Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, die schiet dan heel even omhoog, maar zakt daarna direct weer, net als met autorijden
[..]
Ik ben niet zo technisch ingesteldMaar ik denk dat je iets te moeilijk denkt. De motor draait net als bij een auto gewoon stationair, en als je tractie geeft dan laat je hem harder draaien. De motor merkt dan dat hij teveel toeren gaat maken, en hij kan dan schakelen naar een hogere versnelling. Dan kan hij de energie lekker kwijt, en dan schieten je toeren flink omlaag.
Maar ik zal eens vragen aan mijn leraar vrijdag of hij iets heeft waar het wat meer technisch staat uitgelegd
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig. (Tenzij de uitvoering ingaat of installatie deskundige wordt)quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Meer het laatste. Goederen is best gaaf, veel wagenmeester eigenschappen wat ik ook leuk vind.
Bij de infra ook een kans om mijn technische kennis van wissels, bovenleiding, opbouw van rails etc kan "pimpen"
Volgens mij DH.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef V2 het volgende:
[..]
Oh, wacht! Is een Class66 wel een DE-loc, of is het stiekem een DH? Want dat verandert de zaak natuurlijk
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheidquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal weinig technische kennis krijgen hoor. Daarvoor is het veel te veel, meer de basis functies en aspecten van iets maar technisch inhoudelijk weinig.
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DEquote:
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo natuurlijk ja. Maar juist die basis, met een beetje extra, en vooral ook het inzicht over hoe nou precies de aanleg gaat etc , is een mooie mogelijkheid
Dit bevestigd maar weer dat ik amper technische kennis hebquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas ga je niet door voor de koelkast. Het is net zoals veel andere locs DE
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zal ontzetten veel leren, hoe lang wil je dan bij een infra bedrijf stageren? Op welke afdeling?
Nog geen idee. Ik wil tijdens de opleiding zoveel mogelijk zien en doen, en als ik mijn diploma heb zie ik het wel.quote:
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging wordenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer 10 weken stage periode.
Klasgenoot zat bij Strukton afgelopen stage periode. En het is hem goed bevallen.
Hij reed mee op de loc, en zelf ook rijden. Meer de grote machine's bij buitendienststellingen.
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
op die manier infra, ik was vergeten dat je natuurlijk mcn ging worden
Je kan je er bijvoorbeeld over verbazen dat wij in nederland 4 verschillende spoorstaven gebruiken op het spoor
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberenquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef James1988 het volgende:
Thanks voor de foto's en de uitleg, Monopoly
jup.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe verschillend? Als in maat, vorm etc.
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen probleem! Zal het volgende stage periode wat vaker proberen
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:06 schreef DrNick het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt de bediening van een Class '66 met een Traxx 186 serie?
Heb je ook nog andere knopjes, hendeltjes en schakelaars?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Veel. Bij Traxx rijdt je echt elektrisch, met meer dingen rekening te houden, vooral kijken naar de aandrijvingen, vooral als het wat gladder is.
Ik vind diesel rijden echt 10 keer fijner dan electrisch! Maar dat is in het goederen wat ik zelf heb ervaren. Ik denk dat een NS passagierstrein met elektra rijdt als een tierelier. Maar passagiers vervoeren is wat anders als 2.7 miljoen kilo aan containers ofzo.
Dat leer ik wel over 3 jaarquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:19 schreef Monopoly het volgende:
Een hoop jaMaar dit waren wel de belangrijkste
Omdat ik dat eerst af wil maken. Ik zou nu ook al aan de opleiding kunnen beginnen, maar mocht ik nog iets anders willen kan ik dat alsnog doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:21 schreef Monopoly het volgende:
Waarom doe je eigenlijk nog VWO als je al echt zeker weet dat je MCN wilt worden?
Als je de opleiding MCN volledig bevoegd hebt gehaald kan je zo doorstromen in HBO, mocht je nog iets anders willen
Ja dat is ook wel logischquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef DrNick het volgende:
En ik denk ook dat mijn ouders niet blij gaan zijn als ik nu stop met vwo, naar Rotterdam verhuis en dan aan die opleiding begin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |