enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
laat ze een werkend nood systeem makenquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:25 schreef Yreal het volgende:
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
Tja. Als ze niet waarschuwen en er vallen wel treinen uit, heb je hetzelfde gezeik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:52 schreef Yreal het volgende:
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Als ze niet waarschuwen en er vallen wel treinen uit, heb je hetzelfde gezeik.
ja koper is duur....quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.
Da's net zoiets als een bliksemafleider op een schakelkast. ON DENK BAAR.
Dus dat gaat gewoon tweehonderd keer per jaar mis. Niks aan te doen
Volgens mij hebben ze dat een jaar of honderdvijftig geprobeerd. En blijkbaar lukt dat niet goed.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Je KUNT natuurlijk gewoon normaal blijven doorrijden als het eenbeetje regent/waait/sneeuwt/onweert. Maar verzin zoiets maar eens.
toen spatte de stoomketels nog uit elkaar door ijsvorming? :pquote:Op woensdag 20 juni 2012 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat een jaar of honderdvijftig geprobeerd. En blijkbaar lukt dat niet goed.
Je weet maar nooit...quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toen spatte de stoomketels nog uit elkaar door ijsvorming? :p
Tip 354: Als je afkortingen gebruikt, doe het dan wel goed..quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef daanski82 het volgende:
Zit nu weer weer in de trein onderweg naar huis (Amf - Ens).
Lekkere wijvenquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef daanski82 het volgende:
Wat zouden jullie willen zien vanuit Thailand?
En hem vanwege het onstuimige zomerweer nog twee weken zo houden? Klinkt niet als een goede weddenschap.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:25 schreef Yreal het volgende:
wedden dat ze morgenmiddag de dienstregeling al inkorten?
Dank voor de tip.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tip 354: Als je afkortingen gebruikt, doe het dan wel goed..
Ens is een plaats in de noordoostpolder, maar die bedoel je vast niet
Es is de juiste afkorting van Enschede
quote:mich: Hsl trein 92903 met loc 1832 op sleep staat op de dgr (Dijksgracht) gereed voor vertrek richting kfh (Kijfhoek). Route via amf (Amersfoort).
quote:kevinevers: Momenteel is Mich niet verder gekomen dan Muiderpoort. De 203 101 staat er defect.
quote:mich: V100 is defect moet afgesleept worden. 1800 doet het maar mag ik niet gebruiken.
quote:mich: Passagier nu naar rtd (Rotterdam) voor de andere v100...
quote:2410: misschien kun je voorstellen als je asd-amf-kfh (Amsterdam-Amersfoort-Kijfhoek) over bkl (Breukelen) doet omrijden op ndb (Naarden-Bussum), scheelt zo weer 50 km
quote:mich: We hebben vanalles voorgesteld o.a. via de wgm (Watergraafsmeer) naar rtd (Rotterdam) maar prorail vl besliste anders. Ga het straks nog eens proberen.
Ik vind het een mooie actie, en vanuit Parijs kan je snel bij Eurodisney zijn. En als je toch in de stad wil zijn dan betaal je er maar voor.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef V2 het volgende:
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig
Volgends mij wel een rood geschilderde 6400.quote:
DBS komt zeer zelden in Coevorden. De enige die vanuit Nederland naar Coevorden rijdt, is de Bentheimer Eisenbahn, die op hun beurt RRF weer inhuurt.quote:
Wie wil er nu nog naar hartje Parijs als je trein direct voorquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef V2 het volgende:
En, vergeet niet: op een plek aankomen waar je eigenlijk niet wilt zijn en dan vervolgens nog een halfuur onderweg zijn naar je bestemming. Net een vliegtuig
thanks :-Dquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:30 schreef greavy het volgende:
Was net wat ik wou zeggen. Treinpersoneel zit in Almelo, en gaat naar Emmen. Komt weer retour naar Almelo vannacht tegen half 12 / 12 uur, maar dan met wagens.
stapelbedden onder het blauwe bordquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Noodweer...kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
Je kunt ook voor morgen afzeggen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Noodweer...kan ik vast een stretcher op Utrecht CS reserveren?
Niet zo zuur doenquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor morgen afzeggen.
Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
alle jezus, gooi de augurken maar in het zuur.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor morgen afzeggen.
Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
Ooohhhh, echt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:55 schreef b2py het volgende:
Gast, het noodweer bereikt pas rond 22:00 - 23:00 utrecht C
Zie buienradarquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ooohhhh, echt?
Wat een paniek weer
OHIH, Somda en sommige topics op skyscrapercity (James weet wel op welke ik doelquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef dennistd het volgende:
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora
quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef b2py het volgende:
of deze: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_spoort_niet__.html
Ziek die laatste
Ja papaquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef dennistd het volgende:
Jongens (en meisje), het is FOK! hier, laten we even normaal met elkaar omgaan.. Zo reageren doen ze maar op andere fora
quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:07 schreef b2py het volgende:
of deze: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_spoort_niet__.html
Ziek die laatste
Butthurt much?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook voor morgen afzeggen.
Of vind je het niet nodig omdat jouw allesbeslissende baantje je zo heilig is?
Ah, kijk, dat is handigquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:08 schreef V2 het volgende:
Tof! Eerste foto, middelste boven, zal wel zijn om Memor te testen, dat is het beveiligingssysteem in BelgiëLeuk om eens een kijkje te krijgen in de cabine zo. Handig voor als ik nog eens een trein wil kapen
![]()
Jaquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:14 schreef Brembo het volgende:
Vraag mij altijd af, zit er een sleutel bij zo'n locomotief?
Tofquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef dennistd het volgende:
Mooie uitleg, monopoly
Heb hem ook in de OP gezet
hahaquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme nog![]()
Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET
moeten we opnieuw rellen?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme nog![]()
Wordt er eens gereld hier, MIS IK HET
Hm, dat wordt nog lastig trainjacken danquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
JaDie staat er niet op, maar zit er wel. Zonder sleutel kan je niet gaan rijden!
Schakelen gaat automatisch. Ik zet zelf de tractie op de goede stand. Ik moet dan wel rekening houden met het aantal RPM uiteraard.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:25 schreef DrNick het volgende:
Goede uitleg MonoMoet je ook echt schakelen, of heb je alleen notch (weet even geen vertaling) 1-8?
Ga je de volgende stageperiode weer bij Rtb?
Ik wil nog wel even iets over stretchers vragen hoorquote:
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:30 schreef V2 het volgende:
Maar, wat regel je nou exact met die standen 1-8? Direct de snelheid (dwz, '4' is altijd één vaste snelheid)? Hoeveelheid amperage naar de elektromotoren? En, indien het laatste, hoe kan het dan dat je meer van de generator vraagt dan dat hij kan leveren?
Hoe zorg je daar dan voor? Ik neem aan dat als de motor automatisch schakelt dat ook het aantal rpm beinvloed.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM.
Hmhm, dat snap ikquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het heeft nooit een exacte snelheid bij een bepaalde stand. Het is afhankelijk van je lengte, gewicht, gewicht lading etc. Als je bijvoorbeeld voor een rood sein staat en je krijgt groen. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je maximale snelheid komen om lekker door te rijden. Dus je gaat spelen met je tractie.
Zorgen dat je net-niet in het rood komt met je aantal RPM.
Wat is infra?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, volgende stageperiode wil ik bij een Infra bedrijf. Heel misschien reizigers, maar dan alleen bij NS.
infrastructuur. In dit geval bij een bedrijf als BAM of Strukton dat onderhoud aan zowel de onder- als bovenbouw van het spoor pleegt.quote:
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijdenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe zorg je daar dan voor? Ik neem aan dat als de motor automatisch schakelt dat ook het aantal rpm beinvloed.
Ik ben niet zo technisch ingesteldquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef V2 het volgende:
[..]
Hmhm, dat snap ikMaar, wat ik dus eigenlijk wil weten (en kan me voorstellen dat dat veel te technisch is hoor
) is wat er nou exact geregeld wordt met die standen. Bij een auto regel je de hoeveelheid lucht en daardoor brandstof (bij benzine dan), en als je dus teveel geeft, kan hij in het rood komen. Ik neem aan dat je bij een DE-trein 'iets' regelt in het elektrische, en dat het toerental van de dieselmotor geregeld wordt op zodanige manier dat de spanning constant blijft. Hmm nu ik het type bedenk ik me dat je misschien wel de spanning regelt met die hendel, dwz, de stand van de governor van de diesel. Dat verklaart meteen hoe je kunt overvragen, want als je bij teveel last een hoge spanning wil wordt het amperage zo hoog dat de diesel in het rood komt. Ok, denk dat ik het dan al wel snap
of klopt er geen flikker van van wat ik zeg?
quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
infrastructuur. In dit geval bij een bedrijf als BAM of Strukton dat onderhoud aan zowel de onder- als bovenbouw van het spoor pleegt.
Ik rijd nog geen autoquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden
Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:41 schreef DrNick het volgende:
Waarom wil je infra gaan doen Mono? Lijkt het je leuker dan goederen, of zodat je ook de andere aspecten van het vak leert kennen?
Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden
[..]
Ik ben niet zo technisch ingesteldMaar ik denk dat je iets te moeilijk denkt. De motor draait net als bij een auto gewoon stationair, en als je tractie geeft dan laat je hem harder draaien. De motor merkt dan dat hij teveel toeren gaat maken, en hij kan dan schakelen naar een hogere versnelling. Dan kan hij de energie lekker kwijt, en dan schieten je toeren flink omlaag.
Maar ik zal eens vragen aan mijn leraar vrijdag of hij iets heeft waar het wat meer technisch staat uitgelegd
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig. (Tenzij de uitvoering ingaat of installatie deskundige wordt)quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.
Bij de infra ook een kans om mijn technische kennis van wissels, bovenleiding, opbouw van rails etc kan "pimpen"
Volgens mij DH.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijk
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheidquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig.
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DEquote:
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheid
Dit bevestigd maar weer dat ik amper technische kennis hebquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DE
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?
Nog geen idee. Ik wil tijdens de opleiding zoveel mogelijk zien en doen, en als ik mijn diploma heb zie ik het wel.quote:
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging wordenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.
Klasgenoot zat bij Strukton afgelopen stage periode. En het is hem goed bevallen.
Hij reed mee op de loc, en zelf ook rijden. Meer de grote machine's bij buitendienststellingen.
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging worden
Je kan je er bijvoorbeeld over verbazen dat wij in nederland 4 verschillende spoorstaven gebruiken op het spoor
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberenquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef James1988 het volgende:
Thanks voor de foto's en de uitleg, Monopoly
jup.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberen
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef DrNick het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?
Heb je ook nog andere knopjes, hendeltjes en schakelaars?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.
Ik vind diesel rijden echt 10 keer fijner dan electrisch! Maar dat is in het goederen wat ik zelf heb ervaren. Ik denk dat een NS passagierstrein met elektra rijdt als een tierelier. Maar passagiers vervoeren is wat anders als 2.7 miljoen kilo aan containers ofzo.
Dat leer ik wel over 3 jaarquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:19 schreef Monopoly het volgende:
Een hoop jaMaar dit waren wel de belangrijkste
Omdat ik dat eerst af wil maken. Ik zou nu ook al aan de opleiding kunnen beginnen, maar mocht ik nog iets anders willen kan ik dat alsnog doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:21 schreef Monopoly het volgende:
Waarom doe je eigenlijk nog VWO als je al echt zeker weet dat je MCN wilt worden?
Als je de opleiding MCN volledig bevoegd hebt gehaald kan je zo doorstromen in HBO, mocht je nog iets anders willen
Ja dat is ook wel logischquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef DrNick het volgende:
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |