Klinkt niet erg logisch, daar rijdt toch helemaal geen Underground in de buurt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vanwege elektromagnetische beïnvloeding van Greenwich Observatory,
vorige keer hadden ze een bom gevondenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef ArnosL het volgende:
Wat is er aan de hand tussen Hengelo en Enschede? Er rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie. Wat betekent zo'n melding?
Dit is wel een interessant stukje: London Underground Infrastructure Het gaat dus niet om de Greenwich Observatory, maar omdat een groot gedeelte van de tunnels nog van cast iron is en dit anders gaat corroderen door electrolysis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Klinkt niet erg logisch, daar rijdt toch helemaal geen Underground in de buurt?
Wel gewone treinen met derde rail. Maar die hebben geen aparte rail voor retourstroom.
Is van de recentste MAT-afvoer uit de Dijksgracht naar de sloper ... Graffitigekalk zegt nietsquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet al wel een vrij oude foto zijn, is nog materieel van de NCS (dat staat er tenminste op): http://nl.wikipedia.org/w(...)poorweg-Maatschappij
NEEEE. Er staan op 3 plekken (Utrecht, Tilburg en Hoofddorp) locomotieven. Ze gaan niet met elke trein meerijden. ZUCHT.quote:NS en ProRail voorbereid op het noodweer
donderdag 21 juni 2012 08:52
Utrecht - NS en ProRail zeggen klaar te zijn voor het noodweer wat de komende middag over het land zal razen. Met de inzet van diesellocomotieven en extra personeel hoopt men bij calamiteiten snel in te kunnen grijpen.
De locomotieven zullen met het slechte weer meerijden zodat ingeval van stroomuitval de gestrande treinen weg te kunnen slepen. Het extra ingezette personeel om beschadigde installaties of bovenleidingen te repareren hebben extra reserve onderdelen bij zich.
NS en ProRail waarschuwen reizigers wel om rekening te houden met vertragingen tijdens en na het overtrekkende noodweer. Ondanks de extra inzet kan het gebeuren dat het treinverkeer ontregeld raakt.
Gaslukt bij de Waarbekenweg, Hengelo. Treinverkeer was stilgelegd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:29 schreef ArnosL het volgende:
Er rijden nog wel DM90's, alleen de SGMM's liggen eruit. Lijkt me dat ze met een mogelijk gevonden bom alle treinverkeer wel stil leggenHet duurt ook maar tot half 3.
Ach, de oorzaak komt vanzelf wel een keer naar buiten.
Zodat het de volgende keer dat er een Fyra strandt op de HSL geen 2,5 uur hoeft te duren voordat er ook maar een dieselloc bij die trein in de buurt komt? Men gaat het eindelijk leren?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef greavy het volgende:
NEEEE. Er staan op 3 plekken (Utrecht, Tilburg en Hoofddorp) locomotieven.
Tenzij het sneeuwt in Kerkrade en die loc net "met het slechte weer meegereden is" natuurlijkquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef James1988 het volgende:
Zodat het de volgende keer dat er een Fyra strandt op de HSL geen 2,5 uur hoeft te duren voordat er ook maar een dieselloc bij die trein in de buurt komt? Men gaat het eindelijk leren?
Groenlinks en de SP zijn bij uitstek meer-rail-partijen en de-trein-is-erg-fijn-partijen. VVD wil het liefst alle nog in gebruik zijnde railverbindingen ombouwen tot autowegen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik moet de partijprogramma's nog even doorlezen van alle partijen. Ik stem meestal VVD, maar nu is de spoorsector wel belangrijk omdat ik daar carriere ga maken over een jaar. Toch wel daarop mijn keuze laten beïnvloeden.
Waarom regelt men dan niet dat een noodloc wel door de Schipholtunnel mag? Werktreinen en videoschouwtreinen met dieseltractie mogen er immers ook wel doorheen. [Edit:] Evenals een sleeploc voor een trein die in de Schipholtunnel zelf pech krijgt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:12 schreef greavy het volgende:
Hoofddorp Opstel zou een loc van Schenker moeten staan, inderdaad. Maar nu heeft Amsterdam niks, en DBS mag alsnog niet door de Schipholtunnel.
Voor de automobilist kunnen ze beter een reistijd en kostenvegelijker maken. Als die in het voordeel van de trein is, zal die eerder gekozen worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
En heeft het een echte toegevoegde waarde voor de gemiddelde treinreiziger? Een dagelijkse automobilist die al jaren files trotseert, zal hierdoor niet snel omschakelen.
Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom regelt men dan niet dat een noodloc wel door de Schipholtunnel mag? Werktreinen en videoschouwtreinen met dieseltractie mogen er immers ook wel doorheen.
Volgens de officiële regels van ProRail omtrent de schipholtunnel mag het in de omstandigheden die ik noemde wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dieseltreinen mogen er gewoonweg niet doorheen van Schiphol. De dieselwalmen willen ze niet op Plaza hebben. Hoe het met werktreintjes en VST's zit, weet ik niet.
Is niet alleen maar een besluit van ProRail, maar Schiphol ook. ProRail wil wel, maar Schiphol niet.
In de Netverklaring 2013 staat inderdaad:quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de officiële regels van ProRail omtrent de schipholtunnel mag het in de omstandigheden die ik noemde wel.
Maar eventjes zo'n diesel er doorheen sturen mag niet. Ik weet dat overdag daar geen diesel doorheen mag, en alleen 's nachts. En als je er met diesel doorheen rijdt, mag je langs de perrons geen tractie geven en dergelijke.quote:Lokale beperking goederenvervoer:
goederenvervoer niet toegestaan, met uitzondering van
werk- en onderhoudstreinen die nodig zijn voor beheer
en onderhoud in en rond de Schipholtunnel.
Dan zal ik mijn bron daar eens op aanspreken, hij is alleen met pensioen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant stukje: London Underground Infrastructure Het gaat dus niet om de Greenwich Observatory, maar omdat een groot gedeelte van de tunnels nog van cast iron is en dit anders gaat corroderen door electrolysis.
Alleen al de afstand klopt niet, met de trein leg je vaak een langere afstand af dan met de auto.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De NS CO2 vergelijker. Vergelijking maken van je treinreis tegenover dezelfde rit met de auto. Maar op welke gegevens is het gebaseerd, kloppen de gegevens, en is het echt betrouwbaar?
In jouw quote staat dat goederenvervoer niet door die tunnel mag. Een dieselloc met Fyra-rijtuigen erachter is toch geen goederentrein?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:45 schreef greavy het volgende:
In de Netverklaring 2013 staat inderdaad:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |