Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis!quote:Op maandag 18 juni 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ik had het ook over het spoor Lunetten -> Blauwkapel, de treinen naar het spoorwegmuseum rijden alleen Blauwkapel-Maliebaan (en één of twee keer per dag door naar Lunetten). Op het spoor Lunetten -> Blauwkapel rijdt normaal niks volgens mij (ook gezien de dikke laag roest die er woensdag op zat toen ik in het spoorwegmuseum was)
werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordtquote:Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef dennistd het volgende:
Het spoor Lunetten-Blauwkapel is ook weer eens ontroest door de storing vanmorgen: http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/7393100324/
En jammer dat men zich die uitwijkmogelijkheid binnenkort helemaal ontneemt.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werd tijd ook. Jammer dat er zo weinig van dat spoor gebruik gemaakt wordt
Maar ook over het rechterspoor, dus vanuit Lunetten naar Blauwkapel? Daar rijdt normaal niks dacht ik. De pendeltrein rijdt 1 of 2 keer per dag het stuk Maliebaan->Lunetten, o.a. om zo het spoor op dat stuk berijdbaar te houden voor de Heimwee-express, maar Lunetten->Maliebaan wordt bij mijn weten planmatig niet gebruikt.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:49 schreef bork het volgende:
[..]
Laatste keer ging ik er met de museumtrein over, paar maanden geleden. Ik corrigeerde mijn post ook gelijk hoor Dennis!
Ja. Bij Bilthovenquote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop?
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...quote:Op maandag 18 juni 2012 10:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Valt wel mee, er zijn ook nog vele nieuwe versies uitgebracht van BEPAC de afgelopen jaren, zelfs naar een minder oud hardwareplatform.
[..]
Je hebt de CTA's en je hebt BEPAC. De eerste worden vervangen door TFT's, de tweede door een centrale InfoPlus. Twee verschillende dingen dus. De CTA's zijn alleen op Schiphol nog oud, de aansturing is op een aantal posten al van BEPAC naar InfoPlus gemigreerd. Deze migratie is stopgezet totdat enkele problemen met InfoPlus opgelost zijn; een paar maand terug vielen op vele stations de schermen twee keer uit. Rotterdam bijv heeft daarom ook nog BEPAC.
Normaal wordt er Centraal-Overvecht-Blauwkapel West-Blauwkapel Oost-Blauwkapel Zuid-Maliebaan v.v. gereden, maar de eerste rijdt na de Maliebaan dus door via Lunetten-Bunnik-Driebergen-Bunnik-Lunetten-Centraal.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop?
Ik weet dat NPC hier mee bezig is geweest. In ieder geval mogelijkheidsstudies bij veel stations.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:23 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...
Hahaha, goed puntquote:Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol.
Mooi, ik heb 7 minuten overstaptijd bij Amersfoort, maar wou het toch zeker weten, thanks.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
In Amersfoort is het idd naast elkaar. Vijf stappen en je bent er
En ook in Amsterdam is dat het geval
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:04 schreef dennistd het volgende:
Vroeger stonden er op de NS-site op de stationsplattegronden ook spoornummers, maar die zijn weg zie ik..
mja, het gaat er meer om of overstappen bijvoorbeeld crossplatform zijn of niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
Zeg dat maar tegen de sporen op zwollequote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
Dat is nog niks. Zie Nijmegenquote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle
Ik neem bijna alleen maar spoor 12 en 5a of 5b in Zwolle.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle
Daar kom ik nooit. eem loeren.quote:
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zittenquote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit. eem loeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |