enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren
Zo, dat was mijn dagje gister wel Eigen schuld gelukkig
laat ze een werkend nood systeem makenquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:25 schreef Yreal het volgende:
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
Tja. Als ze niet waarschuwen en er vallen wel treinen uit, heb je hetzelfde gezeik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:52 schreef Yreal het volgende:
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Als ze niet waarschuwen en er vallen wel treinen uit, heb je hetzelfde gezeik.
ja koper is duur....quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.
Da's net zoiets als een bliksemafleider op een schakelkast. ON DENK BAAR.
Dus dat gaat gewoon tweehonderd keer per jaar mis. Niks aan te doen
Volgens mij hebben ze dat een jaar of honderdvijftig geprobeerd. En blijkbaar lukt dat niet goed.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.
toen spatte de stoomketels nog uit elkaar door ijsvorming? :pquote:Op woensdag 20 juni 2012 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat een jaar of honderdvijftig geprobeerd. En blijkbaar lukt dat niet goed.
Je weet maar nooit...quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toen spatte de stoomketels nog uit elkaar door ijsvorming? :p
Tip 354: Als je afkortingen gebruikt, doe het dan wel goed..quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef daanski82 het volgende:
Zit nu weer weer in de trein onderweg naar huis (Amf - Ens).
Lekkere wijvenquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef daanski82 het volgende:
Wat zouden jullie willen zien vanuit Thailand?
En hem vanwege het onstuimige zomerweer nog twee weken zo houden? Klinkt niet als een goede weddenschap.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:25 schreef Yreal het volgende:
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
Dank voor de tip.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tip 354: Als je afkortingen gebruikt, doe het dan wel goed..
Ens is een plaats in de noordoostpolder, maar die bedoel je vast niet
Es is de juiste afkorting van Enschede
quote:mich: Hsl trein 92903 met loc 1832 op sleep staat op de dgr (Dijksgracht) gereed voor vertrek richting kfh (Kijfhoek). Route via amf (Amersfoort).
quote:kevinevers: Momenteel is Mich niet verder gekomen dan Muiderpoort. De 203 101 staat er defect.
quote:mich: V100 is defect moet afgesleept worden. 1800 doet het maar mag ik niet gebruiken.
quote:mich: Passagier nu naar rtd (Rotterdam) voor de andere v100...
quote:2410: misschien kun je voorstellen als je asd-amf-kfh (Amsterdam-Amersfoort-Kijfhoek) over bkl (Breukelen) doet omrijden op ndb (Naarden-Bussum), scheelt zo weer 50 km
quote:mich: We hebben vanalles voorgesteld o.a. via de wgm (Watergraafsmeer) naar rtd (Rotterdam) maar prorail vl besliste anders. Ga het straks nog eens proberen.
Ik vind het een mooie actie, en vanuit Parijs kan je snel bij Eurodisney zijn. En als je toch in de stad wil zijn dan betaal je er maar voor.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef V2 het volgende:
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig
Volgends mij wel een rood geschilderde 6400.quote:
DBS komt zeer zelden in Coevorden. De enige die vanuit Nederland naar Coevorden rijdt, is de Bentheimer Eisenbahn, die op hun beurt RRF weer inhuurt.quote:
Wie wil er nu nog naar hartje Parijs als je trein direct voor Disney stoptquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef V2 het volgende:
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig
thanks :-Dquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:30 schreef greavy het volgende:
Was net wat ik wou zeggen. Treinpersoneel zit in Almelo, en gaat naar Emmen. Komt weer retour naar Almelo vannacht tegen half 12 / 12 uur, maar dan met wagens.
stapelbedden onder het blauwe bordquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Noodweer... kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
Je kunt ook voor morgen afzeggen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Noodweer... kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
Niet zo zuur doen Of mag hier tegenwoordig geen grapje meer worden gemaakt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor morgen afzeggen.
Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
alle jezus, gooi de augurken maar in het zuur.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor morgen afzeggen.
Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
Ooohhhh, echt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef b2py het volgende:
Gast, het noodweer bereikt pas rond 22:00 - 23:00 utrecht C
Zie buienradarquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ooohhhh, echt?
Wat een paniek weer
OHIH, Somda en sommige topics op skyscrapercity (James weet wel op welke ik doel )quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef dennistd het volgende:
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora
quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef b2py het volgende:
of deze: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_spoort_niet__.html
Ziek die laatste
Ja papaquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef dennistd het volgende:
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora
quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef b2py het volgende:
of deze: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_spoort_niet__.html
Ziek die laatste
Butthurt much?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor morgen afzeggen.
Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
Ah, kijk, dat is handigquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:08 schreef V2 het volgende:
Tof! Eerste foto, middelste boven, zal wel zijn om Memor te testen, dat is het beveiligingssysteem in België Leuk om eens een kijkje te krijgen in de cabine zo. Handig voor als ik nog eens een trein wil kapen
Ja Die staat er niet op, maar zit er wel. Zonder sleutel kan je niet gaan rijden!quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:14 schreef Brembo het volgende:
Vraag mij altijd af, zit er een sleutel bij zo'n locomotief?
Tof Thanks!quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef dennistd het volgende:
Mooie uitleg, monopoly
Heb hem ook in de OP gezet
hahaquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme nog
Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET
moeten we opnieuw rellen?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme nog
Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET
Hm, dat wordt nog lastig trainjacken danquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja Die staat er niet op, maar zit er wel. Zonder sleutel kan je niet gaan rijden!
Schakelen gaat automatisch. Ik zet zelf de tractie op de goede stand. Ik moet dan wel rekening houden met het aantal RPM uiteraard.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:25 schreef DrNick het volgende:
Goede uitleg Mono Moet je ook echt schakelen, of heb je alleen notch (weet even geen vertaling) 1-8?
Ga je de volgende stageperiode weer bij Rtb?
Ik wil nog wel even iets over stretchers vragen hoorquote:
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:30 schreef V2 het volgende:
Maar, wat regel je nou exact met die standen 1-8? Direct de snelheid (dwz, '4' is altijd één vaste snelheid)? Hoeveelheid amperage naar de elektromotoren? En, indien het laatste, hoe kan het dan dat je meer van de generator vraagt dan dat hij kan leveren?
Hoe zorg je daar dan voor? Ik neem aan dat als de motor automatisch schakelt dat ook het aantal rpm beinvloed.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM.
Hmhm, dat snap ik Maar, wat ik dus eigenlijk wil weten (en kan me voorstellen dat dat veel te technisch is hoor ) is wat er nou exact geregeld wordt met die standen. Bij een auto regel je de hoeveelheid lucht en daardoor brandstof (bij benzine dan), en als je dus teveel geeft, kan hij in het rood komen. Ik neem aan dat je bij een DE-trein 'iets' regelt in het elektrische, en dat het toerental van de dieselmotor geregeld wordt op zodanige manier dat de spanning constant blijft. Hmm nu ik het type bedenk ik me dat je misschien wel de spanning regelt met die hendel, dwz, de stand van de governor van de diesel. Dat verklaart meteen hoe je kunt overvragen, want als je bij teveel last een hoge spanning wil wordt het amperage zo hoog dat de diesel in het rood komt. Ok, denk dat ik het dan al wel snap of klopt er geen flikker van van wat ik zeg?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM.
Wat is infra?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, volgende stageperiode wil ik bij een Infra bedrijf. Heel misschien reizigers, maar dan alleen bij NS.
infrastructuur. In dit geval bij een bedrijf als BAM of Strukton dat onderhoud aan zowel de onder- als bovenbouw van het spoor pleegt.quote:
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijdenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe zorg je daar dan voor? Ik neem aan dat als de motor automatisch schakelt dat ook het aantal rpm beinvloed.
Ik ben niet zo technisch ingesteld Maar ik denk dat je iets te moeilijk denkt. De motor draait net als bij een auto gewoon stationair, en als je tractie geeft dan laat je hem harder draaien. De motor merkt dan dat hij teveel toeren gaat maken, en hij kan dan schakelen naar een hogere versnelling. Dan kan hij de energie lekker kwijt, en dan schieten je toeren flink omlaag.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef V2 het volgende:
[..]
Hmhm, dat snap ik Maar, wat ik dus eigenlijk wil weten (en kan me voorstellen dat dat veel te technisch is hoor ) is wat er nou exact geregeld wordt met die standen. Bij een auto regel je de hoeveelheid lucht en daardoor brandstof (bij benzine dan), en als je dus teveel geeft, kan hij in het rood komen. Ik neem aan dat je bij een DE-trein 'iets' regelt in het elektrische, en dat het toerental van de dieselmotor geregeld wordt op zodanige manier dat de spanning constant blijft. Hmm nu ik het type bedenk ik me dat je misschien wel de spanning regelt met die hendel, dwz, de stand van de governor van de diesel. Dat verklaart meteen hoe je kunt overvragen, want als je bij teveel last een hoge spanning wil wordt het amperage zo hoog dat de diesel in het rood komt. Ok, denk dat ik het dan al wel snap of klopt er geen flikker van van wat ik zeg?
quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
infrastructuur. In dit geval bij een bedrijf als BAM of Strukton dat onderhoud aan zowel de onder- als bovenbouw van het spoor pleegt.
Ik rijd nog geen autoquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden
Nee. Gezapig zootje hierquote:
Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:41 schreef DrNick het volgende:
Waarom wil je infra gaan doen Mono? Lijkt het je leuker dan goederen, of zodat je ook de andere aspecten van het vak leert kennen?
Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden
[..]
Ik ben niet zo technisch ingesteld Maar ik denk dat je iets te moeilijk denkt. De motor draait net als bij een auto gewoon stationair, en als je tractie geeft dan laat je hem harder draaien. De motor merkt dan dat hij teveel toeren gaat maken, en hij kan dan schakelen naar een hogere versnelling. Dan kan hij de energie lekker kwijt, en dan schieten je toeren flink omlaag.
Maar ik zal eens vragen aan mijn leraar vrijdag of hij iets heeft waar het wat meer technisch staat uitgelegd
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig. (Tenzij de uitvoering ingaat of installatie deskundige wordt)quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.
Bij de infra ook een kans om mijn technische kennis van wissels, bovenleiding, opbouw van rails etc kan "pimpen"
Volgens mij DH.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijk
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheidquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig.
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DEquote:
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheid
Dit bevestigd maar weer dat ik amper technische kennis hebquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DE
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?
Nog geen idee. Ik wil tijdens de opleiding zoveel mogelijk zien en doen, en als ik mijn diploma heb zie ik het wel.quote:
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging wordenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.
Klasgenoot zat bij Strukton afgelopen stage periode. En het is hem goed bevallen.
Hij reed mee op de loc, en zelf ook rijden. Meer de grote machine's bij buitendienststellingen.
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging worden
Je kan je er bijvoorbeeld over verbazen dat wij in nederland 4 verschillende spoorstaven gebruiken op het spoor
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberenquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef James1988 het volgende:
Thanks voor de foto's en de uitleg, Monopoly
jup.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberen
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef DrNick het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?
Heb je ook nog andere knopjes, hendeltjes en schakelaars?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.
Ik vind diesel rijden echt 10 keer fijner dan electrisch! Maar dat is in het goederen wat ik zelf heb ervaren. Ik denk dat een NS passagierstrein met elektra rijdt als een tierelier. Maar passagiers vervoeren is wat anders als 2.7 miljoen kilo aan containers ofzo.
Dat leer ik wel over 3 jaarquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:19 schreef Monopoly het volgende:
Een hoop ja Maar dit waren wel de belangrijkste
Omdat ik dat eerst af wil maken. Ik zou nu ook al aan de opleiding kunnen beginnen, maar mocht ik nog iets anders willen kan ik dat alsnog doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:21 schreef Monopoly het volgende:
Waarom doe je eigenlijk nog VWO als je al echt zeker weet dat je MCN wilt worden?
Als je de opleiding MCN volledig bevoegd hebt gehaald kan je zo doorstromen in HBO, mocht je nog iets anders willen
Ja dat is ook wel logischquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef DrNick het volgende:
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin
In dat geval zou ik je afraden om nogeens hard om mij te lachen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef DrNick het volgende:
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin
Het zal aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In dat geval zou ik je afraden om nogeens hard om mij te lachen.
Jij moest hier heel hard om mij lachen.quote:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moest hier heel hard om mij lachen.
En nu ga je gewoon stoppen met VWO. Hmm. Da's lef.
Gast, maak gewoon even je school af okee. In je eigen belang. Niet omdat je daarna om mij kunt lachen, want dat punt ligt nog wel een eindje verderop. Maar gewoon, dat je ZELF eens iets bereikt in plaats van dat je steeds maar tijd verliest met om anderen te lachen.
I see what you did therequote:
Bedoel je ook echt iets? Of zeg je van "laat ook maar"?quote:
Polen, Slowakije ookquote:Op donderdag 21 juni 2012 01:10 schreef Monopoly het volgende:
Heel veel oud mat gaat tegenwoordig toch richting Chili enzo ?
Ik voel mij vereerd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 03:56 schreef Rafeiro het volgende:
Mono, u spoort niet, desondanks wilt u bij de spoorwegen "iets gaan doen".
Mijn Yankees petje, ik neem hem af .
Leuke post en leuk om wat te zien uit de cabine. Daar kom je immers niet vaak:P
Is er eigenlijk al eens wat gedaan met de VSM?quote:Op donderdag 21 juni 2012 04:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik voel mij vereerd.
Je moet hier wat vaker komen buurten zou ik zeggen Komen soms echt toffe foto's voorbij. Leerzaam en interessant
Ik heb als kleine jongen ooit eens in Duitsland ergens in een stoomtrein gezeten. Nog nooit zoiets gereden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 04:07 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al eens wat gedaan met de VSM?
Heb je ooit al zo iets gereden?
Ken een vrijwilliger bij de VSM al weet ik niet of ik het nummer/mail adres nog heb.quote:Op donderdag 21 juni 2012 04:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb als kleine jongen ooit eens in Duitsland ergens in een stoomtrein gezeten. Nog nooit zoiets gereden.
Een klasgenoot van mij werkt als machinist (beperkt bevoegd) bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Ga deze zomer een dagje mee lopen bij ze. Ben heel benieuwd hoe dat is.
en dan heb je ook nog verschillende kwaliteiten. Uic 54 kent 4 verschillende kwaliteiten. Wel leuk hoor, zo'n railpro catalogus.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup.
Zie dit documentje: http://www.kranequip.co.nz/Railway%20Profiles.pdf
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Railprofiel
De STAR heeft ook zijn eigen traject. Is daar zelfs eigenaar van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 04:15 schreef Rafeiro het volgende:
VSM is de enige die een eigen traject heeft dacht ik.
Ik heb nooit gezegd dat ik dat ga doen, natuurlijk maak ik eerst school af.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij moest hier heel hard om mij lachen.
En nu ga je gewoon stoppen met VWO. Hmm. Da's lef.
Gast, maak gewoon even je school af okee. In je eigen belang. Niet omdat je daarna om mij kunt lachen, want dat punt ligt nog wel een eindje verderop. Maar gewoon, dat je ZELF eens iets bereikt in plaats van dat je steeds maar tijd verliest met om anderen te lachen.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:32 schreef DrNick het volgende:
[..]
Omdat ik dat eerst af wil maken. Ik zou nu ook al aan de opleiding kunnen beginnen, maar mocht ik nog iets anders willen kan ik dat alsnog doen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:44 schreef Monopoly het volgende:
Vroeger gebruikten ze de middelste rail voor de koets. De paarden konden er dan mooi naast lopen
Twee om op te rijden en twee voor de stroomvoorziening.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:43 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
Speaking of de metro, waarom liggen er in Londen eigenlijk 4 spoorstaven?
Dat moet al wel een vrij oude foto zijn, is nog materieel van de NCS (dat staat er tenminste op): http://nl.wikipedia.org/w(...)poorweg-Maatschappijquote:Op donderdag 21 juni 2012 01:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Ach, als er morgen door het onweer ergens een seinstoring is kom je toch nog thuis door de nieuwe vervoersmethode van NS.
[ afbeelding ]
Klopt, de spoorstaven worden daar niet gebruikt als retour.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Twee om op te rijden en twee voor de stroomvoorziening.
Trammetjes zijn helemaal ok (en vaak ook nog lief en schattig)quote:
Waarom eigenlijk niet, vraag ik me dan af?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, de spoorstaven worden daar niet gebruikt als retour.
Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory, en het voorkomen van zwerfstromen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet, vraag ik me dan af?
Klinkt goed. Maar hoe wordt dat in deze opstelling wel bereikt en met de rijrail als retourrail niet, eigenlijk?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory, en het voorkomen van zwerfstromen.
Wij krijgen helaas geen Russisch op school, noch kan ik cyrillisch lezen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:53 schreef V2 het volgende:
Als je wat Cyrillisch kunt lezen is 't nogal simpel. "Metro. Tizer k filmij '2012'"
Filmuquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:53 schreef V2 het volgende:
Als je wat Cyrillisch kunt lezen is 't nogal simpel. "Metro. Tizer k filmij '2012'"
Een beetjequote:
Klinkt niet erg logisch, daar rijdt toch helemaal geen Underground in de buurt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory,
vorige keer hadden ze een bom gevondenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef ArnosL het volgende:
Wat is er aan de hand tussen Hengelo en Enschede? Er rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie. Wat betekent zo'n melding?
Dit is wel een interessant stukje: London Underground Infrastructure Het gaat dus niet om de Greenwich Observatory, maar omdat een groot gedeelte van de tunnels nog van cast iron is en dit anders gaat corroderen door electrolysis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Klinkt niet erg logisch, daar rijdt toch helemaal geen Underground in de buurt?
Wel gewone treinen met derde rail. Maar die hebben geen aparte rail voor retourstroom.
Is van de recentste MAT-afvoer uit de Dijksgracht naar de sloper ... Graffitigekalk zegt nietsquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet al wel een vrij oude foto zijn, is nog materieel van de NCS (dat staat er tenminste op): http://nl.wikipedia.org/w(...)poorweg-Maatschappij
NEEEE. Er staan op 3 plekken (Utrecht, Tilburg en Hoofddorp) locomotieven. Ze gaan niet met elke trein meerijden. ZUCHT.quote:NS en ProRail voorbereid op het noodweer
donderdag 21 juni 2012 08:52
Utrecht - NS en ProRail zeggen klaar te zijn voor het noodweer wat de komende middag over het land zal razen. Met de inzet van diesellocomotieven en extra personeel hoopt men bij calamiteiten snel in te kunnen grijpen.
De locomotieven zullen met het slechte weer meerijden zodat ingeval van stroomuitval de gestrande treinen weg te kunnen slepen. Het extra ingezette personeel om beschadigde installaties of bovenleidingen te repareren hebben extra reserve onderdelen bij zich.
NS en ProRail waarschuwen reizigers wel om rekening te houden met vertragingen tijdens en na het overtrekkende noodweer. Ondanks de extra inzet kan het gebeuren dat het treinverkeer ontregeld raakt.
Gaslukt bij de Waarbekenweg, Hengelo. Treinverkeer was stilgelegd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef ArnosL het volgende:
Er rijden nog wel DM90's, alleen de SGMM's liggen eruit. Lijkt me dat ze met een mogelijk gevonden bom alle treinverkeer wel stil leggen Het duurt ook maar tot half 3.
Ach, de oorzaak komt vanzelf wel een keer naar buiten.
Zodat het de volgende keer dat er een Fyra strandt op de HSL geen 2,5 uur hoeft te duren voordat er ook maar een dieselloc bij die trein in de buurt komt? Men gaat het eindelijk leren?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef greavy het volgende:
NEEEE. Er staan op 3 plekken (Utrecht, Tilburg en Hoofddorp) locomotieven.
Tenzij het sneeuwt in Kerkrade en die loc net "met het slechte weer meegereden is" natuurlijkquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef James1988 het volgende:
Zodat het de volgende keer dat er een Fyra strandt op de HSL geen 2,5 uur hoeft te duren voordat er ook maar een dieselloc bij die trein in de buurt komt? Men gaat het eindelijk leren?
Groenlinks en de SP zijn bij uitstek meer-rail-partijen en de-trein-is-erg-fijn-partijen. VVD wil het liefst alle nog in gebruik zijnde railverbindingen ombouwen tot autowegen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik moet de partijprogramma's nog even doorlezen van alle partijen. Ik stem meestal VVD, maar nu is de spoorsector wel belangrijk omdat ik daar carriere ga maken over een jaar. Toch wel daarop mijn keuze laten beïnvloeden.
Waarom regelt men dan niet dat een noodloc wel door de Schipholtunnel mag? Werktreinen en videoschouwtreinen met dieseltractie mogen er immers ook wel doorheen. [Edit:] Evenals een sleeploc voor een trein die in de Schipholtunnel zelf pech krijgt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:12 schreef greavy het volgende:
Hoofddorp Opstel zou een loc van Schenker moeten staan, inderdaad. Maar nu heeft Amsterdam niks, en DBS mag alsnog niet door de Schipholtunnel.
Voor de automobilist kunnen ze beter een reistijd en kostenvegelijker maken. Als die in het voordeel van de trein is, zal die eerder gekozen worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
En heeft het een echte toegevoegde waarde voor de gemiddelde treinreiziger? Een dagelijkse automobilist die al jaren files trotseert, zal hierdoor niet snel omschakelen.
Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom regelt men dan niet dat een noodloc wel door de Schipholtunnel mag? Werktreinen en videoschouwtreinen met dieseltractie mogen er immers ook wel doorheen.
Volgens de officiële regels van ProRail omtrent de schipholtunnel mag het in de omstandigheden die ik noemde wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.
Is niet alleen maar een besluit van ProRail, maar Schiphol ook. ProRail wil wel, maar Schiphol niet.
In de Netverklaring 2013 staat inderdaad:quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de officiële regels van ProRail omtrent de schipholtunnel mag het in de omstandigheden die ik noemde wel.
Maar eventjes zo'n diesel er doorheen sturen mag niet. Ik weet dat overdag daar geen diesel doorheen mag, en alleen 's nachts. En als je er met diesel doorheen rijdt, mag je langs de perrons geen tractie geven en dergelijke.quote:Lokale beperking goederenvervoer:
goederenvervoer niet toegestaan, met uitzondering van
werk- en onderhoudstreinen die nodig zijn voor beheer
en onderhoud in en rond de Schipholtunnel.
Dan zal ik mijn bron daar eens op aanspreken, hij is alleen met pensioen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant stukje: London Underground Infrastructure Het gaat dus niet om de Greenwich Observatory, maar omdat een groot gedeelte van de tunnels nog van cast iron is en dit anders gaat corroderen door electrolysis.
Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
In jouw quote staat dat goederenvervoer niet door die tunnel mag. Een dieselloc met Fyra-rijtuigen erachter is toch geen goederentrein?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:45 schreef greavy het volgende:
In de Netverklaring 2013 staat inderdaad:
Ja, en een appel is wel een appel en een peer niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:23 schreef ReisT het volgende:
Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.
Groningen-Maastricht is per trein 371 km (via Utrecht) maar de kortste route over de snelweg is 330.
Is dat van deur tot deur vergeleken?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
En heeft het een echte toegevoegde waarde voor de gemiddelde treinreiziger? Een dagelijkse automobilist die al jaren files trotseert, zal hierdoor niet snel omschakelen.
Dan nog is de trein vaak wel behoorlijk om hoor.. Tilburg - Eindhoven via Boxtel, Breda - Utrecht via Rotterdam of Den Bosch, om nog maar te zwijgen over Noordelijke routes als Den Helder - Leeuwarden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is dat van deur tot deur vergeleken?
Dat is wat er zou gebeuren als de stroom uitvalt en je een gestrande Fyra zou wegslepen met een dieselloc.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef b2py het volgende:
Wanneer komt er dan een dieselloc met fyra-rijtuigen door de schipholtunnel?
Dat bedoel ik dus, NS geeft een reisadvies voor de snelste route maar berekent daarbij de uitstoot voor de kortste route. Beetje gek dus.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en een appel is wel een appel en een peer niet.
Groningen - Zwolle - Deventer - Zwaaien naar ome Fles - Nijmegen - Roermond - Maastricht is 332 uit mijn hoofd
Maar okee, dat is waarschijnlijk niet de gebruikte reisroute
Mja, typisch gevalletje "How to lie with numbers" dusquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:29 schreef ReisT het volgende:
Dat bedoel ik dus, NS geeft een reisadvies voor de snelste route maar berekent daarbij de uitstoot voor de kortste route. Beetje gek dus.
Ik zou overigens denken dat je tussen Nijmegen en Roermond wat meer CO2 uitstoot? Daar hebben ze vast ook geen rekening mee gehouden.
En ik denk dat ze daarbij rekening houden met een propvolle trein.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:47 schreef V2 het volgende:
Zweden heeft relatief veel CO2-vrije elektriciteit he, door waterkracht en kerncentrales. Dus die 0.001 zou zomaar kunnen kloppen.
Jawel, maar dan is het niet representatief voor het hele land, want er rijdt ook nog zat dieselgeweld rond daar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:47 schreef V2 het volgende:
Zweden heeft relatief veel CO2-vrije elektriciteit he, door waterkracht en kerncentrales. Dus die 0.001 zou zomaar kunnen kloppen.
terzijde lijkt me, maar wat dan? Geen ideequote:Op donderdag 21 juni 2012 01:59 schreef Bitlord het volgende:
Benieuwd wat er volgend jaar met DM90 gebeurt. Er zijn er 52/53, maar er zijn er maar enkele nodig voor Enschede-Zwolle-Kampen.
betere afzuiginstallatie aanleggenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.
Is niet alleen maar een besluit van ProRail, maar Schiphol ook. ProRail wil wel, maar Schiphol niet.
Wat een flauwekul om dat nu al te doen. Het is stralend weer in Eindhoven en de buien bereiken net de zuidgrens van België.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:21 schreef b2py het volgende:
NS is al flink aan het opheffen. IC's Nijmegen - schiphol eruit tussen Nijmegen en Utrecht. IC Eindhoven - Schiphol eruit tussen Eindhoven - Utrecht. (Alleen in genoemde richting momenteel)
Versterking Amersfoort - Deventer rijdt niet, en in loop van avond Utrecht - Deventer er helemaal uit voor de 2800 (Rotterdam Centraal - Amersfoort (- Deventer))
jup, maar met betere afzuiging zou je dat grotendeels moeten kunnen voorkomenquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:30 schreef Duvel het volgende:
Dampen komen in de aankomsthal terecht, daar zal het ze wel om te doen zijn?
Ik had Zwijndrecht-Leeuwarden genomen, en inderdaad, de afstand klopt ook niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.
Groningen-Maastricht is per trein 371 km (via Utrecht) maar de kortste route over de snelweg is 330.
Dat staat er idd niet, maar een dieselloc behoort in veel gevallen tot de goederenvloot. En ergens zullen vast aanvullende voorwaarden staan over dieselmaterieel in die tunnel.quote:[..]
In jouw quote staat dat goederenvervoer niet door die tunnel mag. Een dieselloc met Fyra-rijtuigen erachter is toch geen goederentrein?
De NSFS-stellen gaan terug naar NSFS, en de rest wordt aan de kant gezet, en ter koop/lease aangeboden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
terzijde lijkt me, maar wat dan? Geen idee
Wat een ambitieloze actie weer van NS. Treinen schrappen omdat het misschien wel gaat onweren. En dáár moet de natie nou op kunnen bouwen als het aankomt op vervoer?twitter:NS_online twitterde op donderdag 21-06-2012 om 17:52:43 Door verwachte weersomstandigheden rijden er minder treinen rond Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Schiphol. http://t.co/z23egl7C #utrtdgvcshl reageer retweet
Bespottelijk inderdaad. Moet je nagaan als het leger zo zou werken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:55 schreef James1988 het volgende:Wat een ambitieloze actie weer van NS. Treinen schrappen omdat het misschien wel gaat onweren. En dáár moet de natie nou op kunnen bouwen als het aankomt op vervoer?twitter:NS_online twitterde op donderdag 21-06-2012 om 17:52:43 Door verwachte weersomstandigheden rijden er minder treinen rond Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Schiphol. http://t.co/z23egl7C #utrtdgvcshl reageer retweet
http://www.b-rail.be/nat/N/timetables/him/disturbance.phpquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:30 schreef lyolyrc het volgende:
Wat een flauwekul om dat nu al te doen. Het is stralend weer in Eindhoven en de buien bereiken net de zuidgrens van België.
En Schultz vindt het nog goed ookquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bespottelijk inderdaad. Moet je nagaan als het leger zo zou werken.
Volgens mij heb ik het daar al eens over gehadquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heeft iemand hier al van de TGV Lille - Amsterdam gehoord?
"Wegens verwachte warmte en daarmee gepaard gaand smeltend asfalt gaat Rijkswaterstaat de komende 6 uur de A1, A2, A4, A9, A12, A27 en A50 afsluiten. Onze excuses voor het ongemak "quote:
Aah :-) dan was het toch hier.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het daar al eens over gehad
De SMS-jes server is ook preventief geschrapt vanwege de verwachte weersomstandighedenquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:26 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog geen smsje van NS gehad vanwege het verwachte noodweer..
Wel netjes blijven, asfalt weglaten hequote:Op donderdag 21 juni 2012 18:31 schreef James1988 het volgende:
Daarom heb ik maar eens nagevraagd hoe de Belgen omgaan met "extreem weer".
Waarom? Ik lieg toch niet?quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel netjes blijven, asfalt weglaten he
Maar de manier waarop Schultz steeds in de bek van de reiziger schijt is ook niet zo netjes. Vind ik persoonlijk dan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:33 schreef b2py het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar toch is het niet zo netjes. Vind ik persoonlijk dan.
Jawel, zo heet ze gewoon nietquote:
Nou jongens, fijn jullie gekend te hebben, De Dag Des Oordeels is aangebroken zo te zienquote:Slechte weeromstandigheden: Bertrix [B] - Paliseul [B]
Slechte weeromstandigheden: Treinverkeer verstoord tussen Bertrix [B] en Paliseul [B].
Vertragingen tussen 10 en 15 minuten zijn mogelijk.
Duur van de verstoring onbepaald.
Gelieve naar de aankondigingen te luisteren.
Dat front hang nu net pas boven het zuiden van het land, dus niet drie uur al geleden toen ze treinen gingen opheffen...quote:Tijdens het overtrekken van dit onweersfront zullen op sommige trajecten de frequenties verlaagd worden.
Volgende keer maar overal snijden dan? WANT STEL JE VOORquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:36 schreef b2py het volgende:
Het is raak. Delft - Schiedam eruit tot einde dienst.
3x raden waar NS niet gesneden heeft
Oh noes!!quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou jongens, fijn jullie gekend te hebben, De Dag Des Oordeels is aangebroken zo te zien
Hier zelfs dat nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Het is alweer voorbij, en het heeft hier rondom Alkmaar alleen maar keihard geregend..
Nou, mogen ze mij gaan uitleggen wat hier zo goed aan zou zijn, want dit is gewoon kut met peren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Maar voordat de DB of de SBB hier de boel over kan nemen mag je eerst wel heel politiek Den Haag weg gaan jagen. Want daar is men heilig overtuigd van het feit dat NS het beste spoorbedrijf ter wereld is - aldus NS.
De NS is niet slecht, dat zeker niet. Maar met dit lafbekkerige gefaal van epische proporties laten ze wel zien dat je ze niet helemaal serieus kunt nemen, als je het mij vraagt.
WC Eend-idee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Maar voordat de DB of de SBB hier de boel over kan nemen mag je eerst wel heel politiek Den Haag weg gaan jagen. Want daar is men heilig overtuigd van het feit dat NS het beste spoorbedrijf ter wereld is - aldus NS.
De NS is niet slecht, dat zeker niet. Maar met dit lafbekkerige gefaal van epische proporties laten ze wel zien dat je ze niet helemaal serieus kunt nemen, als je het mij vraagt.
Aan dit gefaal van vandaag is natuurlijk niks goed, net als dat het wintergefaal dat nergens op slaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, mogen ze mij gaan uitleggen wat hier zo goed aan zou zijn, want dit is gewoon kut met peren.
Klopt, dat is het probleem. NS wordt niet hard afgerekend op prestaties (zie wederom het winterdrama, waar meer dan de helft van de geschrapte treinen niet eens meetelt voor de punctualiteit!) en de minister heeft helemaal een laissez-faire-mentaliteit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
WC Eend-idee.
Op zich doet de NS het heus niet slecht, alleen ze worden in de huidige concessie niet echt uitgedaagd om het beter te doen, wat jammer is.
Volgens mij zie ik in die grijze auto een Peugeot 206 en die waren er nog niet in 1993. De camera waarmee de foto gemaakt is lijkt inderdaad wel uit 1993.quote:Op donderdag 21 juni 2012 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hihi haha domo vla dat is een foto uit 1993 of zo
Nee. En een buitje regen is toch wel de minste "uitdaging" om gewoon je werk t e blijven doen als het een beetje tegen zit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
WC Eend-idee.
Op zich doet de NS het heus niet slecht, alleen ze worden in de huidige concessie niet echt uitgedaagd om het beter te doen, wat jammer is.
die komt meestal de volgende ochtend.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is Driek? Ik verwacht een vernietigend verhaal binnen nu en een uur.
Driek publiceert normalerwijs rond vrijdag 0.00 uur. Die termijn van Fles moet dus wel lukken .quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
die komt meestal de volgende ochtend.
En ja hoor, nu weer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wedden dat het achteraf allemaal reuze meevalt en al die maatregelen niet nodig geweest waren?
Was vorig jaar ook. 28 juni was dat. Lafbekkerij iedere keer
Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is?quote:Aanpassingen in verband met de verwachte weerstomstandigheden zijn voorbij. bit.ly/NSinfo #utrtdgvcshl
Het is in ieder geval wél consistent met andere berichten (die nu #amfzl, #rtdgvc, enz krijgen) en stukken beter dan de eerder bedachte pareltjes als #RotHol (Rotterdam - Schiphol)quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is?
Je bedoelt: Het achterliggende IQ stijgt van 0 naar 1.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wél consistent met andere berichten (die nu #amfzl, #rtdgvc, enz krijgen) en stukken beter dan de eerder bedachte pareltjes als #RotHol (Rotterdam - Schiphol)
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 00:07:57 Den Haag-Rotterdam: door onverwachte werkzaamheden rijden er tot ca. 6.00 uur geen treinen maar bussen. http://t.co/z23egl7C #rtdgvc reageer retweet
Morgen. Maar ik wil niet iedere week mijn vrijdagse column aan het OV wijden. Nu bekaf. Afgelopen nacht als gast van ProRail-baas Bart Smolders werkbezoek gebracht aan het spooronderhoud in de regio Schiphol. Dinsdag veterstrikdiploma veiligheid langs het spoor gehaald (ik doe braaf alles wat die vent met het *oranje* hesje van mij verlangt). Vannacht van 10 tot 5 rondgezeuld in de regio Hoofddorp/Schiphol. Eerst een toelichtend praatje over knelpunt Hfdo. Toen veiligheidsinstructie. Toen gekeken naar het in het spoor zetten van de spullen op een opzetplaats, vernieuwing van een kapot stuk spoorstaaf gezien, een hogesnelheidswissel bekeken, wisselrevisie gezien (inclusief die beruchte contactvingers), een eind op pad met een bovenleidingsmontagewagen. Veel dingen die ik in theorie wel kende, nu ook in de praktijk gezien. Gesproken met bevlogen mensen die trots zijn op hun ambacht. Die ideeën hebben, soms goede, soms slechte.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is Driek? Ik verwacht een vernietigend verhaal binnen nu en een uur.
Vandaag naar Den Haag in gezeten. Viel niet tegen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
DDZ is helemaal goedgekeurd trouwens.
Ik heb vanmiddag heerlijk op die banken liggen slapen
Doe dan trajecten zodat mensen kunnen filteren op hun vaste traject ( dus #utrtd #utgvc #utshl )quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is?
Zelfs dat zou al een heel stuk beter idee zijn iddquote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Doe dan trajecten zodat mensen kunnen filteren op hun vaste traject ( dus #utrtd #utgvc #utshl )
In Leerdam stonden de straten letterlijk blank, en stond je tot boven je enkels in het water. En het heeft daar enorm geonweerd en gehoosd, maar ook een enorme wind stak er ineens op. Pik- en pikzwarte luchten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Het is alweer voorbij, en het heeft hier rondom Alkmaar alleen maar keihard geregend..
Die mensen zijn er best nog bij "het spoor"! Leuk dat je mee kon lopen!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gesproken met bevlogen mensen die trots zijn op hun ambacht.
Mooi om te zien hoe de bliksem wordt afgevoerd!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:55 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum.com kwam ik dit filmpje tegen (gisteren bij Moordrecht):
en ook hoe het sein meteen afvaltquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe de bliksem wordt afgevoerd!
die borden zijn gebaseerd op een standaardmaat van ongeveer 25 meter per bak, maar het SLeT houdt zich niet aan die regels vanwege de korte bakken, dus daar moeten ze een vuistregel in acht nemen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef ArnosL het volgende:
Ah zo. Maar die treinbakken zijn toch niet allemaal even lang? Of is dat per treinsoort per traject zo gemaakt?
Stoer, dan is er toch iets stuk!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en ook hoe het sein meteen afvalt
In Duitsland staan er bordenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:13 schreef V2 het volgende:
Ja, dat zijn die blauwe ruitjes, met 2/4/8 enzo erin. De machinist weet hoeveel bakken zijn trein lang is, en kan dan bij het juiste bordje stoppen
in Nieuwegein was ook al iets stuk. 17.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom en de sneltram rijdt daar even nietquote:
Ja, iets met kapotte transformatoren. Zou niet mogen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Nieuwegein was ook al iets stuk. 17.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom en de sneltram rijdt daar even niet
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kipquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:58 schreef greavy het volgende:
Vroomshoop-Mariënberg ligt ook al enige uren plat door blikseminslag. Prognose begon met 8:00, toen 10:00 en nu onbekend.
het is het belangrijkste traject van heel Nederlandquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
er zijn mensen die dat doen hoor, koeien neuken. Een kip weet ik niet...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
ik was geerdijk vergeten KAMERVRAGEN !! HOE KAN DIT DE HOGE HEREN OP HET PLUCHE EN DE GEWONE MAN MAAR OP DE TREIN WACHTENquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is het belangrijkste traject van heel Nederland
De hogûh herûh denkûh dat de wereld na de randstad ophoudtquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik was geerdijk vergeten KAMERVRAGEN !! HOE KAN DIT DE HOGE HEREN OP HET PLUCHE EN DE GEWONE MAN MAAR OP DE TREIN WACHTEN
Zouden ze er überhaupt al van op de hoogte zijn? Is hun trein toch niet?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:15 schreef Yreal het volgende:
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren
NS rijdt er dan ook helemaal niet, geeft nergens fatsoenlijke aansluiting op die trein. Dus waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:15 schreef Yreal het volgende:
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren
Leuk, kan dat gejammer over "piraterij" weer beginnenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:02 schreef greavy het volgende:
Vandaag naar België. Naar een kennis in Tongeren. Vanaf Lombardijen straks naar Schiphol, om daar de IC 3557 Schiphol v. 15:44 -Maastricht met ICRm te nemen. Eindelijk eens met echt IC-mat naar Maastricht
Morgen weer met de TSP een fotorit door het land.
Als er een ei uit kan...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
er zijn mensen die dat doen hoor, koeien neuken. Een kip weet ik niet...
Bij ons is een botsing trein-trein. Met een object, persoon, voertuig, etc noemen we het een aanrijding.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:20 schreef dennistd het volgende:
Toch heb je bij een ontsporing wel altijd een botsing (van het wiel met de dwarsligger) en bij een botsing niet altijd een ontsporing
Unieke kans voor iemand die eens 100 km non-stop in nederland wil rijdenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:45 schreef dennistd het volgende:
Klopt, het gaat om deze treinen:
100550 Groningen 13.44 - Zwolle 14.38
100562 Groningen 16.42 - Zwolle 17.39
Beide treinen rijden zonder stop te Assen
twitter:NSCommunicatie twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 11:14:48 Van en naar Nieuwegein rijden op dit moment geen treinen. reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 11:30:06 Er rijden op dit moment ook geen treinen naar oa Amstelveen, Spijkenisse, Oosterhout en Drachten. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |