enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Seinen zijn belachelijk zwaar ja. Er ligt als het goed is nog een witte overweglamp op de zolder bij mijn ouders, en dat woog al redelijk wat. Die heeft mijn vader vroeger toen ik nog een klein wild hawkje was bij een emplacement in Arnhem meegenomen.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:48 schreef Anno1982 het volgende:
Ik kon ooit een dwergsein krijgen, maar na bestudering van zo'n ding in het echt en het bepalen van het gewicht heb ik dat plan maar gelaten voor wat het is.
Ik hoop er een beetje op dat er wel een controller in zit die de vertaling van BEPAC naar de manier waarop de flapjes klappen en hoop daar met wat knappe koppen *uchem* uit te komen. En als het niet lukt kan het er zelfs zonder functionaliteit nog leuk uitzien.quote:Op zondag 17 juni 2012 05:27 schreef James1988 het volgende:
@Snorremans:
De CTA-bakken zoals ze op de stations hangen worden aangestuurd door een systeem genaamd BEPAC. Het bord verwacht dus ook aangestuurd te worden door BEPAC, een systeem waarvan geen specificaties publiek bekend zijn. BEPAC gaat eruit, het zou me daarom niet eens verbazen als de specificaties binnen ProRail niet eens meer bekend zijn
Wil je zelf zo'n bord gaan aansturen dan kun je wel redelijk gaan klussen qua aansturing: het werkt op basis van het gewicht van de flapjes enzovoorts, daar ben je wel een eindje zoet mee als je dat aan de echte reisplanner zou willen koppelen. Reken er overigens maar niet op dat het eenvoudig zal zijn om zo'n ding in tweeën te hakken.
De kans dat je zo'n ding gaat meekrijgen is overigens klein: ze worden afgevoerd naar slopers, en er zit volgens mij wel een redelijke controle op of dit wel degelijk gebeurt.
Als heel Nederland over is op het nieuwe systeem, was ooit de belofte...quote:Op zondag 17 juni 2012 11:18 schreef TheSalesman het volgende:
Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch?
Dat is nog niet zo? Na een snelle zoektocht heb ik gevonden dat 'Tussen 2010 en 2012 zijn op alle stations de mechanische CTA-bakken op de perrons vervangen door nieuwe "InfoPlus" TFT-schermen, de tweede generatie CTA's.'quote:Op zondag 17 juni 2012 11:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als heel Nederland over is op het nieuwe systeem, was ooit de belofte...
Inderdaad, vind ik ook vreemd.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Het hele gebied Amsterdam is nog BEPAC omdat Schiphol nog niet over is. Ik snap trouwens niet waarom dat daar zo lang moet duren?
Ja, ik mag niet klagen, heb de wedstrijden van NL wel kunnen zien allemaal.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:20 schreef b2py het volgende:
Mag je vanavond weer genieten van het voetbal?
quote:Even een vraagje. Bij de tunnel onder het Noordzeekanaal bij Zaandam hangen er aan beide kanten van alle tunnel ingangen blauwe bordjes met daarop een dwarsdoorsnede van een spoorstaaf. Hierboven hangt een lampje, ongeveer hetzelfde als een vertreksein op het perron. De betekenis hiervan is mij onbekend, staat ook niet in het VSD en mijn mentormachinist van die dag wit het ook niet. Weet iemand hier het antwoord? Ik zal proberen er van de week weer een foto van te maken.
staat ie hier ook in?quote:Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Via een klasgenoot de volgende vraag:
[..]
Zou het kunnen beteken dat het spoor glad is dus minder grip?quote:Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Via een klasgenoot de volgende vraag:
[..]
Ja ik had ook al gekeken in het NS Seinenboek.quote:
Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler!quote:Op zondag 17 juni 2012 11:18 schreef TheSalesman het volgende:
Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch?
Oh, dat "InfoPlus" is dus nog niet eens in gebruik? Er wordt immers wel informatie op de borden weergegeven dat op de vorige niet kon (zoals informatie over de volgende trein, reden v. vertraging etc.)..quote:Op zondag 17 juni 2012 16:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler!
Dat gaat me te snel.quote:Op zondag 17 juni 2012 16:47 schreef HetBrabandertje het volgende:
Bedoel je dit:
op 1:07? Kan me niet voorstellen dat zoiets een officiële betekenis heeft.
Ik denk linksboven.quote:Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid?
ff met P de stroomafnemers omhoog gooienquote:Op zondag 17 juni 2012 18:58 schreef DrNick het volgende:
Ik heb net MSTS gedownload, maar ik krijg die trein niet aan de praat
Het is me gelukt, de brakes stonden op 0% ipv Released.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:17 schreef dennistd het volgende:
Welke trein?
Normaal is het W en S voor voor en achteruit schakelen, A en D voor minder/meer tractie, ; (oid) voor remmen en verder weet ik het niet meer?
Het is een dieselquote:Op zondag 17 juni 2012 19:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
ff met P de stroomafnemers omhoog gooien
Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben.quote:Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid?
Tunnelregime is X of knipperend Xquote:Op zondag 17 juni 2012 21:53 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben.
quote:Dat is een indicatie voor de brandweer. Zo kunnen ze bij brand in de tunnel dien dat de spanning van de bopvenleiding af is en deze geaard is. basiskennis......voor een brandweerman :-)
Daar zou ik niet op zijn gekomen... Je zou dan eerder aan iets met een bliksemflits denken..quote:Op maandag 18 juni 2012 02:30 schreef Monopoly het volgende:
Mijn mentor gaf zojuist het verlossende antwoord op de vraag van vandaag
[ afbeelding ]
[..]
De bovenleiding aarden doen ze meestal aan de spoorstaaf, maar logisch is het gekozen symbool niet inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2012 08:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op zijn gekomen... Je zou dan eerder aan iets met een bliksemflits denken..
23 juni? En een uurdienst? WTF?quote:Op maandag 18 juni 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
Door de defecte spoorbrug bij Amsterdam Muiderpoort rijden daar minder treinen t/m 23 juni. De Fyra is ingekort tot Schiphol en zal een uursdienst gaan rijden.
Fyra is wél toeslagvrij tot dit defect is verholpen.
Vanaf Schiphol gaat Fyra leeg via Duivendrecht naar de Meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:25 schreef dennistd het volgende:
Het gaat trouwens om de noordelijke brug van de Oosterdoksvaart, net ten oosten van Amsterdam Centraal. Die is vannacht bij een aanvaring beschadigd. Daardoor kunnen de normale sporen naar de Watergraafsmeer niet gebruikt worden, en moet dit afgehandeld worden via de normale sporen Centraal-Muiderpoort->Weesp. En blijkbaar is daar wel capaciteit voor een uursdienst en niet voor een halfuursdienst.
Het is dus formeel ook niet aarden, maar minussen. En dan klopt het symbool weer.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De bovenleiding aarden doen ze meestal aan de spoorstaaf, maar logisch is het gekozen symbool niet inderdaad.
Wij noemen het gewoon aarden.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is dus formeel ook niet aarden, maar minussen. En dan klopt het symbool weer.
Zullen we die maar tot Bijlmer Arena laten rijden?quote:Op maandag 18 juni 2012 09:27 schreef greavy het volgende:
[..]
EuroNight en CityNightLine ook t/m Schiphol en dan via Duivendrecht naar de Meer.
Ik weet niet wat jij leest hoor:quote:Op maandag 18 juni 2012 09:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zullen we die maar tot Bijlmer Arena laten rijden?
Ik zeg alleen dat het daarvoor problemen op gaat leveren.quote:Benelux ook t/m Schiphol en dan via Duivendrecht naar de Meer.
Zag het inderdaad. Een vriendin die moet naar Maastricht vanuit Nijverdal. Die is mooi fucked nu Almelo en Utrecht eruit liggenquote:Op maandag 18 juni 2012 10:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Almelo ligt er ook deels uit door blikseminslag.
Nijverdal -> West -> Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen -> Nijmegen -> Roermond -> Maastrichtquote:Op maandag 18 juni 2012 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zag het inderdaad. Een vriendin die moet naar Maastricht vanuit Nijverdal. Die is mooi fucked nu Almelo en Utrecht eruit liggen
Nouja, voor reizigers naar Zwolle en het verdere Noorden is het een goed alternatief lijkt me..quote:
7 uur onderwegquote:Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nijverdal -> West -> Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen -> Nijmegen -> Roermond -> Maastricht
Beetje onzin hequote:Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef dennistd het volgende:
Zwolle -> Mariënberg -> Almelo -> Hengelo -> Zutphen
ja via marienberg gaanquote:Op maandag 18 juni 2012 10:14 schreef Levolution het volgende:
Wat moet je doen als je vanuit Hengelo naar Zwolle wil? Er staat op de site dat je meer dan 60 minuten vertraging hebt, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Oh ja, ik wou het nog wat leuker makenquote:
Misschien hebben ze er ook wel slaapzakkenquote:Op maandag 18 juni 2012 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Naar de supermarkt daar broodjes halen
Je kunt ook via Zutphen gaan, scheelt in tijd weinig en kan 2x per uur ipv 1x via Mariënbergquote:
Valt wel mee, er zijn ook nog vele nieuwe versies uitgebracht van BEPAC de afgelopen jaren, zelfs naar een minder oud hardwareplatform.quote:Op zondag 17 juni 2012 05:27 schreef James1988 het volgende:BEPAC gaat eruit, het zou me daarom niet eens verbazen als de specificaties binnen ProRail niet eens meer bekend zijn
Je hebt de CTA's en je hebt BEPAC. De eerste worden vervangen door TFT's, de tweede door een centrale InfoPlus. Twee verschillende dingen dus. De CTA's zijn alleen op Schiphol nog oud, de aansturing is op een aantal posten al van BEPAC naar InfoPlus gemigreerd. Deze migratie is stopgezet totdat enkele problemen met InfoPlus opgelost zijn; een paar maand terug vielen op vele stations de schermen twee keer uit. Rotterdam bijv heeft daarom ook nog BEPAC.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:24 schreef TheSalesman het volgende:Dat is nog niet zo? Na een snelle zoektocht heb ik gevonden dat 'Tussen 2010 en 2012 zijn op alle stations de mechanische CTA-bakken op de perrons vervangen door nieuwe "InfoPlus" TFT-schermen, de tweede generatie CTA's.'
Bedankt!quote:Op maandag 18 juni 2012 10:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt ook via Zutphen gaan, scheelt in tijd weinig en kan 2x per uur ipv 1x via Mariënberg
Een heel belangrijk spoorknooppuntquote:Op maandag 18 juni 2012 10:17 schreef Levolution het volgende:
Mariënberg, wat is dat voor gehucht? Ik keek even op Google Maps, niet eens 10 straten.
Zo belangrijk dat de sneltrein Zwolle - Emmen er niet eens stoptquote:Op maandag 18 juni 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een heel belangrijk spoorknooppunt
maar vanaf december welquote:Op maandag 18 juni 2012 10:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zo belangrijk dat de sneltrein Zwolle - Emmen er niet eens stopt
Daar rijdt de trein naar het NSM vaak genoeg hoor Dennis, dat zijn alleen SLT's dit is wel exotischer. Balen, ik was er vlakbij en hoorde het geklingel op de Zonstraat maar kon niet wegquote:Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Lunetten-Blauwkapel is ook weer eens ontroest door de storing vanmorgen: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/7393100324/
Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis!quote:Op maandag 18 juni 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik had het ook over het spoor Lunetten -> Blauwkapel, de treinen naar het spoorwegmuseum rijden alleen Blauwkapel-Maliebaan (en één of twee keer per dag door naar Lunetten). Op het spoor Lunetten -> Blauwkapel rijdt normaal niks volgens mij (ook gezien de dikke laag roest die er woensdag op zat toen ik in het spoorwegmuseum was)
werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordtquote:Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Lunetten-Blauwkapel is ook weer eens ontroest door de storing vanmorgen: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/7393100324/
En jammer dat men zich die uitwijkmogelijkheid binnenkort helemaal ontneemt.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordt
Maar ook over het rechterspoor, dus vanuit Lunetten naar Blauwkapel? Daar rijdt normaal niks dacht ik. De pendeltrein rijdt 1 of 2 keer per dag het stuk Maliebaan->Lunetten, o.a. om zo het spoor op dat stuk berijdbaar te houden voor de Heimwee-express, maar Lunetten->Maliebaan wordt bij mijn weten planmatig niet gebruikt.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:49 schreef bork het volgende:
[..]
Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis!
Ja. Bij Bilthovenquote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop?
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...quote:Op maandag 18 juni 2012 10:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Valt wel mee, er zijn ook nog vele nieuwe versies uitgebracht van BEPAC de afgelopen jaren, zelfs naar een minder oud hardwareplatform.
[..]
Je hebt de CTA's en je hebt BEPAC. De eerste worden vervangen door TFT's, de tweede door een centrale InfoPlus. Twee verschillende dingen dus. De CTA's zijn alleen op Schiphol nog oud, de aansturing is op een aantal posten al van BEPAC naar InfoPlus gemigreerd. Deze migratie is stopgezet totdat enkele problemen met InfoPlus opgelost zijn; een paar maand terug vielen op vele stations de schermen twee keer uit. Rotterdam bijv heeft daarom ook nog BEPAC.
Normaal wordt er Centraal-Overvecht-Blauwkapel West-Blauwkapel Oost-Blauwkapel Zuid-Maliebaan v.v. gereden, maar de eerste rijdt na de Maliebaan dus door via Lunetten-Bunnik-Driebergen-Bunnik-Lunetten-Centraal.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop?
Ik weet dat NPC hier mee bezig is geweest. In ieder geval mogelijkheidsstudies bij veel stations.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:23 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...
Hahaha, goed puntquote:Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol.
Mooi, ik heb 7 minuten overstaptijd bij Amersfoort, maar wou het toch zeker weten, thanks.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
In Amersfoort is het idd naast elkaar. Vijf stappen en je bent er
En ook in Amsterdam is dat het geval
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:04 schreef dennistd het volgende:
Vroeger stonden er op de NS-site op de stationsplattegronden ook spoornummers, maar die zijn weg zie ik..
mja, het gaat er meer om of overstappen bijvoorbeeld crossplatform zijn of niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
Zeg dat maar tegen de sporen op zwollequote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
Dat is nog niks. Zie Nijmegenquote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle
Ik neem bijna alleen maar spoor 12 en 5a of 5b in Zwolle.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle
Daar kom ik nooit. eem loeren.quote:
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zittenquote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit. eem loeren.
In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zitten
Die zijn al aangepast. Op de traverse hangen al borden naar de nog niet bestaande sporen.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Monopoly het volgende:
De uitzonderingen natuurlijk
Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ?
hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet.
Deze keer gaat hij niet naar Schiphol maar naar Amersfoort. Meestal is het rond 1 uur of 5 uur dat ik er langs loop en dan zie ik dat hij goed vol zit.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is.
Meestal is de trein redelijk zitvol, maar niet overvol.
De sporen 1 t/m 7 zijn er al, en de sporen achter spoor 1 beginnen met 12 en 13, dus de sporen 8 en 9 aan het nieuwe perron kunnen gewoon doorgenummerd worden.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Monopoly het volgende:
De uitzonderingen natuurlijk
Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ?
Zet erbij dat het Sloterdijk isquote:Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
Ik vind de overkapping van rotterdam wel mooi.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
Maar ook Hollands Spoor met die overkapping heeft wel iets
Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
Maar ook Hollands Spoor met die overkapping heeft wel iets
Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwputquote:Op maandag 18 juni 2012 17:22 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi.
Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé...quote:Op maandag 18 juni 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwput
dat herken je nu niet meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé...
Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat herken je nu niet meer.
Arnhem is inderdaad mooi geworden:quote:Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
de afwerking is voor een groot deel al begonnen en dak boven de sporen is al voor een heel groot deel klaar. Daarnaast kun je al deels door de nieuwe reizigerstunnel lopen en is de nieuwe stationshal van de buitenzijde al bijna af.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken.
Dronrijpquote:Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef Gtaboy107 het volgende:
Overigens, wat vinden jullie het mooiste station? Ik vond Zwolle altijd wel leuk toen je nog ondergronds moest lopen naar de sporen.
Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!quote:Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol.
twitter:ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 16:37:58Wel een leuke vraag
Ik ga het voor je navragen en kom er zsm op terug. reageer retweet
ProRail, de treinspecialist *tringtring*quote:Op maandag 18 juni 2012 17:36 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!twitter:ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 16:37:58Wel een leuke vraag
Ik ga het voor je navragen en kom er zsm op terug. reageer retweet
arnhem, en ik denk dat utrecht er ook wel baas uit gaat zien als het ooit af is.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Arnhem is inderdaad mooi geworden:
En Rotterdam wordt ook wel een mooi station volgens mij
Wat is hier de reden van eigenlijk ?quote:Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam Sloterdijk is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dronrijp
*doet wegduiken*
Nah, in Nederland: Haarlem
België: Liège-Guillemins
Duitsland: Heb daar nog niet alle stations gehad, maar vind Keulen wel leuk
Dronrijp is nog meer een boeren schubbekutteveen als Lage Zwaluwe. Het ligt in de fucking middle of nowhere, er komt géén bus. Het dichtstbijzijnde dorp Dronrijp is iets van 3 kilometer. Een bus is dan nog eens een kilometer of anderhalf verder.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:56 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden.
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:45 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is hier de reden van eigenlijk ?
Waarom hebben ze 1/2 overgeslagen en hebben ze 9/10 niet voor boven gebruikt ?
gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14quote:Op maandag 18 juni 2012 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.
Spoor 6 bestaat niet meerquote:Op maandag 18 juni 2012 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14
Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ...quote:Op maandag 18 juni 2012 18:14 schreef V2 het volgende:
Wat is dat toch met die fascinatie voor omgeleide treinen? Straks heb je op alle gekke locaties een foto van een Fyra-loc, maar nooit op de plekken waar 'ie normaal hoort te komen
Ah okee, dan is het goed. Anders zou het toch raar zijn?quote:Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ...
Iemand had een trein defect gezet tussen Delft Zuid en Schiedam. De benelux van Den Haag HS v. 15:27 werd tot ca 16:20 opgehouden, de IC's en Sprinters werden allen opgeheven. Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid hadden hierdoor geen treinen meer een uur lang. Omroep zei doodleuk "Voor reizigers naar Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid is er geen reisadvies beschikbaar. Wij vragen hiervoor uw begrip"quote:Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Daarnet op de TBP hier in Roosendaal, voor de Benelux:
[..]
Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland)quote:Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dronrijp
*doet wegduiken*
Nah, in Nederland: Haarlem
België: Liège-Guillemins
Duitsland: Heb daar nog niet alle stations gehad, maar vind Keulen wel leuk
De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:32 schreef bork het volgende:
[..]
Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland)![]()
meest bijzondere
[ afbeelding ]
Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur.quote:
In Magdeburg staat er ook een aardige van Hundertwasserquote:Op maandag 18 juni 2012 18:37 schreef MCH het volgende:
[..]
De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl.Station Assen heeft ook wel een beetje een vergelijkbare uitstraling.
Prachtig modern kunstwerkquote:Op maandag 18 juni 2012 18:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur.
Goed bezig!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:08 schreef James1988 het volgende:
Vanaf december: 2 treinparen Amsterdam - Lille v.v., verzorgd door Thalys. Te Lille kan worden overgestapt op TGV's dieper Frankrijk in, maar ook op de Eurostar naar Londen. Daarnaast wordt het aantal treinparen Essen (D) - Parijs opgevoerd van 1 naar 3.
Onder voorbehoud.
Sowieso wel erg mooie foto's!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:
Ik vind deze serie over het gerenoveerde station van Wroclaw ook schitterend.
Is het metrostation aan de voorkant onderhand al af? 't Was één grote bouwput toen ik er wasquote:Op maandag 18 juni 2012 20:23 schreef Sandrvich het volgende:
Leipzig was ik erg van onder de indruk eerder dit jaar!Budapest Keleti Palyáudvar vind ik ook nog wel sfeer hebben, en bovendien fotogeniek in de avond.
Sloterdijk beneden begon in de jaren '90 gewoon nog bij 1. Op een gegeven moment (ik denk met de start van de bouw van de Hemboog) hebben ze de boel vernummerd.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.
jawel maar in daglicht ziet het niet zo goed uit als op deze foto's.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:
Ik vind deze serie over het gerenoveerde station van Wroclaw ook schitterend.
Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gifquote:Op maandag 18 juni 2012 20:35 schreef Duvel het volgende:
Oud Sloterdijk was in de jaren '80 al weg, ook nieuw Sloterdijk heeft gewoon een spoor 1 en 2 gehad.
De clou zit 'm in het woord "vernummerd".quote:Op maandag 18 juni 2012 20:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gif
Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebbenquote:Op maandag 18 juni 2012 22:13 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga me na de zomer aanmelden bij die club, wil dat blad ook wel ontvangen
Dat was ikquote:Bovendien is een deelnemer na afloop gelijk lid van de vereniging geworden
Werd ongeveer 15 uur.quote:Op maandag 18 juni 2012 08:54 schreef James1988 het volgende:
Geen treinverkeer rond Utrecht Centraal door blikseminslag, prognose 13:00. Sterkte aan allen die daarheen/daarlangs moeten vandaag.
Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks)quote:Op maandag 18 juni 2012 22:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hey tof man dat een foto van jou in "op de rails" staat
Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid gewordenquote:Op maandag 18 juni 2012 22:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119
[..]
Dat was ik
Klopt inderdaadquote:Op maandag 18 juni 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks)
Ja ik zat met jou in de groepquote:Op maandag 18 juni 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid geworden
quote:Op maandag 18 juni 2012 22:31 schreef greavy het volgende:
Whaha, dat wist ik niet eens![]()
Onze groep had wel de uitgebreidste rondleiding van de dag
Ja ik had toen zoiets meegekregen idd. Maar goed, Leuk om het gezien te hebben!quote:Op maandag 18 juni 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
De andere 4 groepen zou dat ook. Maar toen was er een springer bij Hollandse rading. Mochten ze nog net de deur door bij de zaal, vanaf daar beetje uitleg ...
De afdelingsavonden zijn ook altijd zeer de moeite waard (bijv. in Enschede)quote:Op maandag 18 juni 2012 22:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebben
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119
[..]
Dat was ik
Zo hoorde ik net ook al een omroep "We staan voor een rood sein in verband met omstandigheden"quote:Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Daarnet op de TBP hier in Roosendaal, voor de Benelux:
[..]
Ik had me nog ingeschreven bij de ZZP-afdeling van NS, ik weet niet of dat de domste keus van dit jaar is.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Werd ongeveer 15 uur.
NS: "Beter iets dan niets en het is allemaal best ingewikkeld." Tsja... MVBOV spreekt van een wanprestatie.
Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120618.php
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:
Voor de spotters
Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein
FYP.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik kan zoveel concepten naar ze toesturen, ze ik blijvenf volharden in hun mijn eigen koppigheid...
Over Amsterdam gesproken: de reparatie van een van de bruggen over de Oosterdoksvaart zal twee dagen korter duren dan gepland. Gisteren voer er een schip tegen de meest noordelijke brug aan, waardoor de Watergraafsmeer slecht bereikbaar is geworden en de Fyra en Benelux ingekort moesten worden tot Schiphol. Ze verwachten nu dat het treinverkeer donderdag weer normaal zal verlopen, al moet je dat met het voorspelde noodweer van die dag mogelijk met een korrel zout nemenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:
Voor de spotters
Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein
twitter:ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 13:49:09@timbiels Bij het opendraaien van de brug is de verankering kapot gegaan. Geen aanvaring dus. Brug ligt nu vast, moet nog gerepareerd worden reageer retweet
ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel doorquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Oké, mijn reisgenoot moet nu via spoor 10a binnenkomen, dat is ook vlakbij 13a neem ik aan?
Oh dat is niet zo erg.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel door
Zoiets had ik me ook bedacht maar hij zal die opleiding waarschijnlijk wel gaan halen. Bij mij is het maar afwachtenquote:
Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen donderdagavond tijdens het laden van de kolentrein te Amsterdam Westhaven.
Gelukkig geen ramp, op het moment dat je het bedrijfsspoor oprijdt meld je je binnen. Pas weer contact met de TRDL wanneer je het S-bord wilt passeren.
Met je mobiele telefoon bellenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt?
Lag het aan het bereik of iets anders?
En hoe kom ik aan het nummer van de trld?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met je mobiele telefoon bellen
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
Dat krijg je van je werkgeverquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
En hoe kom ik aan het nummer van de trld?
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat krijg je van je werkgever
Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te meldenDus je kan ze niet prank callen ofzo
Google.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
En hoe kom ik aan het nummer van de trld?
Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat krijg je van je werkgever
Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te meldenDus je kan ze niet prank callen ofzo
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:53 schreef greavy het volgende:
De CFF, de Goederentak van de SBB, had bij het ongeval circa 12 goederentreinen stil laten zetten die al onderweg waren. Een aantal moesten weer teruggetrokken worden voor een omleiding.
CFF leidt de goederentreinen om.
Tsja, via Almelo naar Zwolle kost 55 minuten, terwijl via Nijverdal 20 minuten extra kost. Daarbij zit je via Deventer in een wat relaxter treinstel. Dan weet ik het ook wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef Bitlord het volgende:
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen.
Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef Bitlord het volgende:
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen.
Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen.
Geen retroromaanse afkorting?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo.
De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land.
Was je hier ziek ofzo?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar
Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111031quote:Hoofdstation Groningen krijgt metamorfose
Het hoofdstation in Groningen ondergaat de komende jaren een metamorfose.
In totaal wordt bijna 150 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe sporen, perrons, wachtruimten en winkeltjes. De aanpak is nodig vanwege de enorme groei van het aantal reizigers. Die wordt veroorzaakt door extra sneltreinen naar Zwolle en Leeuwarden en door de komst van de regiotram.
Door de aanleg van extra spoor kan in de toekomst ieder kwartier een trein rijden in elke richting. En de treinen vanuit Veendam en Nieuwschans kunnen via het hoofdstation doorrijden naar Delfzijl en Roodeschool. Verder verdwijnt het huidge opstelterrein voor treinen van de locatie achter het hoofdstation naar een plek buiten de stad.
De klus wordt deels betaald van het compensatiegeld voor de Zuiderzeelijn. Ook de provincie Groningen, de gemeente Groningen en plaatsen in de regio betalen mee. De verwachting is dat de werkzaamheden in het najaar van 2013 van start gaat. De megaklus moet in 2020 klaar zijn.
Ik vraag meestal om het mobiele nummer van de machinist als ik toestemming geef een stamlijn te bezetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met je mobiele telefoon bellen
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
Je valt zo door de mand, als ik nog wat extra vragen stel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.
Nog niet eensquote:
Dit was slechts een poging een nogal ongebruikelijke lichamelijke inspanning cinematografisch in live action in beeld te brengen. Lang verhaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was een terechte vraag waard
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen retroromaanse afkorting?
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger wordenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef dennistd het volgende:
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden!
2 buffels danquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden
denk meer vanwege het kostenverhaal, zodat ze een inschatting hebben wat het ze gaat kostenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Een proef van een jaar![]()
We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is![]()
Misschien hebben ze bij de kanaaltunnel nog wat filters over. Gaan zeker passen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt.
Oh jawel, de SBB heeft zeker wel een Romaanse naam en afkorting: VFS (Viafiers federalas svizras). Maar die wordt niet gebruikt gezien het kleine percentage van de bevolking dat Romaans is (0,5%).quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.
quote:
Sowieso ergens in Duitslandquote:Op woensdag 20 juni 2012 01:20 schreef bork het volgende:
Help! Ik weet best veel maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)
[..]
Monopoly, Richtig! Jij gaat door voor de Bahncard 25!quote:
En de Syntus lijnbus rijdt ook voor NS, zodat NS geen bus hoeft in te zetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..
frankfurt am main hbfquote:Op woensdag 20 juni 2012 01:20 schreef bork het volgende:
Help! Ik weet best veel te vinden maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)
[..]
Ga zelf eens zoeken!quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:20 schreef bork het volgende:
Help! Ik weet best veel te vinden maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)
[..]
jaja, maar dan moet er wel iets zijn om concreet te zoeken, een lok op een stuk spoor dat is domweg zoeken, daar begin ik gewoonweg niet aan,.quote:
Klopt, maar ik kwam hem tegen en vond het zo'n leuke plek om een lok neer te zetten. Ik heb al een kleine hint gegeven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:21 schreef bork het volgende:
[..]
jaja, maar dan moet er wel iets zijn om concreet te zoeken, een lok op een stuk spoor dat is domweg zoeken, daar begin ik gewoonweg niet aan,.
gokje dan maar. Lijntje naar Schoonebeek?quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu al verklappen haalt de lol dr wel af hea?
als er nog een spoor naast het door jou gefotografeerde spoor loopt dan is het bij de STAR in Musselkanaalquote:
in de verte een wisserl voor een stukje dubbelspoors verder was die achter me enkelspoorsquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als er nog een spoor naast het door jou gefotografeerde spoor loopt dan is het bij de STAR in Musselkanaal
Dus ik zou het moeten weten zeg maar?quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
2x fout :-)
maar tis wel in het noorden des lands :-)
Bij de VAM hangt waslijn.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik gok op een VAM of iets dergelijks.
foto is om 17:32 gemaakt.. helpt je dat wat icm de stand van de zon?quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de VAM hangt waslijn.
Dus ik hou het nog steeds op de STAR, maar de exacte locatie is me ff onduidelijk
Wees blij dat ze nu tenminste niet meteen weer beginnen over een nooddienstregeling...quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:52 schreef Yreal het volgende:
Wel zwak dat de ns nu alweer waarschuwt dat er morgen middag treinen zouden kunnen gaan uitvallen
Wat niet is...quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wees blij dat ze nu tenminste niet meteen weer beginnen over een nooddienstregeling...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |