiki.
pi_113165899
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheid :)
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?
pi_113165987
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DE
Dit bevestigd maar weer dat ik amper technische kennis heb :')
Heeft mij altijd al parten gespeeld. Misschien wel goed om me daar wat meer in te gaan verdiepen komend schooljaar hahahaa :D
pi_113166068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.
Klasgenoot zat bij Strukton afgelopen stage periode. En het is hem goed bevallen.
Hij reed mee op de loc, en zelf ook rijden. Meer de grote machine's bij buitendienststellingen.
pi_113166335
Wat wil je uiteindelijk gaan doen Mono?
pi_113166524
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:52 schreef DrNick het volgende:
Wat wil je uiteindelijk gaan doen Mono?
Nog geen idee. Ik wil tijdens de opleiding zoveel mogelijk zien en doen, en als ik mijn diploma heb zie ik het wel.
Infra klinkt nu wel best leuk, en de verdiensten zijn ook niet verkeerd.
Maar voor hetzelfde geld ga ik na mijn studie een half jaartje in Amerika aan de slag of Duitsland. Wie weet....
pi_113166766
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.
Klasgenoot zat bij Strukton afgelopen stage periode. En het is hem goed bevallen.
Hij reed mee op de loc, en zelf ook rijden. Meer de grote machine's bij buitendienststellingen.
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging worden :')
Je kan je er bijvoorbeeld over verbazen dat wij in nederland 4 verschillende spoorstaven gebruiken op het spoor ;)
pi_113166950
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging worden :')
Je kan je er bijvoorbeeld over verbazen dat wij in nederland 4 verschillende spoorstaven gebruiken op het spoor ;)
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:00:37 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113166967
Thanks voor de foto's en de uitleg, Monopoly *O*
pi_113167164
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef James1988 het volgende:
Thanks voor de foto's en de uitleg, Monopoly *O*
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberen ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 23:06:21 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113167396
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef DrNick het volgende:

[..]

Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.
jup.

Zie dit documentje: http://www.kranequip.co.nz/Railway%20Profiles.pdf
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Railprofiel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113167431
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberen ;)
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?
pi_113167718
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef DrNick het volgende:

[..]

In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.
Ik vind diesel rijden echt 10 keer fijner dan electrisch! Maar dat is in het goederen wat ik zelf heb ervaren. Ik denk dat een NS passagierstrein met elektra rijdt als een tierelier. Maar passagiers vervoeren is wat anders als 2.7 miljoen kilo aan containers ofzo.
pi_113167878
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.
Ik vind diesel rijden echt 10 keer fijner dan electrisch! Maar dat is in het goederen wat ik zelf heb ervaren. Ik denk dat een NS passagierstrein met elektra rijdt als een tierelier. Maar passagiers vervoeren is wat anders als 2.7 miljoen kilo aan containers ofzo.
Heb je ook nog andere knopjes, hendeltjes en schakelaars?
pi_113168308
Een hoop ja :P Maar dit waren wel de belangrijkste ;)
pi_113168358
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:19 schreef Monopoly het volgende:
Een hoop ja :P Maar dit waren wel de belangrijkste ;)
Dat leer ik wel over 3 jaar *G*
pi_113168474
Waarom doe je eigenlijk nog VWO als je al echt zeker weet dat je MCN wilt worden?
Als je de opleiding MCN volledig bevoegd hebt gehaald kan je zo doorstromen in HBO, mocht je nog iets anders willen ;)
pi_113169136
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:21 schreef Monopoly het volgende:
Waarom doe je eigenlijk nog VWO als je al echt zeker weet dat je MCN wilt worden?
Als je de opleiding MCN volledig bevoegd hebt gehaald kan je zo doorstromen in HBO, mocht je nog iets anders willen ;)
Omdat ik dat eerst af wil maken. Ik zou nu ook al aan de opleiding kunnen beginnen, maar mocht ik nog iets anders willen kan ik dat alsnog doen.
pi_113169231
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin :+
pi_113169293
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef DrNick het volgende:
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin :+
Ja dat is ook wel logisch ;)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 00:01:37 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113170734
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef DrNick het volgende:
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin :+
In dat geval zou ik je afraden om nogeens hard om mij te lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113171557
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In dat geval zou ik je afraden om nogeens hard om mij te lachen.
Het zal aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal. :')

Wat ik er van maak is dat jij dat dus wel hebt gedaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 00:19:05 ]
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 00:34:17 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113172384
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef DrNick het volgende:
_O-
Jij moest hier heel hard om mij lachen.

En nu ga je gewoon stoppen met VWO. Hmm. Da's lef.

Gast, maak gewoon even je school af okee. In je eigen belang. Niet omdat je daarna om mij kunt lachen, want dat punt ligt nog wel een eindje verderop. Maar gewoon, dat je ZELF eens iets bereikt in plaats van dat je steeds maar tijd verliest met om anderen te lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113173158
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij moest hier heel hard om mij lachen.

En nu ga je gewoon stoppen met VWO. Hmm. Da's lef.

Gast, maak gewoon even je school af okee. In je eigen belang. Niet omdat je daarna om mij kunt lachen, want dat punt ligt nog wel een eindje verderop. Maar gewoon, dat je ZELF eens iets bereikt in plaats van dat je steeds maar tijd verliest met om anderen te lachen.
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Gezapig zootje hier :{w
I see what you did there :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 00:56:47 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113173225
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:54 schreef Tha_T het volgende:

[..]

[..]

I see what you did there :P
Bedoel je ook echt iets? Of zeg je van "laat ook maar"? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 01:04:28 #106
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_113173505
Ach, als er morgen door het onweer ergens een seinstoring is kom je toch nog thuis door de nieuwe vervoersmethode van NS.

Wat zijn we aan het doen ???
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 01:10:19 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113173655
Hihi haha domo vla dat is een foto uit 1993 of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113173668
Heel veel oud mat gaat tegenwoordig toch richting Chili enzo ? :D
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 01:13:05 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113173718
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 01:10 schreef Monopoly het volgende:
Heel veel oud mat gaat tegenwoordig toch richting Chili enzo ? :D
Polen, Slowakije ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113174661
Benieuwd wat er volgend jaar met DM90 gebeurt. Er zijn er 52/53, maar er zijn er maar enkele nodig voor Enschede-Zwolle-Kampen.
pi_113174910
De trein?
Wacht...kaart kopen welke en waar?
Wie wil er nog met de trein?
Hoezo :{
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_113175193
Huh?
  donderdag 21 juni 2012 @ 03:56:30 #113
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113175503
Mono, u spoort niet, desondanks wilt u bij de spoorwegen "iets gaan doen".
Mijn Yankees petje, ik neem hem af ;).

Leuke post en leuk om wat te zien uit de cabine. Daar kom je immers niet vaak:P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_113175509
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juni 2012 03:56 schreef Rafeiro het volgende:
Mono, u spoort niet, desondanks wilt u bij de spoorwegen "iets gaan doen".
Mijn Yankees petje, ik neem hem af ;).

Leuke post en leuk om wat te zien uit de cabine. Daar kom je immers niet vaak:P
_O_ Ik voel mij vereerd.

Je moet hier wat vaker komen buurten zou ik zeggen :Y Komen soms echt toffe foto's voorbij. Leerzaam en interessant :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:07:34 #115
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113175513
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 04:01 schreef Monopoly het volgende:

[..]

_O_ Ik voel mij vereerd.

Je moet hier wat vaker komen buurten zou ik zeggen :Y Komen soms echt toffe foto's voorbij. Leerzaam en interessant :)
Is er eigenlijk al eens wat gedaan met de VSM?
Heb je ooit al zo iets gereden?
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_113175518
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juni 2012 04:07 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Is er eigenlijk al eens wat gedaan met de VSM?
Heb je ooit al zo iets gereden?
Ik heb als kleine jongen ooit eens in Duitsland ergens in een stoomtrein gezeten. Nog nooit zoiets gereden.
Een klasgenoot van mij werkt als machinist (beperkt bevoegd) bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Ga deze zomer een dagje mee lopen bij ze. Ben heel benieuwd hoe dat is.
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:14:12 #117
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113175522
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 04:11 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb als kleine jongen ooit eens in Duitsland ergens in een stoomtrein gezeten. Nog nooit zoiets gereden.
Een klasgenoot van mij werkt als machinist (beperkt bevoegd) bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Ga deze zomer een dagje mee lopen bij ze. Ben heel benieuwd hoe dat is.
Ken een vrijwilliger bij de VSM al weet ik niet of ik het nummer/mail adres nog heb.
Maar wil als ik dat kan vinden best een balletje voor je opgooien.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:15:05 #118
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113175524
VSM is de enige die een eigen traject heeft dacht ik.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_113175754
quote:
en dan heb je ook nog verschillende kwaliteiten. Uic 54 kent 4 verschillende kwaliteiten. Wel leuk hoor, zo'n railpro catalogus.
  donderdag 21 juni 2012 @ 07:05:37 #120
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113175835
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juni 2012 04:15 schreef Rafeiro het volgende:
VSM is de enige die een eigen traject heeft dacht ik.
De STAR heeft ook zijn eigen traject. Is daar zelfs eigenaar van.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_113175977
Museumstoomtram hoorn - medemblik ook
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:35:55 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113176570
Trams. :{w
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_113176615
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij moest hier heel hard om mij lachen.

En nu ga je gewoon stoppen met VWO. Hmm. Da's lef.

Gast, maak gewoon even je school af okee. In je eigen belang. Niet omdat je daarna om mij kunt lachen, want dat punt ligt nog wel een eindje verderop. Maar gewoon, dat je ZELF eens iets bereikt in plaats van dat je steeds maar tijd verliest met om anderen te lachen.
Ik heb nooit gezegd dat ik dat ga doen, natuurlijk maak ik eerst school af. ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:32 schreef DrNick het volgende:

[..]

Omdat ik dat eerst af wil maken. Ik zou nu ook al aan de opleiding kunnen beginnen, maar mocht ik nog iets anders willen kan ik dat alsnog doen.
pi_113176627
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trams. :{w
Metro _O_
pi_113176654

Speaking of de metro, waarom liggen er in Londen eigenlijk 4 spoorstaven?
pi_113176665
Vroeger gebruikten ze de middelste rail voor de koets. De paarden konden er dan mooi naast lopen :+
pi_113176744
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:44 schreef Monopoly het volgende:
Vroeger gebruikten ze de middelste rail voor de koets. De paarden konden er dan mooi naast lopen :+
_O-

Ik heb het even opgezocht: de linker en de middelste zijn voor de stroom. Toen ik daar was dacht ik dat het vroeger gebruikt werd voor ander materieel.
pi_113177124
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:43 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
Speaking of de metro, waarom liggen er in Londen eigenlijk 4 spoorstaven?
Twee om op te rijden en twee voor de stroomvoorziening.
pi_113177498
SP vraagt wie gasincident Oss betaalt

OSS/DEN HAAG - SP-Tweede Kamerlid Paulus Jansen vraagt minister Schultz wie opdraait voor de kosten die dinsdag zijn gemaakt bij aanpak van de lekkende ketelwagen op het NS-station in Oss. Hij had op de dag van het incident al gemeld dat hij met Kamervragen zou komen.
Het alarm over het gaslek was gegeven door een machinist druppels had gezien bij de afsluiter van een ketelwagen met zeer brandgevaarlijke stof. De hulpdiensten zetten station en omgeving een uur lang af, Prorail en NS legden het treinverkeer tussen Den Bosch en Nijmegen lam.

SP'er Jansen (SP) vraagt de minister en staatsecretaris van Infrastructuur en Milieu of de goederentrein onderweg was van Rotterdam naar Duitsland. Als dat zo was, waarom was dan de Betuweroute niet gebruikt? Jansen wil weten welke exacte route nu is gevolgd en hoe vaak het afgelopen jaar treinverkeer is verstoord en stations moesten worden ontruimd wegens incidenten bij het transport van gevaarlijke stoffen.

"In hoeveel gevallen was er sprake van loos alarm", vraagt het Kamerlid die ook benieuwd is of de veroorzaker standaard aansprakelijk wordt gesteld voor de directe en indirecte schade. En wie betaalt als dat niet het geval is. Of de minister aanleiding om de procedures rond melding en afhandeling van incidenten aan te passen. Tot slot merkt Jansen op of het ministerie in de incidenten aanleidng ziet om de preventieve controle op naleving van veiligheidsvoorschriften bij vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor aan te scherpen.

Bron

Wat een mierenneuker zeg..
Meneer woont zeker in Oss?
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:50:22 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113178169
Roemer komt toch uit die buurt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:53:05 #131
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113178260
Nee, Marijnissen, toch? Echt, zo vermoeiend. Eerst de boel privatiseren, en je dan ineens gaan bemoeien met wat de beste route voor een goederentrein is....
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport donderdag 21 juni 2012 @ 10:34:06 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113179323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 01:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Ach, als er morgen door het onweer ergens een seinstoring is kom je toch nog thuis door de nieuwe vervoersmethode van NS.

[ afbeelding ]
Dat moet al wel een vrij oude foto zijn, is nog materieel van de NCS (dat staat er tenminste op): http://nl.wikipedia.org/w(...)poorweg-Maatschappij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113179346
Ik moet de partijprogramma's nog even doorlezen van alle partijen. Ik stem meestal VVD, maar nu is de spoorsector wel belangrijk omdat ik daar carriere ga maken over een jaar. Toch wel daarop mijn keuze laten beïnvloeden.
pi_113179393
Treinen rijden toch wel, tis alleen de vervoerder die dan verandert.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:00:35 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113180254
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Twee om op te rijden en twee voor de stroomvoorziening.
Klopt, de spoorstaven worden daar niet gebruikt als retour.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:05:53 #136
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113180422
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trams. :{w
Trammetjes zijn helemaal ok *O* *O* (en vaak ook nog lief en schattig)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:40:19 #137
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_113181605
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, de spoorstaven worden daar niet gebruikt als retour.
Waarom eigenlijk niet, vraag ik me dan af?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:55:29 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113182152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:40 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet, vraag ik me dan af?
Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory, en het voorkomen van zwerfstromen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 12:04:26 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113182462
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory, en het voorkomen van zwerfstromen.
Klinkt goed. Maar hoe wordt dat in deze opstelling wel bereikt en met de rijrail als retourrail niet, eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:25:09 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113183338
Iets met symmetrie geloof ik. En door de min ook geïsoleerd op te stellen, voorkom je dat een deel van de stroom door de grond/tunnel gaat lopen en daar irritant gaat lopen doen. Als alternatief zou je de spoorstaven op isolatoren kunnen zetten, maar dat is minder praktisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 12:42:55 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113184030
Goeie titel. Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113184055
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie titel. Denk ik.
Het is "Метро. Тизер к фильму '2012'. HD"
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 12:45:02 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113184132
Metro, teaser bij de film "2012", dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113184262
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Metro, teaser bij de film "2012", dus :)
JIj spreekt Russisch?
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:53:13 #146
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113184460
Als je wat Cyrillisch kunt lezen is 't nogal simpel. "Metro. Tizer k filmij '2012'" ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113184608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:53 schreef V2 het volgende:
Als je wat Cyrillisch kunt lezen is 't nogal simpel. "Metro. Tizer k filmij '2012'" ;)
Wij krijgen helaas geen Russisch op school, noch kan ik cyrillisch lezen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 12:58:23 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113184651
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:53 schreef V2 het volgende:
Als je wat Cyrillisch kunt lezen is 't nogal simpel. "Metro. Tizer k filmij '2012'" ;)
Filmu ;)

quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:48 schreef DrNick het volgende:

[..]

JIj spreekt Russisch?
Een beetje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:13:13 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113185231
Leuk ook, dat fonetisch vertaalde "teaser".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113185434
Wat is er aan de hand tussen Hengelo en Enschede? Er rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie. Wat betekent zo'n melding?
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:17:51 #151
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_113185436
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory,
Klinkt niet erg logisch, daar rijdt toch helemaal geen Underground in de buurt?
Wel gewone treinen met derde rail. Maar die hebben geen aparte rail voor retourstroom.
pi_113185809
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef ArnosL het volgende:
Wat is er aan de hand tussen Hengelo en Enschede? Er rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie. Wat betekent zo'n melding?
vorige keer hadden ze een bom gevonden
pi_113185924
Er rijden nog wel DM90's, alleen de SGMM's liggen eruit. Lijkt me dat ze met een mogelijk gevonden bom alle treinverkeer wel stil leggen :P Het duurt ook maar tot half 3.

Ach, de oorzaak komt vanzelf wel een keer naar buiten.
pi_113186708
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Klinkt niet erg logisch, daar rijdt toch helemaal geen Underground in de buurt?
Wel gewone treinen met derde rail. Maar die hebben geen aparte rail voor retourstroom.
Dit is wel een interessant stukje: London Underground Infrastructure Het gaat dus niet om de Greenwich Observatory, maar omdat een groot gedeelte van de tunnels nog van cast iron is en dit anders gaat corroderen door electrolysis.
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:51:28 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113186875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat moet al wel een vrij oude foto zijn, is nog materieel van de NCS (dat staat er tenminste op): http://nl.wikipedia.org/w(...)poorweg-Maatschappij
Is van de recentste MAT-afvoer uit de Dijksgracht naar de sloper ... Graffitigekalk zegt niets ;)
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:01:41 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113187307
'Blik op Nieuws' hoopt weer nieuws te hebben :')

quote:
NS en ProRail voorbereid op het noodweer
donderdag 21 juni 2012 08:52
Utrecht - NS en ProRail zeggen klaar te zijn voor het noodweer wat de komende middag over het land zal razen. Met de inzet van diesellocomotieven en extra personeel hoopt men bij calamiteiten snel in te kunnen grijpen.

De locomotieven zullen met het slechte weer meerijden zodat ingeval van stroomuitval de gestrande treinen weg te kunnen slepen. Het extra ingezette personeel om beschadigde installaties of bovenleidingen te repareren hebben extra reserve onderdelen bij zich.

NS en ProRail waarschuwen reizigers wel om rekening te houden met vertragingen tijdens en na het overtrekkende noodweer. Ondanks de extra inzet kan het gebeuren dat het treinverkeer ontregeld raakt.
NEEEE. Er staan op 3 plekken (Utrecht, Tilburg en Hoofddorp) locomotieven. Ze gaan niet met elke trein meerijden. ZUCHT.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:02:46 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113187362
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef ArnosL het volgende:
Er rijden nog wel DM90's, alleen de SGMM's liggen eruit. Lijkt me dat ze met een mogelijk gevonden bom alle treinverkeer wel stil leggen :P Het duurt ook maar tot half 3.

Ach, de oorzaak komt vanzelf wel een keer naar buiten.
Gaslukt bij de Waarbekenweg, Hengelo. Treinverkeer was stilgelegd.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 14:03:16 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113187382
Met het slechte weer mee rijden, nee nou wordtie mooi _O-

Denkt zo iemand überhaupt na over wat ie schrijft? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:08:28 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113187636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef greavy het volgende:
NEEEE. Er staan op 3 plekken (Utrecht, Tilburg en Hoofddorp) locomotieven.
Zodat het de volgende keer dat er een Fyra strandt op de HSL geen 2,5 uur hoeft te duren voordat er ook maar een dieselloc bij die trein in de buurt komt? Men gaat het eindelijk leren? _O-
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:12:28 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113187809
Hoofddorp Opstel zou een loc van Schenker moeten staan, inderdaad. Maar nu heeft Amsterdam niks, en DBS mag alsnog niet door de Schipholtunnel.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 14:13:02 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113187826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef James1988 het volgende:
Zodat het de volgende keer dat er een Fyra strandt op de HSL geen 2,5 uur hoeft te duren voordat er ook maar een dieselloc bij die trein in de buurt komt? Men gaat het eindelijk leren? _O-
Tenzij het sneeuwt in Kerkrade en die loc net "met het slechte weer meegereden is" natuurlijk :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:16:43 #162
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_113187985
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik moet de partijprogramma's nog even doorlezen van alle partijen. Ik stem meestal VVD, maar nu is de spoorsector wel belangrijk omdat ik daar carriere ga maken over een jaar. Toch wel daarop mijn keuze laten beïnvloeden.
Groenlinks en de SP zijn bij uitstek meer-rail-partijen en de-trein-is-erg-fijn-partijen. VVD wil het liefst alle nog in gebruik zijnde railverbindingen ombouwen tot autowegen.
ChristenUnie is ook redelijk pro-rails (maar uiteraard niet op den Dag des Heeren, dus alleen maandag t/m zaterdag :P ).

Rechts is helaas nogal anti-trein en anti-OV in het algemeen. Er was ooit een GroenRechts en PMR (Partij voor Milieu en Recht), maar die doen niet mee met de verkiezingen en hebben nooit meer dan iets van 300 stemmen weten te halen. Spijtig, want ook al ben ik niet rechts, ook voor rechtse mensen zou er een milieuvriendelijk alternatief moeten zijn.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:25:50 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113188422
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
En heeft het een echte toegevoegde waarde voor de gemiddelde treinreiziger? Een dagelijkse automobilist die al jaren files trotseert, zal hierdoor niet snel omschakelen.
pi_113188539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:12 schreef greavy het volgende:
Hoofddorp Opstel zou een loc van Schenker moeten staan, inderdaad. Maar nu heeft Amsterdam niks, en DBS mag alsnog niet door de Schipholtunnel.
Waarom regelt men dan niet dat een noodloc wel door de Schipholtunnel mag? Werktreinen en videoschouwtreinen met dieseltractie mogen er immers ook wel doorheen. [Edit:] Evenals een sleeploc voor een trein die in de Schipholtunnel zelf pech krijgt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 14:33:44 ]
pi_113188556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
En heeft het een echte toegevoegde waarde voor de gemiddelde treinreiziger? Een dagelijkse automobilist die al jaren files trotseert, zal hierdoor niet snel omschakelen.
Voor de automobilist kunnen ze beter een reistijd en kostenvegelijker maken. Als die in het voordeel van de trein is, zal die eerder gekozen worden.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:35:08 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113188813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom regelt men dan niet dat een noodloc wel door de Schipholtunnel mag? Werktreinen en videoschouwtreinen met dieseltractie mogen er immers ook wel doorheen.
Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.
Is niet alleen maar een besluit van ProRail, maar Schiphol ook. ProRail wil wel, maar Schiphol niet.
pi_113188928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.
Is niet alleen maar een besluit van ProRail, maar Schiphol ook. ProRail wil wel, maar Schiphol niet.
Volgens de officiële regels van ProRail omtrent de schipholtunnel mag het in de omstandigheden die ik noemde wel.
pi_113189004

De bewuste defecte brug nabij Amsterdam Centraal waardoor de Fyra een uurdienst heeft en de benelux niet rijdt tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.

Thalys met een aparte koppelingpakking. (Hoe heet zo'n ding officieel?)

Thalys 4539 wacht op wat komen gaat, de ICE die op spoor 2b gaat vertrekt in enkele minuten richting Utrecht en Duitsland.

ICE "Dusseldorf" vertrekt bijna richting Utrecht en Duitsland.

Plaatjes zijn met mobiel geschoten, dus niet opperbeste kwaliteit.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:41:27 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113189059
Gewoon een deurtje van de TGV, die niet geschilderd/bestickerd is. Zal vast een schadegevalletje geweest zijn, rijdt al tijdje zo rond. Verder niks aparts met de koppeling hoor.
pi_113189066
Er ontwikkeld zich nu een leuk frondje nabij Lyon ;-) die onze kant op komt :-p
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/regenenonweer.html
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:45:03 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113189218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens de officiële regels van ProRail omtrent de schipholtunnel mag het in de omstandigheden die ik noemde wel.
In de Netverklaring 2013 staat inderdaad:
quote:
Lokale beperking goederenvervoer:
goederenvervoer niet toegestaan, met uitzondering van
werk- en onderhoudstreinen die nodig zijn voor beheer
en onderhoud in en rond de Schipholtunnel.
Maar eventjes zo'n diesel er doorheen sturen mag niet. Ik weet dat overdag daar geen diesel doorheen mag, en alleen 's nachts. En als je er met diesel doorheen rijdt, mag je langs de perrons geen tractie geven en dergelijke.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:12:27 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113190260
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:48 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dit is wel een interessant stukje: London Underground Infrastructure Het gaat dus niet om de Greenwich Observatory, maar omdat een groot gedeelte van de tunnels nog van cast iron is en dit anders gaat corroderen door electrolysis.
Dan zal ik mijn bron daar eens op aanspreken, hij is alleen met pensioen. :P

Dat van die zwerfstromen klopt dus wel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:13:44 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113190313
Die wiki-pagina is trouwens niet accuraat: bij gelijkstroomsystemen zijn de running rails, indien ze voor retour worden gebruikt, per definitie NIET geaard, juist om corrosie-problemen te voorkomen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:23:09 #174
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_113190716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.
Groningen-Maastricht is per trein 371 km (via Utrecht) maar de kortste route over de snelweg is 330.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:45 schreef greavy het volgende:
In de Netverklaring 2013 staat inderdaad:
In jouw quote staat dat goederenvervoer niet door die tunnel mag. Een dieselloc met Fyra-rijtuigen erachter is toch geen goederentrein?
pi_113190840
Wanneer komt er dan een dieselloc met fyra-rijtuigen door de schipholtunnel?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 15:27:46 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113190898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:23 schreef ReisT het volgende:
Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.
Groningen-Maastricht is per trein 371 km (via Utrecht) maar de kortste route over de snelweg is 330.
Ja, en een appel is wel een appel en een peer niet.

Groningen - Zwolle - Deventer - Zwaaien naar ome Fles :W - Nijmegen - Roermond - Maastricht is 332 uit mijn hoofd :)

Maar okee, dat is waarschijnlijk niet de gebruikte reisroute :)

Overigens lijkt me dat de schommelingen in reizigersbezetting (van zowel trein als auto) een veel grotere invloed hebben op de verschillen, dan deze paar kilometers meer of minder :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 21-06-2012 15:40:05 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:29:15 #177
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_113190955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
En heeft het een echte toegevoegde waarde voor de gemiddelde treinreiziger? Een dagelijkse automobilist die al jaren files trotseert, zal hierdoor niet snel omschakelen.
Is dat van deur tot deur vergeleken?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_113191528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:29 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is dat van deur tot deur vergeleken?
Dan nog is de trein vaak wel behoorlijk om hoor.. Tilburg - Eindhoven via Boxtel, Breda - Utrecht via Rotterdam of Den Bosch, om nog maar te zwijgen over Noordelijke routes als Den Helder - Leeuwarden.
pi_113191690
Alle spitsversterkers op de lijn Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum en Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle lijken geschrapt. Vanwege het aanstormde noodweer wat er nog niet is?
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:29:41 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_113193636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef b2py het volgende:
Wanneer komt er dan een dieselloc met fyra-rijtuigen door de schipholtunnel?
Dat is wat er zou gebeuren als de stroom uitvalt en je een gestrande Fyra zou wegslepen met een dieselloc.

quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en een appel is wel een appel en een peer niet.

Groningen - Zwolle - Deventer - Zwaaien naar ome Fles :W - Nijmegen - Roermond - Maastricht is 332 uit mijn hoofd :)

Maar okee, dat is waarschijnlijk niet de gebruikte reisroute :)
Dat bedoel ik dus, NS geeft een reisadvies voor de snelste route maar berekent daarbij de uitstoot voor de kortste route. Beetje gek dus.
Ik zou overigens denken dat je tussen Nijmegen en Roermond wat meer CO2 uitstoot? Daar hebben ze vast ook geen rekening mee gehouden.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 16:33:01 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113193779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:29 schreef ReisT het volgende:
Dat bedoel ik dus, NS geeft een reisadvies voor de snelste route maar berekent daarbij de uitstoot voor de kortste route. Beetje gek dus.
Ik zou overigens denken dat je tussen Nijmegen en Roermond wat meer CO2 uitstoot? Daar hebben ze vast ook geen rekening mee gehouden.
Mja, typisch gevalletje "How to lie with numbers" dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:34:10 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113193818
Wat ik ook wel mooi vind is dat er "Lees meer over groen reizen met NS" staat als je iets opvraagt over een Veolia-traject. :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 16:46:46 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113194370
Overigens moeten we niet zeuren over de NS, want de Zweden maken het heleMAAL bont met hun vergelijking:



Bron: Pagina 16 van dit documentje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:47:45 #184
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113194410
Zweden heeft relatief veel CO2-vrije elektriciteit he, door waterkracht en kerncentrales. Dus die 0.001 zou zomaar kunnen kloppen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_113194507
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:47 schreef V2 het volgende:
Zweden heeft relatief veel CO2-vrije elektriciteit he, door waterkracht en kerncentrales. Dus die 0.001 zou zomaar kunnen kloppen.
En ik denk dat ze daarbij rekening houden met een propvolle trein.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 16:52:59 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113194619
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:47 schreef V2 het volgende:
Zweden heeft relatief veel CO2-vrije elektriciteit he, door waterkracht en kerncentrales. Dus die 0.001 zou zomaar kunnen kloppen.
Jawel, maar dan is het niet representatief voor het hele land, want er rijdt ook nog zat dieselgeweld rond daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:56:55 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113194772
Ik denk dat het wel aardig staat toegelicht in de tekst die verder in die brochure staat. Ze vergelijken 1 rit van 1 x2000whatever-trein met 1 vlucht van 1 vliegtuig over dezelfde afstand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2012 @ 17:19:28 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113195706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 01:59 schreef Bitlord het volgende:
Benieuwd wat er volgend jaar met DM90 gebeurt. Er zijn er 52/53, maar er zijn er maar enkele nodig voor Enschede-Zwolle-Kampen.
terzijde lijkt me, maar wat dan? Geen idee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113195798
NS is al flink aan het opheffen. IC's Nijmegen - schiphol eruit tussen Nijmegen en Utrecht. IC Eindhoven - Schiphol eruit tussen Eindhoven - Utrecht. (Alleen in genoemde richting momenteel)
Versterking Amersfoort - Deventer rijdt niet, en in loop van avond Utrecht - Deventer er helemaal uit voor de 2800 (Rotterdam Centraal - Amersfoort (- Deventer))
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2012 @ 17:23:27 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113195886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.
Is niet alleen maar een besluit van ProRail, maar Schiphol ook. ProRail wil wel, maar Schiphol niet.
betere afzuiginstallatie aanleggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:30:19 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113196206
Dampen komen in de aankomsthal terecht, daar zal het ze wel om te doen zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113196216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:21 schreef b2py het volgende:
NS is al flink aan het opheffen. IC's Nijmegen - schiphol eruit tussen Nijmegen en Utrecht. IC Eindhoven - Schiphol eruit tussen Eindhoven - Utrecht. (Alleen in genoemde richting momenteel)
Versterking Amersfoort - Deventer rijdt niet, en in loop van avond Utrecht - Deventer er helemaal uit voor de 2800 (Rotterdam Centraal - Amersfoort (- Deventer))
Wat een flauwekul om dat nu al te doen. :') Het is stralend weer in Eindhoven en de buien bereiken net de zuidgrens van België.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2012 @ 17:32:58 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113196336
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:30 schreef Duvel het volgende:
Dampen komen in de aankomsthal terecht, daar zal het ze wel om te doen zijn?
jup, maar met betere afzuiging zou je dat grotendeels moeten kunnen voorkomen

Het gaat bovendien niet om veel dieseltreinen die er door moeten, maar alleen in 'noodgevallen'
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113196402
Vanaf ~18:30 wordt de treinserie Rotterdam - Amersfoort - Deventer volledig geschrapt.
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:35:11 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113196443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.
Groningen-Maastricht is per trein 371 km (via Utrecht) maar de kortste route over de snelweg is 330.

Ik had Zwijndrecht-Leeuwarden genomen, en inderdaad, de afstand klopt ook niet.

quote:
[..]

In jouw quote staat dat goederenvervoer niet door die tunnel mag. Een dieselloc met Fyra-rijtuigen erachter is toch geen goederentrein?
Dat staat er idd niet, maar een dieselloc behoort in veel gevallen tot de goederenvloot. En ergens zullen vast aanvullende voorwaarden staan over dieselmaterieel in die tunnel.
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:37:31 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113196562
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

terzijde lijkt me, maar wat dan? Geen idee
De NSFS-stellen gaan terug naar NSFS, en de rest wordt aan de kant gezet, en ter koop/lease aangeboden.
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:55:15 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113197345
NS_online twitterde op donderdag 21-06-2012 om 17:52:43 Door verwachte weersomstandigheden rijden er minder treinen rond Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Schiphol. http://t.co/z23egl7C #utrtdgvcshl reageer retweet
Wat een ambitieloze actie weer van NS. Treinen schrappen omdat het misschien wel gaat onweren. En dáár moet de natie nou op kunnen bouwen als het aankomt op vervoer? :r
pi_113197352
Verwachte weersomstandigheden regio Rotterdam
Van en naar Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten en uitval van treinen.
Door verwachte weersomstandigheden rijden er van en naar Rotterdam Centraal minder treinen.
Prognose:
*Naar verwachting tot 22:00 uur.

Verwachte weersomstandigheden regio Schiphol
Van en naar Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten en uitval van treinen.
Door verwachte weersomstandigheden rijden er van en naar Schiphol minder treinen.
Prognose:
*Naar verwachting tot 22:00 uur.

Verwachte weersomstandigheden regio Den Haag
Van en naar Den Haag Centraal moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door verwachte weersomstandigheden rijden er van en naar Den Haag Centraal minder treinen.
Prognose:
*Naar verwachting tot 22:00 uur.

Verwachte weersomstandigheden regio Utrecht
Van en naar Utrecht Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten en uitval van treinen.
Door verwachte weersomstandigheden rijden er van en naar Utrecht Centraal minder treinen.
Prognose:
*Naar verwachting tot 22:00 uur.

http://prorail.nl/storing(...)enwerkzaamheden.aspx
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:00:05 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113197524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:55 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 21-06-2012 om 17:52:43 Door verwachte weersomstandigheden rijden er minder treinen rond Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Schiphol. http://t.co/z23egl7C #utrtdgvcshl reageer retweet
Wat een ambitieloze actie weer van NS. Treinen schrappen omdat het misschien wel gaat onweren. En dáár moet de natie nou op kunnen bouwen als het aankomt op vervoer? :r
Bespottelijk inderdaad. Moet je nagaan als het leger zo zou werken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:04:05 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113197723
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:30 schreef lyolyrc het volgende:
Wat een flauwekul om dat nu al te doen. :') Het is stralend weer in Eindhoven en de buien bereiken net de zuidgrens van België.
http://www.b-rail.be/nat/N/timetables/him/disturbance.php

Daar maar eens even in de gaten houden wat er gebeurt als je gewoon PROBEERT te doen waar je voor betaald wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:08:16 #201
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113197932
Heeft iemand hier al van de TGV Lille - Amsterdam gehoord?
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:08:21 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113197933
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bespottelijk inderdaad. Moet je nagaan als het leger zo zou werken.
En Schultz vindt het nog goed ook :')


quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heeft iemand hier al van de TGV Lille - Amsterdam gehoord?
Volgens mij heb ik het daar al eens over gehad :)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:15:19 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113198250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:08 schreef James1988 het volgende:
En Schultz vindt het nog goed ook :')
"Wegens verwachte warmte en daarmee gepaard gaand smeltend asfalt gaat Rijkswaterstaat de komende 6 uur de A1, A2, A4, A9, A12, A27 en A50 afsluiten. Onze excuses voor het ongemak :W "

Kijken wat er DAN gebeurt hmm :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:18:51 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113198380
Dan is het eerder:
Gaan we preventief de linker rijstrook afsluiten zodat er een extra vluchtstrook beschikbaar is.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:22:50 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113198547
Wedden dat het achteraf allemaal reuze meevalt en al die maatregelen niet nodig geweest waren? ^O^

Was vorig jaar ook. 28 juni was dat. Lafbekkerij iedere keer :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:23:56 #206
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113198606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:08 schreef James1988 het volgende:
[..]

Volgens mij heb ik het daar al eens over gehad :)
Aah :-) dan was het toch hier.
pi_113198704
Ik heb nog geen smsje van NS gehad vanwege het verwachte noodweer.. :(
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:29:55 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113198837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:26 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog geen smsje van NS gehad vanwege het verwachte noodweer.. :(
De SMS-jes server is ook preventief geschrapt vanwege de verwachte weersomstandigheden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:30:23 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113198861


En wat zeggen de Belgische spoorwegen? Twee storingkjes rondom Brussel, van vanochtend, werkzaamheden bij Mechelen, al sinds drie weken, en een aanrijding met een persoon in Nederland van een beneluxtrein.

Alles rijdt gewoon. Lafbekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:31:13 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113198902
Daarom heb ik maar eens nagevraagd hoe de Belgen omgaan met "extreem weer".
pi_113198905
Die met de plusjes er op ziet er veel enger uit :Y

dag
pi_113198906
Ik vind het ook pauper hoor! Ik had ze getweet maar geen reactie op gehad helaas..
pi_113198935
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:31 schreef James1988 het volgende:
Daarom heb ik maar eens nagevraagd hoe de Belgen omgaan met "extreem weer".
Wel netjes blijven, asfalt weglaten he ;)
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:32:32 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113198952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel netjes blijven, asfalt weglaten he ;)
Waarom? Ik lieg toch niet?
pi_113198994
Dat ben ik met je eens, maar toch is het niet zo netjes. Vind ik persoonlijk dan.
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:34:52 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113199042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:33 schreef b2py het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar toch is het niet zo netjes. Vind ik persoonlijk dan.
Maar de manier waarop Schultz steeds in de bek van de reiziger schijt is ook niet zo netjes. Vind ik persoonlijk dan.

Maar ik heb mijn bericht aldaar ietsjes aangepast. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:35:50 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113199086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom? Ik lieg toch niet?
Jawel, zo heet ze gewoon niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113199089
Zie het, netjes :)

Verder deel ik volledig je mening hoor dat het een asfaltkoe is :P
pi_113199418
Treinreiziger is er in ieder geval live bij!
Ben benieuwd of die met snelle info komt, zal die een kort lijntje hebben naar NS/ProRail?
pi_113200048
Toch de meerijd actie:

18:50 uur:
NS heeft negentig bussen achter de hand voor het geval het treinverkeer door verwacht slecht weer stil komt te liggen. De bussen, die op diverse plaatsen in de zuidelijke provincies staan, zullen meerijden met het onweersfront dat vanuit het zuidwesten naar het noordoosten van het land trekt.

http://www.treinreiziger.(...)acht_noodweer-144448
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 18:58:59 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113200105
quote:
Slechte weeromstandigheden: Bertrix [B] - Paliseul [B]
Slechte weeromstandigheden: Treinverkeer verstoord tussen Bertrix [B] en Paliseul [B].

Vertragingen tussen 10 en 15 minuten zijn mogelijk.

Duur van de verstoring onbepaald.

Gelieve naar de aankondigingen te luisteren.
Nou jongens, fijn jullie gekend te hebben, De Dag Des Oordeels is aangebroken zo te zien :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:11:28 #222
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_113203624
Wat lees ik nu weer voor gelul op http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/blauwe-regel.html
quote:
Tijdens het overtrekken van dit onweersfront zullen op sommige trajecten de frequenties verlaagd worden.
Dat front hang nu net pas boven het zuiden van het land, dus niet drie uur al geleden toen ze treinen gingen opheffen...
pi_113204653
Dat stond er gister ook al op ;)
pi_113205313
Het is raak. Delft - Schiedam eruit tot einde dienst.
3x raden waar NS niet gesneden heeft :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 20:39:12 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113205463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:36 schreef b2py het volgende:
Het is raak. Delft - Schiedam eruit tot einde dienst.
3x raden waar NS niet gesneden heeft :')
Volgende keer maar overal snijden dan? *O* WANT STEL JE VOOR :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 20:41:08 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_113205574
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou jongens, fijn jullie gekend te hebben, De Dag Des Oordeels is aangebroken zo te zien :W
Oh noes!! :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113206972
Het is alweer voorbij, en het heeft hier rondom Alkmaar alleen maar keihard geregend..
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 21:07:22 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113207113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Het is alweer voorbij, en het heeft hier rondom Alkmaar alleen maar keihard geregend..
Hier zelfs dat niet :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113207129
Volgens buienradar is deventer nog aan de beurt :P
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:09:16 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_113207218
Hier ook alleen wat water. Nep-noodweer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113207470
pi_113209616
Treindienst Schiedam - Delft wordt weer hervat!
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 21:46:21 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113209627
Dit noodweer vertoont grote overeenkomsten met het kapsel van Cristiano Ronaldo. In theorie is het ENORM BOEIEND, in de praktijk totaal niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113209713
Verandert het weer ook iedere 45 minuten? :D
pi_113210315
Als donderslag bij heldere hemel begint het hier alsnog te onweren!
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 22:28:15 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113212667
Nou, was dit nou dat Apocalyptische Noodweer waarvoor 8 complete treinseries opgeheven moesten worden? :')
Laat alsjeblieft de DB de boel overnemen of zo, dit slaat echt totally nergens op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:31:46 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113212888
Mee eens. Maar voordat de DB of de SBB hier de boel over kan nemen mag je eerst wel heel politiek Den Haag weg gaan jagen. Want daar is men heilig overtuigd van het feit dat NS het beste spoorbedrijf ter wereld is - aldus NS. :')

De NS is niet slecht, dat zeker niet. Maar met dit lafbekkerige gefaal van epische proporties laten ze wel zien dat je ze niet helemaal serieus kunt nemen, als je het mij vraagt.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 22:34:39 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113213069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Maar voordat de DB of de SBB hier de boel over kan nemen mag je eerst wel heel politiek Den Haag weg gaan jagen. Want daar is men heilig overtuigd van het feit dat NS het beste spoorbedrijf ter wereld is - aldus NS. :')

De NS is niet slecht, dat zeker niet. Maar met dit lafbekkerige gefaal van epische proporties laten ze wel zien dat je ze niet helemaal serieus kunt nemen, als je het mij vraagt.
Nou, mogen ze mij gaan uitleggen wat hier zo goed aan zou zijn, want dit is gewoon kut met peren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2012 @ 22:34:45 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113213077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Maar voordat de DB of de SBB hier de boel over kan nemen mag je eerst wel heel politiek Den Haag weg gaan jagen. Want daar is men heilig overtuigd van het feit dat NS het beste spoorbedrijf ter wereld is - aldus NS. :')

De NS is niet slecht, dat zeker niet. Maar met dit lafbekkerige gefaal van epische proporties laten ze wel zien dat je ze niet helemaal serieus kunt nemen, als je het mij vraagt.
WC Eend-idee.

Op zich doet de NS het heus niet slecht, alleen ze worden in de huidige concessie niet echt uitgedaagd om het beter te doen, wat jammer is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:36:51 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113213230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, mogen ze mij gaan uitleggen wat hier zo goed aan zou zijn, want dit is gewoon kut met peren.
Aan dit gefaal van vandaag is natuurlijk niks goed, net als dat het wintergefaal dat nergens op slaat.
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

WC Eend-idee.

Op zich doet de NS het heus niet slecht, alleen ze worden in de huidige concessie niet echt uitgedaagd om het beter te doen, wat jammer is.
Klopt, dat is het probleem. NS wordt niet hard afgerekend op prestaties (zie wederom het winterdrama, waar meer dan de helft van de geschrapte treinen niet eens meetelt voor de punctualiteit!) en de minister heeft helemaal een laissez-faire-mentaliteit.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:37:02 #241
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113213247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hihi haha domo vla dat is een foto uit 1993 of zo :')
Volgens mij zie ik in die grijze auto een Peugeot 206 en die waren er nog niet in 1993. De camera waarmee de foto gemaakt is lijkt inderdaad wel uit 1993.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  PR/Manusje van alles donderdag 21 juni 2012 @ 22:38:13 #242
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113213346
Het blijft te grappig...

Treinen uit de dienst halen omdat ze wellicht uit kunnen vallen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_113213812
DDZ is helemaal goedgekeurd trouwens.

Ik heb vanmiddag heerlijk op die banken liggen slapen O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 22:49:52 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113214166
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

WC Eend-idee.

Op zich doet de NS het heus niet slecht, alleen ze worden in de huidige concessie niet echt uitgedaagd om het beter te doen, wat jammer is.
Nee. En een buitje regen is toch wel de minste "uitdaging" om gewoon je werk t e blijven doen als het een beetje tegen zit.

Maar niets van dat al.

Incompetente falersbende is het :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 22:50:59 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113214243
Waar is Driek? Ik verwacht een vernietigend verhaal binnen nu en een uur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles donderdag 21 juni 2012 @ 23:00:21 #246
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113214831
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is Driek? Ik verwacht een vernietigend verhaal binnen nu en een uur.
die komt meestal de volgende ochtend.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:02:27 #247
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_113214958
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

die komt meestal de volgende ochtend.
Driek publiceert normalerwijs rond vrijdag 0.00 uur. Die termijn van Fles moet dus wel lukken :P .
Ik vermoed dat hij nu met het KNMI aan de lijn hangt :P .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 23:43:50 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113217448
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wedden dat het achteraf allemaal reuze meevalt en al die maatregelen niet nodig geweest waren? ^O^

Was vorig jaar ook. 28 juni was dat. Lafbekkerij iedere keer :{w
En ja hoor, nu weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:44:56 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113217511
Even iets anders: een filmpje van de openingsceremonie van het prachtige St. Pancras International, eind 2007.

  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 23:45:32 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113217542
quote:
Aanpassingen in verband met de verwachte weerstomstandigheden zijn voorbij. bit.ly/NSinfo #utrtdgvcshl
Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:49:18 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113217727
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is? :')
Het is in ieder geval wél consistent met andere berichten (die nu #amfzl, #rtdgvc, enz krijgen) en stukken beter dan de eerder bedachte pareltjes als #RotHol (Rotterdam - Schiphol) :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 23:51:29 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113217848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval wél consistent met andere berichten (die nu #amfzl, #rtdgvc, enz krijgen) en stukken beter dan de eerder bedachte pareltjes als #RotHol (Rotterdam - Schiphol) :')
Je bedoelt: Het achterliggende IQ stijgt van 0 naar 1.

We zullen het maar aanmoedigen als enorme vooruitgang.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:08:28 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113218584
Toch nog iets stuk:
NS_online twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 00:07:57 Den Haag-Rotterdam: door onverwachte werkzaamheden rijden er tot ca. 6.00 uur geen treinen maar bussen. http://t.co/z23egl7C #rtdgvc reageer retweet
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 00:11:07 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113218684
"onverwacht"

Da's lef :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113218787
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"onverwacht"

Da's lef :P
"Herstelwerkzaamheden"?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:21:29 #256
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_113219012
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is Driek? Ik verwacht een vernietigend verhaal binnen nu en een uur.
Morgen. Maar ik wil niet iedere week mijn vrijdagse column aan het OV wijden. Nu bekaf. Afgelopen nacht als gast van ProRail-baas Bart Smolders werkbezoek gebracht aan het spooronderhoud in de regio Schiphol. Dinsdag veterstrikdiploma veiligheid langs het spoor gehaald (ik doe braaf alles wat die vent met het *oranje* hesje van mij verlangt). Vannacht van 10 tot 5 rondgezeuld in de regio Hoofddorp/Schiphol. Eerst een toelichtend praatje over knelpunt Hfdo. Toen veiligheidsinstructie. Toen gekeken naar het in het spoor zetten van de spullen op een opzetplaats, vernieuwing van een kapot stuk spoorstaaf gezien, een hogesnelheidswissel bekeken, wisselrevisie gezien (inclusief die beruchte contactvingers), een eind op pad met een bovenleidingsmontagewagen. Veel dingen die ik in theorie wel kende, nu ook in de praktijk gezien. Gesproken met bevlogen mensen die trots zijn op hun ambacht. Die ideeën hebben, soms goede, soms slechte.

Maar erg weinig geslapen dus, en vanmiddag om 13:30 alweer een bijeenkomst van Railforum in Den Haag.

Dus de batterij is effe leeg. Morgen verder.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:24:22 #257
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_113219104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
DDZ is helemaal goedgekeurd trouwens.

Ik heb vanmiddag heerlijk op die banken liggen slapen O+
Vandaag naar Den Haag in gezeten. Viel niet tegen.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 00:43:43 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113219660
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113219877
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is? :')
Doe dan trajecten zodat mensen kunnen filteren op hun vaste traject ( dus #utrtd #utgvc #utshl )
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 00:58:32 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113220028
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:50 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Doe dan trajecten zodat mensen kunnen filteren op hun vaste traject ( dus #utrtd #utgvc #utshl )
Zelfs dat zou al een heel stuk beter idee zijn idd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2012 @ 02:29:52 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113221396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Het is alweer voorbij, en het heeft hier rondom Alkmaar alleen maar keihard geregend..
In Leerdam stonden de straten letterlijk blank, en stond je tot boven je enkels in het water. En het heeft daar enorm geonweerd en gehoosd, maar ook een enorme wind stak er ineens op. Pik- en pikzwarte luchten.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 02:41:27 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113221511
Gister was er ALWEER een treinbotsing in België...

De werktrein voor de electrificatie van de lijn 15 tussen Herentals en Mol wordt overdag uitgeweken in het station van Lier. Toen deze trein gisteravond het station buiten reed ontspoorden echter enkele wagens op een Engelse wissel waarbij enkele seinen en het spoor werden beschadigd. Na het ongeval kwam de hersporingstrein van Antwerpen-Noord ter plaatse. Deze keerde echter later op de dag terug naar Antwerpen en werd afgelost door de hulptrein van Schaarbeek met de 100t kraan.

Ook vandaag is er nog ernstige hinder te verwachten, vermoedelijk pas zaterdag weer hetvatting volledig treinverkeer.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:26:07 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113222990
Waar lees jij "botsing"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:26:57 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113223007
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gesproken met bevlogen mensen die trots zijn op hun ambacht.
Die mensen zijn er best nog bij "het spoor"! Leuk dat je mee kon lopen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:02:47 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113223582
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:26 schreef Duvel het volgende:
Waar lees jij "botsing"?
Ik bedoel ontsporing.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:04:34 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113223613
Ach ja, detail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 09:20:10 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113223934
Toch heb je bij een ontsporing wel altijd een botsing (van het wiel met de dwarsligger) en bij een botsing niet altijd een ontsporing :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:21:21 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113223963
Maar om dat nu een "treinbotsing" te noemen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 09:23:46 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113224020
...is wel een beetje overdreven inderdaad :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 09:55:11 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113224906
Via spoorforum.com kwam ik dit filmpje tegen (gisteren bij Moordrecht):
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113225415
Hoe weet een machinist eigenlijk of zn hele trein wel aan het perron staat? staan er bordjes ofzo, zodat ze kunnen zien hoe ver ze al zijn op het perron en rekenen ze dan uit of ze er al helemaal op staan?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:13:37 #272
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113225478
Ja, dat zijn die blauwe ruitjes, met 2/4/8 enzo erin. De machinist weet hoeveel bakken zijn trein lang is, en kan dan bij het juiste bordje stoppen :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:29:22 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113225897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:55 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum.com kwam ik dit filmpje tegen (gisteren bij Moordrecht):
Mooi om te zien hoe de bliksem wordt afgevoerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 10:31:20 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113225968
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe de bliksem wordt afgevoerd!
en ook hoe het sein meteen afvalt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113225972
Ah zo. Maar die treinbakken zijn toch niet allemaal even lang? Of is dat per treinsoort per traject zo gemaakt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 10:33:25 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113226041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef ArnosL het volgende:
Ah zo. Maar die treinbakken zijn toch niet allemaal even lang? Of is dat per treinsoort per traject zo gemaakt?
die borden zijn gebaseerd op een standaardmaat van ongeveer 25 meter per bak, maar het SLeT houdt zich niet aan die regels vanwege de korte bakken, dus daar moeten ze een vuistregel in acht nemen.

Bij een IV moeten ze ongeveer een bak voorbij de twee stoppen en bij een VI moeten ze bij de 4 stoppen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:34:53 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113226080
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en ook hoe het sein meteen afvalt
Stoer, dan is er toch iets stuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:35:41 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113226100
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:13 schreef V2 het volgende:
Ja, dat zijn die blauwe ruitjes, met 2/4/8 enzo erin. De machinist weet hoeveel bakken zijn trein lang is, en kan dan bij het juiste bordje stoppen :)
In Duitsland staan er borden
'H'
'200m'
bijvoorbeeld. Daar kijken ze naar de aantal meters.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 10:37:05 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113226135
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stoer, dan is er toch iets stuk!
in Nieuwegein was ook al iets stuk. 17.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom en de sneltram rijdt daar even niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:44:52 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113226371
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in Nieuwegein was ook al iets stuk. 17.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom en de sneltram rijdt daar even niet
Ja, iets met kapotte transformatoren. Zou niet mogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:52:48 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113226631
Volgend weekeinde gaat de SSN naar de ZLSM.
Vrijdagochtend word de 8811 op de dieplader geladen, en gaat over de weg naar Simpelveld. Wordt door de firma Brouwer rond 8 uur opgeladen(via straatspoor), aansluitend naar Simpelveld vertrek.
Rond 11:30 zal de 65 018 met vermoedelijk 2 rijtuigen (rijtuigen niet zeker) naar de ZLSM vertrekken via Rotterdam C, Tilburg, Eindhoven en Roermond. Op genoemde plaatsen zal er water genomen worden.
Op Zondagavond gaat de 65 018 weer terug.
Maandag komt de firma Brouwer weer de 8811 ophalen, en wordt weer retour gebracht naar SSN. Tijden zijn nog niet bekend.

Als ik meer info heb (richttijden) zal ik wel wat mededelen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:58:47 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113226835
Vroomshoop-Mariënberg ligt ook al enige uren plat door blikseminslag. Prognose begon met 8:00, toen 10:00 en nu onbekend.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:07:10 #283
258802 Yreal
henk..!
pi_113227105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:58 schreef greavy het volgende:
Vroomshoop-Mariënberg ligt ook al enige uren plat door blikseminslag. Prognose begon met 8:00, toen 10:00 en nu onbekend.
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 11:09:44 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113227199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
het is het belangrijkste traject van heel Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles vrijdag 22 juni 2012 @ 11:10:46 #285
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113227233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
er zijn mensen die dat doen hoor, koeien neuken. Een kip weet ik niet... :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:11:54 #286
258802 Yreal
henk..!
pi_113227284
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is het belangrijkste traject van heel Nederland
ik was geerdijk vergeten ;( KAMERVRAGEN !! HOE KAN DIT DE HOGE HEREN OP HET PLUCHE EN DE GEWONE MAN MAAR OP DE TREIN WACHTEN
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:13:11 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113227342
SGANDUH.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:15:39 #288
258802 Yreal
henk..!
pi_113227468
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren _O- _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 11:18:18 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113227595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik was geerdijk vergeten ;( KAMERVRAGEN !! HOE KAN DIT DE HOGE HEREN OP HET PLUCHE EN DE GEWONE MAN MAAR OP DE TREIN WACHTEN
De hogûh herûh denkûh dat de wereld na de randstad ophoudt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 11:23:06 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113227818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:15 schreef Yreal het volgende:
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren _O- _O-
Zouden ze er überhaupt al van op de hoogte zijn? Is hun trein toch niet? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113228230
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:15 schreef Yreal het volgende:
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren _O- _O-
NS rijdt er dan ook helemaal niet, geeft nergens fatsoenlijke aansluiting op die trein. Dus waarom zouden ze?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:02:43 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113229786
Vandaag naar België. Naar een kennis in Tongeren. Vanaf Lombardijen straks naar Schiphol, om daar de IC 3557 Schiphol v. 15:44 -Maastricht met ICRm te nemen. Eindelijk eens met echt IC-mat naar Maastricht :P
Morgen weer met de TSP een fotorit door het land.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 12:26:13 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113230729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:02 schreef greavy het volgende:
Vandaag naar België. Naar een kennis in Tongeren. Vanaf Lombardijen straks naar Schiphol, om daar de IC 3557 Schiphol v. 15:44 -Maastricht met ICRm te nemen. Eindelijk eens met echt IC-mat naar Maastricht :P
Morgen weer met de TSP een fotorit door het land.
Leuk, kan dat gejammer over "piraterij" weer beginnen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:26:56 #294
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113230756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

er zijn mensen die dat doen hoor, koeien neuken. Een kip weet ik niet... :o
Als er een ei uit kan... :X
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:28:46 #295
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113230836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:20 schreef dennistd het volgende:
Toch heb je bij een ontsporing wel altijd een botsing (van het wiel met de dwarsligger) en bij een botsing niet altijd een ontsporing :7
Bij ons is een botsing trein-trein. Met een object, persoon, voertuig, etc noemen we het een aanrijding.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 12:30:41 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113230912
In Harlingen Haven stopten de Arriva-treinen tot nu toe halverwege het perron ipv bij het stootblok. Dit veroorzaakte echter lawaaioverlast voor de omwonenden, omdat het geluid van de motoren van de GTW resoneerden in een steegje.

De oplossing is, hoe raden jullie het, wél doorrijden tot het stootblok.

Dat het niet gebeurde was volgens mij iets met de beveiliging van het spoor ofzo :?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:35:36 #297
258802 Yreal
henk..!
pi_113231115
NS online ‏@NS_online
#Studenten #Groningen opgelet. Vanwege drukte vorige week rijdt #NS deze vrijdag twee extra treinen richting Zwolle 13:44u & 16:42u

^O^ _O-
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 12:45:03 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113231500
Klopt, het gaat om deze treinen:
100550 Groningen 13.44 - Zwolle 14.38
100562 Groningen 16.42 - Zwolle 17.39
Beide treinen rijden zonder stop te Assen

Ze staan trouwens zonder vertrekspoor in de reisplanner, niet erg handig.. (aangezien besloten vervoer ook vaak zo in de reisplanner staat)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 12:46:40 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113231576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:45 schreef dennistd het volgende:
Klopt, het gaat om deze treinen:
100550 Groningen 13.44 - Zwolle 14.38
100562 Groningen 16.42 - Zwolle 17.39
Beide treinen rijden zonder stop te Assen
Unieke kans voor iemand die eens 100 km non-stop in nederland wil rijden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 12:49:37 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113231693
Wel extreem krap (zo niet onmogelijk) gepland: binnenkomst in Zwolle 1 cq. 2 minuten achter de stopper uit Groningen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 12:53:22 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113231825
NSCommunicatie twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 11:14:48 Van en naar Nieuwegein rijden op dit moment geen treinen. reageer retweet
NSCommunicatie twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 11:30:06 Er rijden op dit moment ook geen treinen naar oa Amstelveen, Spijkenisse, Oosterhout en Drachten. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')