abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2012 @ 02:15:49 #1
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_112993283

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 17 juni 2012 @ 02:22:36 #2
124788 WebHawkjuh
pi_112993479
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:48 schreef Anno1982 het volgende:
Ik kon ooit een dwergsein krijgen, maar na bestudering van zo'n ding in het echt en het bepalen van het gewicht heb ik dat plan maar gelaten voor wat het is.
Seinen zijn belachelijk zwaar ja. Er ligt als het goed is nog een witte overweglamp op de zolder bij mijn ouders, en dat woog al redelijk wat. Die heeft mijn vader vroeger toen ik nog een klein wild hawkje was bij een emplacement in Arnhem meegenomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door WebHawkjuh op 17-06-2012 02:31:53 ]
  zondag 17 juni 2012 @ 05:27:19 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_112995239
@Snorremans:

De CTA-bakken zoals ze op de stations hangen worden aangestuurd door een systeem genaamd BEPAC. Het bord verwacht dus ook aangestuurd te worden door BEPAC, een systeem waarvan geen specificaties publiek bekend zijn. BEPAC gaat eruit, het zou me daarom niet eens verbazen als de specificaties binnen ProRail niet eens meer bekend zijn _O-

Wil je zelf zo'n bord gaan aansturen dan kun je wel redelijk gaan klussen qua aansturing: het werkt op basis van het gewicht van de flapjes enzovoorts, daar ben je wel een eindje zoet mee als je dat aan de echte reisplanner zou willen koppelen. Reken er overigens maar niet op dat het eenvoudig zal zijn om zo'n ding in tweeën te hakken.

De kans dat je zo'n ding gaat meekrijgen is overigens klein: ze worden afgevoerd naar slopers, en er zit volgens mij wel een redelijke controle op of dit wel degelijk gebeurt.

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 17-06-2012 05:32:22 ]
  zondag 17 juni 2012 @ 05:44:12 #4
124788 WebHawkjuh
pi_112995252
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 05:27 schreef James1988 het volgende:
@Snorremans:

De CTA-bakken zoals ze op de stations hangen worden aangestuurd door een systeem genaamd BEPAC. Het bord verwacht dus ook aangestuurd te worden door BEPAC, een systeem waarvan geen specificaties publiek bekend zijn. BEPAC gaat eruit, het zou me daarom niet eens verbazen als de specificaties binnen ProRail niet eens meer bekend zijn _O-

Wil je zelf zo'n bord gaan aansturen dan kun je wel redelijk gaan klussen qua aansturing: het werkt op basis van het gewicht van de flapjes enzovoorts, daar ben je wel een eindje zoet mee als je dat aan de echte reisplanner zou willen koppelen. Reken er overigens maar niet op dat het eenvoudig zal zijn om zo'n ding in tweeën te hakken.

De kans dat je zo'n ding gaat meekrijgen is overigens klein: ze worden afgevoerd naar slopers, en er zit volgens mij wel een redelijke controle op of dit wel degelijk gebeurt.
Ik hoop er een beetje op dat er wel een controller in zit die de vertaling van BEPAC naar de manier waarop de flapjes klappen en hoop daar met wat knappe koppen *uchem* uit te komen. En als het niet lukt kan het er zelfs zonder functionaliteit nog leuk uitzien.

Wat het hakken betreft, de "voorplaat", is eigenlijk voor mij het enige van de buitenkant wat ik mee wil nemen. De rest van het frame wil ik van ander (lichter) materiaal maken. Verder ga ik er eigenlijk vanuit dat de 2 aanwijssystemen die in zo'n bak zitten grotendeels onafhankelijk van elkaar werken. Mocht iemand weten of dit anders ins hoor ik dit graag :+
  zondag 17 juni 2012 @ 10:14:25 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112996449
Maak dan TBP na, die kun je gewoon aan je laptop hangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_112996592
Wel met goede ventilatoren! Die van de modellen die nu buiten hangen staan af en toe vol te loeien :P
  zondag 17 juni 2012 @ 10:35:16 #7
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_112996740
Gewoon dit filmpje opzetten en klaar! ^O^
Ik moest overigens nazoeken wat TBP nu weer betekent, maar het blijkt een totaal onsamenhangende afkorting te zijn van de losse woorden beeld, perron en trein. Na de afkorting 'vervoer per trein' een nieuw dieptepunt in creativiteit dus. Wie verzint die afkortingen eigenlijk?
pi_112997596
Nu we het er toch over hebben... Die nieuwe digitale schermen kunnen ook nog wel verbeterd worden. Bv: als het achterste treinstel afgekoppeld wordt, wordt dat klein in zo'n onderste rij aangekondigd ("Achterste treinstel blijft in Eindhoven", bijvoorbeeld). Maar dat valt bijna niet op: het zou slimmer zijn een afwijkende kleur als achtergrond te gebruiken (iets opvallends).

Ander voorbeeld: een week lang reed de intercity naar Maastricht/Heerlen in zijn geheel door naar Maastricht. De borden hebben de gehele week door gewoon aangegeven alsof de trein naar Maastricht/Heerlen ging, met slechts in zo'n kleine rij onderin de vermelding "Rijdt in zijn geheel door naar Maastricht", aangevuld met omroepberichten om de reiziger erop te attenderen. Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch?
  zondag 17 juni 2012 @ 11:19:55 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112997640
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:18 schreef TheSalesman het volgende:
Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch?
Als heel Nederland over is op het nieuwe systeem, was ooit de belofte...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_112997754
quote:
6s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als heel Nederland over is op het nieuwe systeem, was ooit de belofte...
Dat is nog niet zo? Na een snelle zoektocht heb ik gevonden dat 'Tussen 2010 en 2012 zijn op alle stations de mechanische CTA-bakken op de perrons vervangen door nieuwe "InfoPlus" TFT-schermen, de tweede generatie CTA's.'

Maar de bron is Wikipedia, dus of het betrouwbaar is...
  zondag 17 juni 2012 @ 11:27:54 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_112997840
Schiphol heeft nog steeds CTA's, en Amsterdam C draait geloof ik nog op BEPAC.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 17 juni 2012 @ 11:31:50 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_112997947
Het hele gebied Amsterdam is nog BEPAC omdat Schiphol nog niet over is. Ik snap trouwens niet waarom dat daar zo lang moet duren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_112998826
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Het hele gebied Amsterdam is nog BEPAC omdat Schiphol nog niet over is. Ik snap trouwens niet waarom dat daar zo lang moet duren?
Inderdaad, vind ik ook vreemd.
pi_112999037
Dinsdag weer kolendienst :Y Leukste rit die wij hebben. Woensdagmiddag weer terugrijden naar Amsterdam.
pi_112999096
Mag je vanavond weer genieten van het voetbal? ;)
pi_112999128
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:20 schreef b2py het volgende:
Mag je vanavond weer genieten van het voetbal? ;)
Ja, ik mag niet klagen, heb de wedstrijden van NL wel kunnen zien allemaal.

Niet dat het wat was :')
pi_113000325
Werkzaamheden bij Amsterdam Westhaven schieten nou goed op. Was er donderdag weer na 3 weken afwezigheid, en het spoor ligt er weer overal.
pi_113004068
Via een klasgenoot de volgende vraag:

quote:
Even een vraagje. Bij de tunnel onder het Noordzeekanaal bij Zaandam hangen er aan beide kanten van alle tunnel ingangen blauwe bordjes met daarop een dwarsdoorsnede van een spoorstaaf. Hierboven hangt een lampje, ongeveer hetzelfde als een vertreksein op het perron. De betekenis hiervan is mij onbekend, staat ook niet in het VSD en mijn mentormachinist van die dag wit het ook niet. Weet iemand hier het antwoord? Ik zal proberen er van de week weer een foto van te maken.
pi_113004241
Ik heb nog nooit gehoord van dat bord. Voor de duidelijkheid, het gaat in dit geval om de Hemtunnel ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2012 @ 16:23:19 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113007995
Nico Spilt heeft het handboek railgoederenvervoer 2011 online staan: http://www.nicospilt.com/(...)erenvervoer_2011.pdf

Geinig documentje van ProRail
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113008245
Helaas staat het sein er niet in :(
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2012 @ 16:33:19 #22
Maffe Fries
pi_113008296
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:

[..]

staat ie hier ook in?
http://www.nicospilt.com/pdf/110711_Seinenboek_NSR_CV_Safety.pdf
pi_113008298
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zou het kunnen beteken dat het spoor glad is dus minder grip?
  zondag 17 juni 2012 @ 16:36:44 #24
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113008419
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:31 schreef b2py het volgende:
Helaas staat het sein er niet in :(
Ja ik had ook al gekeken in het NS Seinenboek.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113008496
'Als u vragen heeft over de inhoud, kunt u contact opnemen met NS Concernveiligheid; afdeling Safety
(email: nsr.Spoorwegveilighd@ns.nl). '

Even mailen? :P
  zondag 17 juni 2012 @ 16:45:11 #26
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113008733
Leef je uit.
pi_113008815
Bedoel je dit:
op 1:07? Kan me niet voorstellen dat zoiets een officiële betekenis heeft.
pi_113008909
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:18 schreef TheSalesman het volgende:
Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch?
Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler!
pi_113009083
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler!
Oh, dat "InfoPlus" is dus nog niet eens in gebruik? Er wordt immers wel informatie op de borden weergegeven dat op de vorige niet kon (zoals informatie over de volgende trein, reden v. vertraging etc.)..
pi_113009281
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:47 schreef HetBrabandertje het volgende:
Bedoel je dit:
op 1:07? Kan me niet voorstellen dat zoiets een officiële betekenis heeft.
Dat gaat me te snel.
pi_113009744

Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid?
pi_113009775
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Ik denk linksboven.
pi_113013347
Ik heb net MSTS gedownload, maar ik krijg die trein niet aan de praat :')
  Redactie Sport zondag 17 juni 2012 @ 19:17:16 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113014151
Welke trein?
Normaal is het W en S voor voor en achteruit schakelen, A en D voor minder/meer tractie, ; (oid) voor remmen en verder weet ik het niet meer?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 juni 2012 @ 19:19:03 #35
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113014223
Trainz is leuker. Al is dat ook kut met bouwen.
pi_113014349
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:58 schreef DrNick het volgende:
Ik heb net MSTS gedownload, maar ik krijg die trein niet aan de praat :')
ff met P de stroomafnemers omhoog gooien
pi_113014362
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:17 schreef dennistd het volgende:
Welke trein?
Normaal is het W en S voor voor en achteruit schakelen, A en D voor minder/meer tractie, ; (oid) voor remmen en verder weet ik het niet meer?
Het is me gelukt, de brakes stonden op 0% ipv Released.
pi_113014374
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

ff met P de stroomafnemers omhoog gooien
Het is een diesel ;)
  zondag 17 juni 2012 @ 20:25:21 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113017593
Zo, bijna Tilburg. Weekendje zit er weer op. Vandaag 'Heerlijk' in br425 gezeten voor 4 uur (look-a-like SLT, maar met wc). Trier-Koblenz-Monchengladbach. Wel alleen maar de br628 gehad tussen Keulen, Bitburg-Erdorf, Gerolstein en Trier. De RB Trier-Gerolstein word ook met Talent gereden, wat ik had verwacht (de Talrnt rijdt als RB door naar Keulen, 628 in RB eindigg in Gerolstein). Waarbij wij - na teruggestoken te zijn uit Bitburg-Erdorf - vanaf Gerolstein met de RB zijn gegaan omdat de RE +110 had ...

En gisteravond in de RE van 22:40 Düsseldorf-Keulen géén zitplek kunnen bemachtigen. God, wat was de trein druk ...

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 17-06-2012 20:37:28 ]
pi_113018463
Nog bijna op tijd voor de voetbal!
  zondag 17 juni 2012 @ 21:31:01 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113021862
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:41 schreef b2py het volgende:
Nog bijna op tijd voor de voetbal!
Kijk ik niet. Moeders wel, ik ben naar m'n eigen kamer gegaan.
pi_113021932
Je mist ook niks hoor ;)
  zondag 17 juni 2012 @ 21:35:07 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113022172
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:31 schreef b2py het volgende:
Je mist ook niks hoor ;)
Kijk de samenvatting wel. In 2 tot 5 minuten al gezien wat ze in 90 minuten uitzenden.
pi_113023612
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben.
pi_113023746
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:53 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben.
Tunnelregime is X of knipperend X
pi_113026387
Ik zit er dus over te twijfelen voor deze zomervakantie.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:04:51 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113029515

Talent te Walporzheim (D) met armsein
Dit weekend ben ik met een vriend op pad gegaan naar Duitsland. De planning was om het prachtige dieseltraject Remagen-Ahrbrück even af te leggen. Regen gooide roet in het plan, waardoor wij hebben afgeweken. Uiteindelijk werd er gekozen om - toen het droog was - in Walporzheim eruit te gaan, en de trein te platen vanaf de wijnstreek. Hier verlaten 2 stellen Talent van DB Regio Walporzheim, onderweg naar Remagen en Bonn Hbf. Hierna zijn wij naar de bergen gelopen, en na een foto later doorgelopen naar Ahrweiler Markt, wat ons wachten bespaarde (is een uursdienst, en is 1,5 kilometer lopen).
Deze lijn is nog volledig uitgevoerd met armseinen.

DB 628 490 als RB naar Trier Hbf
Op de zondag was het plan om vanaf Keulen met een BR628 te reizen naar Trier, met onderweg 1 of 2 fotostops. Één keer in de twee uur rijdt er tussen Keulen en Trier een BR628 in de RE-dienst als RE12. Het andere uur rijdt er een Talent als RB het gehele traject. Dit komt doordat de RE-dienst door DB Süd-Ost gereden wordt, en de RB-dienst Keulen-Trier door DB NRW. De RB-dienst Gerolstein-Trier word weer door DB Süd-Ost gereden, ook met de BR628. Vanaf december 2013 zal DB Süd-Ost de BR628 hier verdrijven, en Lint54 en Lint81 in gaan zetten. Hier staat de 628 490 op station Bitburg-Erdorf als RB Gerolstein-Trier.
Om een beetje normale tijd weer in Nederland te zijn, hebben wij de eerste RE12 genomen naar Bitburg-Erdorf, die uit Köln Messe Deutz om 7:05 vertrekt.

VEB Railbussen te Gerolstein
Netjes optijd komt de VulkanEifelBahn met 2 Railbussen het station van Gerolstein binnengereden, en zal na het kopmaken naar Kaisersesch vertrekken. Deze dienst door de VulkanEifelBahn / EifelQuerBahn heeft een goede frequentie voor een museumclub. Door de weeks worden er bijna dagelijks ritten Gerolstein-Ulmen gereden, en tijdens de weekenden een 2-uursdienst tussen Gerolstein en Kaisersesch.

DB 181 209-8 en VIA Flirt naar Nieuwied
In Koblenz zijn twee privatevervoerders actief, de VIA tussen Frankfurt(Main)Hbf en Nieuwied met Stadler Flirts en de Vectus tussen Koblenz Hbf en Limburg(Lahn) met Lint'en. Hier staat een Flirt van de VIA te wachten op vertrek naar Nieuwied, terwijl de 181 209 van DB staat te wachten op de IC naar Luxemburg, die hij hier dient over te nemen.

DB 181 209-8+IC134
Nadat de locomotief aan de voorzijde is afgehaakt, mag de 181 209-8 zich aan de achterzijde aanhaken, en weer voorop vertrekken naar Luxemburg als IC134. Sinds dit jaar zijn de diensten van 4 treinen per dag teruggebracht naar 3 treinen per dag in elke richting, en is IC134 de eerste Intercity uit Norddeich Mole naar Luxemburg.
  maandag 18 juni 2012 @ 01:28:20 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113036491
Die lijn naar Ahrbrück moet ik ook nog een keer opnieuw doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113037475
Mijn mentor gaf zojuist het verlossende antwoord op de vraag van vandaag :)

quote:
Dat is een indicatie voor de brandweer. Zo kunnen ze bij brand in de tunnel dien dat de spanning van de bopvenleiding af is en deze geaard is. basiskennis......voor een brandweerman :-)
  maandag 18 juni 2012 @ 08:54:44 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113039602
Geen treinverkeer rond Utrecht Centraal door blikseminslag, prognose 13:00. Sterkte aan allen die daarheen/daarlangs moeten vandaag.
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 08:58:29 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113039649
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 02:30 schreef Monopoly het volgende:
Mijn mentor gaf zojuist het verlossende antwoord op de vraag van vandaag :)

[ afbeelding ]

[..]

Daar zou ik niet op zijn gekomen... Je zou dan eerder aan iets met een bliksemflits denken..
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 09:14:46 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113039930
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar zou ik niet op zijn gekomen... Je zou dan eerder aan iets met een bliksemflits denken..
De bovenleiding aarden doen ze meestal aan de spoorstaaf, maar logisch is het gekozen symbool niet inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 09:15:25 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_113039948
Ik heb opgegeven... Utrecht gaat m niet worden vandaag. Ik werk wel thuis, als het zo moet }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 juni 2012 @ 09:18:38 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113040018
Door de defecte spoorbrug bij Amsterdam Muiderpoort rijden daar minder treinen t/m 23 juni. De Fyra is ingekort tot Schiphol en zal een uursdienst gaan rijden.
Fyra is wél toeslagvrij tot dit defect is verholpen.
  maandag 18 juni 2012 @ 09:22:14 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113040073
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
Door de defecte spoorbrug bij Amsterdam Muiderpoort rijden daar minder treinen t/m 23 juni. De Fyra is ingekort tot Schiphol en zal een uursdienst gaan rijden.
Fyra is wél toeslagvrij tot dit defect is verholpen.
23 juni? En een uurdienst? WTF?
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 09:25:03 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113040135
Het gaat trouwens om de noordelijke brug van de Oosterdoksvaart, net ten oosten van Amsterdam Centraal. Die is vannacht bij een aanvaring beschadigd. Daardoor kunnen de normale sporen naar de Watergraafsmeer niet gebruikt worden, en moet dit afgehandeld worden via de normale sporen Centraal-Muiderpoort->Weesp. En blijkbaar is daar wel capaciteit voor een uursdienst en niet voor een halfuursdienst.
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 09:27:35 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113040192
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:25 schreef dennistd het volgende:
Het gaat trouwens om de noordelijke brug van de Oosterdoksvaart, net ten oosten van Amsterdam Centraal. Die is vannacht bij een aanvaring beschadigd. Daardoor kunnen de normale sporen naar de Watergraafsmeer niet gebruikt worden, en moet dit afgehandeld worden via de normale sporen Centraal-Muiderpoort->Weesp. En blijkbaar is daar wel capaciteit voor een uursdienst en niet voor een halfuursdienst.
Vanaf Schiphol gaat Fyra leeg via Duivendrecht naar de Meer.

Het gaat ook problemen opleveren voor de Thalys, Benelux, EuroNight en CityNightLine.
Benelux ook t/m Schiphol en dan via Duivendrecht naar de Meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 18-06-2012 09:45:52 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 09:29:49 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113040233
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De bovenleiding aarden doen ze meestal aan de spoorstaaf, maar logisch is het gekozen symbool niet inderdaad.
Het is dus formeel ook niet aarden, maar minussen. En dan klopt het symbool weer. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 juni 2012 @ 09:33:51 #60
45532 ziggyziggyziggy
pi_113040312
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is dus formeel ook niet aarden, maar minussen. En dan klopt het symbool weer. :P
Wij noemen het gewoon aarden. ;)
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 09:38:52 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113040411
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:27 schreef greavy het volgende:

[..]
EuroNight en CityNightLine ook t/m Schiphol en dan via Duivendrecht naar de Meer.
Zullen we die maar tot Bijlmer Arena laten rijden? :P
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 09:39:37 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113040425
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zullen we die maar tot Bijlmer Arena laten rijden? :P
Ik weet niet wat jij leest hoor:
quote:
Benelux ook t/m Schiphol en dan via Duivendrecht naar de Meer.
Ik zeg alleen dat het daarvoor problemen op gaat leveren.
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 09:42:55 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113040485
Ik las het als één regel :@
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 10:09:07 #64
45532 ziggyziggyziggy
pi_113041022
Almelo ligt er ook deels uit door blikseminslag.
pi_113041065
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Almelo ligt er ook deels uit door blikseminslag.
Zag het inderdaad. Een vriendin die moet naar Maastricht vanuit Nijverdal. Die is mooi fucked nu Almelo en Utrecht eruit liggen _O-
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:11:17 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113041074
Het is Wierden om precies te zijn, vanuit Deventer rijdt het tot Rijssen en vanaf Hengelo tot Almelo. Maar er is een vluchtweg: de trein naar Mariënberg rijdt wel, die zal misschien nu wel halfvol komen te zitten ipv vijf man :o
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 10:12:30 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113041114
En dan sta je in Mariënberg... :')
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:12:36 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113041117
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Zag het inderdaad. Een vriendin die moet naar Maastricht vanuit Nijverdal. Die is mooi fucked nu Almelo en Utrecht eruit liggen _O-
Nijverdal -> West -> Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen -> Nijmegen -> Roermond -> Maastricht :P
PM mij!
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:14:13 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113041145
quote:
10s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Nouja, voor reizigers naar Zwolle en het verdere Noorden is het een goed alternatief lijkt me..
Wel 24 minuten overstap in Mariënberg, maar daar vermaak je je wel op het station :X
PM mij!
pi_113041148
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nijverdal -> West -> Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen -> Nijmegen -> Roermond -> Maastricht :P
7 uur onderweg ^O^ (zonder vertraging)
  maandag 18 juni 2012 @ 10:14:25 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113041156
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef dennistd het volgende:
Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen
Beetje onzin he
  maandag 18 juni 2012 @ 10:14:31 #72
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113041160
Wat moet je doen als je vanuit Hengelo naar Zwolle wil? Er staat op de site dat je meer dan 60 minuten vertraging hebt, wat moet ik me daarbij voorstellen? Mariënberg?
This isn't even my final form.
pi_113041169
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:14 schreef Levolution het volgende:
Wat moet je doen als je vanuit Hengelo naar Zwolle wil? Er staat op de site dat je meer dan 60 minuten vertraging hebt, wat moet ik me daarbij voorstellen?
ja via marienberg gaan :')
  maandag 18 juni 2012 @ 10:15:13 #74
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113041178
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

ja via marienberg gaan :')
Fuck dat. :')
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:15:14 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113041179
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje onzin he
Oh ja, ik wou het nog wat leuker maken *O*
PM mij!
pi_113041181
quote:
10s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar de supermarkt daar broodjes halen :')
  maandag 18 juni 2012 @ 10:16:08 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113041200
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Naar de supermarkt daar broodjes halen :')
Misschien hebben ze er ook wel slaapzakken ;(
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:16:25 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113041209
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:15 schreef Levolution het volgende:

[..]

Fuck dat. :')
Je kunt ook via Zutphen gaan, scheelt in tijd weinig en kan 2x per uur ipv 1x via Mariënberg
PM mij!
pi_113041216
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 05:27 schreef James1988 het volgende:BEPAC gaat eruit, het zou me daarom niet eens verbazen als de specificaties binnen ProRail niet eens meer bekend zijn _O-
Valt wel mee, er zijn ook nog vele nieuwe versies uitgebracht van BEPAC de afgelopen jaren, zelfs naar een minder oud hardwareplatform.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:24 schreef TheSalesman het volgende:Dat is nog niet zo? Na een snelle zoektocht heb ik gevonden dat 'Tussen 2010 en 2012 zijn op alle stations de mechanische CTA-bakken op de perrons vervangen door nieuwe "InfoPlus" TFT-schermen, de tweede generatie CTA's.'
Je hebt de CTA's en je hebt BEPAC. De eerste worden vervangen door TFT's, de tweede door een centrale InfoPlus. Twee verschillende dingen dus. De CTA's zijn alleen op Schiphol nog oud, de aansturing is op een aantal posten al van BEPAC naar InfoPlus gemigreerd. Deze migratie is stopgezet totdat enkele problemen met InfoPlus opgelost zijn; een paar maand terug vielen op vele stations de schermen twee keer uit. Rotterdam bijv heeft daarom ook nog BEPAC.
  maandag 18 juni 2012 @ 10:17:41 #80
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113041252
Mariënberg, wat is dat voor gehucht? Ik keek even op Google Maps, niet eens 10 straten. :')

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt ook via Zutphen gaan, scheelt in tijd weinig en kan 2x per uur ipv 1x via Mariënberg
Bedankt!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:47:39 #81
Maffe Fries
pi_113042072
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:17 schreef Levolution het volgende:
Mariënberg, wat is dat voor gehucht? Ik keek even op Google Maps, niet eens 10 straten. :')
Een heel belangrijk spoorknooppunt
pi_113042129
quote:
6s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een heel belangrijk spoorknooppunt
Zo belangrijk dat de sneltrein Zwolle - Emmen er niet eens stopt ;(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:52:22 #83
Maffe Fries
pi_113042233
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Zo belangrijk dat de sneltrein Zwolle - Emmen er niet eens stopt ;(
maar vanaf december wel :Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 10:55:32 #84
Maffe Fries
pi_113042334
Naar wat ik begrepen heb gaat Arriva iets aan de dienstregeling sleutelen. Hierdoor moet ook de NS dat doen vanwege de knoop Zwolle.

Als ik het goed begrepen heb wordt de symmetrie vanuit het noorden in Zwolle straks zo:
.04 aankomst stopper uit Groningen
.07 aankomst IC uit Leeuwarden
.10 aankomst trein uit Emmen
.13 aankomst IC uit Groningen
  maandag 18 juni 2012 @ 11:02:24 #85
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113042595
Almelo-Deventer zou 60+ min. vertraging zijn, inmiddels staat op de site 30 min.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 11:07:34 #86
Maffe Fries
pi_113042758
ze gaan altijd uit van een voorzichtig scenario
pi_113045411
Beetje jammer van die brug :p
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 12:34:39 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113045749
Het spoor Lunetten-Blauwkapel is ook weer eens ontroest door de storing vanmorgen: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/7393100324/
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 12:41:21 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113045955
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Lunetten-Blauwkapel is ook weer eens ontroest door de storing vanmorgen: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/7393100324/
Daar rijdt de trein naar het NSM vaak genoeg hoor Dennis, dat zijn alleen SLT's dit is wel exotischer. Balen, ik was er vlakbij en hoorde het geklingel op de Zonstraat maar kon niet weg :(. Hoewel dat stukje van Maliebaan naar Lunetten wordt inderdaad niet vaak bereden, alleen door de Heimwee-express.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 12:43:53 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113046040
Ik had het ook over het spoor Lunetten -> Blauwkapel, de treinen naar het spoorwegmuseum rijden alleen Blauwkapel-Maliebaan (en één of twee keer per dag door naar Lunetten). Op het spoor Lunetten -> Blauwkapel rijdt normaal niks volgens mij (ook gezien de dikke laag roest die er woensdag op zat toen ik in het spoorwegmuseum was)
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 12:49:32 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113046218
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik had het ook over het spoor Lunetten -> Blauwkapel, de treinen naar het spoorwegmuseum rijden alleen Blauwkapel-Maliebaan (en één of twee keer per dag door naar Lunetten). Op het spoor Lunetten -> Blauwkapel rijdt normaal niks volgens mij (ook gezien de dikke laag roest die er woensdag op zat toen ik in het spoorwegmuseum was)
Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis! :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 13:25:14 #92
Maffe Fries
pi_113047537
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef dennistd het volgende:
werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordt :P
  maandag 18 juni 2012 @ 13:29:28 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113047731
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordt :P
En jammer dat men zich die uitwijkmogelijkheid binnenkort helemaal ontneemt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 13:33:30 #94
Maffe Fries
pi_113047911
vroeger reden de goederentreinen naar Den Bosch hier ook wel langs, maar helaas is dat ook al jaren niet meer mogelijk
pi_113049608
Dat is best een mooie foto :)

Gisteravond laat stond ik op Sloterdijk, op de IC naar Rotterdam te wachten.
Kwam er een VIRM aan met beplakking voor de Nationale Veteranendag.
Wou nog een foto maken, maar hij reed net weg. Jammer.
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 14:16:01 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113049763
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:49 schreef bork het volgende:

[..]

Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis! :P
Maar ook over het rechterspoor, dus vanuit Lunetten naar Blauwkapel? Daar rijdt normaal niks dacht ik. De pendeltrein rijdt 1 of 2 keer per dag het stuk Maliebaan->Lunetten, o.a. om zo het spoor op dat stuk berijdbaar te houden voor de Heimwee-express, maar Lunetten->Maliebaan wordt bij mijn weten planmatig niet gebruikt.
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 14:47:45 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113051322
Lunetten -> Maliebaan wordt niet gebruikt buiten de Heimwee om, Maliebaan->Lunetten wel door de eerste museumpendel van de dag.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:54:35 #98
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113054189
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop?
  maandag 18 juni 2012 @ 16:20:04 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113055495
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja. Bij Bilthoven :P
  maandag 18 juni 2012 @ 16:23:00 #100
124788 WebHawkjuh
pi_113055677
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:16 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Valt wel mee, er zijn ook nog vele nieuwe versies uitgebracht van BEPAC de afgelopen jaren, zelfs naar een minder oud hardwareplatform.

[..]

Je hebt de CTA's en je hebt BEPAC. De eerste worden vervangen door TFT's, de tweede door een centrale InfoPlus. Twee verschillende dingen dus. De CTA's zijn alleen op Schiphol nog oud, de aansturing is op een aantal posten al van BEPAC naar InfoPlus gemigreerd. Deze migratie is stopgezet totdat enkele problemen met InfoPlus opgelost zijn; een paar maand terug vielen op vele stations de schermen twee keer uit. Rotterdam bijv heeft daarom ook nog BEPAC.
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 16:32:28 #101
Maffe Fries
pi_113056259
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Bij Bilthoven :P
mja, Blauwkapel Oost :P
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 16:33:46 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113056328
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Normaal wordt er Centraal-Overvecht-Blauwkapel West-Blauwkapel Oost-Blauwkapel Zuid-Maliebaan v.v. gereden, maar de eerste rijdt na de Maliebaan dus door via Lunetten-Bunnik-Driebergen-Bunnik-Lunetten-Centraal.
PM mij!
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 16:39:02 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113056618
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 16:43:24 #104
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113056880
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:23 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...
Ik weet dat NPC hier mee bezig is geweest. In ieder geval mogelijkheidsstudies bij veel stations.
pi_113057045
Neem anders even contact op met Prorail.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:53:42 #106
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113057455
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol.
pi_113057538
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hahaha, goed punt :D
  maandag 18 juni 2012 @ 16:55:55 #108
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113057602
Ah mooi, ik kan het hier vragen.

Ik ga morgen naar Amsterdam Centraal, maar ik moet eerst bij Amersfoort overstappen van spoor 6 naar 7, is dat naast elkaar?

Dan bij Amsterdam CS, ik moet van spoor 13a naar 14a om mijn medereiziger tegen te komen, is dat vlakbij?

Alvast bedankt. :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 16:58:45 #109
Maffe Fries
pi_113057740
In Amersfoort is het idd naast elkaar. Vijf stappen en je bent er :P

En ook in Amsterdam is dat het geval
  maandag 18 juni 2012 @ 16:59:34 #110
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113057778
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
In Amersfoort is het idd naast elkaar. Vijf stappen en je bent er :P

En ook in Amsterdam is dat het geval
Mooi, ik heb 7 minuten overstaptijd bij Amersfoort, maar wou het toch zeker weten, thanks. :)
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:04:11 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113058042
Vroeger stonden er op de NS-site op de stationsplattegronden ook spoornummers, maar die zijn weg zie ik..
PM mij!
pi_113058132
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:04 schreef dennistd het volgende:
Vroeger stonden er op de NS-site op de stationsplattegronden ook spoornummers, maar die zijn weg zie ik..
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:06:33 #113
Maffe Fries
pi_113058167
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
mja, het gaat er meer om of overstappen bijvoorbeeld crossplatform zijn of niet.

Gelukkig is sporenplan er nog
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2012 @ 17:07:19 #114
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113058218
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle :+
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:08:23 #115
Maffe Fries
pi_113058258
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat is nog niks. Zie Nijmegen ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 17:08:52 #116
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113058288
De hoogste nummering in Nederland!
pi_113058298
De uitzonderingen natuurlijk :+
Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ?
  maandag 18 juni 2012 @ 17:09:10 #118
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113058300
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik neem bijna alleen maar spoor 12 en 5a of 5b in Zwolle. :P
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2012 @ 17:09:32 #119
Toezicht is gezond!
pi_113058325
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is nog niks. Zie Nijmegen ;)
Daar kom ik nooit. eem loeren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:10:30 #120
Maffe Fries
pi_113058363
quote:
6s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daar kom ik nooit. eem loeren.
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zitten :P
  maandag 18 juni 2012 @ 17:10:52 #121
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113058382
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zitten :P
In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet. :'(
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 juni 2012 @ 17:12:13 #122
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_113058447
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Monopoly het volgende:
Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ?
Die zijn al aangepast. Op de traverse hangen al borden naar de nog niet bestaande sporen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:13:10 #123
Maffe Fries
pi_113058490
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet. :'(
hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is.

Meestal is de trein redelijk zitvol, maar niet overvol.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:13:41 #124
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113058515
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is.

Meestal is de trein redelijk zitvol, maar niet overvol.
Deze keer gaat hij niet naar Schiphol maar naar Amersfoort. Meestal is het rond 1 uur of 5 uur dat ik er langs loop en dan zie ik dat hij goed vol zit.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:18:35 #125
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113058765
Overigens, wat vinden jullie het mooiste station? Ik vond Zwolle altijd wel leuk toen je nog ondergronds moest lopen naar de sporen.
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:18:58 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113058786
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Monopoly het volgende:
De sporen 1 t/m 7 zijn er al, en de sporen achter spoor 1 beginnen met 12 en 13, dus de sporen 8 en 9 aan het nieuwe perron kunnen gewoon doorgenummerd worden.

Amsterdam Sloterdijk is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
PM mij!
pi_113058822
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
Maar ook Hollands Spoor met die overkapping heeft wel iets :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:20:14 #128
Maffe Fries
pi_113058843
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef dennistd het volgende:

Amsterdam is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
Zet erbij dat het Sloterdijk is ;)
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2012 @ 17:22:20 #129
Toezicht is gezond!
pi_113058942
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind de overkapping van rotterdam wel mooi.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:22:31 #130
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113058948
quote:
Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi.
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2012 @ 17:22:35 #131
Toezicht is gezond!
pi_113058954
:D :'( :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:23:21 #132
Maffe Fries
pi_113058997
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:22 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi.
Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwput :+
  maandag 18 juni 2012 @ 17:23:27 #133
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113059007
quote:
Ja niet dat ik voor het station erheen ga. Ben je gek.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:24:03 #134
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113059042
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwput :+
Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé...
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2012 @ 17:25:02 #135
Toezicht is gezond!
pi_113059091
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:24 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé...
dat herken je nu niet meer.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:25:46 #136
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113059121
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat herken je nu niet meer.
Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken.
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:26:16 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113059141
quote:
Arnhem is inderdaad mooi geworden:

En Rotterdam wordt ook wel een mooi station volgens mij
PM mij!
pi_113059202

Het schiet al aardig op ja. Ik zie het elke week veranderen in de nieuwe stationshal :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2012 @ 17:28:29 #139
Maffe Fries
pi_113059230
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:25 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken.
de afwerking is voor een groot deel al begonnen en dak boven de sporen is al voor een heel groot deel klaar. Daarnaast kun je al deels door de nieuwe reizigerstunnel lopen en is de nieuwe stationshal van de buitenzijde al bijna af.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:35:39 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113059523
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef Gtaboy107 het volgende:
Overigens, wat vinden jullie het mooiste station? Ik vond Zwolle altijd wel leuk toen je nog ondergronds moest lopen naar de sporen.
Dronrijp
*doet wegduiken :@ *

Nah, in Nederland: Haarlem
België: Liège-Guillemins
Duitsland: Heb daar nog niet alle stations gehad, maar vind Keulen wel leuk
  maandag 18 juni 2012 @ 17:36:05 #141
124788 WebHawkjuh
pi_113059541
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!
ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 16:37:58 Wel een leuke vraag :) Ik ga het voor je navragen en kom er zsm op terug. reageer retweet
  maandag 18 juni 2012 @ 17:43:19 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113059793
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:36 schreef WebHawkjuh het volgende:

[..]

Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!
ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 16:37:58 Wel een leuke vraag :) Ik ga het voor je navragen en kom er zsm op terug. reageer retweet
ProRail, de treinspecialist *tringtring*
pi_113059837
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Arnhem is inderdaad mooi geworden:

En Rotterdam wordt ook wel een mooi station volgens mij
arnhem, en ik denk dat utrecht er ook wel baas uit gaat zien als het ooit af is.
pi_113059862
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam Sloterdijk is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
Wat is hier de reden van eigenlijk ?
Waarom hebben ze 1/2 overgeslagen en hebben ze 9/10 niet voor boven gebruikt ?
  maandag 18 juni 2012 @ 17:56:42 #145
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113060268
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Dronrijp

Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden. :P
  maandag 18 juni 2012 @ 18:03:07 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113060525
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:56 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden. :P
Dronrijp is nog meer een boeren schubbekutteveen als Lage Zwaluwe. Het ligt in de fucking middle of nowhere, er komt géén bus. Het dichtstbijzijnde dorp Dronrijp is iets van 3 kilometer. Een bus is dan nog eens een kilometer of anderhalf verder.
Het andere dorpje op ook ongeveer 3 kilometer afstand heeft een Belbus, die je naar de bushalte in Dronrijp brengt.
  maandag 18 juni 2012 @ 18:06:48 #147
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113060684
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:45 schreef ddx het volgende:

[..]

Wat is hier de reden van eigenlijk ?
Waarom hebben ze 1/2 overgeslagen en hebben ze 9/10 niet voor boven gebruikt ?
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.
pi_113060730
Vr 29 juni 23:30 uur Ma 2 juli 04:00 uur Emmerich - Oberhausen • Omleiden via grensovergang Venlo

Weekend lang extra treinen bij Venlo. Leuk voor de spotters :)
  maandag 18 juni 2012 @ 18:10:50 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113060861
Dat ik in Amsterdam moest zijn voor mijn vervolgopleiding iets te bespreken, bracht als leuke extra de NS HiSpeed Ledig Mat ritten via Duivendrecht naar de Meer reden.

NSH 186 114 te Duivendrecht
Vanochtend/vannacht werd de brug over de Oosterdoksdoorvaart aangereden, en heeft daarbij dermate hoge schade opgelopen dat het treinverkeer enkele dagen beperkt moet worden. Dit heeft voornamelijk gevolgen voor treinen van- en naar de Watergraafsmeer. Om deze reden worden de Benelux en Fyra gestart en geëindigd in Schiphol, en gaan leeg via Duivendrecht naar de Watergraafsmeer of Schiphol. Hier passeert een Fyra het station Duivendrecht, opweg naar de Watergraafsmeer.

NS 1763+IC-Berlijn
Even later kwam een zwaar vertraagde IC-Berlijn 242 door het station van Duivendrecht, met circa +60

NMBS 2825+Benelux
Ook de IC-Brussel was deze dag present te Duivendrecht, en passeert hier het station opweg naar Schiphol, om vanaf daar met reizigers naar Brussel te vertrekken.

NMBS 2816+LM IC-Brussel "Londen"
Even later kwam er een LeegMat IC-Brussel naar de Watergraafsmeer langs Duivendrecht, die ditmaal met de Olympische rijtuigen op pad was. Hier passeert de fraaie trein het station van Duivendrecht.

NSH 186 111+LM Fyra
Een tijdje later ben ik nog eventjes op Diemen Zuid geweest voor de LeegMat rit van de Olympische Benelux en de Fyra. De Olympische stam heb ik niet gezien want ik was enkele minuten te laat...
  maandag 18 juni 2012 @ 18:11:20 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113060874
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.
gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14 :)
  maandag 18 juni 2012 @ 18:14:49 #151
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113061003
Wat is dat toch met die fascinatie voor omgeleide treinen? Straks heb je op alle gekke locaties een foto van een Fyra-loc, maar nooit op de plekken waar 'ie normaal hoort te komen :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 18 juni 2012 @ 18:15:59 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113061055
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14 :)
Spoor 6 bestaat niet meer :P
pi_113061063
Dat is speciaal man ;)
pi_113061094
Daarnet op de TBP hier in Roosendaal, voor de Benelux:
quote:
Later vertrek ivm redenen
:')
  maandag 18 juni 2012 @ 18:17:24 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113061099
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:14 schreef V2 het volgende:
Wat is dat toch met die fascinatie voor omgeleide treinen? Straks heb je op alle gekke locaties een foto van een Fyra-loc, maar nooit op de plekken waar 'ie normaal hoort te komen :D
Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ...
  maandag 18 juni 2012 @ 18:17:49 #156
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113061113
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ...
Ah okee, dan is het goed. Anders zou het toch raar zijn? :D
  maandag 18 juni 2012 @ 18:21:36 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113061233
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Iemand had een trein defect gezet tussen Delft Zuid en Schiedam. De benelux van Den Haag HS v. 15:27 werd tot ca 16:20 opgehouden, de IC's en Sprinters werden allen opgeheven. Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid hadden hierdoor geen treinen meer een uur lang. Omroep zei doodleuk "Voor reizigers naar Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid is er geen reisadvies beschikbaar. Wij vragen hiervoor uw begrip" 8)7 8)7
Zelf wilde ik met de IC naar Venlo van 15:23 uit Den Haag C, maar die werd opgeheven te HS, en reed enkele minuten later retour naar Centraal. Toen maar met de Randstadrail Lijn E.

Van de Sprinter had de Mcn niet door dat ie 8 bakken had te Zwijndrecht. Stopte bij het bordje '2' 8)7
Stonden stil, deuren bleven minuut vergrendeld, en reden weer verder. Er waren reizigers die de noodrem wilden gebruiken omdat ze dachten dat de trein doorreed en niet meer stopte om de deuren te openen _O-
Gelukkig ging hij door naar bordje 6.
  maandag 18 juni 2012 @ 18:32:29 #158
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113061623
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Dronrijp

Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland) *O* *O* meest bijzondere

Mooiste moeilijk

Oranienburg, Görlitz, Lindau, Köln Hbf en Dresden HBf en Über Bahnhof Leipzig HBf is ook wel een kanshebber voor mij.
Dit is Leipzig HBf btw.

Nederland: Maliebaan natuurlijk *O* *O*
Belgie: Antwerpen Centraal en niks anders.
  maandag 18 juni 2012 @ 18:34:02 #159
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_113061680
En Liège dan??
  maandag 18 juni 2012 @ 18:34:17 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113061695
België is Antwerpen Centraal ook wel een grote favoriet.
pi_113061798
quote:
10s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:32 schreef bork het volgende:

[..]

Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland) *O* *O* meest bijzondere
[ afbeelding ]

De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl. :P Station Assen heeft ook wel een beetje een vergelijkbare uitstraling. ;)
pi_113061875
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:34 schreef V2 het volgende:
En Liège dan??
Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur.
  maandag 18 juni 2012 @ 18:39:31 #163
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113061886
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:37 schreef MCH het volgende:

[..]

De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl. :P Station Assen heeft ook wel een beetje een vergelijkbare uitstraling. ;)
In Magdeburg staat er ook een aardige van Hundertwasser

dit geen station btw
pi_113062140
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur.
Prachtig modern kunstwerk _O_

pi_113062524
Iemand had hier laatst een fotoset geplaatst van station Arnhem, van wie was die ook alweer?
pi_113063031
Stefan Verkerk
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 19:08:22 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113063045
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 19:08:50 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113063070
Vanaf december: 2 treinparen Amsterdam - Lille v.v., verzorgd door Thalys. Te Lille kan worden overgestapt op TGV's dieper Frankrijk in, maar ook op de Eurostar naar Londen. Daarnaast wordt het aantal treinparen Essen (D) - Parijs opgevoerd van 1 naar 3.

Onder voorbehoud.
pi_113063140
Ik vind deze serie over het gerenoveerde station van Wroclaw ook schitterend.
pi_113063192

Is toch net een impressie met de pc dit? Wat een Plaatje!

quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:08 schreef James1988 het volgende:
Vanaf december: 2 treinparen Amsterdam - Lille v.v., verzorgd door Thalys. Te Lille kan worden overgestapt op TGV's dieper Frankrijk in, maar ook op de Eurostar naar Londen. Daarnaast wordt het aantal treinparen Essen (D) - Parijs opgevoerd van 1 naar 3.

Onder voorbehoud.
Goed bezig!
  maandag 18 juni 2012 @ 19:11:54 #171
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113063207
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:
Sowieso wel erg mooie foto's!
pi_113067155
Leipzig was ik erg van onder de indruk eerder dit jaar! :) Budapest Keleti Palyáudvar vind ik ook nog wel sfeer hebben, en bovendien fotogeniek in de avond. :7
pi_113067226
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:23 schreef Sandrvich het volgende:
Leipzig was ik erg van onder de indruk eerder dit jaar! :) Budapest Keleti Palyáudvar vind ik ook nog wel sfeer hebben, en bovendien fotogeniek in de avond. :7
Is het metrostation aan de voorkant onderhand al af? 't Was één grote bouwput toen ik er was -O-
  maandag 18 juni 2012 @ 20:26:09 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113067286
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Sloterdijk beneden begon in de jaren '90 gewoon nog bij 1. Op een gegeven moment (ik denk met de start van de bouw van de Hemboog) hebben ze de boel vernummerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 20:29:27 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113067450
Het enige dat ik me kan bedenken is dat spoor 1 en 2 op het oude Sloterdijk lagen, waar alleen de treinen naar Haarlem langs kwamen.
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:35:40 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113067857
Oud Sloterdijk was in de jaren '80 al weg, ook nieuw Sloterdijk heeft gewoon een spoor 1 en 2 gehad.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 juni 2012 @ 20:36:12 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113067891
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:
jawel maar in daglicht ziet het niet zo goed uit als op deze foto's.
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 20:41:20 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113068226
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:35 schreef Duvel het volgende:
Oud Sloterdijk was in de jaren '80 al weg, ook nieuw Sloterdijk heeft gewoon een spoor 1 en 2 gehad.
Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gif
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:42:10 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113068297
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gif
De clou zit 'm in het woord "vernummerd".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 20:45:17 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113068534
Maar goed, dan zou je dus eigenlijk zeggen dat 1 en 2 zijn vrijgemaakt voor de Hemboog, terwijl de sporen 3 en 4 juist helemaal aan de andere kant van het station liggen. Dat zou de logica van de nummering ook niet echt ten goede komen..
PM mij!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:46:19 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113068639
Ik schreef alleen maar dat tot in de jaren '90 de sporen 1 en 2 bestonden. ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 juni 2012 @ 20:46:48 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113068681
Weet ik veel welke mallotenlogica er achter die vernummering zit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 20:53:01 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113069166
Ik verwijt jou ook niks hoor Duvel.. ik verbaas me alleen over zoveel onlogica, en dan probeer ik daar graag een verklaring voor te vinden :@
PM mij!
pi_113074580
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:21 schreef greavy het volgende:

Hey tof man dat een foto van jou in "op de rails" staat :)
pi_113075392
Ik ga me na de zomer aanmelden bij die club, wil dat blad ook wel ontvangen :)
pi_113075804
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:13 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga me na de zomer aanmelden bij die club, wil dat blad ook wel ontvangen :)
Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebben :)

http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119

quote:
Bovendien is een deelnemer na afloop gelijk lid van de vereniging geworden
Dat was ik :+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2012 22:20:30 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 22:24:04 #187
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_113076291
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:54 schreef James1988 het volgende:
Geen treinverkeer rond Utrecht Centraal door blikseminslag, prognose 13:00. Sterkte aan allen die daarheen/daarlangs moeten vandaag.
Werd ongeveer 15 uur.

NS: "Beter iets dan niets en het is allemaal best ingewikkeld." Tsja... MVBOV spreekt van een wanprestatie.

Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120618.php
  maandag 18 juni 2012 @ 22:28:12 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113076631
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hey tof man dat een foto van jou in "op de rails" staat :)
Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks)
  maandag 18 juni 2012 @ 22:28:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113076694
quote:
Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid geworden :P
pi_113076782
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks)
Klopt inderdaad :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid geworden :P
Ja ik zat met jou in de groep ;)
Ik had al eerder een proefnummer ontvangen. maar toen geen lid geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2012 22:30:41 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 22:31:07 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113076883
Whaha, dat wist ik niet eens _O-
Onze groep had wel de uitgebreidste rondleiding van de dag *O*
pi_113076987
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:31 schreef greavy het volgende:
Whaha, dat wist ik niet eens _O-
Onze groep had wel de uitgebreidste rondleiding van de dag *O*
:+ whehe

Ja vond het enorm tof. Ze namen echt uitgebreid de tijd voor ons! _O_
  maandag 18 juni 2012 @ 22:33:08 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113077085
De andere 4 groepen zou dat ook. Maar toen was er een springer bij Hollandse rading. Mochten ze nog net de deur door bij de zaal, vanaf daar beetje uitleg ... :P
pi_113077270
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
De andere 4 groepen zou dat ook. Maar toen was er een springer bij Hollandse rading. Mochten ze nog net de deur door bij de zaal, vanaf daar beetje uitleg ... :P
Ja ik had toen zoiets meegekregen idd. Maar goed, Leuk om het gezien te hebben!
Zulke uitjes spreken mij enorm aan!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2012 22:35:51 ]
  Redactie Sport maandag 18 juni 2012 @ 23:04:32 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113079384
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebben :)

http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119

[..]

Dat was ik :+
De afdelingsavonden zijn ook altijd zeer de moeite waard (bijv. in Enschede)
PM mij!
pi_113080839
In België zijn de eerste Desiro ML-stellen aan hun actieve dienst begonnen. Er zijn er maar liefst 305 van besteld, dus binnenkort zal je bijna niks anders meer zien rijden... Tot eind 2016 worden er elke maand zo'n 5 tot 8 stellen geleverd.

maandag 18 juni 2012 @ 23:50:13 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113081705
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zo hoorde ik net ook al een omroep "We staan voor een rood sein in verband met omstandigheden" :')

Zeg dan niks :')
pi_113082557
Vanmorgen was leuk trouwens. ;+
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:14:42 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113082707
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Werd ongeveer 15 uur.

NS: "Beter iets dan niets en het is allemaal best ingewikkeld." Tsja... MVBOV spreekt van een wanprestatie.

Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120618.php
Ik had me nog ingeschreven bij de ZZP-afdeling van NS, ik weet niet of dat de domste keus van dit jaar is.

Ik kan zoveel concepten naar ze toesturen, ze blijven volharden in hun eigen koppigheid...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:16:05 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113082758
Ik had mss ook beter gewoon wel de baan op kunnen gaan en in de klerezooi kunnen lopen :')

Echt ELKE keer als ik naar de tandarts moet moet k het afzeggen omdat de treinen in een krakeling over straat liggen :r
pi_113085680
Voor de spotters :P

Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein *)
pi_113085921
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:

Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein *)
*G*

Jammer dat ik er niet woon, anders was ik even komen kijken ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2012 09:57:02 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 08:03:06 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113086008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:

Ik kan zoveel concepten naar ze toesturen, ze ik blijvenf volharden in hun mijn eigen koppigheid...
FYP.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 10:07:05 #204
Maffe Fries
pi_113087998
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:

Over Amsterdam gesproken: de reparatie van een van de bruggen over de Oosterdoksvaart zal twee dagen korter duren dan gepland. Gisteren voer er een schip tegen de meest noordelijke brug aan, waardoor de Watergraafsmeer slecht bereikbaar is geworden en de Fyra en Benelux ingekort moesten worden tot Schiphol. Ze verwachten nu dat het treinverkeer donderdag weer normaal zal verlopen, al moet je dat met het voorspelde noodweer van die dag mogelijk met een korrel zout nemen :P
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 10:27:48 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113088605
Hij is niet aangevaren trouwens:
ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 13:49:09 @timbiels Bij het opendraaien van de brug is de verankering kapot gegaan. Geen aanvaring dus. Brug ligt nu vast, moet nog gerepareerd worden reageer retweet
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 10:29:56 #206
Maffe Fries
pi_113088682
ok, dan klopten de eerste berichten dus niet
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:36:57 #207
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113088943
Oké, mijn reisgenoot moet nu via spoor 10a binnenkomen, dat is ook vlakbij 13a neem ik aan? :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39:31 #208
Maffe Fries
pi_113089005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Oké, mijn reisgenoot moet nu via spoor 10a binnenkomen, dat is ook vlakbij 13a neem ik aan? :)
ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel door
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39:57 #209
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_113089015
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel door
Oh dat is niet zo erg. ;) Thanks anyway, zometeen maar naar station Kampen, beginnen aan de reis. :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:50:56 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113089391
Een TIS 4.1 te Oss.Oftewel een incident met gevaarlijke stoffen.
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 10:56:13 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113089546
Gaslekje in een goederentrein, is alweer klaar: http://www.brabantsdagbla(...)-gaslek-in-trein.ece
PM mij!
pi_113089582
Had ik eerst nog gezegd dat ik afgelopen Donderdag een gesprek had bij ProRail mbt hun vacature voor trdl. Was een goed gesprek. Vandaag de terugkoppeling gehad. Ze vonden me prima en ze waren erg enthousiast alleen zat er in mijn sollicitatie groep een ex-luchtverkeersleider dus die kreeg de voorrang op mij. Jammer maar helaas. Volgende keer nog maar eens proberen denk ik :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26:36 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113090391
Gaat die luchtverkeersleider zich niet vervelen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:26:48 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113090398
Ik bedoel: er ontbreekt toch een dimensie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113090456
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:26 schreef Duvel het volgende:
Ik bedoel: er ontbreekt toch een dimensie.
Zoiets had ik me ook bedacht maar hij zal die opleiding waarschijnlijk wel gaan halen. Bij mij is het maar afwachten ;)
pi_113090791
Ik vermoed dat die ex-luchtverkeersleider is afgevallen tijdens de opleiding; het kan daar namelijk nog zo zijn dat je gedurende de opleiding (van volgens mij vier jaar) afvalt omdat je toch niet goed genoeg bent.
pi_113097086

Afgelopen donderdagavond tijdens het laden van de kolentrein te Amsterdam Westhaven.
Gelukkig geen ramp, op het moment dat je het bedrijfsspoor oprijdt meld je je binnen. Pas weer contact met de TRDL wanneer je het S-bord wilt passeren.
pi_113098438
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]

Afgelopen donderdagavond tijdens het laden van de kolentrein te Amsterdam Westhaven.
Gelukkig geen ramp, op het moment dat je het bedrijfsspoor oprijdt meld je je binnen. Pas weer contact met de TRDL wanneer je het S-bord wilt passeren.
Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt?

Lag het aan het bereik of iets anders?
pi_113098559
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef DrNick het volgende:

[..]

Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt?

Lag het aan het bereik of iets anders?
Met je mobiele telefoon bellen :)
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
pi_113098777
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
En hoe kom ik aan het nummer van de trld? :+
pi_113098957
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat krijg je van je werkgever :')
Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te melden :D Dus je kan ze niet prank callen ofzo :D
pi_113099077
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te melden :D Dus je kan ze niet prank callen ofzo :D
;(
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:38:46 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113100507
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Google.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:39:04 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113100523
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.

Echt wel
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:40:05 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113100557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Te grazen.
Tijd voor de sproeitrein.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113100720

Problem solved :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:48:29 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113100938
Arriva beproeft kwartiersdienstregeling station Boven-Hardinxveld

Maandag 18 juni starten we een week lang een proef waar het onlangs in gebruik genomen station Boven-Hardinxveld in de kwartiersdienstregeling is opgenomen. Zo heeft Boven-Hardinxveld vier keer per uur een trein in elke richting.

In goed overleg met de provincie Zuid-Holland is op 16 april jl. besloten dat wij tot nader order station Boven-Hardinxveld eerst twee keer per uur in de dienstregeling zou opnemen. Deze week beproeven we of het elk kwartier in- en uitstappen van reizigers op station Boven-Hardinxveld past in de huidige dienstregeling. Oftewel, er wordt gekeken of de stop in Boven-Hardinxveld van invloed is op de punctualiteit en de bijsturing met rituitval als gevolg van de kwartiersdienstregeling.

Extra personeel
Zowel ProRail als wijzelf zetten extra personeel in om de stop in Boven-Hardinxveld goed te onderzoeken en analyseren. Uiteraard wordt het personeel ook gevraagd te kijken naar mogelijk andere factoren die van invloed kunnen zijn op de prestaties van de dienstregeling.

Mocht de proef succesvol blijken, dan blijft deze gehandhaafd. Houd daarom onze website in de gaten voor de uitkomst!

http://www.arriva.nl/nieu(...)n-boven-hardinxveld/
pi_113102198
op 25 Juni moeten de werkzaamheden bij Amsterdam Westhaven ook weer klaar zijn. Zou een hoop schelen.
Nu moeten binnenkomende treinen via Sloterdijk naar de Houtrakpolder, kopmaken, naar Westhaven, weer kop maken en dan geduwd naar binnen bij de OBA. Kost toch een 3 kwartier extra, mits je vrijgave rangeren hebt. Anders kan het nog langer duren.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:53:41 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113103497
De - over het algemeen zeer belangrijke - Gotthard tunnel / route is nog minimaal een maand gesperd. Laatst is het daar aardig mis gegaan, en zijn er veel brokstukken van de bergen op het spoor beland. Herstel duurt langer als eerst verwacht, gezien de schade ook veel groter is.
Voordat er met opruimwerkzaamheden gestart mag en kan worden, moeten de huidige rotsen geïnspecteerd worden. Geologen hebben laten weten dat er nog wel 200 tot 500 kubieke meter aan rots naar beneden kan vallen binnen een vrij korte tijd.

Totaal is er al ruim 2000 tot 3000 kubieke meter aan steen op de sporen gestort uit de bergen.
Op dit moment word er nog iemand vermist. Reddingswerkers hebben de moed al opgegeven. Hij zal nu zeker dood zijn.

De omleidingen zijn voorlopig:
Hoofdverkeer: Rijden niet tussen Zürich of Basel en Tessin en de verbinding tussen Arth-Goldau en Göschenen zijn onderbroken. SBB heeft vervangende diensten met bussen ingezet. Een vertraging van minimaal 60 minuten, wat oplopen kan tot 150 minuten, is rekening mee te houden.

De CFF, de Goederentak van de SBB, had bij het ongeval circa 12 goederentreinen stil laten zetten die al onderweg waren. Een aantal moesten weer teruggetrokken worden voor een omleiding.
CFF leidt de goederentreinen om.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:04:56 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113103989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:53 schreef greavy het volgende:
De CFF, de Goederentak van de SBB, had bij het ongeval circa 12 goederentreinen stil laten zetten die al onderweg waren. Een aantal moesten weer teruggetrokken worden voor een omleiding.
CFF leidt de goederentreinen om.
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo. ;)

De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19:23 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113104645
Oja, ik haal het even door elkaar heen. Moet idd SBB Cargo zijn ...
Doet er niet vanaf dat het treinverkeer ernstige hinder ondervind lange tijd.

Een foto:

pi_113104728
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:29:38 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113110540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef Bitlord het volgende:
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen.
Tsja, via Almelo naar Zwolle kost 55 minuten, terwijl via Nijverdal 20 minuten extra kost. Daarbij zit je via Deventer in een wat relaxter treinstel. Dan weet ik het ook wel.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:54:18 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_113110849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef Bitlord het volgende:
Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen.
For great justice!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:58:32 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111036
pi_113111053
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen.
Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:58:48 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111056
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:59:14 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111075
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:59:37 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111098
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07:33 #241
45532 ziggyziggyziggy
pi_113111442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo. ;)

De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land.
Geen retroromaanse afkorting?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 20:09:53 #242
Maffe Fries
pi_113111540
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar :P
Was je hier ziek ofzo?

Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 20:11:35 #243
Maffe Fries
pi_113111593
Groningen gaat veel investeren in het stationsgebied:

quote:
Hoofdstation Groningen krijgt metamorfose

Het hoofdstation in Groningen ondergaat de komende jaren een metamorfose.

In totaal wordt bijna 150 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe sporen, perrons, wachtruimten en winkeltjes. De aanpak is nodig vanwege de enorme groei van het aantal reizigers. Die wordt veroorzaakt door extra sneltreinen naar Zwolle en Leeuwarden en door de komst van de regiotram.

Door de aanleg van extra spoor kan in de toekomst ieder kwartier een trein rijden in elke richting. En de treinen vanuit Veendam en Nieuwschans kunnen via het hoofdstation doorrijden naar Delfzijl en Roodeschool. Verder verdwijnt het huidge opstelterrein voor treinen van de locatie achter het hoofdstation naar een plek buiten de stad.

De klus wordt deels betaald van het compensatiegeld voor de Zuiderzeelijn. Ook de provincie Groningen, de gemeente Groningen en plaatsen in de regio betalen mee. De verwachting is dat de werkzaamheden in het najaar van 2013 van start gaat. De megaklus moet in 2020 klaar zijn.
Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111031

Het opstelterrein zou moeten verhuizen naar de plek waar nu de splitsing is tussen de sporen naar Zuidbroek en Haren
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:12:03 #244
45532 ziggyziggyziggy
pi_113111613
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik vraag meestal om het mobiele nummer van de machinist als ik toestemming geef een stamlijn te bezetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.
Je valt zo door de mand, als ik nog wat extra vragen stel. ;)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:14:41 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111725
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was je hier ziek ofzo?

Nog niet eens :')
pi_113111739
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was je hier ziek ofzo?

_O-
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:16:24 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111804
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef DrNick het volgende:

[..]

_O-
}:|
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 20:19:00 #248
Maffe Fries
pi_113111922
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog niet eens :')
het was een terechte vraag waard :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:42:45 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113113088
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het was een terechte vraag waard :P
Dit was slechts een poging een nogal ongebruikelijke lichamelijke inspanning cinematografisch in live action in beeld te brengen. Lang verhaal.

Maar dat is offtopic, het ging over die treinenfilmpjes o|O
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:46:00 #250
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113113234
Spannende beelden hoor!
pi_113113693
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

}:|
:*
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:59:13 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113113871
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen retroromaanse afkorting?
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.
pi_113115284
quote:
Kedeng kedeng O+
Leuke filmpjes!
pi_113118806
ProRail zoekt partner voor wegslepen gestrande treinen

Er komt een wegsleepdienst voor het Nederlandse spoornet. Deze zomer start ProRail met een aanbestedingsprocedure om één of meerdere bedrijven te selecteren die deze nieuwe dienst kunnen uitvoeren met diesellocomotieven. ProRail heeft zelf geen eigen materieel.

Afgelopen winter heeft ProRail al ervaring opgedaan met een dergelijke dienst om gestrande passagierstreinen te kunnen wegslepen. De spoorbeheerder had hiervoor een samenwerking met DB Schenker die verspreid over het land op strategische locaties vijf diesellocomotieven met machinist paraat had om indien nodig in actie te komen. Dat is ook inderdaad een aantal keer gebeurd.

Diesellocomotieven

Het ging om een proef, die ProRail nu gedurende een heel jaar wil voortzetten met een nog te selecteren vervoerder. De ervaring leert dat ook buiten de winter behoefte is aan diesellocomotieven die gestrande treinen snel kunnen wegslepen. Ook bij evenementen als Koninginnedag of voorspeld noodweer wil ProRail standaard locomotieven en machinisten achter de hand hebben.

Volgens ProRail bewijst de wegsleepdienst vooral zijn nut in situaties waar de bovenleiding defect is. “De meeste gestrande treinen kunnen gewoon weggesleept worden door andere treinen. Maar als de bovenleiding defect is, lukt dat niet omdat er dan geen stroom voorhanden is. Met een dieseltrein heb je dat probleem niet”, zegt woordvoerder Michiel Haighton als toelichting op de keuze voor diesellocomotieven.

Bij gestrande treinen is de vervoerder verantwoordelijk voor de evacuatie van de reizigers en ProRail voor het vrij maken van het spoor. In noodgevallen kan ProRail hiervoor locomotieven vorderen.

Proef van een jaar

De nieuwe proef gaat een jaar duren. Daarna bekijkt ProRail of en hoe ze de wegsleepdienst definitief gaat invoeren. Wellicht blijkt dat de spoorbeheerder beter eigen materieel kan aanschaffen in plaats van inhuren.

Het bedrijf dat de nieuwe dienst gaat uitvoeren zal zich in eerste instantie richten op reizigersvervoer. Indien nodig worden ook goederentreinen weggesleept.

Bron
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 juni 2012 @ 22:17:32 #255
Toezicht is gezond!
pi_113119013
als je kijkt naar de hoeveelheid locs die altijd op amersfoort staan... er zijn genoeg van die dingen. :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19:22 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113119156
Een proef van een jaar :')

We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is :') _O-
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19:47 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113119194
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden! :P
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:23:09 #258
Maffe Fries
pi_113119430
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef dennistd het volgende:
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden! :P
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden :P
pi_113119672
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden :P
2 buffels dan :P
pi_113119954
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Een proef van een jaar :')

We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is :') _O-
denk meer vanwege het kostenverhaal, zodat ze een inschatting hebben wat het ze gaat kosten
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:33:28 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113120022
Nouja, een buffel heeft toch nog 640kW vermogen t.o.v. van 1180kW van een 6400-loc. Valt niet tegen, hoewel dat diesel-hydraulisch is en een 6400-loc diesel-elektrisch.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:38:35 #262
Maffe Fries
pi_113120340
zolang je het spul voorzichtig aan het rollen krijgt is er niets aan de hand
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:45:11 #263
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113120811
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:59:38 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113121783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt.
Misschien hebben ze bij de kanaaltunnel nog wat filters over. Gaan zeker passen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 juni 2012 @ 00:58:20 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113127373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.
Oh jawel, de SBB heeft zeker wel een Romaanse naam en afkorting: VFS (Viafiers federalas svizras). Maar die wordt niet gebruikt gezien het kleine percentage van de bevolking dat Romaans is (0,5%).
pi_113127524
Zo weer thuis :')
Stage bedrijf was vergeten een hotelkamer te boeken voor me, dus ik kon niet mee naar Emmerich.

Morgen eerst uitslapen en dan maar even bellen of ze een mddag/avond dienstje voor me hebben :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:20:13 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113127937
Help! Ik weet best veel te vinden maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:11 schreef remcoP het volgende:
Nieuwe:
[ afbeelding ]
pi_113127962
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:20 schreef bork het volgende:
Help! Ik weet best veel maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)

[..]

Sowieso ergens in Duitsland :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:22:34 #269
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113127982
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Sowieso ergens in Duitsland :P
Monopoly, Richtig! Jij gaat door voor de Bahncard 25!
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:57:20 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113128552
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..
En de Syntus lijnbus rijdt ook voor NS, zodat NS geen bus hoeft in te zetten.
Zondags rijdt er een Taxibusje voor NS
  woensdag 20 juni 2012 @ 03:02:08 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113129161
Nou, dat was me m'n retourritje wel. Netjes op tijd in Stadspolders. Machinist ging maar eens bellen met de TRDL ... Het seintje stond nog rood. Uiteindelijk een Aanwijzing STS ontvangen. En overwegen aanrijden. Onderweg kwamen we weer tot stilstand voor een sein die ook niet uit de stand Stop kwam, en ook weer een Aanwijzing STS voor ontvangen werd, uiteindelijk. En bij de laatste overweg op een haar na een auto gemist die even ging zigzaggen ofzoiets ...
Tussen Stadspolders en Dordrecht +15 opgelopen ...
pi_113129484
quote:
Help! Ik weet best veel te vinden maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)

[..]

frankfurt am main hbf
pi_113129768
quote:

[..]

Ga zelf eens zoeken! o|O
  woensdag 20 juni 2012 @ 08:21:19 #274
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113130152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 07:39 schreef remcoP het volgende:

[..]

Ga zelf eens zoeken! o|O
jaja, maar dan moet er wel iets zijn om concreet te zoeken, een lok op een stuk spoor dat is domweg zoeken, daar begin ik gewoonweg niet aan,.
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:56:51 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113134388
Gister ging er weer een nuclair transport naar Frankrijk uit de Sloehaven:

Ditmaal vrij weinig protest van Greenpeace.
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:58:08 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113134450
Is dat je zusje in de berm? :9
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:58:48 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113134477
Is mijn foto ook niet, maar van Jeroen de Vries.
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:59:22 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113134494
Oh ja, natuurlijk :|W O-)
pi_113134539
Ik kan wel pics providen van durks zusje :+ O-)
  woensdag 20 juni 2012 @ 11:01:04 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113134562
Gelukkig heb ik geen zusje :6
pi_113138607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:21 schreef bork het volgende:

[..]

jaja, maar dan moet er wel iets zijn om concreet te zoeken, een lok op een stuk spoor dat is domweg zoeken, daar begin ik gewoonweg niet aan,.
Klopt, maar ik kwam hem tegen en vond het zo'n leuke plek om een lok neer te zetten. Ik heb al een kleine hint gegeven.
pi_113139468
pi_113140745
1 jaar dichterbij mijn opleiding tot machinist, op naar vwo 5 *G*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 13:39:50 #284
Maffe Fries
pi_113140797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
waar is dat?
pi_113140871
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waar is dat?
nu al verklappen haalt de lol dr wel af hea? :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 13:42:52 #286
Maffe Fries
pi_113140925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu al verklappen haalt de lol dr wel af hea? :)
gokje dan maar. Lijntje naar Schoonebeek?
pi_113141048
nopes :)
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 14:06:45 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113141826
Leeuwarden-Stiens?
PM mij!
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:15:48 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113142176
Ik dacht ook aan die hoek, Dokkumer Lokaeltsje ofzo.
pi_113142246
2x fout :-)

maar tis wel in het noorden des lands :-)
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:24:03 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113142515
Onderweg naar Bad Bentheim. Straks de fraaie reclameloc 101 141 'Abuzis'(Linkje naar de bekendmaking) voor Ic147 op de foto zetten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 14:30:01 #292
Maffe Fries
pi_113142800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
als er nog een spoor naast het door jou gefotografeerde spoor loopt dan is het bij de STAR in Musselkanaal
pi_113143110
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als er nog een spoor naast het door jou gefotografeerde spoor loopt dan is het bij de STAR in Musselkanaal
in de verte een wisserl voor een stukje dubbelspoors verder was die achter me enkelspoors :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:42:24 #294
45532 ziggyziggyziggy
pi_113143306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
2x fout :-)

maar tis wel in het noorden des lands :-)
Dus ik zou het moeten weten zeg maar?
Eens zien waar nog weinig gebruikte spoortjes liggen...

Franeker, Sneek, Groningen Losplaats, Onnen, Zuidbroek, Winschoten, Delfzijl, Roodeschool... en dat is het volgens mij allemaal niet.

Ik gok op een VAM of iets dergelijks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2012 @ 14:50:03 #295
Maffe Fries
pi_113143638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik gok op een VAM of iets dergelijks.
Bij de VAM hangt waslijn.

Dus ik hou het nog steeds op de STAR, maar de exacte locatie is me ff onduidelijk
pi_113143743
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen
pi_113143794
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij de VAM hangt waslijn.

Dus ik hou het nog steeds op de STAR, maar de exacte locatie is me ff onduidelijk
foto is om 17:32 gemaakt.. helpt je dat wat icm de stand van de zon? :+
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:04:04 #298
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_113144266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:52 schreef Yreal het volgende:
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen
Wees blij dat ze nu tenminste niet meteen weer beginnen over een nooddienstregeling...
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:15:26 #299
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_113144782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:04 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wees blij dat ze nu tenminste niet meteen weer beginnen over een nooddienstregeling...
Wat niet is...
pi_113144999
quote:
12s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:15 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wat niet is...
Idd. Je kunt er nu iig al vast van uit gaan dat er treinen uit gaan vallen als het regent :')
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2012 @ 15:21:23 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113145021
Ach ja..
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')